abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64010567
Het is zondagavond zes uur, ik zit in mijn regenboogbadjas Foucault te lezen als de bel gaat. "MAMA!" roep ik, en zij onderbreekt haar gekook om de deur open te doen. Snel schuif ik een stoel voor de kamerdeur om eens poolshoogte te nemen. Waar ik niet op had gerekend is dat moemie alweer terugkwam om wat centjes uit haar beurs te halen. Ik sprong direct weg, maar hij had me al gezien.

Klacht: Jongen die reclame door de bus gooit verwacht beloning.
Graag op anoniem
  zondag 14 december 2008 @ 18:05:14 #2
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_64010597
Nu al?
0 topics op naam. 14.gif
pi_64010618
Waarom houd je je moeder niet tegen? Gooi een bijl tegen haar hoofd, of doe iets anders.. maar doe iets!
  zondag 14 december 2008 @ 18:07:52 #4
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_64010653
quote:
Op zondag 14 december 2008 18:05 schreef Broekpaling het volgende:
Nu al?
A little knowledge is a dangerous thing.
  zondag 14 december 2008 @ 18:12:01 #5
213183 Rixne
coincidence is infinite
pi_64010738
Ik heb vorig jaar deze setting ook, net als de meeste nederlanders, meegemaakt. Alleen was het jammer dat we al 2 maanden geen krant meer hadden ontvangen. Ik heb hem ook " vriendelijk" verzocht om zijn gemiste kilometers in tweevoud in te halen bij de op dat moment heersende ijzelende kou.
pi_64010772
Waarom zou je geld geven?
pi_64010818
Ik vind het wel netjes als je vlak voor de kerstavond wat geld geeft aan de bezorgers. (omdat het veelal druk is en kerst is) Doe ik ook altijd, er bezorgt altijd een jonge man onze post. Altijd wel keurig op tijd, ze moeten fietsen/lopen door regen, wind en kou enzovoort. Overigens verdienen ze wel wat, maar een extraatje kan toch geen kwaad?

Mensen die dat niet doen zijn arrogante kwallen!
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_64010892
Geef je ook extra geld dan altijd aan de bakker, omdat ie altijd van die lekkere broodjes bakt? Of aan het kassameisje, omdat ze nooit faalt in het berekenen van het uiteindelijke bedrag van je boodschappen?
  zondag 14 december 2008 @ 18:20:28 #9
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_64010893
Het probleem met folderbezorgers is dat het er zoveel zijn. Een krantenbezorger geef je een paar euro en je bent klaar voor het hele jaar. Folderbezorgers blijven maar komen... en het zijn vaak nog eens onbeleefde kutjochies ook.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_64010928
Als de bezorger langs komt voor geld gebruik ik hem als vulling voor het kerstmaaltijd.
Er is een nee nee sticker op de deur geplakt, en hoevaak er ook gebeld word naar die bezorgers eindigen de krantjes altijd onderaan de trap.
pi_64010977
quote:
Op zondag 14 december 2008 18:20 schreef Heathen. het volgende:
Geef je ook extra geld dan altijd aan de bakker, omdat ie altijd van die lekkere broodjes bakt? Of aan het kassameisje, omdat ze nooit faalt in het berekenen van het uiteindelijke bedrag van je boodschappen?
Lees eens. Het is kerstdagen. En nee het gaat om de service.

- Op tijd wezen. ('s ochtends vroeg.)
- Door verschillende weer omstandigheden.
- Drukke periodes onder kerst nog bezorgen aan huis. (Kerst = drukste periode.)
- Geen missende post, compleet pakketje.
- Geen verscheurde poststukken.

Noem maar op. Waarom zou je dat dan niet doen? Ik vind dat gewoon raar als je dat niet doet. Natuurlijk ontvangt de bezorg(st)er ook zijn/haar eigen loon. Maar omdat hij/zij voorbeeldig op tijd levert omwille omschreven boven vind ik wel dat er een extra bij kan.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_64011056
quote:
Op zondag 14 december 2008 18:25 schreef CantFazeMe het volgende:
Noem maar op. Waarom zou je dat dan niet doen? Ik vind dat gewoon raar als je dat niet doet. Natuurlijk ontvangt de bezorg(st)er ook zijn/haar eigen loon. Maar omdat hij/zij voorbeeldig op tijd levert omwille omschreven boven vind ik wel dat er een extra bij kan.
Nogmaals, waarom zou je dat dan niet voor je kassameisje of je bakker doen? Wat is het verschil?
pi_64011078
quote:

[..]

bezorger?
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_64011107
Bagger verwijderd.
U MAD?
pi_64011114
quote:
Op zondag 14 december 2008 18:30 schreef Heathen. het volgende:

[..]

