abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64183333
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:29 schreef qwerty_x het volgende:
beetje jammer dat je juist Venezuela als voorbeeld noemt
als er iets niet humaan en interessant is ...
Inderdaad. Om Chavez een humaan en interessant experiment te noemen is redelijk triest en geeft aan dat Toffe Ellende weinig kennis van zaken heeft.
pi_64183335
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:28 schreef Halcon het volgende:

[..]

Martelregimes?

In ZA gaat het stukken beter dan in bijvoorbeeld Afrika. Waardoor zou dat komen? Door die martelregimes?
Je ontkent nu dat er op grote schaal gemarteld werd?

Afrika is totaal niet te vergelijken met Zuid-Amerika. Een groot deel van Afrika is etnisch te divers om uberhaupt stabiele staten te vormen.
pi_64183372
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:29 schreef qwerty_x het volgende:
beetje jammer dat je juist Venezuela als voorbeeld noemt
als er iets niet humaan en interessant is ...
Ik noemde Venezuela alleen om aan te geven dat er nogal een verschil zit tussen de verschillende sociale regeringen daar. En tja, invergelijking met Pinochet of Videla is Chavez gewoon een stuk humaner... dat kun je niet ontkennen.
  zaterdag 20 december 2008 @ 18:34:00 #154
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_64183432
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:31 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ik noemde Venezuela alleen om aan te geven dat er nogal een verschil zit tussen de verschillende sociale regeringen daar. En tja, invergelijking met Pinochet of Videla is Chavez gewoon een stuk humaner... dat kun je niet ontkennen.
jawel, dat kan ik wel
en dat doe ik dan ook

ik kom regelmatig in dat bezopen land en ik heb het zeer sterke gevoel dat mensen in Europa werkelijk geen flauw benul hebben van wat er zich daar afspeelt
zonnig Brasil
pi_64183462
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:30 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Je ontkent nu dat er op grote schaal gemarteld werd?

Afrika is totaal niet te vergelijken met Zuid-Amerika. Een groot deel van Afrika is etnisch te divers om uberhaupt stabiele staten te vormen.
Overal ter wereld is gemarteld. Niet alleen in ZA hoor.

Alsof ZA etnisch niet divers is.....
pi_64183479
quote:

[..]

Sorry dat ik het moet vragen, maar: ben je wel helemaal lekker?
pi_64183539
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:35 schreef Halcon het volgende:

[..]

Overal ter wereld is gemarteld. Niet alleen in ZA hoor.

Alsof ZA etnisch niet divers is.....
Je neemt zeker een loopje met me? Of ben je echt zo stom te denken dat ik dat niet weet?

Zuid-Amerika is in ieder geval niet zo divers dat er burgerlijk oorlogen ontstaan of genocide gepleegd worden op basis van ras. Ik weet alleen niet waarom je Afrika er in godsnaam bij haalt. Je ontkomt er gewoon niet aan dat er martelregimes waren die de steun hadden van Amerikaanse regeringen en Amerikaanse bedrijven.
pi_64183613
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:35 schreef Halcon het volgende:

[..]

Sorry dat ik het moet vragen, maar: ben je wel helemaal lekker?
Oh.. Chavez roeit systematisch politieke opponenten uit? Vreemd, je zou denken dat dat het 8 uur journaal zou halen. Vraag me af of jij wel weet wat Pinochet en Videla, of die idioten in Bolivia en de bananenrepublieken allemaal uitgevreten hebben.
pi_64183644
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:34 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

jawel, dat kan ik wel
en dat doe ik dan ook

ik kom regelmatig in dat bezopen land en ik heb het zeer sterke gevoel dat mensen in Europa werkelijk geen flauw benul hebben van wat er zich daar afspeelt
Vertel het me... Wat doet Chavez zijn bevolking aan? Is het terreur, genocide?
  zaterdag 20 december 2008 @ 18:44:38 #160
111528 Viajero
Who dares wins
pi_64183719
quote:

[..]

In vergelijking met Uribe is Chavez een tiran. En het steunen van de FARC, wat Chavez doet, is niet humaan te noemen. Ook al geil je op alles wat zichzelf links noemt, de FARC zijn NIET LINKS. Het zijn terroristen, kidnappers, verkrachters en drugdealers die veel kindsoldaten gebruiken.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_64183732
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:38 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Je neemt zeker een loopje met me? Of ben je echt zo stom te denken dat ik dat niet weet?

Zuid-Amerika is in ieder geval niet zo divers dat er burgerlijk oorlogen ontstaan of genocide gepleegd worden op basis van ras. Ik weet alleen niet waarom je Afrika er in godsnaam bij haalt. Je ontkomt er gewoon niet aan dat er martelregimes waren die de steun hadden van Amerikaanse regeringen en Amerikaanse bedrijven.
Dat zal wel, maar feit is dat ZA verder is dan Afrika en het argument dat Afrika etnisch te divers is niet opgaat. Als de VS zich er niet mee had bemoeid, dan gingen ze elkaar in ZA nu nog steeds met speren te lijf omdat de ene stam net wat anders is dan de andere stam.
pi_64183793
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:44 schreef Viajero het volgende:

[..]

In vergelijking met Uribe is Chavez een tiran. En het steunen van de FARC, wat Chavez doet, is niet humaan te noemen. Ook al geil je op alles wat zichzelf links noemt, de FARC zijn NIET LINKS. Het zijn terroristen, kidnappers, verkrachters en drugdealers die veel kindsoldaten gebruiken.
'Je'? Waar zeg ik op de FARC geil Waanbeelden mijn vriend, je hebt last van waanbeelden. Overigens ben je niet in gegaan op mijn vorige vraag. We kunnen dus concluderen dat Chavez een schatje is in vergelijking met dictators als Videla of Pinochet. En ik ben geen voorstander van Chavez, ik vind hem een soort George W. Bush. Te doorzichtige plannen.
pi_64183865
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:41 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Oh.. Chavez roeit systematisch politieke opponenten uit? Vreemd, je zou denken dat dat het 8 uur journaal zou halen. Vraag me af of jij wel weet wat Pinochet en Videla, of die idioten in Bolivia en de bananenrepublieken allemaal uitgevreten hebben.
http://venezuelanoticia.com/archives/5118

Alles wat in bv Noord-Korea gebeurt haalt ook het 8 uur journaal. Get real, kerel.
  zaterdag 20 december 2008 @ 18:52:10 #164
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_64183924
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:42 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Vertel het me... Wat doet Chavez zijn bevolking aan? Is het terreur, genocide?
heb jij enig idee wat de Disip is ? Wat deze geheime dienst op zijn geweten heeft en hoeveel mensen zij al heeft doen verdwijnen ?
ken jij het verhaal van José Miguel Vivanco , die onlangs het land werd uitgezet vanwege zijn te kritische kanttekeningen
weet jij dat het bij wet verboden is kritiek te leveren op de regering, op straffe van ontslag en gevangenisstraf ?
ben jij je ervan bewust dat tijdens de laatse verkiezingen de straten van Caracas tanks op de kruispunten stonden opgesteld en jonge socilaisten (gewapend !) deuren langsgingen om de bevolking te "motiveren" op Chavez te stemmen
ik neem aan dat je weet dat vrije pers niet meer bestaat in Venezuela ?

Ik ben het volledig met je eens dat de vroegere regimes in ZA (humanitaire) puinhopen waren, maar om te beweren dat het tegenwoordig in Venezuela beter gaat, is simpelweg niet waar

Helaas is het daar van een zelfde laken een pak, met een ideologisch sausje overgoten om het beter te verkopen in Europa.
Wat helaas maar al te goed blijkt te werken.
zonnig Brasil
pi_64183927
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:45 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat zal wel, maar feit is dat ZA verder is dan Afrika en het argument dat Afrika etnisch te divers is niet opgaat. Als de VS zich er niet mee had bemoeid, dan gingen ze elkaar in ZA nu nog steeds met speren te lijf omdat de ene stam net wat anders is dan de andere stam.
Stammen? In Zuid-Amerika wonen voornamelijk Europeaanse afstammelingen en het overgebleven deel Indianen dat niet uitgeroeid is. Als alle grondstoffen van dat continent (zelfde geld voor Afrika) op een eerlijke manier waren verhandeld in het verleden dan waren die oorlogen begin 20ste eeuw niet nodig geweest (ik geloof dat de voorloper van Shell er nog eentje begonnen is in Bolivia) en hadden ze al veel eerder kunnen delen in de rijkdom.
pi_64183989
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:52 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

heb jij enig idee wat de Disip is ? Wat deze geheime dienst op zijn geweten heeft en hoeveel mensen zij al heeft doen verdwijnen ?
ken jij het verhaal van José Miguel Vivanco , die onlangs het land werd uitgezet vanwege zijn te kritische kanttekeningen
weet jij dat het bij wet verboden is kritiek te leveren op de regering, op straffe van ontslag en gevangenisstraf ?
ben jij je ervan bewust dat tijdens de laatse verkiezingen de straten van Caracas tanks op de kruispunten stonden opgesteld en jonge socilaisten (gewapend !) deuren langsgingen om de bevolking te "motiveren" op Chavez te stemmen
ik neem aan dat je weet dat vrije pers niet meer bestaat in Venezuela ?

Ik ben het volledig met je eens dat de vroegere regimes in ZA (humanitaire) puinhopen waren, maar om te beweren dat het tegenwoordig in Venezuela beter gaat, is simpelweg niet waar

Helaas is het daar van een zelfde laken een pak, met een ideologisch sausje overgoten om het beter te verkopen in Europa.
Wat helaas maar al te goed blijkt te werken.
Er is geen persvrijheid meer? Is Venezuela niet het land met de commerciele tv-zenders a la FOX-new en Italiaanse Berlusconi-achtige wanstaltige pulp-zenders die 1. niks van Chavez heel laten 2. alleen maar commerciele pro-amerika troep uitzenden? Of bestaan die niet meer?
pi_64184027
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:52 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Stammen? In Zuid-Amerika wonen voornamelijk Europeaanse afstammelingen en het overgebleven deel Indianen dat niet uitgeroeid is. Als alle grondstoffen van dat continent (zelfde geld voor Afrika) op een eerlijke manier waren verhandeld in het verleden dan waren die oorlogen begin 20ste eeuw niet nodig geweest (ik geloof dat de voorloper van Shell er nog eentje begonnen is in Bolivia) en hadden ze al veel eerder kunnen delen in de rijkdom.
Stammen ja. Ik neem aan dat je er nooit bent geweest, want als je er zou zijn geweest en rondgekeken zou hebben dan zie je dat er nog heel wat mensen van Indiaanse afkomst wonen.
  zaterdag 20 december 2008 @ 18:57:04 #168
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_64184049
nee, in Venezuela heeft de president het recht kranten, radio & tv stations de vergunning te ontnemen
en dat recht heeft dhr. Chavez zeer gretig gebruikt zodat er tegenwoordig alleen nog maar staatsmedia zijn toegestaan
zonnig Brasil
pi_64184071
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:56 schreef Halcon het volgende:

[..]

Stammen ja. Ik neem aan dat je er nooit bent geweest, want als je er zou zijn geweest en rondgekeken zou hebben dan zie je dat er nog heel wat mensen van Indiaanse afkomst wonen.
Ik noemde Indianen al. Wel lezen he.
pi_64184105
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:57 schreef qwerty_x het volgende:
nee, in Venezuela heeft de president het recht kranten, radio & tv stations de vergunning te ontnemen
en dat recht heeft dhr. Chavez zeer gretig gebruikt zodat er tegenwoordig alleen nog maar staatsmedia zijn toegestaan
Dan heb ik laatst een oude docu gezien.

Overigens geen straf dat die bullshit van de buis af is. Het schijnt voor commerciële zenders overal te wereld blijkbaar moeilijk te zijn om kwaliteit te maken

LET OP: DIT WAS EEN GRAP
pi_64184144
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:57 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ik noemde Indianen al. Wel lezen he.
Heb je post goed gelezen en je geeft aan dat er voornamelijk Europeaanse afstammelingen wonen en een resterend deeltje Indianen. Jij bent echt nog nooit in bv Peru of Bolivia geweest.
pi_64184184
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:57 schreef qwerty_x het volgende:
Hmmm... ik twijfel nu toch:

http://en.wikipedia.org/w(...)etworks_and_stations
pi_64184211
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 19:00 schreef Halcon het volgende:

[..]

Heb je post goed gelezen en je geeft aan dat er voornamelijk Europeaanse afstammelingen wonen en een resterend deeltje Indianen. Jij bent echt nog nooit in bv Peru of Bolivia geweest.
Je valt over dingen die niet belangrijk zijn. Ik ben er ook niet geweest.
  zaterdag 20 december 2008 @ 19:06:18 #174
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_64184283
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 19:02 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Hmmm... ik twijfel nu toch:

http://en.wikipedia.org/w(...)etworks_and_stations
ik weet niet waar je over twijfelt, maar neem van mij aan dat er buiten de staatsmedia en pro-overheid geen enkele krant, tv of radio is toegestaan in Venezula
zonnig Brasil
pi_64184312
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 19:06 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

ik weet niet waar je over twijfelt, maar neem van mij aan dat er buiten de staatsmedia en pro-overheid geen enkele krant, tv of radio is toegestaan in Venezula
En Globovision dan?
pi_64184617
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 19:03 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Je valt over dingen die niet belangrijk zijn. Ik ben er ook niet geweest.
Dat zegt dan alles. Ik ben er van overtuigd dat zonder de invloed van de VS het nu nog slechter zou zijn dan in donker Afrika.
  FOK!fotograaf zaterdag 20 december 2008 @ 23:37:56 #177
73911 ultra_ivo
pi_64192972
Halcon, ik trek vergelijkingen met de Balkan omdat dat het conflictgebied is waar ik de meeste ervaring mee heb. O.a. omdat ik er in '94 zelf geweest ben, niet in het achterland maar direct aan een van de conflictlijnen. Voor de rest schijn jij niet te snappen dat het niet willen meehuilen met het eenzijdige verhaal van jou niet betekent dat ik de FARC steun. Ik ben alleen niet verblind door haat. Die haat adem jij en een klein groepje anderen hier uit. En haat is nu eenmaal een slechte raadgever. Hier in dit topic lijdt jullie haat er alleen maar toe dat jullie oproepen de Nederlandse wet te verkrachten.
  zondag 21 december 2008 @ 02:04:03 #178
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_64197560
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 23:37 schreef ultra_ivo het volgende:
Halcon, ik trek vergelijkingen met de Balkan omdat dat het conflictgebied is waar ik de meeste ervaring mee heb. O.a. omdat ik er in '94 zelf geweest ben, niet in het achterland maar direct aan een van de conflictlijnen. Voor de rest schijn jij niet te snappen dat het niet willen meehuilen met het eenzijdige verhaal van jou niet betekent dat ik de FARC steun. Ik ben alleen niet verblind door haat. Die haat adem jij en een klein groepje anderen hier uit. En haat is nu eenmaal een slechte raadgever. Hier in dit topic lijdt jullie haat er alleen maar toe dat jullie oproepen de Nederlandse wet te verkrachten.
Ik neem aan dat je bedoelt dat ook Tanja beschermd moet worden door de Nederlandse staat. Tja, je hebt gelijk dat de wet dat zegt en dat Nederland dat dan ook zal proberen te doen, waarschijnlijk met frisse tegenzin.

Of Colombia zin heeft in nog meer inmenging van Europese landen die het allemaal beter denken te weten is echter maar de vraag.

En wat jij haat noemt is gewoon de realiteit in dit land. Bijna iedereen kent wel iemand die slachtoffer is geworden van de FARC. Een groot deel van de bevolking haat de FARC dan ook omdat deze groepering al ruim 40 jaar lang het land terroriseert. Dan kán je niet van ze eisen dat ze heel begripvol gaan doen als één of ander wicht uit het buitenland komt om daaraan mee te werken.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  FOK!fotograaf zondag 21 december 2008 @ 10:28:46 #179
73911 ultra_ivo
pi_64201255
Ik heb hier al eerder geschreven naar welk recht de daden van FARC-leden getoetst moet worden, en eventueel veroordeeld. Dat lijkt me toch een duidelijke uitspraak dat ik de FARC niet ondersteun. Maar ik kijk wel iets breder naar wat er verder nog aan groeperingen in Colombia aktief is/was die datzelfde recht eveneens schenden. Dat laatste zie ik bij diegenen die ik bedoel (Halcon c.s.) niet.
  zondag 21 december 2008 @ 12:55:52 #180
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_64204326
Voor Tanja maakt het denk ik weinig uit of Nederland zich iets van haar lot aan zal trekken. Mocht ze levend uit de jungle komen, kan ze waarschijnlijk toch nergens meer aarden. Het is echt een utopie dat ze vervolgens in Nederland haar leven weer oppakt. Uit de dagboekfragmenten komt telkens het beeld naar voren dat ze nog steeds heel erg in was voor vechten en acties en dat alleen de verveling en de hierarchie haar tegenstond. Ik ga er dus vanuit dat ze niet echt behoefte heeft aan een actieve inmenging.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 21 december 2008 @ 13:52:20 #181
111528 Viajero
Who dares wins
pi_64206244
quote:
Je wilt het niet zien, maar het is echt zo. Volgens de Nederlandse wet is deelname aan een terroristische organisatie strafbaar, en de FARC is volgens de Nederlandse wet een terroristische organisatie.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  zondag 21 december 2008 @ 15:21:39 #182
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_64209513
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 19:06 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

Qwerty, dat is simpelweg niet waar. Dat de situatie alles behalve fijn is, zal niemand ontkennen, maar de organisatie Reporters sans frontières schrijft jaarlijks rapporten over de persvrijheid in praktisch alle landen ter wereld en concludeert nergens dat "er buiten de staatsmedia en pro-overheid geen enkele krant, tv of radio is toegestaan in Venezuela".
Check hier: http://www.rsf.org/article.php3?id_article=25598&Valider=OK
[b]@RemiLehmann[/b]
  zondag 21 december 2008 @ 15:29:20 #183
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_64209783
dat artikel bevestigt toch wat ik zeg ?
zonnig Brasil
  zondag 21 december 2008 @ 15:30:41 #184
14509 reem
pi_64209827
Nee, dat artikel zegt dat er weinig oppositiemedia zijn, dat Globovision het enige TV kanaal is wat openlijk oppositie voert, maar niet dat er geen enkele krant, tv of radio is toegestaan die een kritische houding tegenover de regering aanneemt. Dat is een belangrijk nuanceverschil.
[b]@RemiLehmann[/b]
  zondag 21 december 2008 @ 15:36:59 #185
14509 reem
pi_64210002
Sterker nog, volgens de Press Freedom Index is er in Venezuela meer persvrijheid dan Colombia.
[b]@RemiLehmann[/b]
  zondag 21 december 2008 @ 15:38:28 #186
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_64210054
wat de officieel lezing is zal me eerlijk gezegd worst wezen
in de praktijk zijn er alleen pro regering gezinde media

en dat Globovision is alleen zeer beperkt en in een bepaald deel van Caracas te ontvangen. Niet dat die nou zo anti Chavez zijn trouwens, het is meer een neutrale zender.
zonnig Brasil
  Moderator zondag 21 december 2008 @ 15:41:04 #187
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_64210144
quote:
Op zondag 21 december 2008 12:55 schreef livelink het volgende:
Voor Tanja maakt het denk ik weinig uit of Nederland zich iets van haar lot aan zal trekken. Mocht ze levend uit de jungle komen, kan ze waarschijnlijk toch nergens meer aarden. Het is echt een utopie dat ze vervolgens in Nederland haar leven weer oppakt. Uit de dagboekfragmenten komt telkens het beeld naar voren dat ze nog steeds heel erg in was voor vechten en acties en dat alleen de verveling en de hierarchie haar tegenstond. Ik ga er dus vanuit dat ze niet echt behoefte heeft aan een actieve inmenging.
ja zeg, als je dat leest krijg je niet de indruk dat ze graag weg wil gaan, ze wil gewoon vechten ... wat anders doen iig

wel interessant om te lezen trouwens maar ze zal wel dood zijn inmiddels
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 21 december 2008 @ 15:41:32 #188
14509 reem
pi_64210164
Het is geen officiële lezing van de overheid hè? Het is een verslag van een onafhankelijke organisatie van journalisten voor persvrijheid. Die stellen toch heel duidelijk wat betreft TV Globovision de enige private "vrije" zender is. En dat die niet 'anti' Chávez zouden zijn (wat ik sterk betwijfel) is niet per definitie iets verkeerds. Maar er zijn volgens dat rapport wel degelijk private kranten en radio-omroepen die niet pro-chavez zijn.
[b]@RemiLehmann[/b]
  zondag 21 december 2008 @ 15:42:02 #189
111528 Viajero
Who dares wins
pi_64210181
quote:
Op zondag 21 december 2008 15:38 schreef qwerty_x het volgende:
wat de officieel lezing is zal me eerlijk gezegd worst wezen
in de praktijk zijn er alleen pro regering gezinde media

en dat Globovision is alleen zeer beperkt en in een bepaald deel van Caracas te ontvangen. Niet dat die nou zo anti Chavez zijn trouwens, het is meer een neutrale zender.
Is het een onderdeel van het Braziliaanse Globo of is die naam toeval?
  zondag 21 december 2008 @ 15:44:38 #190
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_64210266
maar het topic gaat over FARC, een drugskartel is dat er zeel gewelddadige acties op na houdt. Dit heeft allang niks meer te maken met die zogenaamde vroegere idealen (als die er al ooit waren ...).
Iedereen die zich daarbij actief aansluit weet dit en moet dan ook maar op de blaren zitten lijkt me.

Het feit dat er op deze aardkloot meer twijfelachtige organisaties bestaan doet er dan niet echt veel toe lijkt me.
zonnig Brasil
  zondag 21 december 2008 @ 15:45:51 #191
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_64210307
quote:
Op zondag 21 december 2008 15:42 schreef Viajero het volgende:

[..]

Is het een onderdeel van het Braziliaanse Globo of is die naam toeval?
dat weet ik niet, maar het lijkt me sterk
zover ik weet is Globo puur nationaal
zonnig Brasil
  zondag 21 december 2008 @ 15:47:23 #192
14509 reem
pi_64210359
FARC, Paramilitairen... één pot nat.
[b]@RemiLehmann[/b]
  zondag 21 december 2008 @ 15:50:22 #193
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_64210442
nee, dat is dus niet één pot nat: de doelen zijn al totaal verschillend om te beginnen
praat maar eens met de Colombiaanse bevolking en de veranderingen daar in de afgelopen tijd
zonnig Brasil
  zondag 21 december 2008 @ 16:01:50 #194
14509 reem
pi_64210812
De doelen mogen dan anders zijn, ik vind het persoonlijk niet echt constructief om een kant te kiezen in het conflict. Beide kampen maken zich schuldig aan het vermoorden van politieke tegenstanders, drugshandel, onderdrukking van het volk etcetera.
[b]@RemiLehmann[/b]
  zondag 21 december 2008 @ 16:15:37 #195
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_64211321
ik ben bang dat we het op dit punt niet eens gaan worden

off-topic: al concrete plannen om terug te komen ?
zonnig Brasil
  zondag 21 december 2008 @ 16:21:28 #196
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_64211544
De mening van de Colombiaanse bevolking wat betreft de FARC en de paramilitairen hangt vooral af van welke groep ze het meest mee te maken hebben. Een groot deel van het land maakt zich meer zorgen over de FARC maar in andere delen (bijvoorbeeld in Medellín) hebben de paramilitairen een flinke vinger in de pap en ook zij hebben enorm veel bloed aan hun handen inclusief willekeurige moordpartijen op straat om te laten zien wie de baas is.

Dus hoewel ik het met Reem niet op alle punten eens ben tot zover, deel ik in dit geval zijn mening dat het beter is geen kant te kiezen. Persoonlijk geef ik zeker de voorkeur aan de regering, maar bekritiseer de president ook zeker wanneer ik daar reden toe zie.

Toevoeging: Ik denk niet dat het reëel is om te verwachten dat één regering alle problemen tegelijk oplost. Ik vind het persoonlijk acceptabel dat Uribe zich voornamelijk richt op de FARC. Een volgende president mag zich dan op de paramilitairen storten.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  zondag 21 december 2008 @ 16:34:17 #197
111528 Viajero
Who dares wins
pi_64212026
quote:
Op zondag 21 december 2008 16:21 schreef Strani het volgende:
De mening van de Colombiaanse bevolking wat betreft de FARC en de paramilitairen hangt vooral af van welke groep ze het meest mee te maken hebben. Een groot deel van het land maakt zich meer zorgen over de FARC maar in andere delen (bijvoorbeeld in Medellín) hebben de paramilitairen een flinke vinger in de pap en ook zij hebben enorm veel bloed aan hun handen inclusief willekeurige moordpartijen op straat om te laten zien wie de baas is.

Dus hoewel ik het met Reem niet op alle punten eens ben tot zover, deel ik in dit geval zijn mening dat het beter is geen kant te kiezen. Persoonlijk geef ik zeker de voorkeur aan de regering, maar bekritiseer de president ook zeker wanneer ik daar reden toe zie.

Toevoeging: Ik denk niet dat het reëel is om te verwachten dat één regering alle problemen tegelijk oplost. Ik vind het persoonlijk acceptabel dat Uribe zich voornamelijk richt op de FARC. Een volgende president mag zich dan op de paramilitairen storten.
Inderdaad, mijn vrienden uit Valle del Cauca zijn meer bezorgd over de FARC, en mijn vrienden uit Antioquia meer over de paramilitares. Het schijnt dat je in Medellin door de paramilitares vermoord wordt als je een jointje rookt op straat. Het is gewoon vigilante/streetgang tuig daar.

Persoonlijk haat ik de paramilitares net zo hard als de FARC, ELN en de drugskartels. Zij zorgen er gezamelijk voor dat er gewoon teveel angst en geweld is in mijn favoriete land in deze wereld. Ik sta volledig achter de democratisch gekozen regering. Er hoort maar een macht te zijn in een land, en dat is de regering. Daarnaast bekritiseer ik de regering ook. Ik vind bijvoorbeeld dat Uribe, hoe goed hij het ook heeft gedaan, niet de grondwet mag veranderen om een derde termijn te mogen hebben. Hoe langer mensen aan de macht zijn, hoe corrupter en gekker ze worden, zeker in Latijns Amerika.

Hij heeft trouwens, ook al heeft hij als rijke Paisa een paramilitares achtergrond, wel veel gedaan om het geweld van de paramilitares te verminderen. De wapenstilstand en amnestie heeft dingen zeker verbeterd. Eenzelfde deal heeft de FARC afgeslagen, wat in mijn ogen toch een belangrijk verschil is tussen de FARC en de paramilitairen.
  zondag 21 december 2008 @ 16:37:28 #198
111528 Viajero
Who dares wins
pi_64212145
quote:
Op zondag 21 december 2008 15:50 schreef qwerty_x het volgende:
nee, dat is dus niet één pot nat: de doelen zijn al totaal verschillend om te beginnen
praat maar eens met de Colombiaanse bevolking en de veranderingen daar in de afgelopen tijd
De doelen zijn in de praktijk compleet gelijk: controle over een zo groot mogelijk gebied en een zo groot mogelijk aandeel in de drugshandel.

De FARC zijn net zo links of rechts als de AUC. Mooie woorden en nobele doelen aan beide kanten, maar in de praktijk gaat het alleen om geld en macht. En beiden gebruiken vaak gewoon compleet willekeurig geweld tegen de burgerbevolking.
  zondag 21 december 2008 @ 16:40:34 #199
111528 Viajero
Who dares wins
pi_64212274
quote:
Op zondag 21 december 2008 16:01 schreef reem het volgende:
De doelen mogen dan anders zijn, ik vind het persoonlijk niet echt constructief om een kant te kiezen in het conflict. Beide kampen maken zich schuldig aan het vermoorden van politieke tegenstanders, drugshandel, onderdrukking van het volk etcetera.
Inderdaad. Of je nou door de FARC of de AUC gemarteld of vermoord wordt maakt voor de slachtoffers geen verschil.
pi_64221584
quote:
Wat een klets. Je draait de boel om. Er is een klein groepje wat de FARC moreel steunt, daar behoor jij toe. Anderen, waaronder ik en de meeste andere posters, moeten gewoon niets hebben van deze terroristische organisatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')