abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64183333
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:29 schreef qwerty_x het volgende:
beetje jammer dat je juist Venezuela als voorbeeld noemt
als er iets niet humaan en interessant is ...
Inderdaad. Om Chavez een humaan en interessant experiment te noemen is redelijk triest en geeft aan dat Toffe Ellende weinig kennis van zaken heeft.
pi_64183335
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:28 schreef Halcon het volgende:

[..]

Martelregimes?

In ZA gaat het stukken beter dan in bijvoorbeeld Afrika. Waardoor zou dat komen? Door die martelregimes?
Je ontkent nu dat er op grote schaal gemarteld werd?

Afrika is totaal niet te vergelijken met Zuid-Amerika. Een groot deel van Afrika is etnisch te divers om uberhaupt stabiele staten te vormen.
pi_64183372
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:29 schreef qwerty_x het volgende:
beetje jammer dat je juist Venezuela als voorbeeld noemt
als er iets niet humaan en interessant is ...
Ik noemde Venezuela alleen om aan te geven dat er nogal een verschil zit tussen de verschillende sociale regeringen daar. En tja, invergelijking met Pinochet of Videla is Chavez gewoon een stuk humaner... dat kun je niet ontkennen.
  zaterdag 20 december 2008 @ 18:34:00 #154
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_64183432
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:31 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ik noemde Venezuela alleen om aan te geven dat er nogal een verschil zit tussen de verschillende sociale regeringen daar. En tja, invergelijking met Pinochet of Videla is Chavez gewoon een stuk humaner... dat kun je niet ontkennen.
jawel, dat kan ik wel
en dat doe ik dan ook

ik kom regelmatig in dat bezopen land en ik heb het zeer sterke gevoel dat mensen in Europa werkelijk geen flauw benul hebben van wat er zich daar afspeelt
zonnig Brasil
pi_64183462
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:30 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Je ontkent nu dat er op grote schaal gemarteld werd?

Afrika is totaal niet te vergelijken met Zuid-Amerika. Een groot deel van Afrika is etnisch te divers om uberhaupt stabiele staten te vormen.
Overal ter wereld is gemarteld. Niet alleen in ZA hoor.

Alsof ZA etnisch niet divers is.....
pi_64183479
quote:

[..]

Sorry dat ik het moet vragen, maar: ben je wel helemaal lekker?
pi_64183539
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:35 schreef Halcon het volgende:

[..]

Overal ter wereld is gemarteld. Niet alleen in ZA hoor.

Alsof ZA etnisch niet divers is.....
Je neemt zeker een loopje met me? Of ben je echt zo stom te denken dat ik dat niet weet?

Zuid-Amerika is in ieder geval niet zo divers dat er burgerlijk oorlogen ontstaan of genocide gepleegd worden op basis van ras. Ik weet alleen niet waarom je Afrika er in godsnaam bij haalt. Je ontkomt er gewoon niet aan dat er martelregimes waren die de steun hadden van Amerikaanse regeringen en Amerikaanse bedrijven.
pi_64183613
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:35 schreef Halcon het volgende:

[..]

Sorry dat ik het moet vragen, maar: ben je wel helemaal lekker?
Oh.. Chavez roeit systematisch politieke opponenten uit? Vreemd, je zou denken dat dat het 8 uur journaal zou halen. Vraag me af of jij wel weet wat Pinochet en Videla, of die idioten in Bolivia en de bananenrepublieken allemaal uitgevreten hebben.
pi_64183644
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:34 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

jawel, dat kan ik wel
en dat doe ik dan ook

ik kom regelmatig in dat bezopen land en ik heb het zeer sterke gevoel dat mensen in Europa werkelijk geen flauw benul hebben van wat er zich daar afspeelt
Vertel het me... Wat doet Chavez zijn bevolking aan? Is het terreur, genocide?
  zaterdag 20 december 2008 @ 18:44:38 #160
111528 Viajero
Who dares wins
pi_64183719
quote:

[..]

In vergelijking met Uribe is Chavez een tiran. En het steunen van de FARC, wat Chavez doet, is niet humaan te noemen. Ook al geil je op alles wat zichzelf links noemt, de FARC zijn NIET LINKS. Het zijn terroristen, kidnappers, verkrachters en drugdealers die veel kindsoldaten gebruiken.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_64183732
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:38 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Je neemt zeker een loopje met me? Of ben je echt zo stom te denken dat ik dat niet weet?

Zuid-Amerika is in ieder geval niet zo divers dat er burgerlijk oorlogen ontstaan of genocide gepleegd worden op basis van ras. Ik weet alleen niet waarom je Afrika er in godsnaam bij haalt. Je ontkomt er gewoon niet aan dat er martelregimes waren die de steun hadden van Amerikaanse regeringen en Amerikaanse bedrijven.
Dat zal wel, maar feit is dat ZA verder is dan Afrika en het argument dat Afrika etnisch te divers is niet opgaat. Als de VS zich er niet mee had bemoeid, dan gingen ze elkaar in ZA nu nog steeds met speren te lijf omdat de ene stam net wat anders is dan de andere stam.
pi_64183793
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:44 schreef Viajero het volgende:

[..]

In vergelijking met Uribe is Chavez een tiran. En het steunen van de FARC, wat Chavez doet, is niet humaan te noemen. Ook al geil je op alles wat zichzelf links noemt, de FARC zijn NIET LINKS. Het zijn terroristen, kidnappers, verkrachters en drugdealers die veel kindsoldaten gebruiken.
'Je'? Waar zeg ik op de FARC geil Waanbeelden mijn vriend, je hebt last van waanbeelden. Overigens ben je niet in gegaan op mijn vorige vraag. We kunnen dus concluderen dat Chavez een schatje is in vergelijking met dictators als Videla of Pinochet. En ik ben geen voorstander van Chavez, ik vind hem een soort George W. Bush. Te doorzichtige plannen.
pi_64183865
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:41 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Oh.. Chavez roeit systematisch politieke opponenten uit? Vreemd, je zou denken dat dat het 8 uur journaal zou halen. Vraag me af of jij wel weet wat Pinochet en Videla, of die idioten in Bolivia en de bananenrepublieken allemaal uitgevreten hebben.
http://venezuelanoticia.com/archives/5118

Alles wat in bv Noord-Korea gebeurt haalt ook het 8 uur journaal. Get real, kerel.
  zaterdag 20 december 2008 @ 18:52:10 #164
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_64183924
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:42 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Vertel het me... Wat doet Chavez zijn bevolking aan? Is het terreur, genocide?
heb jij enig idee wat de Disip is ? Wat deze geheime dienst op zijn geweten heeft en hoeveel mensen zij al heeft doen verdwijnen ?
ken jij het verhaal van José Miguel Vivanco , die onlangs het land werd uitgezet vanwege zijn te kritische kanttekeningen
weet jij dat het bij wet verboden is kritiek te leveren op de regering, op straffe van ontslag en gevangenisstraf ?
ben jij je ervan bewust dat tijdens de laatse verkiezingen de straten van Caracas tanks op de kruispunten stonden opgesteld en jonge socilaisten (gewapend !) deuren langsgingen om de bevolking te "motiveren" op Chavez te stemmen
ik neem aan dat je weet dat vrije pers niet meer bestaat in Venezuela ?

Ik ben het volledig met je eens dat de vroegere regimes in ZA (humanitaire) puinhopen waren, maar om te beweren dat het tegenwoordig in Venezuela beter gaat, is simpelweg niet waar

Helaas is het daar van een zelfde laken een pak, met een ideologisch sausje overgoten om het beter te verkopen in Europa.
Wat helaas maar al te goed blijkt te werken.
zonnig Brasil
pi_64183927
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:45 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat zal wel, maar feit is dat ZA verder is dan Afrika en het argument dat Afrika etnisch te divers is niet opgaat. Als de VS zich er niet mee had bemoeid, dan gingen ze elkaar in ZA nu nog steeds met speren te lijf omdat de ene stam net wat anders is dan de andere stam.
Stammen? In Zuid-Amerika wonen voornamelijk Europeaanse afstammelingen en het overgebleven deel Indianen dat niet uitgeroeid is. Als alle grondstoffen van dat continent (zelfde geld voor Afrika) op een eerlijke manier waren verhandeld in het verleden dan waren die oorlogen begin 20ste eeuw niet nodig geweest (ik geloof dat de voorloper van Shell er nog eentje begonnen is in Bolivia) en hadden ze al veel eerder kunnen delen in de rijkdom.
pi_64183989
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:52 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

heb jij enig idee wat de Disip is ? Wat deze geheime dienst op zijn geweten heeft en hoeveel mensen zij al heeft doen verdwijnen ?
ken jij het verhaal van José Miguel Vivanco , die onlangs het land werd uitgezet vanwege zijn te kritische kanttekeningen
weet jij dat het bij wet verboden is kritiek te leveren op de regering, op straffe van ontslag en gevangenisstraf ?
ben jij je ervan bewust dat tijdens de laatse verkiezingen de straten van Caracas tanks op de kruispunten stonden opgesteld en jonge socilaisten (gewapend !) deuren langsgingen om de bevolking te "motiveren" op Chavez te stemmen
ik neem aan dat je weet dat vrije pers niet meer bestaat in Venezuela ?

Ik ben het volledig met je eens dat de vroegere regimes in ZA (humanitaire) puinhopen waren, maar om te beweren dat het tegenwoordig in Venezuela beter gaat, is simpelweg niet waar

Helaas is het daar van een zelfde laken een pak, met een ideologisch sausje overgoten om het beter te verkopen in Europa.
Wat helaas maar al te goed blijkt te werken.
Er is geen persvrijheid meer? Is Venezuela niet het land met de commerciele tv-zenders a la FOX-new en Italiaanse Berlusconi-achtige wanstaltige pulp-zenders die 1. niks van Chavez heel laten 2. alleen maar commerciele pro-amerika troep uitzenden? Of bestaan die niet meer?
pi_64184027
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:52 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Stammen? In Zuid-Amerika wonen voornamelijk Europeaanse afstammelingen en het overgebleven deel Indianen dat niet uitgeroeid is. Als alle grondstoffen van dat continent (zelfde geld voor Afrika) op een eerlijke manier waren verhandeld in het verleden dan waren die oorlogen begin 20ste eeuw niet nodig geweest (ik geloof dat de voorloper van Shell er nog eentje begonnen is in Bolivia) en hadden ze al veel eerder kunnen delen in de rijkdom.
Stammen ja. Ik neem aan dat je er nooit bent geweest, want als je er zou zijn geweest en rondgekeken zou hebben dan zie je dat er nog heel wat mensen van Indiaanse afkomst wonen.
  zaterdag 20 december 2008 @ 18:57:04 #168
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_64184049
nee, in Venezuela heeft de president het recht kranten, radio & tv stations de vergunning te ontnemen
en dat recht heeft dhr. Chavez zeer gretig gebruikt zodat er tegenwoordig alleen nog maar staatsmedia zijn toegestaan
zonnig Brasil
pi_64184071
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:56 schreef Halcon het volgende:

[..]

Stammen ja. Ik neem aan dat je er nooit bent geweest, want als je er zou zijn geweest en rondgekeken zou hebben dan zie je dat er nog heel wat mensen van Indiaanse afkomst wonen.
Ik noemde Indianen al. Wel lezen he.
pi_64184105
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:57 schreef qwerty_x het volgende:
nee, in Venezuela heeft de president het recht kranten, radio & tv stations de vergunning te ontnemen
en dat recht heeft dhr. Chavez zeer gretig gebruikt zodat er tegenwoordig alleen nog maar staatsmedia zijn toegestaan
Dan heb ik laatst een oude docu gezien.

Overigens geen straf dat die bullshit van de buis af is. Het schijnt voor commerciële zenders overal te wereld blijkbaar moeilijk te zijn om kwaliteit te maken

LET OP: DIT WAS EEN GRAP
pi_64184144
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:57 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ik noemde Indianen al. Wel lezen he.
Heb je post goed gelezen en je geeft aan dat er voornamelijk Europeaanse afstammelingen wonen en een resterend deeltje Indianen. Jij bent echt nog nooit in bv Peru of Bolivia geweest.
pi_64184184
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 18:57 schreef qwerty_x het volgende:
Hmmm... ik twijfel nu toch:

http://en.wikipedia.org/w(...)etworks_and_stations
pi_64184211
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 19:00 schreef Halcon het volgende:

[..]

Heb je post goed gelezen en je geeft aan dat er voornamelijk Europeaanse afstammelingen wonen en een resterend deeltje Indianen. Jij bent echt nog nooit in bv Peru of Bolivia geweest.
Je valt over dingen die niet belangrijk zijn. Ik ben er ook niet geweest.
  zaterdag 20 december 2008 @ 19:06:18 #174
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_64184283
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 19:02 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Hmmm... ik twijfel nu toch:

http://en.wikipedia.org/w(...)etworks_and_stations
ik weet niet waar je over twijfelt, maar neem van mij aan dat er buiten de staatsmedia en pro-overheid geen enkele krant, tv of radio is toegestaan in Venezula
zonnig Brasil
pi_64184312
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 19:06 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

ik weet niet waar je over twijfelt, maar neem van mij aan dat er buiten de staatsmedia en pro-overheid geen enkele krant, tv of radio is toegestaan in Venezula
En Globovision dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')