Nogmaals, waarom zou je dat dan niet voor je kassameisje of je bakker doen? Wat is het verschil?
Om de zelfde reden dat je fooi geeft aan de pizzabezorger, maar niet aan de tandsarts
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
pi_64011121
Stond bij bij vanmiddag ook een gastje van een jaar of 15 voor de deur om me prettige feestdagen te wensen. Ondanks dat hij me altijd reclamefolders in de bus duwt die ik meteen wegflikker heb ik hem toch even ¤1,50 gegeven, gullerd dat ik ben.
U MAD?
pi_64011123
quote:

[..]

Kortom, gewoon je werk doen.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  zondag 14 december 2008 @ 18:35:18 #18
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_64011140
Ging laatst hier ook de bel *neemt deurtelefoon op*
"Namens * naam* prettige feestdagen!"
dus ik "Uhm, bedankt?"
hij weer "Ok!"
ik:

Blijkbaar zo'n bezorger voor geld.
  zondag 14 december 2008 @ 18:35:49 #19
3185 Adelante
To let it go now
pi_64011148
quote:
Op zondag 14 december 2008 18:33 schreef de_boswachter het volgende:
Stond bij bij vanmiddag ook een gastje van een jaar of 15 voor de deur om me prettige feestdagen te wensen. Ondanks dat hij me altijd reclamefolders in de bus duwt die ik meteen wegflikker heb ik hem toch even ¤1,50 gegeven, gullerd dat ik ben.
zo hoort het! wij hebben een nee-sticker, maar ook de reclamejongens die hier aanbellen krijgen geld, omdat ze niks in de bus duwen
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_64011161
Een kranten bezorger geef je een kerstbonus
Want hij staat vroeg op voor jouw om je het eerste nieuws te brengen....

Een reclame bezorger brengt je ongevraagt (of te laat) regionaal nieuws/reclame
waar je niet om gevraagt hebt... dus geen kerst bonus.....
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_64011200
alleen de postbode verdient goede koffie en een bonus omdat het extra druk is in december, een snotneus van 15 die troep in mijn bus gooit niet heur
  zondag 14 december 2008 @ 18:39:41 #22
215531 tenenkaas
Never give up, Never back down
pi_64011210
ik ging vroeger ook altijd langs, en er was altijd één huis, waar de tegels zo verschrikkelijk slecht lagen, dat je je enkels erover brak, helemaal als het vroor. Dan had ik het niet eens over de begroeiing die het onmogelijk maakte om ook maar in de buurt van de deur te komen om de krant dan maar op de deurmat te gooien. Zelfs dat was niet mogelijk. Dus daar durfde ik ook nooit geld te vragen, want die kreeg toch nooit een krantje, maar voorderst bracht ik altijd op tijd de krant. Ik had rond de 400 huizen en had meestal een totaal opbrengst van 380 euro ongeveer.
wit-rood-wit zit in ons bloed,
we zijn de beste en zo goed,
ik spring me hele leven lang,
voor AJAX AMSTERDAM!
pi_64011246
quote:
Op zondag 14 december 2008 18:35 schreef Krentenbol. het volgende:
dus ik "Uhm, bedankt?"
hij weer "Ok!"
ik:

Moet je ze geld geven dan? Ik dacht 'ie z'n folders weer op kwam halen. Ik heb hem alles meegegeven want ik had ze toch al uit.
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
  zondag 14 december 2008 @ 18:43:58 #24
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_64011275
In mijn tijd als krantenbezorger waren de reacties in 'mijn' buurt nogal verdeeld. Sommige mensen drukten me met lachende gezichten briefjes van vijf en tien euro in de hand, anderen visten vijf cent uit hun portemonnee en keken me smerig aan.

En dan had je natuurlijk de mensen die te bang waren om te vertellen dat ze het maar onzin vonden en kwamen aanzetten met smoesjes als: 'mijn man heeft de portemonnee mee'.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_64011282
quote:
Op zondag 14 december 2008 18:33 schreef oinkoink12 het volgende:

[..]

Om de zelfde reden dat je fooi geeft aan de pizzabezorger, maar niet aan de tandsarts
Die geef je meestal fooi omdat je geen zin hebt om met kleingeld te zitten. Daarbij, sinds wanneer geef jij iedere keer geld aan de krantenbezorger? Kunnen ze niet op andere manieren hun abonnement innen?
pi_64011404
quote:
Op zondag 14 december 2008 18:20 schreef Heathen. het volgende:
Wat doe je nou gierig joh, ouwe vrek
pi_64011413
Trouwens TS, badjas? Regenboogbadjas. Hou je van de mannenpoepert ofzo?
pi_64011420
quote:
Op zondag 14 december 2008 18:51 schreef Repeat het volgende:

[..]

Wat doe je nou gierig joh, ouwe vrek
Nee ik vind het gewoon vreemd. Volgens mij is dit een trend van de laatste twee jaar ofzo want ik heb er nog nooit eerder van gehoord.
pi_64011481
quote:
Op zondag 14 december 2008 18:52 schreef Heathen. het volgende:

[..]

Nee ik vind het gewoon vreemd. Volgens mij is dit een trend van de laatste twee jaar ofzo want ik heb er nog nooit eerder van gehoord.
Is je grot eindelijk weer opengegaan dan?
pi_64011600
quote:
Op zondag 14 december 2008 18:56 schreef Repeat het volgende:

[..]

Is je grot eindelijk weer opengegaan dan?
Maar jij vind het dan normaal? Ik niet. Het komt nogal schraal over allemaal.
pi_64011604
ik zou ze ook niets geven. Ze krijgen een loon, en als ze niet tevreden zijn met dat loon gaan ze maar een echte job zoeken. Ik doe zelfs nog niet open voor hen
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_64011616
Ja ik vind het normaal ja. Iemand die iedere ochtend in weer en wind in het pikdonker op straat loopt om mijn krant te bezorgen verdient wel een extra'tje. Zeker omdat de mensen met een krantenwijk het iha toch al niet zo breed hebben...
  zondag 14 december 2008 @ 19:04:35 #33
137556 L.no
Midlife crisis
pi_64011656
quote:
Op zondag 14 december 2008 18:35 schreef Krentenbol. het volgende:
dus ik "Uhm, bedankt?"
hij weer "Ok!"
ik:

Idd, ik vroeg me altijd af waarom ze zo zielig keken als ik hun niets gaf.
"Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
pi_64011868
quote:
Op zondag 14 december 2008 19:02 schreef Repeat het volgende:
Ja ik vind het normaal ja. Iemand die iedere ochtend in weer en wind in het pikdonker op straat loopt om mijn krant te bezorgen verdient wel een extra'tje. Zeker omdat de mensen met een krantenwijk het iha toch al niet zo breed hebben...
Ik moet ook iedere ochtend opstaan in weer en wind. Dan kan ik toch ook moeilijk tegen mijn klanten op het laatst zeggen "heeft u wat extra geld voor me omdat ik vroeg op sta?"
  zondag 14 december 2008 @ 19:19:34 #35
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_64011948
Begint dat gesodemieter nu al? terechte klacht!

Oplossing: Lau inhuren, die bloedkankerteringt zon rotjoch wel ff gauw die pestpokken deur uit!
  † In Memoriam † zondag 14 december 2008 @ 19:22:57 #36
43556 miss_dynastie
pi_64012026
quote:
Op zondag 14 december 2008 18:36 schreef -CRASH- het volgende:
Een kranten bezorger geef je een kerstbonus
Want hij staat vroeg op voor jouw om je het eerste nieuws te brengen....
Welnee, hij staat niet vroeg op voor mij, hij staat vroeg op voor zijn baas die hem heeft ingehuurd. En ik betaal bijna 300 euro per jaar voor een krant; me dunkt dat die fooi er echt wel bij in zit eigenlijk.
pi_64012211
quote:
Op zondag 14 december 2008 19:15 schreef Heathen. het volgende:

[..]

Ik moet ook iedere ochtend opstaan in weer en wind. Dan kan ik toch ook moeilijk tegen mijn klanten op het laatst zeggen "heeft u wat extra geld voor me omdat ik vroeg op sta?"
Ah daar komt de aap uit de mouw, het is gewoon nijd.
pi_64012233
quote:
Op zondag 14 december 2008 19:31 schreef Repeat het volgende:

[..]

Nee, ik zie het verschil gewoon niet.
  † In Memoriam † zondag 14 december 2008 @ 19:34:51 #39
43556 miss_dynastie
pi_64012272
quote:
Op zondag 14 december 2008 19:31 schreef Repeat het volgende:

[..]

Het is gewoon gezond verstand.
pi_64012286
quote:
Op zondag 14 december 2008 18:34 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Kortom, gewoon je werk doen.
Dat klopt. Maar het is net iets anders wat ik bedoel.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_64012304
quote:
Op zondag 14 december 2008 19:35 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar het is net iets anders wat ik bedoel.
Wat is er dan anders?
pi_64012312
quote:
Op zondag 14 december 2008 18:31 schreef DuTank het volgende:

[..]

bezorger?
Nee, ben geen bezorger. Nooit geweest ook. Het is hoe ik er tegen aan kijk.

En ik bedoel een postbezorger.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_64012330
quote:
Op zondag 14 december 2008 19:36 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Nee, ben geen bezorger. Nooit geweest ook. Het is hoe ik er tegen aan kijk.

En ik bedoel een postbezorger.
Ja, daar heb ik props voor en ook van die boys van de ochtendkrant. Maar niet die retards die van die kut reclame in je bus kenkeren.
pi_64012387
quote:
Op zondag 14 december 2008 19:37 schreef DuTank het volgende:

[..]

Ja, daar heb ik props voor en ook van die boys van de ochtendkrant. Maar niet die retards die van die kut reclame in je bus kenkeren.
Dat zeg ik niet. Reclame kan ook nuttig zijn. Maar zoals de meeste gevallen is 70% of meer toch maar "junk". Kan ik me wel bij voorstellen dat je een sticker plakt op je voordeur om aan te tonen dat je geen reclame wenst te krijgen.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_64012818
quote:
Op zondag 14 december 2008 19:39 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Reclame kan ook nuttig zijn. Maar zoals de meeste gevallen is 70% of meer toch maar "junk". Kan ik me wel bij voorstellen dat je een sticker plakt op je voordeur om aan te tonen dat je geen reclame wenst te krijgen.
klootzakken zijn het
pi_64013243
quote:
Op zondag 14 december 2008 18:30 schreef Heathen. het volgende:

[..]

idd en niet te vergeten geef je de postbode ook wat extra`s met de kerst
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 14 december 2008 @ 20:18:07 #47
242 Pinball
Electric Monk
pi_64013353
Ik heb een 'nee/nee'-sticker.

En afgezien daarvan maak ik graag zelf uit wie en wanneer ik fooi geef. Een krantenbezorger (van een ochtendkrant) verdient dat imo nog wel, maar die rukkers die 's middags ongevraagd wat foldertjes in je brievenbus proppen moeten het wat mij betreft maar gewoon met hun salaris doen.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  zondag 14 december 2008 @ 20:22:01 #48
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_64013440
Lol. De remedie hiertegen is om van 10 tot 24 december ff een Nee/nee Sticker op je bus te plakken om die vervolgens daarna gewoon weer eraf te halen.

Gebruik die sticker nu al 3 jaar en is elk jaar nog gelukt.
  zondag 14 december 2008 @ 20:25:54 #49
92279 N.icka
Windforce 11
pi_64013526
Jezus , krijgen we nu elk jaar weer dit soort kut topics ?

Echt jaar in jaar uit hetzelfde gezeik Probeer dan iig iets leuks te verzinnen
pi_64015593
Paupers die aan de deur (of waar dan ook) om geld komen zeuren kunnen een trap in hun ballen krijgen. En geen cent meer.
Wie dit leest is gek
pi_64015661
quote:
Op zondag 14 december 2008 20:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

idd en niet te vergeten geef je de postbode ook wat extra`s met de kerst
Ik zie het al voor me
pi_64015833
quote:
Op zondag 14 december 2008 18:05 schreef Broekpaling het volgende:
Nu al?
Nu pas?

Eindejaarskaartjes krantenwijk
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_64016669
quote:
Op zondag 14 december 2008 18:15 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik vind het wel netjes als je vlak voor de kerstavond wat geld geeft aan de bezorgers. (omdat het veelal druk is en kerst is) Doe ik ook altijd, er bezorgt altijd een jonge man onze post. Altijd wel keurig op tijd, ze moeten fietsen/lopen door regen, wind en kou enzovoort. Overigens verdienen ze wel wat, maar een extraatje kan toch geen kwaad?

Mensen die dat niet doen zijn arrogante kwallen!
Bezorgers die al met hun hand op staan als je de deur open doet zijn pas erg.
Die krijgen dus helemaal niets van mij
  zondag 14 december 2008 @ 22:32:05 #54
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_64017543
quote:
Op zondag 14 december 2008 18:03 schreef Mainport het volgende:
ik zit in mijn regenboogbadjas Foucault te lezen als de bel gaat. "MAMA!" roep ik,
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_64017717
quote:
Op zondag 14 december 2008 22:04 schreef Magic-IRC het volgende:

[..]

Bezorgers die al met hun hand op staan als je de deur open doet zijn pas erg.
Die krijgen dus helemaal niets van mij
Dat bedoel ik dus niet. Ze komen dus niet aan de stoep. Ik geef ze het alleen als een kerstkaartje geven. Of ze komen naar de deur lopen om post the bezorgen, dan doe ik vriendelijk open.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_64018094
De krantenjongen die iedere ochtend, weer of geen weer, de Next is de bus duwt krijgt een paar euro van me. Maar dat de reclamebezorger ook van die bedelkaartjes krijgt voor extra fooien vind ik de omgekeerde wereld. Als die zijn werk goed doet zouden de adverteerders hem een extraatje moeten geven, niet ik!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2008 08:17:20 ]
  zondag 14 december 2008 @ 23:35:34 #57
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_64019430
Mensen die hier trots verkondigen dat ze niks geven en de deur dichtgooien
><(({°>
pi_64019486
quote:
Op zondag 14 december 2008 23:35 schreef BigKahuna het volgende:
Mensen die hier trots verkondigen dat ze niks geven en de deur dichtgooien
Dat is inderdaad triest. Gewoon de deur niet open doen is beter.
  zondag 14 december 2008 @ 23:38:48 #59
203436 solyaris
disgrace to the human race
pi_64019498
quote:
Op zondag 14 december 2008 18:03 schreef Mainport het volgende:
Het is zondagavond zes uur, ik zit in mijn regenboogbadjas Foucault te lezen als de bel gaat.
Chomsky biaaaatch!
  zondag 14 december 2008 @ 23:45:09 #60
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_64019642
quote:
Op zondag 14 december 2008 23:38 schreef Heathen. het volgende:

[..]

Dat is inderdaad triest. Gewoon de deur niet open doen is beter.

Was jij niet diegene die vond dat er een maximum aan inkomsten moest komen, en dat de rest naar de overheid zou gaan? Dan weet ik namelijk dat ik je niet al te serieus moet nemen.
><(({°>
pi_64019766
quote:
Op zondag 14 december 2008 23:45 schreef BigKahuna het volgende:

[..]

Was jij niet diegene die vond dat er een maximum aan inkomsten moest komen, en dat de rest naar de overheid zou gaan? Dan weet ik namelijk dat ik je niet al te serieus moet nemen.
Ja dat was ik.. ben ik nog steeds wel mee eens.
  zondag 14 december 2008 @ 23:54:05 #62
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_64019839
quote:
Op zondag 14 december 2008 23:50 schreef Heathen. het volgende:

[..]

Ja dat was ik.. ben ik nog steeds wel mee eens.
Ok.
><(({°>
  maandag 15 december 2008 @ 00:01:33 #63
78498 classpc
I don't like change
pi_64019978
Toen ik 'mijn' ochtendwijk nog had, vond ik het onzin om dan 's middags nog bij mensen langs te gaan om even te 'bedelen'. Dus ik heb die kaartjes gewoon 's ochtends met de krant door de brievenbus gegooid.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_64020047
quote:
Op maandag 15 december 2008 00:01 schreef classpc het volgende:
Toen ik 'mijn' ochtendwijk nog had, vond ik het onzin om dan 's middags nog bij mensen langs te gaan om even te 'bedelen'. Dus ik heb die kaartjes gewoon 's ochtends met de krant door de brievenbus gegooid.
Haha, jij bent kankerveel geld misgelopen.
><(({°>
pi_64020110
quote:

[..]

Ze krijgen er toch al gewoon voor betaald.
Droeftoeter.
  maandag 15 december 2008 @ 00:16:49 #66
78498 classpc
I don't like change
pi_64020244
quote:
Op maandag 15 december 2008 00:05 schreef BigKahuna het volgende:

[..]

Haha, jij bent kankerveel geld misgelopen.
De krantenwijk zelf verdiende voor mij goed genoeg.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_64020445
quote:
Op maandag 15 december 2008 00:16 schreef classpc het volgende:

[..]

held
pi_64020563
quote:
Op maandag 15 december 2008 00:16 schreef classpc het volgende:

[..]

Je hebt nooit genoeg geld. Toen ik die ochtendkranten deed, kreeg ik 400 euro met die kerstkaarten
><(({°>
pi_64020582
Op zondag nog wel!

Heiden!!
Hoi mam..
pi_64020647
Hmmm... wat?
pi_64020814
quote:
Op zondag 14 december 2008 19:22 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]
me dunkt dat die fooi er echt wel bij in zit eigenlijk.
pi_64021631
quote:
Op zondag 14 december 2008 18:38 schreef Leanne het volgende:
alleen de postbode verdient goede koffie en een bonus omdat het extra druk is in december, een snotneus van 15 die troep in mijn bus gooit niet heur
AAah, de postbode hé
  maandag 15 december 2008 @ 03:10:11 #73
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_64022540
Toen ik 13/14 was was ik anders maar al te blij met de guldens die ik kreeg. Kom op, gun een jochie van 15 ook zijn bonus! Vaak krijgen ze al niks betaald voor die folderwijken, 50 gulden kreeg ik voor 4 x per maand 300 huizen te bezorgen ofzo. Dus dat geld wat je ophaalt is vaak gewoon een 13e, 14e en 15e maand in 1 keer
  maandag 15 december 2008 @ 03:14:39 #74
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_64022551
Vergelijkbaar met viagra-spam met een paypal-donate button onderaan
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 15 december 2008 @ 03:28:23 #75
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_64022566
Na dit incident kwam eergister die breezerh... ook bij mij geld halen voor haar inzet.

