Is zeker een interessant boek.quote:Op donderdag 23 april 2009 20:23 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Dat boek over Mary Bell zou ik ook wel willen lezen, blijft toch apart dat een kind van 10 al twee jochies vermoordt.
Ze heeft nu toch een nieuwe identiteit en alles?quote:Op donderdag 23 april 2009 20:30 schreef laforest het volgende:
[..]
Is zeker een interessant boek.
Lees dan ook Cries Unheard: the Story of Mary Bell, aan dat boek heeft Mary Bell zelf nog meegeholpen.
Ja dat heeft ze en haar dochtertje ook. Net toen ze vrijgelaten was hadden journalisten haar wel opgespoord, maar de rechter heeft haar toen een levenslange geheime identiteit gegeven dus tjaa... somewhere out there...quote:Op donderdag 23 april 2009 20:38 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ze heeft nu toch een nieuwe identiteit en alles?
Black Mass, the irish mob, the FBI and a devil's deal van Dick Lehr & Gerard O'Neill, heb ik hier liggen wat gaat over de geheime deal als informant die James "Whitey" Bulger met de FBI heeft/had gesloten, specifiek met John Connolly die een dubbel rol heeft gespeeld binnen de FBI en Bulger eigenlijk meer beschermde, maar moet eerlijk bekennen dat ik nog steeds moet beginnen aan dit boek dus de enige info die ik kan geven komt van de korte beschrijving op de achterkantquote:Op donderdag 23 april 2009 20:50 schreef Smart_ass het volgende:
Dat verhaal over James Bulger vind ik trouwens ook echt verschrikkelijk. Weet iemand of daar boeken over zijn? Er is wel onlangs een film verschenen dacht ik, die er lichtelijk op gebaseerd is.
ik heb net het boek the Westies van T.J. English uit gelezen en zocht naar boeken met een vergelijkbaar onderwerp ( de ierse mafia ) en kwam toen uit bij black mass en Paddy whacked, van de tweede heb ik globaal wat hoofdstukken doorgelezen en met Black mass ben ik gister avond begonnen, inderdaad wat taaier dan the Westies kwa schrijfstijl, maar het onderwerp staat me aan dus daar kom ik wel doorheen, met wat concentratie leest het in ieder geval lekker weg.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 00:32 schreef NoCigar het volgende:
Ik moest ook twee keer kijken voor het helemaal tot me doordrong. Maar waarschijnlijk is Black Mass sowieso een beter boek: redelijk taai voor het genre, maar wel een ongelofelijke zaak. De FBI heeft een tamelijk schoon imago, maar hier dus niet.
Grappig detail is dat Bulger ooit geïdentificeerd werd door een persoon nadat hij de film Hannibal had gezien: In die film komt de Ten Most Wanted list van de FBI in beeld met natuurlijk de fictieve Hannibal Lector, maar ook met de erg echte James Bulger. Een man in, ik meen Londen, dacht an het zien van die film: hé die kerel zie ik regelmatig op de sportschool; laat ik de FBI eens bellen. Zonder resultaat overigens.
Tof, maar ik bedoelde een andere James Bulger.quote:Op zondag 3 mei 2009 19:55 schreef De_Nylon_Badmuts het volgende:
[..]
Black Mass, the irish mob, the FBI and a devil's deal van Dick Lehr & Gerard O'Neill, heb ik hier liggen wat gaat over de geheime deal als informant die James "Whitey" Bulger met de FBI heeft/had gesloten, specifiek met John Connolly die een dubbel rol heeft gespeeld binnen de FBI en Bulger eigenlijk meer beschermde, maar moet eerlijk bekennen dat ik nog steeds moet beginnen aan dit boek dus de enige info die ik kan geven komt van de korte beschrijving op de achterkant
en in Paddy Whacked van T.J. English worden er ook een aantal hoofdstukken aan hem gewijd, maar dat boek gaat meer over de ierse mafia in amerika in het algemeen, wel een goed boek overigens.
Klopt, maar dat is er inderdaad losjes op geïnspireerd, het verhaal is niet helemaal hetzelfde. Ben toch benieuwd of er over die echte James Bulger zaak ook boeken zijn, maar ik vrees van niet.quote:Er is trouwens een prachtige film gemaakt geïnspireerd op de Britse James Bulger-zaak getiteld Boy A. Met die geanonimiseerde naam wordt een van de daders van een vergelijkbare-fictionele- zaak aangeduid door de overheid: Boy A en Boy B, om ze voor het grote publiek onbekend te houden.
http://www.amazon.com/Eve(...)Bulger/dp/1596873035quote:Op woensdag 6 mei 2009 16:27 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is er inderdaad losjes op geïnspireerd, het verhaal is niet helemaal hetzelfde. Ben toch benieuwd of er over die echte James Bulger zaak ook boeken zijn, maar ik vrees van niet.
thanks, volgens mij is dit de helft van het complete boek ( die ik nu al gelezen hebquote:Op woensdag 6 mei 2009 12:53 schreef raptorix het volgende:
Lijkt uitverkocht te zijn, je kan wel een preview lezen op google books: http://books.google.com/books?id=uWFT6kyHiIYC&dq=Tiers+%26+Tears+john+sullivan&printsec=frontcover&source=bl&ots=UXCV8qfAtz&sig=aKRVmVE6Shb3oUAk4XPtMUZDNn0&hl=en&ei=p2sBSuCWCMPO-AbK8vSyAw&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=3#PPA17,M1
Oohh, die was ik helemaal vergetenquote:Op donderdag 23 april 2009 20:50 schreef Smart_ass het volgende:
Dat verhaal over James Bulger vind ik trouwens ook echt verschrikkelijk. Weet iemand of daar boeken over zijn? Er is wel onlangs een film verschenen dacht ik, die er lichtelijk op gebaseerd is.
Videospelletjes en Agressieve tekenfilmsquote:Op donderdag 7 mei 2009 19:56 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Oohh, die was ik helemaal vergetenHoe komen 10 jarigen er toch bij om zoiets te doen
Het wordt vast wel een keer herdrukt hoop ik: de recensies waren goed en er zijn hier al twee belangstellenden, anders zal het wel op tweedehands sites verschijnen.quote:Op donderdag 7 mei 2009 19:45 schreef De_Nylon_Badmuts het volgende:
[..]
thanks, volgens mij is dit de helft van het complete boek ( die ik nu al gelezen heb) wel kut dat ie nergens meer te krijgen is, ik moet dit boek gewoon in z'n orginele vorm hebben, ff goed E-bay e.d. in de gaten houden dan maar...
zou hetquote:Op vrijdag 8 mei 2009 01:57 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Het wordt vast wel een keer herdrukt hoop ik: de recensies waren goed en er zijn hier al twee belangstellenden, anders zal het wel op tweedehands sites verschijnen.
Maar ja, anderzijds ik geloof niet dat hij beweert dat ie Hoffa en Castellanno en Roy Demeo en Carmine Galante heeft vermoord: dan doe je het qua verkoop nogal slecht.
Ik heb deel 1 twee en 3quote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:38 schreef Zuivere_Koffie het volgende:
Ik kom aardig wat bekende boeken tegen, maar ik mis de boeken van Mark "Chopper" Read.
Mijn eerste kennismaking met deze genre boeken was met zijn eerste boek, weliswaar in het Engels maar ik vond het een goed boek, jammer dat ik die niet zie hier.
Ja ik vond het nogal de moeite waard. Voor mij het derde boek over het onderwerp, maar een mooie samenvatting, met nieuwe gegevens en een aannemelijke conclusie. Het is ook leuk vormgegeven trouwens. Maar het beste dat ik recentelijk heb gelezen is toch The good rat van Jimmy Breslin.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 23:22 schreef De_Nylon_Badmuts het volgende:
@ NoCigar, laat ff weten of dat boek de moeite waard was, heb op het punt gestaan om die ook meteen mee te bestellen, maar moet qua financiën even rustig aan doen ( vakantie plannen enzo )
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |