Ik heb voldoende japans eten gezien tijdens mijn toch wel behoorlijk recente vakantie naar Japan. En daar heb ik dus ook gezien dat absoluut niet al het eten wat door de japanners wordt gegeten, ontzettend basic en puur en naturel is zoals jij doet voorkomen.quote:Op donderdag 11 december 2008 21:20 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik begrijp je vraag ook niet helemaal, of was je in de veronderstelling dat Japanners uitsluitend verse vis en zeewier eten?
De keuken is in zijn oorsprong heel puur. Niet voor niets is het aantal kankergevallen jaren lang zeer laag geweest, net als dat overgewicht weinig voorkwam. Helaas zijn de westerse invloeden ook daar al decennia aan het werk.
Alleen Japanners zijn ook gewoon mensen hoor; ze eten ook weleens troep. Weleens Japans snoep gezien? Dat geeft licht
Overigens is meet sojasaus niets mis en met noodles ook niet echt.
Oh wacht, ze proppen zich allemaal vol met cheezburgerz.quote:Op donderdag 11 december 2008 21:27 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ik heb voldoende japans eten gezien tijdens mijn toch wel behoorlijk recente vakantie naar Japan. En daar heb ik dus ook gezien dat absoluut niet al het eten wat door de japanners wordt gegeten, ontzettend basic en puur en naturel is zoals jij doet voorkomen.
Je gaat toch niet proberen te doen alsof je meer weet dan SHE hequote:Op donderdag 11 december 2008 21:27 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ik heb voldoende japans eten gezien tijdens mijn toch wel behoorlijk recente vakantie naar Japan. En daar heb ik dus ook gezien dat absoluut niet al het eten wat door de japanners wordt gegeten, ontzettend basic en puur en naturel is zoals jij doet voorkomen.
quote:Op donderdag 11 december 2008 20:44 schreef Vivi het volgende:
[..]
Omdat zijn kop er zo uitzag
[ afbeelding ]
Echt, sprékend.
En verder eh..paste hij niet echt bij me..maar dat vertel ik allemaal nog wel een keer.
Hij dacht dat ie de nieuwe Klaas Bruinsma was, zeg maar.
Doeg Neentje-met-je-mooie-avatar!quote:Op donderdag 11 december 2008 21:30 schreef neen het volgende:
Topvp ik moet weg want ja.... groetjes en kusjes.
Jij hield toch niet van ongezonde dingen?quote:Op donderdag 11 december 2008 21:36 schreef Miss_S het volgende:
Over geen alcohol gesproken, Tia Maria
Hell ik heb een gezond gewicht, leuke vriend, leuke vriendinnen, zit op de uni en het is bijna kerstik voel me te goed om gezond te doen
Rustig het ei open tikken en dan alleen het eiwit eruit laten lopen toch?quote:Op donderdag 11 december 2008 21:38 schreef Goodbye het volgende:
Ik heb zin in kerstEn van het weekend ga ik een taart bakken, misschien wel die van Greys! ik weet alleen niet hoe je een dooier van het eiwit scheidt
![]()
Perfectionisten zijn het!quote:Op donderdag 11 december 2008 21:32 schreef SHE het volgende:
[..]
Oh wacht, ze proppen zich allemaal vol met cheezburgerz.
Ik ken de Japanse keuken bijzonder goed en ik ken de Japanse gemeenschap erg goed, en ze blinken niet uit in een beroerde keuken. Japanners maken over het algemeen bijzonder goed gebruik zowel in kooktechnieken als in combinaties van goede producten.
Overigens was mijn vorige post behoorlijk genuanceerd, dus wat je me precies duidelijk wil maken, is mij een raadsel.
Ei breken en ipv dat je het hele zwikkie in een kom gooit, mik je de dooier van de ene halve eierdop/schaal in de andere halve eierdop/schaal. Net zo lang tot het meeste eiwit er vanzelf vanaf geflieberd is! Je mag het zelfs in je hand doen, vingers een beetje open houden zodat het eiwit er wel doorheen floept, maar de eierdooier in je hand blijft liggen.quote:Op donderdag 11 december 2008 21:38 schreef Goodbye het volgende:
Ik heb zin in kerstEn van het weekend ga ik een taart bakken, misschien wel die van Greys! ik weet alleen niet hoe je een dooier van het eiwit scheidt
![]()
Nouja alcohol is niet gezond en dat vind ik wel lekkerquote:Op donderdag 11 december 2008 21:39 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Jij hield toch niet van ongezonde dingen?
Jij zegt:quote:Op donderdag 11 december 2008 21:32 schreef SHE het volgende:
[..]
Oh wacht, ze proppen zich allemaal vol met cheezburgerz.
Ik ken de Japanse keuken bijzonder goed en ik ken de Japanse gemeenschap erg goed, en ze blinken niet uit in een beroerde keuken. Japanners maken over het algemeen bijzonder goed gebruik zowel in kooktechnieken als in combinaties van goede producten.
Overigens was mijn vorige post behoorlijk genuanceerd, dus wat je me precies duidelijk wil maken, is mij een raadsel.
Waarmee je impliceert dat Japans eten vooral uit onbewerkt voedsel bestaat. Ik wijs je er op dat dit in de praktijk in het huidige Japan, niet het geval is.quote:Op donderdag 11 december 2008 20:59 schreef SHE het volgende:
Niets mag bewerkt zijn
Niets mag uit zijn originele oorsprong gehaald worden.
Het lijkt een beetje op Japans
de schaal in tweeen breken. Boven een schaaltje het eigeel van de ene helft in de andere helft gieten. Het wit loopt als het goed is in het andere schaaltje, en na een paar keer heen en weer hou je alleen nog eigeel over in de eierschaal, en ei wit in het andere schaaltje.quote:Op donderdag 11 december 2008 21:38 schreef Goodbye het volgende:
![]()
quote:Op donderdag 11 december 2008 21:39 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Rustig het ei open tikken en dan alleen het eiwit eruit laten lopen toch?
ik ben spuit elf, zie ik al wel.quote:Op donderdag 11 december 2008 21:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Ei breken en ipv dat je het hele zwikkie in een kom gooit, mik je de dooier van de ene halve eierdop/schaal in de andere halve eierdop/schaal. Net zo lang tot het meeste eiwit er vanzelf vanaf geflieberd is! Je mag het zelfs in je hand doen, vingers een beetje open houden zodat het eiwit er wel doorheen floept, maar de eierdooier in je hand blijft liggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |