abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64882353
Precies zoveel als dat je schade hebt gehad...
Dus in totaal: dagwaarde direct voor het ongeval minus dagwaarde direct na het ongeval. Dat is immers het bedrag dat je erop achteruit bent gegaan.
En dat bestaat bij een TL uit een geldbedrag dat lager wordt als je de "restanten" zelf houdt (die zijn immers ook wat waard en zijn de dagwaarde na het ongeval)
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_64882422
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:39 schreef Poit- het volgende:
Een beetje normale verzekeraar regeld alles als je gewoon WA verzekerd bent. Dit valt idd onder service dus Univé valt in mijn opzich hier een beetje door de mand. Slechte service dus als je 2x moet bellen voordat ze je helpen. Waarom heb je trouwens niet je verkeer rechtsbijstand bijgesloten toen je alles bij Univé onderbracht? Dit kost je misschien een euro per maand meer als je al de rubrieken hebt...
Als volgens jou een verzekeraar dingen regelt voor je terwijl je er niet voor verzekerd bent, waarom zou je je dan nog verzekeren? Je krijgt dan immers iets, waar je geen recht op hebt, maar wat wel geld kost. Dat is toch niet logisch?
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  maandag 12 januari 2009 @ 13:24:05 #53
43968 RedWind
Long live the new flesh...
pi_64946671
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:11 schreef Pandora73 het volgende:
Tja maar als je schade meer dan 750 euro kost om te repareren heb je dus alsnog een probleem.

Maar RedWind, jij hebt dus 500 euro (schadevergoeding) plus 250 euro (waarde restanten) gekregen dan wel tot je beschikking. Volgens jou minus de keuringskosten, maar als het goed is zitten die in de 500 euro inbegrepen.
Kennelijk was je auto op het moment van de schade ook 750 euro waard.
Je krijgt ook geen geld opdat je iets fatsoenlijks terug kan kopen, je krijgt vergoed wat je schade is, en als je auto 750 euro waard is, en die is TL, dan is dat je schade.
Even sterk overdreven: als je een oud-model Panda van 20 jaar in de prak rijdt, is het niet zo dat je voldoende geld krijgt om een rechtstreeks uit de showroom afkomstige nieuw-model Panda terug te kopen... Je krijgt als het goed is zoveel als nodig is om terug te krijgen wat je had: een oud-model Panda van 20 jaar in dezelfde staat van onderhoud.
Ik kreeg dus 500 euro minus de keuringskosten en de auto (volgens de keurder met een nihiele waarde na schade). Volledige reparatie van de schade t.g.v. de aanrijding zou 1500 euro gekost hebben. Voor die 500 euro kon ik de kosten van reparatie niet dekken, dus steek je die in je zak en verklaar je voor jezelf dat je auto niet meer verkoopbaar is en dat dit de vergoeding voor mogelijk inkomstenderving (uit verkoop) is. Ik verwachtte ook niet een nieuwe 'Panda' te kunnen kopen, maar voor de geschatte waarde van de '20 jaar oude Panda' kan ik ook niet een nieuwe '20 jaar oude panda' kopen in dezelfde staat. Bij auto's van deze leeftijd wordt de waarde bepaald door het geluk wat je er mee hebt. Ik had het geluk van een goedkope, oude auto, die ondanks alles goed en goedkoop (weinig reparaties) reed. Je zou de dagwaarde van total loss verklaarde auto nemen en proberen een gelijkwaardige auto te kopen. Succes met het opnieuw beproeven van je geluk. Ik neem mijn financiele verlies, rijdt de auto op en stop de uitbetaalde waardevermindering in een potje voor de volgende auto.
Er is een tunnel aan het eind van het licht.
-- I wanna be alone. I'm a doughnut, in a pack of twelve --
pi_64947210
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:24 schreef RedWind het volgende:

[..]

Succes met het opnieuw beproeven van je geluk. Ik neem mijn financiele verlies, rijdt de auto op en stop de uitbetaalde waardevermindering in een potje voor de volgende auto.
Ben ik ook van plan ja.
  maandag 12 januari 2009 @ 15:56:03 #55
234835 blaatertje
mekkert maar wat
pi_64952706
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 11:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, en? Misschien moet je ze gewoon uitleggen wat er gebeurd is. HIJ raakt jou, buiten je schuld. Jij bent bij HEN verzekerd. ZIJ kunnen de verzekering van hem aanschrijven voor de centen. Klaar.

Je kunt natuurlijk ook zelf even een briefje eraan wagen richting het bedrijf in Wit Rusland en verzoeken om hun verzekering in te schakelen.
Ze beseffen bij de verzekering heel goed dat de tegenpartij niet claimt op jou. En dus ook dat ze helemaal niets voor je hoeven te doen. Dat hoef je ze dus helemaal niet uit te leggen. Claimen op de tegenpartij doen ze dus alleen bij All risk of als je ook een rechtsbijstand verzekering hebt bij ze.
Dat is het knullige van een WA verzekering. Het verhalen van de schade moet je dan helemaal zelf doen. En dat is vaak een tijdrovende en ontmoedigende klus.

TS:
- heb je elders een rechtsbijstand verzekering?
- ben je lid van een vakbond? (doen dat ook vaak voor je)
- heb je een tussenpersoon voor de autoverzekering? Misschien dat die de klus op zich neemt.
En anders is het zelf schrijven met Rusland.
Nu nog een rechtsbijstandverzekering afsluiten zal niet helpen. Die doen niets aan zaken die al lopen.
pi_64953010
quote:
Op maandag 12 januari 2009 15:56 schreef blaatertje het volgende:

[..]

Ze beseffen bij de verzekering heel goed dat de tegenpartij niet claimt op jou. En dus ook dat ze helemaal niets voor je hoeven te doen. Dat hoef je ze dus helemaal niet uit te leggen. Claimen op de tegenpartij doen ze dus alleen bij All risk of als je ook een rechtsbijstand verzekering hebt bij ze.
Dat is het knullige van een WA verzekering. Het verhalen van de schade moet je dan helemaal zelf doen. En dat is vaak een tijdrovende en ontmoedigende klus.

TS:
- heb je elders een rechtsbijstand verzekering?
- ben je lid van een vakbond? (doen dat ook vaak voor je)
- heb je een tussenpersoon voor de autoverzekering? Misschien dat die de klus op zich neemt.
En anders is het zelf schrijven met Rusland.
Nu nog een rechtsbijstandverzekering afsluiten zal niet helpen. Die doen niets aan zaken die al lopen.
Ze hebben al toegezegd mij te gaan helpen onder het kopje service en niet uit wettelijk oogpunt. Heb het op schrift.
  maandag 12 januari 2009 @ 16:03:09 #57
234835 blaatertje
mekkert maar wat
pi_64953036
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 10:24 schreef Mr.Talisker het volgende:
Omdat jouw auto ouder is dan 10 jaar en de dagwaarde lager zal zijn dan 2.000,- Euro kunnen ze je dit inderdaad niet verplichten. Maar mocht de auto ook technisch TL zijn en ook niet meer technisch verantwoord reparabel zijn, dan zal de expert je waarschijnlijk wel op het hart drukken om de auto te laten slopen.
In dat geval neemt de politie het kentekenbewijs al in voordat de verzekeraar er naar kijkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')