Ik was ‘ns op een ijskoude winteravond naar de kroeg geweest en toen wilden ze nog wat eten bij de snackbar ernaast. Had eigenlijk niet zoveel trek na al dat bier, maar ging toch maar mee en werkte met moeite een patatje shoarma weg. Ben ook niet zo’n type die dat dan halverwege weggooit.
Al een beetje misselijk snel betaald en die nacht snel naar huis met de brommer, kilometer of 15. Maar na een paar minuten voelde ik dat het verkeerd ging. Dus ik op volle snelheid rijdend in grote paniek met m’n linkerhand proberen het riempje los te krijgen, maar dat lukte zo snel niet met de handschoen nog om.
Het was te laat, ik probeerde het natuurlijk nog binnen te houden, maar dan komt het er 2x zo snel uit, ik kotste dus alles, m´n gezicht, de binnenkant van de helm en m´n sjaal eronder.
Voorzichtig kunnen stoppen, helm afgedaan op een verkeerde manier, want nu zat het vizier er helemaal onder. Met een handschoen het meeste eruit geschept.
En zo in die stank naar huis getuft, echt te ranzig. Het was gevaarlijk want die sjaal was nat en het vroor nogal… en het vizier besloeg steeds, dus dat maar zo af en toe omhoog gedaan.
Ik die helm de volgende dag geprobeerd schoon te maken en toen ’s maandags naar school gereden. Maar die stank zat er tot m’n ellende nog steeds, dus ik daar gelijk naar de wc gerend om m’n kop te wassen en wat toiletspray in het haar gespoten.
Gelukkig geen klachten gehoord. Dat zo een week volgehouden, toen toch maar een nieuwe helm gekocht.