Ongeveer. Jezus zegt het volgende tijdens de bergrede:quote:Op donderdag 11 december 2008 19:35 schreef wonderer het volgende:
[..]
Het is natuurlijk voor de mens om seks te hebben. OOK met mensen van hetzelfde geslacht.
En staat er in de bijbel niet dat begeren net zo goed een zonde is? Dat als je aan de zonde denkt, dat hetzelfde is als die zonde in feite uitvoeren?
De Nazi's hebben snelwegen aangelegdquote:Op donderdag 11 december 2008 21:19 schreef koningdavid het volgende:
Tja, daar kan je je nergens meer me associëren. Het christelijk geloof heeft ook enorm veel goede dingen gedaan natuurlijk.
Terechte vragen. Sowieso zijn de sancties afgeschaft, dat waren ze ook al in Jezus' tijd.quote:Op donderdag 11 december 2008 19:37 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Geldt alleen de sanctie (stenigen) op de homoseksuele daad nu niet meer, omdat we nu 'beschaafd' zijn? Of gold ook de zondigheid van de daad zelf slechts voor die 'tijd en plaats' en is de daad nu niet meer zondig?
Is het nu nog steeds zondig om twee soorten gewassen naast elkaar te planten, of is dat niet meer zondig? Of betreft de tijdelijkheid alleen de sanctie op die zonde?
Ik persoonlijk niet, maar dat wist je al.quote:Op donderdag 11 december 2008 19:50 schreef Masterix het volgende:
[..]
Ik ben nu te moe voor een discussie met bronnenzoekerij en zo, maar er staat me o.a. iets bij over Jonathan die David vijf (symbolische) dingen gaf, met als laatste "zijn gordel". En er gonst iets bij me na van een zin in David's lied over de liefde tussen hen die hoger was als die met vrouwen.
Voor wat ik gelezen heb over vergelijkbare culturen vind ik het heel aannemelijk dat het onderhouden van homoseksuele betrekkingen tussen strijdmakkers zeer normaal was in die tijd.
Ik denk dat ze het met elkaar deden.
![]()
Dat ben ik met je eens. David was allesbehalve een lieverdje en heeft veel vreselijke dingen gedaan.quote:Op donderdag 11 december 2008 19:50 schreef Masterix het volgende:
Ja zeg, Uria en Batsheba en zo.
Deze bijbelse profeet en koning heeft in het najagen van zijn lust wel gruwelijker misdaden begaan dan wat met een vriend vrijen dunkt me.
Nope:quote:Op donderdag 11 december 2008 21:31 schreef koningdavid het volgende:
Wat betreft homoseksuele seks wordt wel duidelijk dat het om een zonde gaat
Nope:quote:helemaal als je andere (ook nieuwtestamentische) teksten in ogenschouw gaat nemen.
Geen weldenkend mens hier zal ontkennen dat de Nazi's veel goede daden hebben verricht, de vraag is of dit relevant is.quote:Op donderdag 11 december 2008 21:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De Nazi's hebben snelwegen aangelegd
Waarom proberen Christenen het dan ook aan niet-Christenen op te dringen? In allerlei vormen (als je homo bent, mag je onze kinderen geen les geven/mag je niet meedoen met ons politieke clubje/mag je niet trouwen)?quote:Op donderdag 11 december 2008 21:26 schreef koningdavid het volgende:
Het christelijk geloof houdt nu eemaal ook in dat je af en toe tegen je eigen natuurdriften in moet gaan en daarboven moet staan.
Dan kunnen we dat argument dus ook schrappen voor christenen, moslims en schoenenverkopers.quote:Op donderdag 11 december 2008 22:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Geen weldenkend mens hier zal ontkennen dat de Nazi's veel goede daden hebben verricht, de vraag is of dit relevant is.²
Ja alle homo's willen precies jou in je reet neuken nou goed.quote:Op donderdag 11 december 2008 22:17 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ben in het dagelijks leven systeembeheerder en het probleem dat ik met homo's heb, en dat kan wellicht alléén perceptie zijn: is dat ik in hun ogen vaak zie dat ze net iets meer willen dan die Ms Office updates of die herinstallatie van Windows XP. Ik voel me daardoor ongemakkelijk. En als ze dan ook nog koffie (blijven) aanbieden met die ietwat krolse ogen...²
Het is irrelevant, maar tedere Marokkaanse knullen zijn erg gewild in dat wereldje (joule).quote:Op donderdag 11 december 2008 22:18 schreef Modus het volgende:
[..]
Ja alle homo's willen precies jou in je reet neuken nou goed..
Ah, je voelt je door homo's benaderd zoals de gemiddelde vrouw door (hetero)mannen wordt benaderd.quote:Op donderdag 11 december 2008 22:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is irrelevant, maar tedere Marokkaanse knullen zijn erg gewild in dat wereldje (joule).²
Dus je wordt aantrekkelijk gevonden door collega's (althans, zo komt het bij jou over). Daardoor heb je meteen een hekel aan die collega's? Heb je dat bij vrouwelijke collega's die een oogje op je hebben ook? Ze zullen je niet gaan verkrachten hoorquote:Op donderdag 11 december 2008 22:17 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ben in het dagelijks leven systeembeheerder en het probleem dat ik met homo's heb, en dat kan wellicht alléén perceptie zijn: is dat ik in hun ogen vaak zie dat ze net iets meer willen dan die Ms Office updates of die herinstallatie van Windows XP. Ik voel me daardoor ongemakkelijk. En als ze dan ook nog koffie (blijven) aanbieden met die ietwat krolse ogen...²
Ik denk het wel, puur hypothetisch gezien is er nog nooit een vrouw gestopt als ik pssst riep.quote:Op donderdag 11 december 2008 22:35 schreef Pjederdy het volgende:
Is dat een reden om een probleem met ze te hebben? Hebben vrouwen een probleem met mannen?
Bron: http://www.depers.nl/binn(...)uses-van-ProGay.htmlquote:Christenen willen excuses van ProGay
De christelijke homo-organisatie RefoAnders wil dat ProGay, de organisator van homofestival Pink Christmas, zijn excuses aanbiedt voor de ,,respectloze manier wordt het kerstfeest wordt verkwanseld''. Pas daarna willen de christelijke homoseksuelen deelnemen aan een debat tijdens het homofestival.
Dat stelt voorzitter Johan Quist van RefoAnders zaterdag. Hij vindt het ongepast dat ter gelegenheid van Pink Christmas een levende homokerststal is ingericht en dat er onder meer een ,,onderbroekenfeest'' wordt georganiseerd. ,,Dat is een pure provocatie richting alle orthodoxe christenen'', stelt Quist. Collega-organisatie Christenen voor de Waarheid beraadt zich nog op deelname aan het debat.
Voorzitter Frank van Dalen van ProGay vindt dat RefoAnders met open vizier het debat in zou moeten gaan. Hij herkent zich niet in de kwalificaties van de organisatie. ,,Soms wordt iets te makkelijk geschermd met de term respectloos'', vindt Van Dalen. Volgens hem zijn er diverse manieren om invulling te geven aan het kerstfeest. ,,Het gaat ons er niet om elkaar krampachtig een andere mening op te leggen, het gaat ons erom wederzijds begrip te kweken. Die ruimte moet je elkaar bieden. Dat is ook in het belang van christelijke homo's.''
Van Dalen wijst erop dat RefoAnders subsidie krijgt van het minister Plasterk om juist een brug te bouwen tussen het geloof en homoseksualiteit. De organisatie ontvangt jaarlijks 84.000 euro subsidie.
*eens isquote:Op zaterdag 13 december 2008 17:21 schreef El_Matador het volgende:
Sneu:
- Hysterische refo's
- Aandachttrekkende flikkers
Goeie opmerking van FvD.quote:Op zaterdag 13 december 2008 17:16 schreef Elfletterig het volgende:
Goed, dit topic krijgt toch nog een laatste kans, in de hoop dat het wederzijdse gebash van homo's of van religie achterwege kan blijven. Ik heb nog het één en ander aan off-topic geneuzel verwijderd, om ruimte te bieden aan meer nieuwe posts. Reden om het topic te heropenen, is het onderstaande nieuwsbericht dat hier bij aansluit:
[..]
Bron: http://www.depers.nl/binn(...)uses-van-ProGay.html
Meningen over het bovenstaande en de 'homokerstmarkt' zijn dus welkom.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
Mooie samenvatting.quote:Op zaterdag 13 december 2008 17:21 schreef El_Matador het volgende:
Sneu:
- Hysterische refo's
- Aandachttrekkende flikkers
quote:Op maandag 15 december 2008 20:54 schreef SpecialK het volgende:
geef die 84.000 euro maar aan mij dan ik bouw al jaren bruggen tussen gelovigen en niet-gelovigen op fokIn de praktijk komt het daar wel op neer, mensen die geen idee hebben waar ze het over hebben, strijken het belastinggeld op, want het belang is toch wel duidelijk, men moet de homo kunnen uithangen en wel met een kerstthema. Weerzinwekkend. Ik vind dat iedereen inmiddels het recht heeft op een excuus en niet in de laatste plaats van de mod die dit topic om zeep hielp.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De voorzitter zegt:Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
En hiermee geef je precies aan dat er blijkbaar nogal wat werk aan de winkel is. De homo uithangen heeft op een of andere manier een naargeestige bijsmaak. Misschien wil je dat eens toelichten?quote:Op maandag 15 december 2008 21:19 schreef Aoristus het volgende:, men moet de homo kunnen uithangen en wel met een kerstthema. Weerzinwekkend.
Het is naar.quote:Op maandag 15 december 2008 21:23 schreef Pjederdy het volgende:
[..]
En hiermee geef je precies aan dat er blijkbaar nogal wat werk aan de winkel is. De homo uithangen[/i] heeft op een of andere manier een naargeestige bijsmaak. Misschien wil je dat eens toelichten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |