abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63967861
Zimbabwe: "Cholera is chemisch wapen van Britten"

http://www.hln.be/hln/nl/(...)en-van-Britten.dhtml

1De cholera-epidemie in Zimbabwe, die al 800 dodelijke slachtoffers maakte, is een "door Groot-Brittannië geleide genocide". Dat verklaart Zimbabwaans minister van Informatie Sikhanyiso Ndlovu.

Uitroeiingsaanval
"De cholera-epidemie in Zimbabwe is een biologisch en chemisch oorlogswapen, een uitroeiingsaanval op het Zimbabwaanse volk door de Britten", zegt Ndlovu op een persconferentie in Harare. Gisteren nog ontkende President Mugabe dat er een cholera-epidemie in Zimbabwe is. Zijn woordvoerder George Charamaba benadrukte later dat die opmerking sarcastisch bedoeld was.

Internationaal complot
De 84-jarige Mugabe gelooft dat Groot-Brittanië de cholera-epidemie zelf heeft veroorzaakt in een poging "genocide te plegen" op het volk van Zimbabwe. Hij vermoedt dat er ook een internationaal complot is om hem af te zetten. De Wereldgezondheidsorganisatie benadrukt echter dat er overduidelijk sprake is van een epidemie. Sinds augustus raakten al bijna 17.000 Zimbabwanen besmet en stierven al 800 mensen.

Bandietenregime
Brits minister van Buitenlandse Zaken David Miliband stelt Mugabe persoonlijk verantwoordelijk voor de epidemie. "Mugabe zaait op grote schaal dood en verderf", zegt Miliband op de EU-top in Brussel. "In Zimbabwe is een tragedie gaande en het regeringshoofd is daarvoor verantwoordelijk." Volgens de minister is de epidemie nog lang niet bedwongen en hindert het Zimbabwaanse "bandietenregime" internationale inspanningen om humanitaire hulp te verstrekken.

pi_63967922
Hoezo paranoïde?
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  vrijdag 12 december 2008 @ 18:56:59 #3
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_63967938
Die man heeft het in de gaten.
pi_63968159
84 Jaar. Zou die oude knakker niet beginnen te dementeren?
pi_63968167
Ja ik wist het wel! Ik wist dat die Britten erachter zatten!!

/sarcasm_mode_off

Wat een stuk onbenul is die knakker toch. .
quote:
Gisteren nog ontkende President Mugabe dat er een cholera-epidemie in Zimbabwe is. Zijn woordvoerder George Charamaba benadrukte later dat die opmerking sarcastisch bedoeld was.
En hoezo zou je zulk een sarcastische opmerking maken?

[ Bericht 16% gewijzigd door Krazy_Kripples op 12-12-2008 19:11:57 ]
pi_63968275
quote:
Gisteren nog ontkende President Mugabe dat er een cholera-epidemie in Zimbabwe is. Zijn woordvoerder George Charamaba benadrukte later dat die opmerking sarcastisch bedoeld was.
____
pi_63968890
Als het niet zo triest was zou je er om kunnen lachen. Wat wens ik die kerel toch ontzettend de cholera, tyfus, en overige ziekten toe.
know'm sayin?
word? word.
pi_63969044
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 19:09 schreef Specularium het volgende:

[..]

____
Late Night Show with Robert Mugabe.
pi_63969165
Wat mij betreft had dit bericht ook hier gekund: Noodtoestand Zimbabwe / Mugabe ontkent, weigert hulp
Maar ik laat dit topic voorlopig open, want misschien krijgt de situatie in Zimbabwe zo meer aandacht.
Wat zich daar afspeelt, is schrijnend. Een seniele oude gek is nog steeds aan de macht, de werkloosheid en armoede zijn torenhoog, zonder uitzicht op verbetering. En nu duiken zelfs allerlei ziekten op, omdat er geen schoon drinkwater voorhanden is.

De wereld kijkt toe en doet niks.
pi_63969226
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 19:42 schreef Elfletterig het volgende:
Wat mij betreft had dit bericht ook hier gekund: Noodtoestand Zimbabwe / Mugabe ontkent, weigert hulp
Maar ik laat dit topic voorlopig open, want misschien krijgt de situatie in Zimbabwe zo meer aandacht.
Wat zich daar afspeelt, is schrijnend. Een seniele oude gek is nog steeds aan de macht, de werkloosheid en armoede zijn torenhoog, zonder uitzicht op verbetering. En nu duiken zelfs allerlei ziekten op, omdat er geen schoon drinkwater voorhanden is.

Ja daar had ik m ook kunnen plaatsen
pi_63969285
Die man draait steeds verder door, met de dag.

Overigens heeft die woordvoerder hem al vele malen uit bespottelijke situaties 'gered'. Eerder nog vertelde Mugabe aan de wereldpers dat er voldoende voedsel in het land was en dat de foto's van lege supermarkten slechts trucs waren van de Amerikanen om Zimbabwe in een kwaad daglicht te stellen. Lees dat maar eens in de krant terwijl je al twee uur in de rij staat om wat brood en melk te kunnen kopen.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_63969380
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 19:46 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Ja daar had ik m ook kunnen plaatsen
Het is goed zo hoor, misschien dat een fris, nieuw topic wel wat meer aandacht genereert dan steeds dat oude topic aanvullen met berichten.
  vrijdag 12 december 2008 @ 19:59:28 #13
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_63969593
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 18:53 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
"There is no, I repeat, no cholera outbreak in Zimbabwe"

Zoekt Mohammed al-Sahaf nog werK?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_63969597
Had Zimbabwe al zo-veel-millioen inflatie? Hoeveel was dat precies?
pi_63969670
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 19:59 schreef Krazy_Kripples het volgende:
Had Zimbabwe al zo-veel-millioen inflatie? Hoeveel was dat precies?
Niemand weet het, het is maar welk jaar je als basisjaar neemt. Maargoed, inmiddels wel enkele tientallen/honderden miljoenen sinds 2000 ofzo.

Ergens heb ik wel een foto neergezet van de hoeveelheid geld die je nodig hebt om de wekelijkse boodschappen te doen (dat was in april ofzo), maar dat is inmiddels weer achterhaald. Staat overigens ook in mijn fobo.
pi_63970054
Huh ? Gisteren zeiden ze nog dat er geen cholera was
pi_63983721
en Koenders gaat weer ff 2 miljoen in Zimbabwe pompen om de Cholera die niet bestaat te bestrijden.. gaan mn zuurverdiende centen weer.. waar haalt ie het weer vandaan..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zaterdag 13 december 2008 @ 13:22:59 #18
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63984031
De oorzaak van de huidige problemen bij een bepaalde bevolkingsgroep leggen. Wat een (herkenbaar) populisme.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_63984140
Dit is James Bond politiek mensen, hier kunnen wij niks zinnigs over zeggen, want zelfs al zou die Mugabe gelijk hebben, dan zal dat nooit bewezen kunnen worden.

[ Bericht 20% gewijzigd door JohnDope op 13-12-2008 13:41:48 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_63985035
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 13:22 schreef Yildiz het volgende:
De oorzaak van de huidige problemen bij een bepaalde bevolkingsgroep leggen. Wat een (herkenbaar) populisme.
scherp
Mugabe doet precies hetzelfde wat dat betreft als wat je in ons land ziet.
Mugabe wordt hier knettergek verklaard. Doe je hetzelfde in NL, dan ben je een held.

Nu doet Mugabe ook nog andere niet zo frisse dingen, maar de redenatie is hetzelfde.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zaterdag 13 december 2008 @ 14:41:00 #21
66825 Reya
Fier Wallon
pi_63985315
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 14:22 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

scherp
Mugabe doet precies hetzelfde wat dat betreft als wat je in ons land ziet.
Mugabe wordt hier knettergek verklaard. Doe je hetzelfde in NL, dan ben je een held.

Nu doet Mugabe ook nog andere niet zo frisse dingen, maar de redenatie is hetzelfde.
Schande, inderdaad. En het zijn weer de linkse media, in samenwerking met gelieerde organisaties als Human Rights Watch en Amnesty International, en verkapte communistische politici, zoals Gordon Brown, Nicolas Sarkozy en George W. Bush, die deze man proberen te demoniseren. Terwijl hij enkel een stem geeft aan wat de gemiddelde hardwerkende Zimbabwaan al jaren denkt.
pi_63985550
Zimbabwe: "Cholera is chemisch wapen van Britten"
Londen: "Nietes, het is een biologisch wapen"
pi_63985769
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 14:41 schreef Reya het volgende:

[..]

Schande, inderdaad. En het zijn weer de linkse media, in samenwerking met gelieerde organisaties als Human Rights Watch en Amnesty International, en verkapte communistische politici, zoals Gordon Brown, Nicolas Sarkozy en George W. Bush, die deze man proberen te demoniseren. Terwijl hij enkel een stem geeft aan wat de gemiddelde hardwerkende Zimbabwaan al jaren denkt.
Ik had het alleen over de manier waarop sommige 'problemen' door politici in de schoenen van een bepaalde bevolkingsgroep wordt geschoven.

Dat mugabe een lul is weet iedereen.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zaterdag 13 december 2008 @ 15:29:09 #24
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63986255
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 19:42 schreef Elfletterig het volgende:

Ze willen wel iets doen, maar ze worden verhinderd door de Afrikaanse holmaatjes van Mugabe.

Die ene president uit Zambia die Mugabe wilde aanpakken is er helaas niet meer.
  zaterdag 13 december 2008 @ 15:30:29 #25
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_63986285
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 15:05 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ik had het alleen over de manier waarop sommige 'problemen' door politici in de schoenen van een bepaalde bevolkingsgroep wordt geschoven.

Dat mugabe een lul is weet iedereen.

Als een hond je tien keer bijt ga je dan nog steeds die hond proberen te aaien ?

Je vergelijking is van een zeer bedenkelijk niveau. Als jij een paar maanden in bepaalde wijken in NL hebt gewoont zal je je schamen om deze te maken.
  zaterdag 13 december 2008 @ 15:33:47 #26
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63986337
Het is toch ook te triest voor woorden... .
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_63986398
Opsodemieteren met Mugabe.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_63986898
Nederlandse bijdrage voor bestrijding cholera

http://www.telegraaf.nl/b(...)jding_cholera__.html

DEN HAAG - Nederland draagt 2 miljoen euro extra bij aan de bestrijding van cholera in Zimbabwe. Dat heeft minister Koenders (Ontwikkelingssamenwerking) zaterdag besloten. Hij deed dit naar aanleiding van een dringende oproep van Unicef.

Volgens deze VN-organisatie komt cholera nu voor in twee derde van de districten in Zimbabwe en verspreidt de ziekte zich naar buurlanden zoals Zuid-Afrika en Mozambique. Tot nog toe zijn er naar schatting achthonderd doden gevallen en zijn er 16.000 mensen getroffen door cholera.

De Nederlandse bijdrage zal worden gebruikt voor de levering van schoon drinkwater, zuiveringstabletten en medicijnen.
pi_63986899
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 15:30 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Als een hond je tien keer bijt ga je dan nog steeds die hond proberen te aaien ?
Verkeerde analogie. Ik zeg dat er een overeenkomst is tussen het negatief wegzetten van een doelgroep. Ik zeg niet dat ik stug elke keer hetzelfde doe bij een negatieve ervaring. Beter lezen.
quote:
Je vergelijking is van een zeer bedenkelijk niveau. Als jij een paar maanden in bepaalde wijken in NL hebt gewoont zal je je schamen om deze te maken.

Anders trek je even scheve conclusies Dat jij uit mijn woorden op meent te moeten maken dat ik na negatieve ervaringen stug hetzelfde zou doen lijkt me veel bedenkelijker. Ook bedenkelijk is dat jij meent op te merken dat ik bepaalde ervaringen niet zou hebben, niet in bepaalde wijken heb gewoond.

Wil jij hiermee ontkennen dat er niet vaak wordt gezegd dat een bepaalde doelgroep het heeft gedaan? Kijk eens op Fok rond bij topics over marokkanen.
And that is the news.''
pi_63986944
Valt me mee dat de Amerikanen niet de schuld krijgen... deze keer eens de britten
  zaterdag 13 december 2008 @ 16:10:34 #31
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_63987010
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 16:05 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Verkeerde analogie. Ik zeg dat er een overeenkomst is tussen het negatief wegzetten van een doelgroep. Ik zeg niet dat ik stug elke keer hetzelfde doe bij een negatieve ervaring. Beter lezen.
[..]

Anders trek je even scheve conclusies Dat jij uit mijn woorden op meent te moeten maken dat ik na negatieve ervaringen stug hetzelfde zou doen lijkt me veel bedenkelijker. Ook bedenkelijk is dat jij meent op te merken dat ik bepaalde ervaringen niet zou hebben, niet in bepaalde wijken heb gewoond.

Wil jij hiermee ontkennen dat er niet vaak wordt gezegd dat een bepaalde doelgroep het heeft gedaan? Kijk eens op Fok rond bij topics over marokkanen.
Gezegd

Gast word wakker.... die doel bevolkingsgroep is ook negen van de tien keer de reden.

Daar sloeg mijn vergelijking op.

De complete naiviteit van je vergelijking.
pi_63988632
Ook Nederland trekt de portemonnee:
quote:
Nederland draagt 2 miljoen euro extra bij aan de bestrijding van cholera in Zimbabwe. Dat heeft minister Koenders (Ontwikkelingssamenwerking) zaterdag besloten. Hij deed dit naar aanleiding van een dringende oproep van Unicef.

Volgens deze VN-organisatie komt cholera nu voor in twee derde van de districten in Zimbabwe en verspreidt de ziekte zich naar buurlanden zoals Zuid-Afrika en Mozambique. Tot nog toe zijn er naar schatting achthonderd doden gevallen en zijn er 16.000 mensen getroffen door cholera. De Nederlandse bijdrage zal worden gebruikt voor de levering van schoon drinkwater, zuiveringstabletten en medicijnen.
Bron: http://www.depers.nl/binn(...)d-tegen-cholera.html
pi_63988934
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 14:41 schreef Reya het volgende:
Terwijl hij enkel een stem geeft aan wat de gemiddelde hardwerkende Zimbabwaan al jaren denkt.
Bron?
pi_63990457
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 16:05 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

http://www.telegraaf.nl/b(...)jding_cholera__.html

DEN HAAG - Nederland draagt 2 miljoen euro extra bij aan de bestrijding van cholera in Zimbabwe. Dat heeft minister Koenders (Ontwikkelingssamenwerking) zaterdag besloten. Hij deed dit naar aanleiding van een dringende oproep van Unicef.

Volgens deze VN-organisatie komt cholera nu voor in twee derde van de districten in Zimbabwe en verspreidt de ziekte zich naar buurlanden zoals Zuid-Afrika en Mozambique. Tot nog toe zijn er naar schatting achthonderd doden gevallen en zijn er 16.000 mensen getroffen door cholera.

De Nederlandse bijdrage zal worden gebruikt voor de levering van schoon drinkwater, zuiveringstabletten en medicijnen.
en als die 2 miljioen op zijn.. wat gaat Koenders dan doen?

Want zoals met het miljarden pompen in de rest van Afrika (zij die overigens tegen ingrijpen zijn, behalve Kenia) levert het niets op, alleen uitstel van executie en rijkdom voor de dictatuur.
pi_63990523
Als Mugabe weg is komt er wel weer een andere zelfverrijkende neger. Dat continent valt niet te redden. Allemaal tuig.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_63990543
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 19:01 schreef kawotski het volgende:

[..]

en als die 2 miljioen op zijn.. wat gaat Koenders dan doen?

Want zoals met het miljarden pompen in de rest van Afrika (zij die overigens tegen ingrijpen zijn, behalve Kenia) levert het niets op, alleen uitstel van executie en rijkdom voor de dictatuur.
Daarbij is de bestrijding van cholera slecht voor de overbevolking die nu al de spuigaten uitloopt.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_63991986
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 19:04 schreef El_Matador het volgende:
Als Mugabe weg is komt er wel weer een andere zelfverrijkende neger. Dat continent valt niet te redden. Allemaal tuig.
Je schetst wel een erg somber toekomstbeeld. Waarom zouden Afrikaanse landen zich niet kunnen ontwikkelen?
pi_63992120
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 20:12 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je schetst wel een erg somber toekomstbeeld. Waarom zouden Afrikaanse landen zich niet kunnen ontwikkelen?
omdat ze die kans al jaren krijgen. Noem maar een land dat geen subsidie meer ontvangt en dat het geweldig doet.. Het land dat daar in de buurt zou komen zou Zuid-Afrika evt. kunnen zijn maar dat stuurt ook af op een afgrond.
pi_63997447
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 19:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Daarbij is de bestrijding van cholera slecht voor de overbevolking die nu al de spuigaten uitloopt.
Dat Afrika overbevolkt zou zijn, is ook weer zo'n fabeltje dat al eeuwen meegaat. In werkelijkheid zijn de meeste landen in Afrika juist erg dunbevolkt. Het zijn alleen landen zoals Nigeria en Rwanda die echt een probleem hebben met overbevolking.
pi_63997488
Omdat ze geld blijven krijgen zolang ze arm zijn?
quote:

[..]

pi_63997819
Als de bevolking Mugabe zat is, dan moeten ze 'm maar afzetten.

Deden ze dat in Roemenië ook niet met zo'n dictator? Waarom moet het buitenland de kastanjes uit hun vuur halen?
pi_63999609
quote:

[..]

Omdat het daar de beschaving niet naar heeft. Er is op alle continenten een succesvolle beschaving ontstaan, in het subSahara Afrika nooit. En die zal er ook nooit komen. Althans niet op eigen kracht. Op het racisme na was het koloniale Zuid-Afrika goed op weg. Kijk hoe het er nu bijligt.

pi_63999632
quote:
Op zondag 14 december 2008 00:01 schreef Chancard het volgende:

[..]

Dat Afrika overbevolkt zou zijn, is ook weer zo'n fabeltje dat al eeuwen meegaat. In werkelijkheid zijn de meeste landen in Afrika juist erg dunbevolkt. Het zijn alleen landen zoals Nigeria en Rwanda die echt een probleem hebben met overbevolking.
De wereld is overbevolkt. Afrika maakt daar deel vanuit en niet zo weinig ook. Nigeria heeft zo'n 120 miljoen mensen. Lekker land ook.

pi_64000192
Waarom gaan die mensen uit Zimbabwe niet studeren in Engeland. Dan laten ze zich niet meer in met dit soort nonsens van de bovenste plank. Hoe verzin je het..... een chemisch wapen
pi_64000991
quote:
Op zondag 14 december 2008 02:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De wereld is overbevolkt. Afrika maakt daar deel vanuit en niet zo weinig ook. Nigeria heeft zo'n 120 miljoen mensen. Lekker land ook.
http://en.wikipedia.org/w(...)y_population_density

Judge for yourself.

Het eerste Afrikaanse land op de lijst is Rwanda, op de 29ste plaats. Nederland en België staan respectievelijk op de 25ste en 31ste plaats. Nigeria staat op plaats nr. 74, achter ongeveer half Europa, Zuid-Korea, Noord-Korea, Pakistan, Bangladesh, Israel, de Palestijnse gebieden, de Filippijnen, Japan, India,...

Zimbabwe staat trouwens op plaats nr. 177, met een bevolking van 13 miljoen inwoners voor een land dat ongeveer 10 maal groter is dan Nederland.

[ Bericht 7% gewijzigd door Chancard op 14-12-2008 05:04:40 ]
pi_64001033
quote:
Op zondag 14 december 2008 02:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

werkt zeker voor Shell
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  zondag 14 december 2008 @ 10:34:06 #47
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_64002025
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 19:05 schreef nummer_zoveel het volgende:
84 Jaar. Zou die oude knakker niet beginnen te dementeren?
Volgens mij is hij nog nooit 100% geweest
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_64002097
quote:
Op zondag 14 december 2008 02:04 schreef El_Matador het volgende:

Omdat het daar de beschaving niet naar heeft. Er is op alle continenten een succesvolle beschaving ontstaan, in het subSahara Afrika nooit. En die zal er ook nooit komen. Althans niet op eigen kracht.
Och, dat geldt ook voor Oost-Groningen.

Wat nooit is geweest, kan best nog wel komen. Maar niet als je het per definitie al afschrijft.
pi_64003807
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 20:18 schreef kawotski het volgende:

[..]

omdat ze die kans al jaren krijgen. Noem maar een land dat geen subsidie meer ontvangt en dat het geweldig doet.. Het land dat daar in de buurt zou komen zou Zuid-Afrika evt. kunnen zijn maar dat stuurt ook af op een afgrond.
leuke kansen zijn dat, met al die handelsbeperkingen
pleased to meet you
pi_64010407
quote:
Op zondag 14 december 2008 04:54 schreef Chancard het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/w(...)y_population_density

Judge for yourself.

Het eerste Afrikaanse land op de lijst is Rwanda, op de 29ste plaats. Nederland en België staan respectievelijk op de 25ste en 31ste plaats. Nigeria staat op plaats nr. 74, achter ongeveer half Europa, Zuid-Korea, Noord-Korea, Pakistan, Bangladesh, Israel, de Palestijnse gebieden, de Filippijnen, Japan, India,...

Zimbabwe staat trouwens op plaats nr. 177, met een bevolking van 13 miljoen inwoners voor een land dat ongeveer 10 maal groter is dan Nederland.
Overbevolking is natuurlijk niet hetzelfde als bevolkingsdichtheid . Afrika is overbevolkt en met name omdat de landbouw en de medische voorzieningen totaal niet berekend zijn op zulke enorme aantallen (behoeftige) mensen.

pi_64010978
quote:
Op zondag 14 december 2008 12:48 schreef moussie het volgende:

[..]

leuke kansen zijn dat, met al die handelsbeperkingen
Rhodesie had de ultieme handelsbeperking, een VN-embargo en was toen oneindig veel rijker dan nu.
pi_64011241
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 16:10 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Gezegd

Gast word wakker.... die doel bevolkingsgroep is ook negen van de tien keer de reden.

Daar sloeg mijn vergelijking op.

De complete naiviteit van je vergelijking.
zeiken om een spelfout en er dan zelf 1 maken

Blijkbaar begrijp je de strekking van wat ik zeg niet. Dat jij het vertaald naar de problemen in nederland met allochtonen is jou zaak.
And that is the news.''
pi_64011258
quote:
Op zondag 14 december 2008 18:25 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Rhodesie had de ultieme handelsbeperking, een VN-embargo en was toen oneindig veel rijker dan nu.
zou dat voor het grootste gedeelte kunnen komen omdat dat embargo 2-richtingen uit werkte, dat de markt niet vol werd gedumpt met onze goedkope producten, zoals in al die andere Afrikaanse landen wel gebeurt ?

apart trouwens dat je nou net dat embargo noemt, uiteindelijk heeft dat geleid tot de huidige situatie
pleased to meet you
  Moderator maandag 15 december 2008 @ 20:08:46 #54
8781 crew  Frutsel
pi_64039143
quote:
Surge in Zimbabwe cholera deaths

The United Nations says 978 people have now been killed by the cholera outbreak in Zimbabwe, an increase of 25% from the last figure given three days ago.

The UN's office for humanitarian affairs says 18,413 suspected cases have been reported across the country since the outbreak began in August.

The disease has spread quickly as the health care and water systems have collapsed amid a long political crisis.

Last week, President Robert Mugabe said the spread of cholera had been halted.

The UN's Office for the Co-ordination of Humanitarian Affairs (OCHA) said the worst-hit area was the capital, Harare, with 208 confirmed deaths and 8,454 suspected cases.

The South African Red Cross has sent much-needed medical supplies to Zimbabwe, and has issued an appeal for funds to treat a total of 30,000 people.

The UN has said it estimates up to 60,000 people may eventually be affected.

'Pretext to invade'

On Thursday, Mr Mugabe gave a nationally televised speech saying the outbreak had been contained.

"I am happy to say our doctors are being assisted by others, and the WHO [World Health Organization] have now arrested cholera."

He has accused Western powers, including Zimbabwe's former colonial ruler Britain, of using the cholera outbreak as a pretext to invade the country and overthrow him.

"Now that there is no cholera, there is no cause for war," he said.

Other high-ranking officials have accused Britain of deliberately spreading cholera.

In a separate development, neighbouring Botswana has denied a Zimbabwean accusation that it was involved in a plot to overthrow Robert Mugabe's government.

Zimbabwean Justice Minister Patrick Chinamasa said there was "compelling evidence" that Botswana was hosting military training camps for opposition rebels.

Economic meltdown

The UN Security Council is to hear two briefings on Zimbabwe shortly.

One will be on the cholera outbreak and the other on the stalled power-sharing agreement between President Mugabe and opposition leader Morgan Tsvangirai.

The rivals agreed to form a power-sharing government in September but its implementation has been dogged by disagreements over whose supporters would get key ministries.

The political crisis has aggravated an economic meltdown and the collapse of the country's health services, sanitation systems and water supply, allowing the cholera outbreak to spread nearly unchecked.

In the South African town of Beitbridge, across the border from Zimbabwe, 91 people have died from cholera while several more thousand people are suspected to be suffering from it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')