Inderdaad. Om Chavez een humaan en interessant experiment te noemen is redelijk triest en geeft aan dat Toffe Ellende weinig kennis van zaken heeft.quote:Op zaterdag 20 december 2008 18:29 schreef qwerty_x het volgende:
beetje jammer dat je juist Venezuela als voorbeeld noemt
als er iets niet humaan en interessant is ...
Je ontkent nu dat er op grote schaal gemarteld werd?quote:Op zaterdag 20 december 2008 18:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Martelregimes?![]()
In ZA gaat het stukken beter dan in bijvoorbeeld Afrika. Waardoor zou dat komen? Door die martelregimes?
Ik noemde Venezuela alleen om aan te geven dat er nogal een verschil zit tussen de verschillende sociale regeringen daar. En tja, invergelijking met Pinochet of Videla is Chavez gewoon een stuk humaner... dat kun je niet ontkennen.quote:Op zaterdag 20 december 2008 18:29 schreef qwerty_x het volgende:
beetje jammer dat je juist Venezuela als voorbeeld noemt
als er iets niet humaan en interessant is ...
jawel, dat kan ik welquote:Op zaterdag 20 december 2008 18:31 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ik noemde Venezuela alleen om aan te geven dat er nogal een verschil zit tussen de verschillende sociale regeringen daar. En tja, invergelijking met Pinochet of Videla is Chavez gewoon een stuk humaner... dat kun je niet ontkennen.
Overal ter wereld is gemarteld. Niet alleen in ZA hoor.quote:Op zaterdag 20 december 2008 18:30 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Je ontkent nu dat er op grote schaal gemarteld werd?
Afrika is totaal niet te vergelijken met Zuid-Amerika. Een groot deel van Afrika is etnisch te divers om uberhaupt stabiele staten te vormen.
Sorry dat ik het moet vragen, maar: ben je wel helemaal lekker?quote:Op zaterdag 20 december 2008 18:31 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ik noemde Venezuela alleen om aan te geven dat er nogal een verschil zit tussen de verschillende sociale regeringen daar. En tja, invergelijking met Pinochet of Videla is Chavez gewoon een stuk humaner... dat kun je niet ontkennen.
quote:Op zaterdag 20 december 2008 18:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Overal ter wereld is gemarteld. Niet alleen in ZA hoor.
Alsof ZA etnisch niet divers is.....
Oh.. Chavez roeit systematisch politieke opponenten uit? Vreemd, je zou denken dat dat het 8 uur journaal zou halen. Vraag me af of jij wel weet wat Pinochet en Videla, of die idioten in Bolivia en de bananenrepublieken allemaal uitgevreten hebben.quote:Op zaterdag 20 december 2008 18:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Sorry dat ik het moet vragen, maar: ben je wel helemaal lekker?
Vertel het me... Wat doet Chavez zijn bevolking aan? Is het terreur, genocide?quote:Op zaterdag 20 december 2008 18:34 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
jawel, dat kan ik wel
en dat doe ik dan ook
ik kom regelmatig in dat bezopen land en ik heb het zeer sterke gevoel dat mensen in Europa werkelijk geen flauw benul hebben van wat er zich daar afspeelt
In vergelijking met Uribe is Chavez een tiran. En het steunen van de FARC, wat Chavez doet, is niet humaan te noemen. Ook al geil je op alles wat zichzelf links noemt, de FARC zijn NIET LINKS. Het zijn terroristen, kidnappers, verkrachters en drugdealers die veel kindsoldaten gebruiken.quote:Op zaterdag 20 december 2008 18:31 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Dat zal wel, maar feit is dat ZA verder is dan Afrika en het argument dat Afrika etnisch te divers is niet opgaat. Als de VS zich er niet mee had bemoeid, dan gingen ze elkaar in ZA nu nog steeds met speren te lijf omdat de ene stam net wat anders is dan de andere stam.quote:Op zaterdag 20 december 2008 18:38 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
![]()
Je neemt zeker een loopje met me? Of ben je echt zo stom te denken dat ik dat niet weet?
Zuid-Amerika is in ieder geval niet zo divers dat er burgerlijk oorlogen ontstaan of genocide gepleegd worden op basis van ras. Ik weet alleen niet waarom je Afrika er in godsnaam bij haalt. Je ontkomt er gewoon niet aan dat er martelregimes waren die de steun hadden van Amerikaanse regeringen en Amerikaanse bedrijven.
'Je'? Waar zeg ik op de FARC geilquote:Op zaterdag 20 december 2008 18:44 schreef Viajero het volgende:
[..]
In vergelijking met Uribe is Chavez een tiran. En het steunen van de FARC, wat Chavez doet, is niet humaan te noemen. Ook al geil je op alles wat zichzelf links noemt, de FARC zijn NIET LINKS. Het zijn terroristen, kidnappers, verkrachters en drugdealers die veel kindsoldaten gebruiken.
http://venezuelanoticia.com/archives/5118quote:Op zaterdag 20 december 2008 18:41 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Oh.. Chavez roeit systematisch politieke opponenten uit? Vreemd, je zou denken dat dat het 8 uur journaal zou halen. Vraag me af of jij wel weet wat Pinochet en Videla, of die idioten in Bolivia en de bananenrepublieken allemaal uitgevreten hebben.
heb jij enig idee wat de Disip is ? Wat deze geheime dienst op zijn geweten heeft en hoeveel mensen zij al heeft doen verdwijnen ?quote:Op zaterdag 20 december 2008 18:42 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Vertel het me... Wat doet Chavez zijn bevolking aan? Is het terreur, genocide?
Stammen? In Zuid-Amerika wonen voornamelijk Europeaanse afstammelingen en het overgebleven deel Indianen dat niet uitgeroeid is. Als alle grondstoffen van dat continent (zelfde geld voor Afrika) op een eerlijke manier waren verhandeld in het verleden dan waren die oorlogen begin 20ste eeuw niet nodig geweest (ik geloof dat de voorloper van Shell er nog eentje begonnen is in Bolivia) en hadden ze al veel eerder kunnen delen in de rijkdom.quote:Op zaterdag 20 december 2008 18:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat zal wel, maar feit is dat ZA verder is dan Afrika en het argument dat Afrika etnisch te divers is niet opgaat. Als de VS zich er niet mee had bemoeid, dan gingen ze elkaar in ZA nu nog steeds met speren te lijf omdat de ene stam net wat anders is dan de andere stam.
Er is geen persvrijheid meer? Is Venezuela niet het land met de commerciele tv-zenders a la FOX-new en Italiaanse Berlusconi-achtige wanstaltige pulp-zenders die 1. niks van Chavez heel laten 2. alleen maar commerciele pro-amerika troep uitzenden? Of bestaan die niet meer?quote:Op zaterdag 20 december 2008 18:52 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
heb jij enig idee wat de Disip is ? Wat deze geheime dienst op zijn geweten heeft en hoeveel mensen zij al heeft doen verdwijnen ?
ken jij het verhaal van José Miguel Vivanco , die onlangs het land werd uitgezet vanwege zijn te kritische kanttekeningen
weet jij dat het bij wet verboden is kritiek te leveren op de regering, op straffe van ontslag en gevangenisstraf ?
ben jij je ervan bewust dat tijdens de laatse verkiezingen de straten van Caracas tanks op de kruispunten stonden opgesteld en jonge socilaisten (gewapend !) deuren langsgingen om de bevolking te "motiveren" op Chavez te stemmen
ik neem aan dat je weet dat vrije pers niet meer bestaat in Venezuela ?
Ik ben het volledig met je eens dat de vroegere regimes in ZA (humanitaire) puinhopen waren, maar om te beweren dat het tegenwoordig in Venezuela beter gaat, is simpelweg niet waar
Helaas is het daar van een zelfde laken een pak, met een ideologisch sausje overgoten om het beter te verkopen in Europa.
Wat helaas maar al te goed blijkt te werken.
Stammen ja. Ik neem aan dat je er nooit bent geweest, want als je er zou zijn geweest en rondgekeken zou hebben dan zie je dat er nog heel wat mensen van Indiaanse afkomst wonen.quote:Op zaterdag 20 december 2008 18:52 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Stammen? In Zuid-Amerika wonen voornamelijk Europeaanse afstammelingen en het overgebleven deel Indianen dat niet uitgeroeid is. Als alle grondstoffen van dat continent (zelfde geld voor Afrika) op een eerlijke manier waren verhandeld in het verleden dan waren die oorlogen begin 20ste eeuw niet nodig geweest (ik geloof dat de voorloper van Shell er nog eentje begonnen is in Bolivia) en hadden ze al veel eerder kunnen delen in de rijkdom.
Ik noemde Indianen al. Wel lezen he.quote:Op zaterdag 20 december 2008 18:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Stammen ja. Ik neem aan dat je er nooit bent geweest, want als je er zou zijn geweest en rondgekeken zou hebben dan zie je dat er nog heel wat mensen van Indiaanse afkomst wonen.
Dan heb ik laatst een oude docu gezien.quote:Op zaterdag 20 december 2008 18:57 schreef qwerty_x het volgende:
nee, in Venezuela heeft de president het recht kranten, radio & tv stations de vergunning te ontnemen
en dat recht heeft dhr. Chavez zeer gretig gebruikt zodat er tegenwoordig alleen nog maar staatsmedia zijn toegestaan
Heb je post goed gelezen en je geeft aan dat er voornamelijk Europeaanse afstammelingen wonen en een resterend deeltje Indianen. Jij bent echt nog nooit in bv Peru of Bolivia geweest.quote:Op zaterdag 20 december 2008 18:57 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ik noemde Indianen al. Wel lezen he.
Hmmm... ik twijfel nu toch:quote:Op zaterdag 20 december 2008 18:57 schreef qwerty_x het volgende:
nee, in Venezuela heeft de president het recht kranten, radio & tv stations de vergunning te ontnemen
en dat recht heeft dhr. Chavez zeer gretig gebruikt zodat er tegenwoordig alleen nog maar staatsmedia zijn toegestaan
Je valt over dingen die niet belangrijk zijn. Ik ben er ook niet geweest.quote:Op zaterdag 20 december 2008 19:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Heb je post goed gelezen en je geeft aan dat er voornamelijk Europeaanse afstammelingen wonen en een resterend deeltje Indianen. Jij bent echt nog nooit in bv Peru of Bolivia geweest.
ik weet niet waar je over twijfelt, maar neem van mij aan dat er buiten de staatsmedia en pro-overheid geen enkele krant, tv of radio is toegestaan in Venezulaquote:Op zaterdag 20 december 2008 19:02 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Hmmm... ik twijfel nu toch:
http://en.wikipedia.org/w(...)etworks_and_stations
En Globovision dan?quote:Op zaterdag 20 december 2008 19:06 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
ik weet niet waar je over twijfelt, maar neem van mij aan dat er buiten de staatsmedia en pro-overheid geen enkele krant, tv of radio is toegestaan in Venezula
Dat zegt dan alles.quote:Op zaterdag 20 december 2008 19:03 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Je valt over dingen die niet belangrijk zijn. Ik ben er ook niet geweest.
Ik neem aan dat je bedoelt dat ook Tanja beschermd moet worden door de Nederlandse staat. Tja, je hebt gelijk dat de wet dat zegt en dat Nederland dat dan ook zal proberen te doen, waarschijnlijk met frisse tegenzin.quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:37 schreef ultra_ivo het volgende:
Halcon, ik trek vergelijkingen met de Balkan omdat dat het conflictgebied is waar ik de meeste ervaring mee heb. O.a. omdat ik er in '94 zelf geweest ben, niet in het achterland maar direct aan een van de conflictlijnen. Voor de rest schijn jij niet te snappen dat het niet willen meehuilen met het eenzijdige verhaal van jou niet betekent dat ik de FARC steun. Ik ben alleen niet verblind door haat. Die haat adem jij en een klein groepje anderen hier uit. En haat is nu eenmaal een slechte raadgever. Hier in dit topic lijdt jullie haat er alleen maar toe dat jullie oproepen de Nederlandse wet te verkrachten.
Je wilt het niet zien, maar het is echt zo. Volgens de Nederlandse wet is deelname aan een terroristische organisatie strafbaar, en de FARC is volgens de Nederlandse wet een terroristische organisatie.quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:37 schreef ultra_ivo het volgende:
Halcon, ik trek vergelijkingen met de Balkan omdat dat het conflictgebied is waar ik de meeste ervaring mee heb. O.a. omdat ik er in '94 zelf geweest ben, niet in het achterland maar direct aan een van de conflictlijnen. Voor de rest schijn jij niet te snappen dat het niet willen meehuilen met het eenzijdige verhaal van jou niet betekent dat ik de FARC steun. Ik ben alleen niet verblind door haat. Die haat adem jij en een klein groepje anderen hier uit. En haat is nu eenmaal een slechte raadgever. Hier in dit topic lijdt jullie haat er alleen maar toe dat jullie oproepen de Nederlandse wet te verkrachten.
Qwerty, dat is simpelweg niet waar. Dat de situatie alles behalve fijn is, zal niemand ontkennen, maar de organisatie Reporters sans frontières schrijft jaarlijks rapporten over de persvrijheid in praktisch alle landen ter wereld en concludeert nergens dat "er buiten de staatsmedia en pro-overheid geen enkele krant, tv of radio is toegestaan in Venezuela".quote:Op zaterdag 20 december 2008 19:06 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
ik weet niet waar je over twijfelt, maar neem van mij aan dat er buiten de staatsmedia en pro-overheid geen enkele krant, tv of radio is toegestaan in Venezula
ja zeg, als je dat leest krijg je niet de indruk dat ze graag weg wil gaan, ze wil gewoon vechten ... wat anders doen iigquote:Op zondag 21 december 2008 12:55 schreef livelink het volgende:
Voor Tanja maakt het denk ik weinig uit of Nederland zich iets van haar lot aan zal trekken. Mocht ze levend uit de jungle komen, kan ze waarschijnlijk toch nergens meer aarden. Het is echt een utopie dat ze vervolgens in Nederland haar leven weer oppakt. Uit de dagboekfragmenten komt telkens het beeld naar voren dat ze nog steeds heel erg in was voor vechten en acties en dat alleen de verveling en de hierarchie haar tegenstond. Ik ga er dus vanuit dat ze niet echt behoefte heeft aan een actieve inmenging.
Is het een onderdeel van het Braziliaanse Globo of is die naam toeval?quote:Op zondag 21 december 2008 15:38 schreef qwerty_x het volgende:
wat de officieel lezing is zal me eerlijk gezegd worst wezen
in de praktijk zijn er alleen pro regering gezinde media
en dat Globovision is alleen zeer beperkt en in een bepaald deel van Caracas te ontvangen. Niet dat die nou zo anti Chavez zijn trouwens, het is meer een neutrale zender.
dat weet ik niet, maar het lijkt me sterkquote:Op zondag 21 december 2008 15:42 schreef Viajero het volgende:
[..]
Is het een onderdeel van het Braziliaanse Globo of is die naam toeval?
Inderdaad, mijn vrienden uit Valle del Cauca zijn meer bezorgd over de FARC, en mijn vrienden uit Antioquia meer over de paramilitares. Het schijnt dat je in Medellin door de paramilitares vermoord wordt als je een jointje rookt op straat. Het is gewoon vigilante/streetgang tuig daar.quote:Op zondag 21 december 2008 16:21 schreef Strani het volgende:
De mening van de Colombiaanse bevolking wat betreft de FARC en de paramilitairen hangt vooral af van welke groep ze het meest mee te maken hebben. Een groot deel van het land maakt zich meer zorgen over de FARC maar in andere delen (bijvoorbeeld in Medellín) hebben de paramilitairen een flinke vinger in de pap en ook zij hebben enorm veel bloed aan hun handen inclusief willekeurige moordpartijen op straat om te laten zien wie de baas is.
Dus hoewel ik het met Reem niet op alle punten eens ben tot zover, deel ik in dit geval zijn mening dat het beter is geen kant te kiezen. Persoonlijk geef ik zeker de voorkeur aan de regering, maar bekritiseer de president ook zeker wanneer ik daar reden toe zie.
Toevoeging: Ik denk niet dat het reëel is om te verwachten dat één regering alle problemen tegelijk oplost. Ik vind het persoonlijk acceptabel dat Uribe zich voornamelijk richt op de FARC. Een volgende president mag zich dan op de paramilitairen storten.
De doelen zijn in de praktijk compleet gelijk: controle over een zo groot mogelijk gebied en een zo groot mogelijk aandeel in de drugshandel.quote:Op zondag 21 december 2008 15:50 schreef qwerty_x het volgende:
nee, dat is dus niet één pot nat: de doelen zijn al totaal verschillend om te beginnen
praat maar eens met de Colombiaanse bevolking en de veranderingen daar in de afgelopen tijd
Inderdaad. Of je nou door de FARC of de AUC gemarteld of vermoord wordt maakt voor de slachtoffers geen verschil.quote:Op zondag 21 december 2008 16:01 schreef reem het volgende:
De doelen mogen dan anders zijn, ik vind het persoonlijk niet echt constructief om een kant te kiezen in het conflict. Beide kampen maken zich schuldig aan het vermoorden van politieke tegenstanders, drugshandel, onderdrukking van het volk etcetera.
Wat een klets. Je draait de boel om. Er is een klein groepje wat de FARC moreel steunt, daar behoor jij toe. Anderen, waaronder ik en de meeste andere posters, moeten gewoon niets hebben van deze terroristische organisatie.quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:37 schreef ultra_ivo het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |