quote:Richards praat met Arabieren over Honda-overname
Prodrive-baas David Richards is momenteel in gesprek met een potentiële koper van het Honda-team. Zo liet hij in de Britse media optekenen. De voormalig teambaas van BAR liet weten dat een groep Arabieren het team wil overnemen om hem er als teambaas te stallen.
"Er is een groep mensen in het Midden-Oosten die een Formule 1-team willen kopen en hier zijn ze al een jaar behoorlijk mee bezig", liet Richards in de Mail on Sunday weten. "We moeten alleen beslissen wanneer het het juiste moment is om in de Formule 1 te stappen. Investeerders zullen hier lang over na moeten denken. Je moet namelijk eerst een behoorlijk gat in de begroting wegwerken, en hier ben je waarschijnlijk zo'n drie jaar mee bezig."
Nee, er staat overduidelijk dit:quote:Nee ... er staat dat Ferrari 80 Miljoen MEER krijgt dan andere teams.
Prijzengeld voor Ferrari = prijzengeld andere teams + 80 miljoen.
En vervolgens zeggen ze dat ze 80 miljoen meer, krijgen dan de rest. Is dat dan nog een keer 80 miljoen? Het moet wel, want ze krijgen 80 miljoen elk jaar alleen en enkel om mee te doen. Daar gaat het niet over winnen.quote:Volgens de Brit krijgt het team van Ferrari jaarlijks 80 miljoen dollar, enkel om mee te doen aan de sport, een bonus die de andere teams niet krijgen.
Als Ferrari aller- allerlaatste wordt in het kampioenschap en misschien maar 1 race uitrijdt in het hele seizoen bedraagt hun prijzenpot wat ze ook maar contractueel krijgen voor het meedoen PLUS 80 miljoen. Als ze winnen precies hetzelfde ... prijzenpot PLUS 80 miljoen.quote:Op maandag 22 december 2008 11:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee, er staat overduidelijk dit:
[..]
En vervolgens zeggen ze dat ze 80 miljoen meer, krijgen dan de rest. Is dat dan nog een keer 80 miljoen? Het moet wel, want ze krijgen 80 miljoen elk jaar alleen en enkel om mee te doen. Daar gaat het niet over winnen.
Dus onduidelijk
quote:Ze krijgen zo'n 80 miljoen dollar meer dan ieder ander team. Wanneer zij de constructeurstitel winnen, zoals ze dit jaar hebben gedaan, krijgen ze 80 miljoen meer dan McLaren (of Honda, of Williams, of ... of ... enz) de titel zou winnen."
Het geld van 2) en 1) is hetzelfde geldquote:Op maandag 22 december 2008 12:04 schreef vosss het volgende:
Nee, er staat dat ze
1) 80 miljoen krijgen puur en alleen om mee te doen.
2) 80 miljoen meer geld krijgen dan de andere teams als ze de titel binnenhalen.
Dat is in mijn ogen 160 miljoen en geen 80. Ik begrijp best dat ze 80 miljoen krijgen, maar zoals het geschreven is in het artikel is het gewoon onduidelijk, want 1 en 2 zijn verschillende dingen.
Ja heel leuk, jullie kunnen er wel allemaal net over doen of ik een muggezifter ben, maar hoe het in het artikel staat is het gewoon onduidelijk. Ik snap ook best wat er bedoeld word, maar zo staat het er niet.quote:Op maandag 22 december 2008 16:15 schreef Atreidez het volgende:
vosss, volgens mij is t 3 keer 80 miljoen!
quote:Toyota in de problemen
Mon 22-12 2008
De Formule 1 wereld kijkt nerveus naar Toyota, slechts drie weken na het slechte nieuws dat Honda er de brui aangeeft. Toyota, de grootste autofabrikant ter wereld, heeft bekend gemaakt dat het voor het eerst in zijn historie met een verlies te maken heeft, liefst 1,7 miljard dollar. Er zijn nu dus serieuze twijfels gerezen omtrent de voortgang van Toyota’s Formule 1 project.
“De situatie waar wij momenteel in verkeren is extreem vervelend. Zeker omdat we geen idee hebben hoelang de huidige malaise gaat duren”, zo verklaarde Toyota president Katsuaki Watanabe. Door de aanhoudende afname van nieuwe auto’s heeft Toyota al forse bezuinigingen doorgevoerd. Het valt niet uit te sluiten dat er ook naar het Formule 1 team gekeken gaat worden.
quote:Toyota beperkt budget, maar blijft actief in Formule 1
Hoewel Toyota als autofabrikant in 2008 voor het eerst in zijn bestaan verlies heeft geleden, blijft het trouw aan de Formule 1. Waar Honda de stekker uit het Formule 1-project trok, blijft Toyota voorlopig dus actief, maar is het niet van plan om, zoals de afgelopen jaren, ongeremd met geld te gaan smijten.
Het was geen geheim dat Toyota behoorde tot de teams met het grootste budget voor de Formule 1-activiteiten, maar de wereldwijde financiële crisis maakt daar dus een einde aan. Op die manier kan het Toyota Formule 1-team blijven bestaan, wat goed is voor de sport en waarschijnlijk op langere termijn ook voor de Japanse autofabrikant. Volgens Katsuaki Watanabe, president van Toyota, gaat de fabrikant wel zware tijden tegemoet. "De veranderingen in de wereldeconomie zijn van een grootte die je maar eens in de honderd jaar ziet", liet hij weten op een persconferentie in Japan. "We hebben te maken met een ongekende noodzaak."
"We gaan door met het Formule 1-project en de andere motorsportactiviteiten, maar stellen wel paal en perk aan de kosten."
quote:Massa heeft geen trek in minder salaris
Wat een verrassing: Felipe Massa ziet niets in het plan van Ferrari-teambaas Stefano Domenicali om de lonen van de coureurs in te krimpen, in de geest van de kostenbesparing. Volgens de Braziliaan kan er veel beter op andere gebieden bespaard worden.
Domenicali zei eerder dat het logisch zou zijn als de coureurs minder gaan verdienen, aangezien de Formule 1 volledig in het teken staat van de kostenbesparing. Massa vindt het echter niks. Tijdens een persconferentie voor mensenrechtenorganisatie UNICEF liet hij weten: "Ik ben er niet direct een voorstander van. In deze sport speelt de coureur een zeer belangrijke rol en de kosten voor een coureur zijn klein, vergeleken bij het budget van de teams. Hoe meer mensen werken aan het reduceren van de kosten, hoe beter."
Ik denk meer dan genoegquote:Op dinsdag 23 december 2008 17:08 schreef Atreidez het volgende:
Ergens bekend wat ie verdiend? Beetje moeilijk over te discussieren zonder dat die bedragen bekend zijn
Leuke tabel, tnx.quote:Op dinsdag 23 december 2008 18:11 schreef -Jean- het volgende:
20: Adrian Sutil - Force India - 74,41 euro/km - 300.000 euro/jaar
19: Giancarlo Fisichella - Force India - 100,70 euro/km - 400.000 euro/jaar
18: Kazuki Nakajima - Williams - 129,63 euro/km - 700.000 euro/jaar
17: Sebastian Vettel - Toro Rosso - 152,16 euro/km - 600.000 euro/jaar
16: Timo Glock - Toyota - 279,16 euro/km - 1,3 miljoen/jaar
15: Sebastien Bourdais - Toro Rosso - 293,52 euro/km - 1,3 miljoen/jaar
14: Nico Rosberg - Williams - 473,93 euro/km - 2,5 miljoen/jaar
13: Nelson Piquet Jr - Renault - 521,86 euro/km - 2 miljoen euro/jaar
12: Heikki Kovalainen - McLaren - 601,61 euro/km - 3 miljoen euro/jaar
11: Robert Kubica - BMW - 846,85 euro/km - 4,5 miljoen euro/jaar
10: Mark Webber - Red Bull - 1229,35 euro/km - 6 miljoen euro/jaar
9: Nick Heidfeld - BMW - 1371,93 euro/km - 7,5 miljoen/jaar
8: Jarno Trulli - Toyota - 1628,65 euro/km - 8 miljoen euro/jaar
7: Rubens Barrichello - Honda - 1666,56 euro/km - 8 miljoen euro/jaar
6: David Coulthard - Red Bull - 2057,61 euro/km - 8,5 miljoen euro/jaar
5: Lewis Hamilton - McLaren - 2187,73 euro/km - 11,5 miljoen euro/jaar
4: Felipe Massa - Ferrari - 2517,87 euro/km - 13 miljoen euro/jaar
3: Jenson Button - Honda - 2841,21 euro/km - 13 miljoen euro/jaar
2: Fernando Alonso - Renault - 3058,28 euro/km - 15 miljoen euro/jaar
1: Kimi Räikkönen - Ferrari - 3508,05 euro/km - 18 miljoen euro/jaar
Hoe meer mensen werken aan het reduceren van de kosten, maar hij zelf niet. Met zo'n loon zou hij blij moeten zijn dat hij wat kan betekenen voor de sport in deze zware tijden. Die jongens verdienen veel te veel, laat dat duidelijk zijn. En zeggen dat de coureur heel belangrijk is, mwa dat wordt steeds minder. Sissies zijn het die klagen om een paar koude bandjes, geen risico nemen tijdens wedstrijden en zichzelf veel te belangrijk vinden. Als ik die lonen zie vind ik dat ook niet gek.quote:Op dinsdag 23 december 2008 16:20 schreef Trystar het volgende:Massa heeft geen trek in minder salaris
Wat een verrassing: Felipe Massa ziet niets in het plan van Ferrari-teambaas Stefano Domenicali om de lonen van de coureurs in te krimpen, in de geest van de kostenbesparing. Volgens de Braziliaan kan er veel beter op andere gebieden bespaard worden.
Domenicali zei eerder dat het logisch zou zijn als de coureurs minder gaan verdienen, aangezien de Formule 1 volledig in het teken staat van de kostenbesparing. Massa vindt het echter niks. Tijdens een persconferentie voor mensenrechtenorganisatie UNICEF liet hij weten: "Ik ben er niet direct een voorstander van. In deze sport speelt de coureur een zeer belangrijke rol en de kosten voor een coureur zijn klein, vergeleken bij het budget van de teams. Hoe meer mensen werken aan het reduceren van de kosten, hoe beter."
Als je kijkt naar Schumie dan was er in de hele sportwereld 1 iemand die in de buurt kwam of meer had en dat was Tiger Woods. Dat was wel echt extreem veel. Als Ferrari het niet betaald, betaald McLaren het misschien ook niet. Ik denk niet dat Mclaren Massa wil, al komt hij voor niks.quote:Op dinsdag 23 december 2008 22:20 schreef kepler het volgende:
Nou ja, het is opzich logisch dat de coureurs zoveel verdienen. Ze zijn namelijk ergens extreem goed in, en daar wordt nu eenmaal veel voor betaald in de huidige economie. Als Ferarri het niet wil betalen, dan betaald McLaren het wel.
Een salaris-plafond zou een goede optie zijn
het was meer een voorbeeldquote:Op dinsdag 23 december 2008 22:44 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Als je kijkt naar Schumie dan was er in de hele sportwereld 1 iemand die in de buurt kwam of meer had en dat was Tiger Woods. Dat was wel echt extreem veel. Als Ferrari het niet betaald, betaald McLaren het misschien ook niet. Ik denk niet dat Mclaren Massa wil, al komt hij voor niks.
quote:Als Ferrari het niet wil betalen, dan betaald McLaren het wel.
[/mierenneuker off]quote:Als Ferrari het niet betaald, betaald McLaren het misschien ook niet.
Ik ben juist voor. Bij een budgetplafond zal het dichter bij elkaar komen omdat de grote teams niet meer zo snel zullen kunnen ontwikkelen. De kleine teams krijgen financieel gelijke tred. Door de efficiency die de kleine teams zeggen te hebben zou dat zelfs voor verassingen kunnen zorgen.quote:Op woensdag 24 december 2008 12:24 schreef Ared het volgende:
Massa klinkt als een CEO van een multinational...
stap 1: ontsla duizend modale werknemers
stap 2: winst gaat met 1.000 * 35.000 omhoog (35.000.000)
stap 3: geef jezelf een bonus van 5 miljoen omdat je het zo goed gedaan hebt, heeft het bedrijf nog altijd 30 miljoen meer winst dan het jaar ervoor.
alleen heeft (het F1 team van) Ferrari volgens mij niet genoeg man in dienst om dat soort getallen mogelijk te maken. Hoeveel personeel heeft Ferrari? 1000 man max? Zelfs als die allemaal 1000 euro inleveren per jaar levert het maar net evenveel op als Massa gewoon een miljoen minder geven. Geef je Kimi 15 en Massa 10, heb je meer bespaard dan je ooit zou kunnen doen door de rest van het personeel te korten.
Maar goed, voor caps ben ik niet. Een team heeft gewoon een budget en bepaalt waar ze dat aan uitgeven om zo veel mogelijk resultaat te halen. Het ene team betaalt liever een paar miljoen meer voor een goede rijder, het andere team gebruikt die miljoenen om een snellere auto te bouwen. Lekker vrij laten de markt.
Ik zou Button juist wel houden. Kent het team, is ervaren en al lang in de sport. Zeker het eerste jaar voor een nieuw team moet dat interessant zijn.quote:Op woensdag 24 december 2008 13:36 schreef vosss het volgende:
Ik mag toch aannemen dat er wel een clausule in staat ergens dat je het ook mag overnemen zonder Button.
En anders zetten ze die er wel in als er een koper is die het team wel wil hebben en Button niet.
Ik zou Button niet willen hebben in ieder geval
mmm, ik had het over salaris caps. Met een salaris cap bereik je namelijk niets, de grote teams geven hun geld dan gewoon aan iets anders uit en de kleine teams betalen toch al minder dan de cap. Het enige dat je er mee bereikt is dat een groot team meer geld heeft om een betere auto te bouwen. De beste rijder wil toch naar het beste team, dus dat een klein team opeens een toprijder kan krijgen met een salaris cap is een utopie.quote:Op woensdag 24 december 2008 12:52 schreef sanger het volgende:
Ik ben juist voor. Bij een budgetplafond zal het dichter bij elkaar komen omdat de grote teams niet meer zo snel zullen kunnen ontwikkelen. De kleine teams krijgen financieel gelijke tred. Door de efficiency die de kleine teams zeggen te hebben zou dat zelfs voor verassingen kunnen zorgen.
Is de wiki al aangepast, Trystar? Zo nee, ik ga het even niet doen nuquote:Op maandag 8 december 2008 21:32 schreef Trystar het volgende:
[ afbeelding ]
Fok!Sport FOK!sport F1manager
De OP is hier te vinden
...
Wiki voor het laatst bijgewerkt door Sinister -D- op 18 nov 2008 @21.23
-Lucas di Grassi ipv Luca
Een van de rijkste mannen ter wereld staat natuurlijk niet garant voor een succesvol team, dat moge duidelijk zijn. Maargoed, deze knakker gaat er vast meer geld in pompen dan VJ denk ik.quote:Honda is gered, Button en Senna zijn de coureurs
Geschreven door Erik Boesten
zondag 28 december 2008 - 10:11
De Mexicaanse miljardair Carlos Slim, de op één na rijkste man van de wereld, gaat het Formule 1 team van Honda redden. De Italiaanse krant ‘La Stampa’ citeert de 67 jarige Slim, “De redder is gekomen”. Het rijderduo voor 2009 bestaat uit Jenson Button en Bruno Senna.
“Nog niet alle details zijn rond, maar twee dingen staan al vast. Het team is gered, en de rijders voor volgend jaar zijn Jenson Button en Bruno Senna, die Rubens Barrichello zal vervangen”, verklaart Slim. De Mexicaan is de oprichter en bezitter van het in Zuid en Midden Amerika zeer succesvolle telecommunicatiebedrijf Telmex, met daarbij alle bijbehorende dochterondernemingen.
Ondanks de komst van Bruno Senna, heeft Slim het team de garantie gegeven om de komende drie jaar in de actuele bezetting verder te kunnen gaan. Het Honda team, dat na de wereldwijde recessie drie weken geleden aankondigde te stoppen met het Formule 1 team, zal nu een jaarbudget van rond de 400 miljoen dollar hebben.
De lijst van geïnteresseerden in het Honda team werd steeds groter, ook Vijay Mallya zou in een overname geïnteresseerd zijn geweest. Maar volgens ‘La Stampa’ had de teamleiding hier haar bedenkingen over. Zoals de krant schrijft, zou de Force India bezitter alleen maar geïnteresseerd zijn geweest in de technologie van het Honda team, om zo een concurrent minder te hebben en het team uiteindelijk weer af te stoten.
bron: www.autosportzone.nl
En dat ben ik 100% met hem eensquote:Di Montezemolo wil nieuwe circuits, geen kermisattracties
Geschreven door Erik Boesten
zaterdag 27 december 2008 - 16:14
Valencia, Singapore en binnenkort Abu Dhabi, aan nieuwe circuits in de Formule 1 is geen gebrek. Luca di Montezemolo is niet van alle nieuwe circuits gecharmeerd, de Italiaan wil wel nieuwe circuits, maar het moeten geen attracties worden.
De eerste nachtrace in Singapore verloor na het raceweekend aan goodwill, ondanks dat de organisatie steeds werd geprezen. Toch was niet iedereen tevreden met Singapore en de tweede stadsrace in Valencia. Luca di Montezemolo bekritiseerde al eerder de kermisattractie in de Spaanse havenstad.
“Twee of drie Monte Carlos zijn te veel”, herhaald hij zijn kritiek. “We zitten niet te wachten op nog meer boten en historische skylines. We hebben meer circuits nodig waar het mogelijk is om iemand in te halen, daar waar de fans nog van een race kunnen genieten. Wie zit er nou te wachten op een circuit waar een crash, zoals die van Piquet, een hele race overhoop haalt”.
Men moet de races spannender maken, niet alleen doordat het gaat regenen of dat de safty car de baan opkomt. ‘We hebben nieuwe circuits nodig waar je goed kunt inhalen, echte circuits, geen kermisattracties”.
Ach, het niveau van Honda in 2007 en 2008 moeten ze in ieder geval wel kunnen halen.quote:Op zondag 28 december 2008 11:47 schreef vosss het volgende:
En hier in het Nederlands:
[..]
Een van de rijkste mannen ter wereld staat natuurlijk niet garant voor een succesvol team, dat moge duidelijk zijn. Maargoed, deze knakker gaat er vast meer geld in pompen dan VJ denk ik.
We zullen zien of dit doorgaat en hoe het verder met het team gaat lopen komend jaar
Veel zal inderdaad afhangen of de man geduldig is en zich goed realiseert dat succes niet automatisch te koop is. Als hij dat al goed beseft is het al een winstpunt. Maar voorlopig is het nog niet zeker dat hij het team ook daadwerkelijk koopt.quote:Op zondag 28 december 2008 11:57 schreef vosss het volgende:
Dat denk ik ook wel. De vraag is alleen hoeveel geld die knakker er in wil pompen en blijft hij dat na 2 jaar ook nog doen als de resultaten op zich laten wachten.
Van die VJ verwacht ik bv dat als hij dit jaar weer alleen maar achteraan rondjes rijd dattie de hele flikkerse boel aan het eind van 2009 te koop zet. Dat is een zakenman en die wil winst draaien. Die zit daar niet voor de lol maar voor de dollars.
Nu is deze kerel ook een zakenman, dus je moet je af vragen of die daar ook zit voor de dollars of voor de passie zegmaar. We zullen wel zien, maar 1 ding moge duidelijk zijn, die VJ heb ik iig geen hoge pet van op
quote:Slim one of four speaking to Honda
Honda Racing are in talks with four potential buyers including wealthy Mexican businessman Carlos Slim, autosport.com has learned, but no deal has yet been completed.
Reports emerging out of South America on Saturday suggested that Slim, ranked as the world's second richest man behind American investor Warren Buffett, had actually finalised a contract to take over Honda.
Italian newspaper La Stampa also wrote that Slim had agreed a deal that would see the team line-up on the grid in 2009 with Jenson Button and Bruno Senna as their drivers.
However, although talks are progressing well, it is understood that the situation remains unchanged from how it was just before Christmas, with public confirmation of the progress of the buyout discussions unlikely before the New Year.
Honda Racing CEO Nick Fry had told autosport.com earlier this month that there had been encouraging progress in finding a buyer.
"We have had a high level of interest in the team since Honda Motor Co. announced their withdrawal from Formula One," Fry said. "Since that time, Ross and I have been engaged in ongoing discussions with several serious potential new owners who have expressed an interest in purchasing the team."
Sources have told autosport.com that there are four parties considering getting involved - with Slim believed to be heading the running at the moment.
Although the identity of the buyers has not been confirmed, it is believed that apart from Slim they are Prodrive boss David Richards with the Kuwait-based Investment Dar Company (TID), Greek shipping magnate Achilleas Kallakis and an unidentified Swiss group.
Force India boss Vijay Mallya had also been linked with the team, but this is believed to have been purely an interest in the assets should the team have been closed and their facilities put up for sale.
Original contact between Honda Racing chiefs and Slim was made late last season, with discussions primarily based on a potential sponsorship link-up between his Telmex company and the team.
This came about through the team's interest in Senna, who is sponsored by Embratel, a Brazilian subsidiary of Telmex.
When Honda announced that it was to quit F1, the sponsorship talks changed into buyout discussions - with Slim recently making a big push to invest heavily in business expansion despite the worldwide economic slowdown.
Slim, who also owns the mobile phone company America Movil, recently increased his stake in American luxury retailers Saks to 18 percent. At the start of December his Inbursa brokerage in Mexico bought $150 million (USD) of shares in Citigroup after their price sank to levels not seen since the early 1990's.
Slim visited Honda Racing's Brackley headquarters just before Christmas, but the holiday period has put a temporary hold on discussions before talks can resume in the next week to try and sort out a deal in early January.
Ik als KR fan zou dat aan de ene kant héél erg vinden *sniksnik* , maar aan de andere kant zijn zo'n beetje eerste verstandige keuze in de F1 haha. De sport wordt aan alle kanten kapot gemaakt, racen mag zo goed als niet en de nieuwe circuits zijn kermisattracties zoals hier eerder vermeld. De sport is de sport niet meer, en Kimi is gemaakt om te racen en niet om aan de eisen van de gekken in de top van de F1 te voldoen..quote:Op zondag 28 december 2008 13:25 schreef RBMaurice het volgende:
'Alonso voor vier jaar naar Ferrari'
Voor 4 jaar, zou wel erg lang zijn voor iemand die al moeite heeft zijn team één dag niet aan te vallen als het niet goed gaatMaar goed, als het klopt is het wel zo goed als zeker het einde van Kimi in de F1
Sommige mensen zien zoiets als een speeltje. Aan de andere kant heeft hij een groot telecom bedrijf en misschien wel ambities om zijn markt uit te breiden over heel de wereld. Dan doet hij het ook voor de sponsoring.quote:Op zondag 28 december 2008 12:04 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Veel zal inderdaad afhangen of de man geduldig is en zich goed realiseert dat succes niet automatisch te koop is. Als hij dat al goed beseft is het al een winstpunt. Maar voorlopig is het nog niet zeker dat hij het team ook daadwerkelijk koopt.
[..]
Het beste team allertijde doel je mee op McLaren neem ik aan?quote:Op maandag 29 december 2008 00:03 schreef nagel72 het volgende:
kimi had nooit bij het beste team allertyden moeten weggaan ... zometeen zit hij alleen nog maar te zuipen
Maar kimi zit nog bij het beste team allertijdenquote:Op maandag 29 december 2008 00:03 schreef nagel72 het volgende:
kimi had nooit bij het beste team allertyden moeten weggaan ... zometeen zit hij alleen nog maar te zuipen
ongetwijfeld.quote:Op maandag 29 december 2008 00:22 schreef Trystar het volgende:
[..]
Maar kimi zit nog bij het beste team allertijden
quote:Carlos Slim ontkent gesprekken met Honda
De Mexicaanse zakenman Carlos Slim heeft laten weten niet in gesprek te zijn met Honda over een overname van het Formule 1-team. Afgelopen weekend berichtte de Italiaanse krant La Stampa dat Slim, de oprichter van telecombedrijf Telmex, een van de vier potentiële kopers van de renstal uit Brackley zou zijn.
"Carlos Slim heeft het team van Honda niet gekocht en voert daar ook geen gesprekken over. Alle berichten over dit onderwerp zijn op niets gebaseerd en zijn dus niet waar", las een verklaring van Telmex. Ook Ross Brawn, de teambaas van Honda, heeft laten weten dat er niets van het verhaal waar is. "Was het maar waar. Helaas is dit niet meer dan pure speculatie door de media", vertelde Brawn tegen de Britse krant The Daily Telegraph. "Dit gerucht is een geheel eigen leven gaan leiden."
Volgens het artikel in La Stampa zou Bruno Senna, die wordt gesponsord door een dochteronderneming van Telmex, voor het team gaan rijden, naast Jenson Buton
Ja want het aantal fouten wat ferrari dit jaar heeft gemaakt is echt om te huilen. Zag gisteren nog het jaar overzicht, maar ze hadden de zaken dit jaar echt niet voor elkaar. Pitstops gingen fout, motoren gingen stuk. Hopelijk kijken ze zelf het jaaroverzicht ook even en gaan ze eens goed kijken hoe dit allemaal te verbeteren.quote:Op maandag 29 december 2008 11:43 schreef bodylotion het volgende:
[..]
ongetwijfeld.
...en nu maar hopen dat ze volgend seizoen de zaken wel voor elkaar hebben
Geloof er geen zak van.. Briatore wil zijn lieveling gewoon houden, net als Ron Dennis Lewis ook niet zomaar zal laten gaan.quote:Op zondag 28 december 2008 13:25 schreef RBMaurice het volgende:
'Alonso voor vier jaar naar Ferrari'
Voor 4 jaar, zou wel erg lang zijn voor iemand die al moeite heeft zijn team één dag niet aan te vallen als het niet goed gaatMaar goed, als het klopt is het wel zo goed als zeker het einde van Kimi in de F1
quote:Ecclestone: "Button moet een rustjaar nemen"
Bernie Ecclestone adviseert Jenson Button om er een jaartje tussenuit te gaan. Volgens de Formule 1-baas is het voor de 28-jarige Britse coureur beter om een seizoen over te slaan dan weer een jaar lang in de achterhoede rond te rijden.
"Het is erg jammer, want hij is drie jaar lang trouw gebleven aan Honda", vertelde Ecclestone maandag tegen de Britse krant The Daily Telegraph. "Jenson hoort echter thuis bij een topteam. Ik zie hem dan ook liever er een jaartje tussenuit gaan en daarna bij een van de topteams instappen dan dat hij volgend jaar weer in een langzame auto moet rondrijden."
Sinds de beslissing van Honda om uit de Formule 1 te stappen, zit Button zonder stoeltje voor 2009. In 2006 won de Brit nog de Hongaarse Grand Prix met een Honda. Afgelopen jaar scoorde hij slechts drie punten, dankzij een zesde plek in Spanje.
Volgens sanger is dat Williams. Volgens mijn eigen inzicht Mercedes (en niet McLaren/Mercedes) omdat zij 75% van de races waar ze aan meededen wonnen.quote:Op maandag 29 december 2008 00:22 schreef Trystar het volgende:
[..]
Maar kimi zit nog bij het beste team allertijden
Hier kun je de torrent downloaden.quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:38 schreef kepler het volgende:
Weet iemand waar ik het jaaroverzicht van RTL GP kan vinden? Staat niet op RTL Gemist
Super! Bedankt!quote:Op woensdag 31 december 2008 00:30 schreef Trystar het volgende:
[..]
Hier kun je de torrent downloaden.
Ik heb hem even naar me mediafire account geupload, aangezien je een invite (die ik helaas niet kan geven) moet hebben om toegang te krijgen tot die site.
quote:Hamilton krijgt koninklijke onderscheiding
Lewis Hamilton gaat het nieuwe jaar in met een speciale onderscheiding van de Britse koningin. De wereldkampioen mag zich vanaf nu Member of the British Empire noemen. Het is een eer voor de Engelsman, die dan ook uiterst dankbaar was voor de onderscheiding.
"Het is een eer en een voorrecht om deze onderscheiding te ontvangen van Hare Majesteit de Koningin", liet Hamilton weten. "Het is een overweldigende afsluiter van een geweldig jaar. De steun die ik vanuit Engeland heb gekregen was fantastisch en enorm motiverend. Ik ben er dan ook enorm dankbaar voor."
Met zijn onderscheiding is Hamilton nu in het gezelschap van onder andere David Beckham, Steven Gerrard, Hugh Laurie (bekend van de serie House) en Kylie Minogue, die allemaal eenzelfde lintje ontvingen.
Dat was ook wel bijna te verwachten. Anyway ik hoop dat we komend seizoen net zo'n seizoen krijgen als afgelopen jaar.quote:
Ik mag toch hopen van niet! Dan wint die neger weerquote:Op woensdag 31 december 2008 14:35 schreef TravelCharlie het volgende:
[..]
Dat was ook wel bijna te verwachten. Anyway ik hoop dat we komend seizoen net zo'n seizoen krijgen als afgelopen jaar.
Hij heet Hamilton, niet die neger....quote:Op woensdag 31 december 2008 14:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen van niet! Dan wint die neger weer
Het is een neger en je weet wie ik bedoel. Jeez, what the fuck is your problemquote:Op woensdag 31 december 2008 15:38 schreef Trystar het volgende:
[..]
Hij heet Hamilton, niet die neger....
Beter dan die omhoog gevallen drugsbaron of die bezopen Ariërquote:Op woensdag 31 december 2008 14:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen van niet! Dan wint die neger weer
Dus zelfs als je niet overtuigend wint, wint door een andermans beslissing en eigenlijk nog niets bewezen hebt wordt je al geëerd? En de Engelsen zelf zijn ook niet superblij met hem, zo zien ze niet graag een engelsman winnen. Nouja, bij dit soort dingen ben je enkel een man als je weigert..quote:
Daar verschillen we dan misschien van mening overquote:Op donderdag 1 januari 2009 23:23 schreef vosss het volgende:
Trystar , zie je mij nu zeuren? Ik weet donders goed dat Googol het gewoon over Massa en Kimi heeft.
Dat maakt toch niet uit? Je kan het beestje toch gewoon bij zn naam noemen?
eh?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 08:59 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Dus zelfs als je niet overtuigend wint, wint door een andermans beslissing en eigenlijk nog niets bewezen hebt wordt je al geëerd? En de Engelsen zelf zijn ook niet superblij met hem, zo zien ze niet graag een engelsman winnen. Nouja, bij dit soort dingen ben je enkel een man als je weigert..
Je hebt het bandenverhaal niet meegekregen? Nouja, het was in ieder geval niet echt overtuigend natuurlijk..quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:53 schreef kepler het volgende:
[..]
eh?
Na het zien van de samenvatting vind ik dat zowel Massa als Hamilton evenveel de titel hadden verdiend (of eigenlijk evenveel niet) En de FIA beslissingen blijven erg raar dit jaar, en dan met name die van Bourdais (?) en Massa in Japan
Als je doelt op Glock bewijst Spa al dat het wel mogelijk is om met een pitsstop in de laatste twee ronden meer dan 20 seconden goed te maken. En in Brazilie waren het meer ronden en veel minder seconden omdat Glock voor de pitstops er al 20 seconden achter lag. Terwijl Heidfeld er in Spa al voor de pitstops achter lag.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:38 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Je hebt het bandenverhaal niet meegekregen? Nouja, het was in ieder geval niet echt overtuigend natuurlijk..
Bandenverhaal? Dat hij de gok heeft genomen dat het niet zo hard ging regenen?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:38 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Je hebt het bandenverhaal niet meegekregen? Nouja, het was in ieder geval niet echt overtuigend natuurlijk..
Ik denk dat het laatste 1650 ipv 1 euro moet zijnquote:Jos Verstappen krijgt voorwaardelijke straf
Uitgegeven: 5 januari 2009 11:06
Laatst gewijzigd: 5 januari 2009 11:05
TONGEREN - Autocoureur Jos Verstappen is maandag veroordeeld tot een voorwaardelijke straf van drie maanden cel en 1650 euro boete, wegens het belagen van zijn echtgenote van wie hij feitelijk gescheiden leeft.
Verstappen (36) uit Maaseik belaagde zijn echtgenote tussen mei 2007 en april 2008 door haar sms-berichten met dreigende ondertoon te sturen en haar te bezoeken in haar huurwoning ondanks een contactverbod dat de rechter van Maaseik hem had opgelegd.
De strafrechter van Tongeren sprak Verstappen vrij van het slaan van de vrouw en hun dochtertje en van het uiten van mondelinge bedreigingen.
Verstappen moet de vrouw een schadevergoeding van 1 euro betalen.
http://f1.gpupdate.net/nl(...)jdt-voor-toro-rosso/quote:Berger: "Buemi rijdt voor Toro Rosso"
05 januari 2009
Sebastien Buemi zal dit jaar zijn debuut maken in de Formule 1, als coureur van Scuderia Toro Rosso. Zo heeft voormalig teameigenaar Gerhard Berger afgelopen weekend verklapt tijdens een interview met een Zwitserse krant.
"Voor 2009 heeft Toro Rosso een zeer goede en snelle coureur in de persoon van Buemi", vertelde Berger, haast terloops in een vraaggesprek met Blick. Buemi, vorig jaar nog test- en reservecoureur van Red Bull Racing, was al de voornaamste kandidaat voor een racerol bij het Italiaanse team. De Zwitser heeft met twee zeges en een zesde plek in het kampioenschap een redelijk goed jaar in de GP2 achter de rug en maakte tijdens de afgelopen wintertests een zeer snelle indruk.
De strijd om het tweede Toro Rosso-stoeltje lijkt te gaan tussen Sebastien Bourdais en Takuma Sato. Volgens Bourdais zal het team uiteindelijk kiezen voor de coureur met de grootste portemonnee. "Als het alleen aan de teambaas had gelegen, hadden we allang bijgetekend", zei de viervoudig Champ Car-kampioen eerder al eens tegen GPUpdate.net. "We kunnen hoog of laag springen, als je geen geld hebt, gaat het niet door. Ik had nooit verwacht dat het zo zou gaan. Dit was niet de afspraak."
quote:Ferrari to launch new car next week
Ferrari will become the first team to launch their 2009 car after announcing that their new challenger will be unveiled on Monday, January 12.
The reigning constructors' champions will reveal their new car at their Fiorano test track next Monday morning, with Felipe Massa tasked with driving it for the first time later in the day.
Ferrari's launch kicks off a frantic fortnight of car unveilings, with Toyota following on Thursday 15th, and McLaren the day after.
Renault, Williams and BMW Sauber will then unveil their machines the following week.
quote:Ferrari to bring light system back
Ferrari are on course to bring their pitstop light system back into action this year, the team have confirmed, after making modifications to prevent a repeat of the dramas they suffered in 2008.
The Maranello outfit opted to use a more traditional lollipop system in the final three races of last season after a mistake in the Singapore Grand Prix resulted in Felipe Massa being released from his pitstop while the fuel hose was still attached.
It is understood that Ferrari's light system had been switched to manual mode during the safety car period in Singapore - which meant Massa's pitstop release was handled directly by a member of the pit crew rather than when the fuel hose had been released.
That blunder cost Massa valuable points at a time when he was locked in a tight battle with Lewis Hamilton for the championship. In the end, he lost out on the crown by just one point.
At the time, Ferrari said they retained faith that the light system was better than using a lollipop – but felt it would be better for the pit crew to revert to a more traditional setup.
Team principal Stefano Domenicali said after taking the decision to rest the light system: "In this moment we need tranquillity and therefore we prefer to go back to the old system."
Following the season, Ferrari conducted a full analysis of what went wrong in their pitstops this year and, following procedural and software changes, they are now confident that they have put in place failsafe systems that will prevent a car being released early.
A Ferrari spokesman told autosport.com: "We can confirm our plan is to use the pit light system again. We will test the modifications soon and then see how we progress from there."
Ferrari's team manager Luca Baldisserri told Italian newspaper La Stampa that the team were confident they had eradicated any problems with their pitstop lights.
"We've analysed the mistakes made in 2008 and we've improved the system," he said. "An electronic program will prevent the car from leaving when the fuel hose is still attached."
quote:Red Bull RB5 to be unveiled next month
Red Bull Racing's new car will make its track debut in February, the team have announced.
The RB5, powered by a Renault engine, will take to the Jerez circuit on 9 February.
Team principal Christian Horner believes the late debut will actually pay off as it will allow Red Bull to put more work on the car.
"Our strategic plan has always been to take full advantage of the later start to the 2009 season and we are using the time to ensure we have optimised the car as much as possible, within the regulation changes, to start on the grid in Melbourne," said Horner.
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:06 schreef Meike26 het volgende:
Ik heb een vraagje. Rubens Barrichello reed in 2002 tijdens de kwalificatie zijn auto tegen de muur op Indianapolis. Het was een soort schampschot, waardoor hij een "tekening" achterliet dat met wat fantasie leek op een F1 wagen.
Ik ben op zoek naar een video/foto fragment van die "tekening" of crash. (Een weddenschap met mijn broer).
Ik zie daar toch echt een F1 wagen in hoorquote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:14 schreef Meike26 het volgende:
Ik vrees het ook... de "tekening" staat heel anders in mijn geheugen dan op die foto..
In iedergeval staat er wel een hele wang van een band op
Misschien een kwart F1 wagen, of een gecrashte F1 wagen? Als ik heel hard me best doe zie ik Pamela Anderson erin...quote:Op woensdag 7 januari 2009 07:04 schreef Googolplexian het volgende:
Ik zie daar toch echt een F1 wagen in hoor
Van de voorkant:quote:Op woensdag 7 januari 2009 09:10 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Misschien een kwart F1 wagen, of een gecrashte F1 wagen? Als ik heel hard me best doe zie ik Pamela Anderson erin...
Dat jij dat niet ziet, joh!quote:Op woensdag 7 januari 2009 09:51 schreef Atreidez het volgende:Je zit nu jezelf in de maling te nemen?
Ik zie, ook met enige fantasie, er ook een soort van F1-wagen in hoorquote:Op woensdag 7 januari 2009 09:10 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Misschien een kwart F1 wagen, of een gecrashte F1 wagen? Als ik heel hard me best doe zie ik Pamela Anderson erin...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |