abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63944089
quote:
Op donderdag 11 december 2008 19:35 schreef wonderer het volgende:

[..]

Het is natuurlijk voor de mens om seks te hebben. OOK met mensen van hetzelfde geslacht.

En staat er in de bijbel niet dat begeren net zo goed een zonde is? Dat als je aan de zonde denkt, dat hetzelfde is als die zonde in feite uitvoeren?
Ongeveer. Jezus zegt het volgende tijdens de bergrede:

Matteus 5:
27 Jullie hebben gehoord dat gezegd werd: “Pleeg geen overspel.” 28 En ik zeg zelfs: iedereen die naar een vrouw kijkt en haar begeert, heeft in zijn hart al overspel met haar gepleegd.

Jezus is streng. En ik ben het met je eens dat het natuurlijk voor de mens is om seks te hebben, er is natuurlijk ook niks mis met seks. Maar God vraagt in de bijbel wel van sommige mensen om celibaat te blijven, en daarmee tegen de eigen natuur in te gaan. Het christelijk geloof houdt nu eemaal ook in dat je af en toe tegen je eigen natuurdriften in moet gaan en daarboven moet staan.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  donderdag 11 december 2008 @ 21:27:30 #182
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63944123
quote:
Op donderdag 11 december 2008 21:19 schreef koningdavid het volgende:

Tja, daar kan je je nergens meer me associëren. Het christelijk geloof heeft ook enorm veel goede dingen gedaan natuurlijk.
De Nazi's hebben snelwegen aangelegd
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_63944262
quote:
Op donderdag 11 december 2008 19:37 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Geldt alleen de sanctie (stenigen) op de homoseksuele daad nu niet meer, omdat we nu 'beschaafd' zijn? Of gold ook de zondigheid van de daad zelf slechts voor die 'tijd en plaats' en is de daad nu niet meer zondig?

Is het nu nog steeds zondig om twee soorten gewassen naast elkaar te planten, of is dat niet meer zondig? Of betreft de tijdelijkheid alleen de sanctie op die zonde?
Terechte vragen. Sowieso zijn de sancties afgeschaft, dat waren ze ook al in Jezus' tijd.
Ook is het zaak om onderscheid te maken tussen bepaalde wetten. Niet elke oudtestamentische wet is noodzakelijkerwijs een wet om 'zonde' te bestraffen. Sommige wetten zijn er om het reine van het onreine te scheiden, en dit kan ook te maken hebben met hygiëne i.p.v. zonde.

Wat betreft het planten van twee soorten gewassen naast elkaar is het vrij duidelijk dat het hier om een soort 'reinheidswet' gaat en niet om het bestraffen van een zonde. Wat betreft homoseksuele seks wordt wel duidelijk dat het om een zonde gaat, helemaal als je andere (ook nieuwtestamentische) teksten in ogenschouw gaat nemen.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_63944355
quote:
Op donderdag 11 december 2008 19:50 schreef Masterix het volgende:

[..]

Ik ben nu te moe voor een discussie met bronnenzoekerij en zo, maar er staat me o.a. iets bij over Jonathan die David vijf (symbolische) dingen gaf, met als laatste "zijn gordel". En er gonst iets bij me na van een zin in David's lied over de liefde tussen hen die hoger was als die met vrouwen.
Voor wat ik gelezen heb over vergelijkbare culturen vind ik het heel aannemelijk dat het onderhouden van homoseksuele betrekkingen tussen strijdmakkers zeer normaal was in die tijd.

Ik denk dat ze het met elkaar deden.
Ik persoonlijk niet, maar dat wist je al.
quote:
Op donderdag 11 december 2008 19:50 schreef Masterix het volgende:
Ja zeg, Uria en Batsheba en zo.
Deze bijbelse profeet en koning heeft in het najagen van zijn lust wel gruwelijker misdaden begaan dan wat met een vriend vrijen dunkt me.
Dat ben ik met je eens. David was allesbehalve een lieverdje en heeft veel vreselijke dingen gedaan.
pi_63944746
quote:
Op donderdag 11 december 2008 21:31 schreef koningdavid het volgende:

Wat betreft homoseksuele seks wordt wel duidelijk dat het om een zonde gaat
Nope:
Many would regard "abomination," "enormous sin", etc. as particularly poor translations of the original Hebrew word which really means "ritually unclean" within an ancient Israelite era. The Greek Septuagint translation of the Hebrew Scriptures (circa 3rd century BCE) translated "to'ebah " into Greek as "bdelygma," which meant ritual impurity. If the writer(s) of Leviticus had wished to refer to a moral violation, a sin, he would have used the Hebrew word "zimah."
quote:
helemaal als je andere (ook nieuwtestamentische) teksten in ogenschouw gaat nemen.
Nope:
The Greek words Paul uses in 1 Cor. 6:9 (and 1 Timothy 1:10) are "malakos" and "arsenokoitai." "Malakos" (literally "soft") was not commonly used by Greek speakers of Paul's time in sexual contexts (nor is it today). In Paul's usage, it may be suggestive of some kind of effeminacy or weakness, but it is not a word which other speakers and writers of Greek used to refer to homosexual behavior or practitioners. "Malakos," indeed, is used in several other places in the New Testament in ways that have nothing to do with sex (e.g., Matt. 11:8 and Luke 7:25). The word's usage overall is uncommon. When "malakos" or similar words are used by other Greek speakers and writers, they are never unambiguous references to sex between males. There were plenty of other words in ancient Greek language -- "erastes," "eromenos," "paedika," "paederastes" and others -- which Paul would have had at his command. If Paul intended unequivocally to condemn all manner of sex between males, it is extremely puzzling that he didn't use words which his Greek-speaking audience would find familiar and unambiguous. Oddest of all, "arsenokoitai" is a coinage attributed to Paul, having been found by scholars nowhere else in any pre-Pauline Greek writing, and being found after Paul only in discussions of and attempts to decipher his usage.
  donderdag 11 december 2008 @ 22:06:18 #186
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_63945464
quote:
Op donderdag 11 december 2008 21:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De Nazi's hebben snelwegen aangelegd
Geen weldenkend mens hier zal ontkennen dat de Nazi's veel goede daden hebben verricht, de vraag is of dit relevant is.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 11 december 2008 @ 22:11:20 #187
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_63945676
quote:
Op donderdag 11 december 2008 21:26 schreef koningdavid het volgende:
Het christelijk geloof houdt nu eemaal ook in dat je af en toe tegen je eigen natuurdriften in moet gaan en daarboven moet staan.
Waarom proberen Christenen het dan ook aan niet-Christenen op te dringen? In allerlei vormen (als je homo bent, mag je onze kinderen geen les geven/mag je niet meedoen met ons politieke clubje/mag je niet trouwen)?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 11 december 2008 @ 22:12:39 #188
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63945723
quote:
Op donderdag 11 december 2008 22:06 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Geen weldenkend mens hier zal ontkennen dat de Nazi's veel goede daden hebben verricht, de vraag is of dit relevant is.

²
Dan kunnen we dat argument dus ook schrappen voor christenen, moslims en schoenenverkopers.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 11 december 2008 @ 22:17:06 #189
13462 BansheeBoy
pi_63945883
Ik ben in het dagelijks leven systeembeheerder en het probleem dat ik met homo's heb, en dat kan wellicht alléén perceptie zijn: is dat ik in hun ogen vaak zie dat ze net iets meer willen dan die Ms Office updates of die herinstallatie van Windows XP. Ik voel me daardoor ongemakkelijk. En als ze dan ook nog koffie (blijven) aanbieden met die ietwat krolse ogen...

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_63945927
quote:
Op donderdag 11 december 2008 22:17 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ben in het dagelijks leven systeembeheerder en het probleem dat ik met homo's heb, en dat kan wellicht alléén perceptie zijn: is dat ik in hun ogen vaak zie dat ze net iets meer willen dan die Ms Office updates of die herinstallatie van Windows XP. Ik voel me daardoor ongemakkelijk. En als ze dan ook nog koffie (blijven) aanbieden met die ietwat krolse ogen...

²
Ja alle homo's willen precies jou in je reet neuken nou goed. .
  donderdag 11 december 2008 @ 22:20:46 #191
13462 BansheeBoy
pi_63946023
quote:
Op donderdag 11 december 2008 22:18 schreef Modus het volgende:

[..]

Ja alle homo's willen precies jou in je reet neuken nou goed. .
Het is irrelevant, maar tedere Marokkaanse knullen zijn erg gewild in dat wereldje (joule).

²
pi_63946578
quote:
Op donderdag 11 december 2008 22:20 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het is irrelevant, maar tedere Marokkaanse knullen zijn erg gewild in dat wereldje (joule).

²
Ah, je voelt je door homo's benaderd zoals de gemiddelde vrouw door (hetero)mannen wordt benaderd.

Is dat een reden om een probleem met ze te hebben? Hebben vrouwen een probleem met mannen?
pi_63946995
quote:
Op donderdag 11 december 2008 22:17 schreef BansheeBoy het volgende:

²
Dus je wordt aantrekkelijk gevonden door collega's (althans, zo komt het bij jou over). Daardoor heb je meteen een hekel aan die collega's? Heb je dat bij vrouwelijke collega's die een oogje op je hebben ook? Ze zullen je niet gaan verkrachten hoor .
  donderdag 11 december 2008 @ 23:54:36 #194
13462 BansheeBoy
pi_63949349
quote:
Op donderdag 11 december 2008 22:35 schreef Pjederdy het volgende:
Is dat een reden om een probleem met ze te hebben? Hebben vrouwen een probleem met mannen?
Ik denk het wel, puur hypothetisch gezien is er nog nooit een vrouw gestopt als ik pssst riep.

²
pi_63949699
Goed, WEER de nodige bagger en off-topic geneuzel en gescheld verwijderd. Een enkeling probeert hier nog WEL een discussie over het eigenlijke onderwerp te voeren. Geef die mensen de ruimte, doe eraan mee of blijf weg. Dit topic is NIET de BansheeBoy-show en gaat ook niet over de vraag of hij een kloon is.

Als het nu niet on-topic kan, gaat -ie echt dicht. Ik vind dat ik genoeg heb gewaarschuwd.
  vrijdag 12 december 2008 @ 00:11:43 #196
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_63949779
- edit + note + bericht aan Forum Admins -

[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2008 00:18:16 (Waarschuwing negeren) ]
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_63988402
Goed, dit topic krijgt toch nog een laatste kans, in de hoop dat het wederzijdse gebash van homo's of van religie achterwege kan blijven. Ik heb nog het één en ander aan off-topic geneuzel verwijderd, om ruimte te bieden aan meer nieuwe posts. Reden om het topic te heropenen, is het onderstaande nieuwsbericht dat hier bij aansluit:
quote:
Christenen willen excuses van ProGay
De christelijke homo-organisatie RefoAnders wil dat ProGay, de organisator van homofestival Pink Christmas, zijn excuses aanbiedt voor de ,,respectloze manier wordt het kerstfeest wordt verkwanseld''. Pas daarna willen de christelijke homoseksuelen deelnemen aan een debat tijdens het homofestival.

Dat stelt voorzitter Johan Quist van RefoAnders zaterdag. Hij vindt het ongepast dat ter gelegenheid van Pink Christmas een levende homokerststal is ingericht en dat er onder meer een ,,onderbroekenfeest'' wordt georganiseerd. ,,Dat is een pure provocatie richting alle orthodoxe christenen'', stelt Quist. Collega-organisatie Christenen voor de Waarheid beraadt zich nog op deelname aan het debat.

Voorzitter Frank van Dalen van ProGay vindt dat RefoAnders met open vizier het debat in zou moeten gaan. Hij herkent zich niet in de kwalificaties van de organisatie. ,,Soms wordt iets te makkelijk geschermd met de term respectloos'', vindt Van Dalen. Volgens hem zijn er diverse manieren om invulling te geven aan het kerstfeest. ,,Het gaat ons er niet om elkaar krampachtig een andere mening op te leggen, het gaat ons erom wederzijds begrip te kweken. Die ruimte moet je elkaar bieden. Dat is ook in het belang van christelijke homo's.''

Van Dalen wijst erop dat RefoAnders subsidie krijgt van het minister Plasterk om juist een brug te bouwen tussen het geloof en homoseksualiteit. De organisatie ontvangt jaarlijks 84.000 euro subsidie.
Bron: http://www.depers.nl/binn(...)uses-van-ProGay.html

Meningen over het bovenstaande en de 'homokerstmarkt' zijn dus welkom.
pi_63988481
Sneu:
- Hysterische refo's
- Aandachttrekkende flikkers
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 13 december 2008 @ 18:56:07 #199
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_63990337
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 17:21 schreef El_Matador het volgende:
Sneu:
- Hysterische refo's
*eens is
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_63999287
Net mijn muren in de woonkamer schoongemaakt met ammonia. Alles wordt roze. Daar steekt de witte kunstboom met haar paarse ballen mooi tegen af.

Beetje LED-verlichting en vervolgens .... op naar Amsterdam. Het kost een beetje maar dan heb je ook wat. Twee heren in de kerststal laat ik niet aan mijn neus voorbij gaan.

Als er nu nog iemand tegen dit voorstel van Frank van Dalen is, dan word ik boos!
pi_63999449
RefroAnders vraagt bij voorbaat om excuses. Frank van Dalen vraag om een gesprek waarbij het gelijk niet voorop staat. Ik kies duidelijk voor de insteek van de tweede.
pi_64040122
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 17:16 schreef Elfletterig het volgende:
Goed, dit topic krijgt toch nog een laatste kans, in de hoop dat het wederzijdse gebash van homo's of van religie achterwege kan blijven. Ik heb nog het één en ander aan off-topic geneuzel verwijderd, om ruimte te bieden aan meer nieuwe posts. Reden om het topic te heropenen, is het onderstaande nieuwsbericht dat hier bij aansluit:
[..]

Bron: http://www.depers.nl/binn(...)uses-van-ProGay.html

Meningen over het bovenstaande en de 'homokerstmarkt' zijn dus welkom.
Goeie opmerking van FvD.
Dat anale krampachtige aansturen op respect mag ook wel eens afgestraft worden. Kortom: Plassterk heeft weer 84K terug in de pocket.
  maandag 15 december 2008 @ 20:54:13 #203
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_64040451
geef die 84.000 euro maar aan mij dan ik bouw al jaren bruggen tussen gelovigen en niet-gelovigen op fok
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_64040620
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 17:21 schreef El_Matador het volgende:
Sneu:
- Hysterische refo's
Mooie samenvatting.
  maandag 15 december 2008 @ 21:19:29 #205
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_64041270
quote:
Op maandag 15 december 2008 20:54 schreef SpecialK het volgende:
geef die 84.000 euro maar aan mij dan ik bouw al jaren bruggen tussen gelovigen en niet-gelovigen op fok
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de praktijk komt het daar wel op neer, mensen die geen idee hebben waar ze het over hebben, strijken het belastinggeld op, want het belang is toch wel duidelijk, men moet de homo kunnen uithangen en wel met een kerstthema. Weerzinwekkend. Ik vind dat iedereen inmiddels het recht heeft op een excuus en niet in de laatste plaats van de mod die dit topic om zeep hielp.
pi_64041420
quote:
Op maandag 15 december 2008 21:19 schreef Aoristus het volgende:, men moet de homo kunnen uithangen en wel met een kerstthema. Weerzinwekkend.
En hiermee geef je precies aan dat er blijkbaar nogal wat werk aan de winkel is. De homo uithangen heeft op een of andere manier een naargeestige bijsmaak. Misschien wil je dat eens toelichten?
  maandag 15 december 2008 @ 21:24:34 #207
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_64041446
quote:
Op maandag 15 december 2008 21:23 schreef Pjederdy het volgende:

[..]

En hiermee geef je precies aan dat er blijkbaar nogal wat werk aan de winkel is. De homo uithangen[/i] heeft op een of andere manier een naargeestige bijsmaak. Misschien wil je dat eens toelichten?
Het is naar.
pi_64041538
Wat is naar? Het feit dat iemand zich tracht te profileren, het feit dat het homo's zijn of het feit dat ze een kerststal willen uitbeelden?
  maandag 15 december 2008 @ 21:34:45 #209
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_64041818
het feit dat Amsterdam om zeep wordt geholpen door dat schorriemorrie. Is nergens voor nodig, dat kunnen ze beter in Groningen doen ofzo
pi_64041969
Ah, zijn we het toch met elkaar eens .

wel een easy way out btw
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')