abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64186347
Even van tevoren melden: ik doe een HBO opleiding. Veel WO-opleidingen lijken me ook interessant. MBO daarentegen lijken mij echt te simpel. Een paar jaar lang meelopen in een bedrijf om mensen te verzorgen of te 'begeleiden', of leren photoshoppen zoals een middelbare scholier zich in de tweede zelf aan kan leren ('grafisch vormgeven'). Ik ken genoeg mensen die MBO hebben gedaan om er deze mening over te vormen. Een goede vriend heeft HAVO gedaan en is een keer begonnen aan een MBO opleiding (nadat hij met z'n HBO-opleiding was gestopt), en hij vond het ronduit vreselijk.

En dan heb ik het nog niet gehad over het soort mensen dat in/uit stapt bij ROC, waar mijn bus langsrijdt als ik naar school toe ga.
pi_64191300
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 16:56 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Je vergeet gamma .
Dat zijn beta's die alfa-studies doen maw een niet bestaande groep.

Overigens laait deze discussie voornamelijk op als HBO-ers beweren dat hun studie gelijk staat aan WO, maar dat zij zo lekker praktijkgericht weken.
pi_64191375
quote:
Op donderdag 18 december 2008 10:40 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Nee, dat zijn vaak maatschappen en zgn. vrije beroepers. Die vallen onder de tak "private-banking".
Consultancybureautjes zijn vaak ZZP-ers (eenmanszaak) en nemen nauwelijks diensten van banken af. Oké, ze verdienen een hoop, maar dat geld wordt privé voor gezorgd, dus valt ook onder "private-banking".

De enige hoogopgeleiden waar ik in het MKB-segment mee te maken had, was de accountant en de controller. Verder zijn het met name laag- en middelbaar opgeleide mensen, die behoorlijk jong zijn begonnen met werken. Intelligent (vaak streetwise), vooral heel actief, praktisch en pragmatisch, maar zelden hoogopgeleid.
Natuurlijk is de middenstand niet hoogopgeleid. Daarvoor zijn tenslotte de middenstand.

[ Bericht 1% gewijzigd door Fastmatti op 20-12-2008 22:56:01 ]
pi_64192272
Echt gek vind ik het niet dat iemand zich in bepaalde gevallen superieur voelt aan een ander. Het zou hypocriet zijn om te ontkennen dat je dat zelf nooit hebt gevoelt of dat dit nooit het geval is. Soms ben je ook beter dan de ander. Of ben jij (jij is hier even algemeen) nog nooit iemand tegen gekomen die zowel lelijker, dommer en vervelender van karakter is dan jijzelf? Dat is niet per sé arrogantie maar soms ook gewoon de waarheid. Desalniettemin is het inderdaad wel onzin om iemand af te schrijven op het opleidingsniveau, want dat is zeker niet alles zeggend.

Sowieso is me ook al vaker opgevallen dat een intelligent persoon hele rare redenaties kan maken terwijl een gemiddeld intelligent persoon daar iets veel logischers tegenover stelt. Dan kan die ander wel intelligenter zijn bij een IQ-test, maar als een minder-intelligent persoon zijn capaciteit beter benut, hetzij bewust dan wel onbewust, dan is die persoon toch echt 'nuttiger'.
pi_64192719
- niet doen -

[ Bericht 96% gewijzigd door GlowMouse op 21-12-2008 11:04:49 ]
  zondag 21 december 2008 @ 00:39:07 #106
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_64194998
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 23:17 schreef RRGJL het volgende:
Echt gek vind ik het niet dat iemand zich in bepaalde gevallen superieur voelt aan een ander. Het zou hypocriet zijn om te ontkennen dat je dat zelf nooit hebt gevoelt of dat dit nooit het geval is. Soms ben je ook beter dan de ander. Of ben jij (jij is hier even algemeen) nog nooit iemand tegen gekomen die zowel lelijker, dommer en vervelender van karakter is dan jijzelf? Dat is niet per sé arrogantie maar soms ook gewoon de waarheid. Desalniettemin is het inderdaad wel onzin om iemand af te schrijven op het opleidingsniveau, want dat is zeker niet alles zeggend.

Sowieso is me ook al vaker opgevallen dat een intelligent persoon hele rare redenaties kan maken terwijl een gemiddeld intelligent persoon daar iets veel logischers tegenover stelt. Dan kan die ander wel intelligenter zijn bij een IQ-test, maar als een minder-intelligent persoon zijn capaciteit beter benut, hetzij bewust dan wel onbewust, dan is die persoon toch echt 'nuttiger'.
Het bewust niet gebruiken van al je capaciteiten kan heel nuttig zijn
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zondag 21 december 2008 @ 09:08:33 #107
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_64200622
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 12:02 schreef zquing het volgende:

[..]

maar onder andere wel gebaseerd op
Tuurlijk, is ook hééééél belangrijk

domoren kom je overal tegen
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 21 december 2008 @ 09:11:25 #108
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64200633
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 12:05 schreef DSS24 het volgende:
Elk gezond mens weet wel beter. Ook hier op FOK!
Maar vele vinden het gewoon leuk om te rellen.
Dat dus. Feit blijft wel dat je op het MBO relatief meer domme mensen tegenkomt, en op het WO relatief meer slimme, maar er zijn geen garanties.
pi_64201202
- niet op reageren -

[ Bericht 95% gewijzigd door GlowMouse op 21-12-2008 11:04:55 ]
pi_64203237
Ik volg momenteel een WO opleiding maar ga waarschijnlijk overstappen naar een HBO opleiding omdat het theoretische geneuzel en gebrek aan praktische zaken mij gewoon verveelt en te weinig uitdaagt. Het jammere is dat het op HBO waarschijnlijk weer te weinig diepgang heeft maar dat plan ik op te lossen door na het HBO alsnog een master te gaan doen op een universiteit.

Wat betreft het bashen, ach.. laat ze lekker, het slaat nergens op Iederen doet wat 'ie kan toch?
  zondag 21 december 2008 @ 12:25:52 #111
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64203463
quote:
Op zondag 21 december 2008 12:15 schreef Earry het volgende:
Ik volg momenteel een WO opleiding maar ga waarschijnlijk overstappen naar een HBO opleiding omdat het theoretische geneuzel en gebrek aan praktische zaken mij gewoon verveelt en te weinig uitdaagt. Het jammere is dat het op HBO waarschijnlijk weer te weinig diepgang heeft maar dat plan ik op te lossen door na het HBO alsnog een master te gaan doen op een universiteit.

Wat betreft het bashen, ach.. laat ze lekker, het slaat nergens op Iederen doet wat 'ie kan toch?
Als je WO niet uitdagend vind, ga je het HBO alleen maar erger vinden.. Ik heb op het HBO en op WO Engels gestudeerd, en op de universiteit krijg je zoveel meer niveau, diepgang, uitdaging en zelfstandigheid. Ook kun je als je wilt prima stage lopen vanuit het WO, het is alleen niet verplicht.

Maarja, je moet het natuurlijk zelf weten. Als je nu moeite hebt om het te trekken op de uni zal HBO in ieder geval een stuk gemakkelijker zijn, maar je zegt zelf al dat je juist uitdaging zoekt.
pi_64207934
quote:
Op zondag 21 december 2008 12:25 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Als je WO niet uitdagend vind, ga je het HBO alleen maar erger vinden.. Ik heb op het HBO en op WO Engels gestudeerd, en op de universiteit krijg je zoveel meer niveau, diepgang, uitdaging en zelfstandigheid. Ook kun je als je wilt prima stage lopen vanuit het WO, het is alleen niet verplicht.

Maarja, je moet het natuurlijk zelf weten. Als je nu moeite hebt om het te trekken op de uni zal HBO in ieder geval een stuk gemakkelijker zijn, maar je zegt zelf al dat je juist uitdaging zoekt.
De uitdaging die ik zoek is meer het toepassen van de theorie die je opdoet, nou krijg je op WO voldoende theorie maar bijna geen praktijk en dat is juist wat ik zoek. Moeite heb ik niet bepaald.. sta een 7.7 gemiddeld op het moment zonder m'n vingers uit m'n neus te halen (na 2.5 jaar). Dus ja.. op het HBO zal ik de diepgang zeker missen maar die kan ik (hopelijk) goed maken tijdens de masterfase.
  zondag 21 december 2008 @ 14:46:10 #113
122997 zquing
Drama Junk
pi_64208303
quote:
Op zondag 21 december 2008 14:35 schreef Earry het volgende:

[..]

De uitdaging die ik zoek is meer het toepassen van de theorie die je opdoet, nou krijg je op WO voldoende theorie maar bijna geen praktijk en dat is juist wat ik zoek. Moeite heb ik niet bepaald.. sta een 7.7 gemiddeld op het moment zonder m'n vingers uit m'n neus te halen (na 2.5 jaar). Dus ja.. op het HBO zal ik de diepgang zeker missen maar die kan ik (hopelijk) goed maken tijdens de masterfase.
dan hoef je nog maar een jaar en dan heb je je bachelor, is 't dan niet zonde om nu naar de HBO te gaan?
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_64208344
quote:
Op zondag 21 december 2008 14:46 schreef zquing het volgende:

[..]

dan hoef je nog maar een jaar en dan heb je je bachelor, is 't dan niet zonde om nu naar de HBO te gaan?
wat hij zegt, dat vind ik dan weer wel zonde ja...

vooral als je van plan bent om uiteindelijk door te gaan met je master
Ja doei.
pi_64209135
quote:
Op zondag 21 december 2008 14:46 schreef zquing het volgende:

[..]

Ik heb geen haast Het is overigens ook een andere studie die ik ga doen, wel hetzelfde vlak maar een andere richting uit.
pi_64209278
quote:
Op zondag 21 december 2008 15:10 schreef Earry het volgende:

[..]

Ik heb geen haast Het is overigens ook een andere studie die ik ga doen, wel hetzelfde vlak maar een andere richting uit.
Ik vind het ongelovelijk. Je hoeft nog maar een jaar vakken te volgen, daarna stage en afstuderen. Daarna zul je merken dat het niet zoveel uitmaakt wat je gestudeerd hebt maar wel dat je een WO-denkwijze bezit.

Als ik naar mijn branche kijk dan zijn de HTS-ers de harde werkers en de TU-ers ronduit lui. Toch komen de briljante ideeën niet van de HTS-ers. Daarom staan HTS-ers vrijwel altijd onder mensen van de TU. Dit glazen plafond ga jij de rest van je leven merken.
pi_64209302
ik denk, nogmaals, dat het aan de persoon ligt waar hij eindigt in de pikorde, niet aan de opleiding
Ja doei.
pi_64209528
Dat mensen aan de pikorde weten te ontkomen wil niet zeggen dat de pikorde niet bestaat.
pi_64209578
er wordt ook nergens ontkend dat deze niet bestaat, alleen bediscussieërd of deze wordt beslist door persoonlijkheid of opleidingsgerelateerd is
Ja doei.
pi_64209711
quote:
Op zondag 21 december 2008 15:23 schreef motorbloempje het volgende:
er wordt ook nergens ontkend dat deze niet bestaat, alleen bediscussieërd of deze wordt beslist door persoonlijkheid of opleidingsgerelateerd is
Zou persoonlijkheid niet samenhangen met opleiding. Mensen zonder doorzettingsvermogen halen de universiteit niet. Althans niet mijn universiteit.
pi_64209746
Ik denk dat je in de eerste 2 jaar van het HBO net zoveel leert als een complete MBO niv4 opleiding (4 jaar). Na die 2 jaar HBO ga je je verdiepen en dat is nou net wat mist op het MBO. Iemand van het MBO die genoeg tijd over heeft naast 4 jaar MBO kan dus ook zonder veel moeite het HBO aan.
Het verschil HBO -> Uni is denk ik (veel) groter dan MBO -> HBO.
pi_64209801
quote:
Op zondag 21 december 2008 15:27 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Zou persoonlijkheid niet samenhangen met opleiding. Mensen zonder doorzettingsvermogen halen de universiteit niet. Althans niet mijn universiteit.
een doorzetter die het HBO afrondt met geweldige cijfers en een prima toekomstperspetief vanwege zijn leidinggevende capaciteiten en markt-inzicht kan dus niet hoger in de pikorde komen te staan dan iemand die 'gewoon' het WO haalt?
Ja doei.
pi_64209855
Volgens mij kun je op basis van opleiding best wat zeggen over capaciteiten die iemand bezit.
Qua opleidingsniveau denk ik dat het nog niet eens zoveel uitmaakt of je HBO of WO hebt gedaan.

Wat naar mijn idee sterker speelt is dat WO opleidingen intelligentere personen aantrekken.
Niet alleen omdat de opleiding moeilijk zou zijn maar ook omdat er al veel intelligente personen rondlopen,
je gaat toch enigszins op zoek naar 'jouw soort mensen'. Mensen die van de universiteit komen zijn daardoor gemiddeld genomen 'beter', maar waren dat al voordat ze met de opleiding begonnen.
  zondag 21 december 2008 @ 15:35:11 #124
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_64209952
quote:
Op zondag 21 december 2008 15:30 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

een doorzetter die het HBO afrondt met geweldige cijfers en een prima toekomstperspetief vanwege zijn leidinggevende capaciteiten en markt-inzicht kan dus niet hoger in de pikorde komen te staan dan iemand die 'gewoon' het WO haalt?
Het is niet onmogelijk, maar een WO'er zal eerder de voorkeur krijgen.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_64209983
quote:
Op zondag 21 december 2008 15:35 schreef TC03 het volgende:

[..]

bij mij in ieder geval niet..

een lamballige toevallig intelligente gozert die door een WO-studie is heengefietst heeft bij mij zeker NIET de voorkeur boven een HBO-er die aan kan tonen ook tijdens zijn studie niet stil te hebben gezeten
Ja doei.
pi_64210033
quote:
Op zondag 21 december 2008 15:30 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Als hij zo goed was, waarom heeft hij dan geen WO master of iets dergelijks gedaan?
Daar zou je uit af kunnen leiden dat hij het 'hogere' niveau niet aan denkt te kunnen.
  zondag 21 december 2008 @ 15:38:10 #127
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64210048
quote:
Op zondag 21 december 2008 15:35 schreef TC03 het volgende:

[..]

Hoe kom je hier bij als ik vragen mag?
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_64210109
quote:
Op zondag 21 december 2008 15:37 schreef Finitio het volgende:

[..]

Als hij zo goed was, waarom heeft hij dan geen WO master of iets dergelijks gedaan?
Daar zou je uit af kunnen leiden dat hij het 'hogere' niveau niet aan denkt te kunnen.
een WO opleiding is niet altijd beter dan een HBO opleiding, het ligt er maar net aan welk beroep je uit wilt gaan oefenen..

Ik heb liever een praktijkgerichte HBO-manager dan een theoretische hoogdravende WO-manager boven of onder me staan
Ja doei.
pi_64210323
quote:
Op zondag 21 december 2008 15:40 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

een WO opleiding is niet altijd beter dan een HBO opleiding, het ligt er maar net aan welk beroep je uit wilt gaan oefenen..

Ik heb liever een praktijkgerichte HBO-manager dan een theoretische hoogdravende WO-manager boven of onder me staan
Haha, je schetst het onderscheid scherp zo. Het ligt er inderdaad aan welk beroep je uit wilt oefenen,
maar ik weet wel dat ik stukken meer vertrouwen in mijn WO manager zou hebben dan in een praktijkgerichte
HBO-manager. Toevallig ken ik er zo eentje, zijn opleiding kan een WO-er met een halfuurtje per dag afronden,
de 'praktijkgerichtheid' blijft daar behoorlijk beperkt, het gaat om het uitwerken van een case af en toe, wanneer dit zonder spelfouten gebeurt is een voldoende al ongeveer behaald.
pi_64210362
ik heb het weer niet over het praktijkgerichte meekrijgen in je opleiding, maar zélf praktijkgericht en gemotiveerd ZIJN...
Ja doei.
pi_64210373
quote:
Op zondag 21 december 2008 15:46 schreef Finitio het volgende:

[..]

Haha, je schetst het onderscheid scherp zo. Het ligt er inderdaad aan welk beroep je uit wilt oefenen,
maar ik weet wel dat ik stukken meer vertrouwen in mijn WO manager zou hebben dan in een praktijkgerichte
HBO-manager. Toevallig ken ik er zo eentje, zijn opleiding kan een WO-er met een halfuurtje per dag afronden,
de 'praktijkgerichtheid' blijft daar behoorlijk beperkt, het gaat om het uitwerken van een case af en toe, wanneer dit zonder spelfouten gebeurt is een voldoende al ongeveer behaald.
PS Ik heb hem af en toe geholpen met zijn opdrachten, en dit is niet overdreven.
pi_64210401
quote:
Op zondag 21 december 2008 15:47 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb het weer niet over het praktijkgerichte meekrijgen in je opleiding, maar zélf praktijkgericht en gemotiveerd ZIJN...
En HBO'ers zijn dat meer dan academici?
  zondag 21 december 2008 @ 15:48:59 #133
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64210407
quote:
Op zondag 21 december 2008 15:37 schreef Finitio het volgende:

[..]

Omdat ie daar geen noodzaak toe zag?

Ik ga ook een nieuwe studie doen en heb ook rondgekeken bij diverse Uni's... Maar waarom zou ik een opleiding gaan volgen die feitelijk niet datgene behelst wat ik wens te leren?

Omdat ik dan maar WO op m'n papiertjes kan zetten? Lijkt me niet verstandig.

Of ik het niveau aan zou kunnen weet ik niet, maar denk het wel eigenlijk als ik kijk naar de academici om me heen.
pi_64210438
quote:
Op zondag 21 december 2008 15:48 schreef Finitio het volgende:

[..]

En HBO'ers zijn dat meer dan academici?
jij snapt echt de discussie niet hè?

het gaat hier niet langer om opleiding, het gaat om personen, is het nu zo moeilijk om dat los te kunnen koppelen?
Ja doei.
pi_64210443
quote:
Op zondag 21 december 2008 15:48 schreef Pappie_Culo het volgende:
Of ik het niveau aan zou kunnen weet ik niet, maar denk het wel eigenlijk als ik kijk naar de academici om me heen.
Dit is nou zo'n uitspraak waarom mensen gaan bashen .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_64210462
quote:
Op zondag 21 december 2008 15:50 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

ja maar Piet, jij kan het toch ook?
Ja doei.
  zondag 21 december 2008 @ 15:51:29 #137
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64210477
quote:
Op zondag 21 december 2008 15:50 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Leg eens uit Pietje.
pi_64210555
Je kan 't ten eerste niet weten want je hebt zelf geen uni gedaan. Ten tweede zet je jezelf op hetzelfde niveau als de mensen die 't wel doen. Alleen de suggestie dat je 't eigenlijk wel kan maar toch maar niet doet "omdat 't niet precies in m'n profiel past van wat ik wil leren", tsja 't klinkt als een kutsmoes . Het aantal opleidingen is al veel te groot in uniland.
pi_64210587
quote:
Op zondag 21 december 2008 15:48 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Omdat ie daar geen noodzaak toe zag?

Ik ga ook een nieuwe studie doen en heb ook rondgekeken bij diverse Uni's... Maar waarom zou ik een opleiding gaan volgen die feitelijk niet datgene behelst wat ik wens te leren?

Omdat ik dan maar WO op m'n papiertjes kan zetten? Lijkt me niet verstandig.

Op het WO leer je meer een manier van denken.
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat je van tevoren precies kunt inschatten wat je allemaal 'wenst' te leren.
Het gaat mij in ieder geval zeker niet om het wo-diploma maar meer om een brede ontwikkeling.

Net als dat jij aan academici om je heen afleidt dat het niveau op het WO niet zo hoog ligt,
leid ik aan de HBO'ers om me heen af dat de kennis daar vrij beperkt is, en dat zij zich nauwelijks ontwikkelen daar.
pi_64210603
oh, en ik denk dat een afgestudeerde HBO-Accountantant of hoe heet dat allemaal, meer waarde tot de maatschappij kan bijdragen dan een of ander huppelkutje dat "Vrijetijdswetenschappen" gaat studeren
Ja doei.
pi_64210656
quote:
Op zondag 21 december 2008 15:50 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

jij snapt echt de discussie niet hè?

het gaat hier niet langer om opleiding, het gaat om personen, is het nu zo moeilijk om dat los te kunnen koppelen?
Haha klopt dat vind ik lastig los te koppelen.
Dit is dan ook een verkapt: 'laten we weer eens lekker bashen'-topic
Als dit de bedoeling al niet was, had je het in ieder geval aan kunnen zien komen.
pi_64210677
Die ironie steeds, doe je dat expres moblo? In een topic waarin je bashen probeert te begrijpen iemand die vrijetijdswetenschappen studeert een huppelkutje noemen, is niet erg tactisch.
pi_64210688
quote:
Op zondag 21 december 2008 15:57 schreef PietjePuk007 het volgende:
Die ironie steeds, doe je dat expres moblo? In een topic waarin je bashen probeert te begrijpen iemand die vrijetijdswetenschappen studeert een huppelkutje noemen, is niet erg tactisch.
  zondag 21 december 2008 @ 16:03:09 #144
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64210855
quote:
Op zondag 21 december 2008 15:54 schreef PietjePuk007 het volgende:
Je kan 't ten eerste niet weten want je hebt zelf geen uni gedaan. Ten tweede zet je jezelf op hetzelfde niveau als de mensen die 't wel doen. Alleen de suggestie dat je 't eigenlijk wel kan maar toch maar niet doet "omdat 't niet precies in m'n profiel past van wat ik wil leren", tsja 't klinkt als een kutsmoes . Het aantal opleidingen is al veel te groot in uniland.

Nee, maar ik heb wel een idee van het hoe en wat en ken (in tegenstelling tot, ik noem iemand, een PietjePuk007) m'n eigen capaciteiten.

Jouw suggestie dat ik mezelf hier in dit intellectuele zwarte gat probeer neer te zetten als officieuze academicus met zo'n kutsmoes zegt een stuk meer over jouw karakter dan over mij.

Maar dat is mijn mening maar

Overigens kan ik prima onderscheid maken tussen een theorethische opleiding en een specifieke praktijkgerichte opleiding waar ik bepaalde vaardigheden leer naast de theorie. En zodoende kan ik wel degelijk een inschatting maken van wat ik wel of niet wens te leren en welke opleiding daar het meest voor geschikt is.
pi_64210944
quote:
Op zondag 21 december 2008 16:03 schreef Pappie_Culo het volgende:
Nee, maar ik heb wel een idee van het hoe en wat en ken (in tegenstelling tot, ik noem iemand, een PietjePuk007) m'n eigen capaciteiten.
ok
quote:
Jouw suggestie dat ik mezelf hier in dit intellectuele zwarte gat probeer neer te zetten als officieuze academicus met zo'n kutsmoes zegt een stuk meer over jouw karaktert dan over mij.

Maar dat is mijn mening maar
ok
quote:
Overigens kan ik prima onderscheid maken tussen een theorethische opleiding en een specifieke praktijkgerichte opleiding waar ik bepaalde vaardigheden leer naast de theorie. En zodoende kan ik wel degelijk een inschatting maken van wat ik wel of niet wens te leren.
Wat ligt daaraan ten grondslag? De theoretische vakken die je op 't HBO gehad hebt? Daarmee bedoel ik dus 't inschatten dat je WO aankan.
  zondag 21 december 2008 @ 16:11:22 #146
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64211158
quote:
Op zondag 21 december 2008 16:05 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

ok
quote:
ok
Heb je dat allemaal op de Uni geleerd?
quote:
Wat ligt daaraan ten grondslag? De theoretische vakken die je op 't HBO gehad hebt? Daarmee bedoel ik dus 't inschatten dat je WO aankan.
Wat er aan ten grondslag ligt? Denk vooral het feit dat m'n intelligentie toereikend zou moeten zijn. De twijfel zit hem vooral in de werkhouding die er bij komt kijken.

Sorry Pietje... Je bent gewoon niet bijzonder. Maar wat niet is kan nog komen.
pi_64211271
quote:
Op zondag 21 december 2008 16:11 schreef Pappie_Culo het volgende:
Heb je dat allemaal op de Uni geleerd?
Nee ik ga niet in op persoonlijke aanvallen, dan zou ik me idd verlagen.
quote:
Wat er aan ten grondslag ligt? Denk vooral het feit dat m'n intelligentie toereikend zou moeten zijn. De twijfel zit hem vooral in de werkhouding die er bij komt kijken.
Zeg dat dan meteen, dan denk je dus niet dat je WO aankan ivm twijfel in werkhouding.
  zondag 21 december 2008 @ 16:20:11 #148
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64211491
quote:
Op zondag 21 december 2008 16:14 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Nee ik ga niet in op persoonlijke aanvallen, dan zou ik me idd verlagen.
Ja, je verschuilen achter 'dat is een persoonlijke aanval' dat is daarentegen getuigend van een uitzonderlijk niveau.

Ik val je aan als ik zeg dat je mijn capaciteiten niet kent? Of wanneer ik stel dat je suggestie meer over jou zegt dan over mij?
quote:
Zeg dat dan meteen, dan denk je dus niet dat je WO aankan ivm twijfel in werkhouding.
Ik denk dat ik het niveau aankan is iets anders dan ik weet zeker dat ik het niveau aankan. Maar ik denk dus van wel, met de kanttekening erbij dat ik dan een iets andere werkhouding zal moeten hebben dan ik bv op het HBO had.

Maar goed, je moet vooral denken wat je wil. Ik ben hier echt veel te brak voor.
pi_64211539
Koffie schijnt te helpen, zelfs op 't HBO .
  zondag 21 december 2008 @ 16:22:00 #150
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64211570
quote:
Op zondag 21 december 2008 16:21 schreef PietjePuk007 het volgende:
Koffie schijnt te helpen, zelfs op 't HBO .
Gehaktballetjes in satesaus ook (tegen de brakte)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')