fixed. Succes ermee, die lui zijn vaak om 'geloofsovertuiging' niet verzekerd en moeten het dus uit eigen zak betalen. Met andere woorden, je kunt fluiten naar je centen.quote:Op zaterdag 13 december 2008 11:08 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik ben gister op de snelweg aangereden door een vrachtwagen die mij niet zag waarvan de bestuurder straalbezopen was.
Wat hij zegt.quote:Op zaterdag 13 december 2008 11:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Moet niet uitmaken. Jij bent niet schuldig, dus je hebt geld op je recht. Je verzekering behoort dit voor je te regelen.
Ja, maar dan 'recht op je geld' niet 'geld op je recht'quote:
tis nog vroeg =Dquote:Op zaterdag 13 december 2008 11:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, maar dan 'recht op je geld' niet 'geld op je recht'
Ja, en? Misschien moet je ze gewoon uitleggen wat er gebeurd is. HIJ raakt jou, buiten je schuld. Jij bent bij HEN verzekerd. ZIJ kunnen de verzekering van hem aanschrijven voor de centen. Klaar.quote:Op zaterdag 13 december 2008 11:21 schreef OxygeneFRL het volgende:
Nou weer net gebeld met iemand anders: "ja meneer u heeft geen rechtsbijstand verzekering"
Weet niet eens hoe dat bedrijf heet. STond niets op die vrachtwagen. Heb alleen gegevens van de bestuurder.quote:Op zaterdag 13 december 2008 11:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, en? Misschien moet je ze gewoon uitleggen wat er gebeurd is. HIJ raakt jou, buiten je schuld. Jij bent bij HEN verzekerd. ZIJ kunnen de verzekering van hem aanschrijven voor de centen. Klaar.
Je kunt natuurlijk ook zelf even een briefje eraan wagen richting het bedrijf in Wit Rusland en verzoeken om hun verzekering in te schakelen.
Dan stuur je hem een briefje, waarin je hem aansprakelijk stelt. Overigens is het tegenwoordig erg onslim om geen rechtsbijstand te hebben in Nederland. Ik heb ondertussen echt alles gedekt via de rechtsbijstand, wantr elke keer als ik wat had verzonnen ze een reden om er niks mee te doen. En nu moeten ze welquote:Op zaterdag 13 december 2008 11:25 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Weet niet eens hoe dat bedrijf heet. STond niets op die vrachtwagen. Heb alleen gegevens van de bestuurder.
Regel: altijd eerst topic doorlezenquote:Op zaterdag 13 december 2008 11:30 schreef Gijsch het volgende:
Regel nummer 1 bij schade: ALTIJD een autoschadeformulier invullen...
Doen ze niet dus. Ik stuur em vandaag alsnog gewoon op met ale kopieen van die Komratski erbijquote:Op zaterdag 13 december 2008 11:35 schreef Gijsch het volgende:
EgnieMaar als je dat formulier hebt ingevuld MOET je maatschappij er iets mee doen. Duuus..
dat dus!quote:Op zaterdag 13 december 2008 11:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Moet niet uitmaken. Jij bent niet schuldig, dus je hebt geld op je recht. Je verzekering behoort dit voor je te regelen.
Maak wel even kopietjes voor jezelf.quote:Op zaterdag 13 december 2008 11:39 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Doen ze niet dus. Ik stuur em vandaag alsnog gewoon op met ale kopieen van die Komratski erbij
Checkquote:Op zaterdag 13 december 2008 11:46 schreef Earry het volgende:
[..]
Maak wel even kopietjes voor jezelf.
misschien kunnen ze je bij postbus51 helpen, of anders even langs de rechtswinkel gaan?quote:Op zaterdag 13 december 2008 11:46 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nou blijkbaar dus niet zonder rechtsbijstand verzekering
Nee. Net zo min als je voor een huis dat al in de fik staat een brandverzekering kunt afsluiten.quote:Op zaterdag 13 december 2008 11:52 schreef OxygeneFRL het volgende:
En als ik nu een rechtsbijstandverzekering afsluit bij Unive...dan telt dat natuurlijk niet?
Nee, mag je gedurende 3 maanden niet gebruiken en mag 'm ook niet afsluiten als er al een 'lopende zaak' is.quote:Op zaterdag 13 december 2008 11:52 schreef OxygeneFRL het volgende:
En als ik nu een rechtsbijstandverzekering afsluit bij Unive...dan telt dat natuurlijk niet?
quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:38 schreef OxygeneFRL het volgende:
Willen ze daarna ook een rekening zien dat ik het daadwerkelijk bij dat bedrijf heb laten doen?
