Bovendien insinueert "pro-life" dat tegenstanders "pro-death" zijn.quote:Op dinsdag 23 december 2008 19:31 schreef koffiegast het volgende:
kvind het zo bizar dat het pro-life organisaties worden genoemd en vervolgens elke persoon die met gegronde redenen een abortus wilt ondergaan geweigerd wordt het leven van die persoon, diens aankomend kind en mogelijk andere vernietigd. Niet pro-life, maar pro-eigenwijsheid|Hypocrisie.
Jij bent voor euthanasie toestaan zonder geestelijk of lichamelijk lijden?quote:Op dinsdag 23 december 2008 19:35 schreef wonderer het volgende:
Leven =/= leven.
Eigenlijk zouden ze pro-bestaan moeten heten, want het dondert ze niet dat de kinderen in kwestie een leven krijgen, ze worden gedwongen te bestaan.
Hoe concludeer je dat?quote:Op dinsdag 23 december 2008 20:09 schreef Deliah het volgende:
[..]
Jij bent voor euthanasie toestaan zonder geestelijk of lichamelijk lijden?
En abortus (en euthanasie) zijn ervoor om dat niet te hoeven.quote:Op dinsdag 23 december 2008 20:31 schreef Deliah het volgende:
[..]
Elk mens wordt gedwongen te bestaan.
Dus als een foetus geen kans heeft op een menselijk bestaan vind jij dat het gewoon moet blijven leven?quote:Op dinsdag 23 december 2008 20:31 schreef Deliah het volgende:
[..]
Wat zie jij als vernietiging van leven? Even afgezien van medische oorzaken dan. Als iemand die graag carriere wil maken geen abortus mag laten plegen, is dat dan vernietiging van leven? Als iemand erg goed op haar geld moet gaan letten omdat ze geen abortus mag plegen, is dat vernietiging van leven? (Als ik mensen uit abortusklinieken mag geloven is geldgebrek de meest genoemde reden)quote:Op dinsdag 23 december 2008 19:31 schreef koffiegast het volgende:
kvind het zo bizar dat het pro-life organisaties worden genoemd en vervolgens elke persoon die met gegronde redenen een abortus wilt ondergaan geweigerd wordt het leven van die persoon, diens aankomend kind en mogelijk andere vernietigd.
Oordelen over leven en dood van anderen ben ik principieel op tegen. Daarom ben ik ook tegen de doodstraf in alle gevallen. Euthanasie en zelfmoord sta ik wel achter, daar ik vind dat iemand volledig zelfbeschikkingsrecht heeft.quote:Op maandag 22 december 2008 20:12 schreef ThisHollowWorld het volgende:
Maar om abortus te gaan verbieden, nee. Ik vind dat iedereen zelf het recht heeft om die keuze te maken. Maar zelf sta ik er gewoon niet achter. De actie vind ik verder wel een eye-opener, maar of het ergens nut voor zal hebben weet ik niet.
Bedoel je dan dat mensen die ondragelijk leiden gedwongen moeten worden dat leiden voort te zetten?quote:Op dinsdag 23 december 2008 20:31 schreef Deliah het volgende:
[..]
Jij praat ongetwijfeld heel regelmatig met medewerkers van abortusklinieken.quote:Op woensdag 24 december 2008 06:57 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Wat zie jij als vernietiging van leven? Even afgezien van medische oorzaken dan. Als iemand die graag carriere wil maken geen abortus mag laten plegen, is dat dan vernietiging van leven? Als iemand erg goed op haar geld moet gaan letten omdat ze geen abortus mag plegen, is dat vernietiging van leven? (Als ik mensen uit abortusklinieken mag geloven is geldgebrek de meest genoemde reden)
Ondragelijk leiden, is dat als je ergens de baas bent en je medewerkers pesten je de hele tijd?quote:Op woensdag 24 december 2008 08:13 schreef Megumi het volgende:
[..]
Bedoel je dan dat mensen die ondragelijk leiden gedwongen moeten worden dat leiden voort te zetten?
quote:Op woensdag 24 december 2008 06:57 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Wat zie jij als vernietiging van leven? Even afgezien van medische oorzaken dan. Als iemand die graag carriere wil maken geen abortus mag laten plegen, is dat dan vernietiging van leven? Als iemand erg goed op haar geld moet gaan letten omdat ze geen abortus mag plegen, is dat vernietiging van leven? (Als ik mensen uit abortusklinieken mag geloven is geldgebrek de meest genoemde reden)
En mensen die ongewenst zwanger zijn, zijn dubbel gekwetst met die poppetjes.quote:'Dubbel gekwetst'
‘Mensen die ongewenst kinderloos zijn, zijn juist dubbel gekwetst door het aantal ongeboren kinderen dat jaarlijks wordt vermoord,’ reageert Dorenbos op de uitspraak van Loeber.
Dé reactie van de dagquote:Op woensdag 24 december 2008 08:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tja, voor mij zouden het geen redenen zijn om abortus te plegen, maar wie ben ik om voor een ander te bepalen wat wel en wat niet een goede reden is?
Nee. Dat is als je bijvoorbeeld zo veel pijn hebt door een ziekte dat de kwaliteit van het leven zeer slecht is.quote:Op woensdag 24 december 2008 08:20 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ondragelijk leiden, is dat als je ergens de baas bent en je medewerkers pesten je de hele tijd?
quote:Op woensdag 24 december 2008 08:19 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Jij praat ongetwijfeld heel regelmatig met medewerkers van abortusklinieken.
Dan zou ik het als ik jou was met 'ij' schrijven.quote:Op woensdag 24 december 2008 08:26 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nee. Dat is als je bijvoorbeeld zo veel pijn hebt door een ziekte dat de kwaliteit van het leven zeer slecht is.
Jij hoort blijkbaar van meerdere mensen die daar werken dat geldgebrek de meest voorkomende reden is.quote:
Ik weet ook niet in hoeverre ik andere mensen iets zou moeten opleggen. Maar het punt was dat over het vernietigen van leven gesproken wordt als een vrouw het kind niet mag aborteren. Zulke woorden kan ik echt niet begrijpen. Alsof hun leven compleet ongelukkig zal zijn als ze wel een kind krijgen.quote:Op woensdag 24 december 2008 08:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tja, voor mij zouden het geen redenen zijn om abortus te plegen, maar wie ben ik om voor een ander te bepalen wat wel en wat niet een goede reden is?
Ik spreek niet met veel mensen, en ook niet regelmatig, maar als ik een mogelijkheid krijg, dan probeer ik zeker inzicht te krijgen in dat soort dingen. Dus, inderdaad, dat hoor ik.quote:Op woensdag 24 december 2008 08:36 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Jij hoort blijkbaar van meerdere mensen die daar werken dat geldgebrek de meest voorkomende reden is.
Mag ik hier uit op maken dat jij tegen euthanasie bent? Dat soort mensen zijn juist de ware monsters. Omdat zij mensen willen dwingen pijn te leiden terwijl die dat zelf niet meer willen.quote:Op woensdag 24 december 2008 08:35 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dan zou ik het als ik jou was met 'ij' schrijven.
Blijkbaar wel. Moet er niet aan denken om alles overhoop te gooien voor een nakomeling, nu niet iig.quote:Op woensdag 24 december 2008 08:37 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Ik weet ook niet in hoeverre ik andere mensen iets zou moeten opleggen. Maar het punt was dat over het vernietigen van leven gesproken wordt als een vrouw het kind niet mag aborteren. Zulke woorden kan ik echt niet begrijpen. Alsof hun leven compleet ongelukkig zal zijn als ze wel een kind krijgen.
Maar daar kun jij toch niet over oordelen, over andermans gevoelens? Als zij nou ervaren dat de zwangerschap maakt dat ze al diep ongelukkig zijn en de gedachte aan dit kind maakt het alleen maar erger, wie ben jij dan om te zeggen dat dat niet zo is?quote:Op woensdag 24 december 2008 08:37 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Ik weet ook niet in hoeverre ik andere mensen iets zou moeten opleggen. Maar het punt was dat over het vernietigen van leven gesproken wordt als een vrouw het kind niet mag aborteren. Zulke woorden kan ik echt niet begrijpen. Alsof hun leven compleet ongelukkig zal zijn als ze wel een kind krijgen.
Dat kan. Ik wil bijvoorbeeld absoluut geen kinderen. Als ik zwanger zou raken en gedwongen zou worden om dat kind te voldragen, zou ik dat verschrikkelijk vinden. Dat is niet wat ik wil met mijn leven.quote:Op woensdag 24 december 2008 08:37 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Nee, ik ben een groot voorstander van euthanasie. Ik ben tevens een groot tegenstander van taalfouten.quote:Op woensdag 24 december 2008 08:38 schreef Megumi het volgende:
[..]
Mag ik hier uit op maken dat jij tegen euthanasie bent? Dat soort mensen zijn juist de ware monsters. Omdat zij mensen willen dwingen pijn te leiden terwijl die dat zelf niet meer willen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |