Inderdaad! Ultieme sadness, de TS heeft zich dusdanig gediskwalificeerd dat ze er beter aan doet haar mond te houden.quote:Op zondag 21 december 2008 15:57 schreef PietjePuk007 het volgende:
Die ironie steeds, doe je dat expres moblo? In een topic waarin je bashen probeert te begrijpen iemand die vrijetijdswetenschappen studeert een huppelkutje noemen, is niet erg tactisch.
quote:Op zondag 21 december 2008 15:57 schreef PietjePuk007 het volgende:
Die ironie steeds, doe je dat expres moblo?
Serieus genomen word je sowieso al niet meer inderdaad.quote:Op zondag 21 december 2008 16:36 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik hoef me nergens uit te redden
ja, en nu ga ik mezelf maar verhangen dan, als ik door jou niet meer serieus word genomen heeft het leven geen zin meerquote:Op zondag 21 december 2008 16:39 schreef pfaf het volgende:
[..]
Serieus genomen word je sowieso al niet meer inderdaad.
Bashen heet niet voor niks bashen, het doel is niet om de discussie te winnen maar om je mede-discussieerder op stang te jagen. Het is dus ook heul niet noodzakelijk om goede argumenten te gebruiken, appels met bakstenen vergelijken is toegestaanquote:Op zondag 21 december 2008 16:39 schreef motorbloempje het volgende:
wat ik wel raar vind is dat dit soort dingen vooral opvallen als het om 'WO studies' gaat die worden afgedaan als 'nutteloos'.
het credo heerst nog steeds dat een WO-naampje sowieso garant staat voor kwaliteit. Of het zo is weet ik niet, maar ik denk dat er genoeg HBO instellingen zijn die een kwalitatief uitstekend pakket aanbieden en prima afgestudeerden aanlevert, maar die toch als minder worden gezien, per definitie, als een WO studie op een totaal ander gebied. Het is namelijk appels met peren vergelijken (zoals de Accountant en de Vrijetijdsdeskundige hierboven)
Heb je je eigen topic wel gelezen? Het antwoord staat er al duizend keer, maar je blijft maar in je verongelijkte, gekrenkte, serieuze wereldje leven lijkt het wel.quote:Op zondag 21 december 2008 16:41 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ja, en nu ga ik mezelf maar verhangen dan, als ik door jou niet meer serieus word genomen heeft het leven geen zin meer
of je me nu serieus neemt of niet, wat is jouw reden om te bashen?
Gewoon omdat het kán (wat velen hier doen zegt men, gewoon, omdat het leuke reacties oplevert?) óf omdat je echt vindt dat je als WO-er sowieso superieur bent, ongeacht persoonlijkheid?
Mag ik hem inkoppenquote:Op zondag 21 december 2008 16:35 schreef motorbloempje het volgende:
er is enorm veel vraag naar afgestudeerden op mijn gebied.
oh, nu heb ik ook nog een minderwaardigheidscomplex, shitquote:Op zondag 21 december 2008 16:43 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Mag ik hem inkoppen
Dit topic zegt trouwens meer over jouw minderwaardigheidscomplex dan over het HBO-bashen.
Je weet dat studies geaccrediteerd worden hè?quote:Op zondag 21 december 2008 16:39 schreef motorbloempje het volgende:
wat ik wel raar vind is dat dit soort dingen vooral opvallen als het om 'WO studies' gaat die worden afgedaan als 'nutteloos'.
het credo heerst nog steeds dat een WO-naampje sowieso garant staat voor kwaliteit. Of het zo is weet ik niet, maar ik denk dat er genoeg HBO instellingen zijn die een kwalitatief uitstekend pakket aanbieden en prima afgestudeerden aanlevert, maar die toch als minder worden gezien, per definitie, als een WO studie op een totaal ander gebied. Het is namelijk appels met peren vergelijken (zoals de Accountant en de Vrijetijdsdeskundige hierboven)
Bron?quote:Op zondag 21 december 2008 16:46 schreef pfaf het volgende:
Je weet dat studies geaccrediteerd worden hè?Maar praat jezelf maar 'omhoog' hoor.
HBOquote:Op zondag 21 december 2008 16:48 schreef motorbloempje het volgende:
wat deed jij nou eigenlijk Piet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
quote:Op zondag 21 december 2008 16:50 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
HBOoh ja, dat had je al 's gezegd jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja doei.
Dat komt doordat met de handen werken nogal eens wordt verward met praktijk. Tijdens mijn studie was ±50% van de vakken weldegelijk praktijkgericht ( stage en afstuderen nog niet eens meegenomen). Dat de wetenschappelijke praktijk niet kan zonder een frame van theoretische kennis is logisch.quote:Op zondag 21 december 2008 16:48 schreef Fastmatti het volgende:
Dat praktijk-argument gaat trouwens ook niet op. Net alsof WO-ers na een maand werken niet weten dat de praktijk anders is dan de theorie. Dit 'voordeel' is dus maar zeer beperkt houdbaar.
minder kunnen is nog steeds relatief...quote:Op zondag 21 december 2008 16:52 schreef Finitio het volgende:
Op de middelbare school is het nog duidelijk, vwo is havo op een hoger niveau.
Van de vervolgopleiding is het dan opeens heel moeilijk om te zien waar het niveau hoger ligt, omdat er veel verschillende studierichtingen, met verschillende moeilijkheidsgraden zijn.
Feit blijft echter dat HBO de voortzetting van havo is, en WO de voortzetting van vwo,
daaruit zou je kunnen afleiden dat HBO'ers over het algemeen minder kunnen.
Daar ga je weer! Of is dit ook weer een test van je?quote:Op zondag 21 december 2008 16:54 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Kunstacademie is ook HBO geloof ik? Etc.
helemaal waarquote:Op zondag 21 december 2008 16:54 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat komt doordat met de handen werken nogal eens wordt verward met praktijk. Tijdens mijn studie was ±50% van de vakken weldegelijk praktijkgericht ( stage en afstuderen nog niet eens meegenomen). Dat de wetenschappelijke praktijk niet kan zonder een frame van theoretische kennis is logisch.
Dat wilde ik zeggenquote:Op zondag 21 december 2008 16:55 schreef pfaf het volgende:
Daar ga je weer! Of is dit ook weer een test van je?
De praktijk leer je in de praktijk. Een HBO-school loopt vaak ook hopeloos achter.quote:Op zondag 21 december 2008 16:54 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat komt doordat met de handen werken nogal eens wordt verward met praktijk. Tijdens mijn studie was ±50% van de vakken weldegelijk praktijkgericht ( stage en afstuderen nog niet eens meegenomen). Dat de wetenschappelijke praktijk niet kan zonder een frame van theoretische kennis is logisch.
Zo is het.quote:Op zondag 21 december 2008 16:55 schreef Fastmatti het volgende:
Het ene talent is meer waard dan het andere. Beta's hebben nu eenmaal een hoger IQ.
Hé, ik verdiep me niet in kunst, ik weet dat soort dingen niet.quote:Op zondag 21 december 2008 16:55 schreef pfaf het volgende:
[..]
Daar ga je weer! Of is dit ook weer een test van je?
Maar je wilt er wel wat mee insinueren!quote:Op zondag 21 december 2008 16:57 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Hé, ik verdiep me niet in kunst, ik weet dat soort dingen niet.
Als je het weet mag je het me vertellen hoor
quote:Op zondag 21 december 2008 16:59 schreef motorbloempje het volgende:
euh, nee
vertel eens, wat wil ik volgens jou insinueren?
quote:Op zondag 21 december 2008 16:54 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
minder kunnen is nog steeds relatief...
hetzelfde geldt voor de drempel MBO-HBO
Kunstacademie is ook HBO geloof ik? Etc.
Ik krijg bijna wekelijks het compliment: "Studeer jij aan een Uni?quote:Op zondag 21 december 2008 17:00 schreef Fastmatti het volgende:
Overigens moet TS zich niet zo aanstellen. Als je van de TU komt en dit vertelt dan is één van de eerste opmerkingen die ik naar mijn hoofd krijg "ik wist niet dat er ook normale mensen op de TU zitten". Zo'n poppetje is dan natuurlijk direct afgeschreven.
Het is altijd wat.
ik had 'm nog wel expres niet in KLB geopendquote:Op zondag 21 december 2008 17:03 schreef PietjePuk007 het volgende:
Zal ik ff een TTchange aanvragen, "waarom het eeuwige TS bashen?".
maar over 't nut voor de samenleving valt wel te twijvelen. Qua mogelijkheid om kennis op te nemen zeer waarschijnlijk ookquote:Op zondag 21 december 2008 17:03 schreef motorbloempje het volgende:
ik wil hier juist mee zeggen dat een kunstacademiestudent niet 'minder' kan dan een WO - Rechtenstudentde talenten, interesses en vaardigheden liggen gewoon ergens anders
![]()
that's all
Net als bij zeer creatieve personen met het syndroom van down. (die ik ken)quote:Op zondag 21 december 2008 17:03 schreef motorbloempje het volgende:
ik wil hier juist mee zeggen dat een kunstacademiestudent niet 'minder' kan dan een WO - Rechtenstudentde talenten, interesses en vaardigheden liggen gewoon ergens anders
![]()
that's all
ach, iemand die naar de hogeschool voor de kunsten gaat hoeft niet perse 'dom' te zijn, maar heeft gewoon een liefde voor theaterquote:Op zondag 21 december 2008 17:06 schreef zquing het volgende:
[..]
maar over 't nut voor de samenleving valt wel te twijvelen. Qua mogelijkheid om kennis op te nemen zeer waarschijnlijk ook
quote:Op zondag 21 december 2008 17:07 schreef Finitio het volgende:
[..]
Net als bij zeer creatieve personen met het syndroom van down. (die ik ken)
De talenten, interesses en vaardigheden liggen gewoon ergens anders..
quote:Op zondag 21 december 2008 15:36 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
bij mij in ieder geval niet..
een lamballige toevallig intelligente gozert die door een WO-studie is heengefietst heeft bij mij zeker NIET de voorkeur boven een HBO-er die aan kan tonen ook tijdens zijn studie niet stil te hebben gezeten![]()
quote:Op zondag 21 december 2008 15:55 schreef motorbloempje het volgende:
oh, en ik denk dat een afgestudeerde HBO-Accountantant of hoe heet dat allemaal, meer waarde tot de maatschappij kan bijdragen dan een of ander huppelkutje dat "Vrijetijdswetenschappen" gaat studeren
Waar slaat dit op?quote:Op zondag 21 december 2008 15:40 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
een WO opleiding is niet altijd beter dan een HBO opleiding, het ligt er maar net aan welk beroep je uit wilt gaan oefenen..
Ik heb liever een praktijkgerichte HBO-manager dan een theoretische hoogdravende WO-manager boven of onder me staan
Natuurlijk, maar dat zijn allemaal onzinnige argumenten. Je hoeft echt niemand te overtuigen dat zowel WO'ers als HBO'ers hard moeten werken en inzet moeten tonen. Het lijkt me overduidelijk dat een luie WO'er niet altijd boven een HBO'er wordt gekozen. Echter, als ik zeg dat men normaliter eerder de voorkeur geeft aan een WO'er, dan betekent dat natuurlijk niet dat ik meteen zeg dat alléén opleiding van invloed is.quote:Op zondag 21 december 2008 17:13 schreef motorbloempje het volgende:
Het gaat mij er om dat opleiding NIET PERSÉ garant staat voor een nuttig mens
Er zijn dozijnen goede WO opleidingen, er zijn dozijnen goede HBO opleidingen etc.
Maar het ligt aan de persoon die de opleiding volgt of die opleiding ook daadwerkelijk nut heeft
Een WO-er staat niet garant voor puik werk, een HBO-er ook niet en een MBO-er ook niet.
Het gaat om de persoon die deze opleiding volgt, niet om het onderwijs an sich.
Daarom de vergelijking tussende pezende HBO-er en de lamballende WO-er die het liefst slapend rijk wil worden![]()
Het is de basis: met een slecht in elkaar stekende opleiding is de kans dat men toch nog weet waar hij het over heeft in het bedrijfsleven kleiner, maar ook op de wél goed beoordeelde opleidingen is het maar de vraag wat de student er van maakt.
Dát wil ik er mee zeggen.
Nou, dan had ik dát argument verkeerd begrepen, excusesquote:Op zondag 21 december 2008 17:17 schreef TC03 het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar dat zijn allemaal onzinnige argumenten. Je hoeft echt niemand te overtuigen dat zowel WO'ers als HBO'ers hard moeten werken en inzet moeten tonen. Het lijkt me overduidelijk dat een luie WO'er niet altijd boven een HBO'er wordt gekozen. Echter, als ik zeg dat men normaliter eerder de voorkeur geeft aan een WO'er, dan betekent dat natuurlijk niet dat ik meteen zeg dat alléén opleiding van invloed is.Over begrijpend lezen gesproken.
Inderdaad, huizen houden over het algemeen meer warmte vast naarmate er meer isolatiemateriaal is aangebracht.quote:Op zondag 21 december 2008 17:13 schreef motorbloempje het volgende:
Begrijpend lezen is ook een vak
Het gaat mij er om dat opleiding NIET PERSÉ garant staat voor een nuttig mens
Er zijn dozijnen goede WO opleidingen, er zijn dozijnen goede HBO opleidingen etc.
Maar het ligt aan de persoon die de opleiding volgt of die opleiding ook daadwerkelijk nut heeft
Een WO-er staat niet garant voor puik werk, een HBO-er ook niet en een MBO-er ook niet.
Het gaat om de persoon die deze opleiding volgt, niet om het onderwijs an sich.
Daarom de vergelijking tussende pezende HBO-er en de lamballende WO-er die het liefst slapend rijk wil worden![]()
Het is de basis: met een slecht in elkaar stekende opleiding is de kans dat men toch nog weet waar hij het over heeft in het bedrijfsleven kleiner, maar ook op de wél goed beoordeelde opleidingen is het maar de vraag wat de student er van maakt.
Dát wil ik er mee zeggen..
Dat zegt meer over de mensen waarmee jij omgaat.quote:Op zondag 21 december 2008 17:00 schreef Fastmatti het volgende:
Overigens moet TS zich niet zo aanstellen. Als je van de TU komt en dit vertelt dan is één van de eerste opmerkingen die ik naar mijn hoofd krijg "ik wist niet dat er ook normale mensen op de TU zitten". Zo'n poppetje is dan natuurlijk direct afgeschreven.
Het is altijd wat.
Ik studeer voor m'n plezier, niet omdat ik later een dikbetaalde baan wil. Ik had een dik betaalde baan en die heb ik opgegeven omdat ik toch liever wat door wilde leren. WO vind ik saai.. een opleiding doorlopen zonder ook maar iets hoeven uit te voeren vind ik niet uitdagend. Dan ga ik liever een opleiding doen waar je voortdurend in groepsverband bezig bent.quote:Op zondag 21 december 2008 15:14 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik vind het ongelovelijk. Je hoeft nog maar een jaar vakken te volgen, daarna stage en afstuderen. Daarna zul je merken dat het niet zoveel uitmaakt wat je gestudeerd hebt maar wel dat je een WO-denkwijze bezit.
Beetje zonde, je kan altijd nog hbo doen nadat je bachelor gehaald heb over een jaartje, of dan schrijf je je in voor HBO en dan haal je gelijktijdig WO en doe je de leuke groepsprojecten op HBOquote:Op zondag 21 december 2008 20:27 schreef Earry het volgende:
[..]
Ik studeer voor m'n plezier, niet omdat ik later een dikbetaalde baan wil. Ik had een dik betaalde baan en die heb ik opgegeven omdat ik toch liever wat door wilde leren. WO vind ik saai.. een opleiding doorlopen zonder ook maar iets hoeven uit te voeren vind ik niet uitdagend. Dan ga ik liever een opleiding doen waar je voortdurend in groepsverband bezig bent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |