Dat zijn beta's die alfa-studies doen maw een niet bestaande groep.quote:
Natuurlijk is de middenstand niet hoogopgeleid. Daarvoor zijn tenslotte de middenstand.quote:Op donderdag 18 december 2008 10:40 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Nee, dat zijn vaak maatschappen en zgn. vrije beroepers. Die vallen onder de tak "private-banking".
Consultancybureautjes zijn vaak ZZP-ers (eenmanszaak) en nemen nauwelijks diensten van banken af. Oké, ze verdienen een hoop, maar dat geld wordt privé voor gezorgd, dus valt ook onder "private-banking".
De enige hoogopgeleiden waar ik in het MKB-segment mee te maken had, was de accountant en de controller. Verder zijn het met name laag- en middelbaar opgeleide mensen, die behoorlijk jong zijn begonnen met werken. Intelligent (vaak streetwise), vooral heel actief, praktisch en pragmatisch, maar zelden hoogopgeleid.
Het bewust niet gebruiken van al je capaciteiten kan heel nuttig zijnquote:Op zaterdag 20 december 2008 23:17 schreef RRGJL het volgende:
Echt gek vind ik het niet dat iemand zich in bepaalde gevallen superieur voelt aan een ander. Het zou hypocriet zijn om te ontkennen dat je dat zelf nooit hebt gevoelt of dat dit nooit het geval is. Soms ben je ook beter dan de ander. Of ben jij (jij is hier even algemeen) nog nooit iemand tegen gekomen die zowel lelijker, dommer en vervelender van karakter is dan jijzelf? Dat is niet per sé arrogantie maar soms ook gewoon de waarheid. Desalniettemin is het inderdaad wel onzin om iemand af te schrijven op het opleidingsniveau, want dat is zeker niet alles zeggend.
Sowieso is me ook al vaker opgevallen dat een intelligent persoon hele rare redenaties kan maken terwijl een gemiddeld intelligent persoon daar iets veel logischers tegenover stelt. Dan kan die ander wel intelligenter zijn bij een IQ-test, maar als een minder-intelligent persoon zijn capaciteit beter benut, hetzij bewust dan wel onbewust, dan is die persoon toch echt 'nuttiger'.
Tuurlijk, is ook hééééél belangrijkquote:Op vrijdag 19 december 2008 12:02 schreef zquing het volgende:
[..]
maar onder andere wel gebaseerd op
Dat dus. Feit blijft wel dat je op het MBO relatief meer domme mensen tegenkomt, en op het WO relatief meer slimme, maar er zijn geen garanties.quote:Op dinsdag 16 december 2008 12:05 schreef DSS24 het volgende:
Elk gezond mens weet wel beter. Ook hier op FOK!
Maar vele vinden het gewoon leuk om te rellen.
Als je WO niet uitdagend vind, ga je het HBO alleen maar erger vinden.. Ik heb op het HBO en op WO Engels gestudeerd, en op de universiteit krijg je zoveel meer niveau, diepgang, uitdaging en zelfstandigheid. Ook kun je als je wilt prima stage lopen vanuit het WO, het is alleen niet verplicht.quote:Op zondag 21 december 2008 12:15 schreef Earry het volgende:
Ik volg momenteel een WO opleiding maar ga waarschijnlijk overstappen naar een HBO opleiding omdat het theoretische geneuzel en gebrek aan praktische zaken mij gewoon verveelt en te weinig uitdaagt. Het jammere is dat het op HBO waarschijnlijk weer te weinig diepgang heeft maar dat plan ik op te lossen door na het HBO alsnog een master te gaan doen op een universiteit.
Wat betreft het bashen, ach.. laat ze lekker, het slaat nergens opIederen doet wat 'ie kan toch?
De uitdaging die ik zoek is meer het toepassen van de theorie die je opdoet, nou krijg je op WO voldoende theorie maar bijna geen praktijk en dat is juist wat ik zoek. Moeite heb ik niet bepaald.. sta een 7.7 gemiddeld op het moment zonder m'n vingers uit m'n neus te halen (na 2.5 jaar). Dus ja.. op het HBO zal ik de diepgang zeker missen maar die kan ik (hopelijk) goed maken tijdens de masterfase.quote:Op zondag 21 december 2008 12:25 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Als je WO niet uitdagend vind, ga je het HBO alleen maar erger vinden.. Ik heb op het HBO en op WO Engels gestudeerd, en op de universiteit krijg je zoveel meer niveau, diepgang, uitdaging en zelfstandigheid. Ook kun je als je wilt prima stage lopen vanuit het WO, het is alleen niet verplicht.
Maarja, je moet het natuurlijk zelf weten. Als je nu moeite hebt om het te trekken op de uni zal HBO in ieder geval een stuk gemakkelijker zijn, maar je zegt zelf al dat je juist uitdaging zoekt.
dan hoef je nog maar een jaar en dan heb je je bachelor, is 't dan niet zonde om nu naar de HBO te gaan?quote:Op zondag 21 december 2008 14:35 schreef Earry het volgende:
[..]
De uitdaging die ik zoek is meer het toepassen van de theorie die je opdoet, nou krijg je op WO voldoende theorie maar bijna geen praktijk en dat is juist wat ik zoek. Moeite heb ik niet bepaald.. sta een 7.7 gemiddeld op het moment zonder m'n vingers uit m'n neus te halen (na 2.5 jaar). Dus ja.. op het HBO zal ik de diepgang zeker missen maar die kan ik (hopelijk) goed maken tijdens de masterfase.
wat hij zegt, dat vind ik dan weer wel zonde ja...quote:Op zondag 21 december 2008 14:46 schreef zquing het volgende:
[..]
dan hoef je nog maar een jaar en dan heb je je bachelor, is 't dan niet zonde om nu naar de HBO te gaan?
Ik heb geen haastquote:Op zondag 21 december 2008 14:46 schreef zquing het volgende:
[..]
dan hoef je nog maar een jaar en dan heb je je bachelor, is 't dan niet zonde om nu naar de HBO te gaan?
Ik vind het ongelovelijk. Je hoeft nog maar een jaar vakken te volgen, daarna stage en afstuderen. Daarna zul je merken dat het niet zoveel uitmaakt wat je gestudeerd hebt maar wel dat je een WO-denkwijze bezit.quote:Op zondag 21 december 2008 15:10 schreef Earry het volgende:
[..]
Ik heb geen haastHet is overigens ook een andere studie die ik ga doen, wel hetzelfde vlak maar een andere richting uit.
Zou persoonlijkheid niet samenhangen met opleiding. Mensen zonder doorzettingsvermogen halen de universiteit niet. Althans niet mijn universiteit.quote:Op zondag 21 december 2008 15:23 schreef motorbloempje het volgende:
er wordt ook nergens ontkend dat deze niet bestaat, alleen bediscussieërd of deze wordt beslist door persoonlijkheid of opleidingsgerelateerd is
een doorzetter die het HBO afrondt met geweldige cijfers en een prima toekomstperspetief vanwege zijn leidinggevende capaciteiten en markt-inzicht kan dus niet hoger in de pikorde komen te staan dan iemand die 'gewoon' het WO haalt?quote:Op zondag 21 december 2008 15:27 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Zou persoonlijkheid niet samenhangen met opleiding. Mensen zonder doorzettingsvermogen halen de universiteit niet. Althans niet mijn universiteit.
Het is niet onmogelijk, maar een WO'er zal eerder de voorkeur krijgen.quote:Op zondag 21 december 2008 15:30 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
een doorzetter die het HBO afrondt met geweldige cijfers en een prima toekomstperspetief vanwege zijn leidinggevende capaciteiten en markt-inzicht kan dus niet hoger in de pikorde komen te staan dan iemand die 'gewoon' het WO haalt?
bij mij in ieder geval niet..quote:Op zondag 21 december 2008 15:35 schreef TC03 het volgende:
[..]
Het is niet onmogelijk, maar een WO'er zal eerder de voorkeur krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |