Ja, vriend Electro-Worm, voor jou vandaag een legging!

Ik ga de kaarten eens schudden, zien wat er uitkomt en of ik het kan interpreteren, net zo belangrijk natuurlijk.
Het wierrooje brandt al lekker, de kat komt er al bij liggen, het sfeertje word geschept.
We gaan eens schudden dus.
Hmm, dit kon nog wel eens een intressante legging gaan worden ook, we hebben 5 grote arcana kaarten, lessen te leren staan voor de deur!
Laten we bij 1 beginnen het heden, wat is er nu. We zien daar de kaart zwaarden 8 ondersteboven.
Op de kaart zien we een vrouw die gekneveld is en een blindoek om heeft. Ze staat te in een rode doek te midden van een stel zwaarden in de grond. Het lijkt op een kooi.. maar niet helemaal.
Het wil zeggen dat de hartstocht (rode gewaad) aanwezig is maar dat je die op de een of andere manier niet helemaal goed tot uiting kan brengen. Het lijkt misschien soms wel dat je je gekooid voelt, of dat het is opgelegd dat je niet de bewegingsvrijheid hebt die je graag zou willen hebben om datgene te gaan doen wat je graag zou willen doen. Echter de kaart ligt ondersteboven, wat ook weer aangeeft dat het ergste wat dat betreft wel voorbij is, dat je misschien nu ook wel inziet dat er een opening is waaruit je kan komen, dat de stramien eigenlijk wel meevalt, ik heb een beetje het idee inzicht gekregen. Gevoelens van onmacht, misschien angst lijken onterecht te zijn en nemen af.
Wat kruist is kaart 2, het is de kaart van de gehangene uit de grote arcana. Aangezien de vorige kaart wees op het afnemen van iets, deze kaart wijst in 1 woord op crisis. Deze kaart zou samen dus kunnen zeggen afnemende crisis.
Deze gehangene wil ons laten zien dat er een crisis (ongemakken) plaats vind om uit te leren te groeien om verder te kunnen gaan. Ik zie verderop in deze legging ook de kaart de dood liggen, de dood geeft aan dat als we de crisis eenmaal accepteren, benutten, en zien dat het soms beter is om in te schikken we door kunnen naar de volgende kaart en dat is de dood. Want als we werkelijk iets geleerd hebben, kunnen we het afsluiten, en als we iets daadwerkelijk afsluiten kunnen we de dood pas aanvaarden.
Dit is belangrijk om te vertellen omdat de dood ook pas ten volle kan worden benut als het word geaccepteerd dat iets is afgelopen. Als je niet zou accepteren kom je namelijk terug in de crisis. Ik hoop dat ik het goed vertaal voor je, zonder werkelijk loslaten keren we terug in crisis!
Deze kaart de gehangene vraagt dus het inzicht te krijgen dat er een ommekeer moet plaats vinden, een ommekeer in inzcht, zaken anders gaan bekijken om groeit te kunnen verwezenlijken. Deze kaart wordt ook vaak uitgelegd als een offer, dit omdat het tot inkeer komen soms van ons ook een offer vraagt. Iets moeten opzeggen om iets anders op te kunnen gaan pakken.
Waarschijnlijk zeg ik hier niks nieuws, gezien de vorige kaart, de gekooide vogel die bevrijdt word.
Wat zien we in de volgende kaart, de kaart gerechtigheid in het verleden. In het verleden hebben we geleerd wat juist is, en wat niet juist is en we kunnen nu goed de verschillen kennen en herkennen en uitvoeren. Het is een kaart van rijping, we leren verantwoording te nemen voor onze eigen daden, fatsoen, heldere inzichten te krijgen. Een stuk intelligentie op doen en er naar gaan handelen, groei van de ego dus. Gezien de leeftijd wat ik aflees op de foto zou het groei van een puber kunnen zijn wat deze kaart uitbeeldt

De volgende kaart van het recente verleden geeft munten 2 aan, het wegen, het schommelen van gevoelens, het balanceren en evenwicht vinden, ook nu weer eigenlijk de groei van je eigen denk ik het leren wat goed is, wat niet goed is, je eigen mening gaan vormen waaruit een bepaalde weg gekozen kan gaan worden die voor jou past, voortborduurend ook op de vorige kaart waarin dus ook what is right, what is wrong word geleerd aan je. En nu dan zelf het afwegen wat goed is, wat goed voelt het is een ontwikkeling van kind naar ouder. En wees gerust dat afwegen en het evenwicht houden houdt voor altijd aan! Ik zie de beeltenis van de lemniscaat namelijk sterk vertegenwoordigd op de kaart, het teken van oneindigheid.

Het kan ook betekenen dat er een stukje flexibiliteit gevraagd word van je.
Dan krijgen we de mogelijke toekomst, de hogepriester ondersteboven.
Denk nu niet dat je alles wel weet, dat je op je eigen benen kan staan zegt deze kaart. De hogepriester is namelijk bovenal een teken van opvoeding! De richting vinden die we op moeten gaan, de zin vinden van het bestaan of de zin vinden van je doel, jezelf leren kennen, de wereld leren kennen en je doel gaan opstellen.
Deze kaart ondersteboven is wel wat zachter ook hoor, er word uitgegaan van uniciteit, onafhankelijk worden, experimenteren wellicht.. jou inbreng is ook waardevol het is niet een doctrine, de ruimte is er wel (waar hij dus rechtopstaand veel strenger zou zijn en je gewoon moet luisteren, punt.)
Zwaarden 6 ondersteboven in de nabije toekomst, in de boot een man, een vrouw en een kind die duidelijk wegvaren van iets. De boot is gevuld met zwaarden wat de tocht er niet makkelijker op maakt maar desalniettemin is het altijd nog beter waar ze vandaan komen, ze laten het verleden los en gaan verder om daar hun heil te zoeken, bestaan op te bouwen. De kaart ligt ondersteboven, we zullen niet de problemen uit de weg gaan, we zullen eerder de problemen omarmen om er van te leren. Hetgeen moeilijkheden betreft ongetwijfeld maar alleen dan kunnen we de problemen oplossen, noodzakelijk.
En nu kom ik meteen weer terug bij die gehangene uit, de kaart van opoffering en crisis waarvan ik zei.. neem de crisis, leer er van, groei er uit? Deze kaart wijst daar ook op voor jou. Dus ik moet even bijstellen wat ik in het begin zei, de kooi staat niet open en de vogel is gevlogen nee de kooi staat open om de crisis te lijf te gaan. Deze positie is namelijk nabije toekomst, je zit er middenin.
Hoe ga je er mee om, of stel je je op. We hebben de ridder van kelken ondersteboven. Het is opzich een rustige jongeman (ridders zijn vaak jong adoscelente) en ik wijs deze kaart naar jou omdat hij ook op jou positie ligt. Deze ridder heeft een open karakter, een goed gevoel, openhartig, iemand die acteert op juist gevoel, behulpzaam. De dingen eerst bekijkt en oppakt. Doen waarin hij gelooft. Echter.. de kaart ligt zoals ik al zei ondersteboven. Nu wil ik hem niet helemaal op jou toepassen zoals hij dan staat dus ik geef het als waarschuwing weer het betekent onvolwassen gedrag, bedrieger van eigen gevoelens, geen oprechtheid, wegvluchten uit de wereld, onverantwoordelijk gedrag vertonen, het tegenovergestelde van wat hij doet als hij rechtop staat. Ik geef je het als waarschuwing dat je niet die jongeman word omdat het niet de kwaliteiten zullen zijn die je nodig hebt, je hebt de rechtopstaande ridder nodig om je crisis te lijf te gaan.
Het is ook weer die munten 2, het wikken en wegen misschien, de balans opmaken, de kaart gerechtigheid, tonen van wat je geleert hebt.
Waarom heb ik toch zo sterk het idee dat ik het tegen een puber en zijn streken heb? Jij weet zelf namelijk ook goed te vertellen wat goed gedrag is.
Deze ridder is dus een aanmoediging om het beste uit jezelf naar boven te halen en niet die schoffie te zijn!
Goed, dan krijgen we die kaart de dood. In de omgeving. Dus die kaart van het afsluiten het afsluiten moet gebeuren om groei te bewerkstelligen. De dood moeten we omarmen om de crisis op te lossen, doen we dat niet keren we terug met onze voet ondersteboven aan de boom te bungelen totdat het verstand is ingedaald in ons hoofd. De dood is een een prachtige kaart, waar dood is is geboorte, we zien dat op deze kaart heel sumier afgebeeld door de zon in het oosten van de kaart, de opkomende zon, het paard met magere hein erop rijdt op de kaart oostwaarts. In zijn vaandel een afbeelding van een witte roos, het teken van rouw. Want waar dood is, is ook vaak rouw, de opoffering die er gebracht moet worden kan een verlies geven waar we om kunnen en mogen treuren.. maar niet te lang, we moeten door, niet verbitteren. De dood geeft dus weer veranderingen in de omstandigheden, ik laat open welke veranderingen dat zijn al heb ik het idee dat het allemaal te maken heeft met volwassen worden, ik zeg alleen wel erbij gezien de ridder pas op voor stagnatie.
Hoop en vrees, munten 6. Daar gaan we weer.. het is een afbeelding van evenwicht. We zien een marktkoopman met in zijn hand een weegschaal prima in evenwicht die onderwijl munten uitdeelt aan de armen. Ieder krijgt waar hij om vraagt op een eerlijke manier. Het is een kaart van oogsten en zaaien, krijgen waar je om vraagt, maar ook een kaart van werkzaamheden, werkzaamheden die dan geld in het laatje brengen. Krijgen wat je verdient.
Misschien een baantje die je hoopt te krijgen? De kaart zegt in dat geval dat het best eens gunstig zou kunnen uitpakken.
Investeringen in de toekomst keren ook later dividend uit.. sorry dat ik het weer moet zeggen, investeren injezelf om er in de toekomst profijt van te hebben.
Nu de laatste kaart, de uiteindelijke uitkomst. Het is de duivel.

Het is de donkerste kaart van het deck, de reiziger, de dwaas heeft in het spel het diepste der donkere dagen behaald en zal zijn angsten in het aanzicht moet kijken. Angsten zijn er om overwonnen te worden zegt de kaart. De kaart zegt ook dat de schijn opgehouden kan worden, maar niet vol te houden zal zijn. Mensen prikken door de facade heen die je opstelt en je ware ik zal getoond worden. Ook zegt de kaart dat er een verkeerde keuze gemaakt kan worden.. ja dat is lekker makkelijk om te zeggen denk je, je weet niet welke de juiste keuze is. Onjuist. We zien dat je juist al heel veel bagage opgedaan hebt waarmee aantoonbaar gezegd kan worden dat je het juiste onderwijs genoten hebt (de hogepriester, de kaart gerechtigheid) Het betekent bovenal dat je je zelf kritisch zal bekijken, je schaduwzijde, de angsten, ga het na zie waarom je reageert op een bepaalde manier, leer van je fouten. Fouten maken doen we allemaal, de kunst om er van te leren en ze niet meer te maken.
Goed.. ik zei al het word waarschijnlijk een intressante legging. Ik had hem ook niet zo duidelijk verwacht gaandeweg de uitleg lijken de kaarten allemaal op elkaar af te stemmen om je deze boodschap mee te geven. Het is niet mijn bedoeling om je ergens op te wijzen, de kaarten zeggen mij dat je in 'de groei bent' en dat je niet verder kan groeien als je niet bepaalde dingen loslaat, loslaten kan zijn het kind-zijn, verantwoording gaan dragen voor je daden zoals je ongetwijfeld geleerd is.
Mooie legging voor een toekomst legging he

B.