Ik heb toen gezegd dat als ze in 2009 beter haar best zou doen ik haar wel wat centjes zou geven.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  maandag 15 december 2008 @ 03:31:02 #76
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_64022571
Ik geef altijd wel wat ja, ook al bellen ze hier in de flat niet aan. Heb zelf ook kranten, folders etc bezorgd. Hoe het tegenwoordig gaat weet ik niet, maar ik kreeg toen voor het loon en de tijd omgerekend 2,50 gulden per uur, dus nee die fooi zat nog niet bij mijn loon in. Kerst was de enige tijd van het jaar dat ik daadwerkelijk wat leuks van het geld kon kopen. Heb het verder altijd zonder zeuren gedaan. En de postbode krijgt een hele hoop meer dan 1 euro per uur dus dat verschil is er wel.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 15 december 2008 @ 07:38:16 #77
242 Pinball
Electric Monk
pi_64023026
quote:
Op maandag 15 december 2008 03:31 schreef twiFight het volgende:
Ik geef altijd wel wat ja, ook al bellen ze hier in de flat niet aan. Heb zelf ook kranten, folders etc bezorgd. Hoe het tegenwoordig gaat weet ik niet, maar ik kreeg toen voor het loon en de tijd omgerekend 2,50 gulden per uur, dus nee die fooi zat nog niet bij mijn loon in. Kerst was de enige tijd van het jaar dat ik daadwerkelijk wat leuks van het geld kon kopen. Heb het verder altijd zonder zeuren gedaan. En de postbode krijgt een hele hoop meer dan 1 euro per uur dus dat verschil is er wel.
Ik geef fooi omdat ik goed geholpen ben, niet om een slecht salaris te compenseren.
Laat die folderboeren maar wat meer loon betalen, en dat doorberekenen aan hun klanten.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_64023174
quote:

[..]

Kerst is niet alleen voor bezorgers een drukke periode
Ik werk me ook altijd uit de naad rond en tijdens kerst

De rest van werkent Nederland moet ook
- Op tijd zijn
- Door verschillende weersomstandigheden
- Werken in drukke periodes
- Geen werk ' missen '

Ik doe mn werk ook voorbeeldig op tijd, ik vind ik ook wel dat er een extra bij kan...

Ja ik vind het dus precies het zelfde zoals al eerder is gezegd...

Nou geven we meestal wel wat, maar ik sta er eigenlijk niet helemaal achter, maar ja, eigenlijk ook echt alleen voor de trouwe bezorgers.
pi_64023199
In een elektronica zaak is het tegen de kerst ook extra druk en soms sta je dan ook klanten lang te helpen en service te geven. Zou je daar fooi geven dan? Terwijl je dan toch meer doet dan bijvoorbeeld een serveerster.
pi_64023682
Dit topic brengt mij op een idee.

Ik werk bij een ICT bedrijf, maar ga ook eens onze klanten langs om ze fijne kerstdagen te wensen en te schooien om een euro.

Waarom zouden die krantenjongens dat wel doen en ik niet? Omdat ze 1x per week door de kou lopen? Ik moet iedere dag 's ochtends vroeg door de kou naar m'n auto.

En wat de bezorgers van huis-aan-huisbladen betreft: Wanneer ze moeten bezorgen krijg je dat krantje vaak niet, dan slaan ze een halve wijk over. Maar wanneer ze 'fijne dagen komen wensen' is hun wijk ineens 2x zo groot en overlapt altijd die van een ander... Waardoor je dus ineens 4 bezorgers van hetzelfde krantje langs de deur krijgt.

Geen cent geef ik.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
  † In Memoriam † maandag 15 december 2008 @ 09:07:05 #81
43556 miss_dynastie
pi_64023745
quote:
Op maandag 15 december 2008 03:31 schreef twiFight het volgende:
Hoe het tegenwoordig gaat weet ik niet, maar ik kreeg toen voor het loon en de tijd omgerekend 2,50 gulden per uur, dus nee die fooi zat nog niet bij mijn loon in.
Dan heb je je salarisonderhandelingen niet goed gevoerd, dat is niet het probleem van je klant, noch moet hij er medelijden mee hebben. Omgerekend betaal ik zo'n 623 gulden per jaar, dus ik ga ervanuit dat die kerstbonus er toch echt wel bij in zit en het flauwekul is dat de baas die bij de klant bij elkaar laat bedelen i.p.v. zelf te verstrekken van die 623 gulden per abonnee.
pi_64024061
quote:
Op maandag 15 december 2008 09:07 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dan heb je je salarisonderhandelingen niet goed gevoerd, dat is niet het probleem van je klant, noch moet hij er medelijden mee hebben. Omgerekend betaal ik zo'n 623 gulden per jaar, dus ik ga ervanuit dat die kerstbonus er toch echt wel bij in zit en het flauwekul is dat de baas die bij de klant bij elkaar laat bedelen i.p.v. zelf te verstrekken van die 623 gulden per abonnee.
Kom op joh. Het zijn mennekes van 15 ofzo... Als je niks wilt geven, prima maar begin niet over salarisonderhandelingen in dit soort situaties
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  † In Memoriam † maandag 15 december 2008 @ 09:39:28 #83
43556 miss_dynastie
pi_64024314
quote:
Op maandag 15 december 2008 09:25 schreef henkSX het volgende:

[..]

Kom op joh. Het zijn mennekes van 15 ofzo... Als je niks wilt geven, prima maar begin niet over salarisonderhandelingen in dit soort situaties
Ja, maar ja, zo ben je mét argumenten zo uitgepraat, als je dingen niet mag aanvoeren omdat het 'mennekes' zijn.
pi_64024764
stelletje gierebakken hier! die hele euro, of 2.

bij mij krijgen ze standaard iets. vorige keer kwam er zelfs een oplichter, die gaf namelijk een kaartje die ik al gehad had (van de "echte" bezorger)

dus ik gaf hem een euro en zei erbij dat hij beter beter niet de rest van de straat kon doen want dan had hij kans dat iemand hem zou aangeven
pi_64024905
quote:
Op maandag 15 december 2008 09:07 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dan heb je je salarisonderhandelingen niet goed gevoerd, dat is niet het probleem van je klant, noch moet hij er medelijden mee hebben.

get real
pi_64026525
Tis gewoon heel makkelijk

Alle mensen die nooit kranten hebben gelopen die geven niets (ze hadden vast een broertje dat dat wel deed en met 400 flappers naarbinnen kwam elke kerst en nu zijn ze jaloers)
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
  maandag 15 december 2008 @ 11:34:08 #87
142271 James-Hetfield
Give it to me............
pi_64026800
Een postbode of krantenbezorger bezorgt datgene wat ik hebben wil.
Een folderbezorger krijgt geen ene rooie rotcent aangezien ik het niet vrijwillig ontvang.
En in feite is het hele principe van geld vragen voor geleverde dienst onzinnig.
Alsof ik nu alle klanten langs mag gaan en mijn handje ophouden omdat ik ze geholpen heb?

Dom ritueel.

Authority pisses me off. I think everyone should be able to drink and get loud whenever they want.
  maandag 15 december 2008 @ 12:11:42 #88
222937 crazy987
KROEPOEK!!!!!
pi_64027689
ik ben dagblad bezorger en zorg altijd dat de krant voor half 7 in de bus ligt
maar daar wordt ik ook altijd rijkelijk voor beloont
en degene die dat niet doen die ga ik pesten
You're not your job. You're not how much money you have in the bank. You're not the car you drive. You're not the contents of your wallet. You're not your fucking khakis. You're the all-singing, all-dancing crap of the world.
pi_64027870
quote:
Op maandag 15 december 2008 11:20 schreef oinkoink12 het volgende:
Tis gewoon heel makkelijk

Alle mensen die nooit kranten hebben gelopen die geven niets (ze hadden vast een broertje dat dat wel deed en met 400 flappers naarbinnen kwam elke kerst en nu zijn ze jaloers)
Ik heb zowel folders als kranten gelopen.
En van mij krijgt de folderbezorger geen fooi omdat die iets ongevraagd door de bus gooit, dit maar een of twee keer in de week hoeft te doen en zo zwaar is dat werk heus niet dat kon ik als 14-jarig meisje ook dus die knaap van 16 moet niet miepen , ze zelfs dat niet of nauwelijks voor elkaar krijgen want ik krijg de helft van de tijd of geen folders of een hele stapel in mijn tuin gedumpt, omdat die folders de helft van de tijd half uit mijn brievenbus hangen nat te regenen/gescheurd door de brievenbus komen/ dubbel of helemaal niet komen, omdat er hier massa's folders en huis-aan-huisbladen door de bus komen en ik het vertik om die allemaal fooi te geven en ik niet weet wie welke folder/blad komt bezorgen en omdat ze het deel "de bezorger van ... wenst u een prettige feestdagen" binnensmonds zo snel mogelijk mompelen terwijl ze brutaal hun hand onder je neus drukken.

En omdat die folderbezorgers stuk voor stuk tuig zijn krijgt de bezorger van de krant die er iedere morgen vroeg uit moet, die altijd de krant op tijd in de bus gooit zonder dat deze er half buiten hangt en nat regent, die zelfs nu de straat hier voor helemaal is opgebroken zorgt dat de krant overal, op tijd, goed in de bus terecht komt extra waardering en een flinke fooi.
There is no love sincerer than the love of food.
  maandag 15 december 2008 @ 12:18:52 #90
222937 crazy987
KROEPOEK!!!!!
pi_64027874
owja en degen die zeuren van die gasten verdienen genoeg.
ik zat met de folders vroegah in m`n woonplaatsje met geluk aan de 100-150 per maand met 300-400 huizen.
met de ochtendkrant (6 dagen in de week, half 6 eruit, 80 huizen) 115 per maand !!!!
het enige wat goed verdiende was toen ik bij een bezorgploeg zat (8 uur per dag ongeveer, 6 euro netto per uur) echter wel ruim 2000 huizen!!!! op een dag
You're not your job. You're not how much money you have in the bank. You're not the car you drive. You're not the contents of your wallet. You're not your fucking khakis. You're the all-singing, all-dancing crap of the world.
pi_64028050
Krantenbezorger wel, reclamebezorgers niet. Ben zelf krantenbezorger geweest en weet dat ze het waarderen. Weet ook dat de mensen die niets geven de gescheurde kranten, de natte kranten of de krant bladzijde voor bladzijde krijgen.
Ja, ik generaliseer.
  † In Memoriam † maandag 15 december 2008 @ 12:30:13 #92
43556 miss_dynastie
pi_64028143
quote:
Op maandag 15 december 2008 12:25 schreef Northside het volgende:
Krantenbezorger wel, reclamebezorgers niet. Ben zelf krantenbezorger geweest en weet dat ze het waarderen. Weet ook dat de mensen die niets geven de gescheurde kranten, de natte kranten of de krant bladzijde voor bladzijde krijgen.
En dat is alleen al een reden om uit principe niks te geven. Dan maar een digitaal exemplaar.
  maandag 15 december 2008 @ 12:42:55 #93
222937 crazy987
KROEPOEK!!!!!
pi_64028442
quote:
klinkt bekend

een keer een eikel gehad die een week lang voor niks klaagde
20 minuutjes eerder opgestaan.
kranten van de hele week pagina voor pagina in z`n bus gepropt
nooit meer wat van gehoort
en is nog steeds abbonee
pi_64028548
Nou ja, dat sowieso, ik begrijp niet echt waarom iemand nog een krant heeft met alle informatie die je op internet kan vinden. Maar goed, als ik dan toch een krant zou hebben zou ik ze wel wat geven.
Ja, ik generaliseer.
pi_64028900
quote:
Op zondag 14 december 2008 20:22 schreef Zwansen het volgende:
Lol. De remedie hiertegen is om van 10 tot 24 december ff een Nee/nee Sticker op je bus te plakken om die vervolgens daarna gewoon weer eraf te halen.

Gebruik die sticker nu al 3 jaar en is elk jaar nog gelukt.
Sneu, zegt die term je iets ?
  † In Memoriam † maandag 15 december 2008 @ 13:04:46 #96
43556 miss_dynastie
pi_64028950
quote:
Op maandag 15 december 2008 12:47 schreef Northside het volgende:
Nou ja, dat sowieso, ik begrijp niet echt waarom iemand nog een krant heeft met alle informatie die je op internet kan vinden. Maar goed, als ik dan toch een krant zou hebben zou ik ze wel wat geven.
Maar dat is een keuze die ieder voor zich kan maken. Feit is dat mensen heel veel geld betalen voor een krant die gewoon heel en niet als puzzelstukje bezorgd dient te worden. De fooi kan je zien als extra, niet als basissalaris. En hoezeer iedereen ook roept 'boeit me niks als ze geen abonnee zijn ': geen abonnees=geen werk, simpel.
pi_64029147
quote:
Op maandag 15 december 2008 12:18 schreef crazy987 het volgende:
owja en degen die zeuren van die gasten verdienen genoeg.
ik zat met de folders vroegah in m`n woonplaatsje met geluk aan de 100-150 per maand met 300-400 huizen.
met de ochtendkrant (6 dagen in de week, half 6 eruit, 80 huizen) 115 per maand !!!!
het enige wat goed verdiende was toen ik bij een bezorgploeg zat (8 uur per dag ongeveer, 6 euro netto per uur) echter wel ruim 2000 huizen!!!! op een dag
als het niet genoeg verdient moet je maar in de horeca gaan werken (kan ook iedereen) of iets anders doen waar je goed in bent, dan krijg je direct een beter loon.

Iedereen weet dat krantjes ronddragen niet betaalt; doe het dan ook niet als je toch gaat klagen over het loon.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  maandag 15 december 2008 @ 13:12:27 #98
237805 bexz1990
190miljoen kerstkaartjes xD
pi_64029152
Heb zelf zowel HuisAanHuis als betaalde ochtend kranten bezorgt.

Bij de HuisAanHuis folders kwam het niet eens in me op om langs de deuren te gaan, ook al kreeg in hier de kaartjes wel voor, met de simpele gedachte: "Ik bezorg kilo's troep en mensen moeten daar ook nog voor betalen ? "

Bij de kranten was het iets anders, heb het één keer gedaan. Maar het voelde te veel als bedelen dat het de eerste, maar ook de laatste keer was
pi_64029329
quote:
Op maandag 15 december 2008 13:12 schreef bexz1990 het volgende:
Bij de HuisAanHuis folders kwam het niet eens in me op om langs de deuren te gaan, ook al kreeg in hier de kaartjes wel voor, met de simpele gedachte: "Ik bezorg kilo's troep en mensen moeten daar ook nog voor betalen ? "
best stom van je dan,...
ik haalde met kerst toch al snel 300 gulden op (foldertjes)
pi_64029453
quote:
En laat dat nu precies de reden zijn waarom ze jou geen fooi geven. Snugger van je.
There is no love sincerer than the love of food.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')