abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63819662
quote:
Op zondag 7 december 2008 10:08 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Nou een belangrijk voordeel vind ik dat je de periode van afsteken volledig reguleert. Dus: op 1 januari om 0:00 uur en niet dagen ervoor er al mee beginnen. En het is veiliger en levert minder rommel op. Van mij hoeft vuurwerk überhaupt niet, maar goed, veel mensen vinden dat mooi dus dat zou ik ze niet geheel willen ontnemen.
Hmm. Ok. Dat is dan wellicht ook gewoon een kwestie van mening. Ik heb zoiets van 'het is maar 1x per jaar, die rommel nemen we voor een keertje maar voor lief'. Ik denk dat je ook niet zo gek veel duurder uit bent wbt. de schoonmaak door de gemeente, want de bladeren worden ook om de zoveel tijd weggeveegd door die gemeentewerkers. Als ze dit een beetje op elkaar afstemmen is dat probleem al opgelost.

En dat dagen ervoor al beginnen.. tja, bij ons valt dat redelijk mee. Er is wel wat jeugd die af en toe een bommetje laat knallen, maar ik kan me er niet echt aan storen. Ik weet natuurlijk niet of dat in andere plaatsen in Nederland veel erger is. Daarnaast is het natuurlijk zo dat het afsteken een aantal dagen van tevoren op dit moment ook al verboden is. Dus ik zou niet weten waarom mensen zich er dan wel aan zouden houden..
  zondag 7 december 2008 @ 10:40:34 #92
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63819806
quote:
Op zondag 7 december 2008 10:19 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Ja, maar dat helpt in de praktijk niet echt, hè ? Als je de verkoop van vuurwerk aan particulieren criminaliseert zal dat tot een beter resultaat leiden.
Alleen als je meer criminaliteit een "beter resultaat" vind.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_63828228
Ik las het afgelopen week al in de krant.
En ik moet zeggen: ik word redelijk agressief van dit soort jankstichtingen.

Dat gezeik over Zwarte Pieten elk jaar en nu dit weer en er zal ongetwijfeld een anti-kerstboom groepering zijn.

Ik vind het prima dat mensen zich vervelen maar kunnen ze dan niet gewoon een hobby gaan zoeken?

De aanstichter van het geheel woont in Groningen en als ik weet waar haal ik acuut het zwaarste knalvuurwerk uit Duitsland om dat vervolgens bij die zeikerd in de tuin af te steken.
  Moderator zondag 7 december 2008 @ 17:57:37 #94
236264 crew  capricia
pi_63828655
Gezien het aantal vuurwerk-incidenten en gewonden ieder jaar, blijkt dat particulieren er gewoon niet goed mee om kunnen gaan.
Het zou daarom veel verstandiger zijn om vuurwerk voor particulieren in zijn geheel te verbieden en het afsteken aan professionele organisaties over te laten.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 7 december 2008 @ 18:03:32 #95
233702 Uro
Veni, vidi, uro!
pi_63828796
Goed plan, zal een boel milieuschade schelen. Helaas is het dan alleen in Nederland.
  Moderator zondag 7 december 2008 @ 18:07:05 #96
236264 crew  capricia
pi_63828892
quote:
Op zondag 7 december 2008 18:03 schreef Uro het volgende:
Goed plan, zal een boel milieuschade schelen. Helaas is het dan alleen in Nederland.
Volgens mij is het in meer Europese landen zo.
Groot centraal vuurwerk, en voor burgers is het verboden om zelf vuurwerk af te steken.
Lijkt me een heel goed plan.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63828923
quote:
Op zondag 7 december 2008 17:57 schreef capricia het volgende:
Gezien het aantal vuurwerk-incidenten en gewonden ieder jaar, blijkt dat particulieren er gewoon niet goed mee om kunnen gaan.
Het zou daarom veel verstandiger zijn om vuurwerk voor particulieren in zijn geheel te verbieden en het afsteken aan professionele organisaties over te laten.
Gezien het aantal verkeersdoden per jaar kunnen mensen daar ook niet mee omgaan. Zullen we gemotoriseerd verkeer dan ook maar verbieden?
  zondag 7 december 2008 @ 18:16:41 #98
233702 Uro
Veni, vidi, uro!
pi_63829119
quote:
Op zondag 7 december 2008 18:07 schreef capricia het volgende:

[..]

Volgens mij is het in meer Europese landen zo.
Groot centraal vuurwerk, en voor burgers is het verboden om zelf vuurwerk af te steken.
Lijkt me een heel goed plan.
Is dat zo? Ik dacht dat het overal zo was als in Nederland.
  zondag 7 december 2008 @ 18:18:40 #99
233702 Uro
Veni, vidi, uro!
pi_63829172
quote:
Op zondag 7 december 2008 18:08 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Gezien het aantal verkeersdoden per jaar kunnen mensen daar ook niet mee omgaan. Zullen we gemotoriseerd verkeer dan ook maar verbieden?
Goed plan. Je kan natuurlijk ook het minimale niveau van het rijbewijs omhoog brengen. Eventueel vergezellen met een IQ-test.
  zondag 7 december 2008 @ 18:23:09 #100
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_63829267
Wat een onzin zeg, dat ene dagje per jaar.
pi_63829296
quote:
Op zondag 7 december 2008 18:18 schreef Uro het volgende:

[..]

Goed plan. Je kan natuurlijk ook het minimale niveau van het rijbewijs omhoog brengen. Eventueel vergezellen met een IQ-test.
Daar ben ik dan wel weer voor. Dan wordt het tokkie-gehalte op de weg een stuk minder
  zondag 7 december 2008 @ 18:29:04 #102
233702 Uro
Veni, vidi, uro!
pi_63829405
quote:
Op zondag 7 december 2008 18:24 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Daar ben ik dan wel weer voor. Dan wordt het tokkie-gehalte op de weg een stuk minder
Hehe, minder gepimpte Opel's en Deawoo's...
pi_63829567
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 23:36 schreef capricia het volgende:

[..]

Eens. Ik wens er ook geen last van te hebben.
Vind het teringherrie al dat geknal.
En de volgende dag stinkt alles buiten naar die vieze kruitdampen.
Bovendien is het een bende op straat.

Heel veel accijns zou goed zijn!
Hypocriet stuk vreten.
Accijns accijns!!! de oplossing!!! Meer meer meer!!
Tegelijkertijd boehoe doen als de benzine per liter weer eens duurder is dan een fles dure whiskey.
  Moderator zondag 7 december 2008 @ 18:43:17 #104
236264 crew  capricia
pi_63829726
quote:
Op zondag 7 december 2008 18:16 schreef Uro het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik dacht dat het overal zo was als in Nederland.
Nee joh. Ken niet heel europa uit mijn hoofd, maar wat ik wel weet:

Zelfs in Belgie is het in een aantal gemeentes bij de jaarwisseling verboden om zelf vuurwerk af te steken uit veiligeheidsoverwegingen.
Het is in Vlaamse gemeenten sowieso verboden om zelf vuurwerk af te steken. Tenzij je daar nadrukkelijk toestemming voor hebt van de burgermeester.
Kun je nagaan!

In Oostenrijk mag je niet (ook niet op 31/12) in woongebieden vuurwerk afsteken (tenzij je nadrukkelijke toestemming hebt van de burgermeester).

Veel landen zoals Frankrijk bijv. die hebben geen verboden op 31/12, maar daar organiseren ze wel zelf grote professionele vuurwerkspectakels. Dat trekt zoveel bekijks, dat veel mensen zelf geen vuurwerk meer afsteken.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 7 december 2008 @ 18:44:42 #105
236264 crew  capricia
pi_63829756
quote:
Op zondag 7 december 2008 18:35 schreef McKillem het volgende:

[..]

Hypocriet stuk vreten.
Accijns accijns!!! de oplossing!!! Meer meer meer!!
Tegelijkertijd boehoe doen als de benzine per liter weer eens duurder is dan een fles dure whiskey.

Kan me niet herinneren dat ik over de benzineprijs geklaagd heb...
Heb je soms een rotje tegen je hoofd aan gehad?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63829820
quote:
Op zondag 7 december 2008 18:44 schreef capricia het volgende:

[..]

Kan me niet herinneren dat ik over de benzineprijs geklaagd heb...
Heb je soms een rotje tegen je hoofd aan gehad?
Je begrijpt dat het me om het princype gaat?
Ik vind het heel erg smerig om acceinsverhogingen toe te juichen zolang je er zelf maar geen last van hebt. Ik kan me iig niet voorstellen dat jij nog nooit over bepaalde prijzen krom hebt gelegen.

Kijk.
Je kan ook gewoon mensen eens per jaar hun pretje laten hebben en niet zo boehoe doen over millieu.
Tegenover een heel jaar auto's bokst een avondje vuurwerken echt niet meer op bijvoorbeeld.
En dat het eens per jaar een teringzooi is op straat... tjah. Is dat niet na elk feest het geval?
  Moderator zondag 7 december 2008 @ 18:52:57 #107
236264 crew  capricia
pi_63829926
quote:
Op zondag 7 december 2008 18:48 schreef McKillem het volgende:

[..]

Je begrijpt dat het me om het princype gaat?
Ik vind het heel erg smerig om acceinsverhogingen toe te juichen zolang je er zelf maar geen last van hebt. Ik kan me iig niet voorstellen dat jij nog nooit over bepaalde prijzen krom hebt gelegen.

Kijk.
Je kan ook gewoon mensen eens per jaar hun pretje laten hebben en niet zo boehoe doen over millieu.
Tegenover een heel jaar auto's bokst een avondje vuurwerken echt niet meer op bijvoorbeeld.
En dat het eens per jaar een teringzooi is op straat... tjah. Is dat niet na elk feest het geval?
Met een accijnsverhoging kunnen de brandwondencentra bekostigd worden waarbij ze overuren draaien door ongelukken met vuurwerk rond de jaarwisseling. Tevens kan hier de brandweer van ondersteund worden, want ook zij zijn nogal druk rond de jaarwisseling.
En als er dan iets aan accijns overblijft, dan stel ik voor dat de SIRE campage op de tv uitgebreid wordt om meer ongelukken te voorkomen.

De vervuiler betaalt, zou ik zeggen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63832262
quote:
Op zondag 7 december 2008 18:52 schreef capricia het volgende:

[..]

Met een accijnsverhoging kunnen de brandwondencentra bekostigd worden waarbij ze overuren draaien door ongelukken met vuurwerk rond de jaarwisseling. Tevens kan hier de brandweer van ondersteund worden, want ook zij zijn nogal druk rond de jaarwisseling.
En als er dan iets aan accijns overblijft, dan stel ik voor dat de SIRE campage op de tv uitgebreid wordt om meer ongelukken te voorkomen.

Dan stel ik een vervierdubbeling van het acceins op bezine voor met dezelfde doelen, ongelukkenherstel, traumaherstel en dat soort shit.

Moderator zondag 7 december 2008 @ 20:33:28 #109
236264 crew  capricia
pi_63832353
quote:
Op zondag 7 december 2008 20:29 schreef McKillem het volgende:

[..]

Dan stel ik een vervierdubbeling van het acceins op bezine voor met dezelfde doelen, ongelukkenherstel, traumaherstel en dat soort shit.

Zou ik geen probleem mee hebben...(maar is een andere discussie natuurlijk).
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63833021
Alles leuk en aardig met dat in andere landen geen vuurwerk afgestoken wordt op 31-12 omdat er shows plaatsvinden maar wij leven hier in Nederland. Dus optiefe met dat gezeik over het verbieden!! Die ene dag per jaar dat het eens mag, kom op zeg! Er wordt ons al zo veel verboden. Zullen we auto rijden ook maar verbieden dan? Dat is tenslotte ook niet goed voor het milieu.
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 31 december 2008 @ 00:58:41 #111
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_64520447
Volledig terecht!
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
pi_64523757
Doodverwensingen leveren een ban op, dus doe ze maar een flinke tumor van Ome_Culo, dat kankert vast nog lekkerder.

Klaagvolk is lager dan honden en lager dan varkens. Waar is een welbespraakte imam wanneer je hem nodig hebt?
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_64524427
quote:
Op zondag 7 december 2008 18:52 schreef capricia het volgende:Met een accijnsverhoging kunnen de brandwondencentra bekostigd worden waarbij ze overuren draaien door ongelukken met vuurwerk rond de jaarwisseling. Tevens kan hier de brandweer van ondersteund worden, want ook zij zijn nogal druk rond de jaarwisseling.
Waarom moet ik meebetalen, ook ik koop graag vuurwerk, aan allerlei josti's die zichzelf en anderen verwonden en er een bende van maken in de stad?
quote:
Dat lijkt mij een goed principe, helaas voldoet accijns daar niet aan, want ik ben geen 'vervuiler'. Veel beter is het om de totale schade te verhalen bij de mensen die die schade veroorzaakt hebben, en dan niet kinderachtig, gewoon de reële schade eisen. Zadel mensen maar op met een schuld van een ton als ze die schade veroorzaakt hebben.
  woensdag 31 december 2008 @ 10:15:46 #114
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_64524915
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 23:28 schreef capricia het volgende:
Goeie zaak om vuurwerk te verbieden!
Met de recessie op komst, kunnen we dat geld wel beter besteden, denk ik zo.
Mogen "we" dat zelf even lekker beslissen?
quote:
Bovendien zijn er altijd heel veel dieren totaal in paniek door het vuurwerk.
Moet je ze binnen houden.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_64525655
VERBOTEN!!! VERBOTEN!!! VERBOTEN!!!

Ik wordt helemaal knettergek van een bepaalde groep in dit land die alles maar wil verbieden waar hun last van hebben.

Erg kortzichtig gedrag want als er iets verboden word wat ze zelf aangenaam vinden gaan ze zeuren over de betutteling in Nederland.

Wat schaam ik mij af en toe toch dat ik Nederlander ben
pi_64525684
quote:
Op zondag 7 december 2008 18:52 schreef capricia het volgende:

[..]

Zullen we voetbal en Wintersport ook maar verbieden omdat er zoveel blessures van komen.
Nog beter zullen we vet eten verbieden en daarbij een verbod om thuis zelf te gaan klussen.

Door mensen zoals jij wordt dit land volstrekt onleefbaar IDIOOT!!!
pi_64526713
Inderdaad, sloop elke vorm van vreugde(-viering) voor de burger.
Ik krijg steeds meer gelijjk met mijn doembeeld dat als jullie het daadwerkelijk het voor het zeggen zouden krijgen we alleen nog maar een veilig maar tevens klinisch en steriele maatschappij overhouden.

Geen vreugde, geen uitspattingen, niks menselijks meer en alle dagen door het jaar zien er hetzelfde uit.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_64526886
Typisch Nederlands... we maken ons weer druk om de kleine problemen.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_64528233
De verantwoording ligt bij de personen, niet bij het vuurwerk. Als je brandwonden krijgt of je klauw eraf blaast is dat meestalje eigen schuld. Die stichting is echt verspilde energie, dat verbod gaat ze niet lukken.

en "milieuvriendelijk" vuurwerk lol
“Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful.”
"There isn't any crisis. It's simply a crisis of ignorance."
  woensdag 31 december 2008 @ 12:28:05 #120
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_64528648
quote:
Op woensdag 31 december 2008 11:32 schreef huhggh het volgende:
Inderdaad, sloop elke vorm van vreugde(-viering) voor de burger.
Ik krijg steeds meer gelijjk met mijn doembeeld dat als jullie het daadwerkelijk het voor het zeggen zouden krijgen we alleen nog maar een veilig maar tevens klinisch en steriele maatschappij overhouden.

Geen vreugde, geen uitspattingen, niks menselijks meer en alle dagen door het jaar zien er hetzelfde uit.
Daar is zelfs al een film over gemaakt.

Alleen op de titel kan ik even niet meer komen. hij is pas nog op TV geweest
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')