quote:Op zondag 14 december 2008 12:12 schreef zoalshetis het volgende:
vette pech voor tanja, maar ze had het kunnen weten als je met boeven omgaat.
quote:Op zondag 14 december 2008 12:33 schreef Viajero het volgende:
Geen wonder dat Betancourt zich zorgen maakt over Tanja. Allebei compleet wereldvreemde dozen met een FARC fetish. Vergeet niet dat Betancourt ook vrijwillig naar de FARC ging, tegen het advies van iedereen in.
Terrorisme en criminaliteit doodzwijgen. Zo kennen we wanstaltig links weer.quote:Op zondag 14 december 2008 12:37 schreef moussie het volgende:
als Nijmeijer gevaar loopt door die dagboeken, zou dan iemand als Betancourt, wiens publieke optreden evtl wel gevolgd wordt door de FARC, niet beter haar mond kunnen houden hierover ?
wtf ? Fyi, er is een wereld van verschil tussen doodzwijgen en alles aan de grote klok hangen .. niet dat ik bij jou zo veel nuance verwachtquote:Op maandag 15 december 2008 00:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Terrorisme en criminaliteit doodzwijgen. Zo kennen we wanstaltig links weer.
Helpen? Was dat ook je eerste gedachte over Samir A.? Die arme jongen sluit zich aan bij een terroristische organisatie, laten we hem helpen?quote:Op maandag 15 december 2008 09:46 schreef MoltiSanti het volgende:
Ze heeft zich oorspronkelijk vrijwillig aangemeld.
Nederlandse overheid kan imho niet ook nog eens alle mensen gaan helpen die ergens vrijwillig aan zijn begonnen.
"ja, nu vind ik het niet meer leuk!"
Idd, aanklagen wegens landverraad.quote:Op maandag 15 december 2008 10:09 schreef Viajero het volgende:
[..]
Helpen? Was dat ook je eerste gedachte over Samir A.? Die arme jongen sluit zich aan bij een terroristische organisatie, laten we hem helpen?
Mocht Tanja ooit terugkomen in Nederland (ik denk dat ze al dood is, maar stel) dan verdient ze het berecht te worden en een lange tijd achter de tralies te verdwijnen. Wat zouden we doen met iemand die na jaren bij Al Quaida ineens terugkomt en zegt dat ie het toch niet meer zo leuk vind bij Al Quaida?
die link snap ik niet.quote:Op maandag 15 december 2008 15:43 schreef ultra_ivo het volgende:
Dan valt er veel aan te klagen. Nederlanders die in dienst zijn getreden bij het Zuid-Afrikaanse leger onder het apartheidsregime bijvoorbeeld.
Als er geklaagd wordt dat Tanja Niemeijer vecht voor een andere organisatie dan het Nederlandse leger zijn er velen waar hetzelfde voor geldt/gold. Zeker als je gaat spreken over organisaties die door (een deel van) de wereldleiders als misdadig gezien werden/worden.quote:
Nee. Waarom? FARC heeft het niet gemunt op Nederland. Die Tanja ook niet.quote:Op maandag 15 december 2008 10:09 schreef Viajero het volgende:
Mocht Tanja ooit terugkomen in Nederland (ik denk dat ze al dood is, maar stel) dan verdient ze het berecht te worden en een lange tijd achter de tralies te verdwijnen.
quote:Op maandag 15 december 2008 15:48 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Als er geklaagd wordt dat Tanja Niemeijer vecht voor een andere organisatie dan het Nederlandse leger zijn er velen waar hetzelfde voor geldt/gold. Zeker als je gaat spreken over organisaties die door (een deel van) de wereldleiders als misdadig gezien werden/worden.
Nee. "Ingrid Betancourt, rescued in July after six years in leftist rebel captivity, is the second most popular politician in Colombia after President Alvaro Uribe, according to a Gallup poll released on Wednesday."quote:Op zondag 14 december 2008 12:33 schreef Viajero het volgende:
Het enige verschil is dat Betancourt door haar Franse connectie de machtigste propaganda machine ter wereld (de Franse) achter zich heeft. In Colombia wordt ze door iedereen uitgekotst.
Je komt dan uit op het wetsartikel over vreemde krijgsdienst.quote:
Dit wetsartikel geldt niet voor Tanja Niemeijer, zij is niet in krijgsdienst van een staat en zij verricht geen gevechtshandelingen tegen het koninkrijk der Nederlanden. Er zijn wel genoeg mensen waar dit voor geldt (uitzondering geldt overigens voor NAVO landen).quote:Artikel 15, lid 1
"Het Nederlanderschap gaat voor een meerderjarige verloren:
e.indien hij zich vrijwillig in vreemde krijgsdienst begeeft van een staat die betrokken is bij gevechtshandelingen tegen het Koninkrijk dan wel tegen een bondgenootschap waarvan het Koninkrijk lid is."
Omdat de FARC op de Europese lijst van terroristische organisaties staat. Deelname aan terroristische orgenisaties is strafbaar, ook als die niet direct tegen Nederland strijden.quote:Op maandag 15 december 2008 15:49 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee. Waarom? FARC heeft het niet gemunt op Nederland. Die Tanja ook niet.
Wel, dat is waar. Maar ik zou het in ieder geval prioriteit: 0 gunnen.quote:Op maandag 15 december 2008 16:00 schreef Viajero het volgende:
[..]
Omdat de FARC op de Europese lijst van terroristische organisaties staat. Deelname aan terroristische orgenisaties is strafbaar, ook als die niet direct tegen Nederland strijden.
Dat is nieuws voor mij. Als ik met mijn Colombiaanse vrienden praat, en ook als ik verschillende facebookgroepen uit Colombia zie dan krijg ik een heel ander beeld.quote:Op maandag 15 december 2008 15:51 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee. "Ingrid Betancourt, rescued in July after six years in leftist rebel captivity, is the second most popular politician in Colombia after President Alvaro Uribe, according to a Gallup poll released on Wednesday."
Waarom? Terroristen horen wmb bestraft te worden, ook als het extreem domme middenklasse meisjes uit Nederland zijn.quote:Op maandag 15 december 2008 16:01 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wel, dat is waar. Maar ik zou het in ieder geval prioriteit: 0 gunnen.
Tsja. Jouw Colombiaanse vrienden en verschillende Facebookgroepen uit Colombia zullen wel niet representatief zijn voor Colombia, ervan uitgaande dat de meningen in drie maanden tijd niet drastisch zijn veranderd.quote:Op maandag 15 december 2008 16:02 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat is nieuws voor mij. Als ik met mijn Colombiaanse vrienden praat, en ook als ik verschillende facebookgroepen uit Colombia zie dan krijg ik een heel ander beeld.
Ik vind het terrorisme van niks. Terrorisme is maar een naam.quote:Op maandag 15 december 2008 16:03 schreef Viajero het volgende:
Terroristen horen wmb bestraft te worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |