abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64034226
quote:
Op maandag 15 december 2008 16:33 schreef zoalshetis het volgende:
ik zou haar als persona non grata veroordelen als land en de rest mag ze lekker zelf uitzoeken.
Ik ga ervanuit dat je de Nederlandse rechtsstaat niet wilt verkrachten. Als je de Wikipedia link die ik eerder gaf hat aangeklikt en gelezen had je gelezen dat Nederland o.a. vanwege internationale verdragen geen Nederlandse staatsburgers verbant door ze b.v. tot persona non grata te veroordelen. Het staatsburgerschap afnemen kan niet omdat ze niet in vreemde krijgsdienst is (FARC is geen staat). Verder is het uiterst ongebruikelijk dat een land haar eigen burgers uitlevert aan een ander land. Sterker nog, zelfs vreemde staatsburgers worden door Nederland niet uitgeleverd aan landen waar bijv. de doodstraf nog bestaat of andere dingen mis zijn met de rechtsgang.
  maandag 15 december 2008 @ 16:46:47 #52
111528 Viajero
Who dares wins
pi_64034372
Ik zou haar gewoon in Nederland veroordelen wegens lidmaatschap van een terroristische organisatie.

En als Colombia een uitleveringsverzoek doet dan zou ik haar met een grote strik eromheen terugsturen naar Colombia.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  maandag 15 december 2008 @ 17:32:08 #53
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_64035411
quote:
Op maandag 15 december 2008 16:35 schreef Monidique het volgende:
O, hier: "The Gallup Colombia poll of 1,000 residents of the country's four biggest cities was taken late last month and had a margin of error of 5 percentage points." De vier grootste steden? Vind ik zelf wat magertjes, op het eerste gezicht. Duizend mensen is goed, maar het lijkt mij geografisch nogal beperkt.
Is zeker mager. De grootste steden samen vormen wel een groot deel van de bevolking maar representatief voor het land is het nog altijd niet.

Maar belangrijker, die poll is al drie maanden oud. De zaken staan er nu al heel anders voor. Uribe heeft bijvoorbeeld nu nog maar 66% approval rate in plaats van 78%. En dit zal zeker niet ten favore van Betancourt zijn geweest. Ik geloof niet dat ze haar populariteit nog hebben gepolld in de laatste paar maanden maar het enorm lageopkomstpercentage van de laatste mars zei wat dat betreft genoeg.

Wat Tanja betreft: Als ze ooit terug in Nederland komt, direct uitleveren aan Colombia zodat ze zich nog fijn een tijdje kan vermaken in La Modelo (gevangenis) in Bogotá. Daar zitten alle andere terroristen ook, zowel van links en van rechts.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  maandag 15 december 2008 @ 17:37:07 #54
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_64035518
quote:
Op maandag 15 december 2008 16:42 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Verder is het uiterst ongebruikelijk dat een land haar eigen burgers uitlevert aan een ander land. Sterker nog, zelfs vreemde staatsburgers worden door Nederland niet uitgeleverd aan landen waar bijv. de doodstraf nog bestaat of andere dingen mis zijn met de rechtsgang.
Oh ja? Onze regering struikelt anders over haar eigen benen in de haast om aan het verzoek te voldoen op het moment dat de VS om uitlevering van een Nederlands staatsburger vraagt, hoor.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_64036290
quote:
Op maandag 15 december 2008 17:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Oh ja? Onze regering struikelt anders over haar eigen benen in de haast om aan het verzoek te voldoen op het moment dat de VS om uitlevering van een Nederlands staatsburger vraagt, hoor.
Dit zegt meer iets over het schoothondjesgedrag van Balkenende dan over de internationale gebruiken. Moet je eens proberen als land om de VS te vragen haar staatsburgers uit te leveren. Helemaal als het militairen betreft.
pi_64036396
quote:
Betancourt maakt zich druk over Tanja Nijmeijer (FARC)
Je druk maken over een terroriste ..
Er zijn belangrijkere dingen in de wereld zou je zeggen
..en dan ook nog roepen dat de Ned. regering iets moet doen..
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  dinsdag 16 december 2008 @ 10:48:04 #57
78918 SeLang
Black swans matter
pi_64051681
Je moet je ook nooit in linkse kringen begeven.
Dan weet je van tevoren dat je wordt geliquideerd als je uit de gratie valt.
Zie Trotsky, Seveke, Beria, etc
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_64062846
quote:
Op maandag 15 december 2008 15:49 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee. Waarom? FARC heeft het niet gemunt op Nederland. Die Tanja ook niet.
FARC is een terroristische organisatie en Colombia een bondgenoot.
pi_64064346
Voor zover ik weet zit Colombia niet in de NAVO.
pi_64064392
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 18:14 schreef ultra_ivo het volgende:
Voor zover ik weet zit Colombia niet in de NAVO.
Colombia en de VS zijn bondgenoten en de VS is de belangrijkste bondgenoot van Nederland. Genoeg reden om Tanja aan te pakken, als de FARC dat al niet heeft gedaan.
pi_64064580
Via welk bondgenootschap dan? Of alleen in jouw belevingswereld?
pi_64064616
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 18:23 schreef ultra_ivo het volgende:
Via welk bondgenootschap dan? Of alleen in jouw belevingswereld?
Colombia steunt de VS, VS steunt Colombia. O.a. in de strijd tegen de FARC en drugs.
  dinsdag 16 december 2008 @ 18:24:37 #63
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64064624
leeft dat naïeve mutsje eigenlijk nog wel? het dagboek achterlaten werd niet in dank afgenomen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_64064673
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 18:24 schreef zoalshetis het volgende:
leeft dat naïeve mutsje eigenlijk nog wel? het dagboek achterlaten werd niet in dank afgenomen.
Waarschijnlijk heeft het hele legertje d´r tot vervelens toe volgespoten, hebben ze d´r keel doorgesneden en d´r ergens gedumpt in het oerwoud.
pi_64064678
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 18:24 schreef Halcon het volgende:

[..]

Colombia steunt de VS, VS steunt Colombia. O.a. in de strijd tegen de FARC en drugs.
Niet iedere bondgenoot van de VS is het waard om te steunen. Of ben je vergeten dat bijv. het Irak van Saddam Hoessein een tijdlang bondgenoot van de VS was?
pi_64064764
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 18:27 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Niet iedere bondgenoot van de VS is het waard om te steunen. Of ben je vergeten dat bijv. het Irak van Saddam Hoessein een tijdlang bondgenoot van de VS was?
Colombia is het wel waard om te steunen. Colombia en Irak zijn niet echt te vergelijken. Verder ligt het aan de situatie en kunnen zaken veranderen van tijd tot tijd. Duitsland was in 1939 ook anders dan in bv 1970.
pi_64064842
Volgens jou is Colombia het waard om te steunen. Maar dit lijkt me geen algemene mening.
pi_64064925
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 18:34 schreef ultra_ivo het volgende:
Volgens jou is Colombia het waard om te steunen. Maar dit lijkt me geen algemene mening.
Als de Nederlandse regering moet kiezen tussen de Colombiaanse regering of de FARC dan weet ik wel wat ze kiezen. FARC wordt niet voor niets aangemerkt als een terroristische organisatie.
  dinsdag 16 december 2008 @ 18:43:36 #69
111528 Viajero
Who dares wins
pi_64065096
Los daarvan, is het ok als ik me bij de ETA aansluit, of bij de PKK?

Is terrorisme op zich niet genoeg om te veroordelen, moet het perse eerst tegen Nederland gericht zijn?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_64065116
Aansluiten bij een terroristische organisatie zou voldoende moeten zijn voor een veroordeling vind ik!
pi_64066608
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 18:37 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als de Nederlandse regering moet kiezen tussen de Colombiaanse regering of de FARC dan weet ik wel wat ze kiezen. FARC wordt niet voor niets aangemerkt als een terroristische organisatie.
De vraag is of de Nederlandse regering wel in een positie gebracht wil worden waar ze tussen de 2 moet kiezen.
pi_64066660
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 19:41 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

De vraag is of de Nederlandse regering wel in een positie gebracht wil worden waar ze tussen de 2 moet kiezen.
Ik neem aan dat de Nederlandse regering de FARC als een terroristische organisatie is gemaakt. Er is geen enkele reden om aan te pappen met de FARC voor de Nederlandse regering.
pi_64066685
Colombia is nou ook niet zo belangrijk voor Nederland dat de Nederlandse regering aan moet pappen met de Colombiaanse regering. Neutraliteit lijkt me hier beter.
  dinsdag 16 december 2008 @ 19:45:26 #74
111528 Viajero
Who dares wins
pi_64066724
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 19:41 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Dat is al lang gebeurd, en de keuze is gemaakt. Colombia is een bevriend land, en de FARC zijn een verboden terroristische organisatie.
pi_64066737
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 19:44 schreef ultra_ivo het volgende:
Colombia is nou ook niet zo belangrijk voor Nederland dat de Nederlandse regering aan moet pappen met de Colombiaanse regering. Neutraliteit lijkt me hier beter.
Nederland moet stelling nemen tegen de FARC en dus voor Colombia. Daarnaast is Colombia een bondgenoot van de VS, dus reden genoeg om Colombia te steunen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')