abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64053598
Laat ik 'm maar hier openen, en niet in KLB, want dat is helemaal vragen om problemen

Hoofdvraag:

Waarom zien mensen (op Fok!) er heil in om mensen met een bepaalde opleiding of een bepaald opleidingsniveau af te schilderen als 'dom' of 'minderwaardig'.

De laatste 2 jaar is er op Fok! een heuse hetse ontstaan zodra iemand zegt dat hij/zij:

- MBO doet
- HBO doet
- een HBO-studie doet
- aangeeft problemen te hebben met een vak of opleiding van bovenstaande categorieën.

Het WO schijnt heilig te zijn, maar ik kan mij niet voorstellen dat van de ik weet niet hoe weinig procent (15 ofzo?) bijna iedereen op Fok! zit en van de nog minder mensen die WO doen en cum-laude afstuderen dan ook nog het gros hier schijnt te zitten.

Een feit is dat veel opleidingen an sich niet goed geregeld zijn, maar dat is ook op het WO zo.
Een feit is ook dat niet iedereen weggelegd is voor Wetenschappelijk Onderwijs, omdat blijkbaar de hersencapaciteit van mensen onderling kan verschillen: de een doet op top van zijn kunnen MBO-4 ICT en de ander op de top van zijn kunnen met twee vingers in de neus een WO opleiding.

Mensen zijn verschillend, opleidingen zijn verschillend, wénsen zijn verschillend.

Waarom komt dan elke keer weer die discussie boven waarin alleen mensen met een WO opleiding 'het juiste' doen. Waarom altijd weer 'hoe kun je je MBO/HBO nu niet halen? Het is een cursus!'.

KLB is niet de plek om mensen in hun waarde te laten (Hey! TS kan er niet mee omgaan! TS is zelf een MBO-er!) maar ik hoop dat er op deze vraag hier in SES wel een serieus antwoord en een serieuze discussie kan komen.

TS begint:

Nee, niet iedereen werkt op de top van zijn/haar kunnen, en ik vind ook dat als je meer kúnt én wilt, dat dat ook zeker moet doen.
Maar als jij graag meubelmaker wilt worden met je VWO diploma en daarvoor een MBO opleiding houtbewerking of weetikveelwat je daar voor nodig hebt wilt volgen, prima! Het gaat om wat je wilt!

Als jij als WO-er die 3 jaar over z'n P heeft gedaan af gaat zitten geven op die 'domme HBO-ers' die in 4 jaar zijn bachelor heeft en doorgaat naar de WO-master met 'je bent HBO-er, die hoort niet thuis op het WO' dan is er iets goed mis met je sociale ontwikkeling

Waarom geef jij als Fok!ker af op het MBO/HBO? Voel je je daardoor beter?

En let wel! Ik heb het hier niet over de kwaliteit van het onderwijs! Er zijn genoeg opleidingen te vinden waarvan de kwaliteit te wensen overlaat, maar ik wil het hier puur hebben over de houding van mensen:

"Waarom zijn MBO en HBO per definitie 'minderwaardig'"

en eigenlijk ook

"Hoe kan het zijn dat het gros van de WO-'bedeelden' op Fok! zit "

Ja doei.
pi_64053713
Elk gezond mens weet wel beter. Ook hier op FOK!
Maar vele vinden het gewoon leuk om te rellen.
pi_64053745
Volgens mij zijn er maar een paar users die dit doen. En die doen het dan ook zo vaak mogelijk.
pi_64053843
quote:
"Waarom zijn MBO en HBO per definitie 'minderwaardig'"
Niet. Ik ken iemand die heeft MBO gedaan en diegene is nu zelfstandig ondernemer.
quote:
"Hoe kan het zijn dat het gros van de WO-'bedeelden' op Fok! zit "
Waarschijnlijk omdat het gros van die lui zelf niet veel hoger gekomen zijn dan (V)MBO...
  dinsdag 16 december 2008 @ 12:14:25 #5
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_64053918
ach het is allemaal bullshit bingo van de foknerds
de meeste van die jochies zitten zelf net op de uni en zijn zo sociaal vaardig als de eerde beste autist.

met als gevolg dat ze hier op fok een beetje de held komen uithangen

ik heb HBO+ aan diploma's maar het betekend helemaal geen fuck.
toen ik begon met werken had ik niet eens een MBO diploma
wel de brains maar geen zin om ze te gebruiken zeg maar

Daarna toch maar gestudeerd in de avonduren en nu een leuke functie
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  dinsdag 16 december 2008 @ 12:15:35 #6
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_64053944
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 12:11 schreef SharQueDo het volgende:

[..]

Niet. Ik ken iemand die heeft MBO gedaan en diegene is nu zelfstandig ondernemer.
dat zegt ook niets
stay frosty
  dinsdag 16 december 2008 @ 12:15:43 #7
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_64053945
Het frappante is dat je op het WO nauwelijks FOK!kers tegenkomt
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_64053972
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 12:15 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

dat zegt ook niets
Misschien runt ie wel een ballentent
  dinsdag 16 december 2008 @ 12:18:24 #9
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_64054008
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 12:16 schreef DSS24 het volgende:

[..]

Misschien runt ie wel een ballentent
idd ik ken zelfstandig ondernemers die nauwelijks rond kunnen komen
stay frosty
pi_64054014
Het niveau van veel mensen op de universiteit is om te huilen, maar daar hoor je nooit iemand over. Onder bepaalde groepen WO'ers is het salonfähig om af te geven op alles wat onder hun vermeende niveau zit, ongeacht of ze hun pretenties waar maken of niet. Het is een uitsluitingsmechanisme om zo het eigen ego op te poetsen en het hoeft dan ook geen verbazing te wekken dat veelal onzekere types (die dat verhullen met een hoop arrogantie) zich hieraan schuldig maken
"Hij besefte terdege dat dit op papier zetten riekte naar zelfingebeelde miskenning van een geraniumgeleerde die nooit echt gedurfd had zijn mond open te trekken." ©
pi_64054089
Dat doen mensen die zich boven anderen verheven voelen. Ik heb juist altijd medelijden met hún.
Din jävla kuk!
  dinsdag 16 december 2008 @ 12:24:41 #12
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_64054121
quote:
Waarom zien mensen (op Fok!) er heil in om mensen met een bepaalde opleiding of een bepaald opleidingsniveau af te schilderen als 'dom' of 'minderwaardig'.
Ik vind het vreemd dat je beweerd dat het de laaste 2 jaar pas zo is.

Verder, fokkers kramen wel meer onzin uit.

Waarom er "zoveel" WO mensen op fok zitten.. euh... bij mij is het eind 2000 begonnen als afleiding van de studie. Een tijdje een nieuwsjunk geweest incl forum om te zien wat er leeft en gebeurd in de wereld. verder de mogenlijkheid iemand te helpen met mijn ideeen...

OHJAH> fok is de IDEAALE SOG plek. (En ja dat doe ik nu dus weer)

[ Bericht 6% gewijzigd door kless op 16-12-2008 12:34:49 (Completer) ]
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  dinsdag 16 december 2008 @ 12:25:44 #13
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_64054139
- maak hem dan ook niet -

[ Bericht 96% gewijzigd door GlowMouse op 16-12-2008 12:28:02 ]
Niet meer actief op Fok!
pi_64054489
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 12:15 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

dat zegt ook niets
Hij heeft een ICT-bedrijfje wat (voor zover ik weet) al redelijk loopt. Met een MBO ICT-studie vind ik dat toch knap gedaan.
pi_64055335
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 12:24 schreef kless het volgende:

[..]

Ik vind het vreemd dat je beweerd dat het de laaste 2 jaar pas zo is.
Nou, het is de laatste twee jaar wel erger dan 'vroeger' en ik loop hier al mer dan 8 jaar mee
Ja doei.
  dinsdag 16 december 2008 @ 13:25:16 #16
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_64055559
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 12:40 schreef SharQueDo het volgende:

[..]

Hij heeft een ICT-bedrijfje wat (voor zover ik weet) al redelijk loopt. Met een MBO ICT-studie vind ik dat toch knap gedaan.
ligt eraan wat hij doet... kijk als 1 manszaakje een beetje pctjes repareren kan iedere MBO ICT-er.

kijk als hij op een gegeven moment 7 man in dienst heeft ofzo is het anders
stay frosty
pi_64058096
Puur om te rellen. Het merendeel doet zelf ook geen WO.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  dinsdag 16 december 2008 @ 15:11:26 #18
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_64058260
- nuttige opmerking -

[ Bericht 91% gewijzigd door GlowMouse op 16-12-2008 15:42:33 ]
pi_64068122
je was me voor ik wilde daar nog even een ' ' bij plaatsen..

misschien had ik het toch beter in KLB kunnen posten, want het animo hier is niet echt groot..

misschien ligt het aan de TT?
Ja doei.
  dinsdag 16 december 2008 @ 20:39:57 #20
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_64068335
Doe maar een suggestie voor een betere
  dinsdag 16 december 2008 @ 20:43:21 #21
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_64069401
TT:

"Waarom? De eeuwige MBO-HBO-bashtopics"
Ja doei.
pi_64069843
Zorg dat de "bazen" dit topic opvalt.
  dinsdag 16 december 2008 @ 21:51:06 #24
236733 Marmex
Currently travelling
pi_64070908
Wijze woorden alert:

Het is op dag 1 nadat je je opleiding afgerond hebt alleen maar belangrijk wat je kan / wie je bent / hoe je problemen oplost / hoe je houding is.
Succesverhalen van mensen met weinig diploma's zijn net zo talrijk als WO-ers die thuiszitten zonder werk.

Einde wijze woorden

Ik denk wel dat er een hoop gebashed word omdat mensen op het MBO een stuk minder verdienen dan HBO-ers, als je starters vergelijkt. Tussen de gemiddelde WO-starter en HBO-starter zit 20 a 25% schat ik (zo door de bank genomen) en tussen een HBO-er en een MBO-er die starten zit toch zeker wel 40 a 45%

P.S. - Hou het nou gemiddeld, dat iedereen een MBO-er kent die veel verdient of een WO-er die weinig verdient etc begrijpen we allemaal wel, het gaat over 't gemiddelde verschil.

Bvd
Hier heb ik bij boodschap al geen voorbaat aan.
pi_64070955
maar waarom zou je je beter voelen als je meer verdient dan een ander?
Ja doei.
  dinsdag 16 december 2008 @ 21:54:41 #26
236733 Marmex
Currently travelling
pi_64071065
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 21:52 schreef motorbloempje het volgende:
maar waarom zou je je beter voelen als je meer verdient dan een ander?
Waarom is een goeie vraag, het is langer naar school gaan en (dus) meer verdienen. Het ligt in de aard van mensen om daar over te pochen denk ik....
Hier heb ik bij boodschap al geen voorbaat aan.
pi_64071126
- we zitten in SES -

[ Bericht 92% gewijzigd door GlowMouse op 16-12-2008 22:07:05 ]
pi_64071135
ik vind het leuk om te zeggen dat ik een aardig centje bij verdien maar om nu te zeggen dat ik me er een beter mens door voel, nah...
Ja doei.
pi_64071167
- wees wijzer -

[ Bericht 97% gewijzigd door GlowMouse op 16-12-2008 22:07:19 ]
Ja doei.
  dinsdag 16 december 2008 @ 21:57:38 #30
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_64071204
/eens, je komt op de uni soms zulke schapen tegen op basisschool niveau. Giechelen en briefjes schrijven hihi tijdens college's, altijd aanwezig maar dan nooit je mond kunnen houden. In die strekking.
Ze staan in de wereld nog maar net buiten de zandbak en dat is te merken als je ze tegenkomt/met ze probeert te praten.
Die heb je overal dus zowel MBO, HBO, WO en al het andere, volgens mij zijn het zulke types die bashen op andere studierichtingen.

Ook de student - scholier discussie.
Of de Alpha studie bashers.
pi_64074240
laat ik voorop stellen dat het gewoon leuk is te rellen, en dat er altijd wel een hbo'er of mbo'er te vinden is die zichzelf blijkbaar een minderwaardigheidscomplexje heeft aangepraat, die dan te onmeunig mooie voorzetten geeft om ze niet in te koppen.

daarnaast ben je natuurlijk ook wel een beetje trots op wat je bereikt hebt, je zit op de uni, je hebt hét hoogste (of in ieder geval één van de hoogste) instituut binnen onderwijsgebied weten te bereiken.

en het is sowieso gewoon irritant als hbo'ers zich proberen omhoog te praten, en dan zeggen dat ze naar college gaan, ze een studie doen, en dat ze student zijn ... dit zijn ze namelijk niet, ze gaan naar de les, ze doen een opleiding, en ze zijn scholier.
  dinsdag 16 december 2008 @ 23:25:45 #32
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_64074640
Sommige dingen kun je niet vaak genoeg zeggen, aangezien dit SES is zal ik het daar maar bij laten.
pi_64076352
Tjah waarom? Mensen willen graag stoer doen met hun opleiding en hun niveau...

Verder ben ik helemaal niet weg van het onderwijsniveau van Nederland. Zelf wou ik ook naar de Uni maar doe ik nu HBO omdat ze mijn opleiding (nog) niet hebben op universitair niveau helaas. Verder studeer ik nu in Duitsland en ik moet me zeggen het bevalt me hier vele malen beter. Het is allemaal formeler en veel gedisciplineerder als in Nederland. Wat in Duitsland eigenlijk de Hochschule is is in Nederland net niet of net gelijkwaardig aan de universiteit. En wat de Universiteit is in Duitsland is toch wel beter hoger qua niveau dan in Nederland heb ik het gevoel. (laatste weet ik niet zo zeker maar t.o.v. hochschule-uni toch echt wel)
pi_64076599
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 23:15 schreef immortalsean het volgende:
laat ik voorop stellen dat het gewoon leuk is te rellen, en dat er altijd wel een hbo'er of mbo'er te vinden is die zichzelf blijkbaar een minderwaardigheidscomplexje heeft aangepraat, die dan te onmeunig mooie voorzetten geeft om ze niet in te koppen.

daarnaast ben je natuurlijk ook wel een beetje trots op wat je bereikt hebt, je zit op de uni, je hebt hét hoogste (of in ieder geval één van de hoogste) instituut binnen onderwijsgebied weten te bereiken.

en het is sowieso gewoon irritant als hbo'ers zich proberen omhoog te praten, en dan zeggen dat ze naar college gaan, ze een studie doen, en dat ze student zijn ... dit zijn ze namelijk niet, ze gaan naar de les, ze doen een opleiding, en ze zijn scholier.
Nouja, ze leren in die zogenaamde les in ieder geval om met hoofdletters te schrijven. Het maakt echt geen ene ruk uit hoe je het noemt, uiteindelijk komt het toch op hetzelfde neer.
pi_64076637
omdat 't leuk is, zoals zovaak al verteld is in die topics. Zolang er gehapt wordt, wordt er gevist.
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_64076697
Omdat MBO-HBO geen zak voorstelt? Ik doe zelf ook HBO maar het niveau is om te janken. Maar dat kan ook aan mijn boerenschool liggen. Wat sommige daar uit hun strot krijgen, ongelooflijk gewoon. Spelfouten worden overigens standaard afgedaan met het dyslectie verhaaltje

Nu lijkt dit wel weer heel erg op het standaard HBO-de-grond-in-trap-verhaaltje maar toch is het zo, dus kun je er makkelijk commentaar op leveren. Helemaal wanneer je in het nieuws hoort dat 70% van de PABO leerlingen de rekentoets niet haalt (dus minder 'wiskundige' kennis heeft dan een 12-jarige).
pi_64077091
Het is gewoon zeer amusant!
  woensdag 17 december 2008 @ 01:24:11 #38
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_64077185
Waar blijven de bashers?
pi_64078602
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 23:15 schreef immortalsean het volgende:

Moet je je trots uiten door mensen de grond in te boren? Help die mensen dan liever door je intelligentie te gebruiken als iemand van het HBO een vraag stelt in plaats van alleen maar te zeggen 'HBO dat je het zelf niet kunt' oid.

Daarbij, begin hier niet die discussie, over colleges en studeren.
Iedereen die zichzelf serieus neemt als zijnde student ís een student, een ieder die alleen maar zuipt en lambalt is in mijn ogen een cursist, dus ook alle brallende en zuipende WO'ers die inmiddels aan de 3e cursus begonnen zijn betaald door paps
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 23:25 schreef Nobu het volgende:
Sommige dingen kun je niet vaak genoeg zeggen, aangezien dit SES is zal ik het daar maar bij laten.
Wat fijn dat je je inhoudt, maar je kunt er blijkbaar niet eens normaal over praten?
quote:
Op woensdag 17 december 2008 00:24 schreef Wouser het volgende:

Verder ben ik helemaal niet weg van het onderwijsniveau van Nederland. Zelf wou ik ook naar de Uni maar doe ik nu HBO omdat ze mijn opleiding (nog) niet hebben op universitair niveau helaas. Verder studeer ik nu in Duitsland en ik moet me zeggen het bevalt me hier vele malen beter. Het is allemaal formeler en veel gedisciplineerder als in Nederland. Wat in Duitsland eigenlijk de Hochschule is is in Nederland net niet of net gelijkwaardig aan de universiteit. En wat de Universiteit is in Duitsland is toch wel beter hoger qua niveau dan in Nederland heb ik het gevoel. (laatste weet ik niet zo zeker maar t.o.v. hochschule-uni toch echt wel)
Ik zei ook al in de OP: laten we het niet over het niveau van sommige onderwijsinstellingen hebben.
Er zijn goede HBO opleidingen, en slechte HBO opleidingen, evenals dat geldt voor WO opleidingen: niet élke WO-opleiding is per definitie geweldig omdat er 'WO' voor staat
quote:
Op woensdag 17 december 2008 00:47 schreef Platina het volgende:
Omdat MBO-HBO geen zak voorstelt? Ik doe zelf ook HBO maar het niveau is om te janken. Maar dat kan ook aan mijn boerenschool liggen. Wat sommige daar uit hun strot krijgen, ongelooflijk gewoon. Spelfouten worden overigens standaard afgedaan met het dyslectie verhaaltje

Nu lijkt dit wel weer heel erg op het standaard HBO-de-grond-in-trap-verhaaltje maar toch is het zo, dus kun je er makkelijk commentaar op leveren. Helemaal wanneer je in het nieuws hoort dat 70% van de PABO leerlingen de rekentoets niet haalt (dus minder 'wiskundige' kennis heeft dan een 12-jarige).
Zie boven. Ik had al de 'bash de onderwijsinstellingen an sich' uitgevinkt in deze discussie.
Los van het feit dat de kwaliteit soms te wensen overlaat (zowel bij HBO als bij WO opleidingen) is het natuurlijk bij de debielen af dat iemand die altijd te horen heeft gekregen dat hij niet verder dan MBO-2 niveau zou komen met 8-en zijn HBO-opleiding volgt en afrondt, dat is toch geweldig? Waarom zou je dan iemand alsnog de grond in willen trappen?

Zelf heb ik ook HBO gedaan, 3 maanden lang en ben er toen mee gestopt omdat het niveau van vooral de docenten erg tegenviel. Nu op het WO zit ik meer op mn plek maar moet ik wel keihard werken, ondanks het feit dat ik VWO heb gedaan. Da's namelijk ook niet zaligmakend
Maar ik voel niet de drang om elke persoon die geen WO doet alsnog af te kraken ofzo
quote:
Op woensdag 17 december 2008 01:15 schreef Mark_Rutte het volgende:
Het is gewoon zeer amusant!
En waarom vind jij het amusant om andere mensen de grond in te boren?
Ja doei.
  woensdag 17 december 2008 @ 08:57:48 #40
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_64079234
quote:
Op woensdag 17 december 2008 07:44 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik zei ook al in de OP: laten we het niet over het niveau van sommige onderwijsinstellingen hebben.
Er zijn goede HBO opleidingen, en slechte HBO opleidingen, evenals dat geldt voor WO opleidingen: niet élke WO-opleiding is per definitie geweldig omdat er 'WO' voor staat
Mijn wegge-editte " Alfa's " stond er niet voor niets. Net als dat WO'ers af en toe lekker af willen geven op HBO'ers doen Beta's dat tegenover Alfa's. En stedelingen tegenover plattelandbewoners. En Duitsers tegenover Nederlanders. En Nederlanders tegenover Belgen.
pi_64079427
quote:
de een doet op top van zijn kunnen MBO-4 ICT en de ander op de top van zijn kunnen met twee vingers in de neus een WO opleiding.
Volgens mij zit je toch echt niet op top van je kunnen als je met 2 vingers in je neus WO doet.

Verder is opleidingen bashen kansloos, maar in de maatschappij is het niet anders hoor. MBO-ers krijgen altijd het kut werk van HBO-ers, HBO-ers van WO-ers en stagiaires van iedereen (nee ik ben geen stagiaire (meer))
pi_64079539
Een ontzettend serieus topic over dit onderwerp openen terwijl het onderwerp inmiddels overduidelijk een FOK! meme is. Hulde.

En het blijft een meme zo lang typetjes als TS blijven happen op dergelijke topics.

Disclaimer: Met bovenstaande post wil ik uiteraard niet veronderstellen dat MBO'ers en HBO'ers even waardig zijn als WO'ers. Dat is namelijk je reinste waanzin.
pi_64079908
quote:
Op woensdag 17 december 2008 09:19 schreef Beauregard het volgende:
Een ontzettend serieus topic over dit onderwerp openen terwijl het onderwerp inmiddels overduidelijk een FOK! meme is. Hulde.

En het blijft een meme zo lang typetjes als TS blijven happen op dergelijke topics.

Disclaimer: Met bovenstaande post wil ik uiteraard niet veronderstellen dat MBO'ers en HBO'ers even waardig zijn als WO'ers. Dat is namelijk je reinste waanzin.
Ben ik nu dan onwaardig, m'n waarde Beaure?
  woensdag 17 december 2008 @ 09:48:38 #44
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_64080082
Zulke topics beginnen meestal met een HBO'er die zegt dat hij makkelijk WO had kunnen doen. Die mensen vragen erom om gepest te worden. Dus dat doen we ook.

Verder heb ik in al die topics nooit (of ik vergeet misschien een enkele keer ) de MBO'ers afgezeken. MBO'ers zijn goed volk, doen nuttig werk, zijn absoluut niet minderwaardig en weten vaak ook hun zwakke en sterke punten wel te noemen. Dit in tegenstelling tot de HBO'ers (lees: nutteloze managementstussenlaag) die per se, tot het wanhopige aan toe, 'student' genoemd willen worden. Sommige HBO'ers op fok! vinden het leuk om te verkondigen dat ze makkelijk WO hadden willen doen, dat het eigenlijk hetzelfde niveau is, maar dat ze meer van praktisch werk houden, waardoor ze ook keigoed leren communiceren en met mensen leren omgaan. Tja, dan vraag je erom.
  woensdag 17 december 2008 @ 10:15:09 #45
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_64080588
quote:

Dat is de Duitse overheid toch echt niet met je eens.
  woensdag 17 december 2008 @ 11:18:34 #46
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_64082291
quote:
Op woensdag 17 december 2008 09:48 schreef Pool het volgende:
Zulke topics beginnen meestal met een HBO'er die zegt dat hij makkelijk WO had kunnen doen. Die mensen vragen erom om gepest te worden. Dus dat doen we ook.

Verder heb ik in al die topics nooit (of ik vergeet misschien een enkele keer ) de MBO'ers afgezeken. MBO'ers zijn goed volk, doen nuttig werk, zijn absoluut niet minderwaardig en weten vaak ook hun zwakke en sterke punten wel te noemen. Dit in tegenstelling tot de HBO'ers (lees: nutteloze managementstussenlaag) die per se, tot het wanhopige aan toe, 'student' genoemd willen worden. Sommige HBO'ers op fok! vinden het leuk om te verkondigen dat ze makkelijk WO hadden willen doen, dat het eigenlijk hetzelfde niveau is, maar dat ze meer van praktisch werk houden, waardoor ze ook keigoed leren communiceren en met mensen leren omgaan. Tja, dan vraag je erom.
En hoe zit het als je als VWO'er besluit naar het HBO te gaan omdat die studie je meer boeit? Dan zou je toch het 'WO-niveau' moeten hebben.. Overigens vind ik wat je zegt niet helemaal kloppen. Bij mij in Wageningen haalt praktisch iedere ex-HBO'er die hier begint zijn Msc. Het is de manier van denken, de aanpak. Dat is even omswitchen, maar iemand met een beetje doorzettingsvermogen en goede wil lukt dat wel

Het enige vak wat overigens inhoudelijk iets pittiger was op het WO dan op het HBO was wiskunde. Maar daar houdt het dan ook wel bij op
  woensdag 17 december 2008 @ 11:24:16 #47
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_64082463
quote:
Op woensdag 17 december 2008 11:18 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Het enige vak wat overigens inhoudelijk iets pittiger was op het WO dan op het HBO was wiskunde. Maar daar houdt het dan ook wel bij op
Dan is die Academische opleiding ook niet serieus te nemen.
pi_64083779
quote:
Op woensdag 17 december 2008 07:44 schreef motorbloempje het volgende:

Zie boven. Ik had al de 'bash de onderwijsinstellingen an sich' uitgevinkt in deze discussie.
Los van het feit dat de kwaliteit soms te wensen overlaat (zowel bij HBO als bij WO opleidingen) is het natuurlijk bij de debielen af dat iemand die altijd te horen heeft gekregen dat hij niet verder dan MBO-2 niveau zou komen met 8-en zijn HBO-opleiding volgt en afrondt, dat is toch geweldig? Waarom zou je dan iemand alsnog de grond in willen trappen?

Zelf heb ik ook HBO gedaan, 3 maanden lang en ben er toen mee gestopt omdat het niveau van vooral de docenten erg tegenviel. Nu op het WO zit ik meer op mn plek maar moet ik wel keihard werken, ondanks het feit dat ik VWO heb gedaan. Da's namelijk ook niet zaligmakend
Maar ik voel niet de drang om elke persoon die geen WO doet alsnog af te kraken ofzo
Natuurlijk is dat super voor iemand die eigenlijk een MBO denk en leerniveau heeft maar als zo iemand dan het HBO haalt dan zet je dat toch aan het denken. Het is natuurlijk niet die persoon die de grond ingetrapt wordt maar het HBO niveau. Ik vind het namelijk niet normaal dat je van MBO naar een HBO studie kunt overstappen. Dat niveauverschil hoort gewoon te groot te zijn.
  woensdag 17 december 2008 @ 12:32:50 #49
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_64084680
quote:
Op woensdag 17 december 2008 11:24 schreef pfaf het volgende:

[..]

Dan is die Academische opleiding ook niet serieus te nemen.
Juist wel, dat blijkt wel uit het toekomstperspectief. Dat is overigens ook de reden dat ik verder ben gaan studeren. Maar verder is je reactie natuurlijk gewoon een flame, dat ligt er wel érg dik bovenop.
  woensdag 17 december 2008 @ 12:34:17 #50
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_64084729
We moeten trouwens ook niet vergeten dat dit alles erg kan verschillen per studie en instelling. Maja boeiend ook, ik ben er wel weer klaar mee hier
pi_64085981
quote:
En wat de Universiteit is in Duitsland is toch wel beter hoger qua niveau dan in Nederland heb ik het gevoel. (laatste weet ik niet zo zeker maar t.o.v. hochschule-uni toch echt wel)
Daarom gaan ook zoveel Duitse jongeren aan Nederlandse universiteiten studeren

HBO'ers die met allemaal smoesjes komen waarom ze voor het HBO ipv WO hebben 'gekozen'
  woensdag 17 december 2008 @ 14:00:17 #52
203436 solyaris
disgrace to the human race
pi_64087490
quote:
Wat in Duitsland eigenlijk de Hochschule is is in Nederland net niet of net gelijkwaardig aan de universiteit.
Je hebt nog nooit universitair onderwijs genoten dus waar baseer jij dit speculatieve geneuzel op?
  woensdag 17 december 2008 @ 14:02:17 #53
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_64087561
quote:
Op woensdag 17 december 2008 12:32 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Juist wel, dat blijkt wel uit het toekomstperspectief.
Dat het WO en HBO even zwaar zijn pleit voor het WO? En hoezo blijkt dat uit het toekomstperspectief?
  woensdag 17 december 2008 @ 14:14:32 #54
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_64087977
quote:
Op woensdag 17 december 2008 14:02 schreef pfaf het volgende:

[..]

Dat het WO en HBO even zwaar zijn pleit voor het WO? En hoezo blijkt dat uit het toekomstperspectief?
De Academische opleiding is wel serieus te nemen omdat er een grote vraag is naar mensen die deze opleiding afgerond hebben. Er is overigens ook een grote vraag naar mensen die deze opleiding op een HBO niveau afgerond hebben, echter heb je met een WO achtergrond toch een streepje voor bij sollicitaties en zal het startsalaris iets hoger liggen. Nu niet selectief gaan lezen he
  woensdag 17 december 2008 @ 14:15:40 #55
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_64088017
quote:
Op woensdag 17 december 2008 14:14 schreef leolinedance het volgende:

[..]

De Academische opleiding is wel serieus te nemen omdat er een grote vraag is naar mensen die deze opleiding afgerond hebben. Nu niet selectief gaan lezen he
De vraag op de arbeidsmarkt bepaalt niet de mate waarin een opleiding academisch is. Dan is de Ajax-jeugdopleiding ook academisch.
  woensdag 17 december 2008 @ 14:17:11 #56
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_64088065
quote:
Op woensdag 17 december 2008 14:14 schreef leolinedance het volgende:

[..]

De Academische opleiding is wel serieus te nemen omdat er een grote vraag is naar mensen die deze opleiding afgerond hebben. Er is overigens ook een grote vraag naar mensen die deze opleiding op een HBO niveau afgerond hebben, echter heb je met een WO achtergrond toch een streepje voor bij sollicitaties en zal het startsalaris iets hoger liggen. Nu niet selectief gaan lezen he
Maar jij zei dat het niveau op het WO nagenoeg gelijk is aan die op het HBO.... Ik zie niet in wat je verhaal hierboven daar mee te maken heeft.
  woensdag 17 december 2008 @ 14:20:19 #57
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_64088181
quote:
Op woensdag 17 december 2008 14:17 schreef pfaf het volgende:

[..]

Maar jij zei dat het niveau op het WO nagenoeg gelijk is aan die op het HBO.... Ik zie niet in wat je verhaal hierboven daar mee te maken heeft.
Dat klopt, maar de manier van studeren zelf niet. Overigens is het niet helemaal waar, het WO is wel íets zwaarder. Maar dat geen enkele HBO'er het WO aan zou kunnen (wat volgens velen beweerd wordt) vind ik onzin.

Dat je met een WO papiertje een streepje voor hebt tov. een HBO'er bij sollicitaties en wat betreft salaris moge duidelijk zijn dacht ik. Hoe de situatie er over 10 jaar uit zien heb je echter vooral zelf in de hand.

[ Bericht 0% gewijzigd door leolinedance op 17-12-2008 14:33:52 ]
  woensdag 17 december 2008 @ 14:21:10 #58
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_64088215
quote:
Op woensdag 17 december 2008 14:15 schreef Pool het volgende:

[..]

De vraag op de arbeidsmarkt bepaalt niet de mate waarin een opleiding academisch is. Dan is de Ajax-jeugdopleiding ook academisch.
Het ging helemaal niet over de vraag tot in welke mate mijn opleiding academisch is toch?
  woensdag 17 december 2008 @ 14:31:53 #59
203436 solyaris
pi_64088544
quote:
Op woensdag 17 december 2008 14:20 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat je met een WO papiertje een streepje voor hebt tov. een HBO'er bij sollisitaties en wat betreft salaris moge duidelijk zijn dacht ik.
  woensdag 17 december 2008 @ 14:33:10 #60
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_64088579
quote:
Op woensdag 17 december 2008 14:31 schreef solyaris het volgende:

[..]

Haha dat is wel stom ja Ach ja, kan gebeuren als je al dagen zit te werken aan je (WO) scriptie
  woensdag 17 december 2008 @ 14:41:59 #61
203436 solyaris
pi_64088874
quote:
Op woensdag 17 december 2008 14:33 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ach ja, kan gebeuren als je al dagen zit te werken aan je (WO) scriptie
pi_64092291
wat voor opleidingssoort ik zelf volg is niet van toepassing in deze discussie, de vraag is waarom mensen er genoegen uit scheppen een ander de grond in te boren, of ik nu een MBOer of een WOer ben, dat maakt geen ene fluit uit

En wat als ik HBO deed? En het daar naar mijn zin had en daarmee later het beroep kon uitoefenen waar ik van droomde? Dan heb jij niets van mij te 'vinden', zorg eerst zelf maar dat je je ongetwijfeld driedubbele WO-propedeuse (Alfa-, gamma-, én uiteraard bètastudie tegelijk ) haalt.

En ach, ik doe WO, heb VWO als vooropleiding en heb ook tussendoor nog 3 jaar gewerkt en een HBO studie geprobeerd omdat ik dacht dat ik met voor mij minder intellectuele uitdaging ook mijn doel wel kon en wilde bereiken. Maar dat is voor mij persoonlijk. Op het HBO heb ik wel één ding geleerd, en dat is dat ik academisch denken, het wetenschappelijke heel erg leuk vind en dat op het HBO dus mis. Daarom ben ik 'gewoon lekker' WO gaan doen, maar als ik niet zo hield van doordenken maar gewoon dingen wilde maken en doen, dan was ik op 't HBO gebleven en had ik daarmee ook wel gevonden wat ik wilde.

En als ik meubelmaker had willen worden had ik een MBO opleiding tot weetikveelwat gevolgd. Als ik graag monteur had willen worden was ik naar de HTS in Arnhem gegaan, en ga zo maar door.

Omdat ik bedrijfsanalyticus met als vakgebied ICT wil worden ben ik een WO-bèta studie gaan doen omdat ik dat én aankon én omdat ik dat leuk vind

Dus losstaand van het feit of een opleiding goed of slecht aangeschreven staat, staat het een ieder vrij om te doen en worden wat hij of zij wil. Elke middelbare scholier maakt die keuze: leer ik door, of niet.

Een VWO-er heeft de meeste keuze in het eerste jaar (groep 8), maar een havo-klant kan in het eerste jaar daarna alweer kiezen om naar het WO te gaan (mits propedeuse) en een VMBO-er kan in zijn tweede jaar vaak instromen op een HBO-opleiding. En dan ligt het aan je eigen leergierigheid maar vooral éinddoel wat jouw vervolgstappen zijn na het voortgezet onderwijs.
Ja doei.
pi_64102494
behalve domeinmodelleren, dat is echt een rotvak
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_64102984
Motorbloempje, volgens mij is iedereen het wel met je eens dat iedereen op elk niveau gelijkwaardig is. Waar het denk ik om gaat is dat mensen die op een lager niveau zitten en verkondigen dat ze makkelijk WO hadden kunnen doen, of dat HBO gelijk is aan WO, hiermee het WO 'naar beneden halen'. Als WO'er voelt men zich dan aangevallen en duwt de HBO/MBO'er weer terug op zijn plaats. Een logische reactie wat mij betreft.
pi_64103352
quote:
Op woensdag 17 december 2008 22:12 schreef BasementDweller het volgende:
Motorbloempje, volgens mij is iedereen het wel met je eens dat iedereen op elk niveau gelijkwaardig is. Waar het denk ik om gaat is dat mensen die op een lager niveau zitten en verkondigen dat ze makkelijk WO hadden kunnen doen, of dat HBO gelijk is aan WO, hiermee het WO 'naar beneden halen'. Als WO'er voelt men zich dan aangevallen en duwt de HBO/MBO'er weer terug op zijn plaats. Een logische reactie wat mij betreft.
Iemand die communicatiewetenschappen studeerd staat echt niet op 't zelfde niveau als iemand die theoretische natuurkunde/wiskunde/andere echte beta studie..............
pi_64103651
quote:
Op woensdag 17 december 2008 08:57 schreef pfaf het volgende:
Net als dat WO'ers af en toe lekker af willen geven op HBO'ers doen Beta's dat tegenover Alfa's. En stedelingen tegenover plattelandbewoners. En Duitsers tegenover Nederlanders. En Nederlanders tegenover Belgen.
Dat dus, voortkomend uit 't machogedrag van de mens . Daarnaast zijn er op FOK! gewoon een vast aantal figuren (een Beauregard) die elk topic wat er ook maar een beetje over gaat professioneel om zeep helpen, iedere 2 weken. Een TT als deze trekt dus automatisch aandacht, en we beginnen weer van voor af aan . Altijd wel iemand die hapt .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  woensdag 17 december 2008 @ 22:31:06 #67
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_64103759
Tja, dat gebash slaat natuurlijk nergens op, maar af en toe kriebelt het toch heel erg. Als de zoveelste user gaat lopen beweren dat je met slechts hard werken het WO wel haalt, of als het niveauverschil tussen HBO-WO domweg wordt genegeerd. De trolls haal je er zo uit, maar veel mensen hebben schijnbaar echt dat wereldbeeld.

Basis van al die misverstanden zijn denk ik de pretstudies op beide niveau's. Uit eigen ervaring weet ik dat het af en toe gewoon steekt als een psychologiestudent denkt dat die studie gelijkwaardig is aan theorethische natuurkunde en op basis daarop allemaal onzin gaat uitblaten. Dat steekt dan, omdat het een belediging is voor je niveau.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_64105802
Wanneer gaan we alfa-beta bashen?
  woensdag 17 december 2008 @ 23:43:25 #69
203436 solyaris
pi_64106195
ALFA!!!!!!!
pi_64110118
quote:
Op woensdag 17 december 2008 23:28 schreef Mark_Rutte het volgende:
open maar een topic in KLB
Ja doei.
pi_64111254
Altijd leuk een MBO/HBO/WO discussie; weet iedereen weer zijn plaats in de maatschappij
Hoe meer je weet, des te meer je weet wat je niet weet
pi_64111322
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 12:40 schreef SharQueDo het volgende:

[..]

Ik niet.

Opleiding heeft NIETS met ondernemerschap te maken. Sterker nog, ik ken geen enkele hoogopgeleide ondernemer.
  donderdag 18 december 2008 @ 09:54:13 #73
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_64111348
quote:
Op donderdag 18 december 2008 09:53 schreef Chooselife het volgende:

[..]
Sterker nog, ik ken geen enkele hoogopgeleide ondernemer.
Ik genoeg.
  donderdag 18 december 2008 @ 09:57:11 #74
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_64111409
quote:

[..]

Ik niet.

Opleiding heeft NIETS met ondernemerschap te maken. Sterker nog, ik ken geen enkele hoogopgeleide ondernemer.
Dat zal dan liggen aan de kringen waarin je je begeeft.
pi_64111423
quote:
Op donderdag 18 december 2008 09:57 schreef Pool het volgende:

[..]

Dat zal dan liggen aan de kringen waarin je je begeeft.
MKB.
pi_64111526
quote:

[..]

Ik niet.

.

Hulde voor jouw contacten! Ben je van 't kamp, ofzo?
pi_64111580
quote:
Op donderdag 18 december 2008 10:02 schreef Beauregard het volgende:

[..]

.

Hulde voor jouw contacten! Ben je van 't kamp, ofzo?
Nee hoor. Ik ben MKB-adviseur geweest voor een grote bank, dus dan tref je heel wat ondernemers in dat segment. En naar mijn weten, zijn de ondernemers in betreffend segment zelden hoogopgeleid. Significant verschijnsel.
  donderdag 18 december 2008 @ 10:19:25 #78
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_64111891
quote:
Op donderdag 18 december 2008 10:04 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik ben MKB-adviseur geweest voor een grote bank, dus dan tref je heel wat ondernemers in dat segment. En naar mijn weten, zijn de ondernemers in betreffend segment zelden hoogopgeleid. Significant verschijnsel.
Dus je bent MKB-adviseur geweest en je hebt nog nooit iets te maken gehad met advocatenkantoortjes, consultancybureaus, tandartspraktijken, etc.?
pi_64111980
Ik kan opzich best wel begrijpen dat sommige mensen die WO doen zichzelf "stoerder" vinden dan MBO'ers. Het heeft gewoon met je eigen ego te maken (die ieder mens in zich heeft). Het verschil is echter dat sommige mensen dit uitten, en anderen niet. De mensen op het forum die dit doen gaat het vooral om het bashen waardoor je dit nu niet echt serieus kunt nemen. In het dagelijkse leven heb ik bijvoorbeeld nog nooit WO'ers gezien die denigrerende opmerkingen maakten tegenover lager opgeleide mensen.
  donderdag 18 december 2008 @ 10:31:14 #80
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_64112167
Het is toch ook gewoon een SES 'gimmick'. Ik vind de Alfa-Beta ruzies overigens wel veel vermakelijker. Diegene die er over klagen nemen het internet te serieus.
pi_64112404
quote:
Op donderdag 18 december 2008 10:19 schreef Pool het volgende:

[..]

Dus je bent MKB-adviseur geweest en je hebt nog nooit iets te maken gehad met advocatenkantoortjes, consultancybureaus, tandartspraktijken, etc.?
Nee, dat zijn vaak maatschappen en zgn. vrije beroepers. Die vallen onder de tak "private-banking".
Consultancybureautjes zijn vaak ZZP-ers (eenmanszaak) en nemen nauwelijks diensten van banken af. Oké, ze verdienen een hoop, maar dat geld wordt privé voor gezorgd, dus valt ook onder "private-banking".

De enige hoogopgeleiden waar ik in het MKB-segment mee te maken had, was de accountant en de controller. Verder zijn het met name laag- en middelbaar opgeleide mensen, die behoorlijk jong zijn begonnen met werken. Intelligent (vaak streetwise), vooral heel actief, praktisch en pragmatisch, maar zelden hoogopgeleid.

Hoogopgeleide ondernemers, of starters kom je wel eens tegen. Die willen vaak groooot beginnen. Komen met ingewikkelde innovaties, of het "gat in de markt" en smeken om tonnen bij de bank met geen enkele eigen inbreng. Ik heb wel eens gezien dat de bank het kapitaal inderdaad verstrekte, en men bakte er geen hout van. Niet genoeg praktisch ingesteld, niet kunnen overleven. Teveel op theorieen gebaseerd, niks op praktijk. En het specialisme, wat ze hebben aangeleerd tijdens hun studie, dat is veel te weinig omvattend om ondernemer voor te kunnen zijn. En daar dure accountants, marketeers, buitendienstmensen voor in dienst nemen als starter, dat red je simpelweg niet, want dat geld krijg je niet bij elkaar. Daarnaast noemen we dat zware "overhead" in banktermen. Dus dat financieren we toch niet.

[ Bericht 27% gewijzigd door Chooselife op 18-12-2008 10:47:26 ]
  donderdag 18 december 2008 @ 10:47:29 #82
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_64112588
quote:
Op donderdag 18 december 2008 10:40 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Nee, dat zijn vaak maatschappen en zgn. vrije beroepers. Die vallen onder de tak "private-banking".
Consultancybureautjes zijn vaak ZZP-ers (eenmanszaak) en nemen nauwelijks diensten van banken af. Oké, ze verdienen een hoop, maar dat geld wordt privé voor gezorgd, dus valt ook onder "private-banking".

De enige hoogopgeleiden waar ik in het MKB-segment mee te maken had, was de accountant en de controller. Verder zijn het met name laag- en middelbaar opgeleide mensen, die behoorlijk jong zijn begonnen met werken. Intelligent (vaak streetwise), vooral heel actief, praktisch en pragmatisch, maar zelden hoogopgeleid.
Ja, als je met de bovenste groep niets te maken had, dan is het wel logisch dat je weinig hoogopgeleiden tegenkomt. Universitair opgeleiden zullen meestal niet zomaar een friettent of een kledingzaak beginnen. Een WO'er kan meestal zonder ondernemingsrisico al een goed inkomen krijgen en zal daarom niet alle risico's van horeca of kleine winkels op zich durven te nemen (je hebt er bij je baan ook vast veel zien omvallen). En als ze al een bedrijfje opzetten, zit dat dus meestal in de sfeer van consultancy of maatschappen in advocatuur, tandartsen, medisch specialisten, etc.
  donderdag 18 december 2008 @ 10:48:23 #83
85962 ioko
I Appear Missing
pi_64112612
quote:
Op woensdag 17 december 2008 22:31 schreef kingmob het volgende:

Basis van al die misverstanden zijn denk ik de pretstudies op beide niveau's. Uit eigen ervaring weet ik dat het af en toe gewoon steekt als een psychologiestudent denkt dat die studie gelijkwaardig is aan theorethische natuurkunde en op basis daarop allemaal onzin gaat uitblaten. Dat steekt dan, omdat het een belediging is voor je niveau.
Je maakt dezelfde fout als HBO-ers die over een WO-studie praten. Er zijn voor personen zeker zwaardere en lichtere studies, maar dat heeft vooral met interesses en capaciteiten te maken. Ik verzeker je dat psychologie echt geen 'pretstudie' is.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_64112700
quote:
Op donderdag 18 december 2008 10:47 schreef Pool het volgende:

[..]

Ja, als je met de bovenste groep niets te maken had, dan is het wel logisch dat je weinig hoogopgeleiden tegenkomt. Universitair opgeleiden zullen meestal niet zomaar een friettent of een kledingzaak beginnen. Een WO'er kan meestal zonder ondernemingsrisico al een goed inkomen krijgen en zal daarom niet alle risico's van horeca of kleine winkels op zich durven te nemen (je hebt er bij je baan ook vast veel zien omvallen). En als ze al een bedrijfje opzetten, zit dat dus meestal in de sfeer van consultancy of maatschappen in advocatuur, tandartsen, medisch specialisten, etc.
Tja, horeca en detailhandel is wel heel gechargeerd uitgedrukt. Er is meer binnen het MKB.
Dat laatste omvat maar heel klein gedeelte van het WO hoor.

Ik ben geneigd te zeggen, en dat ben ik dan wel met je eens, als WO-er (buiten de advocatuur, tandartsen etc.) liggen je kansen juist in loondienst. Je hebt de ondernemersrisico's niet nodig om toch voor een heel mooi salaris te kunnen zorgen. En reken maar dat je een stuk rustiger slaapt, als je maandelijks zeker bent van je salaris in plaats van achter lastige debiteuren aan te moeten zitten.
pi_64112727
quote:
Op donderdag 18 december 2008 10:48 schreef ioko het volgende:

[..]

Je maakt dezelfde fout als HBO-ers die over een WO-studie praten. Er zijn voor personen zeker zwaardere en lichtere studies, maar dat heeft vooral met interesses en capaciteiten te maken. Ik verzeker je dat psychologie echt geen 'pretstudie' is.
De zwaarste studie, is de studie die het meest van je interesse verwijderd is.
  donderdag 18 december 2008 @ 13:14:45 #86
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_64117213
quote:
Op donderdag 18 december 2008 10:48 schreef ioko het volgende:

[..]

Hoewel er wel een beetje een kern van waarheid in zit, wordt dat effect wel schromelijk overdreven. Zowel meetbaar (aantal uur kwijt aan de studie) als onmeetbaar (ervaren moeilijkheidsgraad) liggen ver uit elkaar. Bovendien kun je de moeilijkheidsgraad ook afleiden aan het aantal mensen dat de studie af zou kunnen maken.
Psychologie was slechts een voorbeeld uit de werkelijkheid die ik ken. Ik denk dat het niveau van psychologie ook nog best hoog is, maar gewoon niet even hoog als natuurkunde.

Breder gezegd, je onderschrijft toch wel hopelijk, dat er een grote verscheidenheid aan moeilijkheidsgraad is tussen studies? Of denk je dat dit allemaal slechts met interesse heeft te maken?
pi_64117250
quote:
Op donderdag 18 december 2008 10:53 schreef Chooselife het volgende:

[..]

De zwaarste studie, is de studie die het meest van je interesse verwijderd is.
waar

kijk maar eens naar de vakken in je opleiding die je het minst interessant vindt, die gaan vaak ook het minst goed
Ja doei.
  donderdag 18 december 2008 @ 13:19:38 #88
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_64117365
quote:
Op donderdag 18 december 2008 13:15 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

waar

kijk maar eens naar de vakken in je opleiding die je het minst interessant vindt, die gaan vaak ook het minst goed
Dat gaat alleen natuurlijk over de ervaring van een persoon, niet over de studie of het vak zelf. Hoe iemand een vaak ervaart is irrelevant voor het niveau.
pi_64120142
quote:
Op donderdag 18 december 2008 13:19 schreef kingmob het volgende:

[..]

Dat gaat alleen natuurlijk over de ervaring van een persoon, niet over de studie of het vak zelf. Hoe iemand een vaak ervaart is irrelevant voor het niveau.
ja, klopt helemaal ::) die toevoeging zou er even bij moeten
Ja doei.
  donderdag 18 december 2008 @ 17:00:02 #90
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_64124823
En weg zijn de opmerkingen over taalgebruik.
pi_64125094
Ik heb mbo gedaan , niks mis mee
pi_64140433
quote:
Op donderdag 18 december 2008 17:00 schreef GlowMouse het volgende:
En weg zijn de opmerkingen over taalgebruik.
dank!
Doei.
  vrijdag 19 december 2008 @ 08:45:18 #93
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_64140557
Ik zie het als een vorm van onzekerheid, bang zijn dat jezelf niet * goed * genoeg bent ( op welk vlak dan ook ook ) en dan neerkijken op anderen waarvan je denkt (hoopt) dat ze minder zijn.......

Mensen die zich zo gedragen proberen zichzelf op deze manier gerust te stellen. Doet me denken aan watertrappen : naar beneden trappen om zelf boven te blijven

Als je lekker in je vel zit en je zeker voelt van jezelf hoef je niet op anderen neer te kijken om een dergelijke reden.

De waarde van een mens is niet af te meten aan een opleiding
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_64140593
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 08:45 schreef deedeetee het volgende:
Doei.
pi_64145759
Er zullen best aardige mensen op het mbo of hbo zitten, maar ik ken eigenlijk alleen stommen. nou ja van het mbo ken ik erigenlijk niemand
pi_64145806
quote:

maar onder andere wel gebaseerd op
pi_64146179
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 12:00 schreef BartBunny het volgende:
Er zullen best aardige mensen op het mbo of hbo zitten, maar ik ken eigenlijk alleen stommen. nou ja van het mbo ken ik erigenlijk niemand

dus...
Doei.
pi_64146483
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 12:00 schreef BartBunny het volgende:
De verkeerde persoon in het verkeerde topic.

Ahum. Sorry.
pi_64154280
quote:
Ik zie het als een vorm van onzekerheid, bang zijn dat jezelf niet * goed * genoeg bent ( op welk vlak dan ook ook ) en dan neerkijken op anderen waarvan je denkt (hoopt) dat ze minder zijn.......
Zeker waar. Anderzijds zie je bij hbo'ers soms ook een gevoel van minderwaardigheid, vooral bij van die pseudo-brallen en paupers die eerst rechten deden maar een stapje achteruit hebben moeten doen. Je hoort het zo vaak als je zegt dat je een universitaire opleiding doet: 'Ja, ik kon wel de uni doen, maar al dat leren joh, das niets voor mij'. Yeah right.
quote:
Mensen die zich zo gedragen proberen zichzelf op deze manier gerust te stellen. Doet me denken aan watertrappen : naar beneden trappen om zelf boven te blijven

Als je lekker in je vel zit en je zeker voelt van jezelf hoef je niet op anderen neer te kijken om een dergelijke reden.
Ach, dat neerkijken doet men overal. Metalheads pissen op rockers, VWO'ers op havisten, biologen op psychologen, filosofen op iedereen (lol). Zo kijken wij geschiedenisstudenten altijd neer op de Taal- en Cultuurstudenten, in onze ogen huppelkutjes die niet weten wat ze willen.

Op anderen neerkijken doet iedereen dus. Daarmee positioneer je je in de 'pikorde' (in dit geval die van het onderwijs) en vorm je je eigen identiteit als student. Er is dus niet zoveel mis met dat gebash, als het maar met een knipoog gebeurt.
pi_64154710
quote:
Op woensdag 17 december 2008 23:28 schreef Mark_Rutte het volgende:
Je vergeet gamma .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')