abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63959056
Ik lees persoonlijk graag boeken over misdaad en in het bijzonder over serial killers. Er zijn hier vast wel meer mensen met dezelfde afwijking, dus deel hier jouw tips AUB.

Ts Begint

Ter dood veroordeeld van David von Drehle
Jarenlang werkte de journalist David Von Drehle aan dit boek over de verbijsterende wereld van Death Row - de gang in een Amerikaanse gevangenis waar de dodencellen zich bevinden - in de staat Florida. Zo ontstond een fascinerend standaardwerk over de doodstraf in Amerika. David Von Drehle presenteert in dit boek de advocaten die hun leven eraan wijden moordenaars te redden, en de niet minder gedreven juristen die zich ervoor inzetten te bereiken dat de doodstraf ten uitvoer wordt gebracht. Hij schildert een indringend portret van de nabestaanden van slachtoffers van moord, die afwachten - soms tientallen jaren lang - tot het vonnis wordt voltrokken. Hij laat ons getuige zijn van het wikken en wegen door gouverneurs die met hun handtekening het bevel tot terechtstelling bekrachtigen. Von Drehle trad binnen in de rechtszalen waar rechters plechtig de verschrikelijke woorden 'en moge God uw ziel genadig zijn' uitspraken. Op ontnuchterende wijze maakte hij kennis met de wereld van de gestoorden, de verdorvenen, de bekeerden - maar ook van de onschuldigen - mannen en vrouwen die hun dagen slijten in een kleine cel in afwachting van het ogenblik dat hun tijd om is.
Alleen nog 2dehands te vinden: http://www.marktplaats.nl/index.php?sref=http%3A//www.google.nl/search%3Fhl%3Dnl%26q%3Dter+dood+veroordeeld+david+von+drehle%26btnG%3DGoogle+zoeken%26meta%3D&url=http%3A//boeken.marktplaats.nl/detectives/212014911-true-crime-ter-dood-veroordeeld-david-von-drehle.html%3Fxref%3D1

De jacht op de seriemoordenaar/In de huid van de seriemoordenaar door Robert Ressler
Robert Ressler was degene die voor de FBI een wetenschap maakte van het opstellen van profielen van seriemoordenaars. Dit boek is het vervolg op 'De jacht op de seriemoordenaar' (a.i. 96-37-225-7) en beschrijft zijn carrière sinds zijn vertrek bij de FBI. Hij wordt regelmatig om advies en samenwerking gevraagd door politiekorpsen overal ter wereld, o.a. Japan, Zuid-Afrika en Engeland. Hij beschrijft in dit boek de zaken waarmee hij te maken heeft gehad. Ook zijn de transcripties opgenomen van gesprekken die hij heeft gehad met beruchte seriemoordenaars, zoals Jeffrey Dahmer, de 'kannibaal' uit Milwaukee. Het boek voegt niet zoveel toe aan het eerdere werk, de verrassing en verbijstering is er niet meer en zijn bemoeienis met zaken in het buitenland is meestal niet meer dan een adviserende. Het opnemen van de gesprekken met Dahmer en John Wayne Gacy lijkt een gemakkelijke manier om een boek te vullen: ze zijn niet bijster interessant, in het geval van Gacy is er de moordenaar die alles ontkent en iedereen beschuldigt, bij Dahmer is er de moordenaar die alles bekent en trots de meest afschuwelijke details vermeldt. Ressler kan enige zelfgenoegzaamheid bij dit alles niet ontzegd worden

De bodyfarm - Bill Bass
Op een heuvelrug in Tennessee bevindt zich het meest macabere onderzoeksinstituut ter wereld: De bodyfarm. Hier vertellen de doden hun verhaal. Het hele terrein ligt vol menselijke lichamen in staat van ontbinding: gewoon in de open lucht, begraven, onder water en in de kofferbakken van auto's. De lichamen fungeren als stand-in voor echte moordslachtoffers en geven de geheimen van de dood prijs ten behoeve van de wetenschap en politieonderzoek.
Al dertig jaar lang is dr. Bill Bass een van de meest vooraanstaande wetenschappers op het gebied van forensisch onderzoek, vooral met betrekking tot het bepalen van het moment van overlijden. Hij heeft aan zeer veel moordzaken gewerkt en is de oprichter van De bodyfarm. Aan de hand van de meest intrigerende en dramatische zaken waarbij hij betrokken was, voert hij de lezer mee door de fascinerende wereld van forensisch onderzoek en geeft hij een unieke rondleiding achter de gesloten deuren van De bodyfarm.
http://www.bol.com/nl/p/b(...)#product_description
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_63959194
Oh ja en nog eentje die ikzelf eigenlijk te gruwelijk vond om te lezen, voor de bikkels:

http://www.amazon.com/Killer-Fiction-G-J-Schaefer/dp/0922915431
Killer Fiction van veroordeeld seriemoordenaar Gerard Schaefer.

In een zogenaamd fictieboek beschrijft Scaefer deels zijn eigen moorden, maar krijg je ook een disturbing insight in het zieke brein van deze seriemoordenaar. Echt een vreselijk boek. Maar deels wel interessant.
pi_63959398
De ontvoering van Freddy Heineken - Peter R. de Vries

Ik heb 'm zelf niet gelezen maar praktisch elke profvoetballer wel dus dat moet wel een goed boek zijn.
Letterlijke titel is "Alfred Heineken", maar in de kleedkamer is het Freddy.

Don Delillo - Libra

Wel semi-fictie; het is een soort biografie van Lee Harvey Oswald, verweven met fragmenten die met de conspiracy rond de moord op Kennedy te maken hebben, voordat de hoofdpersoon daarbij betrokken is of zelfs van weet.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_63959603
In Cold Blood van Truman Capote natuurlijk, over de moord op een heel gezin in een klein dorpje in Kansas.
A little nonsense now and then is cherished by the wisest men.
pi_63959627
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 13:29 schreef Rabsadani het volgende:
In Cold Blood van Truman Capote natuurlijk, over de moord op een heel gezin in een klein dorpje in Kansas.
Ja, die is geweldig inderdaad!
pi_63959695
Daarnaast Zodiac van Robert Graysmith, over (jawel) de Zodiac moordenaar. Heel onbevredigend einde omdat de Zodiac natuurlijk nooit gepakt is

Zelfde verhaal over the Black Dahlia van James Ellroy. Is ook een film van gemaakt, niet gezien, maar ik durf te wedden dat het boek veel grafischer (en daarmee ranziger) is, gezien de vele details van de gruwelijke moord.
A little nonsense now and then is cherished by the wisest men.
pi_63959755
Richard Klinkhamer - Woensdag Gehaktdag
quote:
Synopsis:
Op woensdag 30 januari 1991 verdwijnt Hannie Godfrinon, de vrouw van de schrijver Richard Klinkhamer, spoorloos. Al snel valt de verdenking op Klinkhamer zelf. Hij ontkent en de politie vindt onvoldoende bewijsmateriaal om Klinkhamer vast te houden. Drie maanden na het 'verdwijnen' van zijn vrouw begint Klinkhamer als een bezetene te schrijven aan een nieuw boek. De titel Woensdag Gehaktdag is een verwijzing naar de geruchten dat hij zijn vrouw door de gehaktmolen zou hebben gedraaid. In het boek beschrijft Klinkhamer wat er gebeurd zou kunnen zijn op die fatale woensdag in januari. Het is overduidelijk geen bekentenis.

Op donderdag 3 februari 2000 wordt het stoffelijk overschot van Hannie gevonden in de achtertuin van het huis waar Klinkhamer tot mei 1997 woonde. Klinkhamer wordt gearresteerd en bekent schuld. Hij wordt veroordeeld wegens doodslag en verdwijnt achter de tralies. In oktober 2003 komt hij vervroegd vrij en trekt zich terug in Amsterdam waar hij werkt aan diverse nieuwe manuscripten.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_63959787
http://www.amazon.com/Shot-Heart-Mikal-Gilmore/dp/0385478003
A shot in the heart van Mikal Gilmore, de broer van moordenaar Gary Gilmore.
Aangrijpend verhaal over de jeugd van beiden en de aanloop naar de misdrijven van Gary. Favoriete boek van Johnny Depp

http://www.amazon.com/Fathers-Story-Mans-Anguish-Confronting/dp/0751513105/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1229085245&sr=1-1
A Father's Story: One Man's Anguish at Confronting the Evil in His Son - Lionel Dahmer
In dezelfde categorie, geschreven door de vader van Jaffrey Dahmer.
  vrijdag 12 december 2008 @ 13:36:36 #9
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_63959828
In Cold Blood is een van mijn favoriete boeken.

In dit rijtje horen ook zeker Helter Skelter over de Manson Family van openbaar aanklager Vincent Bugliosi en Citizen X: Killer Department van Robert Cullen over Rostov Ripper Andrej Tsjikatilo thuis.

En een speciale vermelding voor Het Schervengerecht van AFTh van der Heijden voor degenen die zowel geïnteresseerd zijn in Charles Manson als in Roman Polanski.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 12 december 2008 @ 13:37:54 #10
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_63959862
The girl next door van Jack Ketchum schiet me ook nog te binnen. Sadism in the suburbs.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:06:57 #11
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_63960640
Oh, tof topic

Ik wil zelf binnenkort in ieder geval een boek over Jack the Ripper gaan lezen, maar ben van plan nog veel meer over, uiteraard, seriemoordenaars te gaan lezen. Ben er nog niet eerder aan toegekomen
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 12 december 2008 @ 23:25:12 #12
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_63975629
Ik heb een tijdje geleden "The Iceman, Confessions of a Mafia Contract Killer" gelezen.

The Iceman, Richard Kuklinski, heeft in zo'n 30 jaar ongeveer 200 mensen omgelegd. Dat is een bizarre prestatie. Maar nog bizarder vond ik het verleden van zijn ouders, en de omstandigheden waaronder hij is opgegroeid. Zo werd hij, nadat zijn broer al was doodgeslagen door zijn vader, regelmatig midden in de nacht door zijn stomdronken vader uit zijn bed getrokken en in elkaar geslagen inclusief tegen de muur gegooid worden.
Rond zijn 13de begon een 'gang' van 6 leeftijdgenoten hem te pesten en in elkaar te slaan Op zijn 14de beging hij hierdoor zijn eerste moord. Hij pikte het niet meer en volgde de leider van de gang met een eind hout, om hem op een dag zo vreselijk in elkaar te slaan dat die knul het niet overleefde. Hij heeft de vingers van zijn slachtoffer afgesneden en al zijn tanden eruit geslagen zodat niemand die knul meer kon herkennen. Het lichaam is nooit gevonden.
Deze moord beviel hem wel, en hij bedacht dat het "beter was te geven dan te ontvangen". Hij heeft vervolgens ook nog de andere 5 gang members omgelegd, en daar begon langzaam maar zeker zijn carriere om voor de mafia te moorden.

De engelse wiki is de beste om er wat meer over te lezen. De Nederlandse wiki is nogal beperkt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Kuklinski

Hier al in de gevangenis, maar niet zo'n prettig figuur om op het verkeerde moment tegen het lijf te lopen...

Deze kon in de true crime aanraders niet ontbreken vond ik.
pi_63986452
Niet alles is even goed, maar het meeste wel:

en het is niet alles .
anonieme razernist
  zaterdag 13 december 2008 @ 15:54:17 #14
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_63986706
Het proces Adolf Hitler.

Geen waargebeurd verhaal, ik weet ook niet zeker of hij er hier hoort, maar zeker het benoemen waard.
Een schets van hoe het proces tegen Hitler had gelopen, als hij niet dood was gegaan. Echt het lezen waard.
Laffe huichelaar
  † In Memoriam † zaterdag 13 december 2008 @ 15:55:30 #15
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_63986727
Mogen DVD's ook?
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
pi_63986734
Hmm.. interesting.
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
pi_64035208
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 15:40 schreef NoCigar het volgende:
Niet alles is even goed, maar het meeste wel:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

en het is niet alles .
Ik zie dat je Gomorra ook heb staan, die heb ik te leen van mijn vader nu. Is hetw at?
pi_64035987
Ja , hoor wel de moeite waard en erg goed geschreven. Veel meer literair dan de reguliere true crime. Het is misschien niet overal even helder voor buitenstaanders (alleen al die plaatsjes rondom Napels al) als ik en de schrijven wel erg zijn best doet om te laten merken dat de Camorra toch wel de grootste en ergste misdaagorganistaie in Italië, veel erger dan die softe Siciliaanse boertjes met hun marginaal gerommel. Maar ze zijn dan ook behoorlijk groot en hun invloed is moeilijk te bevatten of te onderschatten. En de organisatie is er zelf ook niet blij mee, gezien de gevolgen voor de schrijver.
anonieme razernist
pi_64084669
De Bodyfarm - Bill Bass

Dat wil ik wel eens een keer lezen.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 00:50:34 #20
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_64571325

At the age of 11, Kody Scott was initiated into the L.A. gang the Crips. He'd just done battle with the enemy, pumping eight blasts from a sawn-off shotgun into a group of rival gang members. From then on, Kody channeled everything into gang life - earning the gang name of Monster. Written from his prison cell, this autobiography is an account of the violent life of Monster Kody Scott.

Aanrader maar weet niet of die nog in het Nederlands te verkrijgen is.
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
  vrijdag 2 januari 2009 @ 01:11:46 #21
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_64571912
Hier plaats ik even een tvptje .

Hoorde van een collega van me dat die dat boek over de Gomorra erg de moeite waard vond, dus misschien ga ik die binnenkort ook wel aanschaffen.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 01:36:51 #22
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_64572393
TVP , houd ook van dit genre .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_64582193
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 23:25 schreef Snakey het volgende:
Ik heb een tijdje geleden "The Iceman, Confessions of a Mafia Contract Killer" gelezen.

The Iceman, Richard Kuklinski, heeft in zo'n 30 jaar ongeveer 200 mensen omgelegd. Dat is een bizarre prestatie. Maar nog bizarder vond ik het verleden van zijn ouders, en de omstandigheden waaronder hij is opgegroeid. Zo werd hij, nadat zijn broer al was doodgeslagen door zijn vader, regelmatig midden in de nacht door zijn stomdronken vader uit zijn bed getrokken en in elkaar geslagen inclusief tegen de muur gegooid worden.
Rond zijn 13de begon een 'gang' van 6 leeftijdgenoten hem te pesten en in elkaar te slaan Op zijn 14de beging hij hierdoor zijn eerste moord. Hij pikte het niet meer en volgde de leider van de gang met een eind hout, om hem op een dag zo vreselijk in elkaar te slaan dat die knul het niet overleefde. Hij heeft de vingers van zijn slachtoffer afgesneden en al zijn tanden eruit geslagen zodat niemand die knul meer kon herkennen. Het lichaam is nooit gevonden.
Deze moord beviel hem wel, en hij bedacht dat het "beter was te geven dan te ontvangen". Hij heeft vervolgens ook nog de andere 5 gang members omgelegd, en daar begon langzaam maar zeker zijn carriere om voor de mafia te moorden.

De engelse wiki is de beste om er wat meer over te lezen. De Nederlandse wiki is nogal beperkt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Kuklinski

Hier al in de gevangenis, maar niet zo'n prettig figuur om op het verkeerde moment tegen het lijf te lopen...

[ afbeelding ]

Deze kon in de true crime aanraders niet ontbreken vond ik.
The Iceman: Confessions Of A Mafia Hitman, Part1
http://video.google.com/videoplay?docid=5740692213665972395

The Iceman: Confessions Of A Mafia Hitman, Part2
http://video.google.nl/videoplay?docid=5116812489134120077&ei=BTJeSYqUNpTuqAKjrMieBQ&q=kuklinski&hl=nl

1,5 uur durend interview met Richard Kuklinski.
quote:
Up Close and Personal with a Killer When I was finally admitted into the bowels of Trenton State Prison in New Jersey’s capital to interview multiple murderer Richard Kuklinski, a.k.a. “the Iceman,” it wasn’t at all what I had expected. My assumption was that it would be like the movies. We’d be separated by a shatter-proof glass barrier. We’d communicate through telephone handsets. There would be guards all around watching our every move. But I couldn’t have been more wrong. Clarice Starling had more protection when she visited Dr. Hannibal “the Cannibal” Lector in The Silence of the Lambs. At least she had bars. And frankly, as a killer, Lector was downright crude compared to the stealth and skullduggery of the Iceman. Lector liked to bite; Kuklinski preferred a cyanide solution administered from a nasal spray bottle. A surprise spritz to the face usually produced a shocked inhalation from the victim, who as a result would die in under a minute. And unless the body was found right away and a savvy medical examiner knew what to look for, the poison would go undetected because cyanide naturally dissipates in the body after two hours. But cyanide was only one of the things I was thinking about on the morning of January 16, 1992, when I arrived for my date with the Iceman

Wel een treffende omschrijving wat ik alleens zag van hem: "A mind made for murder". Mede door zijn walgelijke ouders..

Deze anekdote illustreert misschien wel het meest hoe de man in elkaar zat:
Op kerstavond realiseerde hij zich dat hij nog geld van iemand kreeg (1600 dollar) en verliet zijn gezin om dat geld te halen.. Wat erop neer kwam dat hij even later iemand in zijn auto dood zou schieten. Toen hem in een interview werd gevraagd wat hij voelde toen hij weer met de kids onder de kerstboom zat zei ie: "I felt angry, cause I couldn't put the damn toys for the kids together".

[ Bericht 7% gewijzigd door Twerk op 02-01-2009 17:21:29 ]
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
pi_64712289

Deze aan het lezen, nog iets van 50 pp, laat dan wel weten hoe of wat; ik vind het iig een aardig boek.
I´m back.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 8 januari 2009 @ 17:53:09 #25
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_64818895
Wat overigens een erg goed boek over seriemoordenaars is: "Het fenomeen seriemoordenaar: het wie, wat, waar, hoe en waarom van 's werelds meest gevreesde moordenaars" door Harold Schechter.

Ik heb hem zelf gelezen en het is een boek dat erg makkelijk wegleest. Er wordt onderscheid gemaakt tussen man/vrouw, heteroseksueel/homoseksueel, leeftijden e.d., en hierbij word ook gekeken naar de verschillen en waarom etc.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_64819090
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 17:53 schreef ChipsZak. het volgende:
Wat overigens een erg goed boek over seriemoordenaars is: "Het fenomeen seriemoordenaar: het wie, wat, waar, hoe en waarom van 's werelds meest gevreesde moordenaars" door Harold Schechter.
[ afbeelding ]
Ik heb hem zelf gelezen en het is een boek dat erg makkelijk wegleest. Er wordt onderscheid gemaakt tussen man/vrouw, heteroseksueel/homoseksueel, leeftijden e.d., en hierbij word ook gekeken naar de verschillen en waarom etc.
Die ken ik nog niet! Enig idee waar ie verkocht wordt?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 8 januari 2009 @ 18:50:53 #27
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_64820863
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 17:59 schreef Ripley het volgende:

[..]

Die ken ik nog niet! Enig idee waar ie verkocht wordt?
Nee, geen idee eigenlijk.
Hij is sowieso in de bieb te lenen.
Misschien staattie wel op bol.com?
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_64864967
Hij staat idd op bol.com .. Als je er geen probleem mee hebt dat het engels is zou ik je willen aanraden:

Serial Killers: The Methods and Madness of Monsters

The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
pi_64865144
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 20:26 schreef Twerk het volgende:
Hij staat idd op bol.com .. Als je er geen probleem mee hebt dat het engels is zou ik je willen aanraden:

Serial Killers: The Methods and Madness of Monsters

[ afbeelding ]
Je hebt dat boek gelezen, neem ik aan. Wat komt daar nu uit?
I´m back.
pi_64866441
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 20:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je hebt dat boek gelezen, neem ik aan. Wat komt daar nu uit?
In welke zin bedoel je precies "wat komt daar nu uit"?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 9 januari 2009 @ 21:31:07 #31
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_64867233
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 21:07 schreef Twerk het volgende:

[..]

In welke zin bedoel je precies "wat komt daar nu uit"?
Vertel er eens wat meer over. Wat vertelt het boek?
pi_64867421
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 21:31 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Vertel er eens wat meer over. Wat vertelt het boek?
Bekijk dit topic eens dat ik een paar weken terug heb gemaakt:
Typen Serial killers + kenmerken.

Als je verder specifieke vragen hebt hoor ik het wel.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 10 januari 2009 @ 11:35:53 #33
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_64880425
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 21:35 schreef Twerk het volgende:

[..]

Bekijk dit topic eens dat ik een paar weken terug heb gemaakt:

Als je verder specifieke vragen hebt hoor ik het wel.
Ah, merci.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 16:03:28 #34
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_64888249
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 13:36 schreef Copycat het volgende:

In dit rijtje horen ook zeker Helter Skelter over de Manson Family van openbaar aanklager Vincent Bugliosi en Citizen X: Killer Department van Robert Cullen over Rostov Ripper Andrej Tsjikatilo thuis.
Helter Skelter is misschien wel mijn all time favorite. Geweldig boek, echt een klassieker. Een must voor iedereen die graag true crime leest. Niet alleen de extreme 'engheid' van Manson en zijn Family komt er in naar voren, maar ook heel interessant om te lezen hoe moeilijk het was om Manson zelf veroordeeld te krijgen voor 7 moorden waarbij hij zelf niet of nauwelijks aanwezig was.

Zal later nog een uitgebreider lijstje posten.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  donderdag 12 februari 2009 @ 22:13:28 #35
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_66003503
Nog nieuwe boeken?
pi_66003615
Ik ben momenteel de anatomie van een seriemoordenaar va Sytze vander Zee aan het lezen.

Is even wennen, maar wel heel herkenbaar (hij beschrijft ook het accent en zo)
  donderdag 12 februari 2009 @ 22:20:55 #37
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_66003846
Zo even googlen
pi_66003879
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 22:20 schreef Harajuku. het volgende:
Zo even googlen
gaat over het beest van harkstede, was een verjaardagscadeautje
pi_66007081
Heb ik een tijdje geleden ook gelezen, het was in de uitverkoop .
Prima boek overigens: de seriemoordenaar ontdaan van elke glamour, maar gewoon las zeer trieste loser uit de onderklasse waarmee niemand gezien wil worden eigenlijk. En de man is totaal onbetrouwbaar dus moet je voor informatie maar afgaan op de intermezzo's van Van der Zee, en die komt op een gegeven moment ook niet verder. Het is wel een zielige man overigens, en wel een argument voor een 'nurture-zienswijze' op het ontstaan van een seriemoordenaar.
En het boek maakte me zeer nieuwsgierig naar een ander boek van Van der Zee, dat over Koos H.

Ik ken die streek (Harkstede, Groningen) niet goed maar heb wel geprobeerd de locaties op Google earth te vinden, maar helaas heel precies lukte het niet.

[ Bericht 3% gewijzigd door NoCigar op 13-02-2009 00:03:55 ]
anonieme razernist
pi_66146960
Het bezwaar van zo'n boek is natuurlijk wel dat mensen enorm de neiging hebben te generaliseren.. Als je bijv. na het lezen van zo'n boek bijv zou concluderen dat seriemoordenaars domme, kansloze mensen zijn, dan sla je de plank volledig mis. (Uit een dergelijk boek is sowieso weinig te concluderen).

Het is verder heel leuk dat hij het accent beschrijft enz. , maar ook dat dient natuurlijk geen enkel doel.
pi_66152228
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 03:03 schreef Twerk het volgende:
Het bezwaar van zo'n boek is natuurlijk wel dat mensen enorm de neiging hebben te generaliseren.. Als je bijv. na het lezen van zo'n boek bijv zou concluderen dat seriemoordenaars domme, kansloze mensen zijn, dan sla je de plank volledig mis. (Uit een dergelijk boek is sowieso weinig te concluderen).

Het is verder heel leuk dat hij het accent beschrijft enz. , maar ook dat dient natuurlijk geen enkel doel.
Ik heb genoeg boeken over seriemoordenaars gelezen om te weten dat er net als bij alle andere mensen heel veel verschillende gradaties in zijn - van kansloos tot ogenschijnlijk succesvol en van heel lower class tot superintelligent zeg maar

Ik vond dit boek interessant en ook het beschrijven van het accent en zo omdat het een keer gaat over een nederlander, waardoor het veel dichterbij komt. Dat is dus wel degelijk relevant in mijn ogen
pi_66369061
Anatomie van een seriemoordenaar

schrijver: S. van der Zee

Omschrijving:

'Een meeslepend, indrukwekkend en soms verbijsterend boek dat in de verzameling van crime-liefhebbers niet mag ontbreken.' – John van den Heuvel'Het beest van Harkstede' noemen ze hem: Willem van Eijk, die wegens de moord op drie prostituees tot levenslang is veroordeeld. Sytze van der Zee voerde vijfentwintig gesprekken met hem. Verder baseerde hij zich voor dit boek op processen-verbaal, psychiatrische rapporten en gesprekken met betrokkenen, onder wie Van Eijks ex-vrouw. Van der Zee brengt deze seriemoordenaar beklemmend dichtbij en laat zien welke kwade driften in een mens kunnen schuilgaan. 'Even mooi als gruwelijk. Anatomie van een seriemoordenaar gaat onder je huid zitten.' – Jan Eilander'De gesprekken met seriemoordenaar Willem van E. hebben fascinerende, maar tegelijkertijd huiveringwekkende lectuur opgeleverd.' – Peter R. de Vries'Dit boek is een heroïsche poging door te dringen in de ziel en de geschiedenis van een slecht mens, en juist omdat het zo goed is geschreven, lukt dat. De lezer blijft beklemd, en illusies armer, achter.' – Martin Bril'Zelden een boek gelezen waarin zo gedetailleerd en tegelijkertijd met zoveel distantie getracht wordt om enig licht te werpen in de inktzwarte krochten van het menselijk brein.'
  maandag 23 februari 2009 @ 18:17:19 #43
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_66381236
if I did it - O.J simpson
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  Eindredactie Games maandag 23 februari 2009 @ 18:33:13 #44
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_66381674
Tvp.

Eigenlijk ben ik op zoek naar spul over de Nederlandse onderwereld. Boeken over Mieremet, Eef Hoos, Cor van Hout etc. en vooral Dino Soerel, die nog steeds (internationaal) gezocht wordt.

Paar boeken die ik vond waren "Oorlog in de Amsterdamse onderwereld" en "Op leven en dood". Iemand deze gelezen of wellicht andere suggesties? .
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_66486754
mooie collectie NoCigar, mijn all-time favorite zit er ook tussen ( de huurmoordenaar ) ik ben nog op zoek naar soortgelijke boeken, specifiek over huurmoordenaars, iemand nog suggesties ? ( NL of EN )
DNB
pi_66487716
quote:
Op maandag 23 februari 2009 18:33 schreef 2dope het volgende:

Paar boeken die ik vond waren "Oorlog in de Amsterdamse onderwereld" en "Op leven en dood". Iemand deze gelezen of wellicht andere suggesties? .
Beide wel aardige boeken, korte hoofdstukken met elk een ander personage in het vizier die de afgelopen jaren geliquideerd zijn, in "Op leven en dood" van gerlof leistra komen ook nog de nog levende top mannen aan bod ( een aantal iig ), met aardig wat achtergrond informatie over de persoon in kwestie, best het lezen waard deze boeken.

Over dino soerel zou ik ook graag een goed boek of iets van een uitgebreide persoon beschrijving willen lezen, maar er is maar weinig over hem bekend naar het schijnt, de informatie die er nu te vinden is in boeken en internet is maar magertjes en volgens mij veranderd dat in de komende tijd ook nog niet.

Wat ik persoonlijk een erg goed boek vindt en leuk om te lezen is "mijn leven als beroepscrimineel" van Bert Prins ( pseudoniem ) opgetekend door Koen scharrenberg ( ISBN. 90389 1225 0 )
DNB
pi_66524301
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 17:08 schreef De_Nylon_Badmuts het volgende:
mooie collectie NoCigar, mijn all-time favorite zit er ook tussen ( de huurmoordenaar ) ik ben nog op zoek naar soortgelijke boeken, specifiek over huurmoordenaars, iemand nog suggesties ? ( NL of EN )
Ik bedoel het niet vervelend, maar dat boek over Tony Frankos ('huurmoordenaar')is bijna van A tot Z verzonnen of gelogen. En wat niet verzonnen is, is overgenomen uit andere boeken, het is soms bijna komisch om te lezen hoeveel foute informatie er in dat boek staat.
Beter imo is Murder Machine, een van de beste boeken in het genre van Gene Mustain en Jerry Capeci, over een hele ploeg moordenaars die verdacht worden van in totaal ongeveer tweehonderd slachtoffers- maar de meeste zijn niet gevonden. (De zoon van de hoofddader (Roy Demeo) heeft ook een wat zeurderig boek -for the sins of my father-geschreven, maar het is ook niet niks natuurlijk, leven met zo'n achtergrond.)

Een ander boek wat ik altijd nog eens wil lezen is en goede dingen over hoor: Tears & Tiers: The Life and Times of Joseph "Mad Dog" Sullivan, een beruchte hitman die trouwens ook prominent in 'de huurmoordenaar' figureert.
anonieme razernist
  vrijdag 27 februari 2009 @ 16:48:48 #48
179248 De_Nylon_Badmuts
cola saved my life
pi_66525832
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 16:13 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Ik bedoel het niet vervelend, maar dat boek over Tony Frankos ('huurmoordenaar')is bijna van A tot Z verzonnen of gelogen. En wat niet verzonnen is, is overgenomen uit andere boeken, het is soms bijna komisch om te lezen hoeveel foute informatie er in dat boek staat.
Beter imo is Murder Machine, een van de beste boeken in het genre van Gene Mustain en Jerry Capeci, over een hele ploeg moordenaars die verdacht worden van in totaal ongeveer tweehonderd slachtoffers- maar de meeste zijn niet gevonden. (De zoon van de hoofddader (Roy Demeo) heeft ook een wat zeurderig boek -for the sins of my father-geschreven, maar het is ook niet niks natuurlijk, leven met zo'n achtergrond.)

Een ander boek wat ik altijd nog eens wil lezen is en goede dingen over hoor: Tears & Tiers: The Life and Times of Joseph "Mad Dog" Sullivan, een beruchte hitman die trouwens ook prominent in 'de huurmoordenaar' figureert.
Dat had ik idd al vaker gehoord ja, Jimmy Coonan heeft zelfs volgens mij een rechtszaak tegen Frankos ingediend m.b.t. zijn beschreven aandeel in de moord op Jimmy Hoffa, Coonan zat toen Hoffa verdween zelf achter de tralies, maar toch vind ik het een amusant boek om te lezen.

Murder Machine heb ik ook in mijn collectie en is idd een erg goed geschreven boek met veel informatie over de DeMeo groep, For the sins of my father ( of de Maffiazoon in de NL vertaling ) heb ik ook gelezen en vond ik ook een erg leuk boek om te lezen omdat daar meer het familie leven beschreven wordt van DeMeo, in Murder Machine is het weer de maffia kant die uitgelicht wordt.

Over Tears & Tiers, dat boek lijkt mij ook wel wat, alleen het feit dat het door zijn vrouw verteld/geschreven is maakt mij een beetje huiverig, ik wil over zijn criminele feiten lezen en ben bang dat het allemaal wat gebagatelliseerd wordt door zijn vrouw om zijn ( haar ) naam wat uit het slijk te trekken.

[ Bericht 3% gewijzigd door De_Nylon_Badmuts op 27-02-2009 18:01:57 ]
DNB
pi_66696380
Ik kan vrij aardig (zacht uitgedrukt) met Engels onderweg, maar toch vind ik het minder fijn lezen dan Nederlandstalige boeken. En dat is best jammer, want zeker de verhalen over Manson en de Helter Skelter-moorden en over 'The Iceman' Kuklinski zou ik graag lezen. Maar die zijn dus niet in het Nederlands beschikbaar.

Verder heb ik zelf 'Een moord kost meer levens' van Peter R. de Vries in één adem uitgelezen. Geweldig boek. Ga nu beginnen in zijn boek over de Heineken-ontvoering.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 02:20:34 #50
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_67228047
tvp
pi_67433162
wow dat ik nog nooit in dit sub forum geweest ben.
ik beschouw mezelf als zeer kundig iemand op dit gebied.

Ik kan aanraden:

Fred and Rose van Howard Sounes

en Out of the Shadow door de dochter Anne-Marie West

Verder:
Alone with the Devil door Ronal Markman

Alles van Roy Hazelwood!

Verder hmm
Snowtown: The Bodies in Barrels Murders by Jeremy Pudney
Wicked Beyond Belief: The hunt for the Yorkshire Ripper

Ik kan wel door gaan, heb een boekenkast er vol mee staan
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_67507752
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 16:50 schreef Fargo het volgende:
Ik kan vrij aardig (zacht uitgedrukt) met Engels onderweg, maar toch vind ik het minder fijn lezen dan Nederlandstalige boeken. En dat is best jammer, want zeker de verhalen over Manson en de Helter Skelter-moorden en over 'The Iceman' Kuklinski zou ik graag lezen. Maar die zijn dus niet in het Nederlands beschikbaar.

Verder heb ik zelf 'Een moord kost meer levens' van Peter R. de Vries in één adem uitgelezen. Geweldig boek. Ga nu beginnen in zijn boek over de Heineken-ontvoering.
Na dit topic te hebben doorgelezen, zitten er toch wel interessante engelse boeken tussen. Straks maar eens kijken op bol oid.

Ik moet dat boek van Peter R. nog steeds gaan halen, klinkt erg spannend iig.
Ontvoering van Heineken is echt een aanrader

tevens, een tvptje
  vrijdag 3 april 2009 @ 10:43:18 #53
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_67669459
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 15:51 schreef laforest het volgende:
wow dat ik nog nooit in dit sub forum geweest ben.
ik beschouw mezelf als zeer kundig iemand op dit gebied.

Ik kan aanraden:

Fred and Rose van Howard Sounes
[ afbeelding ]

Ik kan wel door gaan, heb een boekenkast er vol mee staan
Oh ja! Fred and Rose, die was ik weer vergeten
  vrijdag 3 april 2009 @ 10:52:01 #54
237059 Twerk
The Spurs
pi_67669731
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 23:02 schreef Foxriver het volgende:

[..]

Na dit topic te hebben doorgelezen, zitten er toch wel interessante engelse boeken tussen. Straks maar eens kijken op bol oid.

Ik moet dat boek van Peter R. nog steeds gaan halen, klinkt erg spannend iig.
Ontvoering van Heineken is echt een aanrader

tevens, een tvptje
Dat is zo'n beetje het meest cheesy misdaad boek ooit. Bovendien kan Peter R. de Vries totaal niet schrijven.

Echt zo'n boek wat elke profvoetballer op z'n nachtkastje heeft liggen, omdat het hip is. Sad.
pi_67673960
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 10:43 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Oh ja! Fred and Rose, die was ik weer vergeten
Dat zijn mijn favo's
Heb wel eens een brief naar Rosemary West gestuurd.
  vrijdag 3 april 2009 @ 12:58:27 #56
237059 Twerk
The Spurs
pi_67673993
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 12:57 schreef laforest het volgende:

[..]

Dat zijn mijn favo's
Heb wel eens een brief naar Rosemary West gestuurd.
En een reactie gekregen?

Wat bewoog jou er verder toe om te schrijven als ik vragen mag?
pi_67674056
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 12:58 schreef Twerk het volgende:

[..]

En een reactie gekregen?
Nee

Van Fred ook niet. Garpje

Ik heb een hele boekenkast en DVD kast vol met true crime boeken en dvd's (docu's en films).
Ik zal vanavond eens een lijstje maken van interessante boeken die ik daar in heb staan
  vrijdag 3 april 2009 @ 13:02:49 #58
237059 Twerk
The Spurs
pi_67674131
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:00 schreef laforest het volgende:

[..]

Nee

Van Fred ook niet. Garpje

Ik heb een hele boekenkast en DVD kast vol met true crime boeken en dvd's (docu's en films).
Ik zal vanavond eens een lijstje maken van interessante boeken die ik daar in heb staan
Heb je de interviews met "The Iceman" gezien?
pi_67674168
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 12:58 schreef Twerk het volgende:

[..]

En een reactie gekregen?

Wat bewoog jou er verder toe om te schrijven als ik vragen mag?

Omdat ik zeer geinteresseerd ben in de geest en gedachten van seriemoordenaars.
Wat de omstandigheden waren en hetgeen dat hen tot de daden bracht waarvoor ze veroordeeld zijn.
Waarom als je twee personen hebt die beide een vergelijkbare levensloop hebben gaat 1 wel moorden en de andere niet? Ik ben op zoek naar dat wat die personen anders maakt dan anderen die ook een zelfde verleden hebben (misbruik, slechte jeugd, hersenbeschadiging, etc)
Soort van onderzoek doe ik dus.
pi_67674199
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:02 schreef Twerk het volgende:

[..]

Heb je de interviews met "The Iceman" gezien?
Ja, ik heb ze allemaal gezien, heb er twee op DVD.
Ik heb ook het boek over The Iceman, pil van een boek in 1 keer uitgelezen, SUPER goed boek!!
Verveelt geen second.
pi_67674234
The Ice Man, Confessions of a Mafia Contract Killer

vrijdag 3 april 2009 @ 13:06:42 #62
237059 Twerk
The Spurs
pi_67674249
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:04 schreef laforest het volgende:

[..]

Omdat ik zeer geinteresseerd ben in de geest en gedachten van seriemoordenaars.
Wat de omstandigheden waren en hetgeen dat hen tot de daden bracht waarvoor ze veroordeeld zijn.
Waarom als je twee personen hebt die beide een vergelijkbare levensloop hebben gaat 1 wel moorden en de andere niet? Ik ben op zoek naar dat wat die personen anders maakt dan anderen die ook een zelfde verleden hebben (misbruik, slechte jeugd, hersenbeschadiging, etc)
Soort van onderzoek doe ik dus.
Ik ben er ooit dit topic over begonnen:

Misschien heb je er wat aan.
pi_67674333
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:06 schreef Twerk het volgende:

[..]

Ik ben er ooit dit topic over begonnen:

Misschien heb je er wat aan.
Typische omschrijvingen van Hazelwood, Ressler en Keppel.

Ik heb vele van hun werken gelezen of in mijn boekenkast.
  vrijdag 3 april 2009 @ 13:11:23 #64
237059 Twerk
The Spurs
pi_67674403
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:05 schreef laforest het volgende:

[..]

Ja, ik heb ze allemaal gezien, heb er twee op DVD.
Ik heb ook het boek over The Iceman, pil van een boek in 1 keer uitgelezen, SUPER goed boek!!
Verveelt geen second.
Dat boek heb ik niet gelezen.

Ironisch genoeg zit zijn jongere broer in dezelfde gevangenis vast.

Als je het over omstandigheden (in de jeugd) hebt waarom mensen zo gestoord worden om te moorden, dan zou je moeten kijken naar de jeugd van Kuklinski en zijn ouders. Erg triest.
pi_67674406
Ik open binnenkort wat topics over zeer brute maar onbekende zaken. Die niet zoveel aandacht kregen zoals Bundy, Gacy, Ramirez of Dahmer.
pi_67674461
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:11 schreef Twerk het volgende:

[..]

Dat boek heb ik niet gelezen.

Ironisch genoeg zit zijn jongere broer in dezelfde gevangenis vast.

Als je het over omstandigheden (in de jeugd) hebt waarom mensen zo gestoord worden om te moorden, dan zou je moeten kijken naar de jeugd van Kuklinski en zijn ouders. Erg triest.
Kuklinsi is inmiddels al weer een tijdje dood, dus zijn broer zit er nu alleen vast.
Die broer van hem is een pedo killer, hij had echt een hekel aan hem. In het boek wordt alles beschreven. Die broer had een jong meisje verkracht boven op een flat en toen heeft ie haar van die flat afgegooit.
  vrijdag 3 april 2009 @ 13:22:22 #67
237059 Twerk
The Spurs
pi_67674761
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:12 schreef laforest het volgende:

[..]

Kuklinsi is inmiddels al weer een tijdje dood, dus zijn broer zit er nu alleen vast.
Die broer van hem is een pedo killer, hij had echt een hekel aan hem. In het boek wordt alles beschreven. Die broer had een jong meisje verkracht boven op een flat en toen heeft ie haar van die flat afgegooit.
Ja ok, nu zit hij er alleen idd.

Dat verhaal van die broer ken ik wel ja. Erg triest.

Kuklinski vertelde ook dat hij een kind nooit wat zou aandoen en had ook daarom denk ik zo'n hekel aan zijn broer.
Komisch als hij beschrijft dat ze elkaar weleens tegenkwamen in die gevangenis.. Al zal daar op het boek wel wat uitgebreider op in worden gegaan.
  vrijdag 3 april 2009 @ 13:41:05 #68
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_67675407
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:11 schreef laforest het volgende:
Ik open binnenkort wat topics over zeer brute maar onbekende zaken. Die niet zoveel aandacht kregen zoals Bundy, Gacy, Ramirez of Dahmer.
Leuk
pi_67675926
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:06 schreef laforest het volgende:
The Ice Man, Confessions of a Mafia Contract Killer

[ afbeelding ]

Weer zo'n boek met gratis een boel verzonnen onzin erbij waarin de hoofdfiguur zichzelf belangrijker maakt dan hij is met een paar totaal ongeloofwaardige verhalen. Dat heeft zo'n jongen toch niet nodig.
anonieme razernist
pi_67676012
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:55 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Weer zo'n boek met gratis een boel verzonnen onzin erbij waarin de hoofdfiguur zichzelf belangrijker maakt dan hij is met een paar totaal ongeloofwaardige verhalen. Dat heeft zo'n jongen toch niet nodig.
Dat boek is erg goed, heb je het gelezen?

Als het allemaal verzonnen is, waarom is hij er dan wettelijk voor veroordeeld?
pi_67676041
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:41 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Leuk
Morgen komt het eerste topic eraan, ben het al aan het schrijven.
  vrijdag 3 april 2009 @ 13:58:34 #72
237059 Twerk
The Spurs
pi_67676051
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:55 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Ik heb het boek niet gelezen, maar in welke zin wordt er overdreven dan?
pi_67676768
Ik zei dus niet dat het allemaal verzonnen is, veel van zijn eigen verhalen zullen wel min of meer waar zijn, en dat levert genoeg stof op voor een boek.
Maar hij doet een aantal totaal belachelijke beweringen over zijn betrokkenheid bij de moorden op Paul Castellanno, Roy DeMeo, Carmine Galante en hilarisch genoeg zelfs de moord James Hoffa. Moorden waar genoeg van bekend is om zelfs verre betrokkenheid van Kuklinski of Tony Frankos of welke opgesloten reputatiejager dan ook uit te sluiten.
Sowieso zijn hele betrokkenheid met de maffia is nogal overdreven: hij heeft misschien, vast wel, wat marginaal contact gehad met wat figuren hier en daar, er zijn bijvoorbeeld geen getuigenissen van derden bekend, voor zover ik weet, die hem zelfs maar noemen.
Niemand neemt die beweringen dan ook echt serieus. Maar zoals gezegd, er blijft genoeg over.

[ Bericht 3% gewijzigd door NoCigar op 04-04-2009 01:58:51 ]
anonieme razernist
pi_67677551
Raar dan dat de dag nadat Kuklinksi was overleden een belangrijke maffiabaas vrij werd gelaten. Kuklinski wist meer dan een heleboel mensen willen toegeven, daarom is hij ook vergiftigd. Hij zou ook tegen deze baas gaan getuigen.
pi_67679820
Als je de feiten kent is het wat minder raar denk ik.
Sammy Gravano, want daar heb je het over, zit nog steeds gevangen voor hele andere zaken en dat blijft voorlopig nog wel even zo.
De zaak die destijds misschien aangespannen zou worden tegen Gravano (een moord op een politieman, lang geleden) berustte enkel en alleen op de getuigenis van Kuklinski, en doorgaan met vervolgen heeft zelfs voor een publiciteitsbelust OM weinig zin als je enige (ongeloofwaardige ) getuige dood is.

[ Bericht 2% gewijzigd door NoCigar op 04-04-2009 01:58:38 ]
anonieme razernist
  zondag 5 april 2009 @ 19:33:56 #76
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_67737222
Ik heb gehad ;

If I did it - O.J Simpson
Nicole Brown Simpson - Faye resnick

Bezig met ;

How I helped O.J get away with murder - Mike Gilbert

Net besteld bij bol.com ;

Ted Bundy conversations with a killer

En ik moet nog ff op jacht naar een paar meer O.J boeken. En ja, de zaak boeit me mateloos
  zondag 5 april 2009 @ 19:51:24 #77
237059 Twerk
The Spurs
pi_67737750
quote:
Op zondag 5 april 2009 19:33 schreef Qwea het volgende:
Ik heb gehad ;

If I did it - O.J Simpson
Nicole Brown Simpson - Faye resnick

Bezig met ;

How I helped O.J get away with murder - Mike Gilbert

Net besteld bij bol.com ;

Ted Bundy conversations with a killer

En ik moet nog ff op jacht naar een paar meer O.J boeken. En ja, de zaak boeit me mateloos
Heb ik nog niet gelezen, daarentegen "The stranger beside me" wel. Een boek geschreven door een vrouw die jarenlang met Ted Bundy samenwerkte (op een soort hulplijn voor suicidale mensen) en ook een vriendschappelijke band met hem onderhield. Goed boek.

[ Bericht 0% gewijzigd door Twerk op 05-04-2009 20:34:20 ]
pi_67738484
quote:
Op zondag 5 april 2009 19:51 schreef Twerk het volgende:

[..]

Heb ik nog niet gelezen, daarentegen "The stranger behind me" wel. Een boek geschreven door een vrouw die jarenlang met Ted Bundy samenwerkte (op een soort hulplijn voor suicidale mensen) en ook een vriendschappelijke band met hem onderhield. Goed boek.
Dat boek heet The Stranger Beside Me, ik heb het hier op mijn bureau. Is ook een film van gemaakt met dezelfde titel. Overigens vind ik Deliberate Stranger een betere film over Bundy.
  zondag 5 april 2009 @ 20:33:18 #79
237059 Twerk
The Spurs
pi_67739082
quote:
Op zondag 5 april 2009 20:13 schreef laforest het volgende:

[..]

Dat boek heet The Stranger Beside Me, ik heb het hier op mijn bureau. Is ook een film van gemaakt met dezelfde titel. Overigens vind ik Deliberate Stranger een betere film over Bundy.
That's right. Ik vergiste me..

Leest prima weg, destijds in een weekje ofzo uitgelezen.

Ik heb alleen de film "Ted Bundy" gezien.

Ik ben doorgaans niet zo'n fan van films over Serial Killers, dan vind ik docu's beter om te kijken.
  zondag 5 april 2009 @ 20:42:27 #80
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_67739367
Even Deliberate Stranger googlen.
pi_67749613
quote:
Op zondag 5 april 2009 20:42 schreef Harajuku. het volgende:
Die is echt briljant.
  maandag 6 april 2009 @ 15:37:31 #82
237059 Twerk
The Spurs
pi_67761780
quote:
Op zondag 5 april 2009 20:42 schreef Harajuku. het volgende:
Hij staat volledig @ Youtube..

[ Bericht 41% gewijzigd door Twerk op 06-04-2009 15:43:49 ]
  dinsdag 7 april 2009 @ 06:57:03 #83
237059 Twerk
The Spurs
pi_67782443
quote:
Op maandag 6 april 2009 08:33 schreef laforest het volgende:

[..]

Die is echt briljant.
Ik heb hem net gezien. Zeker een aardige, meeslepende film. Erg lang (+/- 3 uur), maar verveelt niet..
  maandag 13 april 2009 @ 14:22:58 #84
168739 Red_85
'echt wel'
pi_67975935
John Dickie - Geschiedenis van de Cosa Nostra.

Voor wie wil weten hoe het is ontstaan en wat de werkwijze is, is dit een absolute aanrader. Kabbelt lekker door de laatste 150 jaar heen, legt alles uiterst begrijpelijk uit en laat je prima zien waar het fout ging met de mafia.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_67975995
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 06:57 schreef Twerk het volgende:

[..]

Ik heb hem net gezien. Zeker een aardige, meeslepende film. Erg lang (+/- 3 uur), maar verveelt niet..
Zeker niet te lang, ik heb beide delen (het is een soort van tweedelige film). Verveelde me geen seconde.
  donderdag 16 april 2009 @ 19:05:29 #86
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68082186
ik ben net begonnen in ted bundy... tot nu toe valt het tegen
  donderdag 16 april 2009 @ 19:07:35 #87
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_68082263
'k Heb nu wel twee films over Bundy gezien, 't boek moet ik nog aan beginnen
  donderdag 16 april 2009 @ 19:09:00 #88
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68082312
ik wil nog een boek over o.j. Alleen heb ik zo'n beetje alles wel gehad volgens mij
pi_68090271
Kan een moderator de slow-chat even verwijderen?
anonieme razernist
  donderdag 16 april 2009 @ 22:45:45 #90
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68090326
welke slowchat?
pi_68090804
Van een moderator, wat kan iemand dat nou schelen wat die googelt of aan welk boek het nog moet beginnen.
anonieme razernist
pi_68096779
quote:
Op donderdag 16 april 2009 19:05 schreef Qwea het volgende:
ik ben net begonnen in ted bundy... tot nu toe valt het tegen
Welk boek heb je? Ik heb een hele reeks boeken over Bundy in de kast.
pi_68096894
Nog een paar aanraders:

Whoever Fights Monsters by Robert K. Ressler

Killing for Company - Brain Masters

1 van mijn favo boeken is:
The General - Paul Williams

En als laatste een boek dat ik ook al een tijdje heb:
Case of Mary Bell: A Portrait of a Child Who Murdered
  vrijdag 17 april 2009 @ 09:11:51 #94
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68097004
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:58 schreef NoCigar het volgende:
Van een moderator, wat kan iemand dat nou schelen wat die googelt of aan welk boek het nog moet beginnen.
Mij. Als het je niet boeit blijf je toch weg? Je bent niet verplicht om hier te komen lezen. Overigens is die post geheel ontopic, dus je zeikt.
  vrijdag 17 april 2009 @ 09:12:11 #95
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68097010
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 09:01 schreef laforest het volgende:

[..]

Welk boek heb je? Ik heb een hele reeks boeken over Bundy in de kast.
conversations with a killer
pi_68097360
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 09:12 schreef Qwea het volgende:

[..]

conversations with a killer
Aah ja die heb ik ook, dat is een boek van Michaud in samenwerking met Aynesworth.
Robert Keppel schreef er nog het voorwoord voor.
Michaud schreef ook een boek met Roy Hazelwood, kan ik zeker aanraden! Dat boek heet The Evil that Men Do.

Tja dit Bundy boek is voor de echte die-hard fans zal ik maar zeggen. Het geeft wel een mooi inzicht in Bundy, maar kan voor sommigen saai. Het is niet echt het instap boek
  vrijdag 17 april 2009 @ 09:30:00 #97
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68097431
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 09:27 schreef laforest het volgende:

[..]

Aah ja die heb ik ook, dat is een boek van Michaud in samenwerking met Aynesworth.
Robert Keppel schreef er nog het voorwoord voor.
Michaud schreef ook een boek met Roy Hazelwood, kan ik zeker aanraden! Dat boek heet The Evil that Men Do.

Tja dit Bundy boek is voor de echte die-hard fans zal ik maar zeggen. Het geeft wel een mooi inzicht in Bundy, maar kan voor sommigen saai. Het is niet echt het instap boek
Nee, daar kwam ik achter
pi_68097628
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 09:30 schreef Qwea het volgende:

[..]

Nee, daar kwam ik achter
Het beste boek om te lezen is Bundy: The Deliberate Stranger.
Maar ook het boek van Polly Nelson kan ik zeker aanraden, zij was een advocaat van Bundy.
  woensdag 22 april 2009 @ 23:32:17 #99
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_68289130
In bezit:
Bart Middelburg & Paul Vugts - De Oorlog In De Amsterdamse Onderwereld

Peter Maas - Underboss

Bart Middelburg - De Godmother

John van den Heuvel & Bert Huisjes - Tijdperk Willem Holleeder: 25 Jaar Poldermaffia

Nico Verbeek - Pablo Escobar

Bas van Hout - Steve Brown / Beroep: Supercimineel

Peter R. de Vries - De Ontvoering van Alfred Heineken

Bas van Hout - De Jacht Op De Erven Bruinsma

Thomas Reppetto - De Amerikaanse maffia

William Marsden - Helse Engelen

J.H.H.Gaute & Robin Odell - Beruchte Moordzaken
pi_68315243
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 09:07 schreef laforest het volgende:
Nog een paar aanraders:

Whoever Fights Monsters by Robert K. Ressler
[ afbeelding ]

Killing for Company - Brain Masters
[ afbeelding ]

1 van mijn favo boeken is:
The General - Paul Williams
[ afbeelding ]

En als laatste een boek dat ik ook al een tijdje heb:
Case of Mary Bell: A Portrait of a Child Who Murdered
[ afbeelding ]
Dat boek over Mary Bell zou ik ook wel willen lezen, blijft toch apart dat een kind van 10 al twee jochies vermoordt.
pi_68315529
quote:
Op donderdag 23 april 2009 20:23 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Dat boek over Mary Bell zou ik ook wel willen lezen, blijft toch apart dat een kind van 10 al twee jochies vermoordt.
Is zeker een interessant boek.

Lees dan ook Cries Unheard: the Story of Mary Bell, aan dat boek heeft Mary Bell zelf nog meegeholpen.
pi_68315852
quote:
Op donderdag 23 april 2009 20:30 schreef laforest het volgende:

[..]

Is zeker een interessant boek.

Lees dan ook Cries Unheard: the Story of Mary Bell, aan dat boek heeft Mary Bell zelf nog meegeholpen.
Ze heeft nu toch een nieuwe identiteit en alles?
pi_68316290
Dat verhaal over James Bulger vind ik trouwens ook echt verschrikkelijk. Weet iemand of daar boeken over zijn? Er is wel onlangs een film verschenen dacht ik, die er lichtelijk op gebaseerd is.

[ Bericht 3% gewijzigd door Smart_ass op 23-04-2009 20:58:22 ]
pi_68317018
quote:
Op donderdag 23 april 2009 20:38 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ze heeft nu toch een nieuwe identiteit en alles?
Ja dat heeft ze en haar dochtertje ook. Net toen ze vrijgelaten was hadden journalisten haar wel opgespoord, maar de rechter heeft haar toen een levenslange geheime identiteit gegeven dus tjaa... somewhere out there...
  zondag 3 mei 2009 @ 19:55:32 #105
179248 De_Nylon_Badmuts
cola saved my life
pi_68631352
quote:
Op donderdag 23 april 2009 20:50 schreef Smart_ass het volgende:
Dat verhaal over James Bulger vind ik trouwens ook echt verschrikkelijk. Weet iemand of daar boeken over zijn? Er is wel onlangs een film verschenen dacht ik, die er lichtelijk op gebaseerd is.
Black Mass, the irish mob, the FBI and a devil's deal van Dick Lehr & Gerard O'Neill, heb ik hier liggen wat gaat over de geheime deal als informant die James "Whitey" Bulger met de FBI heeft/had gesloten, specifiek met John Connolly die een dubbel rol heeft gespeeld binnen de FBI en Bulger eigenlijk meer beschermde, maar moet eerlijk bekennen dat ik nog steeds moet beginnen aan dit boek dus de enige info die ik kan geven komt van de korte beschrijving op de achterkant

en in Paddy Whacked van T.J. English worden er ook een aantal hoofdstukken aan hem gewijd, maar dat boek gaat meer over de ierse mafia in amerika in het algemeen, wel een goed boek overigens.

[ Bericht 9% gewijzigd door De_Nylon_Badmuts op 03-05-2009 20:09:31 ]
DNB
pi_68646935
Black Mass is een prima boek, maar ik vermoed dat Smart_ass deze James Bulger bedoeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door NoCigar op 05-05-2009 00:32:24 ]
anonieme razernist
  maandag 4 mei 2009 @ 19:33:15 #107
179248 De_Nylon_Badmuts
cola saved my life
pi_68665689
ow foutje dan ik dacht dat ze de "mafiabaas" Bulger bedoelde, ik moest ff kijken op de link voordat ik wist wie de andere Bulger was, maar dat is inderdaad een gruwelijke moord, maar of er boeken over geschreven zijn zou ik niet weten, maar ik ga er van uit van wel over zo een bekende zaak.

[ Bericht 67% gewijzigd door De_Nylon_Badmuts op 04-05-2009 19:42:50 ]
DNB
pi_68678165
Ik moest ook twee keer kijken voor het helemaal tot me doordrong. Maar waarschijnlijk is Black Mass sowieso een beter boek: redelijk taai voor het genre, maar wel een ongelofelijke zaak. De FBI heeft een tamelijk schoon imago, maar hier dus niet.
Grappig detail is dat Bulger ooit geïdentificeerd werd door een persoon nadat hij de film Hannibal had gezien: In die film komt de Ten Most Wanted list van de FBI in beeld met natuurlijk de fictieve Hannibal Lector, maar ook met de erg echte James Bulger. Een man in, ik meen Londen, dacht an het zien van die film: hé die kerel zie ik regelmatig op de sportschool; laat ik de FBI eens bellen. Zonder resultaat overigens.

Er is trouwens een prachtige film gemaakt geïnspireerd op de Britse James Bulger-zaak getiteld Boy A. Met die geanonimiseerde naam wordt een van de daders van een vergelijkbare-fictionele- zaak aangeduid door de overheid: Boy A en Boy B, om ze voor het grote publiek onbekend te houden.

[ Bericht 48% gewijzigd door NoCigar op 05-05-2009 16:40:17 ]
anonieme razernist
pi_68697036

Jaques Mesrine, Doden zonder Wroeging, het boek is zeer lastig te krijgen, ik heb het keer kunnen lenen van vriend, begreep dat ie ook verfilmt is nu, echt een aanrader
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 5 mei 2009 @ 17:29:23 #110
179248 De_Nylon_Badmuts
cola saved my life
pi_68699139
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 00:32 schreef NoCigar het volgende:
Ik moest ook twee keer kijken voor het helemaal tot me doordrong. Maar waarschijnlijk is Black Mass sowieso een beter boek: redelijk taai voor het genre, maar wel een ongelofelijke zaak. De FBI heeft een tamelijk schoon imago, maar hier dus niet.
Grappig detail is dat Bulger ooit geïdentificeerd werd door een persoon nadat hij de film Hannibal had gezien: In die film komt de Ten Most Wanted list van de FBI in beeld met natuurlijk de fictieve Hannibal Lector, maar ook met de erg echte James Bulger. Een man in, ik meen Londen, dacht an het zien van die film: hé die kerel zie ik regelmatig op de sportschool; laat ik de FBI eens bellen. Zonder resultaat overigens.
ik heb net het boek the Westies van T.J. English uit gelezen en zocht naar boeken met een vergelijkbaar onderwerp ( de ierse mafia ) en kwam toen uit bij black mass en Paddy whacked, van de tweede heb ik globaal wat hoofdstukken doorgelezen en met Black mass ben ik gister avond begonnen, inderdaad wat taaier dan the Westies kwa schrijfstijl, maar het onderwerp staat me aan dus daar kom ik wel doorheen, met wat concentratie leest het in ieder geval lekker weg.

ik ben overigens nog steeds op zoek naar het boek Tiers & Tears, over john sullivan, wat je een paar posts terug aankaarte, maar Amazon ( U.S. en U.K. ) hebben hem beide niet meer op voorraad, weet iemand nog een andere online boeken winkel waar ik dit boek kan bestellen ?
DNB
pi_68734900
quote:
Op zondag 3 mei 2009 19:55 schreef De_Nylon_Badmuts het volgende:

[..]

Black Mass, the irish mob, the FBI and a devil's deal van Dick Lehr & Gerard O'Neill, heb ik hier liggen wat gaat over de geheime deal als informant die James "Whitey" Bulger met de FBI heeft/had gesloten, specifiek met John Connolly die een dubbel rol heeft gespeeld binnen de FBI en Bulger eigenlijk meer beschermde, maar moet eerlijk bekennen dat ik nog steeds moet beginnen aan dit boek dus de enige info die ik kan geven komt van de korte beschrijving op de achterkant

en in Paddy Whacked van T.J. English worden er ook een aantal hoofdstukken aan hem gewijd, maar dat boek gaat meer over de ierse mafia in amerika in het algemeen, wel een goed boek overigens.
Tof, maar ik bedoelde een andere James Bulger.

http://nl.wikipedia.org/wiki/James_Bulger

Die peuter die is vermoord door 2 jochies.
pi_68734996
quote:
Er is trouwens een prachtige film gemaakt geïnspireerd op de Britse James Bulger-zaak getiteld Boy A. Met die geanonimiseerde naam wordt een van de daders van een vergelijkbare-fictionele- zaak aangeduid door de overheid: Boy A en Boy B, om ze voor het grote publiek onbekend te houden.
Klopt, maar dat is er inderdaad losjes op geïnspireerd, het verhaal is niet helemaal hetzelfde. Ben toch benieuwd of er over die echte James Bulger zaak ook boeken zijn, maar ik vrees van niet.
pi_68741218
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 16:27 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Klopt, maar dat is er inderdaad losjes op geïnspireerd, het verhaal is niet helemaal hetzelfde. Ben toch benieuwd of er over die echte James Bulger zaak ook boeken zijn, maar ik vrees van niet.
http://www.amazon.com/Eve(...)Bulger/dp/1596873035
pi_68741434
Deze lijkt me trouwens ook wel tof: http://www.amazon.com/Nor(...)Cooper/dp/0961741503

Over de zaak D.B. Cooper, als ie het overleeft heeft was het toch fucking geniaal.
  donderdag 7 mei 2009 @ 19:45:36 #116
179248 De_Nylon_Badmuts
cola saved my life
pi_68783227
quote:
thanks, volgens mij is dit de helft van het complete boek ( die ik nu al gelezen heb ) wel kut dat ie nergens meer te krijgen is, ik moet dit boek gewoon in z'n orginele vorm hebben, ff goed E-bay e.d. in de gaten houden dan maar...
DNB
  donderdag 7 mei 2009 @ 19:56:39 #117
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_68783710
quote:
Op donderdag 23 april 2009 20:50 schreef Smart_ass het volgende:
Oohh, die was ik helemaal vergeten Hoe komen 10 jarigen er toch bij om zoiets te doen
pi_68787758
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 19:56 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Oohh, die was ik helemaal vergeten Hoe komen 10 jarigen er toch bij om zoiets te doen
Videospelletjes en Agressieve tekenfilms
pi_68796327
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 19:45 schreef De_Nylon_Badmuts het volgende:

[..]

thanks, volgens mij is dit de helft van het complete boek ( die ik nu al gelezen heb ) wel kut dat ie nergens meer te krijgen is, ik moet dit boek gewoon in z'n orginele vorm hebben, ff goed E-bay e.d. in de gaten houden dan maar...
Het wordt vast wel een keer herdrukt hoop ik: de recensies waren goed en er zijn hier al twee belangstellenden, anders zal het wel op tweedehands sites verschijnen.
Maar ja, anderzijds ik geloof niet dat hij beweert dat ie Hoffa en Castellanno en Roy Demeo en Carmine Galante heeft vermoord: dan doe je het qua verkoop nogal slecht .
anonieme razernist
  vrijdag 8 mei 2009 @ 18:33:28 #120
179248 De_Nylon_Badmuts
cola saved my life
pi_68817996
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 01:57 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Het wordt vast wel een keer herdrukt hoop ik: de recensies waren goed en er zijn hier al twee belangstellenden, anders zal het wel op tweedehands sites verschijnen.
Maar ja, anderzijds ik geloof niet dat hij beweert dat ie Hoffa en Castellanno en Roy Demeo en Carmine Galante heeft vermoord: dan doe je het qua verkoop nogal slecht .
zou het ,misschien gooit hij er JFK nog wel in voor het totaal plaatje , maar serieus wat ik zover heb gelezen op die link hierboven lijkt mij dit "epos" mij wel oprecht en waarheids getrouw, weinig blufferige verhalen zeg maar, ik hoop echt dat ie weer opnieuw uitgegeven wordt.

ff tusendoor, misschien dat jij of iemand anders het weet, is het boek "I heared you paint houses" wat ? de lezers recensies zijn op de ene site weer lovend en op de ander weer gemiddeld tot slecht.
DNB
pi_68839488
Ik ken de titel wel, maar maar over de kwaliteit durf ik niets te zeggen: het krijgt wel goede aanbevelingen hier en daar en het is natuurlijk aardig om straks te kunnen zeggen dat de het boek beter was: http://nl.wikipedia.org/wiki/I_Heard_You_Paint_Houses.

Ik kreeg net deze binnen, gekocht omdat het highly recommended was:

In “The Canary Sang But Couldn’t Fly,” unknown author Edmund Elmaleh – who became intrigued by the Reles (left) case after first looking into some of his own family’s possible ties to legendary Jewish gangster Lepke Buchalter – not only does an excellent job of relating and analyzing the case’s compelling facts and unanswered questions; he makes it interesting too!

Through previously classified FBI reports, Elmaleh discloses that J. Edgar Hoover’s FBI worked closely with former Brooklyn DA William O’Dwyer to keep Reles alive as he traveled around the country testifying in grand juries from Chicago to Los Angeles. Contrary to his public pronouncements, O’Dwyer, who would later ride Reles’s testimony to two elections as Mayor, “did fear losing Reles to a mob bullet.”

Sadly, however, just as Elmaleh completed his book last November 6, he died at age 49 of a sudden, massive heart attack.
anonieme razernist
  zaterdag 9 mei 2009 @ 23:22:21 #122
179248 De_Nylon_Badmuts
cola saved my life
pi_68858512
Ik heb “I heared you paint houses” van Charles Brandt maar besteld vandaag, ik gok het er maar op, ik ben wel benieuwd wat hij te melden heeft over de verdwijning van Hoffa, de meeste crime reporters uit Amerika vinden zijn relaas over Hoffa het meest waarheidsgetrouwe, afwachten maar totdat hij binnen is...

@ NoCigar, laat ff weten of dat boek de moeite waard was, heb op het punt gestaan om die ook meteen mee te bestellen, maar moet qua financiën even rustig aan doen ( vakantie plannen enzo )
DNB
  vrijdag 22 mei 2009 @ 13:38:01 #123
233778 Zuivere_Koffie
Met Een Klontje
pi_69289993
Ik kom aardig wat bekende boeken tegen, maar ik mis de boeken van Mark "Chopper" Read.
Mijn eerste kennismaking met deze genre boeken was met zijn eerste boek, weliswaar in het Engels maar ik vond het een goed boek, jammer dat ik die niet zie hier.
pi_69292648
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 13:38 schreef Zuivere_Koffie het volgende:
Ik kom aardig wat bekende boeken tegen, maar ik mis de boeken van Mark "Chopper" Read.
Mijn eerste kennismaking met deze genre boeken was met zijn eerste boek, weliswaar in het Engels maar ik vond het een goed boek, jammer dat ik die niet zie hier.
Ik heb deel 1 twee en 3

Ik vind het zelf niet echt true crime. Begrijp me niet verkeerd, ik vind Chopper een held maar zijn boeken staan ook vol met onzin en dingen die bewezen onzin zijn en gewoon grootspraak.
Grappige boeken, dat wel.

De film Chopper is ook briljant.
Neville fucking Bartos

Er komt een nieuw film uit hoorde ik laatst
pi_69894057
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 23:22 schreef De_Nylon_Badmuts het volgende:

@ NoCigar, laat ff weten of dat boek de moeite waard was, heb op het punt gestaan om die ook meteen mee te bestellen, maar moet qua financiën even rustig aan doen ( vakantie plannen enzo )
Ja ik vond het nogal de moeite waard. Voor mij het derde boek over het onderwerp, maar een mooie samenvatting, met nieuwe gegevens en een aannemelijke conclusie. Het is ook leuk vormgegeven trouwens. Maar het beste dat ik recentelijk heb gelezen is toch The good rat van Jimmy Breslin.
anonieme razernist
pi_70811264
http://www.crimebooks.nl/

Een site met veeeeel boeken uit dit genre.

Tevens leuk voor de geinteresseerde, het eerste echte true crime magazine Koud Bloed.
http://www.koudbloed.nl
pi_70901063

Een aanrader, al zeg ik het zelf!

http://en.wikipedia.org/wiki/Gavin_de_Becker

En ook: Caryl Chessman: Cell 2455.
Las ik op een jonge beinvloedbare leeftijd. Vaak herlezen, tot bezorgdheid van m'n moeder.

[ Bericht 31% gewijzigd door Gavin_de_Becker op 12-07-2009 15:02:52 ]
I'll be back
  dinsdag 14 juli 2009 @ 21:06:45 #128
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_70980793
Ik heb deze 2 voor mijn verjaardag gekregen als aanvulling op mijn verzameling:

Ik ben benieuwd
pi_70980960
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 21:06 schreef Doopy-X- het volgende:
Ik heb deze 2 voor mijn verjaardag gekregen als aanvulling op mijn verzameling:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik ben benieuwd
ik ook!
  dinsdag 14 juli 2009 @ 21:16:31 #130
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_70981136
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 21:11 schreef FANN het volgende:

[..]

ik ook!
Heb jij ze ook?
pi_70981228
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 21:16 schreef Doopy-X- het volgende:

[..]

Heb jij ze ook?
nee... dus ik ben benieuwd hoe jij ze vindt, ben nu een ander boek aan het lezen maar dat boek heeft
niets met true crimes te maken...

Ik ben wél de DVD box van de Sopranos aan het kijken, dus vandaar....
  dinsdag 14 juli 2009 @ 21:48:44 #132
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_70982134
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 21:19 schreef FANN het volgende:

[..]

nee... dus ik ben benieuwd hoe jij ze vindt, ben nu een ander boek aan het lezen maar dat boek heeft
niets met true crimes te maken...

Ik ben wél de DVD box van de Sopranos aan het kijken, dus vandaar....
Helaas duurt het nog even voordat ik eraan ga beginnen, ben eerst begonnen in de Millennium-trilogy van Stief Larsson
pi_70982181
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 21:48 schreef Doopy-X- het volgende:

[..]

Helaas duurt het nog even voordat ik eraan ga beginnen, ben eerst begonnen in de Millennium-trilogy van Stief Larsson
Jammer...
  vrijdag 17 juli 2009 @ 16:07:57 #134
179248 De_Nylon_Badmuts
cola saved my life
pi_71070447
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 12:37 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Ja ik vond het nogal de moeite waard. Voor mij het derde boek over het onderwerp, maar een mooie samenvatting, met nieuwe gegevens en een aannemelijke conclusie. Het is ook leuk vormgegeven trouwens. Maar het beste dat ik recentelijk heb gelezen is toch The good rat van Jimmy Breslin.
Beetje late reactie van mij hier, maar ik kon het topic niet meer vinden een tijdje terug, kom er net achter dat hij bij de centrale topics staat , maar iig bedankt voor het melden heb hem dan ook een paar weken geleden besteld, maar nog niet aan begonnen heb nog twee anderen boeken liggen die eerst aan de beurt zijn...

gelezen boeken in de tussen tijd,

De Dodenlijst
Echte mannen eten geen kaas
Gommora
Helse engelen
Hells angel: sonny barger
De gevallen engel
Leven achter de tralies

nu mee bezig,

The butcher van phillip carlo
DNB
pi_72452993
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 17:29 schreef De_Nylon_Badmuts het volgende:

ik ben overigens nog steeds op zoek naar het boek Tiers & Tears, over john sullivan, wat je een paar posts terug aankaarte, maar Amazon ( U.S. en U.K. ) hebben hem beide niet meer op voorraad, weet iemand nog een andere online boeken winkel waar ik dit boek kan bestellen ?
Hij kwam vandaag binnen: besteld via Amazon from the author of iets dergelijks.
anonieme razernist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')