welk kleurprofiel heb je in je camera en in photoshop gekozen?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:58 schreef Timmos het volgende:
Een nabewerkingsvraag..
Ik schiet altijd in Raw + Jpeg.. Mocht het een keer fout gaan..
Echter, de raw bewerkingen.. Dat wil niet echt lukken bij mij.. Het schuiven met de balkjes gaat, knopje automatisch drukken ook.. Maar dan.. De foto openen in photoshop, dat lukt ook nog.. Opslaan, daar gaat het mis? De foto ziet er op het scherm goed uit.. Sla ik hem op, en mail ik hem weg.. Dan is die zo grijs en grauw als die maar zijn kan.. Wellicht doe ik iets verkeerd met het opslaan.. Hellup?
Mocht iemand nog handige sites voor raw bewerkingen hebben (Wel Nederlands).. Graag
Een minuut?quote:Op zondag 4 januari 2009 11:59 schreef Dasser het volgende:
Wist niet zo goed in welk topic ik deze vraag moet stellen, ik heb een vraagje over de flitser op mijn olympus e520
Als ik binnen foto's maak begint ie eerst een minuutje als een gek achter elkaar te flitsen en als hij daarmee klaar is komt de echte flits pas en maakt hij de foto.
Het maakt niet uit welk programma ik kies, zelfs al ik hem uit zet springt ie omhoog om te flitsen.
Iemand enig idee hoe ik dit uit kan zettener staat niks over in de handleiding
Die flits is nodig om te kunnen focussen, volgens mij heb je 't niet als je 'm op MF zetquote:Op zondag 4 januari 2009 11:59 schreef Dasser het volgende:
Wist niet zo goed in welk topic ik deze vraag moet stellen, ik heb een vraagje over de flitser op mijn olympus e520
Als ik binnen foto's maak begint ie eerst een minuutje als een gek achter elkaar te flitsen en als hij daarmee klaar is komt de echte flits pas en maakt hij de foto.
Het maakt niet uit welk programma ik kies, zelfs al ik hem uit zet springt ie omhoog om te flitsen.
Iemand enig idee hoe ik dit uit kan zettener staat niks over in de handleiding
Als het goed is kun je "AF illumination/illuminater" ook gewoon uitzetten. Olympus heeft helaas geen AF lampje, maar gebruikt daarvoor de flits. Niet heel fijn voor de medemens inderdaad. Op MF moet je inderdaad scherpstellen met die ring.quote:Op zondag 4 januari 2009 12:47 schreef Dasser het volgende:
een minuut is misschien wat overdreven maar zeker wel langer dan een seconden of 10. Als hij op MF staat moet je zelf scherp stellen met die ring op de lens?
Als je er een systeemflitser op zet, gebruikt hij de rode AF-led die daar op zit om de autofocus te ondersteunen. Dat is minder hinderlijk dan die flitsen.quote:Op zondag 4 januari 2009 14:48 schreef Ronalld het volgende:
Als het goed is kun je "AF illumination/illuminater" ook gewoon uitzetten. Olympus heeft helaas geen AF lampje, maar gebruikt daarvoor de flits.
* Timmos wilt niet opdringerig zijn maar is nog altijd op zoek naar een antwoordquote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:58 schreef Timmos het volgende:
Een nabewerkingsvraag..
Echter, de raw bewerkingen.. Dat wil niet echt lukken bij mij.. Het schuiven met de balkjes gaat, knopje automatisch drukken ook.. Maar dan.. De foto openen in photoshop, dat lukt ook nog.. Opslaan, daar gaat het mis? De foto ziet er op het scherm goed uit.. Sla ik hem op, en mail ik hem weg.. Dan is die zo grijs en grauw als die maar zijn kan.. Wellicht doe ik iets verkeerd met het opslaan.. Hellup?
Mocht iemand nog handige sites voor raw bewerkingen hebben (Wel Nederlands).. Graag
afgeven aan een willekeurige basisschool als knutselmateriaalquote:Op maandag 5 januari 2009 20:31 schreef Erasmo het volgende:
Schiet je in srgb of in argb?
Nog een vraagje van mijn kant, ik heb hier ontzettend veel fotoroldoosjes, weet iemand nog wat leuks om er mee te doen?
sRGB volgens de exifquote:Op maandag 5 januari 2009 20:31 schreef Erasmo het volgende:
Schiet je in srgb of in argb?
Nog een vraagje van mijn kant, ik heb hier ontzettend veel fotoroldoosjes, weet iemand nog wat leuks om er mee te doen?
Waar bekijk je de foto achteraf in? Internet explorer?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:58 schreef Timmos het volgende:
Een nabewerkingsvraag..
Schiet je hem in sRGB of heb je 'm ópgeslagen als sRGB?quote:
Heb je een Mac of een PC?quote:
Photoshop zegt hier:quote:
Sla je afbeelding eens op en open hem in photoshop, ziet hij er dan wel goed uit? Waarschijnlijk schiet je hem in aRGB en dat kent IE niet.quote:Color Space: Uncalibrated
sRGB zegt de exif van onbewerkte foto's.. Kan niks vinden over profielen op m'n camera (D40)quote:Op maandag 5 januari 2009 20:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Waar bekijk je de foto achteraf in? Internet explorer?
IE doet niet aan kleurprofielen. En als software niet 'aan kleurprofielen doet' moet je het standaard profiel, sRGB, gebruiken.
[..]
Schiet je hem in sRGB of heb je 'm ópgeslagen als sRGB?
Laptopquote:Op maandag 5 januari 2009 20:50 schreef Noxa het volgende:
[..]
Heb je een Mac of een PC?
Je haalt de foto's eerst door Camera Raw? En dan in photoshop. Hoe sla je de foto's op? In welk formaat, BMP, TIFF, JPG etc?
lijkt me erg raar dat een D40 niet in het menu heeft welk profiel te kiezenquote:Op maandag 5 januari 2009 21:00 schreef Timmos het volgende:
[..]
sRGB zegt de exif van onbewerkte foto's.. Kan niks vinden over profielen op m'n camera (D40)
[..]
LaptopToshiba.. Haal ze dan door Camera Raw 4.4.1.. Dan open image.. En dan sla ik ze gewoon op als jpg
Je schoot in RAW he? In RAW wordt er geen kleurprofiel gekoppeld, dat gebeurt pas bij de omzetting naar JPG.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:00 schreef Timmos het volgende:
[..]
sRGB zegt de exif van onbewerkte foto's.. Kan niks vinden over profielen op m'n camera (D40)
[..]
LaptopToshiba.. Haal ze dan door Camera Raw 4.4.1.. Dan open image.. En dan sla ik ze gewoon op als jpg
deze had hij al eens gepost van de kleurinstellingquote:Op maandag 5 januari 2009 21:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je schoot in RAW he? In RAW wordt er geen kleurprofiel gekoppeld, dat gebeurt pas bij de omzetting naar JPG.
Maak eens een screenshot van je instellingen in photoshop?
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 18:18 schreef Timmos het volgende:
Camera staat altijd op Levendig of Extra levendig
sRGB staat in de exif van mijn foto's van oud en nieuw..
Oh, niet gezien.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:08 schreef Ynske het volgende:
[..]
deze had hij al eens gepost van de kleurinstelling
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |