abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 15 december 2008 @ 16:04:55 #26
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_64033279
nou dan moet je een beetje googelen naar de FARC hoor, dat is gewoon een terreurorganisatie
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_64033296
quote:
Op maandag 15 december 2008 16:04 schreef sp3c het volgende:
nou dan moet je een beetje googelen naar de FARC hoor, dat is gewoon een terreurorganisatie
Dat begrijp ik. Maar dat doet mij niets. Ik bedoel, dat zegt mij op zich niets over die Tanja en wat er moet gebeuren als zij in Nederland is. Leuk, een labeltje. Ik vind het overigens ontzettend dom van haar, maar goed.
  maandag 15 december 2008 @ 16:05:58 #28
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_64033297
quote:
Op maandag 15 december 2008 15:51 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee. "Ingrid Betancourt, rescued in July after six years in leftist rebel captivity, is the second most popular politician in Colombia after President Alvaro Uribe, according to a Gallup poll released on Wednesday."
Ik weet niet waar die informatie vandaan komt. Toen we hier (in Colombia) een paar weken terug anti-FARC marsen hadden die door Betancourt werden gepromoot kwam er bijna geen hond opdagen vergeleken met twee marsen vorig jaar waar Betancourt veel minder mee te maken had.

Natuurlijk zijn er nog wel mensen in Colombia die Betancourt steunen maar veel zullen het er niet zijn. En als het al waar is dat ze 2e staat op die lijst, dan zal dat meer zijn omdat Uribe zoveel stemmen trekt dat andere politici het samen moeten doen met kleine percentages.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_64033340
quote:
Op maandag 15 december 2008 16:05 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik weet niet waar die informatie vandaan komt.
Die informatie komt van een Gallup-poll, dat staat er.
  maandag 15 december 2008 @ 16:08:43 #30
111528 Viajero
Who dares wins
pi_64033353
quote:
Op maandag 15 december 2008 16:03 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik vind het terrorisme van niks. Terrorisme is maar een naam.
Ontvoeringen, martelingen, slachtpartijen, kindsoldaten, verkrachting, bomaanslagen, drugshandel.

Je hebt geen idee wie de FARC zijn en wat ze in Colombia doen, of wel?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  maandag 15 december 2008 @ 16:09:18 #31
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_64033375
quote:
Op maandag 15 december 2008 16:08 schreef Monidique het volgende:

[..]

Die informatie komt van een Gallup-poll, dat staat er.
Ja dat zie ik ook wel, maar ik vraag me af wie ze dan gepoll'd hebben.

En wat ik doe is dat ik verklaringen probeer te geven waarom ze misschien echt wel 2e is maar dat dat relatief weinig betekent. Als je er middenin zit dan zie je het vaak heel anders dan een buitenlandse poll.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  maandag 15 december 2008 @ 16:09:46 #32
111528 Viajero
Who dares wins
pi_64033392
quote:
Op maandag 15 december 2008 16:05 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat begrijp ik. Maar dat doet mij niets. Ik bedoel, dat zegt mij op zich niets over die Tanja en wat er moet gebeuren als zij in Nederland is. Leuk, een labeltje. Ik vind het overigens ontzettend dom van haar, maar goed.
Jij vindt het prima als Nederlanders zich bezig houden met terrorisme?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  Moderator maandag 15 december 2008 @ 16:10:14 #33
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_64033402
quote:
Op maandag 15 december 2008 16:05 schreef Monidique het volgende:

[..]

fuck Tanja

ik weet niet zo goed hoe ik dat beleefder kan zeggen maar ze heeft haar eigen keuzes willens en wetens gemaakt, als zij op de een of andere manier terugkomt in Nederland dan hoop ik dat ze opgepakt en uitgeleverd wordt ... laat de Colombianen maar uitzoeken of ze ergens schuldig aan is
pi_64033407
quote:
Op maandag 15 december 2008 16:08 schreef Viajero het volgende:
We hadden het over die Tanja, wat er moet gebeuren als zij in Nederland is, niet over de groep waar ze bij zat, terecht een terroristische organisatie genoemd, maar meer heb je er niet aan in dit geval. Lijkt mij helder, maar ja...
  Moderator maandag 15 december 2008 @ 16:11:27 #35
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_64033432
quote:
Op maandag 15 december 2008 16:10 schreef Monidique het volgende:

[..]

We hadden het over die Tanja, wat er moet gebeuren als zij in Nederland is, niet over de groep waar ze bij zat, terecht een terroristische organisatie genoemd, maar meer heb je er niet aan in dit geval. Lijkt mij helder, maar ja...
oppakken, uitleveren
  maandag 15 december 2008 @ 16:11:32 #36
111528 Viajero
Who dares wins
pi_64033436
quote:
Op maandag 15 december 2008 16:05 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik weet niet waar die informatie vandaan komt. Toen we hier (in Colombia) een paar weken terug anti-FARC marsen hadden die door Betancourt werden gepromoot kwam er bijna geen hond opdagen vergeleken met twee marsen vorig jaar waar Betancourt veel minder mee te maken had.

Natuurlijk zijn er nog wel mensen in Colombia die Betancourt steunen maar veel zullen het er niet zijn. En als het al waar is dat ze 2e staat op die lijst, dan zal dat meer zijn omdat Uribe zoveel stemmen trekt dat andere politici het samen moeten doen met kleine percentages.
Inderdaad, ik vind het ook moeilijk om die Gallup poll te geloven.
pi_64033438
quote:
Op maandag 15 december 2008 16:09 schreef Viajero het volgende:

[..]

Jij vindt het prima als Nederlanders zich bezig houden met terrorisme?
Ja. Ik hou van terrorisme.

Ik snap best dat het lullig is wanneer een van je stellingen onderuit wordt gehaald, maar dat moet je niet op mij afreageren. Dus zullen we het maar even een tijdje niet over mij hebben? Geen probleem.
pi_64033466
quote:
Op maandag 15 december 2008 16:09 schreef Strani het volgende:

[..]

Ja dat zie ik ook wel, maar ik vraag me af wie ze dan gepoll'd hebben.
Gallup kennende een tamelijk representatieve groep Colombianen.
  maandag 15 december 2008 @ 16:14:03 #39
111528 Viajero
Who dares wins
pi_64033498
quote:
Op maandag 15 december 2008 16:11 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja. Ik hou van terrorisme.

Ik snap best dat het lullig is wanneer een van je stellingen onderuit wordt gehaald, maar dat moet je niet op mij afreageren. Dus zullen we het maar even een tijdje niet over mij hebben? Geen probleem.
Sorry, welke stelling van mij werd onderuit gehaald? Dat de FARc terroristen zijn, of dat tanja, die zich willens en wetens bij de FARC aansloot een terroriste is?
pi_64033500
quote:
Op maandag 15 december 2008 16:11 schreef Viajero het volgende:

[..]

Inderdaad, ik vind het ook moeilijk om die Gallup poll te geloven.
"Reality has a well-known liberal bias."
pi_64033507
quote:
Op maandag 15 december 2008 16:14 schreef Viajero het volgende:

[..]

Sorry, welke stelling van mij werd onderuit gehaald? Dat de FARc terroristen zijn, of dat tanja, die zich willens en wetens bij de FARC aansloot een terroriste is?
Dat Betancourt wordt uitgekotst door iedereen in Colombia.
  maandag 15 december 2008 @ 16:16:16 #42
111528 Viajero
Who dares wins
pi_64033569
quote:
Op maandag 15 december 2008 16:14 schreef Monidique het volgende:

[..]

"Reality has a well-known liberal bias."
Luister, ik zeg niet dat het niet waar is, maar dat het niet overeen komt met wat ik van Colombia weet. Strani zegt iets vergelijkbaars. Ik hecht meer waarde aan eigen ervaringen dan aan politiek beinvloedbare polls etc, zeker als de Franse propaganda machine er achter zit.
pi_64033593
O, de Franse propagandamachine! Dit was ik even vergeten. Ik vergeet altijd rekening te houden met de befaamde Franse Propagandamachine. Gallup-Colombia hoort daarbij? Kan, hoor, ik sluit niets uit, maar ik kan het mij moeilijk voorstellen.
  maandag 15 december 2008 @ 16:17:47 #44
111528 Viajero
Who dares wins
pi_64033605
quote:
Op maandag 15 december 2008 16:14 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat Betancourt wordt uitgekotst door iedereen in Colombia.
Daar maakte ik me niet kwaad over, ik maakte me kwaad over het feit dat jij lidmaatschap van een terroristische organisatie prioriteit 0 zou geven.
pi_64033691
quote:
Op maandag 15 december 2008 16:17 schreef Viajero het volgende:

[..]

Daar maakte ik me niet kwaad over, ik maakte me kwaad over het feit dat jij lidmaatschap van een terroristische organisatie prioriteit 0 zou geven.
Ja, inderdaad. Als zij verschrikkelijke dingen heeft gedaan, mooi, laat Colombia haar maar berechten, of desnoods Nederland. Doet me weinig, dat heeft ze dan verdiend. Maar gewoon voor het lid zijn van een terroristische organisatie? Neuh. Dat op zich zegt mij heel erg weinig. Hamas en Hezbollah zijn door de E.U. ook terroristische organisaties genoemd, geloof ik, maar nu? Die mensen ga je ook niet berechten, ook al zijn ze lid van een door de EU terroristisch genoemde, terecht, organisatie. Maar terreur! Whatever...

Wat heeft ze gedaan?
pi_64033780
quote:
Op maandag 15 december 2008 16:08 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ontvoeringen, martelingen, slachtpartijen, kindsoldaten, verkrachting, bomaanslagen, drugshandel.

Het zijn eerder gewoon ordinaire criminelen, dan daadwerkelijke terroristen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  Moderator maandag 15 december 2008 @ 16:24:18 #47
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_64033789
quote:
Op maandag 15 december 2008 16:21 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. Als zij verschrikkelijke dingen heeft gedaan, mooi, laat Colombia haar maar berechten, of desnoods Nederland. Doet me weinig, dat heeft ze dan verdiend. Maar gewoon voor het lid zijn van een terroristische organisatie? Neuh. Dat op zich zegt mij heel erg weinig. Hamas en Hezbollah zijn door de E.U. ook terroristische organisaties genoemd, geloof ik, maar nu? Die mensen ga je ook niet berechten, ook al zijn ze lid van een door de EU terroristisch genoemde, terecht, organisatie. Maar terreur! Whatever...

Wat heeft ze gedaan?
lid worden van Hezbollah is 1 ding maar als iemand naar Libanon gaat en om mee tevechten en vervolgens in de problemen komt met de leiding dan moet Nederland daar verder geen geld aan gaan verspillen imo
pi_64033819
quote:
Op maandag 15 december 2008 16:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

lid worden van Hezbollah is 1 ding maar als iemand naar Libanon gaat en om mee tevechten en vervolgens in de problemen komt met de leiding dan moet Nederland daar verder geen geld aan gaan verspillen imo
O, zeker, daar ben ik het mee eens.
  maandag 15 december 2008 @ 16:33:02 #49
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64034008
ik zou haar als persona non grata veroordelen als land en de rest mag ze lekker zelf uitzoeken.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_64034081
O, hier: "The Gallup Colombia poll of 1,000 residents of the country's four biggest cities was taken late last month and had a margin of error of 5 percentage points." De vier grootste steden? Vind ik zelf wat magertjes, op het eerste gezicht. Duizend mensen is goed, maar het lijkt mij geografisch nogal beperkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')