Zoals Viajero zegt: de keuze is zelfs al gemaakt.quote:Op dinsdag 16 december 2008 19:47 schreef ultra_ivo het volgende:
Je blijft in herhaling vallen. Jij wilt jouw mening gewoon opdringen als de mening die de Nederlandse regering moet verkondigen.
Wanneer er in een land mensen zo lijden onder een groep terroristen, is neutraliteit helemaal niet goed. Als iemand jouw onschuldige buurman in elkaar slaat dan heb je daar toch ook een mening over? Of stel je je dan ook neutral op omdat je buurman voor jou niet zo belangrijk is?quote:Op dinsdag 16 december 2008 20:38 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik verdedig niemand. Ik ga alleen niet mee in eenzijdigheid. Als dat voor jou al verdedigen van de FARC is schort er iets aan je politiek besef. Er bestaan ook middenposities.
quote:Op woensdag 17 december 2008 01:06 schreef Strani het volgende:
En laten we wel wezen, cocaine-gebruikend Europa financieert nog altijd voor een groot deel deze hele terroristen-kliek, dus ook Nederland heeft er meer mee te maken dan je denkt.
Ze is 30!quote:Op woensdag 17 december 2008 03:04 schreef Taurus het volgende:
Wat een onintelligente hardheid wordt hier vertoond zeg. Het is toch lijkt mij duidelijk dat die Tanja gelooft dat ze voor een goed doel daar zat. Als je dan in zo'n benarde situatie terecht komt, naief of niet, rest een gezond mens niets anders dan medelijden. Iedereen mag zijn of haar fouten maken hoop ik. Ik hoop dat het kind - want zo oud is ze ook weer niet - nog levend thuis komt en de kans krijgt haar beklag te doen over dit soort organisaties. Het tegenovergestelde wensen lijkt mij niet getuigen van een gezond verstand en zelfs overeenkomsten vertonen met organisaties als FARCSimpele zielen.
geestelijk is die naieve doos niet ouder dan 10 , dus een kindquote:
Dat verandert allemaal niks aan m'n punt. Er gaat een hoop Europees (dus ook Nederlands geld) rechtstreeks richting de FARC (en andere groepen, jij je zin!) omdat een grote groep mensen niet van de cocaine af kan blijven.quote:Op woensdag 17 december 2008 06:11 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
![]()
Geloof je nou heus dat alleen de FARC in cocaine dealt? Zat organsaties in Zuid-Amerika die dat doen. Daarbij ook groeperingen die gesteund worden/werden door de VS.
Taurus, het gaat hier niet om iemand die per ongeluk op 30 december al vuurwerk heeft afgestoken maar om iemand die zich in een gewapend conflict heeft gemengd. Als ze intelligent genoeg is geweest om hier (in Colombia) er achter te komen waar ze moest wezen om bij de FARC te komen, dan was ze ook slim genoeg om in te zien wat ze doen.quote:Op woensdag 17 december 2008 03:04 schreef Taurus het volgende:
Wat een onintelligente hardheid wordt hier vertoond zeg. Het is toch lijkt mij duidelijk dat die Tanja gelooft dat ze voor een goed doel daar zat. Als je dan in zo'n benarde situatie terecht komt, naief of niet, rest een gezond mens niets anders dan medelijden. Iedereen mag zijn of haar fouten maken hoop ik. Ik hoop dat het kind - want zo oud is ze ook weer niet - nog levend thuis komt en de kans krijgt haar beklag te doen over dit soort organisaties. Het tegenovergestelde wensen lijkt mij niet getuigen van een gezond verstand en zelfs overeenkomsten vertonen met organisaties als FARCSimpele zielen.
ik nietquote:Op donderdag 18 december 2008 06:42 schreef ultra_ivo het volgende:
Toon je ook dezelfde hardheid tegen Nederlanders die elders, voor geld, zijn gaan vechten?
Het Kroatische leger staat op de terrorisme lijst van de EU?quote:Op donderdag 18 december 2008 18:11 schreef ultra_ivo het volgende:
Tijdens de 1e helft van de jaren '90 was er een groep Nederlanders die vocht voor het Kroatische leger. In de berichtgeving hierover vond ik ook weinig kritiek. Wat het Kroatische leger uitspookte aan misdaden heb ik gedeeltelijk meegekregen toen ik daar neutraal vrijwilliger was. Momenteel zijn er Nederlanders aktief in diverse gebieden als huurlingen. Het fijne daarvan hoor je nooit in de pers. Wel het een en ander over de rol van diverse huurlingenorganisaties in bijv. Irak. Blackwater heeft de laatste tijd aardig wat kritiek gekregen vanwege het gedrag van zijn medewerkers. Indien onder deze medewerkers Nederlanders zijn verwacht ik van dezelfde harde houding over deze Nederlanders. Of dat zo is vraag ik dus nu.
Ten minste een generaal van een campagne waar ook huurlingen aan meededen (en het leger getraind werd door Private Military Companies) staat nu terecht wegens oorlogsmisdaden. Over de rol van deze Private Military Companies in deze hoor ik zelden iemand. Het opleiden tot oorlogsmisdadiger is een zwaar iets.quote:Op donderdag 18 december 2008 18:17 schreef Viajero het volgende:
[..]
Het Kroatische leger staat op de terrorisme lijst van de EU?
Dat is zeker ook niet netjes nee. Maar ik weet er te weinig vanaf om te oordelen. Wat dus niet betekent dat ik zeg dat er niets aan de hand is en dat misdadigers niet gestraft moeten worden, zoals jij over een Nederlands lid van de FARC zegt.quote:Op donderdag 18 december 2008 18:19 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ten minste een generaal van een campagne waar ook huurlingen aan meededen (en het leger getraind werd door Private Military Companies) staat nu terecht wegens oorlogsmisdaden. Over de rol van deze Private Military Companies in deze hoor ik zelden iemand. Het opleiden tot oorlogsmisdadiger is een zwaar iets.
Bullshit. Je bent er hier al een aantal keer op gewezen dat de FARC op de EU lijst van terroristische organisaties staat. Lidmaatschap van die organisaties is strafbaar.quote:Op donderdag 18 december 2008 18:25 schreef ultra_ivo het volgende:
Jij legt me van alles in de mond. Ik heb me hier nergens uitgelaten over wel of niet straffen. Wel heb ik continu aangegeven dat de wensen van jou en een aantal anderen hier niet stroken met de Nederlandse wet.
Als zij individueel acties heeft ondernomen die volgens de accoorden van Geneve of het internationaal recht niet mogen is het zeker logisch om haar daarvoor rekenschap te laten afleggen. Of dit ter plekke volgens nationale wetgeving op een eerlijke manier kan, daar twijfel ik aan.
Dat ligt er maar aan voor wie ze vechten.quote:Op donderdag 18 december 2008 06:42 schreef ultra_ivo het volgende:
Toon je ook dezelfde hardheid tegen Nederlanders die elders, voor geld, zijn gaan vechten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |