Dat wel, maar hier kwets je ook de mensen mee die nooit van hun leven aan abortus zouden denken.quote:Op woensdag 10 december 2008 13:27 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ik vind het heel goed dat er ook een tegengeluid is ten opzichte van bagatellisering door bv. medici van de ernst van abortus. Tegelijkertijd blijft het belangrijk dat vrouwen zelf de keuze maken en dit weloverwogen doen, abortus is soms de beste oplossing.
* Ireth veegt de koffie van het beeldscherm...quote:Op woensdag 10 december 2008 13:31 schreef RockabeIIa het volgende:
Qua formaat past het wel mooi in het kerststalletje...
Denk dat ik dat maar ga doen mocht ik er ook 1 in de brievenbus krijgen.quote:Lijkt me simpel. Die hele zooi ongefrankeerd terugsturen naar de afzender. Dan kunnen zij voor de portokosten opdraaien ;-)
Abortus: tot 24 wekenquote:Op woensdag 10 december 2008 13:34 schreef HuHu het volgende:
Volgens de Leidse abortusarts Willem Beekhuizen is die foetus helemaal geen 10 weken zoals wordt gesuggereerd door Schreeuw om Leven, maar zeker al 12 weken. Dus naast dat ze shockeren sturen ze ook nog eens foutieve informatie door. Een foetus van 12 weken is inderdaad veel volgroeider en lijkt meer op een echt mens dan eentje van 10 weken.
Daarnaast moet je aborteren vóór de 10e week en je ongeboren kind zal dus nooit het stadium dat het plastic foetusje heeft hebben bereikt. Die actie slaat dus echt nergens op.
Dat zou hier ook acuut retour afzender gaan.quote:Op woensdag 10 december 2008 13:34 schreef TearSong het volgende:
1 van de reacties op de AD site:
[..]
Denk dat ik dat maar ga doen mocht ik er ook 1 in de brievenbus krijgen.
quote:Op woensdag 10 december 2008 13:34 schreef TearSong het volgende:
[..]
Maar zo laat komen de meeste vrouwen er niet achter dat ze zwanger zijn.quote:Op woensdag 10 december 2008 13:35 schreef Troel het volgende:
[..]
Je mag abortus laten plegen tot en met de 23e week ofzo.
Ah... dat had ik verkeerd gelezen. Bepaalde technieken zijn slechts tot de 10e week, maar abortus kan inderdaad nog langer.quote:Op woensdag 10 december 2008 13:35 schreef Troel het volgende:
[..]
Abortus: tot 24 weken
Abortus is in Nederland officieel toegestaan tot 24 weken zwangerschap. Artsen houden een marge van 2 weken aan om er zeker van te zijn dat zij de grens van levensvatbaarheid niet overschrijden. Artsen voeren in de praktijk daardoor geen abortus uit na 22 weken zwangerschap.
Met een flinke steen erbijquote:Op woensdag 10 december 2008 13:34 schreef TearSong het volgende:
[..]
Je kunt met Google ook de echte foetussen vinden, maar ik weet niet of iedereen dat wil zien. Alhoewel... Schreeuw om Leven wil wél dat iedereen het ziet, maar toch zal ik hier maar geen plaatjes neerzetten.quote:
Maar als je kleine E.T.'s (no offense E.T.) gaat rondsturen gaat rondsturen bereik je juist het tegenovergestelde effectquote:Op woensdag 10 december 2008 13:34 schreef HuHu het volgende:
Volgens de Leidse abortusarts Willem Beekhuizen is die foetus helemaal geen 10 weken zoals wordt gesuggereerd door Schreeuw om Leven, maar zeker al 12 weken. Dus naast dat ze shockeren sturen ze ook nog eens foutieve informatie door. Een foetus van 12 weken is inderdaad veel volgroeider en lijkt meer op een echt mens dan eentje van 10 weken.
Daarnaast moet je aborteren vóór de 10e week en je ongeboren kind zal dus nooit het stadium dat het plastic foetusje heeft hebben bereikt. Die actie slaat dus echt nergens op.
Veel mensen zullen het wellicht ook best interessant vinden, maar voor veel zal het ook een shock zijn om er mee geconfronteerd te worden. What's next... full-colour afbeeldingen rondsturen, of deur-aan-deur gaan met echte foetussen?quote:Op woensdag 10 december 2008 13:41 schreef MeNicole het volgende:
Ik vind hem eigenlijk best wel schattig![]()
Ok de reden waarom ze in de bus komen is niet echt over nagedacht. Maar toch. Mijn ukkie is nu ook ongeveer zo
Nou ja, feitelijk IS een foetus ook nog niet menselijk, het is een mens in wording. Het is bijzonder en menselijk en emotioneel geladen voor degenen die gewenst zwanger zijn.quote:Op woensdag 10 december 2008 13:43 schreef TNA het volgende:
Nu wordt er hier steeds geklaagd over de botte eenzijdigheid, maar de medische discussie is net zo bot en eenzijdig. Wetenschappers zien een foetus nauwelijks meer als iets menselijks, maar als iets vervelends als mensen er last van hebben dat je even weg kunt zuigen.
Ik heb zelf geen problemen met abortus, maar kan me goed voorstellen dat er een scherp tegengeluid komt.
quote:Op woensdag 10 december 2008 13:31 schreef RockabeIIa het volgende:
Retour afzender met een baksteen\ telefoonboek eronderquote:Op woensdag 10 december 2008 14:05 schreef jellyrose het volgende:
Een tegengeluid voor wat? Wanneer waren de abortussen voor de laatste keer in de bonus? Of wanneer heeft iemand een abortus aan je opgedrongen? Abortus is legaal in Nederland en als iemand persoonlijk moeite heeft met abortus, om welke reden dan ook dan is dat je goed recht, maar dat betekent niet dat je daar anderen mee lastig mag vallen of hen je mening op deze manier mag gaan opdringen. Zo simpel is het gewoon en daarom is deze actie echt te stuitend voor woorden.
En alhoewel het een stuk beter zou zijn als mensen gewoon niet ongewenst zwanger zouden raken zie ik een abortus nog steeds als een betere oplossing dan een zwangerschap voldragen om vervolgens het kind te verwaarlozen, vermoorden of te vondeling te leggen. Cru, maar dat is nu eenmaal de realiteit van onze samenleving
Hele goede post, dit! Kan ik me volledig in vinden.quote:Op woensdag 10 december 2008 14:05 schreef jellyrose het volgende:
Een tegengeluid voor wat? Wanneer waren de abortussen voor de laatste keer in de bonus? Of wanneer heeft iemand een abortus aan je opgedrongen? Abortus is legaal in Nederland en als iemand persoonlijk moeite heeft met abortus, om welke reden dan ook dan is dat je goed recht, maar dat betekent niet dat je daar anderen mee lastig mag vallen of hen je mening op deze manier mag gaan opdringen. Zo simpel is het gewoon en daarom is deze actie echt te stuitend voor woorden.
En alhoewel het een stuk beter zou zijn als mensen gewoon niet ongewenst zwanger zouden raken zie ik een abortus nog steeds als een betere oplossing dan een zwangerschap voldragen om vervolgens het kind te verwaarlozen, vermoorden of te vondeling te leggen. Cru, maar dat is nu eenmaal de realiteit van onze samenleving
Door een poppetje natuurgetrouw na te maken? Want dan snap ik het niet. Of doel je ergens anders op?quote:Op woensdag 10 december 2008 15:03 schreef debuurvrouw het volgende:
...het verdraaien van de waarheid...
Helemaal mee eens, en ook met de post van de buurvrouw.quote:Op woensdag 10 december 2008 14:05 schreef jellyrose het volgende:
Stuur die zooi dan naar wetenschappers of medici, maar val mij er niet mee lastigquote:Op woensdag 10 december 2008 13:43 schreef TNA het volgende:
Nu wordt er hier steeds geklaagd over de botte eenzijdigheid, maar de medische discussie is net zo bot en eenzijdig. Wetenschappers zien een foetus nauwelijks meer als iets menselijks, maar als iets vervelends als mensen er last van hebben dat je even weg kunt zuigen.
Ik heb zelf geen problemen met abortus, maar kan me goed voorstellen dat er een scherp tegengeluid komt.
Maar dat is dus al niet zo. Een foetus van 10 weken ziet er met de beste wil van de wereld gewoon niet zo uitquote:Op woensdag 10 december 2008 15:06 schreef Grijs het volgende:
[..]
Door een poppetje natuurgetrouw na te maken? Want dan snap ik het niet. Of doel je ergens anders op?
Jouw mening kan niemand wat schelen, een abortus mag iedereen zelf bepalen.quote:Op woensdag 10 december 2008 14:34 schreef Grijs het volgende:
Hoewel ik absoluut niet voor abortus ben, vind ik deze actie te agressief en bot. Wel vind ik dat het best bij iedereen bekend mag zijn hoe een foetus van 10 weken eruitziet, maar dat is meestal wel te zien op internet en in de zwangerschapsbladen. Ik vind het ook kortzichtig als mensen niet willen weten hoe een foetus van 10 weken eruitziet.
En bij miskramen zie je vaak dat er een rouwproces komt en als je ziet wat er verloren is, dan kan dat juist begrip van de omgeving bieden. I.p.v. dat het afgedaan wordt met dat het niet zoveel voorstelt (en je je niet zo moet aanstellen).
Precies. Christenen..brrr. Zullen wij anders figuurtjes van priesters die kindertjes misbruiken rondsturen? Of leuke foto's van al die gezellige gezinnen in de bible-belt waar pappa uit frustratie niet van zijn dochters kan afblijven? Of van de paus die condooms verbiedt, met een live tellertje van weer een nieuw Aidsweesje in Afrika, of of ofquote:Op woensdag 10 december 2008 15:14 schreef jellyrose het volgende:
[..]
Maar dat is dus al niet zo. Een foetus van 10 weken ziet er met de beste wil van de wereld gewoon niet zo uitEn daarnaast noemen ze het ook nog eens een "baby" op hun foldertje, echt.. ik word er gewoon zo kwaad over, het is niets meer dan hele misselijkmakende propaganda van een stelletje extremisten die zichzelf nog Christenen durven te noemen ook
Ja, maar weet je, de Christenen die ik ken zouden dit soort dingen dus echt nooit doen. Net zoals dat de meeste Islamieten die ik ken nooit een terroristische aanslag zouden plegen. Ik vind het echt heel erg dat deze 'club' zich zo duidelijk als Christelijke vereniging profileert, er is namelijk niets Christelijks aan dit soort walgelijke actiesquote:Op woensdag 10 december 2008 15:24 schreef peterfan het volgende:
[..]
Precies. Christenen..brrr. Zullen wij anders figuurtjes van priesters die kindertjes misbruiken rondsturen? Of leuke foto's van al die gezellige gezinnen in de bible-belt waar pappa uit frustratie niet van zijn dochters kan afblijven? Of van de paus die condooms verbiedt, met een live tellertje van weer een nieuw Aidsweesje in Afrika, of of of
Stelletje hypocrieten. Doodeng.
dit is dus het eerste waar ik aan moest denken...serieus...quote:Op woensdag 10 december 2008 13:22 schreef Ireth het volgende:
Lijkt mij erg fijn voor al die vrouwen die een miskraam hebben gehad
Dieptriest dat je op deze manier over een gediplomeerd arts praat die in sommige gevallen ook 'gewoon' een gynaecoloog is die net als zijn collega's de medische eed heeft afgelegd. Alsof er ook maar 1 arts in Nederland rondloopt die abortus propageert en bagatelliseert om zijn eigen kostje veilig te stellen. Wat een misselijkmakende opmerking, ongelooflijk.quote:Op woensdag 10 december 2008 16:07 schreef poemojn het volgende:
(maar evt wel die abortusarts wiens broodwinning dit is).
Dank je voor het mij over een kam scheren met deze lui.quote:Op woensdag 10 december 2008 15:24 schreef peterfan het volgende:
[..]
Precies. Christenen..brrr. Zullen wij anders figuurtjes van priesters die kindertjes misbruiken rondsturen? Of leuke foto's van al die gezellige gezinnen in de bible-belt waar pappa uit frustratie niet van zijn dochters kan afblijven? Of van de paus die condooms verbiedt, met een live tellertje van weer een nieuw Aidsweesje in Afrika, of of of
Stelletje hypocrieten. Doodeng.
Jee, zo kun je het altijd wel recht lullen he? Tjonge jongequote:Op woensdag 10 december 2008 16:07 schreef poemojn het volgende:
heeft Schreeuw om Leven gelijk dat het een foetus van 10 weken is, en verdraaien zij 't niet (maar evt wel die abortusarts wiens broodwinning dit is).
Is dat doel bereikt? Werkelijk? Ik dacht het niet, eigenlijk. Het enige dat bereikt is, is over het algemeen walging over deze actie (behalve bij een zeer select clubje). Het gaat dan echt niet om de inhoud hoor.quote:Als bewustwording van hoe ver zo'n kindje op dat moment ontwikkeld is vind ik het wel goed, en dat doel is door de vele discussies overal wel bereikt.
quote:Op woensdag 10 december 2008 16:49 schreef marlieske het volgende:
Ik ben er trouwens trots op dat wij als vrouwen hier in Nederland het recht hebben op een veilige abortus, in sommige anderen landen gaat dat heel anders te werk.
Niets nikkes nada aan voorlichting een vieze breinaald en een "vrouwtje" of "mannetje" dat je wel ff zal helpen je "probleempje" op te lossen in een kamertje dat te smerig is voor woorden, en dan zwijgen we voor het gemak nog ff over de vrouwen die na dit soort behandeling komen te overlijden.
Maar ach dat is wel heel christelijk
Nou Sorry Troel maar ik ben zelf ook christelijk opgevoed, getrouwd voor de kerk en Isa is gedoopt maar als ik ook maar zou vermoeden dat onze pastoor er dezelfde waan ideeën op na hield zou ik ons volgende kindje nooit en te never laten dopen! Dan zou ik al het mogelijke laten doen om mezelf en onze dochter te ontchristen of hoe je het wilt noemen.quote:Op woensdag 10 december 2008 16:32 schreef Troel het volgende:
[..]
Dank je voor het mij over een kam scheren met deze lui.
Da's toch iets heel anders? Je hebt het over 'christenen' in het algemeen, dat is beledigend voor mensen die er niet zulke ideeën op na houden, da's toch logisch?quote:Op woensdag 10 december 2008 16:55 schreef marlieske het volgende:
[..]
Nou Sorry Troel maar ik ben zelf ook christelijk opgevoed, getrouwd voor de kerk en Isa is gedoopt maar als ik ook maar zou vermoeden dat onze pastoor er dezelfde waan ideeën op na hield zou ik ons volgende kindje nooit en te never laten dopen! Dan zou ik al het mogelijke laten doen om mezelf en onze dochter te ontchristen of hoe je het wilt noemen.
Als je mijn post goed terug leest zei ik alleen: En dat is wel heel Christelijk?quote:Op woensdag 10 december 2008 17:03 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Da's toch iets heel anders? Je hebt het over 'christenen' in het algemeen, dat is beledigend voor mensen die er niet zulke ideeën op na houden, da's toch logisch?
Je zei: 'En dat is wel heel christelijkquote:Op woensdag 10 december 2008 17:12 schreef marlieske het volgende:
[..]
Als je mijn post goed terug leest zei ik alleen: En dat is wel heel Christelijk?
Niets over alle Christenen over een kam en discriminerend of wel? Ik poste dat eerste bericht waarover Troel viel niet hé
Misschien in een opblaasbare versie welquote:Op woensdag 10 december 2008 17:51 schreef bixister het volgende:
nu nog plastic versies maken van mensen die ongewenst ter wereld kwamen, of bij mensen die er onvoldoende voor konden/wilden zorgen. die passen alleen niet meer door de brievenbus, helaas.
Waar zijn de mannen in dit verhaal?quote:Op woensdag 10 december 2008 17:45 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Je zei: 'En dat is wel heel christelijk' Met het ? dat je nu toevoegt is het inderdaad een andere zin, vandaar het misverstand
.
Ik ben ook benieuwd naar het getal 10.000 en de toevoeging "huisartsen en abortusartsen, en journalisten", want het gaat erom de vrouwen bewust te maken, niet de artsen.
Ik quote dat uit het artikel he, het is niet mijn visie. Ze gaan er waarschijnlijk vanuit dat dit vrouwen zijn die op eigen houtje handelen, zo'n bekrompen clubje lijkt het me wel.quote:Op woensdag 10 december 2008 18:31 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Waar zijn de mannen in dit verhaal?
Heb ik ook al naar gezocht, maar helaasquote:Op woensdag 10 december 2008 19:08 schreef Five_Horizons het volgende:
Heeft die club geen antwoordnummer? In dat geval zou het namelijk wel een aardige actie zijn om die dingen massaal (of desnoods een babypop of paspop) daar naartoe te sturen....
quote:Op woensdag 10 december 2008 13:31 schreef RockabeIIa het volgende:
Schreeuw om Levenquote:Op woensdag 10 december 2008 19:15 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Heb ik ook al naar gezocht, maar helaas
Top-post.quote:Op woensdag 10 december 2008 17:51 schreef bixister het volgende:
nu nog plastic versies maken van mensen die ongewenst ter wereld kwamen, of bij mensen die er onvoldoende voor konden/wilden zorgen. die passen alleen niet meer door de brievenbus, helaas.
http://www.schreeuwomleven.nl/hoofd.htmquote:Op woensdag 10 december 2008 19:18 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Schreeuw om Leven
Antwoordnummer 1105
3900 VB Veenendaal
Haal ik van de site van het AD vandaan...
Hmmm... zo te zien van Groot Nieuws Radio en niet Schreeuw om Leven
Dat snap ik, maar daar heb ik niets aan, aangezien me dat geld kost....quote:Op woensdag 10 december 2008 19:29 schreef DJMO het volgende:
[..]
http://www.schreeuwomleven.nl/hoofd.htm
t huisadres staat op de site vermeld ...
Ik neem aan dat dit valt onder de vrijheid van meningsuiting, het zal me verbazen als de politiek hier echt een issue van maakt.quote:Op woensdag 10 december 2008 21:41 schreef marlieske het volgende:
Ik vraag me af wat de politiek hier eigenlijk van vind? en kan dit zomaar zonder dat iemand een tik op de vingers krijgt? dit is namelijk niet bepaald een foldertje van de AH ofzo!
Gezien de inhoud van dit kabinet, gok ik sowieso (buiten dat ik vind dat ze er niets van zouden moeten vinden) dat ze het niet erg vinden.quote:Op woensdag 10 december 2008 21:50 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dit valt onder de vrijheid van meningsuiting, het zal me verbazen als de politiek hier echt een issue van maakt.
Stop 'em der bij. Dan heeftie gezelschap van een leeftijdsgenootjequote:Op woensdag 10 december 2008 13:41 schreef MeNicole het volgende:
Ik vind hem eigenlijk best wel schattig![]()
Ok de reden waarom ze in de bus komen is niet echt over nagedacht. Maar toch. Mijn ukkie is nu ook ongeveer zo
*zoekt het adres van Schreeuw om Leven*quote:Op donderdag 11 december 2008 13:32 schreef Dipkip het volgende:
Of mag je om een statement te geven ook landelijk uitgeprintte tubgirls verspreiden?
het antwoordnummer zwerft hier al ergens rondquote:Op donderdag 11 december 2008 16:08 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
*zoekt het adres van Schreeuw om Leven*
![]()
![]()
Dat dacht ik zelfs na het lezen van 1 of 2 antwoorden in dit topicquote:Op donderdag 11 december 2008 16:19 schreef Ticootje het volgende:
retour afzender...
Al ben ik in sommige gevallen wel voor abortus, zelfs 80 jaar na bevruchting..
quote:Op woensdag 10 december 2008 22:33 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Stop 'em der bij. Dan heeftie gezelschap van een leeftijdsgenootje
Bron: Nederlands Dagbladquote:VBOK hekelt actie Schreeuw om Leven
van onze redactie binnenland
AMERSFOORT - De Vereniging ter Bescherming van het Ongeboren Kind (VBOK) is niet gelukkig met de actie van de prolifeorganisatie Schreeuw om Leven waarbij levensechte plastic foetussen worden rondgestuurd.
Volgens directeur Johan van Veelen gaat Schreeuw om Leven op een ongerichte, confronterende en harde manier met een heel gevoelig onderwerp om. ,,Je kunt vrouwen raken die een miskraam hebben gehad of ongewenst kinderloos zijn. Ook wij vinden dat ieder kind de kans moet krijgen om te leven, maar wij gaan liever naast de vrouwen staan die ongewenst zwanger zijn om samen een oplossing te zoeken.''
Schreeuw om Leven verstuurt levensechte plastic modellen van een foetus van ongeveer 5 centimeter groot. Op termijn kunnen alle Nederlanders een imitatiefoetus op de mat verwachten. Op deze manier wil de prolifeorganisatie vrouwen laten zien wat het betekent als ze een abortus overwegen en dat het daarbij om een echt mens gaat.
Wat betreft de doelstelling verschillen de VBOK en Schreeuw om Leven niet veel van elkaar, denkt Van Veelen. ,,Maar de manier waarop wij aandacht voor het onderwerp vragen, verschilt wel degelijk. Ik denk niet dat Schreeuw om Leven veel bereikt met deze actie.''
Bert Dorenbos, bestuurder van Schreeuw om Leven, begrijpt de kritiek van de VBOK maar stelt dat Schreeuw om Leven actie en mediagericht is. ,,We moeten iets kiezen dat de aandacht trekt.'' Dat vrouwen die lijden door kinderloosheid of vanwege een miskraam door de actie worden getroffen, erkent Dorenbos ook. ,,Wij begrijpen die emoties en deze actie kan scherp overkomen. Maar deze vrouwen moeten ook nog eens leven met de wetenschap dat er vrouwen zijn die bewust een kind laten weghalen. Daarom is het de moeite waard tegen abortus op te treden.''
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |