abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 mei 2009 @ 13:10:50 #101
217702 Lonaa
Honger!
pi_68768874
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 07:56 schreef Bastard het volgende:

[..]

Weet je nog waar je stond? Ik dacht ergens bovenaan dan niet?
Ja, dat dacht ik ook, maar toen ik op t lijstje keek, stond ik nergens..

edit: ik heb in het topic teruggelezen, en de eerst volgende die zich aanmelden voor t lijstje, staat nu 2e.
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 7 mei 2009 @ 15:43:11 #102
8372 Bastard
Persona non grata
pi_68774744
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 13:10 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja, dat dacht ik ook, maar toen ik op t lijstje keek, stond ik nergens..

edit: ik heb in het topic teruggelezen, en de eerst volgende die zich aanmelden voor t lijstje, staat nu 2e.
Dus jij bent nu na Plieneminie dan?
Ik heb van haar al de informatie via PM gehad, ga er eerdaags mee aan de gang, ik zet je na haar in de lijst dan, opgelost
The truth was in here.
  donderdag 7 mei 2009 @ 16:49:46 #103
217702 Lonaa
Honger!
pi_68777492
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 15:43 schreef Bastard het volgende:

[..]

Dus jij bent nu na Plieneminie dan?
Ik heb van haar al de informatie via PM gehad, ga er eerdaags mee aan de gang, ik zet je na haar in de lijst dan, opgelost
Super! Ik wacht rustig af!
Ga vandaag of morgen je vorige legging nog eens nalezen, volgens mij zijn er best veel dingen "uitgekomen"
  donderdag 7 mei 2009 @ 18:33:17 #104
8372 Bastard
Persona non grata
pi_68780646
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 16:49 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Super! Ik wacht rustig af!
Ga vandaag of morgen je vorige legging nog eens nalezen, volgens mij zijn er best veel dingen "uitgekomen"
Ok, zou leuk zijn om te horen, ik herriner me de legging eigenlijk daarna niet meer hoor
The truth was in here.
  dinsdag 12 mei 2009 @ 20:30:12 #105
8372 Bastard
Persona non grata
pi_68952422
Plieneminie voor jou ga ik vandaag mijn best doen om de kaarten te lezen, laten we meteen beginnen met schudden.

Eerst een algemene kaart, een kaart die uit het deck valt wat in het verleden mij heeft geleerd dat deze kaart wat kan toedragen aan de legging. Een bepaalde sfeer geven aan de legging, of een achtergrond.
We hebben hier voor jou een kaart uit de grote arcana, de kaarten die de levenslessen aanduiden meer dan het pad wat we volgen om er te komen.
Het is de kaart De maan, kaart nummer 18. We zien op de kaart een maan en een zon doorelkaar schijnen, grote symboliek voor de cyclus in het leven. We zien op de voorgrond water stromen, symbolisch voor gevoelens en we zien er een rivierkreeft uit omhoog klimmen.
Er staan tevens 2 dieren op afgebeeld die omhoog kijken, ze lijken het meest op honden. De ene blaft, de ongetemde en de andere niet de getemde.
Tevens staan er 2 torens op afgebeeld en vanuit het water een goudkleurig pad wat eeuwig door blijft lopen.
18 staat voor 1, verstand en wil, samen met de 8., beheersing over geestkracht. Als beide denkwijze op 1 lijn liggen, vormt zich dat gouden pad.
Wat betekent de kaart nou verder, de maan geeft zoals ik zei de cyclus weer, je kent hem met eb en vloed, schommelingen. Het kan duiden op plots nieuw verkregen informatie, of een verstoring waardoor dingen aan het licht komen.
Het kan duiden op een informatie die je te weten komt waardoor je wat sterker over sommige aspecten gaat nadenken, meer dan anders. Let op dat je niet uit je evenwicht gebracht word hierdoor. Oneerlijkheid is een steekwoord in de kaart, of voor de gek gehouden worden.

Ok, dan gaan we verder met de 10 kaarten die ik hier heb liggen,
kaart 1 is het heden, wat brengt je hier nu, het is de koningin van staven ondersteboven. Deze koningin is een vurige vrouw, kan haar zin flink doordrijven en is strijdlustig. Het kan zijn dat zij te ver doorslaat, en dan zouden haar eigenschappen versterkt worden door gevoelens als jaloezie of afgunst.
Ze bezit de mogelijkheid om de dingen mooier te spiegelen voor mensen als dat ze werkelijk zijn. Goede verkoopster denk ik dan.
Ze is ambiteus en weet van haar eigenschappen alles te benutten om haar doelen te behalen, misschien zou ze ook eens wat meer naar een ander kunnen luisteren, ook andere mensen hebben goede ideeen.

Nu komt de kaart die er op ligt, kaart 2 is wat er in de weg ligt, of wat hulp en belemmeringen kunnen zijn,.
We hebben zwaarden 5. Het is een kaart waarop we zien dat er iets heeft afgespeeld. Er zijn wat mensen die afdruipen op de achtergrond, en we zien een hoofdpersoon met 2 zwaarden in de hand en een ander in de hand op de grond gericht.
Ratio is het hoofdaspect hier, dat is zwaarden, en vijven geven meestal een verandering aan, of een wijziging in de dagelijkse dingen.
Er zijn stormachtige wolken op de kaart, hangt er iets in de lucht? Ook deze kaart geeft voortbordurend op de vorige kaart aan dat er mogelijk wraakgevoelens zijn of misleidende daden verricht zijn in het dagelijks leven. Het geeft aan dat een doel ook behaald kan worden zonder negativiteit of dingen doen/zeggen waar mensen door gekwetst raken. Tenslotte zal het kwetsen van iemand anders, jezelf je niet beter laten voelen.
Wat zijn de de drijfveren waardoor je de zin doordrijft? Ik wil niet zeggen dat dit is wat jij doet overigens. Het kan ook heel goed de invloed van buitenaf zijn, iets wat flink tegenwerkt omdat 'ze' het je niet gunnen, ook hier geldt wees op je hoede en geloof niet iedereen blind op zijn woorden en zijn zijn daden zuiver van aard of word je een loer gedraaid?

Dat zijn dus eigenlijk al 3 kaarten met een enigzins waarschuwende inslag op dat vlak. Oneerlijkheid, of tegenwerking, geen zuivere doelen, onduidelijkheid..

Wat hebben we in het verleden liggen. Schildknaap van kelken.
Is meer de gevoelensprins denk ik wel eens. Liefde en emotie stroomt op de kaart, behagelijkheid, liefde, voorspoed maar ook zeker het uiten van creativiteit, en voorspoed in die creativiteit. Het zou zo op een idee kunnen zijn die erg ambitieus was en waar wat mee gedaan is, ongwtijfeld succesvol geweest. Met een juist gevoel iets opstarten en kijken wat er van terecht komt.
De kaart kan ook op een verbintenis duiden, een band tussen 2 mensen die samen iets beginnen, of een geboorte, huwelijk.

Dan hebben we in het recente verleden een zwaarden koning ondersteboven.
Dit is een strenge koning, die met strakke hand regeert. Zijn besluiten zijn helaas niet altijd rechtvaardig, het kan bevooroordeelde besluiten zijn of kwaadaardigheid, pas op degene die in zijn weg komt.
Ook hierin lees ik tegenwerking, vermoedelijk van buitenaf invloed op je vraag. Het is een strijdlustige koning, hij grijpt als het ware zijn zwaard vast om een gevecht aan te gaan. Dingen spelen zich af in zijn hoofd, het is niet gezegd dat hij daarom eerlijk vecht, hij verbeeld zich wellicht het eea.
Kaart kan ook wijzen op wetten, tegenwerking met wetten in je dagelijks leven.

Wat is er als een mogelijke toekomst. We hebben staven 10. Een man die torst, of duwt tien staven tegelijk vooruit, en hij gaat er door gebukt. Het is afspiegeling van mogelijk teveel hooi op de vork nemen. En dat je door de 'bomen het bos niet meer ziet' . Ik zou het niet willen zeggen natuurlijk, maar ook deze kaart geeft tegenwerking weer.. of een last die steeds voor de voeten komt, waar nog mee afgerekend moet worden voor er doorgelopen kan worden. En de man gaat gebukt door de zorgen, misschien door de vele bezigheden in zijn leven . Ik zou tegen de man willen zeggen, neem de stokken 1 voor 1 op, en breng aandachtig die ene stok naar je doel. Het duurt wat langer, maar de weg is soepeler. Maw, bekijk de zorgen eens goed, of vraag om inzicht van buitenaf, misschien zit je te dicht op een probleem en vanaf een afstandje zou je beter kunnen oordelen.

Hierna komt de nabije toekomst, kelken aas. Hee, een vreemde eend in de bijt. Gevoelens stromen over uit de beker. Bekers is gevoelens, had ik geloof ik net al gezegd, en water wat er overeen stroomt staat er ook symbolisch voor.
Een aas is niet geheel verrassend een startpunt van iets, kan zijn een idee, een onderneming maar in deze kaart is de emotie de drijfveer, of het gevoel de rede waarop het is gebaseerd. Nieuwe manieren van liefhebben, nieuwe gevoelens van begrip voor een situatie, inzicht verkregen en van daaruit een nieuwe start. Inzicht verkrijgen sprak ook uit de kaart van De maan.
Liefde word geuit (witte duif op de kaart) .

Wat is jou deel in de legging, of wat is de kaart van de vraagsteller in deze kwestie we hebben De zegewagen ondersteboven,.
Waar de zegewagen rechtop zo sterk van geest is is hij dat nu veel minder, misschien in onbalans gebracht. De zelfbeheersing word gebroken. Misschien het doel niet meer helder voor ogen hebben, en mogelijk terugval in oude gewoonten omdat je het even allemaal niet meer ziet zitten.
Het sterker gevoel ook zelf hebben van tegenwerking, of waarom gaat het niet zoals ik graag wil dat het zou gaan.
Dat is namelijk die kracht van de staven koningin, met wil doorzetten. Ook hierin zou ik willen zeggen, bekijk de dingen punt voor punt afzonderlijk zoals die man die met een compleet bos naar huis wil lopen, dat gaat niet lekker soepel.

Wat is de omgevingskaart, heeft die invloed, of in welke sfeer speelt dit af. Ridder van staven is ook hierin een vurige kaart, Hij dendert even de kamer binnen en zegt wel even wat hij denkt, gaat vol in de confrontatie, en is dol op discusseren. Niet dat het een verkeerde kerel is hoor, hij is als een zeer enthausiaste jonge hond misschien, ook spontaan en vol met levensvreugde.
Wat betekent het voor de legging, het kan aangeven dat er een kwestie is wat je bezig houdt, een belangrijke issieu. Niet geheel een verrassende kaart in deze legging denk ik dan. Kan ook daadwerlijk een jong persoon zijn die met de vraag betrokken is. Een enthausiaste jonge vent zie ik dan voor me, misschien een bijdehandje.

Hoop en vrees.. is de volgende betekenis, kaart 9. Het dualisme, van zwaarden 2 maar nu ondersteboven,.
Waarbij de kaart rechtop een betekenis heeft in de trand van 'geen keus kunnen maken' en blind zijn, afwachten, heeft de kaart nu een betekenis van 'nee hoor, ik weet wat ik wil en wat ik moet kiezen' ik weet wat ik moet doen en wat me te doen staat. Wat klinkt als een onderdeel wat welkom is in de legging, waar je wat mee kan, een actieve kaart. Misschien is die enthausiasteling van zojuist dan wel een helpende factor want die komt bij mij zo over van 'kom op, gaan we doen'.

En de uiteindelijke toekomst is dan ook zeker niet troebel vervolgens. Het is munten 5 ondersteboven. Ook hier.. rechtop was het geen leuke kaart geweest ,armoe en van het geloof vallen word hier omgedraaid en we zien dat we dan weer op de goede weg zijn. Het is de kaart munten, staat in het teken van werk en we zouden kunnen denken dat er mogelijk nieuw werk in de toekomst ligt. Wat meehelpt is dat daardoor het geloof weer hervonden word en mogelijk de problemen die je nu voelt best zullen verdwijnen, althans zeker voor een groot deel.
Mogelijk heb je al wat ideen opgedaan, of misschien moet je je op je gevoel richten ontspruit daar een idee (aas van kelken) wat hieraan ten grondslag ligt?

Kort samengevat dus, een legging met toch een zware ondertoon, als ik je foto zie weet ik die niet goed te plaatsen maar het kan een sterk gevoel zijn van tegenwerking wat je ervaart. Of dat het allemaal niet lekker op de rit loopt, en waarom dan niet vraag je je misschien af.
Er is misschien illusies, of onwaarheden waar je je aan vastklampt die je even opzij moet zetten om dan weer de ware weg te zien, dat je dan wel weet wat goed is.
Terugkomende op die maan, 18, wil en kracht samen met verstand opent een nieuwe weg, en waarschijnlijk dat je dan ook vanzelf aanvoelt dat je weer op de goede weg komt.

Goed, dat was m alweer voor je, ik hoop dat je er wat mee kan, of dat je er iets in herkent. Voor vragen en opmerkingen of voor een reactie weet je me te vinden.
The truth was in here.
pi_68956677
Slik
Klinkt niet best... Enerzijds herken ik zware ondertoon aangezien er op werkgebied ontzettend veel speelt. Anderzijds relativeer ik de situatie heel erg, puur omdat ik me er niet door wil laten leiden.
Kom er nog even op terug via pb.
pi_69167277
Leggingen, lezingen, dobbelstenen etc voor iemand anders.

Ik dacht al wtf?
pi_69188076
-Reageer dan niet-

[ Bericht 57% gewijzigd door Bastard op 19-05-2009 17:34:00 ]
  dinsdag 26 mei 2009 @ 21:55:39 #109
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_69434368
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 20:24 schreef Bastard het volgende:
Windigo, lang gewacht, eindelijk aan de beurt, ik ga vanavond voor jou de kaarten schudden!

Jou vraag is een mooie vraag ook, hoe zal jou spirituele groei de komende periode zijn, zijn er punten waar je misschien aan kan werken of beducht op kan zijn.

Nou de kaarten zijn geschud Windigo, en bij het schudden viel er een kaart uit. Ik geloof dat als dat gebeurt ik die kaart altijd even op zn minst moet gaan noemen. Het zal mogelijk van invloed zijn op jou vraag..
We hebben hier voor ons de Ridder van Pentakels.. het hoeft niet altijd zo te zijn maar ridders en koningen en koninginnen kunnen vaak een echt persoon uitbeelden die we kennen of leren kennen in ons leven. Ridders zijn meestal de wat jongere personen, tussen 18e en 35e levensjaar of een persoon met een jeugdige geest. Kan ook staan voor een voorval of een gebeurtenis op ons pad. Pentakels ridder, een aarde type, praktisch en betrouwbaar persoon. Werkt graag en hard aan zijn eigen zekerheden. Deelt met de mensen om zich heen als hij weet dat hij er ook wat voor terug kan krijgen. Is voorzichtig in het contact met de mensen, belofte maakt schuld. Houdt meer van routine dan van onverwachte gebeurtenissen, geen goed spreker, zal niet vertellen of niet snel vertellen wat er op zijn hart ligt.
Als het een gebeurtenis betreft moeten we denken aan nieuwe mogelijkheden die wat op gaan leveren.. zekerheden, eigendommen, banen.
Ik heb eindelijk de betekenis van deze kaart gevonden, de jongen over wie het gaat is 24 en hij is nu mijn huisgenoot. Het is een goede vriend van me die zou gaan samenwonen met zijn vriendin, maar zij heeft op het laatste moment de relatie beëindigd. Onze vriendschap is gebaseerd op onze spiritualiteit en hij heeft me in huis genomen, en daarmee me een zekerheid geboden. Leuk om terug te zien!
  woensdag 27 mei 2009 @ 07:58:15 #110
8372 Bastard
Persona non grata
pi_69443573
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 21:55 schreef Windigo het volgende:

[..]

Ik heb eindelijk de betekenis van deze kaart gevonden, de jongen over wie het gaat is 24 en hij is nu mijn huisgenoot. Het is een goede vriend van me die zou gaan samenwonen met zijn vriendin, maar zij heeft op het laatste moment de relatie beëindigd. Onze vriendschap is gebaseerd op onze spiritualiteit en hij heeft me in huis genomen, en daarmee me een zekerheid geboden. Leuk om terug te zien!
Ah, dus hij speelt de belangrijke rol in jou vraag
Bedankt voor de update!
The truth was in here.
  woensdag 27 mei 2009 @ 20:23:23 #111
8372 Bastard
Persona non grata
pi_69466419
Lonaa, vandaag voor jou de legging, sorry dat ik je in eerste instantie vergeten was!

Goed, laten we eens kijken wat de kaarten voor jou vandaag te vertellen hebben en ze gaan schudden...

Nou er liggen 10 kaarten voor mij op tafel.. wat opvalt aan de legging zijn de 3 azen, azen geven een begin of start van iets aan. Wat ook opvalt is de overwegende staven, ze geven de ambitie aan, of de actie die uitgevoerd zal gaan worden, ondernemingen.
Verder zien we 3 grote arcana kaarten, dat zijn kaarten die ons inzicht geven in levenslessen of belangrijkere punten die behaald kunnlen gaan worden, terwijl de andere kaarten meestal de weg er naar toe zullen aangeven.

Laten we beginnen met ze stuk voor stuk na te lopen, en zien wat ze kunnen vertellen en zien wat de samenhang van het verhaal gaat worden.
Je bent er niet geheel onbekend mee, maar ik zal even noemen wat de kaartposities betekenen.
Kaart 1, het heden, wat brengt je aan tafel (spreekwoordelijk dan) is meteen een grote arcana kaart, Het oordeel.
Het is de 20e kaart in het deck, we zien op de kaart een engel op een hoorn blazen, de engel zou vermoedelijk de engel Gabriel zijn hij blaast op zijn hoorn en de grijze doden staan op uit hun graf.
Ze worden gelokt door de spirituele tonen die zij horen en mogen nu opstaan en transformeren.
Daar staat de kaart dan ook voor, transformatie, vrijmaken. We worden bevrijd van angst, of we groeien (spiritueel) omdat we uit een situatie worden bevrijd. Er kan een verlossing, of oplossing komen en we kunnen daarmee verder komen.
De verlossing kan duiden op een goed gesprek die echt de lucht klaart, of een verhuizing, genezing van gezondheidsproblemen of het los kunnen laten van een close friend. Dat zijn allemaal verschillende vormen van bevrijding, en kunnen groei bewerkstelligen .

De volgende kaart kruist het pad in positieve of negatieve zin, in dit geval denk ik positief, we zien staven 2.
Deze man (ik zeg man maar het mag een vrouw zijn) staat op een soort van plateau en kijkt de wijde wereld in.
Hij heeft in zijn ene hand een globe, wat symbool staat voor mogelijkheden. En de andere hand heeft hij een staf vast wat symbolisch is voor zijn nieuwe onderneming. We zien witte lylies, symboliek voor zijn goede bedoelingen en rode rozen voor zijn toewijding en oprechtheid.
De kaart geeft aan dat er mogelijk een nieuw doel is gekozen, waar echt een goed gevoel bij is. Een nieuw verlangen waar gehoor aan gegeven kan worden, en deze man zal misschien een balletje opgooien om te zien wat er gaat gebeuren.
Het kan ook wijzen op afwachten op resultaten die nog gaan komen.
Als we hem bij de vorige kaart zien liggen zouden we de overeenkomst vinden van de overgang naar iets nieuws, een volgende stap.

Dan krijgen we het verleden. Het is staven aas, ondersteboven.
De start van de onderneming is wellicht in het verleden ook wel eens door je hoofd gekomen, echter toen heb je er niets mee gedaan
Er is sprake met deze kaart van oponthoud bij een onderneming, uitstel.

De volgende is meer het recente verleden bekers 6, dit vind ik altijd een lieve kaart. Het is de kaart van de warme herrineringen aan vroeger of de thuis/familie situatie. Maar ook de koestering van oude gevoelens, in de trant van deze legging zou ik denken dat de onderneming niet uit je hoofd is geweest, altijd warm gehouden is. Het is wel een overwegende 'thuiskaart' dus de thuissituatie, of dingen kopen voor thuis
vermaak thuis, omtrent het thuisidee dus.

De volgende kaart, mogelijke toekomst is Kracht, uit de grote arcana. Deze kaart laat een vrouw zien in wit gewaad, symboliek voor haar pure spritituele bron waar ze kennis van heeft genomen, die een rode leeuw temt of aait.
Het mooie aan deze kaart is dat ze met al haar goede wil het wilde beest tam heeft gekregen. Er word symbolisch gezegd of uitgebeeld dat naar eigen gedrag word gekeken, word herzien dat er grip op is. Grip op eigen geest als het ware, geen gekke bui meer. De instincten onder bedwang, zelfkennis opgedaan en daarin rust gevonden.
De kaart wijst op geduld, en toepassen van liefde voor zichzelf. Het toepassen van geduld, het begrip opbrengen.
De kaart ligt op een toekomst positie, dit zijn onderdelen die je in de toekomst mogelijk zal moeten aanspreken.

De nabije toekomst is de kaart gerechtigeheid. We zien op de kaart een koning of koningin op een troon, de ene hand het zwaard geheven, klaar om toe te slaan, de andere hand een weegschaal perfekt is balans. En ik heb altijd sterk het idee dat hij dat graag zo zou willen houden, anders krijg je te maken met zijn zwaard. Reken maar dat deze persoon feilloos alles ziet en beoordeeld, wetten toepast en oordeelt.
Oorzaak geeft gevolg en gerechtigheid en beloning wie het nodig heeft.
Het betekent, dat je krijgt wat je verdient, of dat er een beslissing zal vallen.
Het wijst op acties, die evenwicht tot gevolg zullen hebben.
Het zal stabiliteit maken, er zal gedeeld worden. Het is ook een kaart van scholing, lering trekken uit iets.
Tot nu toe zien we dus een sterke onderneming waar jeje naartoe zal gaan begeven, een knoop wat doorgehakt zal gaan worden om stabiliteit en bovenal groei zal gaan geven
Het is een bevrijding uit iets waarna je beter word. Moeilijk om zo voor mij te pinpointen maar dat proef ik tot nu toe.

Wat zie je zelf of wat denk je zelf, nou zegt de pentakels aas, je bent je er zelf waarschijnlijk ook wel bewust van dat er iets moet gebeuren of gaat gebeuren
Pentakels, munten hebben een praktische inslag, of geld inslag, kan wijzen op een nieuwe onderneming waar je financieel beter van word misschien.
Nieuw werk, nieuwe omgeving, maar vooral is het een positieve kaart die wijst op een succesvolle start.
Je hebt er zin in denk ik maar.

Wat denkt de omgeving, nou staven 6 zegt dat de omgeving je toejuicht, of het ook ziet zitten. Er is sprake van een lauwekrans, een viering van een bepaald succes
en een triomfantelijke intocht. De overwinning zal behaald worden, het geloof daarin is sterk aanwezig in de omgeving.
Volharding zal noodzakelijk moeten zijn.

Hoop en vrees, ook een aas, de aas van kelken ondersteboven. De start van de onderneming kan misschien verdrietige gevoelens geven.
Misschien ben je bang dat je daarmee mensen zeer zal moeten doen, misschien bedoeld de kaart ook wel dat je juist bang bent dat je juist jezelf
er toch mee zeer doet. Dat laatste vind ik moeilijk te geloven overigens als je al zolang met de issieu bezig bent. Dus misschien meer bang om de ander voor het hoofd te stoten?
Soms kan dat niet anders Lonaa, je kan niet iedereen te vriend houden, en soms moet er iets worden gezegd zodat de dingen duidelijk zijn of worden.

De uiteindelijke toekomst, staven 5, de kaart voor staven 6 die van de lauwekrans, dit gaat vooraf, de strijd of wedijver of gekibbel over iets voordat de lauwekrans opgezet kan worden zal ik maar zeggen. de strijd die nog geleverd zal gaan worden, de discussie die nog gevoerd moet gaan worden waarbij dan ongetwijfeld die bevrijding uit naar voren zal gaan komen.
Eerst nog het zuur nemen en dan genieten van het zoet denk ik zo.

Dat was m wel weer zo, sterk het idee dat er dus wat op stapel staat voor je toen ik de legging zo zag op tafel met al die azen.
Je bent er klaar voor om die stap te gaan nemen, en het is dan iets waar je eerder wel aan gedacht hebt om te gaan doen maar waarschijnlijk uitgesteld hebt.
Nu heb je uiteindelijk alles op een rijtje gekregen, kracht zegt dat, beheersing over gevoelens gekregen, moed gekregen.
Ik zou haast willen zeggen, succes met wat het ook is!
The truth was in here.
  woensdag 27 mei 2009 @ 20:37:25 #112
8372 Bastard
Persona non grata
pi_69466993
Wat ik trouwens wel grappig vond, even los hiervan... ik begon aan je legging en pak de kaarten dus op.. terwijl ik schud heb ik het idee dat het deck ondersteboven word gehouden. Wat eigenlijk niet kan, alle kaarten zitten door elkaar, ondersteboven en rechtop door elkaar heen. Dus ik ga verder met schudden en leg de kaarten neer, allemaal op de kop op 1 na.. geen goed gevoel bij, misschien toch ondersteboven gehouden, niet goed geconcentreerd op de vraag dus ik pak de kaarten weer op, doe ze terug in het deck.
Ik draai mn deck om, letterlijk, en ik ga weer schudden, na een aantal keer schudden en het krijgen van het goede gevoel leg ik de kaarten weer neer. Zijn het dus alle 10 dezelfde kaarten, maar nu goed!
Nou ja dat terzijde, maar het is wel weer apart zal ik maar zeggen
The truth was in here.
  woensdag 27 mei 2009 @ 20:58:19 #113
217702 Lonaa
Honger!
pi_69467996
Ik heb je legging gelezen, en dat is wel bijzonder, van die kaarten...

Uhm, ik ga het nog even laten bezinken, maar er zijn een aantal dingen die er voor mij gelijk uit schieten...

Mijn relatie is net uit, en ik denk dat dat ook de boventoon voert in deze legging. het "los maken" de nieuwe start.

De kaart van hoop en vrees is heel erg herkenbaar voor waarom ik de beslissing steeds uit heb gesteld, maar ik heb uiteindelijk de knoop doorgehakt omdat ik inzag dat hij mij belemmerde in mijn eigen groei.

Ik PM je nog wel, als ik daar behoefte aan heb
  woensdag 27 mei 2009 @ 21:10:22 #114
8372 Bastard
Persona non grata
pi_69468514
Ah dat is duidelijk de bevrijding uit de situatie inderdaad waar de hele legging over gaat.. sterkte, en succes alsnog!
The truth was in here.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 19:59:45 #115
8372 Bastard
Persona non grata
pi_69644022
myxomatosekonijn, jou beurt
Ik heb de vraag gebruikt "welke ontwikkelingen zal jij binnenkort door mogen maken" ik heb het daarmee dus algemeen gehouden voor je zoals je vroeg.

Goed, ik heb inmiddels de kaarten geschud en neergelegd voor mij op tafel, 10 stuks in totaal.
Vlgs mij heb je ook al eens eerder een legging gehad? Is daar nog iets van terecht gekomen? Misschien zien we nu wat er verder gebeurt, of het aansluit.. maar dat mag je zo beoordelen..
De eerste kaart van het heden is de zwaarden tien ondersteboven, een nogal sombere afbeelding waarbij iemand met 10 zwaarden in zijn rug op de grond ligt. De kaart ligt ondersteboven, de negatieviteit word daardoor verminderd. Kan het zijn dat je uit een wat donkere periode uit je leven komt wellicht, is er sprake van mislukking geweest? Of zijn er plannen niet doorgegaan? Een straal van hoop spreekt uit deze kaart, het ergste is voorbij en we gaan weer vooruit deelt de kaart mee. Problemen zijn niet meer zo zwaar als ze leken te zijn.
Dan kruist de volgende kaart, mogelijk heeft die invloed op de vorige kaart het is bekers 8. De kaart wil zeggen dat we het geluk elders gaan zoeken, wat we nu bereikt hebben is goed en klaar, maar we moeten door of gevoelsmatig is er alles uitgehaald wat er uit te halen viel, en gaan we ons geluk elders beproeven. Er miste waarschijnlijk een belangrijk onderdeel wat we misten en die gaan we nu zoeken. De bekers zijn namelijk netjes opgestapeld, waarbij er 1 mist, de rode mantel wat begeerte aangeeft is symbolisch hiervoor.
Het is niet zozeer dat je iets helemaal opgeeft, of verliest, maar je ruilt het in voor iets anders, een andere invulling geven denk ik. Het kan ook duiden op familie of dierbaren die we een tijdje niet meer zien.

Wat ligt er in het verleden.. dat is de schildknaap van staven.. staven is actie, is vuur, en een schildknaap geeft dikwijls karaktereigenschappen aan van een persoon, of persoontje omdat het veelal een jong mens betreft. Het zou een ambiteus en moedig mens uitbeelden, iemand die een scheppene persoonlijkheid heeft, risico daarin neemt, maar niet dom maar makkelijk om dingen aan te pakken, enthausiasteling.
Als we hem tot een actie gaan interpreteren zouden we met deze kaart kunnen duiden dat er een ambiteuse ontwikkeling gestart is, wellicht enthausiast aan die nieuwe werkzaamheden begonnen. Vastbesloten om dat tot een succes te gaan brengen. Het kan ook zijn dat de kaart aangeeft dat je bemoedigend toegesproken bent om nu eens die ene stap te gaan nemen.

Tot nu toe in de lijn dus een verhaal van het geluk zoeken elders, of op pad gaan voor de invulling bij je die nog mist. Je bent er misschien somber door gestemd geweest in de zin van "hier laat je wat liggen, en daar vind je weer iets nieuws"
De volgende kaart, meer het recente verleden benadrukt dan nog eens die pas gestartte onderneming, met De dwaas uit de groote arcana. Een belangrijke start waarmee je verder zult groeien, innerlijke groei.
Neem zijn naam niet te letterlijk, het wil niet zeggen dat je een dwaze stap neemt of genomen hebt. Het wil duiden dat iets met een vrije geest gestart word, dwaas als in misschien niet de valkuilen willen zien, jeugdigheid, zwerflust om de wereld te ontdekken dat soort zaken. Avontuurlijk en geinspireerd zijn door iets.
Het duidt op een recent belangrijke ontknoping of beslissing die er genomen is, een belangrijk alternatief gekozen wat veranderingen zal gaan inhouden. Er was misschien de juiste gelegenheid wat zich voordeed, om datgene op te vullen wat je zoekt op bekers 8?
Risico word daarmee misschien genomen, maar zonder risico is saai leven, volg je hartswens.

Dan krijgen we de volgende kaart, degene van mogelijke toekomst, ook weer bekers (gevoelens) bekers 5 ondersteboven. Deze kaart lijkt misschien een beetje qua uitleg op de eerste kaart. Een man gehuld in een zwarte cape en omgevallen bekers staan symbolisch voor een rouw dat we verwerken. Een emotionele kwestie word losgemaakt, en we zien dan een vorm van verlies op de kaart terug. Een vorm van opoffering, wat nodig is om verder te kunnen gaan. Misschien heb je het gevoel dat je je zo blijft voelen zoals je je in de eerste kaart voelt zo van "ik weet dat het beter is om dit te gaan doen, het strookt alleen nog niet met mijn gevoel" . De kaart is omgedraaid, niet alles is verloren, we krijgen toch nieuw vertrouwen.

De nabije toekomst, bekers 10.. de 10 is de kaart van voltooing, en ook hiermee word aangegeven dat iets succesvol afgerond is. Er zal stabiliteit op gaan treden, uiteindelijk kom je weer in evenwicht met je eigen gevoel. De juiste beslissing. Het is een kaart van (familie)harmonie, blijdschap en goede relaties. Een gelukskaart wat bezegeld word. Een hele leuk en positieve kaart dus!

Dan zien we de vraagsteller, jou rol er in.. bekers 9, ook weer gevoel en emotie met deze bekers. Het is de negen, bijna voltooing, een man voor een rij bekers, met zijn armen over elkaar. Hij zegt tevreden te zjin met wat hij heeft, maar is hij ook echt tevreden, waarom heeft hij dan geen 10 bekers? Houdt hij zichzelf voor dat het zo goed is misschien. Het is denk ik een wenskaart, een wens naar voltooing maar daar niet te hard mee bezig zijn. Leeft maar haalt er niet het uiterste uit. Niet dat dat nou perse moet.

De omgeving, of waar de vraag zich afspeelt is munten 3 ondersteboven.
Het is de vakman die alles uit zijn vak haalt wat er te halen valt. Het kan duiden op een opleiding die voltooid is, of werk waarin je niet verder meer kan groeien (misschien vandaar dat je op zoek gaat naar iets anders??) Het kan je moeite kosten om daar afstand van te nemen, het gaat toch goed denk ik. Het zijn omstandigheden of eigenlijk werkzaamheden waar je je prima bij voelt.

De hoop en vrees kaart, koning van pentakels.. het eerste wat me binnen schiet is dat de muntenkoningin graag een muntenkoning wil leren kennen
Dit is een man die het gemaakt heeft in zijn leven, zit er warmpjes bij door zijn behaalde succesen. Mag graag ook iedereen laten zien wat hij heeft en laat de mensen in zijn rijkdommen delen. Het is vaak een natuurmens, iemand die graag ziet wat de aarde geeft. Kan ook iemand zijn die goed met financieen is. Kan met weinig middelen al veel doen. Respectvol, loyaal, en niet vies van een risico nemen. Ik zeg gekscherend iets over het op zoek zijn naar een koning maar misschien is het zoeken of hopen naar een maatje.. gedeelde smart is halve smart daarmee. Gewoon een goede vriend die je helpt.

Wat levert het nou uiteindelijk op.. de hogepriester.
Het is een kaart van tradities en de gebruikelijke (beproefde) methoden. Iets gaat of loopt zoals het hoort te lopen vlgs geldende normen. Als we het over werkzaamheden hebben dan is het een betrekking die voor een lange duur is aangegaan. Het is ook een onderwijzer kaart, iemand die de regels kent en uit zal leggen aan je. Als het een opleiding betreft zal er veel discipline en inzet worden verwacht.

Dat was de legging.. een beeld van 'rouw' om een zwaar woord te gebruiken of verdriet om datgene wat achter gelaten word, een nieuwe ambitie vraagt onze volledige inzet en het is ook niet dat we met tegenzin daaraan beginnen maar iets waardevols of dierbaars laten we daardoor weer achter en dat kan nog wel eens wat zwaardere emoties meebrengen denk ik.
De actie komt voort uit het idee dat er meer moet kunnen zijn of om jezelf meer te ontplooien, wat je deed was helemaal prima maar misschien de drijfveer van ik wil wat nieuws leren. Nou ja iets nieuws, misschien meer voortborduren wat we al goed kunnen. Kan dus inderdaad dan wel wijzen op een opleiding en schoolbanken als ik die hogepriester zo zie Hogepriester is ook de kaart van opleggen van iets, waarden en normen. Acties brengen wel succes.
Ik hoor graag van je of dit een beetje bekend voorkomt bij je, of juist helemaal niet.. alles stabiel misschien?
The truth was in here.
pi_69675312
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:59 schreef Bastard het volgende:
myxomatosekonijn, jou beurt
Dank je wel voor je tijd en energie
Ik kan het lang allemaal (nog) niet plaatsen, er komen wel bij elke kaart ideeen omhoog waar het mee te maken kan hebben, maar het heeft geen rode lijn bij 1 'onderwerp' oid. Kan natuurlijk heel goed dat ik het gewoon (nog) niet zie, dat kan namelijk ook lichtelijke projectie zijn van mij op de gelegde kaarten omdat ik daarom ook een algemene vraag heb gesteld . Ik pm je nog even.
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  donderdag 4 juni 2009 @ 07:58:14 #117
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_69690173
Zou iemand voor mij kaarten willen leggen? Wat heb je nodig? Naam/geboortedatum?
pi_69717917
Ik wil wel weer alvast onderaan het lijstje erbij
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_69719015
oe, ik ben de volgende op het lijstje
Heb je gegevens of een foto ofzo nodig?
  vrijdag 5 juni 2009 @ 08:04:59 #120
8372 Bastard
Persona non grata
pi_69728392
Lijstje bijgewerkt, Bla_Bla_Bla, als ik de legging mag doen dan vraag ik altijd een foto van diegene en wat de vraag moet zijn die ik moet stellen.
Je mag de gegevens PMén of mailen naar mijn adres.. bastard@fok.nl, geef dan even een seintje wanneer je gestuurd hebt want meeste mail op dat adres komt in de spambox!

En nogmaals, iedereen mag in dit topic leggingen, dobbelen, of orakelen op wat voor manier dan ook voor een ander!
The truth was in here.
pi_69937819
Ik ben heel benieuwd wanneer ik aan de beurt ben..
Is iets wat je nodig hebt,een foto geboortedatum enz?
  woensdag 17 juni 2009 @ 19:14:31 #122
8372 Bastard
Persona non grata
pi_70106103
Korte huishoudelijke mededeling, ik heb even een korte pauze wat betreft kaarten leggen. Niet dat ik niet wil maar ik ben door drukte op het werk de laatste weken minder gemotiveerd om mij savonds nog om te zetten voor een rustige goede legging. Daarbij heb ik last van een fikse verkoudheid, mn hoofd zit vol.. lukt het even niet
Ik hoop mij snel weer te melden!
The truth was in here.
pi_70111420
Ik kan me voorstellen dat je soms andere dingen aan je hoofd hebt
Beterschap
  donderdag 18 juni 2009 @ 09:46:15 #124
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_70121836
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:14 schreef Bastard het volgende:
Korte huishoudelijke mededeling, ik heb even een korte pauze wat betreft kaarten leggen. Niet dat ik niet wil maar ik ben door drukte op het werk de laatste weken minder gemotiveerd om mij savonds nog om te zetten voor een rustige goede legging. Daarbij heb ik last van een fikse verkoudheid, mn hoofd zit vol.. lukt het even niet
Ik hoop mij snel weer te melden!
-edit-

[ Bericht 3% gewijzigd door Bastard op 18-06-2009 10:40:01 ]
zzz
  donderdag 18 juni 2009 @ 09:47:15 #125
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70121860
-edit-

[ Bericht 87% gewijzigd door Bastard op 18-06-2009 10:40:14 ]
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')