Lid van de taal gestapo dus.quote:Op woensdag 24 december 2008 08:41 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nee, ik ben een groot voorstander van euthanasie. Ik ben tevens een groot tegenstander van taalfouten.
Ik geloof best dat er een ongelukkig gevoel kan zijn op het moment dat een zwangerschap wordt geconstateerd. Waar ik echter zeer sceptisch over ben is of hier valt te spreken over vernietiging van leven. Mijn idee is dat het wennen aan het idee dat er een kind komt, wennen is. Dat wennen wordt alleen geen kans gegeven, omdat het natuurlijk meteen weggehaald moet worden.quote:Op woensdag 24 december 2008 08:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar daar kun jij toch niet over oordelen, over andermans gevoelens? Als zij nou ervaren dat de zwangerschap maakt dat ze al diep ongelukkig zijn en de gedachte aan dit kind maakt het alleen maar erger, wie ben jij dan om te zeggen dat dat niet zo is?
Simplist. Natuurlijk gebruik je goede anticonceptie als je geen kinderen wilt. Maar er gaat wel eens iets mis. Er wordt wel eens iemand zwanger ondanks pilgebruik, door een gescheurd condoom, ondanks spiraaltje etc. etc.quote:Op woensdag 24 december 2008 08:57 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Ik geloof best dat er een ongelukkig gevoel kan zijn op het moment dat een zwangerschap wordt geconstateerd. Waar ik echter zeer sceptisch over ben is of hier valt te spreken over vernietiging van leven. Mijn idee is dat het wennen aan het idee dat er een kind komt, wennen is. Dat wennen wordt alleen geen kans gegeven, omdat het natuurlijk meteen weggehaald moet worden.
Als mensen het echt een gruwel vinden om zwanger te raken, dan gaan ze maar fatsoenlijk met anticonceptie om, of ze hebben helemaal geen seks. Waarom zou immers je het risico nemen seks te hebben als je daar je complete leven mee vernietigd....
Ik beaam dat het je leven grondig wijzigt. Maar de suggestie dat iemand nooit meer een moment zal kunnen genieten, omdat hij/zij een kind heeft lijkt me uit de lucht gegrepen.quote:Op woensdag 24 december 2008 09:00 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Simplist. Natuurlijk gebruik je goede anticonceptie als je geen kinderen wilt. Maar er gaat wel eens iets mis. Er wordt wel eens iemand zwanger ondanks pilgebruik, door een gescheurd condoom, ondanks spiraaltje etc. etc.
Het krijgen van een kind als je dat absoluut niet wilt, is niet iets waar je 'wel aan went'. Ik weet niet hoor, maar het is nogal vrij ingrijpend, een kind. Het verandert je hele leven.
In dat geval ben ik van mening dat je maar geen coïtus moet hebben. Dat vind ik verantwoorder dan de foetus te laten verwijderen.quote:En als je dat écht niet wilt, kan ik me ook voorstellen dat het je leven in een hel verandert.
Dat kun jij niet voor een ander bepalen. Hoe moeilijk is dat te begrijpen???quote:Op woensdag 24 december 2008 09:11 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Ik beaam dat het je leven grondig wijzigt. Maar de suggestie dat iemand nooit meer een moment zal kunnen genieten, omdat hij/zij een kind heeft lijkt me uit de lucht gegrepen.
Je bent zeker ook tegen zelfbevrediging omdat je dat miljoenen potentiële kinderen vermoordt?quote:In dat geval ben ik van mening dat je maar geen coïtus moet hebben. Dat vind ik verantwoorder dan de foetus te laten verwijderen.
Ik geef ook alleen maar mijn mening hoor. Wat is het probleem?quote:Op woensdag 24 december 2008 09:13 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat kun jij niet voor een ander bepalen. Hoe moeilijk is dat te begrijpen???
Je moest eens weten hoe evil ik benquote:Je bent zeker ook tegen zelfbevrediging omdat je dat miljoenen potentiële kinderen vermoordt?
Het idee dat er mensen zijn die het leven niet zo heilig vinden en wel voor een abortus kiezen kan voor vele fanatieke religieuze best moeilijk zijn. Maar het is een kwestie van wennen.quote:Op woensdag 24 december 2008 08:57 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Ik geloof best dat er een ongelukkig gevoel kan zijn op het moment dat een zwangerschap wordt geconstateerd. Waar ik echter zeer sceptisch over ben is of hier valt te spreken over vernietiging van leven. Mijn idee is dat het wennen aan het idee dat er een kind komt, wennen is.
Idee-tip #12: Hang de ongewest ontvangen foetus in uw kerstboom!quote:
Hoezo?quote:Op zondag 21 december 2008 13:16 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Omdat intelligente dieren beter in staat zijn tot lijden.
Wat nou als het stel wel goed met anticonceptie omgaat maar zij er achterkomt dat haar pil te zwak is en dus toch zwanger is geraakt? Het meisje in kwestie wil dolgraag kinderen, maar wel later, wanneer het een kans heeft op een echt humaan bestaan, maar ze kon dat toen nog niet geven omdat zij en hij te jong waren. En zo zijn er nog dozijnen dames die zwanger raken door een ongelukje of foutje. Moeten zij EN het kind er dan een leven lang voor boeten dat iemand een fout heeft gemaakt in haar jeugd.quote:Op woensdag 24 december 2008 08:57 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Ik geloof best dat er een ongelukkig gevoel kan zijn op het moment dat een zwangerschap wordt geconstateerd. Waar ik echter zeer sceptisch over ben is of hier valt te spreken over vernietiging van leven. Mijn idee is dat het wennen aan het idee dat er een kind komt, wennen is. Dat wennen wordt alleen geen kans gegeven, omdat het natuurlijk meteen weggehaald moet worden.
Als mensen het echt een gruwel vinden om zwanger te raken, dan gaan ze maar fatsoenlijk met anticonceptie om, of ze hebben helemaal geen seks. Waarom zou immers je het risico nemen seks te hebben als je daar je complete leven mee vernietigd....
Ik denk dat hij er heilig in gelooft dat je er doof van wordt. Ik heb dan nieuws voor hem, ik hoor prima!quote:Op woensdag 24 december 2008 09:13 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Je bent zeker ook tegen zelfbevrediging omdat je dat miljoenen potentiële kinderen vermoordt?
En alles wat "minder problemen" oplevert, is de juiste keuzequote:Op woensdag 24 december 2008 11:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het idee dat er mensen zijn die het leven niet zo heilig vinden en wel voor een abortus kiezen kan voor vele fanatieke religieuze best moeilijk zijn. Maar het is een kwestie van wennen.
Aangezien de gelovigen alleen maar hoeven te wennen en niet de rest van hun leven met een ongewenst kind opgescheept zitten lijkt het mij duidelijk dat een abortus netto minder problemen oplevert voor iedereen.
Slotje.
Egoisme dus?quote:Op woensdag 24 december 2008 08:39 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Blijkbaar wel. Moet er niet aan denken om alles overhoop te gooien voor een nakomeling, nu niet iig.
Het is net zo egoïstisch van de pro-lifers om anderen hun principes op te dringen en te dwingen een kind te krijgen.quote:
Altruïsme ten opzichte van (nog) niet bestaande personen gaat wel weer erg ver.quote:
Wat een onzin reden. Een inhumaan bestaan is verhongeren of verdorsten in een krot of iets dergelijks. Geboren worden terwijl je ouders nog minderjarig zijn is geen inhumaan bestaan.quote:Op woensdag 24 december 2008 11:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat nou als het stel wel goed met anticonceptie omgaat maar zij er achterkomt dat haar pil te zwak is en dus toch zwanger is geraakt? Het meisje in kwestie wil dolgraag kinderen, maar wel later, wanneer het een kans heeft op een echt humaan bestaan, maar ze kon dat toen nog niet geven omdat zij en hij te jong waren.
Wellicht is dat iemands reden, en toen? Wat maakt het een mindere reden dan? Of moet je kinderen te krijgen, ook ongewenst, uit sociale overwegingen?quote:
In principe is een wet die het vermoorden van mensen verbiedt ook egoïstisch, wie zijn die mensen die dat zomaar op willen dringen? Als de meerderheid van een land het goed vindt om bijvoorbeeld zwervers te vermoorden dan moet dat gewoon kunnen! Nietwaar?quote:Op woensdag 24 december 2008 12:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is net zo egoïstisch van de pro-lifers om anderen hun principes op te dringen en te dwingen een kind te krijgen.
Dat is zijn/ haar eigen verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 24 december 2008 12:38 schreef Semisane het volgende:
[..]
Wellicht is dat iemands reden, en toen? Wat maakt het een mindere reden dan? Of moet je kinderen te krijgen, ook ongewenst, uit sociale overwegingen?Alsof kinderen krijgen niet egoistisch is.
Een zwerver is een levend bewust wezen. Een foetus niet.quote:Op woensdag 24 december 2008 12:38 schreef Deliah het volgende:
[..]
In principe is een wet die het vermoorden van mensen verbiedt ook egoïstisch, wie zijn die mensen die dat zomaar op willen dringen? Als de meerderheid van een land het goed vindt om bijvoorbeeld zwervers te vermoorden dan moet dat gewoon kunnen! Nietwaar?
En abortus niet?quote:Op woensdag 24 december 2008 12:39 schreef Deliah het volgende:
[..]
Dat is zijn/ haar eigen verantwoordelijkheid.
Voor de ouders wel.quote:Op woensdag 24 december 2008 12:36 schreef Deliah het volgende:
[..]
Wat een onzin reden. Een inhumaan bestaan is verhongeren of verdorsten in een krot of iets dergelijks. Geboren worden terwijl je ouders nog minderjarig zijn is geen inhumaan bestaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |