Ja, die is geweldig inderdaad!quote:Op vrijdag 12 december 2008 13:29 schreef Rabsadani het volgende:
In Cold Blood van Truman Capote natuurlijk, over de moord op een heel gezin in een klein dorpje in Kansas.
quote:Synopsis:
Op woensdag 30 januari 1991 verdwijnt Hannie Godfrinon, de vrouw van de schrijver Richard Klinkhamer, spoorloos. Al snel valt de verdenking op Klinkhamer zelf. Hij ontkent en de politie vindt onvoldoende bewijsmateriaal om Klinkhamer vast te houden. Drie maanden na het 'verdwijnen' van zijn vrouw begint Klinkhamer als een bezetene te schrijven aan een nieuw boek. De titel Woensdag Gehaktdag is een verwijzing naar de geruchten dat hij zijn vrouw door de gehaktmolen zou hebben gedraaid. In het boek beschrijft Klinkhamer wat er gebeurd zou kunnen zijn op die fatale woensdag in januari. Het is overduidelijk geen bekentenis.
Op donderdag 3 februari 2000 wordt het stoffelijk overschot van Hannie gevonden in de achtertuin van het huis waar Klinkhamer tot mei 1997 woonde. Klinkhamer wordt gearresteerd en bekent schuld. Hij wordt veroordeeld wegens doodslag en verdwijnt achter de tralies. In oktober 2003 komt hij vervroegd vrij en trekt zich terug in Amsterdam waar hij werkt aan diverse nieuwe manuscripten.
Ik zie dat je Gomorra ook heb staan, die heb ik te leen van mijn vader nu. Is hetw at?quote:Op zaterdag 13 december 2008 15:40 schreef NoCigar het volgende:
Niet alles is even goed, maar het meeste wel:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en het is niet alles.
The Iceman: Confessions Of A Mafia Hitman, Part1quote:Op vrijdag 12 december 2008 23:25 schreef Snakey het volgende:
Ik heb een tijdje geleden "The Iceman, Confessions of a Mafia Contract Killer" gelezen.
The Iceman, Richard Kuklinski, heeft in zo'n 30 jaar ongeveer 200 mensen omgelegd. Dat is een bizarre prestatie. Maar nog bizarder vond ik het verleden van zijn ouders, en de omstandigheden waaronder hij is opgegroeid. Zo werd hij, nadat zijn broer al was doodgeslagen door zijn vader, regelmatig midden in de nacht door zijn stomdronken vader uit zijn bed getrokken en in elkaar geslagen inclusief tegen de muur gegooid worden.
Rond zijn 13de begon een 'gang' van 6 leeftijdgenoten hem te pesten en in elkaar te slaan Op zijn 14de beging hij hierdoor zijn eerste moord. Hij pikte het niet meer en volgde de leider van de gang met een eind hout, om hem op een dag zo vreselijk in elkaar te slaan dat die knul het niet overleefde. Hij heeft de vingers van zijn slachtoffer afgesneden en al zijn tanden eruit geslagen zodat niemand die knul meer kon herkennen. Het lichaam is nooit gevonden.
Deze moord beviel hem wel, en hij bedacht dat het "beter was te geven dan te ontvangen". Hij heeft vervolgens ook nog de andere 5 gang members omgelegd, en daar begon langzaam maar zeker zijn carriere om voor de mafia te moorden.
De engelse wiki is de beste om er wat meer over te lezen. De Nederlandse wiki is nogal beperkt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Kuklinski
Hier al in de gevangenis, maar niet zo'n prettig figuur om op het verkeerde moment tegen het lijf te lopen...
[ afbeelding ]
Deze kon in de true crime aanraders niet ontbreken vond ik.
quote:Up Close and Personal with a Killer When I was finally admitted into the bowels of Trenton State Prison in New Jersey’s capital to interview multiple murderer Richard Kuklinski, a.k.a. “the Iceman,” it wasn’t at all what I had expected. My assumption was that it would be like the movies. We’d be separated by a shatter-proof glass barrier. We’d communicate through telephone handsets. There would be guards all around watching our every move. But I couldn’t have been more wrong. Clarice Starling had more protection when she visited Dr. Hannibal “the Cannibal” Lector in The Silence of the Lambs. At least she had bars. And frankly, as a killer, Lector was downright crude compared to the stealth and skullduggery of the Iceman. Lector liked to bite; Kuklinski preferred a cyanide solution administered from a nasal spray bottle. A surprise spritz to the face usually produced a shocked inhalation from the victim, who as a result would die in under a minute. And unless the body was found right away and a savvy medical examiner knew what to look for, the poison would go undetected because cyanide naturally dissipates in the body after two hours. But cyanide was only one of the things I was thinking about on the morning of January 16, 1992, when I arrived for my date with the Iceman
Die ken ik nog niet! Enig idee waar ie verkocht wordt?quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:53 schreef ChipsZak. het volgende:
Wat overigens een erg goed boek over seriemoordenaars is: "Het fenomeen seriemoordenaar: het wie, wat, waar, hoe en waarom van 's werelds meest gevreesde moordenaars" door Harold Schechter.
[ afbeelding ]
Ik heb hem zelf gelezen en het is een boek dat erg makkelijk wegleest. Er wordt onderscheid gemaakt tussen man/vrouw, heteroseksueel/homoseksueel, leeftijden e.d., en hierbij word ook gekeken naar de verschillen en waarom etc.
Nee, geen idee eigenlijk.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:59 schreef Ripley het volgende:
[..]
Die ken ik nog niet! Enig idee waar ie verkocht wordt?
Je hebt dat boek gelezen, neem ik aan. Wat komt daar nu uit?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 20:26 schreef Twerk het volgende:
Hij staat idd op bol.com .. Als je er geen probleem mee hebt dat het engels is zou ik je willen aanraden:
Serial Killers: The Methods and Madness of Monsters
[ afbeelding ]
In welke zin bedoel je precies "wat komt daar nu uit"?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 20:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je hebt dat boek gelezen, neem ik aan. Wat komt daar nu uit?
Vertel er eens wat meer over.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:07 schreef Twerk het volgende:
[..]
In welke zin bedoel je precies "wat komt daar nu uit"?
Bekijk dit topic eens dat ik een paar weken terug heb gemaakt:quote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:31 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Vertel er eens wat meer over.Wat vertelt het boek?
Ah, merci.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:35 schreef Twerk het volgende:
[..]
Bekijk dit topic eens dat ik een paar weken terug heb gemaakt:
Typen Serial killers + kenmerken.
Als je verder specifieke vragen hebt hoor ik het wel.
Helter Skelter is misschien wel mijn all time favorite. Geweldig boek, echt een klassieker. Een must voor iedereen die graag true crime leest. Niet alleen de extreme 'engheid' van Manson en zijn Family komt er in naar voren, maar ook heel interessant om te lezen hoe moeilijk het was om Manson zelf veroordeeld te krijgen voor 7 moorden waarbij hij zelf niet of nauwelijks aanwezig was.quote:Op vrijdag 12 december 2008 13:36 schreef Copycat het volgende:
In dit rijtje horen ook zeker Helter Skelter over de Manson Family van openbaar aanklager Vincent Bugliosi en Citizen X: Killer Department van Robert Cullen over Rostov Ripper Andrej Tsjikatilo thuis.
gaat over het beest van harkstede, was een verjaardagscadeautjequote:
Ik heb genoeg boeken over seriemoordenaars gelezen om te weten dat er net als bij alle andere mensen heel veel verschillende gradaties in zijn - van kansloos tot ogenschijnlijk succesvol en van heel lower class tot superintelligent zeg maarquote:Op dinsdag 17 februari 2009 03:03 schreef Twerk het volgende:
Het bezwaar van zo'n boek is natuurlijk wel dat mensen enorm de neiging hebben te generaliseren.. Als je bijv. na het lezen van zo'n boek bijv zou concluderen dat seriemoordenaars domme, kansloze mensen zijn, dan sla je de plank volledig mis. (Uit een dergelijk boek is sowieso weinig te concluderen).
Het is verder heel leuk dat hij het accent beschrijft enz. , maar ook dat dient natuurlijk geen enkel doel.
Beide wel aardige boeken, korte hoofdstukken met elk een ander personage in het vizier die de afgelopen jaren geliquideerd zijn, in "Op leven en dood" van gerlof leistra komen ook nog de nog levende top mannen aan bod ( een aantal iig ), met aardig wat achtergrond informatie over de persoon in kwestie, best het lezen waard deze boeken.quote:Op maandag 23 februari 2009 18:33 schreef 2dope het volgende:
Paar boeken die ik vond waren "Oorlog in de Amsterdamse onderwereld" en "Op leven en dood". Iemand deze gelezen of wellicht andere suggesties?.
Ik bedoel het niet vervelend, maar dat boek over Tony Frankos ('huurmoordenaar')is bijna van A tot Z verzonnen of gelogen. En wat niet verzonnen is, is overgenomen uit andere boeken, het is soms bijna komisch om te lezen hoeveel foute informatie er in dat boek staat.quote:Op donderdag 26 februari 2009 17:08 schreef De_Nylon_Badmuts het volgende:
mooie collectie NoCigar, mijn all-time favorite zit er ook tussen ( de huurmoordenaar ) ik ben nog op zoek naar soortgelijke boeken, specifiek over huurmoordenaars, iemand nog suggesties ? ( NL of EN )
Dat had ik idd al vaker gehoord ja, Jimmy Coonan heeft zelfs volgens mij een rechtszaak tegen Frankos ingediend m.b.t. zijn beschreven aandeel in de moord op Jimmy Hoffa, Coonan zat toen Hoffa verdween zelf achter de tralies, maar toch vind ik het een amusant boek om te lezen.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 16:13 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Ik bedoel het niet vervelend, maar dat boek over Tony Frankos ('huurmoordenaar')is bijna van A tot Z verzonnen of gelogen. En wat niet verzonnen is, is overgenomen uit andere boeken, het is soms bijna komisch om te lezen hoeveel foute informatie er in dat boek staat.
Beter imo is Murder Machine, een van de beste boeken in het genre van Gene Mustain en Jerry Capeci, over een hele ploeg moordenaars die verdacht worden van in totaal ongeveer tweehonderd slachtoffers- maar de meeste zijn niet gevonden. (De zoon van de hoofddader (Roy Demeo) heeft ook een wat zeurderig boek -for the sins of my father-geschreven, maar het is ook niet niks natuurlijk, leven met zo'n achtergrond.)
Een ander boek wat ik altijd nog eens wil lezen is en goede dingen over hoor: Tears & Tiers: The Life and Times of Joseph "Mad Dog" Sullivan, een beruchte hitman die trouwens ook prominent in 'de huurmoordenaar' figureert.
Na dit topic te hebben doorgelezen, zitten er toch wel interessante engelse boeken tussen. Straks maar eens kijken op bol oid.quote:Op woensdag 4 maart 2009 16:50 schreef Fargo het volgende:
Ik kan vrij aardig (zacht uitgedrukt) met Engels onderweg, maar toch vind ik het minder fijn lezen dan Nederlandstalige boeken. En dat is best jammer, want zeker de verhalen over Manson en de Helter Skelter-moorden en over 'The Iceman' Kuklinski zou ik graag lezen. Maar die zijn dus niet in het Nederlands beschikbaar.
Verder heb ik zelf 'Een moord kost meer levens' van Peter R. de Vries in één adem uitgelezen. Geweldig boek. Ga nu beginnen in zijn boek over de Heineken-ontvoering.
Oh ja! Fred and Rose, die was ik weer vergetenquote:Op donderdag 26 maart 2009 15:51 schreef laforest het volgende:
wow dat ik nog nooit in dit sub forum geweest ben.
ik beschouw mezelf als zeer kundig iemand op dit gebied.
Ik kan aanraden:
Fred and Rose van Howard Sounes
[ afbeelding ]
Ik kan wel door gaan, heb een boekenkast er vol mee staan
Dat is zo'n beetje het meest cheesy misdaad boek ooit. Bovendien kan Peter R. de Vries totaal niet schrijven.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 23:02 schreef Foxriver het volgende:
[..]
Na dit topic te hebben doorgelezen, zitten er toch wel interessante engelse boeken tussen. Straks maar eens kijken op bol oid.
Ik moet dat boek van Peter R. nog steeds gaan halen, klinkt erg spannend iig.
Ontvoering van Heineken is echt een aanrader![]()
tevens, een tvptje
Dat zijn mijn favo'squote:Op vrijdag 3 april 2009 10:43 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Oh ja! Fred and Rose, die was ik weer vergeten
En een reactie gekregen?quote:Op vrijdag 3 april 2009 12:57 schreef laforest het volgende:
[..]
Dat zijn mijn favo's![]()
Heb wel eens een brief naar Rosemary West gestuurd.
Neequote:
Heb je de interviews met "The Iceman" gezien?quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:00 schreef laforest het volgende:
[..]
Nee
Van Fred ook niet.Garpje
Ik heb een hele boekenkast en DVD kast vol met true crime boeken en dvd's (docu's en films).
Ik zal vanavond eens een lijstje maken van interessante boeken die ik daar in heb staan
Omdat ik zeer geinteresseerd ben in de geest en gedachten van seriemoordenaars.quote:Op vrijdag 3 april 2009 12:58 schreef Twerk het volgende:
[..]
En een reactie gekregen?
Wat bewoog jou er verder toe om te schrijven als ik vragen mag?
Ja, ik heb ze allemaal gezien, heb er twee op DVD.quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:02 schreef Twerk het volgende:
[..]
Heb je de interviews met "The Iceman" gezien?
Ik ben er ooit dit topic over begonnen:quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:04 schreef laforest het volgende:
[..]
Omdat ik zeer geinteresseerd ben in de geest en gedachten van seriemoordenaars.
Wat de omstandigheden waren en hetgeen dat hen tot de daden bracht waarvoor ze veroordeeld zijn.
Waarom als je twee personen hebt die beide een vergelijkbare levensloop hebben gaat 1 wel moorden en de andere niet? Ik ben op zoek naar dat wat die personen anders maakt dan anderen die ook een zelfde verleden hebben (misbruik, slechte jeugd, hersenbeschadiging, etc)
Soort van onderzoek doe ik dus.
Typische omschrijvingen van Hazelwood, Ressler en Keppel.quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:06 schreef Twerk het volgende:
[..]
Ik ben er ooit dit topic over begonnen:
Typen Serial killers + kenmerken.
Misschien heb je er wat aan.
Dat boek heb ik niet gelezen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:05 schreef laforest het volgende:
[..]
Ja, ik heb ze allemaal gezien, heb er twee op DVD.
Ik heb ook het boek over The Iceman, pil van een boek in 1 keer uitgelezen, SUPER goed boek!!
Verveelt geen second.
Kuklinsi is inmiddels al weer een tijdje dood, dus zijn broer zit er nu alleen vast.quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:11 schreef Twerk het volgende:
[..]
Dat boek heb ik niet gelezen.
Ironisch genoeg zit zijn jongere broer in dezelfde gevangenis vast.
Als je het over omstandigheden (in de jeugd) hebt waarom mensen zo gestoord worden om te moorden, dan zou je moeten kijken naar de jeugd van Kuklinski en zijn ouders. Erg triest.
Ja ok, nu zit hij er alleen idd.quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:12 schreef laforest het volgende:
[..]
Kuklinsi is inmiddels al weer een tijdje dood, dus zijn broer zit er nu alleen vast.
Die broer van hem is een pedo killer, hij had echt een hekel aan hem. In het boek wordt alles beschreven. Die broer had een jong meisje verkracht boven op een flat en toen heeft ie haar van die flat afgegooit.
Leukquote:Op vrijdag 3 april 2009 13:11 schreef laforest het volgende:
Ik open binnenkort wat topics over zeer brute maar onbekende zaken. Die niet zoveel aandacht kregen zoals Bundy, Gacy, Ramirez of Dahmer.
Weer zo'n boek met gratis een boel verzonnen onzin erbij waarin de hoofdfiguur zichzelf belangrijker maakt dan hij is met een paar totaal ongeloofwaardige verhalen. Dat heeft zo'n jongen toch niet nodig.quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:06 schreef laforest het volgende:
The Ice Man, Confessions of a Mafia Contract Killer
[ afbeelding ]
Dat boek is erg goed, heb je het gelezen?quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:55 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Weer zo'n boek met gratis een boel verzonnen onzin erbij waarin de hoofdfiguur zichzelf belangrijker maakt dan hij is met een paar totaal ongeloofwaardige verhalen. Dat heeft zo'n jongen toch niet nodig.
Morgen komt het eerste topic eraan, ben het al aan het schrijven.quote:
Ik heb het boek niet gelezen, maar in welke zin wordt er overdreven dan?quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:55 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Weer zo'n boek met gratis een boel verzonnen onzin erbij waarin de hoofdfiguur zichzelf belangrijker maakt dan hij is met een paar totaal ongeloofwaardige verhalen. Dat heeft zo'n jongen toch niet nodig.
Heb ik nog niet gelezen, daarentegen "The stranger beside me" wel. Een boek geschreven door een vrouw die jarenlang met Ted Bundy samenwerkte (op een soort hulplijn voor suicidale mensen) en ook een vriendschappelijke band met hem onderhield. Goed boek.quote:Op zondag 5 april 2009 19:33 schreef Qwea het volgende:
Ik heb gehad ;
If I did it - O.J Simpson
Nicole Brown Simpson - Faye resnick
Bezig met ;
How I helped O.J get away with murder - Mike Gilbert
Net besteld bij bol.com ;
Ted Bundy conversations with a killer
En ik moet nog ff op jacht naar een paar meer O.J boeken. En ja, de zaak boeit me mateloos
Dat boek heet The Stranger Beside Me, ik heb het hier op mijn bureau. Is ook een film van gemaakt met dezelfde titel. Overigens vind ik Deliberate Stranger een betere film over Bundy.quote:Op zondag 5 april 2009 19:51 schreef Twerk het volgende:
[..]
Heb ik nog niet gelezen, daarentegen "The stranger behind me" wel. Een boek geschreven door een vrouw die jarenlang met Ted Bundy samenwerkte (op een soort hulplijn voor suicidale mensen) en ook een vriendschappelijke band met hem onderhield. Goed boek.
That's right. Ik vergiste me..quote:Op zondag 5 april 2009 20:13 schreef laforest het volgende:
[..]
Dat boek heet The Stranger Beside Me, ik heb het hier op mijn bureau. Is ook een film van gemaakt met dezelfde titel. Overigens vind ik Deliberate Stranger een betere film over Bundy.
Die is echt briljant.quote:
Hij staat volledig @ Youtube..quote:
Ik heb hem net gezien. Zeker een aardige, meeslepende film. Erg lang (+/- 3 uur), maar verveelt niet..quote:
Zeker niet te lang, ik heb beide delen (het is een soort van tweedelige film). Verveelde me geen seconde.quote:Op dinsdag 7 april 2009 06:57 schreef Twerk het volgende:
[..]
Ik heb hem net gezien. Zeker een aardige, meeslepende film. Erg lang (+/- 3 uur), maar verveelt niet..
Welk boek heb je? Ik heb een hele reeks boeken over Bundy in de kast.quote:Op donderdag 16 april 2009 19:05 schreef Qwea het volgende:
ik ben net begonnen in ted bundy... tot nu toe valt het tegen
Mij. Als het je niet boeit blijf je toch weg? Je bent niet verplicht om hier te komen lezen. Overigens is die post geheel ontopic, dus je zeikt.quote:Op donderdag 16 april 2009 22:58 schreef NoCigar het volgende:
Van een moderator, wat kan iemand dat nou schelen wat die googelt of aan welk boek het nog moet beginnen.
conversations with a killerquote:Op vrijdag 17 april 2009 09:01 schreef laforest het volgende:
[..]
Welk boek heb je? Ik heb een hele reeks boeken over Bundy in de kast.
Aah ja die heb ik ook, dat is een boek van Michaud in samenwerking met Aynesworth.quote:
Nee, daar kwam ik achterquote:Op vrijdag 17 april 2009 09:27 schreef laforest het volgende:
[..]
Aah ja die heb ik ook, dat is een boek van Michaud in samenwerking met Aynesworth.
Robert Keppel schreef er nog het voorwoord voor.
Michaud schreef ook een boek met Roy Hazelwood, kan ik zeker aanraden! Dat boek heet The Evil that Men Do.
Tja dit Bundy boek is voor de echte die-hard fans zal ik maar zeggen. Het geeft wel een mooi inzicht in Bundy, maar kan voor sommigen saai. Het is niet echt het instap boek
Het beste boek om te lezen is Bundy: The Deliberate Stranger.quote:
Dat boek over Mary Bell zou ik ook wel willen lezen, blijft toch apart dat een kind van 10 al twee jochies vermoordt.quote:Op vrijdag 17 april 2009 09:07 schreef laforest het volgende:
Nog een paar aanraders:
Whoever Fights Monsters by Robert K. Ressler
[ afbeelding ]
Killing for Company - Brain Masters
[ afbeelding ]
1 van mijn favo boeken is:
The General - Paul Williams
[ afbeelding ]
En als laatste een boek dat ik ook al een tijdje heb:
Case of Mary Bell: A Portrait of a Child Who Murdered
[ afbeelding ]
Is zeker een interessant boek.quote:Op donderdag 23 april 2009 20:23 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Dat boek over Mary Bell zou ik ook wel willen lezen, blijft toch apart dat een kind van 10 al twee jochies vermoordt.
Ze heeft nu toch een nieuwe identiteit en alles?quote:Op donderdag 23 april 2009 20:30 schreef laforest het volgende:
[..]
Is zeker een interessant boek.
Lees dan ook Cries Unheard: the Story of Mary Bell, aan dat boek heeft Mary Bell zelf nog meegeholpen.
Ja dat heeft ze en haar dochtertje ook. Net toen ze vrijgelaten was hadden journalisten haar wel opgespoord, maar de rechter heeft haar toen een levenslange geheime identiteit gegeven dus tjaa... somewhere out there...quote:Op donderdag 23 april 2009 20:38 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ze heeft nu toch een nieuwe identiteit en alles?
Black Mass, the irish mob, the FBI and a devil's deal van Dick Lehr & Gerard O'Neill, heb ik hier liggen wat gaat over de geheime deal als informant die James "Whitey" Bulger met de FBI heeft/had gesloten, specifiek met John Connolly die een dubbel rol heeft gespeeld binnen de FBI en Bulger eigenlijk meer beschermde, maar moet eerlijk bekennen dat ik nog steeds moet beginnen aan dit boek dus de enige info die ik kan geven komt van de korte beschrijving op de achterkantquote:Op donderdag 23 april 2009 20:50 schreef Smart_ass het volgende:
Dat verhaal over James Bulger vind ik trouwens ook echt verschrikkelijk. Weet iemand of daar boeken over zijn? Er is wel onlangs een film verschenen dacht ik, die er lichtelijk op gebaseerd is.
ik heb net het boek the Westies van T.J. English uit gelezen en zocht naar boeken met een vergelijkbaar onderwerp ( de ierse mafia ) en kwam toen uit bij black mass en Paddy whacked, van de tweede heb ik globaal wat hoofdstukken doorgelezen en met Black mass ben ik gister avond begonnen, inderdaad wat taaier dan the Westies kwa schrijfstijl, maar het onderwerp staat me aan dus daar kom ik wel doorheen, met wat concentratie leest het in ieder geval lekker weg.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 00:32 schreef NoCigar het volgende:
Ik moest ook twee keer kijken voor het helemaal tot me doordrong. Maar waarschijnlijk is Black Mass sowieso een beter boek: redelijk taai voor het genre, maar wel een ongelofelijke zaak. De FBI heeft een tamelijk schoon imago, maar hier dus niet.
Grappig detail is dat Bulger ooit geïdentificeerd werd door een persoon nadat hij de film Hannibal had gezien: In die film komt de Ten Most Wanted list van de FBI in beeld met natuurlijk de fictieve Hannibal Lector, maar ook met de erg echte James Bulger. Een man in, ik meen Londen, dacht an het zien van die film: hé die kerel zie ik regelmatig op de sportschool; laat ik de FBI eens bellen. Zonder resultaat overigens.
Tof, maar ik bedoelde een andere James Bulger.quote:Op zondag 3 mei 2009 19:55 schreef De_Nylon_Badmuts het volgende:
[..]
Black Mass, the irish mob, the FBI and a devil's deal van Dick Lehr & Gerard O'Neill, heb ik hier liggen wat gaat over de geheime deal als informant die James "Whitey" Bulger met de FBI heeft/had gesloten, specifiek met John Connolly die een dubbel rol heeft gespeeld binnen de FBI en Bulger eigenlijk meer beschermde, maar moet eerlijk bekennen dat ik nog steeds moet beginnen aan dit boek dus de enige info die ik kan geven komt van de korte beschrijving op de achterkant
en in Paddy Whacked van T.J. English worden er ook een aantal hoofdstukken aan hem gewijd, maar dat boek gaat meer over de ierse mafia in amerika in het algemeen, wel een goed boek overigens.
Klopt, maar dat is er inderdaad losjes op geïnspireerd, het verhaal is niet helemaal hetzelfde. Ben toch benieuwd of er over die echte James Bulger zaak ook boeken zijn, maar ik vrees van niet.quote:Er is trouwens een prachtige film gemaakt geïnspireerd op de Britse James Bulger-zaak getiteld Boy A. Met die geanonimiseerde naam wordt een van de daders van een vergelijkbare-fictionele- zaak aangeduid door de overheid: Boy A en Boy B, om ze voor het grote publiek onbekend te houden.
http://www.amazon.com/Eve(...)Bulger/dp/1596873035quote:Op woensdag 6 mei 2009 16:27 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is er inderdaad losjes op geïnspireerd, het verhaal is niet helemaal hetzelfde. Ben toch benieuwd of er over die echte James Bulger zaak ook boeken zijn, maar ik vrees van niet.
thanks, volgens mij is dit de helft van het complete boek ( die ik nu al gelezen hebquote:Op woensdag 6 mei 2009 12:53 schreef raptorix het volgende:
Lijkt uitverkocht te zijn, je kan wel een preview lezen op google books: http://books.google.com/books?id=uWFT6kyHiIYC&dq=Tiers+%26+Tears+john+sullivan&printsec=frontcover&source=bl&ots=UXCV8qfAtz&sig=aKRVmVE6Shb3oUAk4XPtMUZDNn0&hl=en&ei=p2sBSuCWCMPO-AbK8vSyAw&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=3#PPA17,M1
Oohh, die was ik helemaal vergetenquote:Op donderdag 23 april 2009 20:50 schreef Smart_ass het volgende:
Dat verhaal over James Bulger vind ik trouwens ook echt verschrikkelijk. Weet iemand of daar boeken over zijn? Er is wel onlangs een film verschenen dacht ik, die er lichtelijk op gebaseerd is.
Videospelletjes en Agressieve tekenfilmsquote:Op donderdag 7 mei 2009 19:56 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Oohh, die was ik helemaal vergetenHoe komen 10 jarigen er toch bij om zoiets te doen
Het wordt vast wel een keer herdrukt hoop ik: de recensies waren goed en er zijn hier al twee belangstellenden, anders zal het wel op tweedehands sites verschijnen.quote:Op donderdag 7 mei 2009 19:45 schreef De_Nylon_Badmuts het volgende:
[..]
thanks, volgens mij is dit de helft van het complete boek ( die ik nu al gelezen heb) wel kut dat ie nergens meer te krijgen is, ik moet dit boek gewoon in z'n orginele vorm hebben, ff goed E-bay e.d. in de gaten houden dan maar...
zou hetquote:Op vrijdag 8 mei 2009 01:57 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Het wordt vast wel een keer herdrukt hoop ik: de recensies waren goed en er zijn hier al twee belangstellenden, anders zal het wel op tweedehands sites verschijnen.
Maar ja, anderzijds ik geloof niet dat hij beweert dat ie Hoffa en Castellanno en Roy Demeo en Carmine Galante heeft vermoord: dan doe je het qua verkoop nogal slecht.
Ik heb deel 1 twee en 3quote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:38 schreef Zuivere_Koffie het volgende:
Ik kom aardig wat bekende boeken tegen, maar ik mis de boeken van Mark "Chopper" Read.
Mijn eerste kennismaking met deze genre boeken was met zijn eerste boek, weliswaar in het Engels maar ik vond het een goed boek, jammer dat ik die niet zie hier.
Ja ik vond het nogal de moeite waard. Voor mij het derde boek over het onderwerp, maar een mooie samenvatting, met nieuwe gegevens en een aannemelijke conclusie. Het is ook leuk vormgegeven trouwens. Maar het beste dat ik recentelijk heb gelezen is toch The good rat van Jimmy Breslin.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 23:22 schreef De_Nylon_Badmuts het volgende:
@ NoCigar, laat ff weten of dat boek de moeite waard was, heb op het punt gestaan om die ook meteen mee te bestellen, maar moet qua financiën even rustig aan doen ( vakantie plannen enzo )
ik ook!quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:06 schreef Doopy-X- het volgende:
Ik heb deze 2 voor mijn verjaardag gekregen als aanvulling op mijn verzameling:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben benieuwd
nee... dus ik ben benieuwd hoe jij ze vindt, ben nu een ander boek aan het lezen maar dat boek heeftquote:
Helaas duurt het nog even voordat ik eraan ga beginnen, ben eerst begonnen in de Millennium-trilogy van Stief Larssonquote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:19 schreef FANN het volgende:
[..]
nee... dus ik ben benieuwd hoe jij ze vindt, ben nu een ander boek aan het lezen maar dat boek heeft
niets met true crimes te maken...
Ik ben wél de DVD box van de Sopranos aan het kijken, dus vandaar....
quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:48 schreef Doopy-X- het volgende:
[..]
Helaas duurt het nog even voordat ik eraan ga beginnen, ben eerst begonnen in de Millennium-trilogy van Stief Larsson
Beetje late reactie van mij hier, maar ik kon het topic niet meer vinden een tijdje terug, kom er net achter dat hij bij de centrale topics staatquote:Op woensdag 10 juni 2009 12:37 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Ja ik vond het nogal de moeite waard. Voor mij het derde boek over het onderwerp, maar een mooie samenvatting, met nieuwe gegevens en een aannemelijke conclusie. Het is ook leuk vormgegeven trouwens. Maar het beste dat ik recentelijk heb gelezen is toch The good rat van Jimmy Breslin.
Hij kwam vandaag binnen: besteld via Amazon from the author of iets dergelijks.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 17:29 schreef De_Nylon_Badmuts het volgende:
ik ben overigens nog steeds op zoek naar het boek Tiers & Tears, over john sullivan, wat je een paar posts terug aankaarte, maar Amazon ( U.S. en U.K. ) hebben hem beide niet meer op voorraad, weet iemand nog een andere online boeken winkel waar ik dit boek kan bestellen ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |