Zie http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601103&sid=aRa0jVzM922w&refer=usquote:Chrysler Idles Plants for a Month; GM Halts Volt Engine Factory
Dec. 17 (Bloomberg) -- Chrysler LLC, awaiting a federal rescue as its cash dwindles, will shut all 30 of its plants for at least a month starting Dec. 19 as unsold cars and trucks pile up at showrooms.
Production won’t resume until Jan. 19 at the earliest, Chrysler said today in a statement. General Motors Corp., also waiting for word on U.S. loans, said a new factory making engines for the Chevrolet Volt electric car is being delayed to conserve cash.
The cutbacks showed how far the automakers are going to save money and prune output as plunging sales threaten their ability to stay in business. Both companies say they may run out of operating funds in just weeks without emergency U.S. aid.
“Vehicle manufacturers are going to closely align their demand with supply,” said Michael Robinet, an analyst at CSM Worldwide Inc. in Northville, Michigan. “You are finding that these inventory correction actions are not only taking place at Chrysler but with all the vehicle manufacturers.”
White House spokeswoman Dana Perino said in an e-mail that “there’s nothing new on the auto front” as officials reviewed plans for a GM and Chrysler bailout. Today had been the earliest that the administration would finish a rescue proposal, a government official said yesterday, speaking on condition of anonymity.
Request for Aid
GM, the biggest U.S. automaker, and No. 3 Chrysler have asked for a combined $14 billion in federal aid in order to survive until March 31. U.S. sales at Detroit-based GM fell 22 percent through November, while Chrysler’s tumbled 28 percent, the most among major automakers.
Chrysler said its two factories in Toledo, Ohio, that make the Jeep Liberty, Dodge Nitro and Jeep Wrangler won’t reopen until Jan. 26. A minivan plant in Windsor, Ontario, and the Dodge Viper operations in Detroit will be shut until Feb. 2, said Shawn Morgan, a spokeswoman for the Auburn Hills, Michigan- based automaker.
GM indefinitely suspended work on the $370 million factory in Flint, Michigan, that will make 4-cylinder engines for the Volt and the Chevrolet Cruze small car in 2010.
Spokeswoman Lynda Messina said the plant is still scheduled to produce the engines in 2010, when the Volt is supposed to debut. The Volt is being designed to run 40 miles (64 kilometers) on battery power before needing a recharge from the onboard gasoline motor.
of bij de toeleverancier, want de leveranties van onderdelen gaan op afroep per week.quote:Op donderdag 18 december 2008 07:38 schreef edwinh het volgende:
is ook logisch ze kunnen de onderdelen beter in zak houden, want de autos die ze nu maken worden niet verkocht.
gaat dat niet vervelenquote:Op dinsdag 16 december 2008 23:34 schreef SeLang het volgende:
Ik zal je nog sterker vertellen: ik heb nog nooit een eigen huis gehad. Altijd gehuurd. Nu ben ik 40, gestopt met werken en financieel onafhankelijk.
quote:Op woensdag 17 december 2008 01:33 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat heb ik ook. 'Goh, je studeert economie, dus jij bent een man van het grote geld' en dat moet ik altijd ontkennend beantwoorden. Geld interesseert mij niet zo veel. Natuurlijk streef ik er naar wel een beetje lekker te verdienen maar dat is omdat bijvoorbeeld een inkomen van een twee tot drie keer modaal het leven eenvoudiger maakt, je kunt in een net huis wonen, hebt geen moeite om rekeningen te betalen en kunt er hobby's mee financieren (knutselen!). Werken en geld verdienen moet zeker geen doel op zich zijn want dat is zonde van je tijd.
Het is overigens een groot misverstand dat economen op geld belust zouden zijn. De essentie van de economische wetenschap heeft namelijk helemaal niks met geld te maken, maar juist met een zo efficiënt mogelijke allocatie van goederen en tijd. Maatstaven als BBP etc. stuiten mij dan ook altijd een beetje tegen de borst omdat het een beperkte weergave hier van is, namelijk alleen de goederen en tijd die in geld kunnen worden uitgedrukt.
Ik heb al gigantisch veel gereisd in mijn leven, en ik heb de afgelopen 8 jaar in 4 buitenlanden gewoond. Maar reizen daar blijft inderdaad het meeste geld naartoe gaanquote:Op donderdag 18 december 2008 16:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
gaat dat niet vervelen![]()
Het is natuurlijk mooi maar ik zou dan of mijn geld uitgeven aan reizen of 1 of 2 daagjes per week gaan werken.
las het jaquote:Op donderdag 18 december 2008 16:24 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb al gigantisch veel gereisd in mijn leven, en ik heb de afgelopen 8 jaar in 4 buitenlanden gewoond. Maar reizen daar blijft inderdaad het meeste geld naartoe gaan
En als het gaat vervelen, werken kan altijd nog.
Alleen ben ik op dit moment een beetje terughoudend om diep in de rimboe te gaan want dan ben ik bang om de bodem te missen
geen aandelenspecialist zijn betekent misschien dat je dan juist out-of-the-box (modewoord) kan denken.quote:Op donderdag 18 december 2008 17:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
las het ja![]()
Tja hoe heb je dat trouwens voor elkaar gekregen om zo`n kapitaal te vergaren, want je bent van huis uit geen aandelenspecialist toch
Het meeste heb ik gewoon met werken verdiend hoor. Een beetje verstandig met geld omgaan, geen huis kopen, flexibel inspelen op kansen, en de juiste dingen doen op de beurs is de icing on the cake. Dat kan jij ook, stoppen op je 39-ste.quote:Op donderdag 18 december 2008 17:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
las het ja![]()
Tja hoe heb je dat trouwens voor elkaar gekregen om zo`n kapitaal te vergaren, want je bent van huis uit geen aandelenspecialist toch
die 2 heb ik alquote:Op donderdag 18 december 2008 18:14 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het meeste heb ik gewoon met werken verdiend hoor. Een beetje verstandig met geld omgaan, geen huis kopen, flexibel inspelen op kansen, en de juiste dingen doen op de beurs is de icing on the cake. Dat kan jij ook, stoppen op je 39-ste.
quote:117 Teletekst vr 19 dec
***************************************
17,4 miljard voor autoconcerns VS
***************************************
` De Amerikaanse regering steunt de
grote autofabrikanten met 17,4 miljard
dollar.Chrysler en General Motors
zullen daar direct gebruik van maken.
Ford heeft gezegd voorlopig geen geld
nodig te hebben.
President Bush zei dat de steun bedoeld
is om te voorkomen dat de economie in
een nog diepere en langere recessie
terechtkomt.
De autoconcerns krijgen drie maanden om
overlevingsplannen te maken.Als ze voor
31 maart niet kunnen aantonen dat ze
levensvatbaar zijn,moeten ze het geld
teruggeven.
Banenverlies en lagere lonen, dat sowieso.quote:Op vrijdag 19 december 2008 15:20 schreef Zero2Nine het volgende:
Zoals ik het nu zie goede voorwaarden. Maar waarschijnlijk betekenen die overlevingsplannen alsnog veel banenverlies.
Hahahahahahaha.quote:Als ze voor
31 maart niet kunnen aantonen dat ze
levensvatbaar zijn,moeten ze het geld
teruggeven.
Idd. Ik moest ook hard lachen toen ik dat las. Als ze niet levensvatbaar zijn, is het terugbetalen van wat voor bedrag dan ook het laatste wat ze doenquote:
Dan krijgt obama gewoon een lege sok van GM en chryslerquote:Op vrijdag 19 december 2008 15:49 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Idd. Ik moest ook hard lachen toen ik dat las. Als ze niet levensvatbaar zijn, is het terugbetalen van wat voor bedrag dan ook het laatste wat ze doen.
GM zal best ontmanteld worden, maar als dit met een klap gebeurt is de schade dubbel zo groot,quote:Op vrijdag 19 december 2008 21:50 schreef Drugshond het volgende:
Nou dit lijkt me nu echt trappen tegen een dood paard.
Maar wel een nobele kerstgedachte voor 2008
Er zit weer 3mnd lucht in de lekke autoband.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |