Churchills cirkel ermee rond makend idd. Vraag is natuurlijk wie is antifascistischer, antifa of Wilders en zijn vrienden.quote:Op donderdag 11 december 2008 15:13 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De Antifa typeert zich dan ook met rechts-extremistische kenmerken volgens de definiėring van Jaap van Donselaar.
Misschien heeft het stigmatisering tot gevolg, maar meer ook niet.quote:Op donderdag 11 december 2008 15:20 schreef capricia het volgende:
Als we nou de conclusie van het onderzoek accpepteren, dus de PVV is gewoon extreem rechts...denk je dat dat gevolgen gaat hebben?
Dus niet meer dat geneuzel over het onderzoek..maar gewoon de conclusie accepteren..wat dan?
Ik vind dat de Leidse Universiteit zich hiermee heel belachelijk maakt, inderdaad.quote:Op donderdag 11 december 2008 15:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, tenzij je de Universiteit eveneens beticht van belangenverstrengeling.
Dat is sowieso hun hele strategische plan daar, voortdurend voor lul staan.quote:Op donderdag 11 december 2008 15:23 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik vind dat de Leidse Universiteit zich hiermee heel belachelijk maakt, inderdaad.
Het is allereerst belachelijk dat de monitoring exclusief aan de rechterkant van het politiek spectrum geschied, alsof er geen extremisme onder links zou bestaan of onder moslimapologeten.quote:Op donderdag 11 december 2008 15:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Churchills cirkel ermee rond makend idd. Vraag is natuurlijk wie is antifascistischer, antifa of Wilders en zijn vrienden.
Daar heb ik anders goede colleges van gekregen! Niets mis mee!quote:Op donderdag 11 december 2008 15:26 schreef Ryan3 het volgende:
Paar kamertjes verder zit Ellian zijn plannen voor sociale cohesie uit te broeden idd.
Het is zo cliche en flauw om altijd direct de waarde van het onderzoek in twijfel te trekken.quote:Op donderdag 11 december 2008 15:18 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Er werd gesteld; stel je voor dat het onderzoek niet deugt. Het lijkt me dan evident dat de wetenschappelijke waarde van dit 'onderzoek' dan vervalt.
O, ja?quote:Op donderdag 11 december 2008 15:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar heb ik anders goede colleges van gekregen! Niets mis mee!
De man die de film van Jami een intellectuele excercitie vindtquote:Op donderdag 11 december 2008 15:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar heb ik anders goede colleges van gekregen! Niets mis mee!
Trek het je niet zo aan!quote:Op donderdag 11 december 2008 15:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is zo cliche en flauw om altijd direct de waarde van het onderzoek in twijfel te trekken.
Niet zo vreemd natuurlijk als een onderzoek een open deur bevestigd. Daar word ik inderdaad wat lacherig van. Had nog eerder zoiets van "dat ze hier hun geld aan besteden...?".quote:Op donderdag 11 december 2008 15:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is zo cliche en flauw om altijd direct de waarde van het onderzoek in twijfel te trekken.
Volgens mij reageren de meeste mensen nogal lacherig op het nieuws dat Wilders en de PVV extreem rechts zijn, zo van: straks komen ze nog met het nieuws dat de stad Utrecht de hoofdstad van de provincie Utrecht is.
Elk jaar is er zo'n onderzoek. Elk jaar onderzoekt van Donselaar het rechts-extremisme in Nederland. Dit is zijn broodwinning.quote:Op donderdag 11 december 2008 15:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Niet zo vreemd natuurlijk als een onderzoek een open deur bevestigd. Daar word ik inderdaad wat lacherig van. Had nog eerder zoiets van "dat ze hier hun geld aan besteden...?".
Maar gezien een aantal reacties hier, zal het wel nodig zijn geweest om dit onderzoek plaats te hebben laten vinden.
Dat is bekend.quote:Op donderdag 11 december 2008 15:31 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Elk jaar is er zo'n onderzoek. Elk jaar onderzoekt van Donselaar het rechts-extremisme in Nederland. Dit is zijn broodwinning.
Ik verwees met het woordje 'hiermee' expliciet naar dit pseudo-wetenschappelijk onderzoekje toen ik stelde dat de Leidse universiteit zich hiermee belachelijk maakt.quote:Op donderdag 11 december 2008 15:30 schreef Ryan3 het volgende:
O, ja en Paul Cliteur kun je er ook aantreffen bij de koffie-automaten, in gezelschap van Andreas Kinneging.
Ja, het onderzoeksresultaat stond bij voorbaat vast.quote:Op donderdag 11 december 2008 15:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is bekend.
Maar de conslusie over de PVV deze keer, was gewoon een open deur. Dat snap je toch zelf ook wel?
Het is flauw en cliché is gewoon een mening.quote:
Ik heb van een zekere Fokuser gehoord dat hij elke dag een column in Elsevier schrijft.quote:Op donderdag 11 december 2008 15:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
O, ja?
Waar ging dat over, ben benieuwd wat die man doet met die leerstoel nl.
Zie je de koddigheid er niet van in? Cliteur, Kinneging, Ellian met hun grootse plannen en dan zit een collega van hen 'te bewijzen' dat de groepering, die toch op zijn minst in hetzelfde vaarwater zit, extreemrechts is.quote:Op donderdag 11 december 2008 15:33 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik verwees met het woordje 'hiermee' expliciet naar dit pseudo-wetenschappelijk onderzoekje toen ik stelde dat de Leidse universiteit zich hiermee belachelijk maakt.
Ter verduidelijking, hč!
Je hebt 'm dus stiekem wel gekeken bedoel je te zeggen?quote:Op donderdag 11 december 2008 15:29 schreef SCH het volgende:
[..]
De man die de film van Jami een intellectuele excercitie vindt
In de pauze hč.quote:Op donderdag 11 december 2008 15:37 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik heb van een zekere Fokuser gehoord dat hij elke dag een column in Elsevier schrijft.
Hart voor de zaak! Er zitten trouwens wel vaak tikfoutren in, dus het is in d ergele haatswerk zo te zien.quote:Op donderdag 11 december 2008 15:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
In de pauze hč..
Het zogenaamde professorale kwartiertje.
Natuurlijk heb ik hem gezien en niet stiekem hoor, gewoon openlijkquote:Op donderdag 11 december 2008 15:38 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Je hebt 'm dus stiekem wel gekeken bedoel je te zeggen?
Ging in dit geval over religieus goedgekeurde genocide en moeilijkheden met de internationele rechtsgang daaromheen.quote:Op donderdag 11 december 2008 15:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
O, ja?
Waar ging dat over, ben benieuwd wat die man doet met die leerstoel nl.
Maar begrijp ik nou goed dat jij beweert dat Wilders niet extreem rechts te noemen is?quote:Op donderdag 11 december 2008 15:34 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ja, het onderzoeksresultaat stond bij voorbaat vast.
In mijn fok!kwartiertjes zitten anders nooid tikfouten en toch klaagt mijn baas dat ik minder van die kwartiertjes moet houden.quote:Op donderdag 11 december 2008 15:41 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Hart voor de zaak! Er zitten trouwens wel vaak tikfoutren in, dus het is in d ergele haatswerk zo te zien.
Knap dat je daar zo openlijk voor uit durft te komen. Het is toch een beetje als toegeven dat je Triumph des Willens hebt gekeken.quote:Op donderdag 11 december 2008 15:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Natuurlijk heb ik hem gezien en niet stiekem hoor, gewoon openlijk
Hihiuquote:Op donderdag 11 december 2008 15:50 schreef Pool het volgende:
[..]
In mijn fok!kwartiertjes zitten anders nooid tikfouten en toch klaagt mijn baas dat ik minder van die kwartiertjes moet houden.
quote:Op donderdag 11 december 2008 15:56 schreef capricia het volgende:
Toch vind ik 9 kamerzetels voor een extreem rechtse partij wel veel hoor.
Ik vraag me af hoeveel mensen het extreem rechtste gedachtengoed onderschrijven...
Een half miljoen stemmen...
De PVV is niet extreem rechts.quote:Op donderdag 11 december 2008 15:56 schreef capricia het volgende:
Toch vind ik 9 kamerzetels voor een extreem rechtse partij wel veel hoor.
Ik vraag me af hoeveel mensen het extreem rechtste gedachtengoed onderschrijven...
Een half miljoen stemmen...
quote:Op donderdag 11 december 2008 16:43 schreef Specularium het volgende:
[..]
De PVV is niet extreem rechts.
Een partij als de NVU is extreem rechts.
Prima, maar dan moet Wilders ook niet hypocriet gaan zeuren over 'extreem links' wat eigenlijk 'gewoon links' is.quote:Op donderdag 11 december 2008 16:43 schreef Specularium het volgende:
[..]
De PVV is niet extreem rechts.
Een partij als de NVU is extreem rechts.
Zoals Saddam ook 99,8% van de stemmen haalde.quote:Op donderdag 11 december 2008 16:40 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
De NSDAp heeft ooit 43,9% vd stemmen gehaald.
Er zijn veel meer krakers dan kaalkopjes in den lande he.quote:Op donderdag 11 december 2008 16:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Prima, maar dan moet Wilders ook niet hypocriet gaan zeuren over 'extreem links' wat eigenlijk 'gewoon links' is.
Nou nee. Dit laatste getal was weliswaar uit niet helemaal eerlijk verlopen verkiezingen, maar Hitler had ontegenzeggelijk heel veel steun onder de bevolking (wrs zelfs meer na de machtsovername dan ervoor).quote:Op donderdag 11 december 2008 16:51 schreef Monidique het volgende:
[..]
Zoals Saddam ook 99,8% van de stemmen haalde.
In de kamer zitten dan ook geen extreem linkse partijen. Dus daar zou het inderdaad nergens op slaan.quote:Op donderdag 11 december 2008 16:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Prima, maar dan moet Wilders ook niet hypocriet gaan zeuren over 'extreem links' wat eigenlijk 'gewoon links' is.
"Niet helemaal eerlijk" is een understatement, hoewel het inderdaad niet zoals Saddam was.quote:Op donderdag 11 december 2008 16:54 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Nou nee. Dit laatste getal was weliswaar uit niet helemaal eerlijk verlopen verkiezingen, maar Hitler had ontegenzeggelijk heel veel steun onder de bevolking (wrs zelfs meer na de machtsovername dan ervoor).
Bronquote:Vandaag blijkt dat de PVV dertig steunverklaringen ontving van als extreemrechts bekendstaande personen.
De aanhang voor de nazi's was gewoon heel groot, voor Saddam gold iets dergelijks niet. Maar dat wist je zelf ook al zie ik./quote:Op donderdag 11 december 2008 16:58 schreef Monidique het volgende:
[..]
"Niet helemaal eerlijk" is een understatement, hoewel het inderdaad niet zoals Saddam was.
Die heb ik ook al gezien. Ben ik nu SS-cher?quote:Op donderdag 11 december 2008 15:52 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Knap dat je daar zo openlijk voor uit durft te komen. Het is toch een beetje als toegeven dat je Triumph des Willens hebt gekeken.
Van Donselaar heeft voor dit onderzoek niet naar de ideologie van de partij gekeken, maar als maatstaven gebruikt sociale genealogie en identificatie om de PVV te typeren.quote:Op donderdag 11 december 2008 16:52 schreef capricia het volgende:
Vraag me af of de PVV stemmers wel weten wat het extreem rechtse gedachtengoed is waar ze voor stemmen.
Zijn die mensen niet normaal opgeleid of zo?
Dit gaat weer een herhaling van zetten worden, waarna jij dan weer, over hetgeen ik in deze discussie te berde breng, 'constateert' dat het cliché en flauw is.quote:Op donderdag 11 december 2008 15:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar begrijp ik nou goed dat jij beweert dat Wilders niet extreem rechts te noemen is?
quote:
Dit komt rechtstreeks uit de Monitor.quote:Noch onder de oprichters van de pvv noch onder de huidige Tweede Kamerfractie bevinden zich personen met een extreemrechtse ‘carričre’, althans voor zover wij hebben kunnen nagaan. De tweede vraag – het gaandeweg bij de organisatie aansluiten van ‘bekende’ rechtsextremisten – kan niet beantwoord worden, omdat de pvv tot dusverre geen leden heeft toegelaten. Omdat de pvv als formele organisatie vrijwel geen bemensing heeft, is van bovengenoemde sociale genealogie dus ook geen sprake.
Natuurlijk wel.quote:Op donderdag 11 december 2008 15:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja und? Moet je het daarom maar niet buiten brengen?
Dit is toch ook niet bedoeld om mensen wel of niet op de PVV te laten stemmen?
Hoezo? PVV mag best blijven hoor. Kunnen we tenminste zien hoe groot het rechts extremisme is!quote:Op donderdag 11 december 2008 17:38 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Natuurlijk wel.Linksom of rechtsom, de PVV moet down.
Ben je nu echt zo naļef, of doe je maar alsof? Ik vermoed het laatste.
Anders zet je even een andere plaat op. Deze blijft hangen.quote:Op donderdag 11 december 2008 17:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoezo? PVV mag best blijven hoor. Kunnen we tenminste zien hoe groot het rechts extremisme is!
Anders hou je even je mond, als je alleen maar op users kunt reageren.quote:Op donderdag 11 december 2008 17:43 schreef Specularium het volgende:
[..]
Anders zet je even een andere plaat op. Deze blijft hangen.
Daar is een forum voor lijkt me.quote:Op donderdag 11 december 2008 17:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Anders hou je even je mond, als je alleen maar op users kunt reageren.
De meeste mensen hier reageren op posts, stellingen, meningen etc.quote:Op donderdag 11 december 2008 17:52 schreef Specularium het volgende:
[..]
Daar is een forum voor lijkt me.
Ik reageer op jouw post. Dus op jou. Een user.quote:Op donderdag 11 december 2008 17:54 schreef capricia het volgende:
[..]
De meeste mensen hier reageren op posts, stellingen, meningen etc.
Dat jij beaamt dat je op users reageert, zegt genoeg...![]()
Omdat het voldoet aan diverse kenmerken van een extreem rechtse partij, zoals duidelijk gebleken is uit het onderzoek.quote:Op donderdag 11 december 2008 17:58 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik reageer op jouw post. Dus op jou. Een user.
Waarom is de PVV dan precies extreem rechts?
Ik hou me niet bezig met complottheorieėn, maar ik wil wel even kwijt welke organisatie hebben samengewerkt met de totstandkoming van dit onderzoek. Dat zijn onder andere de AIVD, het Landelijk Expertise Centrum Discriminatie van het Openbaar Ministerie, de Commissie Gelijke Behandeling, Onderzoeksgroep Kafka, het Instituut voor multiculturele ontwikkeling forum, de Rotterdamse Anti Discriminatie Actie Raad, het Amsterdamse Meldpunt Discriminatie, het Haagse Bureau Discriminatie, etc. (Monitor2008 - blz. 15).quote:Op donderdag 11 december 2008 17:38 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Natuurlijk wel.Linksom of rechtsom, de PVV moet down.
Ben je nu echt zo naļef, of doe je maar alsof? Ik vermoed het laatste.
Welke kenmerken dan? En waarom is dat onderzoek doorslaggevend en waarheidsgetrouw?quote:Op donderdag 11 december 2008 18:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Omdat het voldoet aan diverse kenmerken van een extreem rechtse partij, zoals duidelijk gebleken is uit het onderzoek.
Waarom is dat zo erg?
En waarom vind jij dan van niet?
Nee, vertel jij nu maar eerst een wat meer. Waarom vind jij dat de PVV geen rechts-extreme partij is? Op welke punten deugt het onderzoek niet volgens jou?quote:Op donderdag 11 december 2008 18:12 schreef Specularium het volgende:
[..]
Welke kenmerken dan? En waarom is dat onderzoek doorslaggevend en waarheidsgetrouw?
Wilders heeft het bijvoorbeeld, in tegenstelling tot Janmaat, nooit gehad over het compleet
verwijderen van hele bevolkingsgroepen omdat ze getint zijn. Of dat de hele multiculturele samenleving
moet worden afgeschaft.
Hij is een stuk selectiever en beperkt zich tot de overlastgevers, dat die toevallig vaak bij dezelfde
bevolkingsgroep horen, dat is nu net niet de schuld van Wilders.
Ik heb net wat dingen neergezet, reageer daar dan op.quote:Op donderdag 11 december 2008 18:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee, vertel jij nu maar eerst een wat meer. Waarom vind jij dat de PVV geen rechts-extreme partij is? Op welke punten deugt het onderzoek niet volgens jou?
Kan hier wel een heel betoog neer gaan zetten, en dan weet ik dat iedereen over ieder klein voorbeeldje valt. Dus dat doe ik niet.quote:Op donderdag 11 december 2008 18:18 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik heb net wat dingen neergezet, reageer daar dan op.
Daarnaast dit:quote:Met haar standpunten over het ‘eigene’ en het ‘vreemde’ schaart de pvv
zich in wat door Mudde is aangeduid als de extreemrechtse partijfamilie.
Het gaat om een reeks partijen die, ondanks individuele verschillen, een
overeenkomstige ideologie hebben waarin een nationalistische oriėntatie,
xenofobie (afkeer van het vreemde) en law and order-denken een belangrijke
plaats innemen.
En dan hierbij alle uitingen van Wilders over zijn Islamfobie.quote:Een niet onbelangrijk gevolg van de huidige organisatiestructuur van de
pvv is dat de partij er geen interne democratie op nahoudt en de leiding
dus neerkomt op een eigentijdse vorm van autoritair leidersbeginsel.
Gisteren was er over dit nieuws een interessante reportage bij Netwerk:quote:Op donderdag 11 december 2008 18:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee, vertel jij nu maar eerst een wat meer. Waarom vind jij dat de PVV geen rechts-extreme partij is? Op welke punten deugt het onderzoek niet volgens jou?
Dat was helemaal niet de maatstaf, dat was een constatering. Alleen al daaruit kan ik concluderen dat Afshin Ellian een matig denker is.quote:Op donderdag 11 december 2008 18:32 schreef Roux het volgende:
[..]
Gisteren was er over dit nieuws een interessante reportage bij Netwerk:
http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/aflevering?aflID=8425350&md5=efff9c6cef70b577ef66c83b83131972
Daarin weerlegde rechtsgeleerde Afshin Ellian het onderzoek van het monitor op alle punten. Hij vertelde dat het rapport inhoudelijk niets meer bracht dan wat er in de kranten heeft gestaan en niet objectief is.
Waar het op neerkwam is dat de uitspraken van de PVV zonder alle retoriek vergelijkbaar zijn met die van bijvoorbeeld de CDA of VVD. En dat zou betekenen dat volgens de maatstaven van het monitor ook die partijen extreem rechts zijn.
Om een voorbeeld te nomen is de maatstaaf of Wilders extreem rechts zou aantrekken. Bolkestein heeft toendertijd 5 zetels gekregen toen die bij Jan Maat weggingen. Daarop werd Bolkestein toch ook niet extreem rechts genoemd.
Ik zeg niet dat het dé maatstaaf is maar een van de maatstaven waarop het rapport is gebaseerd. Het onderzoek is verricht op basis van een aantal maatstaven die volgens het monitor aantoonbaar zijn.quote:Op donderdag 11 december 2008 18:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat was helemaal niet de maatstaf, dat was een constatering. Alleen al daaruit kan ik concluderen dat Afshin Ellian een matig denker is.
Het ging om de magneetfunctie; de aantrekkingskracht die de partij uitoefent op ‘radicalen’, personen die blijk hebben gegeven van uitgesproken extreemrechtse sympathieėn, zoals dit is uitgelegd in de Monitor, te duiden met een ander voorbeeld.quote:Op donderdag 11 december 2008 18:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat was helemaal niet de maatstaf, dat was een constatering. Alleen al daaruit kan ik concluderen dat Afshin Ellian een matig denker is.
Ja en???quote:Op donderdag 11 december 2008 18:01 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik hou me niet bezig met complottheorieėn, maar ik wil wel even kwijt welke organisatie hebben samengewerkt met de totstandkoming van dit onderzoek. Dat zijn onder andere de AIVD, het Landelijk Expertise Centrum Discriminatie van het Openbaar Ministerie, de Commissie Gelijke Behandeling, Onderzoeksgroep Kafka, het Instituut voor multiculturele ontwikkeling forum, de Rotterdamse Anti Discriminatie Actie Raad, het Amsterdamse Meldpunt Discriminatie, het Haagse Bureau Discriminatie, etc. (Monitor2008 - blz. 15).
Dat is de neiuwe politieke correctheid. Alles wat kritisch is op rechts, deugt niet, is fout enz.quote:Op donderdag 11 december 2008 18:46 schreef ES57 het volgende:
Wilders slachtoffer van pseudowetenschappers
Bron
Héé?! Nu niet gaan huilen, hč?quote:Op donderdag 11 december 2008 19:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is de neiuwe politieke correctheid. Alles wat kritisch is op rechts, deugt niet, is fout enz.
Valt me vies van Elsevier tegen dat ze extreem-rechts zo enorm verdedigen.
Uhm, je weigert een antwoord te geven op een heel simpele vraag. Dat is veelzeggend. Zeg gewoon ja of nee.quote:Op donderdag 11 december 2008 17:22 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit gaat weer een herhaling van zetten worden, waarna jij dan weer, over hetgeen ik in deze discussie te berde breng, 'constateert' dat het cliché en flauw is.
Bekijk het even, Jaap.quote:Op donderdag 11 december 2008 19:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Uhm, je weigert een antwoord te geven op een heel simpele vraag. Dat is veelzeggend. Zeg gewoon ja of nee.
Vind jij Wilders extreem-rechts?
Wat voor kleur hebben jouw tranen?quote:Op donderdag 11 december 2008 19:09 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Héé?! Nu niet gaan huilen, hč?![]()
Daar word ik ook verdrietig van.![]()
Aaaah sterk, aaaahikwordgek is gereincarneerd. Hij gaat namen noemenquote:
Rood. Vind je dat goed?quote:
Andre Krouwel (ja die politicoloog) gaf gisteren op BNR ook aan dat hij de kwalificaties in rapport buitensporig en onzin vind. Verder is het natuurlijk verdacht dat dit rapport mede tot stand is gekomen via de Anne-Frank stichting.quote:Op donderdag 11 december 2008 18:54 schreef du_ke het volgende:
Ze trappen inderdaad nogal een open deur in. Hij weet net iets beter de echte gekken buiten de deur te houden dan de andere extreem rechtse groeperingen maar daarmee houdt het ook wel op
.
Lees gewoon terug, luilak.quote:Op donderdag 11 december 2008 19:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Aaaah sterk, aaaahikwordgek is gereincarneerd. Hij gaat namen noemen
Geef gewoon antwoord lieverd.
Ben je lang, blond en blauwe ogen?quote:Op donderdag 11 december 2008 17:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Die heb ik ook al gezien. Ben ik nu SS-cher?
Dat is wel de conclussie van het rapport in een samenvatting van 1 zin.quote:Op donderdag 11 december 2008 18:54 schreef du_ke het volgende:
Ze trappen inderdaad nogal een open deur in. Hij weet net iets beter de echte gekken buiten de deur te houden dan de andere extreem rechtse groeperingen maar daarmee houdt het ook wel op
.
Elsevierquote:Op donderdag 11 december 2008 19:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is de neiuwe politieke correctheid. Alles wat kritisch is op rechts, deugt niet, is fout enz.
Valt me vies van Elsevier tegen dat ze extreem-rechts zo enorm verdedigen.
Want?quote:Op donderdag 11 december 2008 19:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Andre Krouwel (ja die politicoloog) gaf gisteren op BNR ook aan dat hij de kwalificaties in rapport buitensporig en onzin vind. Verder is het natuurlijk verdacht dat dit rapport mede tot stand is gekomen via de Anne-Frank stichting.
Er zijn inmiddels genoeg argumenten genoemd (ook in het andere topic).quote:
Ah want Hitler was niet extreem rechts zeker?quote:Op donderdag 11 december 2008 19:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
Verder is het natuurlijk verdacht dat dit rapport mede tot stand is gekomen via de Anne-Frank stichting.
Wanneer heeft in de Elsevier voor het laatst een betoog van Constant Kusters gestaan? Of probeer je nu te zeggen dat Wilders toch gewoon rechts is?quote:Op donderdag 11 december 2008 19:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Elsevier![]()
Neemt het toch altijd op voor rechts?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hitler wilde het kapitaal en de productiemiddelen van een kleine groep Joden afpakken en aanwenden voor de gemeenschap van het Groot-Duitse Rijk.quote:Op donderdag 11 december 2008 19:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ah want Hitler was niet extreem rechts zeker?
De Duitsers maakten grappen toen ze het Jodendom vergasten?
Geef eens een argumentatie tegen de anne frank stichting dan?quote:Op donderdag 11 december 2008 19:32 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Er zijn inmiddels genoeg argumenten genoemd (ook in het andere topic).
Ga jij nu eerst eens in op de inhoudelijke punten tegen het rapport die doorspekt staan in deze topic en het andere topic!quote:Op donderdag 11 december 2008 19:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Geef eens een argumentatie tegen de anne frank stichting dan?
quote:Op donderdag 11 december 2008 19:34 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Wanneer heeft in de Elsevier voor het laatst een betoog van Constant Kusters gestaan? Of probeer je nu te zeggen dat Wilders toch gewoon rechts is?Je kunt de elsevier niet links of in het midden plaatsen...blijft er nog 1 kant over..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
Een bevolkingsgroep om z'n geloof verbannen/ uitsluiten/ doden etc is inderdaad extreem rechts. Dat klopt.quote:Op donderdag 11 december 2008 19:35 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Hitler wilde het kapitaal en de productiemiddelen van een kleine groep Joden afpakken en aanwenden voor de gemeenschap van het Groot-Duitse Rijk.
Typerend extreem-rechts, inderdaad.
Dat heb ik hierboven gedaan...beter lezen.quote:Op donderdag 11 december 2008 19:37 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ga jij nu eerst in op de inhoudelijke punten tegen het rapport die doorspekt staan in deze topic en het andere topic!
Het is wel degelijk relevant dat de vraag waarom de medewerking van de Anne Frank stichting aan een onderzoek zo verdacht is beantwoord gaat worden.quote:Op donderdag 11 december 2008 19:37 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ga jij nu eerst eens in op de inhoudelijke punten tegen het rapport die doorspekt staan in deze topic en het andere topic!
quote:Op donderdag 11 december 2008 19:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een bevolkingsgroep om z'n geloof verbannen/ uitsluiten/ doden etc is inderdaad extreem rechts. Dat klopt.
Nou, dan wachten we daarop.quote:Op donderdag 11 december 2008 19:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is wel degelijk relevant dat de vraag waarom de medewerking van de Anne Frank stichting aan een onderzoek zo verdacht is beantwoord gaat worden.
Precies.quote:Op donderdag 11 december 2008 19:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een bevolkingsgroep om z'n geloof verbannen/ uitsluiten/ doden etc is inderdaad extreem rechts. Dat klopt.
Ja, we wachten op jou.quote:
Stalin, Pol Pot, Mao Zedong zijn volgens deze definiėring extreem-rechts.quote:Op donderdag 11 december 2008 19:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je posts doen vermoeden dat je Hitler en consorten ook niet extreem rechts vond omdat de van de Joden geroofde goederen zogenaamd ten bate kwamen van het Duitse rijk.quote:Op donderdag 11 december 2008 19:39 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Hoe noem je dat punt dat ik zojuist ter berde bracht, omdat je nu ineens over iets anders begint?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |