Dat wel, maar hier kwets je ook de mensen mee die nooit van hun leven aan abortus zouden denken.quote:Op woensdag 10 december 2008 13:27 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ik vind het heel goed dat er ook een tegengeluid is ten opzichte van bagatellisering door bv. medici van de ernst van abortus. Tegelijkertijd blijft het belangrijk dat vrouwen zelf de keuze maken en dit weloverwogen doen, abortus is soms de beste oplossing.
* Ireth veegt de koffie van het beeldscherm...quote:Op woensdag 10 december 2008 13:31 schreef RockabeIIa het volgende:
Qua formaat past het wel mooi in het kerststalletje...
Denk dat ik dat maar ga doen mocht ik er ook 1 in de brievenbus krijgen.quote:Lijkt me simpel. Die hele zooi ongefrankeerd terugsturen naar de afzender. Dan kunnen zij voor de portokosten opdraaien ;-)
Abortus: tot 24 wekenquote:Op woensdag 10 december 2008 13:34 schreef HuHu het volgende:
Volgens de Leidse abortusarts Willem Beekhuizen is die foetus helemaal geen 10 weken zoals wordt gesuggereerd door Schreeuw om Leven, maar zeker al 12 weken. Dus naast dat ze shockeren sturen ze ook nog eens foutieve informatie door. Een foetus van 12 weken is inderdaad veel volgroeider en lijkt meer op een echt mens dan eentje van 10 weken.
Daarnaast moet je aborteren vóór de 10e week en je ongeboren kind zal dus nooit het stadium dat het plastic foetusje heeft hebben bereikt. Die actie slaat dus echt nergens op.
Dat zou hier ook acuut retour afzender gaan.quote:Op woensdag 10 december 2008 13:34 schreef TearSong het volgende:
1 van de reacties op de AD site:
[..]
Denk dat ik dat maar ga doen mocht ik er ook 1 in de brievenbus krijgen.
quote:Op woensdag 10 december 2008 13:34 schreef TearSong het volgende:
[..]
Maar zo laat komen de meeste vrouwen er niet achter dat ze zwanger zijn.quote:Op woensdag 10 december 2008 13:35 schreef Troel het volgende:
[..]
Je mag abortus laten plegen tot en met de 23e week ofzo.
Ah... dat had ik verkeerd gelezen. Bepaalde technieken zijn slechts tot de 10e week, maar abortus kan inderdaad nog langer.quote:Op woensdag 10 december 2008 13:35 schreef Troel het volgende:
[..]
Abortus: tot 24 weken
Abortus is in Nederland officieel toegestaan tot 24 weken zwangerschap. Artsen houden een marge van 2 weken aan om er zeker van te zijn dat zij de grens van levensvatbaarheid niet overschrijden. Artsen voeren in de praktijk daardoor geen abortus uit na 22 weken zwangerschap.
Met een flinke steen erbijquote:Op woensdag 10 december 2008 13:34 schreef TearSong het volgende:
[..]
Je kunt met Google ook de echte foetussen vinden, maar ik weet niet of iedereen dat wil zien. Alhoewel... Schreeuw om Leven wil wél dat iedereen het ziet, maar toch zal ik hier maar geen plaatjes neerzetten.quote:
Maar als je kleine E.T.'s (no offense E.T.) gaat rondsturen gaat rondsturen bereik je juist het tegenovergestelde effectquote:Op woensdag 10 december 2008 13:34 schreef HuHu het volgende:
Volgens de Leidse abortusarts Willem Beekhuizen is die foetus helemaal geen 10 weken zoals wordt gesuggereerd door Schreeuw om Leven, maar zeker al 12 weken. Dus naast dat ze shockeren sturen ze ook nog eens foutieve informatie door. Een foetus van 12 weken is inderdaad veel volgroeider en lijkt meer op een echt mens dan eentje van 10 weken.
Daarnaast moet je aborteren vóór de 10e week en je ongeboren kind zal dus nooit het stadium dat het plastic foetusje heeft hebben bereikt. Die actie slaat dus echt nergens op.
Veel mensen zullen het wellicht ook best interessant vinden, maar voor veel zal het ook een shock zijn om er mee geconfronteerd te worden. What's next... full-colour afbeeldingen rondsturen, of deur-aan-deur gaan met echte foetussen?quote:Op woensdag 10 december 2008 13:41 schreef MeNicole het volgende:
Ik vind hem eigenlijk best wel schattig![]()
Ok de reden waarom ze in de bus komen is niet echt over nagedacht. Maar toch. Mijn ukkie is nu ook ongeveer zo
Nou ja, feitelijk IS een foetus ook nog niet menselijk, het is een mens in wording. Het is bijzonder en menselijk en emotioneel geladen voor degenen die gewenst zwanger zijn.quote:Op woensdag 10 december 2008 13:43 schreef TNA het volgende:
Nu wordt er hier steeds geklaagd over de botte eenzijdigheid, maar de medische discussie is net zo bot en eenzijdig. Wetenschappers zien een foetus nauwelijks meer als iets menselijks, maar als iets vervelends als mensen er last van hebben dat je even weg kunt zuigen.
Ik heb zelf geen problemen met abortus, maar kan me goed voorstellen dat er een scherp tegengeluid komt.
quote:Op woensdag 10 december 2008 13:31 schreef RockabeIIa het volgende:
Qua formaat past het wel mooi in het kerststalletje...
Retour afzender met een baksteen\ telefoonboek eronderquote:Op woensdag 10 december 2008 14:05 schreef jellyrose het volgende:
Een tegengeluid voor wat? Wanneer waren de abortussen voor de laatste keer in de bonus? Of wanneer heeft iemand een abortus aan je opgedrongen? Abortus is legaal in Nederland en als iemand persoonlijk moeite heeft met abortus, om welke reden dan ook dan is dat je goed recht, maar dat betekent niet dat je daar anderen mee lastig mag vallen of hen je mening op deze manier mag gaan opdringen. Zo simpel is het gewoon en daarom is deze actie echt te stuitend voor woorden.
En alhoewel het een stuk beter zou zijn als mensen gewoon niet ongewenst zwanger zouden raken zie ik een abortus nog steeds als een betere oplossing dan een zwangerschap voldragen om vervolgens het kind te verwaarlozen, vermoorden of te vondeling te leggen. Cru, maar dat is nu eenmaal de realiteit van onze samenleving
Hele goede post, dit! Kan ik me volledig in vinden.quote:Op woensdag 10 december 2008 14:05 schreef jellyrose het volgende:
Een tegengeluid voor wat? Wanneer waren de abortussen voor de laatste keer in de bonus? Of wanneer heeft iemand een abortus aan je opgedrongen? Abortus is legaal in Nederland en als iemand persoonlijk moeite heeft met abortus, om welke reden dan ook dan is dat je goed recht, maar dat betekent niet dat je daar anderen mee lastig mag vallen of hen je mening op deze manier mag gaan opdringen. Zo simpel is het gewoon en daarom is deze actie echt te stuitend voor woorden.
En alhoewel het een stuk beter zou zijn als mensen gewoon niet ongewenst zwanger zouden raken zie ik een abortus nog steeds als een betere oplossing dan een zwangerschap voldragen om vervolgens het kind te verwaarlozen, vermoorden of te vondeling te leggen. Cru, maar dat is nu eenmaal de realiteit van onze samenleving
Door een poppetje natuurgetrouw na te maken? Want dan snap ik het niet. Of doel je ergens anders op?quote:Op woensdag 10 december 2008 15:03 schreef debuurvrouw het volgende:
...het verdraaien van de waarheid...
Helemaal mee eens, en ook met de post van de buurvrouw.quote:Op woensdag 10 december 2008 14:05 schreef jellyrose het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |