Als hij zo goed was, waarom heeft hij dan geen WO master of iets dergelijks gedaan?quote:Op zondag 21 december 2008 15:30 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
een doorzetter die het HBO afrondt met geweldige cijfers en een prima toekomstperspetief vanwege zijn leidinggevende capaciteiten en markt-inzicht kan dus niet hoger in de pikorde komen te staan dan iemand die 'gewoon' het WO haalt?
Hoe kom je hier bij als ik vragen mag?quote:Op zondag 21 december 2008 15:35 schreef TC03 het volgende:
[..]
Het is niet onmogelijk, maar een WO'er zal eerder de voorkeur krijgen.
een WO opleiding is niet altijd beter dan een HBO opleiding, het ligt er maar net aan welk beroep je uit wilt gaan oefenen..quote:Op zondag 21 december 2008 15:37 schreef Finitio het volgende:
[..]
Als hij zo goed was, waarom heeft hij dan geen WO master of iets dergelijks gedaan?
Daar zou je uit af kunnen leiden dat hij het 'hogere' niveau niet aan denkt te kunnen.
Haha, je schetst het onderscheid scherp zo. Het ligt er inderdaad aan welk beroep je uit wilt oefenen,quote:Op zondag 21 december 2008 15:40 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
een WO opleiding is niet altijd beter dan een HBO opleiding, het ligt er maar net aan welk beroep je uit wilt gaan oefenen..
Ik heb liever een praktijkgerichte HBO-manager dan een theoretische hoogdravende WO-manager boven of onder me staan
PS Ik heb hem af en toe geholpen met zijn opdrachten, en dit is niet overdreven.quote:Op zondag 21 december 2008 15:46 schreef Finitio het volgende:
[..]
Haha, je schetst het onderscheid scherp zo. Het ligt er inderdaad aan welk beroep je uit wilt oefenen,
maar ik weet wel dat ik stukken meer vertrouwen in mijn WO manager zou hebben dan in een praktijkgerichte
HBO-manager. Toevallig ken ik er zo eentje, zijn opleiding kan een WO-er met een halfuurtje per dag afronden,
de 'praktijkgerichtheid' blijft daar behoorlijk beperkt, het gaat om het uitwerken van een case af en toe, wanneer dit zonder spelfouten gebeurt is een voldoende al ongeveer behaald.
En HBO'ers zijn dat meer dan academici?quote:Op zondag 21 december 2008 15:47 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb het weer niet over het praktijkgerichte meekrijgen in je opleiding, maar zélf praktijkgericht en gemotiveerd ZIJN...
Omdat ie daar geen noodzaak toe zag?quote:Op zondag 21 december 2008 15:37 schreef Finitio het volgende:
[..]
Als hij zo goed was, waarom heeft hij dan geen WO master of iets dergelijks gedaan?
Daar zou je uit af kunnen leiden dat hij het 'hogere' niveau niet aan denkt te kunnen.
jij snapt echt de discussie niet hè?quote:Op zondag 21 december 2008 15:48 schreef Finitio het volgende:
[..]
En HBO'ers zijn dat meer dan academici?
Dit is nou zo'n uitspraak waarom mensen gaan bashenquote:Op zondag 21 december 2008 15:48 schreef Pappie_Culo het volgende:
Of ik het niveau aan zou kunnen weet ik niet, maar denk het wel eigenlijk als ik kijk naar de academici om me heen.
ja maar Piet, jij kan het toch ook?quote:Op zondag 21 december 2008 15:50 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Dit is nou zo'n uitspraak waarom mensen gaan bashen.
Leg eens uit Pietje.quote:Op zondag 21 december 2008 15:50 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Dit is nou zo'n uitspraak waarom mensen gaan bashen.
Op het WO leer je meer een manier van denken.quote:Op zondag 21 december 2008 15:48 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Omdat ie daar geen noodzaak toe zag?
Ik ga ook een nieuwe studie doen en heb ook rondgekeken bij diverse Uni's... Maar waarom zou ik een opleiding gaan volgen die feitelijk niet datgene behelst wat ik wens te leren?
Omdat ik dan maar WO op m'n papiertjes kan zetten? Lijkt me niet verstandig.
Of ik het niveau aan zou kunnen weet ik niet, maar denk het wel eigenlijk als ik kijk naar de academici om me heen.
Haha klopt dat vind ik lastig los te koppelen.quote:Op zondag 21 december 2008 15:50 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
jij snapt echt de discussie niet hè?
het gaat hier niet langer om opleiding, het gaat om personen, is het nu zo moeilijk om dat los te kunnen koppelen?
quote:Op zondag 21 december 2008 15:57 schreef PietjePuk007 het volgende:
Die ironie steeds, doe je dat expres moblo? In een topic waarin je bashen probeert te begrijpen iemand die vrijetijdswetenschappen studeert een huppelkutje noemen, is niet erg tactisch.
quote:Op zondag 21 december 2008 15:54 schreef PietjePuk007 het volgende:
Je kan 't ten eerste niet weten want je hebt zelf geen uni gedaan. Ten tweede zet je jezelf op hetzelfde niveau als de mensen die 't wel doen. Alleen de suggestie dat je 't eigenlijk wel kan maar toch maar niet doet "omdat 't niet precies in m'n profiel past van wat ik wil leren", tsja 't klinkt als een kutsmoes. Het aantal opleidingen is al veel te groot in uniland.
okquote:Op zondag 21 december 2008 16:03 schreef Pappie_Culo het volgende:
Nee, maar ik heb wel een idee van het hoe en wat en ken (in tegenstelling tot, ik noem iemand, een PietjePuk007) m'n eigen capaciteiten.
okquote:Jouw suggestie dat ik mezelf hier in dit intellectuele zwarte gat probeer neer te zetten als officieuze academicus met zo'n kutsmoes zegt een stuk meer over jouw karaktert dan over mij.
Maar dat is mijn mening maar
Wat ligt daaraan ten grondslag? De theoretische vakken die je op 't HBO gehad hebt? Daarmee bedoel ik dus 't inschatten dat je WO aankan.quote:Overigens kan ik prima onderscheid maken tussen een theorethische opleiding en een specifieke praktijkgerichte opleiding waar ik bepaalde vaardigheden leer naast de theorie. En zodoende kan ik wel degelijk een inschatting maken van wat ik wel of niet wens te leren.
quote:
Heb je dat allemaal op de Uni geleerd?quote:ok
Wat er aan ten grondslag ligt? Denk vooral het feit dat m'n intelligentie toereikend zou moeten zijn. De twijfel zit hem vooral in de werkhouding die er bij komt kijken.quote:Wat ligt daaraan ten grondslag? De theoretische vakken die je op 't HBO gehad hebt? Daarmee bedoel ik dus 't inschatten dat je WO aankan.
Nee ik ga niet in op persoonlijke aanvallen, dan zou ik me idd verlagen.quote:Op zondag 21 december 2008 16:11 schreef Pappie_Culo het volgende:
Heb je dat allemaal op de Uni geleerd?![]()
Zeg dat dan meteen, dan denk je dus niet dat je WO aankan ivm twijfel in werkhouding.quote:Wat er aan ten grondslag ligt? Denk vooral het feit dat m'n intelligentie toereikend zou moeten zijn. De twijfel zit hem vooral in de werkhouding die er bij komt kijken.
Ja, je verschuilen achter 'dat is een persoonlijke aanval' dat is daarentegen getuigend van een uitzonderlijk niveau.quote:Op zondag 21 december 2008 16:14 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Nee ik ga niet in op persoonlijke aanvallen, dan zou ik me idd verlagen.
Ik denk dat ik het niveau aankan is iets anders dan ik weet zeker dat ik het niveau aankan. Maar ik denk dus van wel, met de kanttekening erbij dat ik dan een iets andere werkhouding zal moeten hebben dan ik bv op het HBO had.quote:Zeg dat dan meteen, dan denk je dus niet dat je WO aankan ivm twijfel in werkhouding.
Gehaktballetjes in satesaus ook (tegen de brakte)quote:Op zondag 21 december 2008 16:21 schreef PietjePuk007 het volgende:
Koffie schijnt te helpen, zelfs op 't HBO.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |