En hoezo zou je zulk een sarcastische opmerking maken?quote:Gisteren nog ontkende President Mugabe dat er een cholera-epidemie in Zimbabwe is. Zijn woordvoerder George Charamaba benadrukte later dat die opmerking sarcastisch bedoeld was.
quote:Gisteren nog ontkende President Mugabe dat er een cholera-epidemie in Zimbabwe is. Zijn woordvoerder George Charamaba benadrukte later dat die opmerking sarcastisch bedoeld was.
Ja daar had ik m ook kunnen plaatsenquote:Op vrijdag 12 december 2008 19:42 schreef Elfletterig het volgende:
Wat mij betreft had dit bericht ook hier gekund: Noodtoestand Zimbabwe / Mugabe ontkent, weigert hulp
Maar ik laat dit topic voorlopig open, want misschien krijgt de situatie in Zimbabwe zo meer aandacht.
Wat zich daar afspeelt, is schrijnend. Een seniele oude gek is nog steeds aan de macht, de werkloosheid en armoede zijn torenhoog, zonder uitzicht op verbetering. En nu duiken zelfs allerlei ziekten op, omdat er geen schoon drinkwater voorhanden is.
De wereld kijkt toe en doet niks.
Het is goed zo hoor, misschien dat een fris, nieuw topic wel wat meer aandacht genereert dan steeds dat oude topic aanvullen met berichten.quote:Op vrijdag 12 december 2008 19:46 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Ja daar had ik m ook kunnen plaatsen![]()
"There is no, I repeat, no cholera outbreak in Zimbabwe"quote:Op vrijdag 12 december 2008 18:53 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Gisteren nog ontkende President Mugabe dat er een cholera-epidemie in Zimbabwe is. Zijn woordvoerder George Charamaba benadrukte later dat die opmerking sarcastisch bedoeld was.
Niemand weet het, het is maar welk jaar je als basisjaar neemt. Maargoed, inmiddels wel enkele tientallen/honderden miljoenen sinds 2000 ofzo.quote:Op vrijdag 12 december 2008 19:59 schreef Krazy_Kripples het volgende:
Had Zimbabwe al zo-veel-millioen inflatie? Hoeveel was dat precies?
scherpquote:Op zaterdag 13 december 2008 13:22 schreef Yildiz het volgende:
De oorzaak van de huidige problemen bij een bepaalde bevolkingsgroep leggen. Wat een (herkenbaar) populisme.
Schande, inderdaad. En het zijn weer de linkse media, in samenwerking met gelieerde organisaties als Human Rights Watch en Amnesty International, en verkapte communistische politici, zoals Gordon Brown, Nicolas Sarkozy en George W. Bush, die deze man proberen te demoniseren. Terwijl hij enkel een stem geeft aan wat de gemiddelde hardwerkende Zimbabwaan al jaren denkt.quote:Op zaterdag 13 december 2008 14:22 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
scherp
Mugabe doet precies hetzelfde wat dat betreft als wat je in ons land ziet.
Mugabe wordt hier knettergek verklaard. Doe je hetzelfde in NL, dan ben je een held.
Nu doet Mugabe ook nog andere niet zo frisse dingen, maar de redenatie is hetzelfde.
Ik had het alleen over de manier waarop sommige 'problemen' door politici in de schoenen van een bepaalde bevolkingsgroep wordt geschoven.quote:Op zaterdag 13 december 2008 14:41 schreef Reya het volgende:
[..]
Schande, inderdaad. En het zijn weer de linkse media, in samenwerking met gelieerde organisaties als Human Rights Watch en Amnesty International, en verkapte communistische politici, zoals Gordon Brown, Nicolas Sarkozy en George W. Bush, die deze man proberen te demoniseren. Terwijl hij enkel een stem geeft aan wat de gemiddelde hardwerkende Zimbabwaan al jaren denkt.
Ze willen wel iets doen, maar ze worden verhinderd door de Afrikaanse holmaatjes van Mugabe.quote:Op vrijdag 12 december 2008 19:42 schreef Elfletterig het volgende:
Wat mij betreft had dit bericht ook hier gekund: Noodtoestand Zimbabwe / Mugabe ontkent, weigert hulp
Maar ik laat dit topic voorlopig open, want misschien krijgt de situatie in Zimbabwe zo meer aandacht.
Wat zich daar afspeelt, is schrijnend. Een seniele oude gek is nog steeds aan de macht, de werkloosheid en armoede zijn torenhoog, zonder uitzicht op verbetering. En nu duiken zelfs allerlei ziekten op, omdat er geen schoon drinkwater voorhanden is.
De wereld kijkt toe en doet niks.
quote:Op zaterdag 13 december 2008 15:05 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ik had het alleen over de manier waarop sommige 'problemen' door politici in de schoenen van een bepaalde bevolkingsgroep wordt geschoven.
Dat mugabe een lul is weet iedereen.
Verkeerde analogie. Ik zeg dat er een overeenkomst is tussen het negatief wegzetten van een doelgroep. Ik zeg niet dat ik stug elke keer hetzelfde doe bij een negatieve ervaring. Beter lezen.quote:Op zaterdag 13 december 2008 15:30 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Als een hond je tien keer bijt ga je dan nog steeds die hond proberen te aaien ?
quote:Je vergelijking is van een zeer bedenkelijk niveau. Als jij een paar maanden in bepaalde wijken in NL hebt gewoont zal je je schamen om deze te maken.
Gezegdquote:Op zaterdag 13 december 2008 16:05 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Verkeerde analogie. Ik zeg dat er een overeenkomst is tussen het negatief wegzetten van een doelgroep. Ik zeg niet dat ik stug elke keer hetzelfde doe bij een negatieve ervaring. Beter lezen.
[..]
![]()
Anders trek je even scheve conclusiesDat jij uit mijn woorden op meent te moeten maken dat ik na negatieve ervaringen stug hetzelfde zou doen lijkt me veel bedenkelijker. Ook bedenkelijk is dat jij meent op te merken dat ik bepaalde ervaringen niet zou hebben, niet in bepaalde wijken heb gewoond.
Wil jij hiermee ontkennen dat er niet vaak wordt gezegd dat een bepaalde doelgroep het heeft gedaan?Kijk eens op Fok rond bij topics over marokkanen.
Bron: http://www.depers.nl/binn(...)d-tegen-cholera.htmlquote:Nederlandse bijdrage voor bestrijding cholera
Nederland draagt 2 miljoen euro extra bij aan de bestrijding van cholera in Zimbabwe. Dat heeft minister Koenders (Ontwikkelingssamenwerking) zaterdag besloten. Hij deed dit naar aanleiding van een dringende oproep van Unicef.
Volgens deze VN-organisatie komt cholera nu voor in twee derde van de districten in Zimbabwe en verspreidt de ziekte zich naar buurlanden zoals Zuid-Afrika en Mozambique. Tot nog toe zijn er naar schatting achthonderd doden gevallen en zijn er 16.000 mensen getroffen door cholera. De Nederlandse bijdrage zal worden gebruikt voor de levering van schoon drinkwater, zuiveringstabletten en medicijnen.
Bron?quote:Op zaterdag 13 december 2008 14:41 schreef Reya het volgende:
Terwijl hij enkel een stem geeft aan wat de gemiddelde hardwerkende Zimbabwaan al jaren denkt.
en als die 2 miljioen op zijn.. wat gaat Koenders dan doen?quote:Op zaterdag 13 december 2008 16:05 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Nederlandse bijdrage voor bestrijding cholera
http://www.telegraaf.nl/b(...)jding_cholera__.html
DEN HAAG - Nederland draagt 2 miljoen euro extra bij aan de bestrijding van cholera in Zimbabwe. Dat heeft minister Koenders (Ontwikkelingssamenwerking) zaterdag besloten. Hij deed dit naar aanleiding van een dringende oproep van Unicef.
Volgens deze VN-organisatie komt cholera nu voor in twee derde van de districten in Zimbabwe en verspreidt de ziekte zich naar buurlanden zoals Zuid-Afrika en Mozambique. Tot nog toe zijn er naar schatting achthonderd doden gevallen en zijn er 16.000 mensen getroffen door cholera.
De Nederlandse bijdrage zal worden gebruikt voor de levering van schoon drinkwater, zuiveringstabletten en medicijnen.
Daarbij is de bestrijding van cholera slecht voor de overbevolking die nu al de spuigaten uitloopt.quote:Op zaterdag 13 december 2008 19:01 schreef kawotski het volgende:
[..]
en als die 2 miljioen op zijn.. wat gaat Koenders dan doen?
Want zoals met het miljarden pompen in de rest van Afrika (zij die overigens tegen ingrijpen zijn, behalve Kenia) levert het niets op, alleen uitstel van executie en rijkdom voor de dictatuur.
Je schetst wel een erg somber toekomstbeeld. Waarom zouden Afrikaanse landen zich niet kunnen ontwikkelen?quote:Op zaterdag 13 december 2008 19:04 schreef El_Matador het volgende:
Als Mugabe weg is komt er wel weer een andere zelfverrijkende neger. Dat continent valt niet te redden. Allemaal tuig.
omdat ze die kans al jaren krijgen. Noem maar een land dat geen subsidie meer ontvangt en dat het geweldig doet.. Het land dat daar in de buurt zou komen zou Zuid-Afrika evt. kunnen zijn maar dat stuurt ook af op een afgrond.quote:Op zaterdag 13 december 2008 20:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je schetst wel een erg somber toekomstbeeld. Waarom zouden Afrikaanse landen zich niet kunnen ontwikkelen?
Dat Afrika overbevolkt zou zijn, is ook weer zo'n fabeltje dat al eeuwen meegaat. In werkelijkheid zijn de meeste landen in Afrika juist erg dunbevolkt. Het zijn alleen landen zoals Nigeria en Rwanda die echt een probleem hebben met overbevolking.quote:Op zaterdag 13 december 2008 19:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daarbij is de bestrijding van cholera slecht voor de overbevolking die nu al de spuigaten uitloopt.
quote:Op zaterdag 13 december 2008 20:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je schetst wel een erg somber toekomstbeeld. Waarom zouden Afrikaanse landen zich niet kunnen ontwikkelen?
Omdat het daar de beschaving niet naar heeft. Er is op alle continenten een succesvolle beschaving ontstaan, in het subSahara Afrika nooit. En die zal er ook nooit komen. Althans niet op eigen kracht. Op het racisme na was het koloniale Zuid-Afrika goed op weg. Kijk hoe het er nu bijligt.quote:Op zaterdag 13 december 2008 20:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De wereld is overbevolkt. Afrika maakt daar deel vanuit en niet zo weinig ook. Nigeria heeft zo'n 120 miljoen mensen. Lekker land ook.quote:Op zondag 14 december 2008 00:01 schreef Chancard het volgende:
[..]
Dat Afrika overbevolkt zou zijn, is ook weer zo'n fabeltje dat al eeuwen meegaat. In werkelijkheid zijn de meeste landen in Afrika juist erg dunbevolkt. Het zijn alleen landen zoals Nigeria en Rwanda die echt een probleem hebben met overbevolking.
http://en.wikipedia.org/w(...)y_population_densityquote:Op zondag 14 december 2008 02:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De wereld is overbevolkt. Afrika maakt daar deel vanuit en niet zo weinig ook. Nigeria heeft zo'n 120 miljoen mensen. Lekker land ook.
werkt zeker voor Shellquote:Op zondag 14 december 2008 02:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De wereld is overbevolkt. Afrika maakt daar deel vanuit en niet zo weinig ook. Nigeria heeft zo'n 120 miljoen mensen. Lekker land ook.
Volgens mij is hij nog nooit 100% geweestquote:Op vrijdag 12 december 2008 19:05 schreef nummer_zoveel het volgende:
84 Jaar. Zou die oude knakker niet beginnen te dementeren?
Och, dat geldt ook voor Oost-Groningen.quote:Op zondag 14 december 2008 02:04 schreef El_Matador het volgende:
Omdat het daar de beschaving niet naar heeft. Er is op alle continenten een succesvolle beschaving ontstaan, in het subSahara Afrika nooit. En die zal er ook nooit komen. Althans niet op eigen kracht.
leuke kansen zijn dat, met al die handelsbeperkingenquote:Op zaterdag 13 december 2008 20:18 schreef kawotski het volgende:
[..]
omdat ze die kans al jaren krijgen. Noem maar een land dat geen subsidie meer ontvangt en dat het geweldig doet.. Het land dat daar in de buurt zou komen zou Zuid-Afrika evt. kunnen zijn maar dat stuurt ook af op een afgrond.
Overbevolking is natuurlijk niet hetzelfde als bevolkingsdichtheidquote:Op zondag 14 december 2008 04:54 schreef Chancard het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/w(...)y_population_density
Judge for yourself.
Het eerste Afrikaanse land op de lijst is Rwanda, op de 29ste plaats. Nederland en België staan respectievelijk op de 25ste en 31ste plaats. Nigeria staat op plaats nr. 74, achter ongeveer half Europa, Zuid-Korea, Noord-Korea, Pakistan, Bangladesh, Israel, de Palestijnse gebieden, de Filippijnen, Japan, India,...
Zimbabwe staat trouwens op plaats nr. 177, met een bevolking van 13 miljoen inwoners voor een land dat ongeveer 10 maal groter is dan Nederland.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |