abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63981906
Ik ben gister op de snelweg aangereden door een vrachtwagen die mij niet zag. Heb een flinke kras met deuk in de zijkant van mijn auto.

Ik ben bij Unive WA+ verzekerd en hoorde van de ANWB die erbij kwam dat ik binnen 24 uur de verzekering moest inlichten dus heb net gebeld. Maar nu hoor ik dat zij niet kunnen doen omdat ik WA+ ben en dat is alleen voor als je schade aan iemand anders toebrengt. Die vrachtwagen kwam uit Wit-Rusland dus het zou betekenen dat ik zelf met die partij moet gaan regelen. Nou kan je nu al vertellen dat dat niets wordt.

Hoe nu verder?
pi_63981929
schadeformulier ingevuld? Daarnaast: heb je rechtsbijstand voor je auto?
pi_63981931
Heb je gister een schadeformulier ingevuld/heb je uberhaupt de gegevens v/d bestuurder v/d vrachtwagen?
Bijen zoemen
De hei is paars
Er zijn dus bloemen
En touringcars
  zaterdag 13 december 2008 @ 11:10:00 #4
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_63981933
Waarborgfonds? Rechtsbijstand? ook Wit-russische vrachtwagens moeten verzekerd zijn. Is er politie bij geweest?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 13 december 2008 @ 11:11:21 #5
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_63981955
normaal regelt je verzekering alles? als je maar schadeformulier hebt ingevuld (VOLLEDIG) en dan zoeken de verzekeringmaatschappijen dat met elkaar uit
pi_63981964
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 11:08 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik ben gister op de snelweg aangereden door een vrachtwagen die mij niet zag waarvan de bestuurder straalbezopen was.
fixed. Succes ermee, die lui zijn vaak om 'geloofsovertuiging' niet verzekerd en moeten het dus uit eigen zak betalen. Met andere woorden, je kunt fluiten naar je centen.
pi_63981968
Ja sorry ik heb een schadeformulier ingevuld en heb een kopie van die vent zijn paspoort, rijbewijs en alles is ingevuld. Nee volgens mij heb ik geen rechtsbijstandverzekering.
  zaterdag 13 december 2008 @ 11:13:30 #8
66444 Lord_Vetinari
pi_63982000
Moet niet uitmaken. Jij bent niet schuldig, dus je hebt geld op je recht. Je verzekering behoort dit voor je te regelen.
pi_63982023
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 11:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Moet niet uitmaken. Jij bent niet schuldig, dus je hebt geld op je recht. Je verzekering behoort dit voor je te regelen.
Wat hij zegt.
  zaterdag 13 december 2008 @ 11:16:12 #10
66444 Lord_Vetinari
pi_63982045
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 11:14 schreef DABAMaster het volgende:

[..]

Wat hij zegt.
Ja, maar dan 'recht op je geld' niet 'geld op je recht'
pi_63982134
Nou weer net gebeld met iemand anders: "ja meneer u heeft geen rechtsbijstand verzekering"
pi_63982154
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 11:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, maar dan 'recht op je geld' niet 'geld op je recht'
tis nog vroeg =D
  zaterdag 13 december 2008 @ 11:23:29 #13
66444 Lord_Vetinari
pi_63982169
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 11:21 schreef OxygeneFRL het volgende:
Nou weer net gebeld met iemand anders: "ja meneer u heeft geen rechtsbijstand verzekering"
Ja, en? Misschien moet je ze gewoon uitleggen wat er gebeurd is. HIJ raakt jou, buiten je schuld. Jij bent bij HEN verzekerd. ZIJ kunnen de verzekering van hem aanschrijven voor de centen. Klaar.

Je kunt natuurlijk ook zelf even een briefje eraan wagen richting het bedrijf in Wit Rusland en verzoeken om hun verzekering in te schakelen.
pi_63982198
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 11:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, en? Misschien moet je ze gewoon uitleggen wat er gebeurd is. HIJ raakt jou, buiten je schuld. Jij bent bij HEN verzekerd. ZIJ kunnen de verzekering van hem aanschrijven voor de centen. Klaar.

Je kunt natuurlijk ook zelf even een briefje eraan wagen richting het bedrijf in Wit Rusland en verzoeken om hun verzekering in te schakelen.
Weet niet eens hoe dat bedrijf heet. STond niets op die vrachtwagen. Heb alleen gegevens van de bestuurder.
  zaterdag 13 december 2008 @ 11:28:02 #15
66444 Lord_Vetinari
pi_63982243
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 11:25 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Weet niet eens hoe dat bedrijf heet. STond niets op die vrachtwagen. Heb alleen gegevens van de bestuurder.
Dan stuur je hem een briefje, waarin je hem aansprakelijk stelt. Overigens is het tegenwoordig erg onslim om geen rechtsbijstand te hebben in Nederland. Ik heb ondertussen echt alles gedekt via de rechtsbijstand, wantr elke keer als ik wat had verzonnen ze een reden om er niks mee te doen. En nu moeten ze wel
pi_63982272
Regel nummer 1 bij schade: ALTIJD een autoschadeformulier invullen...
"Leef met Vlag en Wimpel, maar hou het simpel"
pi_63982285
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 11:30 schreef Gijsch het volgende:
Regel nummer 1 bij schade: ALTIJD een autoschadeformulier invullen...
Regel: altijd eerst topic doorlezen
pi_63982355
Egnie Maar als je dat formulier hebt ingevuld MOET je maatschappij er iets mee doen. Duuus..
"Leef met Vlag en Wimpel, maar hou het simpel"
pi_63982414
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 11:35 schreef Gijsch het volgende:
Egnie Maar als je dat formulier hebt ingevuld MOET je maatschappij er iets mee doen. Duuus..
Doen ze niet dus. Ik stuur em vandaag alsnog gewoon op met ale kopieen van die Komratski erbij
  zaterdag 13 december 2008 @ 11:42:24 #20
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_63982453
Je "2.0 TURBO AWS" stickers zijn toch niet beschadigd hoop ik?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_63982462
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 11:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
dat dus!
pi_63982519
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 11:42 schreef babipangang het volgende:

[..]

dat dus!
Nou blijkbaar dus niet zonder rechtsbijstand verzekering
pi_63982526
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 11:39 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Doen ze niet dus. Ik stuur em vandaag alsnog gewoon op met ale kopieen van die Komratski erbij
Maak wel even kopietjes voor jezelf.
pi_63982545
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 11:46 schreef Earry het volgende:

[..]

Maak wel even kopietjes voor jezelf.
Check
pi_63982599
En als ik nu een rechtsbijstandverzekering afsluit bij Unive...dan telt dat natuurlijk niet?
pi_63982604
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 11:46 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Nou blijkbaar dus niet zonder rechtsbijstand verzekering
misschien kunnen ze je bij postbus51 helpen, of anders even langs de rechtswinkel gaan?
Zolang jij niet aansprakelijk bent voor die schade heeft heel die rechtbijstand er niet mee te maken
  zaterdag 13 december 2008 @ 11:53:53 #27
66444 Lord_Vetinari
pi_63982618
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 11:52 schreef OxygeneFRL het volgende:
En als ik nu een rechtsbijstandverzekering afsluit bij Unive...dan telt dat natuurlijk niet?
Nee. Net zo min als je voor een huis dat al in de fik staat een brandverzekering kunt afsluiten.
pi_63982624
quote:
Nee, mag je gedurende 3 maanden niet gebruiken en mag 'm ook niet afsluiten als er al een 'lopende zaak' is.
pi_63982641
Nou stuur de zooi in ieder geval op. Heb mijn plicht gedaan dat ik het binnen 24 uur moest melden. zal maandag ook wel rechtswinkel bezoeken.
pi_64614685
Nou ik had de schadeformulieren opgestuurd naar Unive en kreeg een brief dat ze uit service mij gaan verder helpen. Nu willen ze het schadebedrag weten. Ik moet dus naar een schadebedrijf gaan? Wat is dan de bedoeling? Dat ik een offerte laat maken en die opstuur? Willen ze daarna ook een rekening zien dat ik het daadwerkelijk bij dat bedrijf heb laten doen?
  Moderator zaterdag 3 januari 2009 @ 15:42:43 #31
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_64614824
Jep.

Schade offerte maken, raming van de kosten die het jouw anders zou kosten als je het liet maken. Dat weten die bedrijven zelf wel. Doorgaans gebeurd dit door schade experts, aangesloten bedrijven bij de verzekering.

Als voorbeeld: http://www.roggeveld.nl/
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_64615010
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 15:38 schreef OxygeneFRL het volgende:
Willen ze daarna ook een rekening zien dat ik het daadwerkelijk bij dat bedrijf heb laten doen?
  Moderator zaterdag 3 januari 2009 @ 15:50:15 #33
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_64615080
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 15:48 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Ja, dat vragen ze niet. Dat is aan jouw. Wil je het maken ja of nee. Waarom denk je dat sommige bedrijven ook schadeauto's verkopen. Sommige mensen hebben het idee dat het er straks niets meer uit ziet, nemen het geld en verkopen de auto.

Ofwel: nee.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 3 januari 2009 @ 16:40:56 #34
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_64616558
bij mij kwam er een schadeexpert van de verzekering langs? bij me ouders toen trouwens niet. Je kan gewoon naar zo'n bedrijf heengaan, schade laten taxeren, en dan gewoon het geld voor de schade ontvangen als je het niet laat repareren.
pi_64616739
Je verzekering kan grofweg vier dingen omvatten.
Schade aan anderen: Daarvoor is de WA-dekking, en die is verplicht.
"Eenvoudige" schades aan je eigen auto, niet door eigen schuld of aanrijdingen, zoals inbraak, ruitbreuk, storm etc.: Daarvoor is de "plus" dekking, of "beperkt casco".
"Grote" schades en schade door aanrijdingen die je zelf veroorzaakt: Daarvoor is de "all-risks" dekking, of "uitgebreid casco".
Schade die door anderen aan jouw auto wordt veroorzaakt en die niet door een van de twee andere dekkingen wordt vergoed (bijv. omdat je die niet hebt afgesloten): Daarvoor is de Rechtsbijstand-dekking.

Maar ja, als je een dekking niet afsluit, dan kun je er natuurlijk ook geen beroep op doen...
In principe heeft Univé dus gelijk dat ze je niet helpen. Even grof gezegd: "Dan had je de goede dekking maar moeten sluiten".
Lullig? Ja. Maar goed, als iedereen dekking zou krijgen voor dingen die ze niet afgesloten hebben, dan moeten de premies voor de basisdekking natuurlijk wel fors omhoog. En dan zou niemand die dekkingen meer afsluiten, "want we krijgen toch wel dekking, ook als het niet meeverzekerd is".

Maar goed, ze helpen je nu dus wel, en dat is wel fijn.
Dat ze een schadebedrag willen weten is natuurlijk ook logisch. Ze gaan het niet eerst zelf aan jou betalen en dan maar hopen dat ze het uit Polen terugkrijgen, nee, ze gaan voor jou proberen om geld uit Polen te krijgen.
Dus moeten ze weten hoeveel geld.
Daarvoor kan je naar een garage gaan, en vragen of ze een schatting kunnen maken. Vaak (behalve als het een heel kleine schade is) betaal je daarvoor wel een bedrag, meestal tussen de 50 en 100 euro, maar dat bedrag wordt in je schadeberekening meegenomen, en als je je auto dan bij die garage laat repareren wordt dat vanzelf verrekend. Als je het geld zelf besluit te houden (of egens anders laat repareren) moet je die garage natuurlijk wel gewoon betalen voor de tijd die ze in je taxatie hebben gestoken.

Sowieso staat het je altijd vrij om te besluiten je auto niet te laten repareren. Als je auto toch al vol deuken zit, en deze niet veel groter zijn, en het je niet interesseert hoe je auto eruit ziet, tja, dan kun je het geld in je zak steken (minus de kosten voor de schadetaxatie dus). Maar goed, als er een draagbalk beschadigd zou zijn (ik noem maar wat), of je vindt het wel belangrijk dat je auto er tip-top uitziet, dan is het wellicht toch verstandiger om wel te laten repareren.

Succes in ieder geval!
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_64616784
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 11:52 schreef babipangang het volgende:

[..]

misschien kunnen ze je bij postbus51 helpen, of anders even langs de rechtswinkel gaan?
Zolang jij niet aansprakelijk bent voor die schade heeft heel die rechtbijstand er niet mee te maken
Juist wel...
Je eigen aansprakelijkheid is gedekt op je aansprakelijkheidsverzekering; als iemand anders naar jou toe aansprakelijk is, dan heb je zelf hulp nodig om je recht te halen en daarvoor is de rechtsbijstandverzekering.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_64812914
Ik kreeg een brief van Unive dat ze mij wel gingen helpen maar ze hadden een schadebedrag nodig...dus ik gister naar een schadebedrijf voor een offerte: 814 euro. Nu komt mijn volgende vraag: ik ga vanmiddag weer naar een andere voor een tweede offerte maar is er een kans dat de verzekering zegt: die auto is geen 814 euro meer waard dus dat gaat niet door. Moet iik daarmee rekening houden en het laagste bedrag indienen? Auto is van 91 met 219K op de teller.
pi_64813675
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 11:39 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

bij welke butt maatschappij zit je?
pi_64813800
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 15:38 schreef kapiteinhoken het volgende:

[..]

bij welke butt maatschappij zit je?
Unive. Maar ze hebben nu toegezegd dat ze me wel gaan helpen onder het kopje "service". Waarschijnlijk omdat ik per 1 jan al mijn verzekeringen bij hun heb ivm korting.
pi_64822036
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 15:21 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik kreeg een brief van Unive dat ze mij wel gingen helpen maar ze hadden een schadebedrag nodig...dus ik gister naar een schadebedrijf voor een offerte: 814 euro. Nu komt mijn volgende vraag: ik ga vanmiddag weer naar een andere voor een tweede offerte maar is er een kans dat de verzekering zegt: die auto is geen 814 euro meer waard dus dat gaat niet door. Moet iik daarmee rekening houden en het laagste bedrag indienen? Auto is van 91 met 219K op de teller.
Als men daaraan twijfelt sturen ze vanzelf een expert, en die komt dan alsnog officieel de schade opnemen.
Maar je krijgt sowieso nooit meer uitbetaald dan de dagwaarde van de auto direct voor het ongeval.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:47:44 #41
43968 RedWind
Long live the new flesh...
pi_64854707
Een tijd geleden ben ik ook aangereden door een andere auto. De geschatte kosten van reparatie was geloof ik 1000 euro. Bij interpolis (mijn verzekering) zeiden ze toen, dat is hoger dan 750 euro dus we sturen zelf even iemand langs. Deze beste man (die ook nog geld kost) gooide het op een total-loss, uit eindelijk werd het een 500 euro vergoed (minus 75 euro keur-kosten) met behoud van auto. Alles mooi en wel, redelijke vergoeding, maar voor de waarde van mijn auto (ik schat huidige waarde op zo'n 250 euro), kan ik never nooit niet iets fatsoenlijks terug kopen. Je weet wat je nu hebt. Het hangt dus af van de restwaarde van je auto en of je nog plezier aan denkt te hebben.

Wijze les voor de volgende keer: blijf onder de 750 euro als je niet zeker bent, dan komen ze niet langs. Dit geldt dus voor Interpolis.
Er is een tunnel aan het eind van het licht.
-- I wanna be alone. I'm a doughnut, in a pack of twelve --
pi_64855829
Tja maar als je schade meer dan 750 euro kost om te repareren heb je dus alsnog een probleem.

Maar RedWind, jij hebt dus 500 euro (schadevergoeding) plus 250 euro (waarde restanten) gekregen dan wel tot je beschikking. Volgens jou minus de keuringskosten, maar als het goed is zitten die in de 500 euro inbegrepen.
Kennelijk was je auto op het moment van de schade ook 750 euro waard.
Je krijgt ook geen geld opdat je iets fatsoenlijks terug kan kopen, je krijgt vergoed wat je schade is, en als je auto 750 euro waard is, en die is TL, dan is dat je schade.
Even sterk overdreven: als je een oud-model Panda van 20 jaar in de prak rijdt, is het niet zo dat je voldoende geld krijgt om een rechtstreeks uit de showroom afkomstige nieuw-model Panda terug te kopen... Je krijgt als het goed is zoveel als nodig is om terug te krijgen wat je had: een oud-model Panda van 20 jaar in dezelfde staat van onderhoud.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_64856995
Een beetje normale verzekeraar regeld alles als je gewoon WA verzekerd bent. Dit valt idd onder service dus Univé valt in mijn opzich hier een beetje door de mand. Slechte service dus als je 2x moet bellen voordat ze je helpen. Waarom heb je trouwens niet je verkeer rechtsbijstand bijgesloten toen je alles bij Univé onderbracht? Dit kost je misschien een euro per maand meer als je al de rubrieken hebt...
Het maakt niks uit welke offerte je opstuurd. Doe gewoon de duurste, dan krijg je ook dat bedrag uitgekeerd. Als ze de claim te hoog vinden zal er een schade-expert langskomen, maar dat hoor je dan vanzelf wel. Je hoeft geen rekening te overleggen van een daadwerkelijke reparatie.
Maar een auto uit 91 en dan een schade van 814 is wel aan de hoge kant idd. Welk model/merk is het?
pi_64858697
Mitsubishi Colt C50
  vrijdag 9 januari 2009 @ 17:57:43 #45
240066 Mr.Talisker
Care for a dram?
pi_64859727
Heb je ook een foto van de schade, dan kunnen we kijken of 'ie total loss is. Meer dan 6 a 700, - Euro herstelkosten kan 'ie niet hebben schat ik zo in. Is Dan zou 'ie dus TL zijn en zal de expert je waarschijnlijk een bedrag van zo'n 500,- Euro met behoud van de 'restanten' voorstellen als schadeloosstelling. (Mits 'ie ook niet technisch total loss is.)
  vrijdag 9 januari 2009 @ 21:48:28 #46
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_64867960
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:47 schreef RedWind het volgende:
Een tijd geleden ben ik ook aangereden door een andere auto. De geschatte kosten van reparatie was geloof ik 1000 euro. Bij interpolis (mijn verzekering) zeiden ze toen, dat is hoger dan 750 euro dus we sturen zelf even iemand langs. Deze beste man (die ook nog geld kost) gooide het op een total-loss, uit eindelijk werd het een 500 euro vergoed (minus 75 euro keur-kosten) met behoud van auto. Alles mooi en wel, redelijke vergoeding, maar voor de waarde van mijn auto (ik schat huidige waarde op zo'n 250 euro), kan ik never nooit niet iets fatsoenlijks terug kopen. Je weet wat je nu hebt. Het hangt dus af van de restwaarde van je auto en of je nog plezier aan denkt te hebben.

Wijze les voor de volgende keer: blijf onder de 750 euro als je niet zeker bent, dan komen ze niet langs. Dit geldt dus voor Interpolis.
mijn auto was door de duitse taxateur totall loss verklaard, en dus bijna geen restwaarde.

Interpolis stuurde toen een taxateur langs, en nog diezelfde dag kreeg ik te horen dat ik 650 euro kreeg incl. behoudt van het wrak

200 euro onderdelen, klaar Dus dat ze onder de 750 niet langs komen is onzin.
pi_64868247
quote:
Retorische vraag?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_64870365
Ze kunnen je toch niet verplichten afstand van de auto te doen?? Foto zal ik morgen even neerplempen.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 10:24:16 #49
240066 Mr.Talisker
Care for a dram?
pi_64879348
Omdat jouw auto ouder is dan 10 jaar en de dagwaarde lager zal zijn dan 2.000,- Euro kunnen ze je dit inderdaad niet verplichten. Maar mocht de auto ook technisch TL zijn en ook niet meer technisch verantwoord reparabel zijn, dan zal de expert je waarschijnlijk wel op het hart drukken om de auto te laten slopen.
pi_64881647
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 10:24 schreef Mr.Talisker het volgende:
Omdat jouw auto ouder is dan 10 jaar en de dagwaarde lager zal zijn dan 2.000,- Euro kunnen ze je dit inderdaad niet verplichten. Maar mocht de auto ook technisch TL zijn en ook niet meer technisch verantwoord reparabel zijn, dan zal de expert je waarschijnlijk wel op het hart drukken om de auto te laten slopen.
Die vent kan dan lekker de pot op. Houden doe ik em zoiezo. Het is alleen de vraag hoeveel geld ik krijg voor het feit dat iemand anders mij schade heeft toegebracht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')