Ja, dat vragen ze niet. Dat is aan jouw. Wil je het maken ja of nee. Waarom denk je dat sommige bedrijven ook schadeauto's verkopen. Sommige mensen hebben het idee dat het er straks niets meer uit ziet, nemen het geld en verkopen de auto.quote:
Juist wel...quote:Op zaterdag 13 december 2008 11:52 schreef babipangang het volgende:
[..]
misschien kunnen ze je bij postbus51 helpen, of anders even langs de rechtswinkel gaan?
Zolang jij niet aansprakelijk bent voor die schade heeft heel die rechtbijstand er niet mee te maken
bij welke butt maatschappij zit je?quote:Op zaterdag 13 december 2008 11:39 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Doen ze niet dus. Ik stuur em vandaag alsnog gewoon op met ale kopieen van die Komratski erbij
Unive. Maar ze hebben nu toegezegd dat ze me wel gaan helpen onder het kopje "service". Waarschijnlijk omdat ik per 1 jan al mijn verzekeringen bij hun heb ivm korting.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:38 schreef kapiteinhoken het volgende:
[..]
bij welke butt maatschappij zit je?
Als men daaraan twijfelt sturen ze vanzelf een expert, en die komt dan alsnog officieel de schade opnemen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:21 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik kreeg een brief van Unive dat ze mij wel gingen helpen maar ze hadden een schadebedrag nodig...dus ik gister naar een schadebedrijf voor een offerte: 814 euro. Nu komt mijn volgende vraag: ik ga vanmiddag weer naar een andere voor een tweede offerte maar is er een kans dat de verzekering zegt: die auto is geen 814 euro meer waard dus dat gaat niet door. Moet iik daarmee rekening houden en het laagste bedrag indienen? Auto is van 91 met 219K op de teller.
mijn auto was door de duitse taxateur totall loss verklaard, en dus bijna geen restwaarde.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:47 schreef RedWind het volgende:
Een tijd geleden ben ik ook aangereden door een andere auto. De geschatte kosten van reparatie was geloof ik 1000 euro. Bij interpolis (mijn verzekering) zeiden ze toen, dat is hoger dan 750 euro dus we sturen zelf even iemand langs. Deze beste man (die ook nog geld kost) gooide het op een total-loss, uit eindelijk werd het een 500 euro vergoed (minus 75 euro keur-kosten) met behoud van auto. Alles mooi en wel, redelijke vergoeding, maar voor de waarde van mijn auto (ik schat huidige waarde op zo'n 250 euro), kan ik never nooit niet iets fatsoenlijks terug kopen. Je weet wat je nu hebt. Het hangt dus af van de restwaarde van je auto en of je nog plezier aan denkt te hebben.
Wijze les voor de volgende keer: blijf onder de 750 euro als je niet zeker bent, dan komen ze niet langs. Dit geldt dus voor Interpolis.
Retorische vraag?quote:Op zaterdag 13 december 2008 11:52 schreef OxygeneFRL het volgende:
En als ik nu een rechtsbijstandverzekering afsluit bij Unive...dan telt dat natuurlijk niet?
Die vent kan dan lekker de pot op. Houden doe ik em zoiezo. Het is alleen de vraag hoeveel geld ik krijg voor het feit dat iemand anders mij schade heeft toegebracht.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 10:24 schreef Mr.Talisker het volgende:
Omdat jouw auto ouder is dan 10 jaar en de dagwaarde lager zal zijn dan 2.000,- Euro kunnen ze je dit inderdaad niet verplichten.Maar mocht de auto ook technisch TL zijn en ook niet meer technisch verantwoord reparabel zijn, dan zal de expert je waarschijnlijk wel op het hart drukken om de auto te laten slopen.
Als volgens jou een verzekeraar dingen regelt voor je terwijl je er niet voor verzekerd bent, waarom zou je je dan nog verzekeren? Je krijgt dan immers iets, waar je geen recht op hebt, maar wat wel geld kost. Dat is toch niet logisch?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:39 schreef Poit- het volgende:
Een beetje normale verzekeraar regeld alles als je gewoon WA verzekerd bent. Dit valt idd onder service dus Univé valt in mijn opzich hier een beetje door de mand. Slechte service dus als je 2x moet bellen voordat ze je helpen. Waarom heb je trouwens niet je verkeer rechtsbijstand bijgesloten toen je alles bij Univé onderbracht? Dit kost je misschien een euro per maand meer als je al de rubrieken hebt...
Ik kreeg dus 500 euro minus de keuringskosten en de auto (volgens de keurder met een nihiele waarde na schade). Volledige reparatie van de schade t.g.v. de aanrijding zou 1500 euro gekost hebben. Voor die 500 euro kon ik de kosten van reparatie niet dekken, dus steek je die in je zak en verklaar je voor jezelf dat je auto niet meer verkoopbaar is en dat dit de vergoeding voor mogelijk inkomstenderving (uit verkoop) is. Ik verwachtte ook niet een nieuwe 'Panda' te kunnen kopen, maar voor de geschatte waarde van de '20 jaar oude Panda' kan ik ook niet een nieuwe '20 jaar oude panda' kopen in dezelfde staat. Bij auto's van deze leeftijd wordt de waarde bepaald door het geluk wat je er mee hebt. Ik had het geluk van een goedkope, oude auto, die ondanks alles goed en goedkoop (weinig reparaties) reed. Je zou de dagwaarde van total loss verklaarde auto nemen en proberen een gelijkwaardige auto te kopen. Succes met het opnieuw beproeven van je geluk. Ik neem mijn financiele verlies, rijdt de auto op en stop de uitbetaalde waardevermindering in een potje voor de volgende auto.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:11 schreef Pandora73 het volgende:
Tja maar als je schade meer dan 750 euro kost om te repareren heb je dus alsnog een probleem.
Maar RedWind, jij hebt dus 500 euro (schadevergoeding) plus 250 euro (waarde restanten) gekregen dan wel tot je beschikking. Volgens jou minus de keuringskosten, maar als het goed is zitten die in de 500 euro inbegrepen.
Kennelijk was je auto op het moment van de schade ook 750 euro waard.
Je krijgt ook geen geld opdat je iets fatsoenlijks terug kan kopen, je krijgt vergoed wat je schade is, en als je auto 750 euro waard is, en die is TL, dan is dat je schade.
Even sterk overdreven: als je een oud-model Panda van 20 jaar in de prak rijdt, is het niet zo dat je voldoende geld krijgt om een rechtstreeks uit de showroom afkomstige nieuw-model Panda terug te kopen... Je krijgt als het goed is zoveel als nodig is om terug te krijgen wat je had: een oud-model Panda van 20 jaar in dezelfde staat van onderhoud.
Ben ik ook van plan ja.quote:Op maandag 12 januari 2009 13:24 schreef RedWind het volgende:
[..]
Succes met het opnieuw beproeven van je geluk. Ik neem mijn financiele verlies, rijdt de auto op en stop de uitbetaalde waardevermindering in een potje voor de volgende auto.
Ze beseffen bij de verzekering heel goed dat de tegenpartij niet claimt op jou. En dus ook dat ze helemaal niets voor je hoeven te doen. Dat hoef je ze dus helemaal niet uit te leggen. Claimen op de tegenpartij doen ze dus alleen bij All risk of als je ook een rechtsbijstand verzekering hebt bij ze.quote:Op zaterdag 13 december 2008 11:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, en? Misschien moet je ze gewoon uitleggen wat er gebeurd is. HIJ raakt jou, buiten je schuld. Jij bent bij HEN verzekerd. ZIJ kunnen de verzekering van hem aanschrijven voor de centen. Klaar.
Je kunt natuurlijk ook zelf even een briefje eraan wagen richting het bedrijf in Wit Rusland en verzoeken om hun verzekering in te schakelen.
Ze hebben al toegezegd mij te gaan helpen onder het kopje service en niet uit wettelijk oogpunt. Heb het op schrift.quote:Op maandag 12 januari 2009 15:56 schreef blaatertje het volgende:
[..]
Ze beseffen bij de verzekering heel goed dat de tegenpartij niet claimt op jou. En dus ook dat ze helemaal niets voor je hoeven te doen. Dat hoef je ze dus helemaal niet uit te leggen. Claimen op de tegenpartij doen ze dus alleen bij All risk of als je ook een rechtsbijstand verzekering hebt bij ze.
Dat is het knullige van een WA verzekering. Het verhalen van de schade moet je dan helemaal zelf doen. En dat is vaak een tijdrovende en ontmoedigende klus.
TS:
- heb je elders een rechtsbijstand verzekering?
- ben je lid van een vakbond? (doen dat ook vaak voor je)
- heb je een tussenpersoon voor de autoverzekering? Misschien dat die de klus op zich neemt.
En anders is het zelf schrijven met Rusland.
Nu nog een rechtsbijstandverzekering afsluiten zal niet helpen. Die doen niets aan zaken die al lopen.
In dat geval neemt de politie het kentekenbewijs al in voordat de verzekeraar er naar kijkt.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 10:24 schreef Mr.Talisker het volgende:
Omdat jouw auto ouder is dan 10 jaar en de dagwaarde lager zal zijn dan 2.000,- Euro kunnen ze je dit inderdaad niet verplichten.Maar mocht de auto ook technisch TL zijn en ook niet meer technisch verantwoord reparabel zijn, dan zal de expert je waarschijnlijk wel op het hart drukken om de auto te laten slopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |