abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63847495
quote:
AMSTERDAM - RefoAnders, een organisatie die zich inzet voor Bijbelse normen en waarden, wil dat de gemeente Amsterdam de Roze kerstmarkt verbiedt.

In een protestbrief maakt de organisatie bezwaar tegen het plan van ProGay om in Amsterdam een homokerstfeest te vieren. Volgens RefoAnders wordt de draak gestoken met het Bijbelse kerstverhaal.

Vooral de levende kerststal met afwisselend twee Jozefs en twee Maria’s, stuit op verzet. Volgens CFT en RefoAnders wordt daarmee de spot gedreven met ‘een van de kernbegrippen van het Evangelie, namelijk de komst van God naar de aarde, in de persoon van Jezus Christus’.

“Door Jozef en Maria neer te zetten als homoseksuelen, wordt verknipte menselijke fantasie toegevoegd aan de geschiedenis uit de Bijbel”, schrijft CFT in een persbericht.

Pink Christmas duurt van 18 tot 28 december. In een kerk aan de Keizersgracht wordt een Roze kerstmis gehouden, er is een expositie over kerstbomen te zien en voor geïnteresseerden zijn er de Roze Filmdagen met diverse homofilms.
Bron

Dus andere mensen drijven ergens de spot mee? Dus er wordt verknipte menselijke fantasie toegevoegd aan de geschiedenis verhalen uit de Bijbel? Wat is daar erg aan?

Absurd dat er direct weer wordt geschreeuwd om een verbod. Het onvermogen van de refo's om over hun ideeën met anderen te communiceren uit zich weer eens in een autoritaire stuiptrekking.
"Independence is my happiness, and I view things as they are, without regard to place or person; my country is the world, and my religion is to do good." -- Thomas Paine, The Rights of Man
  maandag 8 december 2008 @ 12:04:13 #2
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63847609
Jesus was toch ook homo...?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 8 december 2008 @ 12:05:10 #3
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63847627
Alhoewel ik de kerstmarkt ook suf vind – het was omdat Kerst zo’n heteroseksueel feest was – en ik het eng vind om de geschiedenis en verhalen aan te passen aan je eigen levensovertuigingen, is een verbod ook weer de volledig foute reactie.

Hoe kunnen dit soort mensen toch altijd maar om een verbod schreeuwen zonder in te zien dat ze zo hun eigen grondrechten inperken. De fantasie verknipt noemen is ook kenmerkend voor iets wat ik bijna een verknipte wereldopvatting zou noemen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_63847639
Ze mogen tegen zijn, maar de gemeente zal echt geen gehoor geven aan hun eis dat de kerstmarkt moet worden afgeblazen.
pi_63847680
quote:
“Door Jozef en Maria neer te zetten als homoseksuelen, wordt verknipte menselijke fantasie toegevoegd aan de geschiedenis uit de Bijbel”, schrijft CFT in een persbericht.
Nee, dat is ook te gek voor woorden. Je kunt gewoon niet zomaar verknipte menselijke fantasie toevoegen aan de geschiedenis uit de Bijbel, waarin steden worden verzengd, mensen worden opgehangen, de ongelovigen afgeslacht, onschuldige schapenherders worden gemarteld om aan te tonen dat de duivel een mietje is, etcetera, etcetera. Dan getuigt het inderdaad van geen respect daar verknipte menselijke fantasie aan toe te voegen.
pi_63847689
Aan de andere kant... Een homo-kerststal... WHY?!
  maandag 8 december 2008 @ 12:08:49 #7
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63847706
quote:
Op maandag 8 december 2008 12:04 schreef Re het volgende:
Jesus was toch ook homo...?
Met Johannes zeker? Dat is ook zo'n platgetreden pad, Jezus als pederast, het kan – heel misschien – of misschien was-ie wel biseksueel omdat hij ook al een verhouding met Maria Magdalena zou hebben gehad. We zullen het nooit weten. Elke ketter heeft z'n letter.

Het is echter nooit de meerderheidsopvatting geweest.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 8 december 2008 @ 12:08:52 #8
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_63847708
De "roze" kerstmarkt is al onzinnig, maar deze roep om verbod is natuurlijk al helemaal belachelijk, al was het maar omdat er in de Reguliers maar bar weinig Refo's komen, althans niet als Refo, zeg maar.

Maar ja...het roepen om verbod is in hè.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  † In Memoriam † maandag 8 december 2008 @ 12:09:56 #9
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63847725
quote:
Op maandag 8 december 2008 12:07 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee, dat is ook te gek voor woorden. Je kunt gewoon niet zomaar verknipte menselijke fantasie toevoegen aan de geschiedenis uit de Bijbel, waarin steden worden verzengd, mensen worden opgehangen, de ongelovigen afgeslacht, onschuldige schapenherders worden gemarteld om aan te tonen dat de duivel een mietje is, etcetera, etcetera. Dan getuigt het inderdaad van geen respect daar verknipte menselijke fantasie aan toe te voegen.
Bovendien maakt hun almachtige onzichtbare vriendje die markt toch gewoon met grond gelijk. Dat heeft hij al welleens eerder gedaan met grotere gebieden dus een paar gebedjes en dat is zo weer geregeld.
Carpe Libertatem
  maandag 8 december 2008 @ 12:10:25 #10
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_63847734
quote:
Op maandag 8 december 2008 12:08 schreef patatmetfriet het volgende:
Ik denk dat zelfs maar bar weinig homo's zijn die dat echt begrijpen, heb ik zo het idee.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  maandag 8 december 2008 @ 12:12:09 #11
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_63847765
quote:
Idd, slaat echt nergens op.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  maandag 8 december 2008 @ 12:13:54 #12
235707 Painted_Horse
Quarter or Dime?
pi_63847796
Sowieso vind ik een roze kerstmarkt een beetje teveel van het goede, maar als ze zo graag willen, laat ze lekker. Ik vind het sneuer dan mensen anno 2008 nog steeds naar de bijbel wijzen als de enige echt waarheid.
Never underestimate a Horse - He can't think but is better in acting than Meryl Streep
  maandag 8 december 2008 @ 12:15:23 #13
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63847819
RefoAnders steekt de draak met vrijheid en democratie. Verbieden!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 8 december 2008 @ 12:19:43 #14
pi_63847902
quote:
Op maandag 8 december 2008 12:08 schreef Iblis het volgende:

[..]

Het is echter nooit de meerderheidsopvatting geweest.
De "absolute waarheid" van God's woord word tegenwoordig democratisch bepaald?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  maandag 8 december 2008 @ 12:23:16 #15
pi_63847989
quote:
Op maandag 8 december 2008 12:09 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Bovendien maakt hun almachtige onzichtbare vriendje die markt toch gewoon met grond gelijk. Dat heeft hij al welleens eerder gedaan met grotere gebieden dus een paar gebedjes en dat is zo weer geregeld.
Neeneeneeneenee, God werkt tegenwoordig via mensen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_63848076
Hoezo 'de verknipte menselijke fantasie toevoegen aan de Bijbel'... ?
De Bijbel IS verknipte menselijke fantasie.

Verder had ik dit protest al twee weken geleden voorspeld, toen ik de aankondiging van deze kerstmarkt las. Dit soort clubjes is ongeveer even voorspelbaar als de PVV na rellen met Marokkaanse straatjeugd.
Vermoeiend.
  maandag 8 december 2008 @ 12:28:10 #17
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63848081
quote:
Op maandag 8 december 2008 12:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De "absolute waarheid" van God's woord word tegenwoordig democratisch bepaald?
Nee hoor, maar de referentie is Johannes 19:26:
quote:
Ἰησοῦς οὖν ἰδὼν τὴν μητέρα καὶ τὸν μαθητὴν παρεστῶτα ὃν ἠγάπα, λέγει τῇ μητρί, Γύναι, ἴδε ὁ υἱός σου. (Toen Jezus zijn moeder zag staan, en bij haar de leerling van wie hij veel hield, zei hij tegen zijn moeder: ‘Dat is uw zoon.)
ἠγάπα betekent hier houden van, maar wordt met name gebruikt voor het houden van in familieverband. De bekende kwestie van de vele Griekse woorden voor liefde: Agape, eros, philia. Als het NT zegt ‘Heb uw naaste lief als uzelf’, dan wordt daarvoor ook agape gebruikt, en niet eros, dat laatste zou een meer een orgie impliceren.

Om in dit gebruik dus toch een seksueel aspect te lezen, en niet een verhouding als tussen familieleden (wat door de context van moeder/zoon ook nog versterkt wordt) is derhalve iets waar de meerderheid (logischerwijs) niet voor kiest.
pi_63848231
Lekker slim van die refo's, vraag o een verbod en genereer extra aandacht.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_63848258
quote:
Dat is ook het eeste was ik dacht. En dan komt er ook een homo-pasen, homo-pinksteren,
homo-suikerfeest ( ), homo-sinterklaas, homo-drie koningen, homo-carnaval, homo-hemelvaart, homo-Sint Maarten, homo-Goede Vrijdag etc etc etc...ze willen toch als gewoon worden gezien, niet uitgezonderd? Of gaan ze allemaal weer in één grote kast en daar die feestjes vieren.
  maandag 8 december 2008 @ 12:40:11 #20
pi_63848359
quote:
Op maandag 8 december 2008 12:36 schreef Suko het volgende:

[..]

Dat is ook het eeste was ik dacht. En dan komt er ook een homo-pasen, homo-pinksteren,
homo-suikerfeest ( ), homo-sinterklaas, homo-drie koningen, homo-carnaval, homo-hemelvaart, homo-Sint Maarten, homo-Goede Vrijdag etc etc etc...ze willen toch als gewoon worden gezien, niet uitgezonderd? Of gaan ze allemaal weer in één grote kast en daar die feestjes vieren.
Is er al een homo-religie?
pi_63848431
quote:
Op maandag 8 december 2008 12:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ja, waarin Jozef en Marius een zoontje adopteerden.
Waar god Adam en Evert schiep.
...
pi_63848598
Mooi, verbieden die handel. Dat je homo bent: okee, maar overal aparte evenementen voor organiseren? Wat is er mis met een 'gewone' kerstmarkt? Voelen die flikkers zich daar niet thuis ofzo?? En daarna klagen in de media dat ze niet worden geaccepteerd in de maatschappij. Nee, jullie doen het toch echt zelf hoor.
  maandag 8 december 2008 @ 12:53:51 #23
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_63848637
quote:
De Bijbel is geen geschiedenis, maar mythologie
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_63848783
quote:
Op maandag 8 december 2008 12:51 schreef PDOA het volgende:
Mooi, verbieden die handel. Dat je homo bent: okee, maar overal aparte evenementen voor organiseren? Wat is er mis met een 'gewone' kerstmarkt? Voelen die flikkers zich daar niet thuis ofzo?? En daarna klagen in de media dat ze niet worden geaccepteerd in de maatschappij. Nee, jullie doen het toch echt zelf hoor.
Hallo, ik weet niet wie die kerstmarkt heeft georganiseerd, maar ik ben het niet geweest hoor. Om dan te stellen dat homo's hun acceptatie in de maatschappij zelf tegenwerken is nogal simpel
  maandag 8 december 2008 @ 13:01:27 #25
pi_63848794
quote:
Mooi, verbieden die handel. Dat je gelovig bent: okee, maar overal aparte evenementen voor organiseren? Wat is er mis met een 'gewone' markt? Voelen die refo's zich daar niet thuis ofzo?? En daarna klagen in de media dat ze niet worden geaccepteerd in de maatschappij. Nee, jullie doen het toch echt zelf hoor.
pi_63848839
quote:
Wat een onzin, ik accepteer ze gewoon hoor. Er bestaan geen 'gewone' kerstmarkten. Laat iedereen kerst of kerstmarkten toch vieren hoe hij zelf wil. Jij hebt er toch geen last van als zij die kerstmarkt zo vieren?
"Independence is my happiness, and I view things as they are, without regard to place or person; my country is the world, and my religion is to do good." -- Thomas Paine, The Rights of Man
pi_63849114
quote:
Op maandag 8 december 2008 13:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Kerst heeft al lang niets meer te maken met het feit of je gelovig bent, aangezien het door bijna iedereen wordt gevierd: gelovigen, atheisten, agnosten etc.
pi_63849256
quote:
Ja het is in natuurlijk van de zotte dat mensen in dit land zomaar denken dat ze feesten voor bepaalde doelgroepen mogen organiseren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 8 december 2008 @ 13:21:53 #29
pi_63849301
quote:
Op maandag 8 december 2008 13:14 schreef PDOA het volgende:

[..]

Kerst heeft al lang niets meer te maken met het feit of je gelovig bent, aangezien het door bijna iedereen wordt gevierd: gelovigen, atheisten, agnosten etc.
Dat is geen argument tegen een homo-markt
  maandag 8 december 2008 @ 13:26:04 #30
pi_63849406
quote:
Op maandag 8 december 2008 13:19 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja het is in natuurlijk van de zotte dat mensen in dit land zomaar denken dat ze feesten voor bepaalde doelgroepen mogen organiseren.
Het moet niet gekker worden nee! Straks krijgen we nog een EO-jongerendag!
pi_63849435
quote:
Op maandag 8 december 2008 13:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het moet niet gekker worden nee! Straks krijgen we nog een EO-jongerendag!
Niet alleen gewoon voor jongeren, maar ook nog eens voor gelovige jongeren! Dat gaat wel heel ver hoor.
  maandag 8 december 2008 @ 13:38:25 #32
8369 speknek
Another day another slay
pi_63849672
Ik kan me eerlijk gezegd best voorstellen dat de refojongeren zich gepiepeld voelen. Je weet dat het Christendom onverdraagzaam is jegens homo's, je weet dat de kerststal heilig is, dan is dit gewoon een provocatie. En een vrij nutteloze daarbij. Waarom zou je dat willen? Maar goed, een verbod slaat natuurlijk weer nergens op.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_63849738
quote:
Op maandag 8 december 2008 13:38 schreef speknek het volgende:
Je weet dat het Christendom onverdraagzaam is jegens homo's, je weet dat de kerststal heilig is, dan is dit gewoon een provocatie.
Ik zie geen probleem in het provoceren van homo-onverdraagzaamheid.
  maandag 8 december 2008 @ 13:45:49 #34
pi_63849831
quote:
Op maandag 8 december 2008 13:38 schreef speknek het volgende:
Ik kan me eerlijk gezegd best voorstellen dat de refojongeren zich gepiepeld voelen. Je weet dat het Christendom onverdraagzaam is jegens homo's, je weet dat de kerststal heilig is, dan is dit gewoon een provocatie. En een vrij nutteloze daarbij. Waarom zou je dat willen?
Omdat de homohatende christen fascisten uit hun tent gelokt en te kijk gezet dienen te worden. Zij zijn zelf een minderheid (net als homo's) en hun rechten zijn afhankelijk van de rechten van andere minderheden.
  maandag 8 december 2008 @ 13:47:20 #35
8369 speknek
Another day another slay
pi_63849874
quote:
Op maandag 8 december 2008 13:41 schreef Monidique het volgende:
Ik zie geen probleem in het provoceren van homo-onverdraagzaamheid.
Dat is op zich ook wel waar. Maar om het nou tijdens kerst te doen..
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 8 december 2008 @ 13:50:34 #36
pi_63849943
quote:
Op maandag 8 december 2008 13:47 schreef speknek het volgende:

[..]

Homo's mogen alleen in juli een kerstmarkt organiseren? Daar zullen veel gelovige homo;s moeite mee hebben denk ik....
pi_63849950
Kerstmarkten zijn al kitcherig

Maar als je er nog een schepje bovenop doet, wordt het natuurlijk weer interessant!
  maandag 8 december 2008 @ 13:51:07 #38
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_63849958
- edit -

Maar we moeten wel respect voor ze hebben hoor, ook al hebben zij voor niemand respect behalve zichzelf

[ Bericht 34% gewijzigd door paddy op 09-12-2008 00:18:11 ]
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  maandag 8 december 2008 @ 13:58:55 #39
148500 OiFromTheStreets
De leugen regeert!
pi_63850153
Ik denk dat ik bij die refo's ga klagen omdat ze de draak steken met een prachtige, Germaanse traditie.
What a wonderful world!
What a wonderful world this is!
pi_63850172
quote:
Op maandag 8 december 2008 13:51 schreef Pappie_Culo het volgende:
Maar we moeten wel respect voor ze hebben hoor, ook al hebben zij voor niemand respect behalve zichzelf
Ja zo ging dat altijd. Zat bij zo'n grefomeisje in de klas, altijd leuke discussies over sex voor het huwelijk bijvoorbeeld. Zij deed daar niet aan, maar we moesten respect voor haar keuze hebben en ze wilde er niet verder over praten. Vervolgens begon ze wel tegen ons de zeggen dat het slecht was dat we het deden en het niet mocht. Dus wij zo, ja maar dat is onze keuze, daar moet je dan ook respect voor hebben, maar dat had ze niet .
pi_63851282
quote:
COC wil verbod grefo kerstmusical
't Is niet aan religieuzen om zich het fenomeen musical toe te eigenen en het te perverteren met religieuze sprookjesmoraal, aldus een woordvoerder.
't Is dat ik te lui ben om een lemming te maken... .
pi_63853533
als er iets nichterig is, dan is het een kerstmarkt wel. organiseren homo's een homo achtige markt--> probleem. Organiseren refo's een homo achtige markt --> 'normaal'

De logica ontbreekt weer eens volledig bij de refo's.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  maandag 8 december 2008 @ 16:34:22 #43
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_63854574
Gewoon niet naar toe gaan is veel verstandiger. Het is IMO een parodie op het kerstgebeuren maar als er mensen zijn die dat nou net leuk vinden mogen ze dat van mij hoor

Waarom zou je dat verbieden
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_63854748
quote:
Op maandag 8 december 2008 16:01 schreef One_of_the_few het volgende:
als er iets nichterig is, dan is het een kerstmarkt wel. organiseren homo's een homo achtige markt--> probleem. Organiseren refo's een homo achtige markt --> 'normaal'

De logica ontbreekt weer eens volledig bij de refo's.
Waarmee je dus wilt zeggen dat refo's nichten zijn?
pi_63854815
quote:
Op maandag 8 december 2008 16:40 schreef Monolith het volgende:

[..]

Waarmee je dus wilt zeggen dat refo's nichten zijn?
ik zat er over te denken om die conclusie in 1 post te doen.

vind het eigenlijk leuker om ze die redenatie zelf te laten doen.

edit:
waarmee ik niet zeg dat jij een reformatorische nicht bent.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_63855210
quote:
Op maandag 8 december 2008 13:51 schreef Pappie_Culo het volgende:
-edit-

Christentuig.

Als je dit over moslims zou zeggen, dan schreeuwt iedereen weer moord en brand.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2008 17:48:46 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_63855531
quote:
Op maandag 8 december 2008 13:47 schreef speknek het volgende:

[..]

't Is er wel een mooie tijd voor.

Klimaatsverandering, nooit geen witte kerst meer. Dan maar eens roze proberen.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
  maandag 8 december 2008 @ 17:13:21 #48
pi_63855664
quote:
Op maandag 8 december 2008 16:57 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Als je dit over moslims zou zeggen, dan schreeuwt iedereen weer moord en brand.
Ik hoor geen moslims klagen over de verkrachting van kerst.
pi_63855753
quote:
Op maandag 8 december 2008 17:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Die klagen uberhaupt niet over verkrachting.
  maandag 8 december 2008 @ 18:11:58 #50
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_63856827
quote:
Op maandag 8 december 2008 12:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Fitness, met de Men's Health als bijbel en de Gym als kerk
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_63857065
quote:
Op maandag 8 december 2008 17:30 schreef JohnDope het volgende:

[..]

[..]
En ja hoor, als het JohnDope niet is. Die komt hier natuurlijk even langs om er een anti-moslim discussie van te maken. Als het om een moslim-organisatie zou gaan die een roze reis naar Mekka wil verbieden, is je opmerking gepast.

Dat moslims ook respect eisen, zonder dat te hebben voor anderen, betekent natuurlijk niet dat christenen het niet doen.
  maandag 8 december 2008 @ 19:11:04 #52
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_63857775
Goed idee, al was men al van plan om enkel en alleen in de Vaselinestraat te blijven, vind ik het een slecht teken dat de verhomoïsering ongebreideld maar zijn gang kan blijven gaan om Amsterdam te beschampen met allerlei pro-homo vuiligheid.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2008 00:20:41 ]
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  maandag 8 december 2008 @ 19:24:31 #53
pi_63858069
quote:
Op maandag 8 december 2008 19:11 schreef Aoristus het volgende:
Goed idee, al was men al van plan om enkel en alleen in de Vaselinestraat te blijven, vind ik het een slecht teken dat de verhomoïsering ongebreideld maar zijn gang kan blijven gaan om Amsterdam te beschampen met allerlei pro-homo vuiligheid. -edit-
Ja, stel je voor dat je straks gedwongen bent homo te zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2008 00:20:58 ]
  maandag 8 december 2008 @ 19:38:23 #54
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_63858406
quote:
Op maandag 8 december 2008 17:30 schreef JohnDope het volgende:

[..]

[..]

Ik heb nooit last van moslims. Alleen van christenen eigenlijk.
  maandag 8 december 2008 @ 19:51:08 #55
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_63858642
quote:
Op maandag 8 december 2008 19:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ja, stel je voor dat je straks gedwongen bent homo te zijn.
Erger, homotolerant
pi_63859057
Intussen natuurlijk verschikkelijk onlogisch. Homo's willen gelijke behandeling DUS gaan ze zichzelf wegzetten als iets aparts door dit soort onzin.
Homo logica?
pi_63859282
quote:
Op maandag 8 december 2008 20:05 schreef McKillem het volgende:

Intussen natuurlijk verschikkelijk onlogisch. Homo's willen gelijke behandeling DUS gaan ze zichzelf wegzetten als iets aparts door dit soort onzin.
Homo logica?
Want zodra je voor je eigen subcultuurtje een feestje organiseert, verdien je geen gelijke behandeling meer?
Hetero logica?
  maandag 8 december 2008 @ 20:28:04 #58
pi_63859697
quote:
Op maandag 8 december 2008 20:13 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Want zodra je voor je eigen subcultuurtje een feestje organiseert, verdien je geen gelijke behandeling meer?
Hetero logica?
Als minderheid heb je de vrijheid je te gedragen als de meerderheid.
pi_63859750
quote:

[..]

Hetero logica?

Je ziet mij met mijn hoofd schuddend en met veel bombarie door de grachten van Amsterdam gaan?
Nee jij weet niet eens wanneer en waar mijn festivalletjes zijn.
Als er iets met homo's is echter word dat altijd breed uitgemeten in het nieuws geflikkert, en niemand die zich er tegen verzet dus kennelijk is die aandacht nog tof ook.
  maandag 8 december 2008 @ 20:33:44 #60
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_63859853
quote:
Op maandag 8 december 2008 20:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als minderheid heb je de vrijheid je te gedragen als de meerderheid.
en de vrijheid om het niet te doen.

De keuze is evenals de implicaties ervan aan de mensen waar het om gaat. Wat een makkelijk begrip toch eigenlijk, vrijheid.
pi_63859968
quote:
Op maandag 8 december 2008 20:30 schreef McKillem het volgende:

Je ziet mij met mijn hoofd schuddend en met veel bombarie door de grachten van Amsterdam gaan?
Geen idee, maar mijn zegen heb je als je er zin in hebt.

Maar het punt is dát recht hebben op acceptatie en gelijke behandeling NIET afhangt van het organiseren van dingetjes binnen het eigen subcultuurtje.
quote:
Als er iets met homo's is echter word dat altijd breed uitgemeten in het nieuws geflikkert, en niemand die zich er tegen verzet dus kennelijk is die aandacht nog tof ook.
Jaloers?

Overigens:
quote:
De NOS gaat geen beelden meer van de Gay Pride uitzenden als een van hun items over homo's gaat. Na ingrijpen van de NOS Ombudsman is er een memo verzonden aan de gehele redactie van de NOS. Hierin stond dat dit ongepast is en niet meer mag gebeuren. bron
pi_63860194
quote:
Op maandag 8 december 2008 20:37 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Geen idee, maar mijn zegen heb je als je er zin in hebt.

Maar het punt is dát recht hebben op acceptatie en gelijke behandeling NIET afhangt van het organiseren van dingetjes binnen het eigen subcultuurtje.
[..]
Dat vind ik weldegelijk.
Ik word ook vaag aangekeken om mijn lange haar immers.
Dat weet je als je je extreem gaat gedragen. Een gay kerstfeest of die hele parade valt daar ook onder.
quote:
Jaloers?
Ja donders.
quote:
Overigens:
[..]
Ah, vooruitgang.
pi_63860417
quote:
Op maandag 8 december 2008 20:05 schreef McKillem het volgende:
Homo logica?
Een homokerstmarkt of homo's uitgedost op een boot zijn niet representatief voor homo's in het algemeen.
pi_63860717
quote:
Op maandag 8 december 2008 20:45 schreef McKillem het volgende:

Dat vind ik weldegelijk.
Ik word ook vaag aangekeken om mijn lange haar immers.
Dat weet je als je je extreem gaat gedragen.
En dan vind je het prima als mensen je vies vinden, weigeren jou te trouwen, je ontslaan als je wil lesgeven op een school, je in elkaar rossen omdat je hoofd hen niet aanstaat? Dat heb je dan simpelweg aan jezelf en je lange-haar-gedrag te danken? Zoals het meisje met het korte rokje erom vraagt verkracht te worden?
quote:
Een gay kerstfeest of die hele parade valt daar ook onder.
Als je dat al extreem vindt .
Kerst mag wel verworden tot een commercieel vreetfestijn, gevierd in tuincentra en Bijenkorf? De glühwein mag rijkelijk vloeien en men pakt elkaar onder de mistletoe? De blote-tieten-parade van Zomercarnaval en FastForward Dance Parade zijn okay? De hetero-seks waarmee je op tv (en niet alleen in MTV-clips) geconfronteerd wordt, is niet extreem? De parenclubs? Remember Sex for the Buch anyone?

Mefinks thou measures with verschillende maten.
quote:
Ah, vooruitgang.
Jammer dat de burgerlijke homo's eerst moesten gaan klagen bij de NOS over die continue cliché beelden voordat dat memo 's rondging.
pi_63860807
quote:
Op maandag 8 december 2008 20:54 schreef schatje het volgende:

Een homokerstmarkt of homo's uitgedost op een boot zijn niet representatief voor homo's in het algemeen.
En al zou dat wél zo zijn...
pi_63860982
Soms weet ik niet of ik moet huilen of lachen om zo discussie.
dat er überhaupt een discussie is dat wanneer meerdere bevolkingsgroepen zich gedragen naar de grondwet bevolkingsgroep x ineens meer rechten moet hebben dan groep y. Het zal wel de emotie en dus irrationele gedachte zijn.
And that is the news.''
  maandag 8 december 2008 @ 21:21:10 #67
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_63861144
quote:
Op maandag 8 december 2008 20:37 schreef DennisMoore het volgende:

De NOS gaat geen beelden meer van de Gay Pride uitzenden als een van hun items over homo's gaat.
Eindelijk, hopen dat ze nog ergens wat stock materiaal hebben van gasten die er niet roze&opzichtig bijlopen...
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_63861223
quote:
Op maandag 8 december 2008 19:11 schreef Aoristus het volgende:
Goed idee, al was men al van plan om enkel en alleen in de VaselineKerkstraat te blijven, vind ik het een slecht teken dat de verhomoïsering kerstening ongebreideld maar zijn gang kan blijven gaan om Amsterdam te beschampen met allerlei pro-homochristen vuiligheid. Flikker op !
Het eeuwenoude argument tegen intolerantie: het kan iedereen overkomen.
  maandag 8 december 2008 @ 22:53:40 #69
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_63864329
quote:
Op maandag 8 december 2008 12:04 schreef Re het volgende:
Jesus was toch ook homoJoods...?
...aldus Robin Williams, iig:
quote:
And some people say Jesus wasn't Jewish; yes of course he was Jewish. 30 years old, single, lives with his parents, come on! He takes his father's business, his mom thought he was God's gift, he's Jewish, give it up!
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_63865037
quote:

[..]

Hetero logica?
Iedereen verdient gelijke behandeling. Maar als je elk feest gaat gebruiken om je eigen subcultuur
te promoten moet je niet raar opkijken als mensen je dan uiteindelijk ook als aparte groep gaan behandelen.
pi_63865071
quote:
Op maandag 8 december 2008 23:15 schreef Specularium het volgende:

Iedereen verdient gelijke behandeling. Maar als je elk feest gaat gebruiken om je eigen subcultuur
te promoten moet je niet raar opkijken als mensen je dan uiteindelijk ook als aparte groep gaan behandelen.
Wie is 'je' in deze? Graag enige duidelijkheid. Val ik ook onder 'je'?
En hoever mag dat 'apart behandelen' van jou gaan? En wat is 'promoten'? Valt daar alleen het organiseren al onder, of is het pas promoten als de NOS er zendtijd mee wil vullen?
pi_63865302
De vooroordelen vliegen over en weer lekker in de rondte. Wat een kansloos topic zeg, al ligt dat niet aan de topicstarter, maar aan de cliché-reacties.
quote:
Op maandag 8 december 2008 19:51 schreef Aoristus het volgende:
Erger, homotolerant
Ja, het is toch wat hè? Je zult toch eens tolerant staan tegenover mensen die geen exacte kloon van jou zijn.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2008 23:22:47 ]
pi_63865642
Aoristus, als je hier alleen bent om in one-liners commentaar op andermans mening te geven, zijn je bijdragen aan dit topic snel afgelopen. Je kunt on-topic discussiëren of wegblijven. Kwalificaties over andere users plaats je maar ergens anders dan op NWS. Geldt trouwens omgekeerd ook.
pi_63865827
quote:
Op maandag 8 december 2008 23:23 schreef Aoristus het volgende:

Jij trollt elke homokritische post. Ga jij maar eens op je bek
Homofobie en homodiscriminatie verdiénen keiharde repliek en disrespect.
Geen flauw idee waarom men tolerant zou moeten zijn jegens intolerantie.
pi_63865873
Ten eerste een homo-kerstmarkt slaat nergens op. Dat vinden volgens mij de meeste homo's ook.

Maar zo een organisatie die denkt zich daar mee te mogen bemoeien slaat al helemaal nergens op.
pi_63865984
quote:
Op maandag 8 december 2008 23:35 schreef Aoristus het volgende:
Geld dat ook voor de beledigingen van DennisMoore, of heb je je oordeel al klaar?
Refo's willen verbod homokerstmarkt
Zoals ik al schreef: geldt omgekeerd ook.

Discussiëren prima, homomarkten onzin vinden prima, homomarkten leuk en nuttig vinden prima, maar anderen bashen om hun mening doe je maar ergens anders.
pi_63866031
quote:
Op maandag 8 december 2008 23:16 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Wie is 'je' in deze? Graag enige duidelijkheid. Val ik ook onder 'je'?
En hoever mag dat 'apart behandelen' van jou gaan? En wat is 'promoten'? Valt daar alleen het organiseren al onder, of is het pas promoten als de NOS er zendtijd mee wil vullen?
'Je' zijn diegenen die menen hun geaardheid op haast carnavaleske wijze te moeten uitdragen (promoten).
Of jij daaronder valt weet ik niet.

Ik ben niet voor aparte behandeling dus ik zie het ook liever niet gebeuren.
Maar het is actie reactie.
Dit voorbeeld is een pure provocatie van Christenen, waar ik opzich niks op tegen heb.
Maar de provocatie is ook onnodig.
En zolang dit soort feesten er zijn zullen er genoeg mensen zijn die homo's niet als normale groep zien
maar altijd als dat stelletje provocerende excentriekelingen.
pi_63866307
quote:
Op maandag 8 december 2008 23:46 schreef Specularium het volgende:

'Je' zijn diegenen die menen hun geaardheid op haast carnavaleske wijze te moeten uitdragen (promoten).
Oh, je doelt op de deelnemers aan het Zomercarnaval, MTV clips, adult entertainment etc?
quote:
Maar het is actie reactie.
Te makkelijk. Er is geen oorzakelijk verband. De actie is legaal, de reactie is dat niet.
Net zoals het meisje met het korte rokje geen schuld heeft aan haar aanranding etc etc.
quote:
Maar de provocatie is ook onnodig.
Wie bepaalt of iets nodig is of niet?
quote:
En zolang dit soort feesten er zijn zullen er genoeg mensen zijn die homo's niet als normale groep zien
maar altijd als dat stelletje provocerende excentriekelingen.
Er blijven mensen die zwakzinnig genoeg zijn om homo's slechts te 'accepteren' wanneer ze homo's niet meer waarnemen. Er blijven mensen die zwakzinnig genoeg zijn om alles te veroordelen dat 'anders' is. Fuck 'm.
pi_63866341
quote:
Op maandag 8 december 2008 23:51 schreef Aoristus het volgende:

Ongeveer telt niet in de wet, dus ook hier niet
Ik ben geen jurist, vandaar. Maar maak dezelfde opmerkingen nog eens en vervang dan 'homo' door 'jood' en kijk wat er gebeurt?
pi_63866412
quote:
Op maandag 8 december 2008 17:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Kerst is immers een islamitisch feest .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_63866456
quote:
Op maandag 8 december 2008 23:58 schreef cultheld het volgende:

Vieren ze de geboorte van een belangrijke profeet van ze niet ?
pi_63866603
Hij heeft zeker een punt. Bepaalde bevolkingsgroepen mag je niet discrimineren en anderen wel. Raar maar waar.

Ik vind dat je geen enkele bevolkingsgroep mag discrimineren. En veel van jouw uitspraken gaan behoorlijk ver.

[ Bericht 60% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2008 00:26:13 (Quote weggehaald) ]
  dinsdag 9 december 2008 @ 00:04:49 #83
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_63866622
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 00:03 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Oh, puhlease . Als je continue getroll joden betrof ipv homo's had je je waarschijnlijk op 't bureau kunnen verantwoorden, en had je hier al láng een enkele Stormfront ontvangen.

BansheeBoypoedel was tenminste nog grappig. Jij bent slechts een humorloze troll, niet waard zijn sandalen te likken.
Er is niemand die jou hoeft te vermaken, dat is jouw misvatting. Het zou goed zijn als de mod eens zou optreden tegen zulk wangedrag van jou en de jouwen. Je beledigingen spreken voor zich.
  dinsdag 9 december 2008 @ 00:06:28 #84
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63866661
quote:
Op maandag 8 december 2008 23:58 schreef cultheld het volgende:
Sommigen stellen dat Soera 97 sporen van de kerstnacht laat zien. Omstreden theorie uiteraard.
  dinsdag 9 december 2008 @ 00:09:31 #85
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_63866744
Afgezien van die kerststal, wat is er Christelijk aan zo'n markt? De kerstballen?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 9 december 2008 @ 00:10:34 #86
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_63866775
Wederom een veronderstelling. Ik haat jullie niet, jullie maken mij een hater. Als er geen kritiek mogelijk is, dan krijgt fascisme een kans. Volgens mij is het Anne Frank geweest die deze wijze woorden sprak.

[ Bericht 50% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2008 00:28:27 (Quote weggehaald) ]
pi_63866823
quote:
Op maandag 8 december 2008 23:50 schreef DennisMoore het volgende:
Wanneer die andere 'mening' druipt van de haat, en zo ongeveer strafbaar wordt volgens de Nederlandse wet, zal ik die blijven 'bashen'.
Dat doe je dan maar in het NWS-feedbacktopic, maar niet hier.
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 00:01 schreef Aoristus het volgende:
Mod, trivialisering treedt op. Dat betekent dat de homo het niet kan winnen op basis van argumenten. Doe je daar wat aan?
Die trivialisering help je zelf te veroorzaken. Ik zie niks anders dan het heen en weer smijten voor vooroordelen en flauwe opmerkingen.

Ik blijf echt niet waarschuwen en ga hier echt geen uitvoerige discussie aan over jullie postgedrag. Probeer gewoon eens inhoudelijk te discussiëren ZONDER meteen allerlei persoonlijke oordelen over andere users te vellen. Geldt voor jou, maar ook voor anderen hier.
pi_63866847
http://www.google.com/search?q=pink+christmas+amsterdam
Results 1 - 10 of about 152,000 for pink christmas amsterdam. (0.07 seconds)

Goed voor 't toerisme naar Amsterdam .
pi_63866876
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 00:10 schreef Aoristus het volgende:

Wederom een veronderstelling. Ik haat jullie niet, jullie maken mij een hater. Als er geen kritiek mogelijk is, dan krijgt fascisme een kans. Volgens mij is het Anne Frank geweest die deze wijze woorden sprak.
'Kritiek' is slechts jouw eufemisme voor 'haat'.
Alleen je woordkeuze in je vele homofobe reacties op fok is al duidelijk genoeg.
pi_63866927
Overigens is dit verbod natuurlijk belachelijk. Als ongelovigen een eigen invulling aan kerst mogen geven, mogen homoseksuelen dat ook.

Het valt mij op dat sinds de Christenunie in de regering zit, de gatekeepers van de media steeds vaker dit soort 'wensen' door laten sijpelen in de actualiteit. In de tijd van Paars en ook CDA/VVD/D'66 kreeg dit soort schreeuwers amper aandacht, terwijl de christenfundamentalisten anno 2008 steeds meer voet aan de grond der media-aandacht lijken te krijgen.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_63866934
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 00:10 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Dat is waar.

Maar wat bedoel je precies met kritiek? Je mag best kritiek hebben op bepaald gedrag van bepaalde homo's. Maar willekeurig generaliseren en kankeren is wat anders.

Jij hebt het bijvoorbeeld nooit over "er zijn ook gewone homo's". Bij jou lijkt het meer op een aversie in het algemeen.

Vergelijkbaar: Geert Wilders. Die het nooit over "de gewone moslim" heeft of over een positief voorbeeld. Elke als hij die vraag krijgt zegt hij niks, of verzint hij weer een andere slecht voorbeeld om de vraag te kunnen ontwijken.
pi_63866954
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 00:09 schreef wonderer het volgende:

Afgezien van die kerststal, wat is er Christelijk aan zo'n markt? De kerstballen?
Mja, en zelfs de kerststal is al niet echt christelijk, méér stal dan slechts een kribbe staat er volgens mij niet in de bijbel. Os en ezel zijn verzinsels.
pi_63866973
Goed, hier gaat NU een opruimslotje op. Ben het gebash over en weer zat. Na schoonmaak volgt nog een laatste kans om normaal te discussiëren. Als dat dan nog niet kan, komt er een definitief slotje op.
pi_63867405
OK, de ergste bagger is verwijderd. Laatste kans aan iedereen om hier een normale, inhoudelijke discussie te voeren over het onderwerp, zonder allerlei aanvallen en toespelingen op de persoon. Wie dat toch meent te moeten doen, veroorzaakt niet alleen dat dit topic op slot gaat, maar wordt ook aan de Forum Admins gerapporteerd.

Kortom: doe normaal, houd het beschaafd, blijf een beetje on-topic. Succes.
pi_63867461
pi_63867534
quote:

AMSTERDAM - De gemeente krijgt er een kerstattractie bij: Pink Christmas. Van 18 tot 28 december zal de stad er voor een deel roze uitzien. Zo komt er op 21 december een grote kerstmarkt op het Pink Christmas Square, plus een levende kerststal met Josefs en Maria's en een roze kerstbomenexpositie.

Ook kan worden geshopt bij roze winkeliers, zijn er roze filmdagen en tentoonstellingen en zal eerste kerstdag roze worden gevierd.

Het programma is uitgebreid en moet, aldus de organiserende Stichting ProGay, de zomerse Gay Pride op termijn evenaren. ''We hebben niet de illusie dat dat nu al zal gebeuren. Nu moet je de markt gewoon zien als een leuk straatfeest,'' aldus ProGay-voorzitter Frank van Dalen.

Of de roze kerstmarkt in de Reguliersdwarsstraat zal zijn, is nog niet zeker. Stadsdeel Centrum heeft het Thorbeckeplein geopperd. Van Dalen: ''We zijn erover in gesprek. Van onze achterban hebben we begrepen dat men zich daar minder thuisvoelt, omdat het er volstrekt heterogericht is en sommigen er ook incidenten hebben meegemaakt.'' (HET PAROOL)
Leuke straatfeesten .
pi_63867547

Ze hebben zelfs een Evangelische kerkdienst! Grefo's ook welkom .
  dinsdag 9 december 2008 @ 00:48:03 #98
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_63867608
geen normale posts, DM
pi_63867630
't Is dat ik niet zo van homodingen houd, anders zou ik er eens een kijkje gaan nemen .

En kijk, de organisatie zit aan de Rapenburgerstraat, dat kán geen toeval zijn .
  dinsdag 9 december 2008 @ 01:05:45 #100
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_63867842
Dus nogmaals... afgezien van die kerststal...

Ik hoop trouwens dat "roze" overdrachtelijk bedoeld wordt. Wat een schijtkleur.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')