Bronquote:AMSTERDAM - RefoAnders, een organisatie die zich inzet voor Bijbelse normen en waarden, wil dat de gemeente Amsterdam de Roze kerstmarkt verbiedt.
In een protestbrief maakt de organisatie bezwaar tegen het plan van ProGay om in Amsterdam een homokerstfeest te vieren. Volgens RefoAnders wordt de draak gestoken met het Bijbelse kerstverhaal.
Vooral de levende kerststal met afwisselend twee Jozefs en twee Maria’s, stuit op verzet. Volgens CFT en RefoAnders wordt daarmee de spot gedreven met ‘een van de kernbegrippen van het Evangelie, namelijk de komst van God naar de aarde, in de persoon van Jezus Christus’.
“Door Jozef en Maria neer te zetten als homoseksuelen, wordt verknipte menselijke fantasie toegevoegd aan de geschiedenis uit de Bijbel”, schrijft CFT in een persbericht.
Pink Christmas duurt van 18 tot 28 december. In een kerk aan de Keizersgracht wordt een Roze kerstmis gehouden, er is een expositie over kerstbomen te zien en voor geïnteresseerden zijn er de Roze Filmdagen met diverse homofilms.
Nee, dat is ook te gek voor woorden. Je kunt gewoon niet zomaar verknipte menselijke fantasie toevoegen aan de geschiedenis uit de Bijbel, waarin steden worden verzengd, mensen worden opgehangen, de ongelovigen afgeslacht, onschuldige schapenherders worden gemarteld om aan te tonen dat de duivel een mietje is, etcetera, etcetera. Dan getuigt het inderdaad van geen respect daar verknipte menselijke fantasie aan toe te voegen.quote:“Door Jozef en Maria neer te zetten als homoseksuelen, wordt verknipte menselijke fantasie toegevoegd aan de geschiedenis uit de Bijbel”, schrijft CFT in een persbericht.
Met Johannes zeker? Dat is ook zo'n platgetreden pad, Jezus als pederast, het kan – heel misschien – of misschien was-ie wel biseksueel omdat hij ook al een verhouding met Maria Magdalena zou hebben gehad. We zullen het nooit weten. Elke ketter heeft z'n letter.quote:
Bovendien maakt hun almachtige onzichtbare vriendje die markt toch gewoon met grond gelijk. Dat heeft hij al welleens eerder gedaan met grotere gebieden dus een paar gebedjes en dat is zo weer geregeld.quote:Op maandag 8 december 2008 12:07 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, dat is ook te gek voor woorden. Je kunt gewoon niet zomaar verknipte menselijke fantasie toevoegen aan de geschiedenis uit de Bijbel, waarin steden worden verzengd, mensen worden opgehangen, de ongelovigen afgeslacht, onschuldige schapenherders worden gemarteld om aan te tonen dat de duivel een mietje is, etcetera, etcetera. Dan getuigt het inderdaad van geen respect daar verknipte menselijke fantasie aan toe te voegen.
Ik denk dat zelfs maar bar weinig homo's zijn die dat echt begrijpen, heb ik zo het idee.quote:Op maandag 8 december 2008 12:08 schreef patatmetfriet het volgende:
Aan de andere kant... Een homo-kerststal... WHY?!
Idd, slaat echt nergens op.quote:Op maandag 8 december 2008 12:08 schreef patatmetfriet het volgende:
De "absolute waarheid" van God's woord word tegenwoordig democratisch bepaald?quote:Op maandag 8 december 2008 12:08 schreef Iblis het volgende:
[..]
Het is echter nooit de meerderheidsopvatting geweest.
Neeneeneeneenee, God werkt tegenwoordig via mensen.quote:Op maandag 8 december 2008 12:09 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Bovendien maakt hun almachtige onzichtbare vriendje die markt toch gewoon met grond gelijk. Dat heeft hij al welleens eerder gedaan met grotere gebieden dus een paar gebedjes en dat is zo weer geregeld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Nee hoor, maar de referentie is Johannes 19:26:quote:Op maandag 8 december 2008 12:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De "absolute waarheid" van God's woord word tegenwoordig democratisch bepaald?
ἠγάπα betekent hier houden van, maar wordt met name gebruikt voor het houden van in familieverband. De bekende kwestie van de vele Griekse woorden voor liefde: Agape, eros, philia. Als het NT zegt ‘Heb uw naaste lief als uzelf’, dan wordt daarvoor ook agape gebruikt, en niet eros, dat laatste zou een meer een orgie impliceren.quote:Ἰησοῦς οὖν ἰδὼν τὴν μητέρα καὶ τὸν μαθητὴν παρεστῶτα ὃν ἠγάπα, λέγει τῇ μητρί, Γύναι, ἴδε ὁ υἱός σου. (Toen Jezus zijn moeder zag staan, en bij haar de leerling van wie hij veel hield, zei hij tegen zijn moeder: ‘Dat is uw zoon.)
Dat is ook het eeste was ik dacht. En dan komt er ook een homo-pasen, homo-pinksteren,quote:Op maandag 8 december 2008 12:08 schreef patatmetfriet het volgende:
Is er al een homo-religie?quote:Op maandag 8 december 2008 12:36 schreef Suko het volgende:
[..]
Dat is ook het eeste was ik dacht. En dan komt er ook een homo-pasen, homo-pinksteren,
homo-suikerfeest (), homo-sinterklaas, homo-drie koningen, homo-carnaval, homo-hemelvaart, homo-Sint Maarten, homo-Goede Vrijdag etc etc etc...ze willen toch als gewoon worden gezien, niet uitgezonderd? Of gaan ze allemaal weer in één grote kast en daar die feestjes vieren.
Ja, waarin Jozef en Marius een zoontje adopteerden.quote:Op maandag 8 december 2008 12:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Is er al een homo-religie?
De Bijbel is geen geschiedenis, maar mythologiequote:“Door Jozef en Maria neer te zetten als homoseksuelen, wordt verknipte menselijke fantasie toegevoegd aan de geschiedenis uit de Bijbel”, schrijft CFT in een persbericht.
Hallo, ik weet niet wie die kerstmarkt heeft georganiseerd, maar ik ben het niet geweest hoor. Om dan te stellen dat homo's hun acceptatie in de maatschappij zelf tegenwerken is nogal simpelquote:Op maandag 8 december 2008 12:51 schreef PDOA het volgende:
Mooi, verbieden die handel. Dat je homo bent: okee, maar overal aparte evenementen voor organiseren? Wat is er mis met een 'gewone' kerstmarkt? Voelen die flikkers zich daar niet thuis ofzo?? En daarna klagen in de media dat ze niet worden geaccepteerd in de maatschappij. Nee, jullie doen het toch echt zelf hoor.
quote:Op maandag 8 december 2008 12:51 schreef PDOA het volgende:
Mooi, verbieden die handel. Dat je gelovig bent: okee, maar overal aparte evenementen voor organiseren? Wat is er mis met een 'gewone' markt? Voelen die refo's zich daar niet thuis ofzo?? En daarna klagen in de media dat ze niet worden geaccepteerd in de maatschappij. Nee, jullie doen het toch echt zelf hoor.
Wat een onzin, ik accepteer ze gewoon hoor. Er bestaan geen 'gewone' kerstmarkten. Laat iedereen kerst of kerstmarkten toch vieren hoe hij zelf wil. Jij hebt er toch geen last van als zij die kerstmarkt zo vieren?quote:Op maandag 8 december 2008 12:51 schreef PDOA het volgende:
Mooi, verbieden die handel. Dat je homo bent: okee, maar overal aparte evenementen voor organiseren? Wat is er mis met een 'gewone' kerstmarkt? Voelen die flikkers zich daar niet thuis ofzo?? En daarna klagen in de media dat ze niet worden geaccepteerd in de maatschappij. Nee, jullie doen het toch echt zelf hoor.
Kerst heeft al lang niets meer te maken met het feit of je gelovig bent, aangezien het door bijna iedereen wordt gevierd: gelovigen, atheisten, agnosten etc.quote:
Ja het is in natuurlijk van de zotte dat mensen in dit land zomaar denken dat ze feesten voor bepaalde doelgroepen mogen organiseren.quote:Op maandag 8 december 2008 12:51 schreef PDOA het volgende:
Dat is geen argument tegen een homo-marktquote:Op maandag 8 december 2008 13:14 schreef PDOA het volgende:
[..]
Kerst heeft al lang niets meer te maken met het feit of je gelovig bent, aangezien het door bijna iedereen wordt gevierd: gelovigen, atheisten, agnosten etc.
Het moet niet gekker worden nee!quote:Op maandag 8 december 2008 13:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja het is in natuurlijk van de zotte dat mensen in dit land zomaar denken dat ze feesten voor bepaalde doelgroepen mogen organiseren.
Niet alleen gewoon voor jongeren, maar ook nog eens voor gelovige jongeren! Dat gaat wel heel ver hoor.quote:Op maandag 8 december 2008 13:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het moet niet gekker worden nee!Straks krijgen we nog een EO-jongerendag!
Ik zie geen probleem in het provoceren van homo-onverdraagzaamheid.quote:Op maandag 8 december 2008 13:38 schreef speknek het volgende:
Je weet dat het Christendom onverdraagzaam is jegens homo's, je weet dat de kerststal heilig is, dan is dit gewoon een provocatie.
Omdat de homohatende christen fascisten uit hun tent gelokt en te kijk gezet dienen te worden. Zij zijn zelf een minderheid (net als homo's) en hun rechten zijn afhankelijk van de rechten van andere minderheden.quote:Op maandag 8 december 2008 13:38 schreef speknek het volgende:
Ik kan me eerlijk gezegd best voorstellen dat de refojongeren zich gepiepeld voelen. Je weet dat het Christendom onverdraagzaam is jegens homo's, je weet dat de kerststal heilig is, dan is dit gewoon een provocatie. En een vrij nutteloze daarbij. Waarom zou je dat willen?
Dat is op zich ook wel waar. Maar om het nou tijdens kerst te doen..quote:Op maandag 8 december 2008 13:41 schreef Monidique het volgende:
Ik zie geen probleem in het provoceren van homo-onverdraagzaamheid.
Homo's mogen alleen in juli een kerstmarkt organiseren? Daar zullen veel gelovige homo;s moeite mee hebben denk ik....quote:Op maandag 8 december 2008 13:47 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat is op zich ook wel waar. Maar om het nou tijdens kerst te doen..
Ja zo ging dat altijd. Zat bij zo'n grefomeisje in de klas, altijd leuke discussies over sex voor het huwelijk bijvoorbeeld. Zij deed daar niet aan, maar we moesten respect voor haar keuze hebben en ze wilde er niet verder over praten. Vervolgens begon ze wel tegen ons de zeggen dat het slecht was dat we het deden en het niet mocht. Dus wij zo, ja maar dat is onze keuze, daar moet je dan ook respect voor hebben, maar dat had ze nietquote:Op maandag 8 december 2008 13:51 schreef Pappie_Culo het volgende:
Maar we moeten wel respect voor ze hebben hoor, ook al hebben zij voor niemand respect behalve zichzelf
't Is dat ik te lui ben om een lemming te maken...quote:COC wil verbod grefo kerstmusical
't Is niet aan religieuzen om zich het fenomeen musical toe te eigenen en het te perverteren met religieuze sprookjesmoraal, aldus een woordvoerder.
Waarmee je dus wilt zeggen dat refo's nichten zijn?quote:Op maandag 8 december 2008 16:01 schreef One_of_the_few het volgende:
als er iets nichterig is, dan is het een kerstmarkt wel. organiseren homo's een homo achtige markt--> probleem. Organiseren refo's een homo achtige markt --> 'normaal'
De logica ontbreekt weer eens volledig bij de refo's.
ik zat er over te denken om die conclusie in 1 post te doen.quote:Op maandag 8 december 2008 16:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waarmee je dus wilt zeggen dat refo's nichten zijn?
Als je dit over moslims zou zeggen, dan schreeuwt iedereen weer moord en brand.quote:Op maandag 8 december 2008 13:51 schreef Pappie_Culo het volgende:
-edit-
Christentuig.
Maar we moeten wel respect voor ze hebben hoor, ook al hebben zij voor niemand respect behalve zichzelf
't Is er wel een mooie tijd voor.quote:Op maandag 8 december 2008 13:47 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat is op zich ook wel waar. Maar om het nou tijdens kerst te doen..
Ik hoor geen moslims klagen over de verkrachting van kerst.quote:Op maandag 8 december 2008 16:57 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als je dit over moslims zou zeggen, dan schreeuwt iedereen weer moord en brand.
Die klagen uberhaupt niet over verkrachting.quote:Op maandag 8 december 2008 17:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik hoor geen moslims klagen over de verkrachting van kerst.
Fitness, met de Men's Health als bijbel en de Gym als kerkquote:Op maandag 8 december 2008 12:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Is er al een homo-religie?
En ja hoor, als het JohnDope niet is. Die komt hier natuurlijk even langs om er een anti-moslim discussie van te maken. Als het om een moslim-organisatie zou gaan die een roze reis naar Mekka wil verbieden, is je opmerking gepast.quote:
Ja, stel je voor dat je straks gedwongen bent homo te zijn.quote:Op maandag 8 december 2008 19:11 schreef Aoristus het volgende:
Goed idee, al was men al van plan om enkel en alleen in de Vaselinestraat te blijven, vind ik het een slecht teken dat de verhomoïsering ongebreideld maar zijn gang kan blijven gaan om Amsterdam te beschampen met allerlei pro-homo vuiligheid. -edit-
Ik heb nooit last van moslims. Alleen van christenen eigenlijk.quote:
Erger, homotolerantquote:Op maandag 8 december 2008 19:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ja, stel je voor dat je straks gedwongen bent homo te zijn.
Want zodra je voor je eigen subcultuurtje een feestje organiseert, verdien je geen gelijke behandeling meer?quote:Op maandag 8 december 2008 20:05 schreef McKillem het volgende:
Intussen natuurlijk verschikkelijk onlogisch. Homo's willen gelijke behandeling DUS gaan ze zichzelf wegzetten als iets aparts door dit soort onzin.
Homo logica?
Als minderheid heb je de vrijheid je te gedragen als de meerderheid.quote:Op maandag 8 december 2008 20:13 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Want zodra je voor je eigen subcultuurtje een feestje organiseert, verdien je geen gelijke behandeling meer?
Hetero logica?
quote:Op maandag 8 december 2008 20:13 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Want zodra je voor je eigen subcultuurtje een feestje organiseert, verdien je geen gelijke behandeling meer?
Hetero logica?
en de vrijheid om het niet te doen.quote:Op maandag 8 december 2008 20:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als minderheid heb je de vrijheid je te gedragen als de meerderheid.
Geen idee, maar mijn zegen heb je als je er zin in hebt.quote:Op maandag 8 december 2008 20:30 schreef McKillem het volgende:
Je ziet mij met mijn hoofd schuddend en met veel bombarie door de grachten van Amsterdam gaan?
Jaloers?quote:Als er iets met homo's is echter word dat altijd breed uitgemeten in het nieuws geflikkert, en niemand die zich er tegen verzet dus kennelijk is die aandacht nog tof ook.
quote:De NOS gaat geen beelden meer van de Gay Pride uitzenden als een van hun items over homo's gaat. Na ingrijpen van de NOS Ombudsman is er een memo verzonden aan de gehele redactie van de NOS. Hierin stond dat dit ongepast is en niet meer mag gebeuren. bron
Dat vind ik weldegelijk.quote:Op maandag 8 december 2008 20:37 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Geen idee, maar mijn zegen heb je als je er zin in hebt.
Maar het punt is dát recht hebben op acceptatie en gelijke behandeling NIET afhangt van het organiseren van dingetjes binnen het eigen subcultuurtje.
[..]
Ja donders.quote:Jaloers?
Ah, vooruitgang.quote:Overigens:
[..]
Een homokerstmarkt of homo's uitgedost op een boot zijn niet representatief voor homo's in het algemeen.quote:Op maandag 8 december 2008 20:05 schreef McKillem het volgende:
Intussen natuurlijk verschikkelijk onlogisch. Homo's willen gelijke behandeling DUS gaan ze zichzelf wegzetten als iets aparts door dit soort onzin.
Homo logica?
En dan vind je het prima als mensen je vies vinden, weigeren jou te trouwen, je ontslaan als je wil lesgeven op een school, je in elkaar rossen omdat je hoofd hen niet aanstaat? Dat heb je dan simpelweg aan jezelf en je lange-haar-gedrag te danken? Zoals het meisje met het korte rokje erom vraagt verkracht te worden?quote:Op maandag 8 december 2008 20:45 schreef McKillem het volgende:
Dat vind ik weldegelijk.
Ik word ook vaag aangekeken om mijn lange haar immers.
Dat weet je als je je extreem gaat gedragen.
Als je dat al extreem vindtquote:Een gay kerstfeest of die hele parade valt daar ook onder.
Jammer dat de burgerlijke homo's eerst moesten gaan klagen bij de NOS over die continue cliché beelden voordat dat memo 's rondging.quote:Ah, vooruitgang.
En al zou dat wél zo zijn...quote:Op maandag 8 december 2008 20:54 schreef schatje het volgende:
Een homokerstmarkt of homo's uitgedost op een boot zijn niet representatief voor homo's in het algemeen.
Eindelijk, hopen dat ze nog ergens wat stock materiaal hebben van gasten die er niet roze&opzichtig bijlopen...quote:Op maandag 8 december 2008 20:37 schreef DennisMoore het volgende:
De NOS gaat geen beelden meer van de Gay Pride uitzenden als een van hun items over homo's gaat.
Het eeuwenoude argument tegen intolerantie: het kan iedereen overkomen.quote:Op maandag 8 december 2008 19:11 schreef Aoristus het volgende:
Goed idee, al was men al van plan om enkel en alleen in de VaselineKerkstraat te blijven, vind ik het een slecht teken dat de verhomoïsering kerstening ongebreideld maar zijn gang kan blijven gaan om Amsterdam te beschampen met allerlei pro-homochristen vuiligheid. Flikker op !
...aldus Robin Williams, iig:quote:
quote:And some people say Jesus wasn't Jewish; yes of course he was Jewish. 30 years old, single, lives with his parents, come on! He takes his father's business, his mom thought he was God's gift, he's Jewish, give it up!
Iedereen verdient gelijke behandeling. Maar als je elk feest gaat gebruiken om je eigen subcultuurquote:Op maandag 8 december 2008 20:13 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Hetero logica?
Wie is 'je' in deze? Graag enige duidelijkheid. Val ik ook onder 'je'?quote:Op maandag 8 december 2008 23:15 schreef Specularium het volgende:
Iedereen verdient gelijke behandeling. Maar als je elk feest gaat gebruiken om je eigen subcultuur
te promoten moet je niet raar opkijken als mensen je dan uiteindelijk ook als aparte groep gaan behandelen.
Ja, het is toch wat hè? Je zult toch eens tolerant staan tegenover mensen die geen exacte kloon van jou zijn.quote:Op maandag 8 december 2008 19:51 schreef Aoristus het volgende:
Erger, homotolerant
Homofobie en homodiscriminatie verdiénen keiharde repliek en disrespect.quote:Op maandag 8 december 2008 23:23 schreef Aoristus het volgende:
Jij trollt elke homokritische post. Ga jij maar eens op je bek
Zoals ik al schreef: geldt omgekeerd ook.quote:Op maandag 8 december 2008 23:35 schreef Aoristus het volgende:
Geld dat ook voor de beledigingen van DennisMoore, of heb je je oordeel al klaar?
Refo's willen verbod homokerstmarkt
'Je' zijn diegenen die menen hun geaardheid op haast carnavaleske wijze te moeten uitdragen (promoten).quote:Op maandag 8 december 2008 23:16 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Wie is 'je' in deze? Graag enige duidelijkheid. Val ik ook onder 'je'?
En hoever mag dat 'apart behandelen' van jou gaan? En wat is 'promoten'? Valt daar alleen het organiseren al onder, of is het pas promoten als de NOS er zendtijd mee wil vullen?
Oh, je doelt op de deelnemers aan het Zomercarnaval, MTV clips, adult entertainment etc?quote:Op maandag 8 december 2008 23:46 schreef Specularium het volgende:
'Je' zijn diegenen die menen hun geaardheid op haast carnavaleske wijze te moeten uitdragen (promoten).
Te makkelijk. Er is geen oorzakelijk verband. De actie is legaal, de reactie is dat niet.quote:Maar het is actie reactie.
Wie bepaalt of iets nodig is of niet?quote:Maar de provocatie is ook onnodig.
Er blijven mensen die zwakzinnig genoeg zijn om homo's slechts te 'accepteren' wanneer ze homo's niet meer waarnemen. Er blijven mensen die zwakzinnig genoeg zijn om alles te veroordelen dat 'anders' is. Fuck 'm.quote:En zolang dit soort feesten er zijn zullen er genoeg mensen zijn die homo's niet als normale groep zien
maar altijd als dat stelletje provocerende excentriekelingen.
Ik ben geen jurist, vandaar. Maar maak dezelfde opmerkingen nog eens en vervang dan 'homo' door 'jood' en kijk wat er gebeurt?quote:Op maandag 8 december 2008 23:51 schreef Aoristus het volgende:
Ongeveer telt niet in de wet, dus ook hier niet
Kerst is immers een islamitisch feestquote:Op maandag 8 december 2008 17:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik hoor geen moslims klagen over de verkrachting van kerst.
Vieren ze de geboorte van een belangrijke profeet van ze nietquote:Op maandag 8 december 2008 23:58 schreef cultheld het volgende:
Kerst is immers een islamitisch feest.
Er is niemand die jou hoeft te vermaken, dat is jouw misvatting. Het zou goed zijn als de mod eens zou optreden tegen zulk wangedrag van jou en de jouwen. Je beledigingen spreken voor zich.quote:Op dinsdag 9 december 2008 00:03 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Oh, puhlease. Als je continue getroll joden betrof ipv homo's had je je waarschijnlijk op 't bureau kunnen verantwoorden, en had je hier al láng een enkele Stormfront ontvangen.
BansheeBoypoedel was tenminste nog grappig. Jij bent slechts een humorloze troll, niet waard zijn sandalen te likken.
Sommigen stellen dat Soera 97 sporen van de kerstnacht laat zien. Omstreden theorie uiteraard.quote:Op maandag 8 december 2008 23:58 schreef cultheld het volgende:
Kerst is immers een islamitisch feest.
Dat doe je dan maar in het NWS-feedbacktopic, maar niet hier.quote:Op maandag 8 december 2008 23:50 schreef DennisMoore het volgende:
Wanneer die andere 'mening' druipt van de haat, en zo ongeveer strafbaar wordt volgens de Nederlandse wet, zal ik die blijven 'bashen'.
Die trivialisering help je zelf te veroorzaken. Ik zie niks anders dan het heen en weer smijten voor vooroordelen en flauwe opmerkingen.quote:Op dinsdag 9 december 2008 00:01 schreef Aoristus het volgende:
Mod, trivialisering treedt op. Dat betekent dat de homo het niet kan winnen op basis van argumenten. Doe je daar wat aan?
'Kritiek' is slechts jouw eufemisme voor 'haat'.quote:Op dinsdag 9 december 2008 00:10 schreef Aoristus het volgende:
Wederom een veronderstelling. Ik haat jullie niet, jullie maken mij een hater. Als er geen kritiek mogelijk is, dan krijgt fascisme een kans. Volgens mij is het Anne Frank geweest die deze wijze woorden sprak.
Dat is waar.quote:Op dinsdag 9 december 2008 00:10 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Wederom een veronderstelling. Ik haat jullie niet, jullie maken mij een hater. Als er geen kritiek mogelijk is, dan krijgt fascisme een kans. Volgens mij is het Anne Frank geweest die deze wijze woorden sprak.
Mja, en zelfs de kerststal is al niet echt christelijk, méér stal dan slechts een kribbe staat er volgens mij niet in de bijbel. Os en ezel zijn verzinsels.quote:Op dinsdag 9 december 2008 00:09 schreef wonderer het volgende:
Afgezien van die kerststal, wat is er Christelijk aan zo'n markt? De kerstballen?
Leuke straatfeestenquote:
AMSTERDAM - De gemeente krijgt er een kerstattractie bij: Pink Christmas. Van 18 tot 28 december zal de stad er voor een deel roze uitzien. Zo komt er op 21 december een grote kerstmarkt op het Pink Christmas Square, plus een levende kerststal met Josefs en Maria's en een roze kerstbomenexpositie.
Ook kan worden geshopt bij roze winkeliers, zijn er roze filmdagen en tentoonstellingen en zal eerste kerstdag roze worden gevierd.
Het programma is uitgebreid en moet, aldus de organiserende Stichting ProGay, de zomerse Gay Pride op termijn evenaren. ''We hebben niet de illusie dat dat nu al zal gebeuren. Nu moet je de markt gewoon zien als een leuk straatfeest,'' aldus ProGay-voorzitter Frank van Dalen.
Of de roze kerstmarkt in de Reguliersdwarsstraat zal zijn, is nog niet zeker. Stadsdeel Centrum heeft het Thorbeckeplein geopperd. Van Dalen: ''We zijn erover in gesprek. Van onze achterban hebben we begrepen dat men zich daar minder thuisvoelt, omdat het er volstrekt heterogericht is en sommigen er ook incidenten hebben meegemaakt.'' (HET PAROOL)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |