abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64001146
Hilversum - De Nederlandse regering moet contact leggen met de Colombiaanse rebellenbeweging FARC om uit te zoeken hoe het gaat met Tanja Nijmeijer. Dat zei Ingrid Betancourt in het tv-programma Nova.

De Colombiaanse oud-politica werd zelf zes jaar gevangen gehouden in de jungle. Ze zegt zich grote zorgen te maken over de Nederlandse, die zich in 2002 bij de FARC aansloot. Vorig jaar werden Tanja's dagboeken gevonden, waarin ze kritiek uit op de rebellenbeweging. Betancourt zegt in Nova: 'Als de FARC het gevoel heeft dat Tanja de organisatie heeft verraden, dan is ze dood'.

Bron: Wereldomroep

De Nederlandse regering moet niets en al helemaal niet als het gaat om mensen die zich vrijwillig aansluiten bij terroristische groeperingen.

Laat d´r lekker in d´r eigen sop gaar koken. Wellicht kan men haar paspoort afpakken, als symbolisch protest tegen dit soort mafketels.
  zondag 14 december 2008 @ 06:14:34 #2
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_64001149
ik nniet, lekker belangrijk ook
Huilen dan.
  zondag 14 december 2008 @ 12:12:51 #3
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64003212
vette pech voor tanja, maar ze had het kunnen weten als je met boeven omgaat.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_64003277
quote:
Op zondag 14 december 2008 12:12 schreef zoalshetis het volgende:
vette pech voor tanja, maar ze had het kunnen weten als je met boeven omgaat.
  zondag 14 december 2008 @ 12:33:55 #5
111528 Viajero
Who dares wins
pi_64003539
Geen wonder dat Betancourt zich zorgen maakt over Tanja. Allebei compleet wereldvreemde dozen met een FARC fetish. Vergeet niet dat Betancourt ook vrijwillig naar de FARC ging, tegen het advies van iedereen in.

Het enige verschil is dat Betancourt door haar Franse connectie de machtigste propaganda machine ter wereld (de Franse) achter zich heeft. In Colombia wordt ze door iedereen uitgekotst.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_64003607
euhm, even afgezien van het zelf gespreide bed waarin je moet gaan liggen .. maar ik vind dit nogal raar..

als Nijmeijer gevaar loopt door die dagboeken, zou dan iemand als Betancourt, wiens publieke optreden evtl wel gevolgd wordt door de FARC, niet beter haar mond kunnen houden hierover ?
pleased to meet you
pi_64017377
quote:
Op zondag 14 december 2008 12:33 schreef Viajero het volgende:
Geen wonder dat Betancourt zich zorgen maakt over Tanja. Allebei compleet wereldvreemde dozen met een FARC fetish. Vergeet niet dat Betancourt ook vrijwillig naar de FARC ging, tegen het advies van iedereen in.

Kortom: niets doen. Levert alleen maar gezeik op en kost veel tijd, geld en energie. En dat voor een geitenwollensok die vrijwillig terroristje is gaan spelen.
pi_64020186
quote:
Op zondag 14 december 2008 12:37 schreef moussie het volgende:
als Nijmeijer gevaar loopt door die dagboeken, zou dan iemand als Betancourt, wiens publieke optreden evtl wel gevolgd wordt door de FARC, niet beter haar mond kunnen houden hierover ?
Terrorisme en criminaliteit doodzwijgen. Zo kennen we wanstaltig links weer.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_64022283
quote:
Op maandag 15 december 2008 00:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Terrorisme en criminaliteit doodzwijgen. Zo kennen we wanstaltig links weer.
wtf ? Fyi, er is een wereld van verschil tussen doodzwijgen en alles aan de grote klok hangen .. niet dat ik bij jou zo veel nuance verwacht
Hoe dan ook, je gaat als Betancourt zijnde even zorgen dat die meid met haar dagboeken goed in de publiciteit komt om zeker te maken dat ze vermoord wordt .. in het kader van aanpakken van terrorisme is alles geoorloofd of zo ?
pleased to meet you
pi_64024481
Ze heeft zich oorspronkelijk vrijwillig aangemeld.
Nederlandse overheid kan imho niet ook nog eens alle mensen gaan helpen die ergens vrijwillig aan zijn begonnen.

"ja, nu vind ik het niet meer leuk!"
'La operación fue, perfecta' Betancourt
  maandag 15 december 2008 @ 10:09:35 #11
111528 Viajero
Who dares wins
pi_64024952
quote:
Op maandag 15 december 2008 09:46 schreef MoltiSanti het volgende:
Ze heeft zich oorspronkelijk vrijwillig aangemeld.
Nederlandse overheid kan imho niet ook nog eens alle mensen gaan helpen die ergens vrijwillig aan zijn begonnen.

"ja, nu vind ik het niet meer leuk!"
Helpen? Was dat ook je eerste gedachte over Samir A.? Die arme jongen sluit zich aan bij een terroristische organisatie, laten we hem helpen?

Mocht Tanja ooit terugkomen in Nederland (ik denk dat ze al dood is, maar stel) dan verdient ze het berecht te worden en een lange tijd achter de tralies te verdwijnen. Wat zouden we doen met iemand die na jaren bij Al Quaida ineens terugkomt en zegt dat ie het toch niet meer zo leuk vind bij Al Quaida?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 15 december 2008 @ 10:11:15 #12
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_64024995
quote:
Op maandag 15 december 2008 10:09 schreef Viajero het volgende:

[..]

Helpen? Was dat ook je eerste gedachte over Samir A.? Die arme jongen sluit zich aan bij een terroristische organisatie, laten we hem helpen?

Mocht Tanja ooit terugkomen in Nederland (ik denk dat ze al dood is, maar stel) dan verdient ze het berecht te worden en een lange tijd achter de tralies te verdwijnen. Wat zouden we doen met iemand die na jaren bij Al Quaida ineens terugkomt en zegt dat ie het toch niet meer zo leuk vind bij Al Quaida?
Idd, aanklagen wegens landverraad.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_64032687
Dan valt er veel aan te klagen. Nederlanders die in dienst zijn getreden bij het Zuid-Afrikaanse leger onder het apartheidsregime bijvoorbeeld.
  maandag 15 december 2008 @ 15:44:42 #14
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64032731
quote:
Op maandag 15 december 2008 15:43 schreef ultra_ivo het volgende:
Dan valt er veel aan te klagen. Nederlanders die in dienst zijn getreden bij het Zuid-Afrikaanse leger onder het apartheidsregime bijvoorbeeld.
die link snap ik niet.
pi_64032838
quote:
Op maandag 15 december 2008 15:44 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

die link snap ik niet.
Als er geklaagd wordt dat Tanja Niemeijer vecht voor een andere organisatie dan het Nederlandse leger zijn er velen waar hetzelfde voor geldt/gold. Zeker als je gaat spreken over organisaties die door (een deel van) de wereldleiders als misdadig gezien werden/worden.
pi_64032876
quote:
Op maandag 15 december 2008 10:09 schreef Viajero het volgende:
Mocht Tanja ooit terugkomen in Nederland (ik denk dat ze al dood is, maar stel) dan verdient ze het berecht te worden en een lange tijd achter de tralies te verdwijnen.
Nee. Waarom? FARC heeft het niet gemunt op Nederland. Die Tanja ook niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Monidique op 15-12-2008 15:57:31 (doe niet zo gek) ]
  maandag 15 december 2008 @ 15:49:57 #17
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64032889
quote:
Op maandag 15 december 2008 15:48 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Als er geklaagd wordt dat Tanja Niemeijer vecht voor een andere organisatie dan het Nederlandse leger zijn er velen waar hetzelfde voor geldt/gold. Zeker als je gaat spreken over organisaties die door (een deel van) de wereldleiders als misdadig gezien werden/worden.

ach so...
pi_64032938
quote:
Op zondag 14 december 2008 12:33 schreef Viajero het volgende:
Het enige verschil is dat Betancourt door haar Franse connectie de machtigste propaganda machine ter wereld (de Franse) achter zich heeft. In Colombia wordt ze door iedereen uitgekotst.
Nee. "Ingrid Betancourt, rescued in July after six years in leftist rebel captivity, is the second most popular politician in Colombia after President Alvaro Uribe, according to a Gallup poll released on Wednesday."
pi_64033148
quote:
Op maandag 15 december 2008 15:49 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ach so...
Je komt dan uit op het wetsartikel over vreemde krijgsdienst.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nationaliteit
quote:
Artikel 15, lid 1
"Het Nederlanderschap gaat voor een meerderjarige verloren:
e.indien hij zich vrijwillig in vreemde krijgsdienst begeeft van een staat die betrokken is bij gevechtshandelingen tegen het Koninkrijk dan wel tegen een bondgenootschap waarvan het Koninkrijk lid is."
Dit wetsartikel geldt niet voor Tanja Niemeijer, zij is niet in krijgsdienst van een staat en zij verricht geen gevechtshandelingen tegen het koninkrijk der Nederlanden. Er zijn wel genoeg mensen waar dit voor geldt (uitzondering geldt overigens voor NAVO landen).
  maandag 15 december 2008 @ 16:00:21 #20
111528 Viajero
Who dares wins
pi_64033164
quote:
Op maandag 15 december 2008 15:49 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee. Waarom? FARC heeft het niet gemunt op Nederland. Die Tanja ook niet.
Omdat de FARC op de Europese lijst van terroristische organisaties staat. Deelname aan terroristische orgenisaties is strafbaar, ook als die niet direct tegen Nederland strijden.
pi_64033184
quote:
Op maandag 15 december 2008 16:00 schreef Viajero het volgende:

[..]

Omdat de FARC op de Europese lijst van terroristische organisaties staat. Deelname aan terroristische orgenisaties is strafbaar, ook als die niet direct tegen Nederland strijden.
Wel, dat is waar. Maar ik zou het in ieder geval prioriteit: 0 gunnen.
  maandag 15 december 2008 @ 16:02:03 #22
111528 Viajero
Who dares wins
pi_64033208
quote:
Op maandag 15 december 2008 15:51 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee. "Ingrid Betancourt, rescued in July after six years in leftist rebel captivity, is the second most popular politician in Colombia after President Alvaro Uribe, according to a Gallup poll released on Wednesday."
Dat is nieuws voor mij. Als ik met mijn Colombiaanse vrienden praat, en ook als ik verschillende facebookgroepen uit Colombia zie dan krijg ik een heel ander beeld.
  maandag 15 december 2008 @ 16:03:14 #23
111528 Viajero
Who dares wins
pi_64033237
quote:
Op maandag 15 december 2008 16:01 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wel, dat is waar. Maar ik zou het in ieder geval prioriteit: 0 gunnen.
Waarom? Terroristen horen wmb bestraft te worden, ook als het extreem domme middenklasse meisjes uit Nederland zijn.
pi_64033245
quote:
Op maandag 15 december 2008 16:02 schreef Viajero het volgende:

[..]

Dat is nieuws voor mij. Als ik met mijn Colombiaanse vrienden praat, en ook als ik verschillende facebookgroepen uit Colombia zie dan krijg ik een heel ander beeld.
Tsja. Jouw Colombiaanse vrienden en verschillende Facebookgroepen uit Colombia zullen wel niet representatief zijn voor Colombia, ervan uitgaande dat de meningen in drie maanden tijd niet drastisch zijn veranderd.
pi_64033250
quote:
Op maandag 15 december 2008 16:03 schreef Viajero het volgende:
Terroristen horen wmb bestraft te worden
Ik vind het terrorisme van niks. Terrorisme is maar een naam.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')