abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68315529
quote:
Op donderdag 23 april 2009 20:23 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Dat boek over Mary Bell zou ik ook wel willen lezen, blijft toch apart dat een kind van 10 al twee jochies vermoordt.
Is zeker een interessant boek.

Lees dan ook Cries Unheard: the Story of Mary Bell, aan dat boek heeft Mary Bell zelf nog meegeholpen.
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_68315852
quote:
Op donderdag 23 april 2009 20:30 schreef laforest het volgende:

[..]

Is zeker een interessant boek.

Lees dan ook Cries Unheard: the Story of Mary Bell, aan dat boek heeft Mary Bell zelf nog meegeholpen.
Ze heeft nu toch een nieuwe identiteit en alles?
pi_68316290
Dat verhaal over James Bulger vind ik trouwens ook echt verschrikkelijk. Weet iemand of daar boeken over zijn? Er is wel onlangs een film verschenen dacht ik, die er lichtelijk op gebaseerd is.

[ Bericht 3% gewijzigd door Smart_ass op 23-04-2009 20:58:22 ]
pi_68317018
quote:
Op donderdag 23 april 2009 20:38 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ze heeft nu toch een nieuwe identiteit en alles?
Ja dat heeft ze en haar dochtertje ook. Net toen ze vrijgelaten was hadden journalisten haar wel opgespoord, maar de rechter heeft haar toen een levenslange geheime identiteit gegeven dus tjaa... somewhere out there...
  zondag 3 mei 2009 @ 19:55:32 #105
179248 De_Nylon_Badmuts
cola saved my life
pi_68631352
quote:
Op donderdag 23 april 2009 20:50 schreef Smart_ass het volgende:
Dat verhaal over James Bulger vind ik trouwens ook echt verschrikkelijk. Weet iemand of daar boeken over zijn? Er is wel onlangs een film verschenen dacht ik, die er lichtelijk op gebaseerd is.
Black Mass, the irish mob, the FBI and a devil's deal van Dick Lehr & Gerard O'Neill, heb ik hier liggen wat gaat over de geheime deal als informant die James "Whitey" Bulger met de FBI heeft/had gesloten, specifiek met John Connolly die een dubbel rol heeft gespeeld binnen de FBI en Bulger eigenlijk meer beschermde, maar moet eerlijk bekennen dat ik nog steeds moet beginnen aan dit boek dus de enige info die ik kan geven komt van de korte beschrijving op de achterkant

en in Paddy Whacked van T.J. English worden er ook een aantal hoofdstukken aan hem gewijd, maar dat boek gaat meer over de ierse mafia in amerika in het algemeen, wel een goed boek overigens.

[ Bericht 9% gewijzigd door De_Nylon_Badmuts op 03-05-2009 20:09:31 ]
DNB
pi_68646935
Black Mass is een prima boek, maar ik vermoed dat Smart_ass deze James Bulger bedoeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door NoCigar op 05-05-2009 00:32:24 ]
anonieme razernist
  maandag 4 mei 2009 @ 19:33:15 #107
179248 De_Nylon_Badmuts
cola saved my life
pi_68665689
ow foutje dan ik dacht dat ze de "mafiabaas" Bulger bedoelde, ik moest ff kijken op de link voordat ik wist wie de andere Bulger was, maar dat is inderdaad een gruwelijke moord, maar of er boeken over geschreven zijn zou ik niet weten, maar ik ga er van uit van wel over zo een bekende zaak.

[ Bericht 67% gewijzigd door De_Nylon_Badmuts op 04-05-2009 19:42:50 ]
DNB
pi_68678165
Ik moest ook twee keer kijken voor het helemaal tot me doordrong. Maar waarschijnlijk is Black Mass sowieso een beter boek: redelijk taai voor het genre, maar wel een ongelofelijke zaak. De FBI heeft een tamelijk schoon imago, maar hier dus niet.
Grappig detail is dat Bulger ooit geïdentificeerd werd door een persoon nadat hij de film Hannibal had gezien: In die film komt de Ten Most Wanted list van de FBI in beeld met natuurlijk de fictieve Hannibal Lector, maar ook met de erg echte James Bulger. Een man in, ik meen Londen, dacht an het zien van die film: hé die kerel zie ik regelmatig op de sportschool; laat ik de FBI eens bellen. Zonder resultaat overigens.

Er is trouwens een prachtige film gemaakt geïnspireerd op de Britse James Bulger-zaak getiteld Boy A. Met die geanonimiseerde naam wordt een van de daders van een vergelijkbare-fictionele- zaak aangeduid door de overheid: Boy A en Boy B, om ze voor het grote publiek onbekend te houden.

[ Bericht 48% gewijzigd door NoCigar op 05-05-2009 16:40:17 ]
anonieme razernist
pi_68697036

Jaques Mesrine, Doden zonder Wroeging, het boek is zeer lastig te krijgen, ik heb het keer kunnen lenen van vriend, begreep dat ie ook verfilmt is nu, echt een aanrader
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 5 mei 2009 @ 17:29:23 #110
179248 De_Nylon_Badmuts
cola saved my life
pi_68699139
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 00:32 schreef NoCigar het volgende:
Ik moest ook twee keer kijken voor het helemaal tot me doordrong. Maar waarschijnlijk is Black Mass sowieso een beter boek: redelijk taai voor het genre, maar wel een ongelofelijke zaak. De FBI heeft een tamelijk schoon imago, maar hier dus niet.
Grappig detail is dat Bulger ooit geïdentificeerd werd door een persoon nadat hij de film Hannibal had gezien: In die film komt de Ten Most Wanted list van de FBI in beeld met natuurlijk de fictieve Hannibal Lector, maar ook met de erg echte James Bulger. Een man in, ik meen Londen, dacht an het zien van die film: hé die kerel zie ik regelmatig op de sportschool; laat ik de FBI eens bellen. Zonder resultaat overigens.
ik heb net het boek the Westies van T.J. English uit gelezen en zocht naar boeken met een vergelijkbaar onderwerp ( de ierse mafia ) en kwam toen uit bij black mass en Paddy whacked, van de tweede heb ik globaal wat hoofdstukken doorgelezen en met Black mass ben ik gister avond begonnen, inderdaad wat taaier dan the Westies kwa schrijfstijl, maar het onderwerp staat me aan dus daar kom ik wel doorheen, met wat concentratie leest het in ieder geval lekker weg.

ik ben overigens nog steeds op zoek naar het boek Tiers & Tears, over john sullivan, wat je een paar posts terug aankaarte, maar Amazon ( U.S. en U.K. ) hebben hem beide niet meer op voorraad, weet iemand nog een andere online boeken winkel waar ik dit boek kan bestellen ?
DNB
pi_68734900
quote:
Op zondag 3 mei 2009 19:55 schreef De_Nylon_Badmuts het volgende:

[..]

Black Mass, the irish mob, the FBI and a devil's deal van Dick Lehr & Gerard O'Neill, heb ik hier liggen wat gaat over de geheime deal als informant die James "Whitey" Bulger met de FBI heeft/had gesloten, specifiek met John Connolly die een dubbel rol heeft gespeeld binnen de FBI en Bulger eigenlijk meer beschermde, maar moet eerlijk bekennen dat ik nog steeds moet beginnen aan dit boek dus de enige info die ik kan geven komt van de korte beschrijving op de achterkant

en in Paddy Whacked van T.J. English worden er ook een aantal hoofdstukken aan hem gewijd, maar dat boek gaat meer over de ierse mafia in amerika in het algemeen, wel een goed boek overigens.
Tof, maar ik bedoelde een andere James Bulger.

http://nl.wikipedia.org/wiki/James_Bulger

Die peuter die is vermoord door 2 jochies.
pi_68734996
quote:
Er is trouwens een prachtige film gemaakt geïnspireerd op de Britse James Bulger-zaak getiteld Boy A. Met die geanonimiseerde naam wordt een van de daders van een vergelijkbare-fictionele- zaak aangeduid door de overheid: Boy A en Boy B, om ze voor het grote publiek onbekend te houden.
Klopt, maar dat is er inderdaad losjes op geïnspireerd, het verhaal is niet helemaal hetzelfde. Ben toch benieuwd of er over die echte James Bulger zaak ook boeken zijn, maar ik vrees van niet.
pi_68741218
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 16:27 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Klopt, maar dat is er inderdaad losjes op geïnspireerd, het verhaal is niet helemaal hetzelfde. Ben toch benieuwd of er over die echte James Bulger zaak ook boeken zijn, maar ik vrees van niet.
http://www.amazon.com/Eve(...)Bulger/dp/1596873035
pi_68741434
Deze lijkt me trouwens ook wel tof: http://www.amazon.com/Nor(...)Cooper/dp/0961741503

Over de zaak D.B. Cooper, als ie het overleeft heeft was het toch fucking geniaal.
  donderdag 7 mei 2009 @ 19:45:36 #116
179248 De_Nylon_Badmuts
cola saved my life
pi_68783227
quote:
thanks, volgens mij is dit de helft van het complete boek ( die ik nu al gelezen heb ) wel kut dat ie nergens meer te krijgen is, ik moet dit boek gewoon in z'n orginele vorm hebben, ff goed E-bay e.d. in de gaten houden dan maar...
DNB
  donderdag 7 mei 2009 @ 19:56:39 #117
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_68783710
quote:
Op donderdag 23 april 2009 20:50 schreef Smart_ass het volgende:
Oohh, die was ik helemaal vergeten Hoe komen 10 jarigen er toch bij om zoiets te doen
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_68787758
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 19:56 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Oohh, die was ik helemaal vergeten Hoe komen 10 jarigen er toch bij om zoiets te doen
Videospelletjes en Agressieve tekenfilms
pi_68796327
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 19:45 schreef De_Nylon_Badmuts het volgende:

[..]

thanks, volgens mij is dit de helft van het complete boek ( die ik nu al gelezen heb ) wel kut dat ie nergens meer te krijgen is, ik moet dit boek gewoon in z'n orginele vorm hebben, ff goed E-bay e.d. in de gaten houden dan maar...
Het wordt vast wel een keer herdrukt hoop ik: de recensies waren goed en er zijn hier al twee belangstellenden, anders zal het wel op tweedehands sites verschijnen.
Maar ja, anderzijds ik geloof niet dat hij beweert dat ie Hoffa en Castellanno en Roy Demeo en Carmine Galante heeft vermoord: dan doe je het qua verkoop nogal slecht .
anonieme razernist
  vrijdag 8 mei 2009 @ 18:33:28 #120
179248 De_Nylon_Badmuts
cola saved my life
pi_68817996
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 01:57 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Het wordt vast wel een keer herdrukt hoop ik: de recensies waren goed en er zijn hier al twee belangstellenden, anders zal het wel op tweedehands sites verschijnen.
Maar ja, anderzijds ik geloof niet dat hij beweert dat ie Hoffa en Castellanno en Roy Demeo en Carmine Galante heeft vermoord: dan doe je het qua verkoop nogal slecht .
zou het ,misschien gooit hij er JFK nog wel in voor het totaal plaatje , maar serieus wat ik zover heb gelezen op die link hierboven lijkt mij dit "epos" mij wel oprecht en waarheids getrouw, weinig blufferige verhalen zeg maar, ik hoop echt dat ie weer opnieuw uitgegeven wordt.

ff tusendoor, misschien dat jij of iemand anders het weet, is het boek "I heared you paint houses" wat ? de lezers recensies zijn op de ene site weer lovend en op de ander weer gemiddeld tot slecht.
DNB
pi_68839488
Ik ken de titel wel, maar maar over de kwaliteit durf ik niets te zeggen: het krijgt wel goede aanbevelingen hier en daar en het is natuurlijk aardig om straks te kunnen zeggen dat de het boek beter was: http://nl.wikipedia.org/wiki/I_Heard_You_Paint_Houses.

Ik kreeg net deze binnen, gekocht omdat het highly recommended was:

In “The Canary Sang But Couldn’t Fly,” unknown author Edmund Elmaleh – who became intrigued by the Reles (left) case after first looking into some of his own family’s possible ties to legendary Jewish gangster Lepke Buchalter – not only does an excellent job of relating and analyzing the case’s compelling facts and unanswered questions; he makes it interesting too!

Through previously classified FBI reports, Elmaleh discloses that J. Edgar Hoover’s FBI worked closely with former Brooklyn DA William O’Dwyer to keep Reles alive as he traveled around the country testifying in grand juries from Chicago to Los Angeles. Contrary to his public pronouncements, O’Dwyer, who would later ride Reles’s testimony to two elections as Mayor, “did fear losing Reles to a mob bullet.”

Sadly, however, just as Elmaleh completed his book last November 6, he died at age 49 of a sudden, massive heart attack.
anonieme razernist
  zaterdag 9 mei 2009 @ 23:22:21 #122
179248 De_Nylon_Badmuts
cola saved my life
pi_68858512
Ik heb “I heared you paint houses” van Charles Brandt maar besteld vandaag, ik gok het er maar op, ik ben wel benieuwd wat hij te melden heeft over de verdwijning van Hoffa, de meeste crime reporters uit Amerika vinden zijn relaas over Hoffa het meest waarheidsgetrouwe, afwachten maar totdat hij binnen is...

@ NoCigar, laat ff weten of dat boek de moeite waard was, heb op het punt gestaan om die ook meteen mee te bestellen, maar moet qua financiën even rustig aan doen ( vakantie plannen enzo )
DNB
  vrijdag 22 mei 2009 @ 13:38:01 #123
233778 Zuivere_Koffie
Met Een Klontje
pi_69289993
Ik kom aardig wat bekende boeken tegen, maar ik mis de boeken van Mark "Chopper" Read.
Mijn eerste kennismaking met deze genre boeken was met zijn eerste boek, weliswaar in het Engels maar ik vond het een goed boek, jammer dat ik die niet zie hier.
pi_69292648
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 13:38 schreef Zuivere_Koffie het volgende:
Ik kom aardig wat bekende boeken tegen, maar ik mis de boeken van Mark "Chopper" Read.
Mijn eerste kennismaking met deze genre boeken was met zijn eerste boek, weliswaar in het Engels maar ik vond het een goed boek, jammer dat ik die niet zie hier.
Ik heb deel 1 twee en 3

Ik vind het zelf niet echt true crime. Begrijp me niet verkeerd, ik vind Chopper een held maar zijn boeken staan ook vol met onzin en dingen die bewezen onzin zijn en gewoon grootspraak.
Grappige boeken, dat wel.

De film Chopper is ook briljant.
Neville fucking Bartos

Er komt een nieuw film uit hoorde ik laatst
pi_69894057
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 23:22 schreef De_Nylon_Badmuts het volgende:

@ NoCigar, laat ff weten of dat boek de moeite waard was, heb op het punt gestaan om die ook meteen mee te bestellen, maar moet qua financiën even rustig aan doen ( vakantie plannen enzo )
Ja ik vond het nogal de moeite waard. Voor mij het derde boek over het onderwerp, maar een mooie samenvatting, met nieuwe gegevens en een aannemelijke conclusie. Het is ook leuk vormgegeven trouwens. Maar het beste dat ik recentelijk heb gelezen is toch The good rat van Jimmy Breslin.
anonieme razernist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')