abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71259265
Oeh, mag ik ook aan het lijstje worden toegevoegd?
  donderdag 23 juli 2009 @ 19:58:13 #152
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71261095
Staat er op, inmiddels nummer 4 of 5 op de lijst aangeschreven doordat de andere nog niet hebben gereageerd, vakantieperiode denk ik
The truth was in here.
pi_71276153
Beetje dommige vraag, maar hoe zie je dat je een pm hebt?
If you let your fears keep you from flying, you will never reach your high
  vrijdag 24 juli 2009 @ 09:22:05 #154
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71276226
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 09:18 schreef Raug het volgende:
Beetje dommige vraag, maar hoe zie je dat je een pm hebt?
Aan dat (1) tje bij die envelop bovenin de balk
The truth was in here.
pi_71276284
Aaaah zo.. Thanks!
  vrijdag 24 juli 2009 @ 09:31:50 #156
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71276397
Ey dat kan betekenen dat ik weer snel aan de beurt ben
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_71293891
*benieuwd is*
pi_71299650
Ik ben ook zo benieuwd! Breek alleen mijn hoofd over hoe ik nou mijn vraag moet formuleren.
pi_71308547
Ik wil ook weer op de lijst!
  maandag 27 juli 2009 @ 09:54:42 #160
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71357837
Staat er op

De eerste 5 reageren niet, door naar nummer 6!
The truth was in here.
pi_71358235
Aangezien alles van de baan is waar voor mijn gevoel de afgelopen legging vooral over ging zou ik graag opnieuw op het lijstje willen
pi_71366983
Mag ik ook op het lijstje? Thanks!
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:22:43 #163
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_71389257
Ik wil alsnog graag een legging, foto komt eraan
Hoop dat het niet te laat is
  dinsdag 28 juli 2009 @ 20:34:53 #164
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71407261
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 22:16 schreef MissBehave het volgende:
Ik zou ook graag op de lijst komen voor een lezing. Als ik aan de beurt ben laat maar even weten wat voor informatie ik moet verstrekken
Hoi Miss B, voor jou vandaag een legging, het is werkgerelateerd we gaan eens kijken wat de kaarten te zeggen hebben voor je en of je hier mee uit de voeten kan komen.

Bij het schudden van de kaarten viel er 1 kaart uit.. kan toeval zjin of bijgeloof maar ik denk dat deze kaart mee moet doen, dat de kaart wat te zeggen heeft en daarom noem ik hem er als eerste bij.
We hebben hier de staven 3, de staven van ambitieuse ideeen, creativiteit, impulsen waarmee we zaken gaan oppakken. En de 3 staat voor groei.
We zien in de staven 3 ook een reiskaart, afgebeeld door de boten op het meer, of ze nou uitvaren of juist thuis komen is mij nooit helemaal duidelijk, maar de uitleg zegt dat ze thuiskomen. De persoon op de kaart slaat ze gade terwijl ze voorbij varen. De boten staan ook voor het uitkomen van ideeen, ze staan voor de deur als het ware klaar om resultaat te geven.

Goed, dan beginnen we met de uitleg van de 10 kaarten die erbij komen en de legging vormen.
We beginnen met de schildknaap van munten of pentakels. Deze schildknaap legt uit dat we een start hebben gemaakt met een onderneming en het leren daarin, de schildknaap is een leergierig persoon. Er word uiting gegeven aan datgene wat hij heeft geleerd, dat word in de praktijk gebracht en hij gelooft in de plicht om dat ook goed te doen. We zien het koesteren van waarde terug in de kaart, waarde en plichten. We zien bloemen in het veld waarin hij staat, uiting van de creatieve geest, we zien een akker wat vruchtbaarheid weergeeft, vruchtbare grond. Het is een leerkaart.. of als zijnde een leerling die onderwezen word of een leerzaam moment opdoen.

Daarop ligt een kaart die kruist, het is een ondersteunende kaart op de eerst kaart, of juist een tegenwerking op de eerste kaart. Nou in dit geval zou ik zeggen dat het ondersteuning is het is namelijk staven 2.
Ook weer die amibitie, de ideeen wat we terug zien komen op de kaart.. Er staat een persoon op de kaart met in zijn ene hand de globe, de aardbol, en de andere hand een staaf terwijl hij uitkijkt in de verte, in de toekomst denk ik. Hij weegt de globe af, hij wikt zijn ideeen af op basis van voorgaande succes. Dat voorgaande succes word symbolisch door de staaf die achter hem staat. Iets is afgerond, hij is klaar om de volgende stap te gaan nemen. Vol goede bedoelingen en rein van geest, weerspiegeld door de rozen en de lelies voor zijn voeten. Het is een positieve kaart die wil zeggen dat er gehoor gegeven kan worden aan jou ideeen maar dat de persoon ook nog mogelijk in afwachting is van iets, een seintje om te starten wellicht aan zijn reis.

Wat ligt er aan de basis hiervan, we hebben de geliefde uit de grote arcana ondersteboven. De kaart zegt voor mij verrassend dat de verkeerde keuze in het begin is gemaakt, dat we daar een verkeerde afslag hebben genomen zogezegd. Dat je niet in staat was om het idee te verwezenlijken wat je voor ogen had, wat je dacht dat er ging gebeuren is niet zo uitgekomen en nu slaan we een ander pad in. De rede hiervan zien we niet, het kan wijzen op een slechte lichamelijke gezondheid, of bemoeienissen van andere mensen die je zouden hebben aangespoort tot een beslissing die je eigenlijk niet wilde. Het kan ook een letterlijke betekenis hebben, een breuk in de relatie van een naast persoon...

Het recente verleden, kelken ridder.
Deze gevoelige ridder is wat passiever dan zijn soorgenoten. Hij voelt de dingen gevoelsmatig goed aan, hij weet wat mensen nodig hebben en helpt ze graag. Hij doet waarin hij gelooft dat juist is, hij is iemand die zijn droom najaagt, of dat nou werk betreft of een emotionele omstandigheid, hij gaat er voor om dat goed te doen.
De kaart verwijst naar een emotievolle gebeurtenis, een romantische ontmoeting of met gevoel reageren.

Wat mij dan tot nu toe in vergelijking met de vorige kaart doet denken dat je in eerste instantie deed wat andere mensen dachten dat je zou moeten gaan doen, en dat zou dan iets zijn waar je gevoelsmatig niet helemaal achter zou staan. Onlangs, of daarna ben je meer op gevoel gaan reageren, kijken wat jij nou belangrijk zou vinden. Onlangs gestart aan iets nieuws, of spelende met het idee van iets nieuws ook gezien de getallen 2 en 3 en de schildknaap natuurlijk.

We hebben verderop in de legging de mogelijke toekomst, de positie geeft aan dat het een mogelijkheid is die waarschijnlijk kan zijn.. vaak in combinatie met de uitkomst zien we of de uitkomst nou echt zo zwaar is of dat hij afgezwakt dan wel versterkt word door deze mogelijke toekomst. Het kan evengoed ook daadwerkelijk een pad zijn van een alternatief, een mogelijkheid.
We hebben hier de staven aas. Ook hierin zien we eigenlijk terug dat er afgerekend is met het verleden. De donkere bergen op de achtergrond en de kroon op het zwaard laten ons dat zien, de problemen zijn in de verte nu en we hebben succesvol gehandeld. Dit is een zwaarden kaart van de ratio, de discipline moeten opbrengen om tot een succes te komen. Het resultaat mag er dan ook naar wezen, nu is er vrede afgebeeld door de lauwerkrans.

De nabije toekomst echter laat zwaarden 8 zien. Het is een geblindoekte vrouw omringd door zwaarden in de grond. De afbeelding laat zien dat de vrouw zo weg kan lopen uit deze denkbeeldig opgeworpen kooi, er is een vrij grote opening namelijk, maar ze kan hem niet zien omdat ze de blinddoek omhoudt..
Deze kaart zegt ons dat we ons misschien opgesloten voelen, en denken dat het nu maar zo door moet gaan, dat er geen andere uitweg meer is. Vrij letterlijk vertaald laat ze de hoop daarop een beetje lopen gezien de plas water (emotie) die onder haar voeten wegsijpelt. Kan zijn dat je een gevoel van macht ervaart om je heen, dat je daardoor de uitgang over het hoofd ziet. Misschien is het een vrees om standpunt in te nemen in een situatie, vastgelopen in je denkbeelden. Gevoelens van gevangenschap of vast gehouden worden. Maar werkelijk zou dit wel mee kunnen vallen..

De volgende kaart is die van de huidige vraagsteller, wat voel je er misschien zelf bij.
We hebben staven 7. Deze kaart staat symbolisch voor het plekje verdedigen tegen de andere mensen. Kan een wedloop zijn die gelopen word waar tegen word geknokt, een concurrentiestrijd om een positie. Jij hebt in ieder geval hard geknokt om daar te komen, en je zal niet zomaar de plaats meer afstaan aan een ander. Het is een kaart van tegenwerking ervaren, of hard knokken voor je plekje. Kan erop wijzen dat een situatie echt vraagt van je om jezelf te gaan tonen voor wat je waard bent,

Daarna krijgen we de omgeving, de omgekeerde versie van de kaart matiging. Het is een kaart die misschien invloed op de vorige kaart heeft, er word gevraagd om water bij de wijn te doen... je in te schikken om moeilijkheden te voorkomen. We zouden moeten opletten dat we niet 'los gaan' en dwaas onze zin doordrijven omdat de wel eens de verkeerde kant op zou kunnen gaan. Er zal volwassenheid worden gevraagd van je.
Geeft ook een beetje de relatie met die nabije toekomst misschien, de macht die een uitoefening heeft het in een bepaald vormpje geperst worden, en het moeten doen omdat het van je verlangd word?
Ook de vorige kaart heeft er wel betrekking op, het blijven verdedigen van je eigen standpunten wellicht om vol te houden?

Wat geeft de hoop en vrees voor beeld weer. Koning van pentakels ondersteboven.
Oeh.. lijkt op een strenge auteritaire baas of snauwerige man. Misschien dan de uitoefenaar op jou gevoel van gevangenschap vandaar dat ik 'baas' zeg maar hoeft niet perse.
Het is een materialistisch persoon, het werk moet af, iedereen moet daar aan meewerken opdat hij er beter van kan worden. Verwerven van rijkdom staat hoog in het vaandel en je maakt indruk als je hard werkt of een grote auto hebt want dat betekent dat je ook hard werk.
Kan een koppig persoon zijn, niet vies om een streek uit te halen met iemand, een workaholic, geld staat op 1, de persoon op 2. Klinkt niet echt als een hoop-kaart maar meer een vrees.

En dan krijgen we de uiteindelijke uitkomst.. zwaarden 9 ondersteboven. Zoals ik al zei, de mogelijke toekomst kan afzwakken of versterken, we zien op deze kaart een persoon die wakker kan liggen van alle zorgen die boven het hoofd hangen. Vaak kan het ook zorgen zijn om iemand anders, het wakker liggen van wat we onlangs te horen hebben gekregen, wat word gedeeld en waar we dan zelf over gaan piekeren.
Het wakker liggen kan ook worden bezorgd door die koning van zonet, we gaan ons zorgen maken omdat een persoon zoveel verlangd waar we eigenlijk zelf niet helemaal mee kunnen leven. Maar goed, de kaart ligt ondersteboven, wat al veel doet afzwakken van de kaart, het klinkt allemaal erg dramatisch, maar ondersteboven verliest hij toch ook veel van zijn kracht.. zien we het minder zorgelijk in als dat er geschetst word. Misschien dat we ons in het verleden echt verloren hadden gevoeld, maar nu zijn we wat ouder geworden, we zien aan de zwaarden aas dat er wel meer problemen succesvol overwonnen zijn en daar hebben we mogelijk van geleerd, we hebben onszelf sterker gemaakt en kunnen er nu beter tegen..

Wat geeft de legging nou in antwoord op je vraag.. mja.. ik zie een stukje in gareel gezet worden, dingen doen die je misschien niet helemaal zou willen doen. Het gevoel hebben dat je er ook niet helemaal uit kan komen, vast zitten op die plek, misschien inderdaad die bazige baas, of een persoon (vader, broer, man) die aangeeft dat dit is wat je moet gaan doen omdat het geld in het laatje brengt terwijl je misschien zelf wel een meer ondernemend type bent, misschien heb je een idee waar je mee speelt wat je kan gaan doen.. uiteindelijk geeft de legging nou niet weer of je links of rechtsom gaat geloof ik. We zien de overwinning op de mogelijke toekomst en de huilende nachtelijk wakker liggende vrouw op de uitkomst.
Mijn gevoel zegt dat er water bij de wijn gedaan moet worden, zoals de matiging ook zegt.. dat we niet op een punt staan om een andere keus te gaan maken en dat we inschikken. Misschien dat de ridder van kelken nog wat moet uitgroeien, de ambities moeten versterken maar dat we best kunnen leven met de huidige situatie.

Dat is m dan voor jou.. hoop dat je er wat in ziet of dat je het kan aanvullen?
The truth was in here.
  Admin dinsdag 28 juli 2009 @ 20:37:27 #165
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_71407348
Mag ik ook weereens een legging alstublieft?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 20:39:45 #166
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71407416
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 20:37 schreef yvonne het volgende:
Mag ik ook weereens een legging alstublieft?
ik zet je er op!
The truth was in here.
  Admin dinsdag 28 juli 2009 @ 20:41:10 #167
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_71407463
Bedankt, ben benieuwd

Jij ook vast
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_71545259
Bedankt voor de legging Bastard. Wow, ik moet zeggen dat je er niet ver naast zit met je beschrijving van de actuele situatie... Ik zal er eens even goed over na moeten denken allemaal en even op me in moeten laten werken, ook met het oog op de toekomst
pi_71581424
oeps,..ik zie dat ik er tussen sta met mijn oude account(vanhooydonck)
mag ik weer op het lijstje?
pi_71581683
Oeh durf het bijna niet te vragen maar... mag ik ook???
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 07:51:56 #171
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71584719
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 00:10 schreef purno.de.purno het volgende:
oeps,..ik zie dat ik er tussen sta met mijn oude account(vanhooydonck)
mag ik weer op het lijstje?
Khad je er al bijna afgehaald inderdaad, 120 dagen niet online ofzo
The truth was in here.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 07:54:15 #172
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71584734
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 00:19 schreef Min-e het volgende:
Oeh durf het bijna niet te vragen maar... mag ik ook???
Je bent nr 17 op de lijst.. kan even duren dus, ga mn best doen!
The truth was in here.
pi_71585671
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 07:51 schreef Bastard het volgende:

[..]

Khad je er al bijna afgehaald inderdaad, 120 dagen niet online ofzo
was mn wachtwoord kwijtgeraakt
maar iig bedankt
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 19:45:43 #174
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71602835
Ja, vriend Electro-Worm, voor jou vandaag een legging!

Ik ga de kaarten eens schudden, zien wat er uitkomt en of ik het kan interpreteren, net zo belangrijk natuurlijk.
Het wierrooje brandt al lekker, de kat komt er al bij liggen, het sfeertje word geschept.
We gaan eens schudden dus.

Hmm, dit kon nog wel eens een intressante legging gaan worden ook, we hebben 5 grote arcana kaarten, lessen te leren staan voor de deur!
Laten we bij 1 beginnen het heden, wat is er nu. We zien daar de kaart zwaarden 8 ondersteboven.
Op de kaart zien we een vrouw die gekneveld is en een blindoek om heeft. Ze staat te in een rode doek te midden van een stel zwaarden in de grond. Het lijkt op een kooi.. maar niet helemaal.
Het wil zeggen dat de hartstocht (rode gewaad) aanwezig is maar dat je die op de een of andere manier niet helemaal goed tot uiting kan brengen. Het lijkt misschien soms wel dat je je gekooid voelt, of dat het is opgelegd dat je niet de bewegingsvrijheid hebt die je graag zou willen hebben om datgene te gaan doen wat je graag zou willen doen. Echter de kaart ligt ondersteboven, wat ook weer aangeeft dat het ergste wat dat betreft wel voorbij is, dat je misschien nu ook wel inziet dat er een opening is waaruit je kan komen, dat de stramien eigenlijk wel meevalt, ik heb een beetje het idee inzicht gekregen. Gevoelens van onmacht, misschien angst lijken onterecht te zijn en nemen af.

Wat kruist is kaart 2, het is de kaart van de gehangene uit de grote arcana. Aangezien de vorige kaart wees op het afnemen van iets, deze kaart wijst in 1 woord op crisis. Deze kaart zou samen dus kunnen zeggen afnemende crisis.
Deze gehangene wil ons laten zien dat er een crisis (ongemakken) plaats vind om uit te leren te groeien om verder te kunnen gaan. Ik zie verderop in deze legging ook de kaart de dood liggen, de dood geeft aan dat als we de crisis eenmaal accepteren, benutten, en zien dat het soms beter is om in te schikken we door kunnen naar de volgende kaart en dat is de dood. Want als we werkelijk iets geleerd hebben, kunnen we het afsluiten, en als we iets daadwerkelijk afsluiten kunnen we de dood pas aanvaarden.
Dit is belangrijk om te vertellen omdat de dood ook pas ten volle kan worden benut als het word geaccepteerd dat iets is afgelopen. Als je niet zou accepteren kom je namelijk terug in de crisis. Ik hoop dat ik het goed vertaal voor je, zonder werkelijk loslaten keren we terug in crisis!
Deze kaart de gehangene vraagt dus het inzicht te krijgen dat er een ommekeer moet plaats vinden, een ommekeer in inzcht, zaken anders gaan bekijken om groeit te kunnen verwezenlijken. Deze kaart wordt ook vaak uitgelegd als een offer, dit omdat het tot inkeer komen soms van ons ook een offer vraagt. Iets moeten opzeggen om iets anders op te kunnen gaan pakken.
Waarschijnlijk zeg ik hier niks nieuws, gezien de vorige kaart, de gekooide vogel die bevrijdt word.

Wat zien we in de volgende kaart, de kaart gerechtigheid in het verleden. In het verleden hebben we geleerd wat juist is, en wat niet juist is en we kunnen nu goed de verschillen kennen en herkennen en uitvoeren. Het is een kaart van rijping, we leren verantwoording te nemen voor onze eigen daden, fatsoen, heldere inzichten te krijgen. Een stuk intelligentie op doen en er naar gaan handelen, groei van de ego dus. Gezien de leeftijd wat ik aflees op de foto zou het groei van een puber kunnen zijn wat deze kaart uitbeeldt

De volgende kaart van het recente verleden geeft munten 2 aan, het wegen, het schommelen van gevoelens, het balanceren en evenwicht vinden, ook nu weer eigenlijk de groei van je eigen denk ik het leren wat goed is, wat niet goed is, je eigen mening gaan vormen waaruit een bepaalde weg gekozen kan gaan worden die voor jou past, voortborduurend ook op de vorige kaart waarin dus ook what is right, what is wrong word geleerd aan je. En nu dan zelf het afwegen wat goed is, wat goed voelt het is een ontwikkeling van kind naar ouder. En wees gerust dat afwegen en het evenwicht houden houdt voor altijd aan! Ik zie de beeltenis van de lemniscaat namelijk sterk vertegenwoordigd op de kaart, het teken van oneindigheid.
Het kan ook betekenen dat er een stukje flexibiliteit gevraagd word van je.

Dan krijgen we de mogelijke toekomst, de hogepriester ondersteboven.
Denk nu niet dat je alles wel weet, dat je op je eigen benen kan staan zegt deze kaart. De hogepriester is namelijk bovenal een teken van opvoeding! De richting vinden die we op moeten gaan, de zin vinden van het bestaan of de zin vinden van je doel, jezelf leren kennen, de wereld leren kennen en je doel gaan opstellen.
Deze kaart ondersteboven is wel wat zachter ook hoor, er word uitgegaan van uniciteit, onafhankelijk worden, experimenteren wellicht.. jou inbreng is ook waardevol het is niet een doctrine, de ruimte is er wel (waar hij dus rechtopstaand veel strenger zou zijn en je gewoon moet luisteren, punt.)

Zwaarden 6 ondersteboven in de nabije toekomst, in de boot een man, een vrouw en een kind die duidelijk wegvaren van iets. De boot is gevuld met zwaarden wat de tocht er niet makkelijker op maakt maar desalniettemin is het altijd nog beter waar ze vandaan komen, ze laten het verleden los en gaan verder om daar hun heil te zoeken, bestaan op te bouwen. De kaart ligt ondersteboven, we zullen niet de problemen uit de weg gaan, we zullen eerder de problemen omarmen om er van te leren. Hetgeen moeilijkheden betreft ongetwijfeld maar alleen dan kunnen we de problemen oplossen, noodzakelijk.
En nu kom ik meteen weer terug bij die gehangene uit, de kaart van opoffering en crisis waarvan ik zei.. neem de crisis, leer er van, groei er uit? Deze kaart wijst daar ook op voor jou. Dus ik moet even bijstellen wat ik in het begin zei, de kooi staat niet open en de vogel is gevlogen nee de kooi staat open om de crisis te lijf te gaan. Deze positie is namelijk nabije toekomst, je zit er middenin.

Hoe ga je er mee om, of stel je je op. We hebben de ridder van kelken ondersteboven. Het is opzich een rustige jongeman (ridders zijn vaak jong adoscelente) en ik wijs deze kaart naar jou omdat hij ook op jou positie ligt. Deze ridder heeft een open karakter, een goed gevoel, openhartig, iemand die acteert op juist gevoel, behulpzaam. De dingen eerst bekijkt en oppakt. Doen waarin hij gelooft. Echter.. de kaart ligt zoals ik al zei ondersteboven. Nu wil ik hem niet helemaal op jou toepassen zoals hij dan staat dus ik geef het als waarschuwing weer het betekent onvolwassen gedrag, bedrieger van eigen gevoelens, geen oprechtheid, wegvluchten uit de wereld, onverantwoordelijk gedrag vertonen, het tegenovergestelde van wat hij doet als hij rechtop staat. Ik geef je het als waarschuwing dat je niet die jongeman word omdat het niet de kwaliteiten zullen zijn die je nodig hebt, je hebt de rechtopstaande ridder nodig om je crisis te lijf te gaan.
Het is ook weer die munten 2, het wikken en wegen misschien, de balans opmaken, de kaart gerechtigheid, tonen van wat je geleert hebt.
Waarom heb ik toch zo sterk het idee dat ik het tegen een puber en zijn streken heb? Jij weet zelf namelijk ook goed te vertellen wat goed gedrag is.
Deze ridder is dus een aanmoediging om het beste uit jezelf naar boven te halen en niet die schoffie te zijn!

Goed, dan krijgen we die kaart de dood. In de omgeving. Dus die kaart van het afsluiten het afsluiten moet gebeuren om groei te bewerkstelligen. De dood moeten we omarmen om de crisis op te lossen, doen we dat niet keren we terug met onze voet ondersteboven aan de boom te bungelen totdat het verstand is ingedaald in ons hoofd. De dood is een een prachtige kaart, waar dood is is geboorte, we zien dat op deze kaart heel sumier afgebeeld door de zon in het oosten van de kaart, de opkomende zon, het paard met magere hein erop rijdt op de kaart oostwaarts. In zijn vaandel een afbeelding van een witte roos, het teken van rouw. Want waar dood is, is ook vaak rouw, de opoffering die er gebracht moet worden kan een verlies geven waar we om kunnen en mogen treuren.. maar niet te lang, we moeten door, niet verbitteren. De dood geeft dus weer veranderingen in de omstandigheden, ik laat open welke veranderingen dat zijn al heb ik het idee dat het allemaal te maken heeft met volwassen worden, ik zeg alleen wel erbij gezien de ridder pas op voor stagnatie.

Hoop en vrees, munten 6. Daar gaan we weer.. het is een afbeelding van evenwicht. We zien een marktkoopman met in zijn hand een weegschaal prima in evenwicht die onderwijl munten uitdeelt aan de armen. Ieder krijgt waar hij om vraagt op een eerlijke manier. Het is een kaart van oogsten en zaaien, krijgen waar je om vraagt, maar ook een kaart van werkzaamheden, werkzaamheden die dan geld in het laatje brengen. Krijgen wat je verdient.
Misschien een baantje die je hoopt te krijgen? De kaart zegt in dat geval dat het best eens gunstig zou kunnen uitpakken.
Investeringen in de toekomst keren ook later dividend uit.. sorry dat ik het weer moet zeggen, investeren injezelf om er in de toekomst profijt van te hebben.

Nu de laatste kaart, de uiteindelijke uitkomst. Het is de duivel.
Het is de donkerste kaart van het deck, de reiziger, de dwaas heeft in het spel het diepste der donkere dagen behaald en zal zijn angsten in het aanzicht moet kijken. Angsten zijn er om overwonnen te worden zegt de kaart. De kaart zegt ook dat de schijn opgehouden kan worden, maar niet vol te houden zal zijn. Mensen prikken door de facade heen die je opstelt en je ware ik zal getoond worden. Ook zegt de kaart dat er een verkeerde keuze gemaakt kan worden.. ja dat is lekker makkelijk om te zeggen denk je, je weet niet welke de juiste keuze is. Onjuist. We zien dat je juist al heel veel bagage opgedaan hebt waarmee aantoonbaar gezegd kan worden dat je het juiste onderwijs genoten hebt (de hogepriester, de kaart gerechtigheid) Het betekent bovenal dat je je zelf kritisch zal bekijken, je schaduwzijde, de angsten, ga het na zie waarom je reageert op een bepaalde manier, leer van je fouten. Fouten maken doen we allemaal, de kunst om er van te leren en ze niet meer te maken.

Goed.. ik zei al het word waarschijnlijk een intressante legging. Ik had hem ook niet zo duidelijk verwacht gaandeweg de uitleg lijken de kaarten allemaal op elkaar af te stemmen om je deze boodschap mee te geven. Het is niet mijn bedoeling om je ergens op te wijzen, de kaarten zeggen mij dat je in 'de groei bent' en dat je niet verder kan groeien als je niet bepaalde dingen loslaat, loslaten kan zijn het kind-zijn, verantwoording gaan dragen voor je daden zoals je ongetwijfeld geleerd is.
Mooie legging voor een toekomst legging he

B.
The truth was in here.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 20:31:22 #175
126737 Electro-Worm
Say what 1 more time I dare u!
pi_71604333
Erg mooie en goede legging, en je hebt er nog gelijk mee ook.
Heel erg bedankt man, kan hier veel mee

E-W
I have had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane!
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 20:38:35 #176
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71604596
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 20:31 schreef Electro-Worm het volgende:
Erg mooie en goede legging, en je hebt er nog gelijk mee ook.
Heel erg bedankt man, kan hier veel mee

E-W
Die zwaarden 6 inderdaad Nabije toekomst, deze kaart is ook een van de reiskaarten in letterlijke zin
The truth was in here.
pi_71630749
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 07:54 schreef Bastard het volgende:

[..]

Je bent nr 17 op de lijst.. kan even duren dus, ga mn best doen!
Thanks wacht geduldig mijn beurt af.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 19:29:47 #178
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71630836
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 19:27 schreef Min-e het volgende:

[..]

Thanks wacht geduldig mijn beurt af.
Komt goed, ik ga er gewoon meer doen denk, lijstje word niet kleiner en binnenkort toch vakantie
The truth was in here.
pi_71630954
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 19:29 schreef Bastard het volgende:

[..]

Komt goed, ik ga er gewoon meer doen denk, lijstje word niet kleiner en binnenkort toch vakantie
Jeej!

Dan ben ik ook zo weer aan de beurt
Sterkheidsbaas van alles.
pi_71631206
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 19:29 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ga ook op vakantie, ben half september toch pas weer terug. Dus kalmpjes aan hoor, het is tenslotte vakantie.
pi_71732444
Zou iemand een legging of iets dergelijks voor mij willen doen?

Je krijgt er een virtuele appeltaart voor !

Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
  zondag 9 augustus 2009 @ 18:34:06 #182
259246 Cristal
Magical touch...
pi_71738505
ik doe zelf ook aan tarot leggen! :] vind het super leuk!

elke kaart heeft een betekenis voor mij! ben erg gehecht aan mijn kaarten
De ogen zijn twee ramen waardoor de ziel naar buiten kijkt.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:03:25 #183
8372 Bastard
Persona non grata
pi_71798559
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 09:15 schreef purno.de.purno het volgende:

[..]

was mn wachtwoord kwijtgeraakt
maar iig bedankt
Hallo Purno, jij bent de volgende op de lijst... voor jou vandaag de tijd!
Ik heb de kaarten geschud, en neergelegd op de vraag voor de toekomst van het komende jaar.

Het zijn 10 kaarten voor je, ik ga gewoon beginnen bij de eerste kaart, dia van het heden, het nu.
Staven 2 ondersteboven voor je, het is een kaart van een ambitie hebben, een idee hebben die nog niet uit de verf komt, want de kaart ligt ondersteboven. Misschien is het idee nog niet helemaal vorm gegeven, moet je de details nog uitwerken, ben je afhankelijk van externe factoren of wacht je het juiste moment af. Het kan enigzins een teleurstellend gevoel bij je oproepen daar je het graag verder zou willen oppakken. Het is misschien een idee of een ambitie die bij jou goed aanvoelt, en om meteen daarop voort te borduren ga ik door naar de volgende kaart omdat deze de kaart kruist en een zeer belangrijke impuls geeft aan dat idee.

Kaart 2 (hulp of belemmeringen) is namelijk de magier uit het deck van de grote arcana. Als je de leggingen wel eens meeleest weet je dat ik dan vertel dat dat deck de levenslessen aangeeft, of meer de belangrijke waarden en de andere kaarten de weg ernaartoe vertellen.
Het idee mag dan wel niet uitgewerkt kunnen worden op dit moment, maar die magier staat vol met wilskracht om ideeen uit te gaan werken, en tot een succes te gaan brengen. Het is zelfs zo dat je op deze kaart echt in het proces bent van vorm geven aan de energie, richting geven. We zien de magier met 1 hand in de lucht, en met de andere hand naar de grond wijze, als een bliksemschikt of afleider zou je kunnen zeggen om de energie 'van boven' vorm te geven op aarde. Het boven zet ik tussen quotejes.. sommige mensen kunnen zich echt zodanig goed voelen bij een idee, alsof het van boven is ingegeven. Maar als we het kleinschaliger houden, een idee komt ook uit je bovenkamer,.. en moet nu nog worden omgezet naar een juist beleidsplan om in de aarde te kunnen neerzetten.
De magier heeft op zijn tafel alle elementen van de tarot uitgestald, zoals we dat terug zien in de wicca. De dolk (zwaard) de beker of bokaal, de staf of pentakel, en de schaal of munt. Aangevend dat hij in staat is om alle energieen aan te wenden en te gebruiken om met zijn wil het idee tot succes te brengen. Ze liggen ook op tafel als opgave, gebruik de energieen juist en wijs.
Ook de kleur van de kaart is van belang, geel, staat voor het hoger goed. Succesvolle kaart in je ondernemingen dus. Wat als aanvulling op de eerste kaart zou slaan.

Kaart 3, het verleden. Prachtige kaart, de zon.. het geeft aan dat je mogelijk al heel wat bereikt hebt ook in je leven. Misschien al een diep dal gezien hebt waar je uit naar gekomen bent. Wellicht het een en ander aan levenswijsheden opgedaan die niet altijd makkelijk waren. Maar dit is een mooie kaart die verderop in de grote arcana dan te zien is, als de held zijn weg voor het grootste gedeelte afgelegd heeft, zichzelf heeft leren kennen en door de hel is gekomen, daarna ziet hij weer het licht, de zon! De zon staat heel gelukzalig aan de hemel, een gelukkige kaart is dit. We zien een jong kind met een lauwerkrans op een paard in zijn hand een vaandel met rood wapperend doek als overwinning en zonnebloemen op de achtergrond. Deze kaart kan op een huwelijk slaan, of anderzijds een belangrijk romantisch moment. Wedergeboorte, van jezelf zoals ik al zei door dingen mee te maken en te overwinnen, kan ook zijn dat je jezelf anders bent gaan leren kennen.
Dit is kaart nr 19 .. die Magier van net heeft nummer 1, magier is kort gezegd 'de wil' kaart nr 9 de kluizenaar van de 'innerlijke stem' kort samen gevoegd is het een groei in zelfbewustzijn, begrip in jezelf, het bereiken van zaken, compleet maken.

Kaart 4 geeft het recente verleden aan, het is bekers 5.. een man gehuld in zwarte cape staat bedroefd naar beneden te kijken. De lucht is grijs, bekers zijn omgevallen het is duidelijk dat hij treurt, of rouwt om zaken die zijn voorgevallen. De eens zo sterke rivier aan zijn voeten, is nu maar een modderstroompje geworden, het leven stroomt wat minder. We zien in bekers een afbeelding van gevoelens, en dit zijn gevoelens van rouw of afscheid moeten nemen van een onderdeel waar we best even geraakt van zijn, wat best zijn betrekking heeft in ons dagelijks welzijn of welbevinden.
Echter laat de kaart ook heel mooi zien dat we ook door moeten of kunnen gaan. Van de 5 bekers zijn er 3 omgevallen, er is wijn gemorst dat klopt en dat is vervelend maar achter de man staan nog 2 bekers overeind, niet alles is verloren zegt de kaart hiermee, en als de tijd rijp is, als het het verdriet weg is zien we deze bekers ook weer staan. Sterker nog, we zien dan waarschijnlijk ook in de verte als we ons hoofd optillen dat er een brug is over het water en kunnen we een brug slaan naar betere tijden.. naar het groen van het dorp wat daar staat. Kaart geeft dus aan, tijdelijke inzinking, geen groei, rouw of verdriet ergens om.

Dan hebben we kaart 5, de mogelijke toekomst. Staven 9 ondersteboven. Staven dus van ambitie en idee zoals de eerste kaart. De kaart 9 doelt op het bijna bereiken, op bijna compleet maar nog niet helemaal. We zien op de kaart een man staan met een doek om zijn hoofd, een verband, en hij staat daar met een staaf in zijn handen klaar om weer het gevecht aan te gaan, aangezien het verband is om zijn hoofd kunnen we denken dat hij eerder met het bijltje gehakt heeft namelijk. Echter, de kaart ligt ondersteboven, jouw kaart zegt eigenlijk dus dat we op ons hoede moeten zijn voor wat komen gaat. Een onverwachte tegenslag waar we mee te maken kunnen gaan krijgen. Ik zeg 'kunnen' onthou dat dit de mogelijke toekomst is niet een uitkomst. Het is alternatief en kan evengoed bewaarheid worden, misschien doordat dit je dit leest dat het pad al omgebogen word omdat je alerter zal zijn. Dat is in ieder geval wat deze kaart vraagt van je, alertheid. Mogelijk worden plannnen straks gedwarsboomt, word er snel actie verwacht van je.. wees klaar voor die actie. Kan zijn dat je eerder met een zelfde soort probleem te maken hebt gehad, ook omdat de kaart een verwijzing maakt naar het verleden door zijn verband, hoofdzeer. Kan ook zijn dat zelfopgeworpen is.. iets niet durven te uiten, niet durven uit innerlijke angsten, dat je wel weet wat je zou moeten zeggen.. maar het simpelweg niet durft. Te assertief wezen wanneer actie verlangd word.

De nabije toekomst is wel weer een mooie kaart, een kaart van compleet zijn of worden. Iets wat afgemaakt word. We hebben munten 10.
Munten staan voor de aardse zaken, werk, geld verdienen, met geld omgaan, investeren, investeren injezelf qua opleiding of bezig zijn met een sollicitatie. Dat is de afdeling van munten. En deze kaart nummer 10 van afronding wil dus een afronding in die hoek aangeven.
Het is een succesverhaal, een verhaal van sociale zekerheid, rijkdommen en stabiliteit. Het is een verwijzing naar familie, we zien op de kaart een familie afgebeeld man vrouw en kind, honden en een oudere heer. Ik vraag mij af of het de keizer is uit het deck van de grootte arcana, de man die duidelijk paal en perk stelt, regels aangeeft, door het juiste pad gevolgd te hebben vlgs de geldende regels is het succes dan daar. Waar completie is (10) komt ook weer iets nieuws. Als we bijvoorbeeld vrijgezel zijn en we trouwen, zijn we klaar met alleenstaand zijn, is er een bruiloft gepland, anderzijds verbintenis? Maar bijvoorbeeld ook van werkeloos naar werk hebben, zou zeker passen in deze kaart. Stijging van inkomen, door salaris verhoging past ook op deze kaart. Goede condities in de nabije toekomst.

Daarna krijgen we nr 7 de positie van jouzelf in de situatie.
Grappig is wel dat we hier een man zien onder een boom, armen gekruis, in kleermakers zit en de ogen gesloten of half geopend. Voor hem staan 3 bekers (het is bekers 4) hij kijkt er naar en is er tevreden mee wat hij heeft, maar heeft niet helemaal door dat er uit een wolk een beker aangereikt word! De wolk zou kunnen staan voor een gedachte een idee maar kan ook zijn dat er iets aangegeven alsin aangereikt word. Je vind het kennelijk niet nodig om daar wat mee te doen, er is een gesloten houding omtrent de kwestie dat zien we aan de man zijn lichaamstaal, vasthoudende houding aan wat hij nu heeft, misschien heeft hij de vrijheid om niets te doen wat er aangegeven word. Misschien mijmeren we over het idee onder die boom, wat gaan we er mee doen vraagt hij zich af. En daarom zeg ik 'grappig' omdat daarmee ook eigenlijk de legging begon. Spelen met een idee en het vorm moeten gaan geven, dat is ook de beeltenis hier weer een beetje. Anderzijds, de mogelijke toekomst zegt dat we niet voorbereid zijn op wat komen gaat, achteloos wellicht over wat er aangereikt word?
Het is een kaart van overdenken, overwegen.

Door naar de omgeving, de kaart van de omgeving laat een groot aantal keuzes zien waar de vraagsteller eigenlijk letterlijk afgebeeld voor staat. Op een grootte wolk, daar hebben we die wolk weer, zijn allelei bekers afgebeeld (bekers 7) en de man/vrouw op de voorgrond staat er echt bij met het idee "wat is slim, wat is wijsheid" moet ik voor die beker gaan, moet ik voor die beker gaan. Deze beker brengt mij schoonheid, deze brengt mij geluk, deze beker is een gevaarlijk pad, dit is een beker van succes, dit is wijsheid.
Beoordeling en afweging staat op de kaart centraal. Het besluit word niet genomen. Wat we ook zien op de kaart in het midden is als het ware een oplichtende beker, we zien daar de afbeelding van de ziel in.. de beker die denk ik eigenlijk gekozen zou moeten worden het is de ziel die daar spreekt. "Neem de juiste weg" . Wijze woorden die mogelijk helpen om de juiste beslissing te maken. Woorden die kunnen helpen bij het maken van een keuze .. de kaart ligt op de omgeving, ondersteuning in de omgeving met wijs advies ligt dus voor de hand.

Hoop en vrees dan, de volgende kaart, wederom een mooie kaart, wederom een 10 van compleet zijn. Afmaken of afronden, kennelijk de juiste keus gemaakt of je wil graag de juiste keus maken, het is een kaart van gelukzaligheid op gevoelsniveau. Meest in het oogspringende is de regenboog op de kaart, staat van links naar rechts als een brug tussen verleden en toekomst, een gelukkig en succesvolle brug of weg werd er afgelegd om nu te kunnen vieren en te genieten. We zien wederom kinderen en een gezin (toch die bruiloft?) samen zijn, wat een gezinsband aangeeft, versterken van de familieband, daarin zit het vlgs mij wel snor dit jaar.

Uiteindelijke kaart is munten 4 ondersteboven. Waar eigenlijk de afbeelding is van macht, stabiliteit en het onder controle hebben zien we daarin een afname of juist een verlies ervan. Zekerheden worden wankel, macht word onzekerheden. Mogelijk een financiele tegenvaller (munten) , een gevoel van machteloosheid.
Een verlies.. onduidelijk voor mij om die te plaatsen, zeker samen met de andere kaarten eigenlijk.
Ik denk dat we moeten kijken naar die vorming van ideeen, en het blijven bedenken of het niet helemaal starten er van.. dat als we daar niet echt vorm aan geven, die kans pakken (die beker uit die wolk pakken) we daar niet goed aan doen. Dus weer als de alternatieve toekomst, alert en niet achteloos om onzekerheden te voorkomen. Het klinkt vaag, ik kan het ook moeilijk duiden voor je, het is het verhaal van de kaarten die je eigenlijk zelf zal kunnen inkleuren, misschien dat je wel weet wat ik hier mogelijk bedoel.
Punt is dat we een hoop gelukzaligheid kennen een aantal 10-nen en de zon in het verleden kenmerken dat zeker aan. Mogelijk bruiloft, of is al geweest, die zielestem zou evengoed omdat het in de omgeving ligt de stem van de partner kunnen wezen.
De magier zegt, richt de energie juist en het succes is daar.

Ik hoop dat je hier mee aan de slag kan dit jaar, of uit de voeten kan?

B.
The truth was in here.
pi_71977175
Sta ik alweer zo hoog op de lijst
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_73900750
Is nr 17 al aan de beurt?
  woensdag 21 oktober 2009 @ 07:25:15 #186
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73903638
Ik moet hier inderdaad nodig eens mee verder
The truth was in here.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 08:53:27 #187
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_73904401
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 07:25 schreef Bastard het volgende:
*checkt lijst*
Ja.... mmmmm... inderdaad!

pi_73922951
quote:
Lijkt me een goed idee Was het topic al kwijt..

Druk geweest?
pi_73933555
quote:
De hint komt goed over.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 06:31:55 #190
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73938856
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 18:58 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Druk geweest?
Aantal nieuwe dingen waardoor ik de tijd anders verdeel.. minder tijd voor spiritualiteit meer tijd voor 'normale' dingen
The truth was in here.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 08:24:53 #191
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_73939362
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 06:31 schreef Bastard het volgende:
Aantal nieuwe dingen waardoor ik de tijd anders verdeel.. minder tijd voor spiritualiteit meer tijd voor 'normale' dingen
Ach... je doet het voor de lol... it comes when it comes, right?
pi_73973719
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 06:31 schreef Bastard het volgende:

[..]

Wat dat betreft sluit ik me dan bij Darkwolf aan.

Je doet het omdat je het leuk vind, en dan komt het uiteindelijk vanzelf wel.
  Admin zondag 29 november 2009 @ 16:08:12 #193
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_75112113
quote:
Inderdaad

woensdag 30 december 2009 @ 18:36:51 #194
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_76230577
kickkkkkkkkkkkk
  woensdag 30 december 2009 @ 18:42:43 #195
8372 Bastard
Persona non grata
pi_76230752
Ja.. bedankt voor de kick Ik heb goede voornemens in het nieuwe jaar inderdaad. Nogmaals, ook andere mensen die kunnen dobbelen of orakelen mogen helpen he..
The truth was in here.
  woensdag 30 december 2009 @ 18:44:40 #196
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_76230810
Ja ik denk dat ik het dus echt helemaal verleerd ben..maaruhm is misschien wel eens goed om voor jou volgend jaar een legging te doen Bastard. Verder zie ik dan wel weer..
  woensdag 30 december 2009 @ 18:48:43 #197
8372 Bastard
Persona non grata
pi_76230949
quote:
Op woensdag 30 december 2009 18:44 schreef Spellmeista het volgende:
Ja ik denk dat ik het dus echt helemaal verleerd ben..maaruhm is misschien wel eens goed om voor jou volgend jaar een legging te doen Bastard. Verder zie ik dan wel weer..
Helemaal prima, alles heeft zn eigen tempo vind ik.
Toevallig kreeg ik gisteren ook weer een kort duwtje om er wat mee te gaan doen, ik had kunnen weten dat het topic gekicked zou gaan worden
The truth was in here.
  woensdag 30 december 2009 @ 18:51:11 #198
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_76231025
hehe pre-destination
pi_76861874
Ben hier al tijd niet meer geweest, cool dat dit topic nog leeft.

Afgelopen Oud & Nieuw was ook meteen het punt waarop ik kon zeggen dat ik nu al 5 jaar tarot leg. Ik leg tegenwoordig niet zoveel meer online maar meer gewoon voor mensen in het echte leven zelf. Doe het echter nog steeds gratis (ik had al miljonair kunnen zijn...). Als er nog mensen zijn met pertinente vragen dan wil ik het ook online wel weer een poging geven. Liefst wel via een medium als MSN, want zonder directe feedback is tarot eigenlijk niet zo bijzonder interessant (ik leer er zelf op dit punt te weinig van als ik enkel leg en dan daar een lap tekst op schrijf).

Ik hoor het wel.
pi_76873547
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 18:46 schreef NegaSado het volgende:
Ben hier al tijd niet meer geweest, cool dat dit topic nog leeft.

Afgelopen Oud & Nieuw was ook meteen het punt waarop ik kon zeggen dat ik nu al 5 jaar tarot leg. Ik leg tegenwoordig niet zoveel meer online maar meer gewoon voor mensen in het echte leven zelf. Doe het echter nog steeds gratis (ik had al miljonair kunnen zijn...). Als er nog mensen zijn met pertinente vragen dan wil ik het ook online wel weer een poging geven. Liefst wel via een medium als MSN, want zonder directe feedback is tarot eigenlijk niet zo bijzonder interessant (ik leer er zelf op dit punt te weinig van als ik enkel leg en dan daar een lap tekst op schrijf).

Ik hoor het wel.
Ik heb wel interesse
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')