Plieneminie voor jou ga ik vandaag mijn best doen om de kaarten te lezen, laten we meteen beginnen met schudden.
Eerst een algemene kaart, een kaart die uit het deck valt wat in het verleden mij heeft geleerd dat deze kaart wat kan toedragen aan de legging. Een bepaalde sfeer geven aan de legging, of een achtergrond.
We hebben hier voor jou een kaart uit de grote arcana, de kaarten die de levenslessen aanduiden meer dan het pad wat we volgen om er te komen.
Het is de kaart De maan, kaart nummer 18. We zien op de kaart een maan en een zon doorelkaar schijnen, grote symboliek voor de cyclus in het leven. We zien op de voorgrond water stromen, symbolisch voor gevoelens en we zien er een rivierkreeft uit omhoog klimmen.
Er staan tevens 2 dieren op afgebeeld die omhoog kijken, ze lijken het meest op honden. De ene blaft, de ongetemde en de andere niet de getemde.
Tevens staan er 2 torens op afgebeeld en vanuit het water een goudkleurig pad wat eeuwig door blijft lopen.
18 staat voor 1, verstand en wil, samen met de 8., beheersing over geestkracht. Als beide denkwijze op 1 lijn liggen, vormt zich dat gouden pad.
Wat betekent de kaart nou verder, de maan geeft zoals ik zei de cyclus weer, je kent hem met eb en vloed, schommelingen. Het kan duiden op plots nieuw verkregen informatie, of een verstoring waardoor dingen aan het licht komen.
Het kan duiden op een informatie die je te weten komt waardoor je wat sterker over sommige aspecten gaat nadenken, meer dan anders. Let op dat je niet uit je evenwicht gebracht word hierdoor. Oneerlijkheid is een steekwoord in de kaart, of voor de gek gehouden worden.
Ok, dan gaan we verder met de 10 kaarten die ik hier heb liggen,
kaart 1 is het heden, wat brengt je hier nu, het is de koningin van staven ondersteboven. Deze koningin is een vurige vrouw, kan haar zin flink doordrijven en is strijdlustig. Het kan zijn dat zij te ver doorslaat, en dan zouden haar eigenschappen versterkt worden door gevoelens als jaloezie of afgunst.
Ze bezit de mogelijkheid om de dingen mooier te spiegelen voor mensen als dat ze werkelijk zijn. Goede verkoopster denk ik dan.
Ze is ambiteus en weet van haar eigenschappen alles te benutten om haar doelen te behalen, misschien zou ze ook eens wat meer naar een ander kunnen luisteren, ook andere mensen hebben goede ideeen.
Nu komt de kaart die er op ligt, kaart 2 is wat er in de weg ligt, of wat hulp en belemmeringen kunnen zijn,.
We hebben zwaarden 5. Het is een kaart waarop we zien dat er iets heeft afgespeeld. Er zijn wat mensen die afdruipen op de achtergrond, en we zien een hoofdpersoon met 2 zwaarden in de hand en een ander in de hand op de grond gericht.
Ratio is het hoofdaspect hier, dat is zwaarden, en vijven geven meestal een verandering aan, of een wijziging in de dagelijkse dingen.
Er zijn stormachtige wolken op de kaart, hangt er iets in de lucht? Ook deze kaart geeft voortbordurend op de vorige kaart aan dat er mogelijk wraakgevoelens zijn of misleidende daden verricht zijn in het dagelijks leven. Het geeft aan dat een doel ook behaald kan worden zonder negativiteit of dingen doen/zeggen waar mensen door gekwetst raken. Tenslotte zal het kwetsen van iemand anders, jezelf je niet beter laten voelen.
Wat zijn de de drijfveren waardoor je de zin doordrijft? Ik wil niet zeggen dat dit is wat jij doet overigens. Het kan ook heel goed de invloed van buitenaf zijn, iets wat flink tegenwerkt omdat 'ze' het je niet gunnen, ook hier geldt wees op je hoede en geloof niet iedereen blind op zijn woorden en zijn zijn daden zuiver van aard of word je een loer gedraaid?
Dat zijn dus eigenlijk al 3 kaarten met een enigzins waarschuwende inslag op dat vlak. Oneerlijkheid, of tegenwerking, geen zuivere doelen, onduidelijkheid..
Wat hebben we in het verleden liggen. Schildknaap van kelken.
Is meer de gevoelensprins denk ik wel eens. Liefde en emotie stroomt op de kaart, behagelijkheid, liefde, voorspoed maar ook zeker het uiten van creativiteit, en voorspoed in die creativiteit. Het zou zo op een idee kunnen zijn die erg ambitieus was en waar wat mee gedaan is, ongwtijfeld succesvol geweest. Met een juist gevoel iets opstarten en kijken wat er van terecht komt.
De kaart kan ook op een verbintenis duiden, een band tussen 2 mensen die samen iets beginnen, of een geboorte, huwelijk.
Dan hebben we in het recente verleden een zwaarden koning ondersteboven.
Dit is een strenge koning, die met strakke hand regeert. Zijn besluiten zijn helaas niet altijd rechtvaardig, het kan bevooroordeelde besluiten zijn of kwaadaardigheid, pas op degene die in zijn weg komt.
Ook hierin lees ik tegenwerking, vermoedelijk van buitenaf invloed op je vraag. Het is een strijdlustige koning, hij grijpt als het ware zijn zwaard vast om een gevecht aan te gaan. Dingen spelen zich af in zijn hoofd, het is niet gezegd dat hij daarom eerlijk vecht, hij verbeeld zich wellicht het eea.
Kaart kan ook wijzen op wetten, tegenwerking met wetten in je dagelijks leven.
Wat is er als een mogelijke toekomst. We hebben staven 10. Een man die torst, of duwt tien staven tegelijk vooruit, en hij gaat er door gebukt. Het is afspiegeling van mogelijk teveel hooi op de vork nemen. En dat je door de 'bomen het bos niet meer ziet' . Ik zou het niet willen zeggen natuurlijk, maar ook deze kaart geeft tegenwerking weer.. of een last die steeds voor de voeten komt, waar nog mee afgerekend moet worden voor er doorgelopen kan worden. En de man gaat gebukt door de zorgen, misschien door de vele bezigheden in zijn leven . Ik zou tegen de man willen zeggen, neem de stokken 1 voor 1 op, en breng aandachtig die ene stok naar je doel. Het duurt wat langer, maar de weg is soepeler. Maw, bekijk de zorgen eens goed, of vraag om inzicht van buitenaf, misschien zit je te dicht op een probleem en vanaf een afstandje zou je beter kunnen oordelen.
Hierna komt de nabije toekomst, kelken aas. Hee, een vreemde eend in de bijt. Gevoelens stromen over uit de beker. Bekers is gevoelens, had ik geloof ik net al gezegd, en water wat er overeen stroomt staat er ook symbolisch voor.
Een aas is niet geheel verrassend een startpunt van iets, kan zijn een idee, een onderneming maar in deze kaart is de emotie de drijfveer, of het gevoel de rede waarop het is gebaseerd. Nieuwe manieren van liefhebben, nieuwe gevoelens van begrip voor een situatie, inzicht verkregen en van daaruit een nieuwe start. Inzicht verkrijgen sprak ook uit de kaart van De maan.
Liefde word geuit (witte duif op de kaart) .
Wat is jou deel in de legging, of wat is de kaart van de vraagsteller in deze kwestie we hebben De zegewagen ondersteboven,.
Waar de zegewagen rechtop zo sterk van geest is is hij dat nu veel minder, misschien in onbalans gebracht. De zelfbeheersing word gebroken. Misschien het doel niet meer helder voor ogen hebben, en mogelijk terugval in oude gewoonten omdat je het even allemaal niet meer ziet zitten.
Het sterker gevoel ook zelf hebben van tegenwerking, of waarom gaat het niet zoals ik graag wil dat het zou gaan.
Dat is namelijk die kracht van de staven koningin, met wil doorzetten. Ook hierin zou ik willen zeggen, bekijk de dingen punt voor punt afzonderlijk zoals die man die met een compleet bos naar huis wil lopen, dat gaat niet lekker soepel.
Wat is de omgevingskaart, heeft die invloed, of in welke sfeer speelt dit af. Ridder van staven is ook hierin een vurige kaart, Hij dendert even de kamer binnen en zegt wel even wat hij denkt, gaat vol in de confrontatie, en is dol op discusseren. Niet dat het een verkeerde kerel is hoor, hij is als een zeer enthausiaste jonge hond misschien, ook spontaan en vol met levensvreugde.
Wat betekent het voor de legging, het kan aangeven dat er een kwestie is wat je bezig houdt, een belangrijke issieu. Niet geheel een verrassende kaart in deze legging denk ik dan. Kan ook daadwerlijk een jong persoon zijn die met de vraag betrokken is. Een enthausiaste jonge vent zie ik dan voor me, misschien een bijdehandje.
Hoop en vrees.. is de volgende betekenis, kaart 9. Het dualisme, van zwaarden 2 maar nu ondersteboven,.
Waarbij de kaart rechtop een betekenis heeft in de trand van 'geen keus kunnen maken' en blind zijn, afwachten, heeft de kaart nu een betekenis van 'nee hoor, ik weet wat ik wil en wat ik moet kiezen' ik weet wat ik moet doen en wat me te doen staat. Wat klinkt als een onderdeel wat welkom is in de legging, waar je wat mee kan, een actieve kaart. Misschien is die enthausiasteling van zojuist dan wel een helpende factor want die komt bij mij zo over van 'kom op, gaan we doen'.
En de uiteindelijke toekomst is dan ook zeker niet troebel vervolgens. Het is munten 5 ondersteboven. Ook hier.. rechtop was het geen leuke kaart geweest ,armoe en van het geloof vallen word hier omgedraaid en we zien dat we dan weer op de goede weg zijn. Het is de kaart munten, staat in het teken van werk en we zouden kunnen denken dat er mogelijk nieuw werk in de toekomst ligt. Wat meehelpt is dat daardoor het geloof weer hervonden word en mogelijk de problemen die je nu voelt best zullen verdwijnen, althans zeker voor een groot deel.
Mogelijk heb je al wat ideen opgedaan, of misschien moet je je op je gevoel richten ontspruit daar een idee (aas van kelken) wat hieraan ten grondslag ligt?
Kort samengevat dus, een legging met toch een zware ondertoon, als ik je foto zie weet ik die niet goed te plaatsen maar het kan een sterk gevoel zijn van tegenwerking wat je ervaart. Of dat het allemaal niet lekker op de rit loopt, en waarom dan niet vraag je je misschien af.
Er is misschien illusies, of onwaarheden waar je je aan vastklampt die je even opzij moet zetten om dan weer de ware weg te zien, dat je dan wel weet wat goed is.
Terugkomende op die maan, 18, wil en kracht samen met verstand opent een nieuwe weg, en waarschijnlijk dat je dan ook vanzelf aanvoelt dat je weer op de goede weg komt.
Goed, dat was m alweer voor je, ik hoop dat je er wat mee kan, of dat je er iets in herkent. Voor vragen en opmerkingen of voor een reactie weet je me te vinden.