Bron: http://www.telegraaf.nl/p(...)ederland_2008__.htmlquote:AMSTERDAM - Miss Utrecht, Deniz Akkoyun, is de nieuwe Miss Nederland 2008. De 24-jarige Akkoyun is geboren en getogen in Amersfoort. De ouders van Akkoyun zijn geboren in Alanya in Turkije. Miss Overijssel Maaike Heethaar (24) uit Raalte werd tweede. Miss Noord-Holland Desiree van den Berg (21) uit Santpoort eindigde als derde.
Miss Nederland vertegenwoordigt ons land in het voorjaar van 2009 bij Miss Europe in Frankrijk. De nieuwe Miss Nederland kreeg zondagavond de tiara uitgereikt van haar voorganger Melissa Sneekes. De twaalf provinciemissen streden in Studio 21 in Hilversum om de eretitel.
De badpakkenronde ontbrak zondag. In plaats daarvan liepen de dames in skipakken over de catwalk, waaronder ze een bikinitopje toonden. In de eerste ronde liepen de twaalf provinciemissen in jurken van de in augustus overleden modeontwerper Percy Irausquin. In de derde ronde liepen de dames in creaties van de beroemde Turkse modeontwerper Erol Albayrak die eveneens in de dertienkoppige jury zat.
Akkoyun stond perplex toen ze de tiara, een ontwerp van Rodrigo Otazu, op haar hoofd kreeg. Ze reageerde emotioneel. “Het is echt geweldig, ik heb hem echt op mijn hoofd”, aldusde nieuwe Miss Nederland.
Het is echt eerlijk gegaan. Jaja....quote:Twijfels over einduitslag van miss-verkiezing
RAALTE/HILVERSUM - Maaike Heethaar heeft als enige provincie-miss een contract met de organisatoren van de Miss-verkiezing van zondag, niet ondertekend. Geruchten dat dit invloed heeft gehad op de einduitslag, worden ontkend door Hans Konings, voorzitter van het organisatiecomité.
,,De einduitslag van de Miss Nederland verkiezing is niet gemanipuleerd’’, zegt hij heel stellig. Niet iedereen is dezelfde mening toegedaan. Neem jurylid Ruurd Hallema uit Borne. De beeldend kunstenaar maakte zondagavond deel uit van de 12-koppige jury met onder andere Goedele Liekens en Jort Kelder. Hallema hield ‘een katterig gevoel’ over aan de verkiezing in Studio 21.
Hallema:,,Maaike Heethaar stak er met kop en schouders bovenuit. Een echte glamourmiss. Ik had haar in ieder geval op nummer één staan en mijn buurman links en rechts van mij ook. Ik vond het een beetje vreemd dat we alle cijfers moesten inleveren bij de organisatie en dat Miss Utrecht (Deniz Akkoyun) als winnares werd aangewezen.’’
Volgens het jurylid was er bij velen direct twijfel aan de telling en heeft niemand nadien exacte cijfers gezien. Hallema hoorde pas na de stemming dat Maaike Heethaar het contract niet had getekend omdat het een soort wurgcontract zou zijn. Hallema: ,,RTL Boulevard belde er ook al over. Het gonst van de geruchten.’’
Miss Maaike Heethaar doet er het zwijgen toe. Volgens organisator Hans Konings is dat logisch: ,,Wij hebben een prima relatie met Maaike Heethaar. Zij heeft inderdaad haar contract niet getekend, maar dat heeft geen enkele invloed gehad op de verkiezing. Dat contract was later echt wel getekend. Alle jurystemmen in de openbaarheid brengen? Dat is niet aan ons. Als individuele juryleden dat doen heb ik er geen probleem mee. Het is heel simpel: de meeste stemmen gelden. Ik begrijp dat een hoop mensen het niet leuk vinden dat hun favoriet niet gekozen wordt. Maar het is echt eerlijk gegaan.’’
miss overijssel is ook best lekker, de rest vind ik niet zo.quote:Op dinsdag 2 december 2008 10:39 schreef Terecht het volgende:
Ik vond alle deelnemers eigenlijk niet zo bijzonder als ik eerlijk moet zijn. Maar miss Overijssel stak er idd wel bovenuit.
In een relatie misschien (quote:Op dinsdag 2 december 2008 10:46 schreef Casparovvv het volgende:
Het gaat niet alleen om het koppie.
quote:Op dinsdag 2 december 2008 10:44 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Overijssel is een verschrikkelijk mooie dame, ik snap dan ook niet dat ze niet heeft gewonnen.
Dat zijn toch geen vrouwen? Dat breekt zo in 2. En geen tett'n.quote:Op dinsdag 2 december 2008 10:47 schreef Hephaistos. het volgende:
[ afbeelding ]
Ze zal wel heel intelligent zijn
quote:Op dinsdag 2 december 2008 10:39 schreef Terecht het volgende:
Ik vond alle deelnemers eigenlijk niet zo bijzonder als ik eerlijk moet zijn
quote:Op dinsdag 2 december 2008 10:36 schreef Elfletterig het volgende:
Er is het nodige te doen over de uitslag van de Miss Nederland-verkiezing. Die verkiezing werd gewonnen door Miss Utrecht, de 24-jarige Deniz Akkoyun.
Misschien ben ik als inwoner van Overijssel wat bevooroordeeld, maar 'onze' miss, Maaike Heethaar, is toch echt veel mooier... Gelukkig denk ik er niet alleen zo over: een peiling op GeenStijl wijst uit dat Nederland massaal (38,5 procent) op Miss Overijssel stemt; de nummer twee in die peiling komt aan 8,1 procent, de werkelijke winnares slechts 3 procent. Met overmacht dus.
Maar de vakjury heeft anders beslist. De kritiek is niet miss. Ik zal alle voorspelbare reacties onder de nieuwsberichten even weglaten, maar toch:
De Telegraaf bericht:
[..]
Bron: http://www.telegraaf.nl/p(...)ederland_2008__.html
Overzicht van de 12 missen, inclusief foto's:
http://www.geenstijl.nl/m(...)_wie_wordt_miss.html
Ook de editie Salland van De Stentor bericht over de verkiezing:
[..]
Het is echt eerlijk gegaan. Jaja....
Nee, ze dwepen er zelf altijd mee dat het daar niet alleen om gaatquote:Op dinsdag 2 december 2008 10:48 schreef Adelante het volgende:
[..]
In een relatie misschien () niet, maar in een miss verkiezing toch gvd wel!
????quote:Op dinsdag 2 december 2008 11:59 schreef Slappy het volgende:
Oh verspeelbaar Telegraaf vind natuurlijk dat 100% meisje moet winnen
Ik bedoel 100% hollands meisje moet winnenquote:
ze is alleen geen Turkse itt haar oudersquote:Op dinsdag 2 december 2008 10:51 schreef Posdnous het volgende:
Overigens ook zo lekker verrassend dat Geenstijl niet voor de Turkse gaat..
Klopt. En als dit verhaal beperkt was gebleven tot alleen wat gebash van GeenStijl, had ik dit topic ook vast niet geopend. De reden om het toch te openen, lees je in het Stentor-verhaal: juryleden die een vreemd gevoel hebben overgehouden aan de uitslag. Dat suggereert toch dat er hier iets niet klopt.quote:Op dinsdag 2 december 2008 10:51 schreef Posdnous het volgende:
Jeuzus, echt niet, zeg. Die kritiek is niet mis, dat is toch wel een nationale discussie waard. Kamervragen! Jurylid Ruurd Hallema is het niet eens met de uitslag en vond het allemaal maar vreemd gaan en organisator Hans Konings vond het allemaal wel oké. Oorverdovende kritiek. Goed dat dit topic is geopend.quote:Op dinsdag 2 december 2008 10:36 schreef Elfletterig het volgende:
De kritiek is niet miss.
wtf Meki ik ben geen Mekiquote:
Ik zou toch echt zweren dat ik in in de openingspost verwijs naar DRIE bronnen, waaronder ook GeenStijl en De Stentor...quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:19 schreef Slappy het volgende:
Waarom maakt alleen Telegraaf hier melding van
quote:Gelukkig denk ik er niet alleen zo over: een peiling op GeenStijl wijst uit dat Nederland massaal (38,5 procent) op Miss Overijssel stemt; de nummer twee in die peiling komt aan 8,1 procent, de werkelijke winnares slechts 3 procent. Met overmacht dus.
nee, dat blijktquote:Op dinsdag 2 december 2008 10:46 schreef Casparovvv het volgende:
Het gaat niet alleen om het koppie.
Is de Stentor niet erg streekgebonden? Lijkt me niet erg objectief, dan.quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zou toch echt zweren dat ik in in de openingspost verwijs naar DRIE bronnen, waaronder ook GeenStijl en De Stentor...
Je verwijst niet naar drie bronnen over De Ophef. Slechts één bron, De Stentor, heeft het over twijfels. En die twijfels bestaan uit... één jurylid die het er niet mee eens is dat zijn favoriet niet gewonnen heeft.quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zou toch echt zweren dat ik in in de openingspost verwijs naar DRIE bronnen, waaronder ook GeenStijl en De Stentor...
Dat dus.quote:Op dinsdag 2 december 2008 10:50 schreef Posdnous het volgende:
Het is allemaal niks bijzonders.
Maar ja, sowieso, Miss Nederland.. Dat iemand zich daar druk om kan maken.
QFTquote:Op dinsdag 2 december 2008 10:51 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat zijn toch geen vrouwen? Dat breekt zo in 2. En geen tett'n.
GODVERDOMME WAT BEN IK NU BLIJ DAT IK EEN NOODPAKKET HEB WANT WOIII KAN NIET VER WEG MEER ZIJN!!!111111quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:48 schreef Monidique het volgende:
[..]
Je verwijst niet naar drie bronnen over De Ophef. Slechts één bron, De Stentor, heeft het over twijfels. En die twijfels bestaan uit... één jurylid die het er niet mee eens is dat zijn favoriet niet gewonnen heeft.
Pas over vier jaar, hm?quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:51 schreef Jarno het volgende:
[..]
GODVERDOMME WAT BEN IK NU BLIJ DAT IK EEN NOODPAKKET HEB WANT WOIII KAN NIET VER WEG MEER ZIJN!!!111111
quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:56 schreef Red_Cat het volgende:
Om eerlijk te zijn vind ik ze er allemaal beter uit zien dan miss utrecht
Dat ben je wel, of anders een slap aftreksel ervan.quote:
Ik ben geen Moslimquote:Op dinsdag 2 december 2008 13:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat ben je wel, of anders een slap aftreksel ervan.
Gelukkig. Ik werd al ongerust.quote:Op dinsdag 2 december 2008 13:06 schreef Slappy het volgende:
[..]
Ik ben geen Moslim
Ik ben voor Israel
Ik ben niet voor Ah
Waarom? Ik verklaar GeenStijl niet heilig ofzo. Sterker nog: ik verafschuw die website. Maar een peiling met zo veel deelnemers en zo'n grote voorsprong voor één kandidaat, zegt toch wel iets. Zie anders ook de uitspraken van het jurylid in De Stentor.quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:42 schreef Mutant01 het volgende:
Ik moest vooral lachen om dit stuk uit OP
De Stentor is vooral actief in Oost-Gelderland en West-Overijssel. Het jurylid dat ze citeren, woont in Borne. Dat ligt ook in Overijssel, maar in Twente. De woonplaats van Maaike Heethaar ligt logischerwijs wél in het verspreidingsgebied van de Stentor, vandaar ook de aandacht.quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:48 schreef Gia het volgende:
Is de Stentor niet erg streekgebonden? Lijkt me niet erg objectief, dan.
Ik verwacht dat de Utrechtse courant met een heel ander verhaal is gekomen.
Hehe je neemt het veel te serieus joh. Miss-verkiezingen zijn traditioneel berucht om politieke spelletjes en oneerlijke praktijken. Niks nieuws onder de zon.quote:Op dinsdag 2 december 2008 13:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De Stentor is vooral actief in Oost-Gelderland en West-Overijssel. Het jurylid dat ze citeren, woont in Borne. Dat ligt ook in Overijssel, maar in Twente. De woonplaats van Maaike Heethaar ligt logischerwijs wél in het verspreidingsgebied van de Stentor, vandaar ook de aandacht.
Ook meegekregen dat RTL Boulevard ook vragen heeft gesteld? Ik dacht toch niet dat de studio's van RTL in Overijssel stonden, maar ik kan me vergissen.
Het gaat erom dat er een luchtje zit aan deze verkiezing. Er rammelt iets.
Luchtig nieuws is ook nieuwsquote:Op dinsdag 2 december 2008 13:53 schreef Hephaistos. het volgende:
Hehe je neemt het veel te serieus joh. Miss-verkiezingen zijn traditioneel berucht om politieke spelletjes en oneerlijke praktijken. Niks nieuws onder de zon.
Inderdaad, alsof iemand op ze staat te wachten. Als het aan mij lag hadden ze allemaal gewonnen.quote:Op dinsdag 2 december 2008 14:10 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
ik vind t allemaal vieze graftakken dus t boeit me geen zak welke stinkmongool heeft gewonnen
Ja?quote:Op dinsdag 2 december 2008 13:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
want ze vervult wel een ambassadeursfunctie voor ons land.
Een peiling op stormfront.org die veel deelnemers trekt is dus zeker ook representatief voor heel Nederland? Wat een onzin zeg.quote:Op dinsdag 2 december 2008 13:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waarom? Ik verklaar GeenStijl niet heilig ofzo. Sterker nog: ik verafschuw die website. Maar een peiling met zo veel deelnemers en zo'n grote voorsprong voor één kandidaat, zegt toch wel iets. Zie anders ook de uitspraken van het jurylid in De Stentor.
Jammer, dit soort selectieve reacties. Ik heb dacht ik goed uitgelegd waarom ik dit topic toch heb gestart. Niet vanwege GeenStijl, maar vanwege de uitspraken van het jurylid. GeenStijl haal ik alleen aan als bron voor de 12 foto's van de missen.
Jammer dat je dat niet weet te scheiden.
Ik heb nergens het woord 'representatief' gebruikt. Bewust niet, want ik weet ook wel dat de GeenStijl-bezoekers niet de gemiddelde Nederlanders zijn. Maar het verschil in de peiling is wel érg groot.quote:Op dinsdag 2 december 2008 14:22 schreef Mutant01 het volgende:
Een peiling op stormfront.org die veel deelnemers trekt is dus zeker ook representatief voor heel Nederland? Wat een onzin zeg.En waarom haal je niet de mening van de overige juryleden erbij en alleen deze? Dus omdat 1 jurylid zijn gelijk niet heeft gekregen, is er gelijk iets dubieus aan de hand.
Bron: http://www.gelderlander.n(...)-volgens-publiek.ecequote:Arnhemse mooiste volgens publiek
HILVERSUM/ARNHEM - Miss Gelderland, de Arnhemse Maral Semonian (21), heeft zondagavond in Hilversum de publieksprijs van de Miss Nederland-verkiezing gewonnen. Miss Utrecht, Deniz Akkoyun, werd door de jury verkozen tot Neerlands mooiste.
Semonian kreeg 13.663 stemmen via de internetsite van de missverkiezing. Dat waren er 473 meer dan nummer twee, Miss Friesland, Bouktje Boerma. De uiteindelijke Miss Nederland, Deniz Akkoyun, eindigde als derde. Zij kreeg van het publiek slechts 6454 stemmen.
Omdat? Omdat één jurylid dat zegt. Een jurylid wiens kandidaat niet won en van wie de buurmannen, kennelijk, ook op die kandidaat stemden. Zo gezien zit er nog een luchtje aan 9/11 ook.quote:Op dinsdag 2 december 2008 13:51 schreef Elfletterig het volgende:
Het gaat erom dat er een luchtje zit aan deze verkiezing. Er rammelt iets.
Een luchtje? Zeg maar rustig dat het stinkt als een Russiche beerput.quote:Op dinsdag 2 december 2008 14:04 schreef Frutsel het volgende:
volgens mij zit er ook een luchtje aan het eurovisie songfestival
Ik kan er nu al niet van slapen.quote:Op dinsdag 2 december 2008 15:16 schreef Lemmeb het volgende:
Echt errug man. Nou denk ik ik dat ik vannacht niet kan slapen.
idd samen met groningen en Brabant de rest en zeker utrecht is niet echtquote:Op dinsdag 2 december 2008 10:42 schreef ensolieser24 het volgende:
[..]
miss overijssel is ook best lekker, de rest vind ik niet zo.
Waar komen buikdanseressen vandaan. Juist ja.quote:Op dinsdag 2 december 2008 15:21 schreef Gia het volgende:
Hm, twee turken in een jury en geen badpakken ronde, omdat dat van het geloof niet mag?
Vervolgens een blinde stemming, waarvan de individuele uitslagen geheim blijven.....
Nee, dat klopt dan inderdaad niet.
quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:16 schreef keesjeislief het volgende:
Ik vind Miss Flevoland het mooist geloof ik:
[ afbeelding ]
Niet meer dan de voorspelbare gevolgen van de multicriminele samenleving. Wat had je dan verwacht?quote:Op dinsdag 2 december 2008 15:21 schreef Gia het volgende:
Hm, twee turken in een jury en geen badpakken ronde, omdat dat van het geloof niet mag?
Vervolgens een blinde stemming, waarvan de individuele uitslagen geheim blijven.....
Nee, dat klopt dan inderdaad niet.
quote:
Dit vind ik op het oog ook wel een schatje ja.quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:16 schreef keesjeislief het volgende:
[ afbeelding ]
Engelenhaar?quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:22 schreef keesjeislief het volgende:
[..]. Ze heeft iets van een engeltje
.
.
Alsof jij zou gaan lopen klagen als ze op je gezicht ging zitten.quote:
Ben zelf Brabantse, maar het niet met je eens. Te weinig uitstraling, vind ik.quote:
ohh denk dat jij beetje jaloers bentquote:
Google -> Maaike Heethaarquote:Op dinsdag 2 december 2008 16:58 schreef BarraCupraCuda het volgende:
pics van miss overijssel?
neuh te luiquote:Op dinsdag 2 december 2008 17:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Er staat een link in de OP. Misschien eens op klikken?
waarop de organisator daarop beweert:quote:Hallema hoorde pas na de stemming dat Maaike Heethaar het contract niet had getekend omdat het een soort wurgcontract zou zijn
Nou, als ze het in eerste instantie afwijst omdat het een wurgcontract is, dan zal ze dat later echt niet wel getekend hebben. Ik snap niet dat die organisator zoiets serieus uit zijn mond kan krijgen.quote:Zij heeft inderdaad haar contract niet getekend, maar dat heeft geen enkele invloed gehad op de verkiezing. Dat contract was later echt wel getekend
Kom op zeg...quote:
Precies.quote:
Ik vind jouw voorkeur wat minder.quote:
Ze praat ook he ...quote:Op dinsdag 2 december 2008 17:59 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik vind jouw voorkeur wat minder.![]()
Doe dan toch maar Noord-Brabant.
Je bent gekquote:Op dinsdag 2 december 2008 17:36 schreef gelly het volgende:
Die van Overijssel heeft toch ook een scheef hoofd ? En niet knap te noemen ook ...
[ afbeelding ]
Doe mij dan maar noord-Holland
[ afbeelding ]
Die andere favorieten hebben toch totaal geen uitstraling ? Blonde dozen van 13 in een dozijn.quote:
Mja gaat welquote:Op dinsdag 2 december 2008 18:09 schreef gelly het volgende:
[..]
Die andere favorieten hebben toch totaal geen uitstraling ? Blonde dozen van 13 in een dozijn.
Ik snap dat jij veel mooiere dames tussen de lakens treft (...), maar je overdrijft.quote:
Ik ben daar inmiddels een beetje te oud voorquote:Op dinsdag 2 december 2008 16:17 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Inderdaad, waar ging het fout...
Schrijf je in voor volgend jaar SHE![]()
Die carmenset-krullen he, die doen het 'm!quote:Op dinsdag 2 december 2008 19:10 schreef SHE het volgende:
Noord Holland is idd een cutie. Heel cute zelfs. Gek dat ik daar overheen heb gekeken.
had zij dan moeten winnenquote:Op dinsdag 2 december 2008 17:36 schreef gelly het volgende:
Die van Overijssel heeft toch ook een scheef hoofd ? En niet knap te noemen ook ...
Monitor stuk?quote:
Wie moet er nu bij wie op stal?quote:
Niks mis mee inderdaad, ziet er netjes uit. En goede werpheupen.quote:Op dinsdag 2 december 2008 19:19 schreef Aoristus het volgende:
Terechte winnares, Miss Utrecht kijkt tenminste fris uit haar ogen
[ afbeelding ]
(en ze heeft tenminste een kont)
Maar toch een ander? Of draagt ze je goedkeuring?quote:Op dinsdag 2 december 2008 19:26 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Niks mis mee inderdaad, ziet er netjes uit. En goede werpheupen.
Sowieso draagt ze m'n goedkeuring, want die hele missverkiezing zal me verder jeuken. Maar ik vind Miss Gelderland (zie boven) ook wel zwaar oké. Die kijkt wat stouter.quote:Op dinsdag 2 december 2008 19:29 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Maar toch een ander? Of draagt ze je goedkeuring?
Persoonlijk heb ik geen trek in Anky, maar Miss Overijssel... Dus zo identiek zijn ze niet.quote:
Mee eens, vele andere hebben echt een standaard gezicht.quote:Op dinsdag 2 december 2008 19:19 schreef Aoristus het volgende:
[ afbeelding ]
Jij vindt haar mannelijk overkomen? Omdat ze geen tieten heeft? Of?quote:Op dinsdag 2 december 2008 19:42 schreef Ghazi het volgende:
is Miss Zeeland trouwens een omgebouwde vent?
ter ilustratie:quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij vindt haar mannelijk overkomen? Omdat ze geen tieten heeft? Of?
Welnee, dat denk je maar. Die zijn goed opgepimpt, net als deze, alleen zie je dat wat minder in het donker.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:12 schreef Xennia het volgende:
Tijdens het uitgaan kom ik al zo 3 mooiere vrouwen tegen dan om het even welke hier geplaatste Miss
Dat beoordeel je aan één foto.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:03 schreef rubbereend het volgende:
tja toch niet te hopen dat ze bij de 12 mooiste van het land hoort
Mijn god. Zij is eng.quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:16 schreef keesjeislief het volgende:
[ afbeelding ]
En dat.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:34 schreef Smart_ass het volgende:
Niet dat ik erop tegen ben dat er iemand met een buitenlandse achtergrond heeft gewonnen of zo, maar bij Miss Nederland denk ik toch aan een Hollandse meid met blond haar en blauwe ogen.
Die vent achter jullie kijkt echt zo van "HUUUUUHUUUUUUU IK HIER????????".quote:
Nee, dat wijf rechts achter haar dan!quote:Op dinsdag 2 december 2008 21:41 schreef Jarno het volgende:
Die vent achter jullie kijkt echt zo van "HUUUUUHUUUUUUU IK HIER????????"..
Ik zie geen kontquote:Op dinsdag 2 december 2008 19:19 schreef Aoristus het volgende:
[ afbeelding ]
*opmerking over teefjes*quote:Op dinsdag 2 december 2008 21:41 schreef Lemmeb het volgende:
LOL het is net of je het over showhonden hebt.
quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:30 schreef Hephaistos. het volgende:
Laat me raden, die gast is Mr. Nederland.
Close enough!quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:30 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Laat me raden, die gast is Mr. Nederland.
geen fotos van Miss brabantquote:
Ik kwam miss Overijssel wel eens tegen tijdens het uitgaan en dat was toch best een mooie meid om te zien. Ze heeft tegenwoordig alleen veel meer zo'n modellenfiguurtje.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:12 schreef Xennia het volgende:
Tijdens het uitgaan kom ik al zo 3 mooiere vrouwen tegen dan om het even welke hier geplaatste Miss
quote:
Ja joh, en al die blonde missen zijn uiteraard wel echt de mooiste van hun provinciequote:Op dinsdag 2 december 2008 21:26 schreef Synthesist het volgende:
Lekker politiek correct, die negerinnen die de mooiste van de provincie worden
Hoezo zou dat niet kunnen? Er zijn zat prachtige negerinnen, wat dacht je van Beyoncé of Halle Berry?quote:Op dinsdag 2 december 2008 21:26 schreef Synthesist het volgende:
Lekker politiek correct, die negerinnen die de mooiste van de provincie worden
Dat werd ook al eerder in het topic gemeld. Voor de spoedcursus 'hoe gedraag je je als een Miss' gingen ze ook allemaal naar, jawel, Turkije. Oh, en er zaten twee Turken in de jury.quote:Op woensdag 3 december 2008 08:50 schreef DS4 het volgende:
Voor de complotdenkers: de hoofdsponsor is een bekende aanbieder van reizen naar Turkije... Viel me ineens op...
Ach, niets nieuws in de wereld dus. Gewoon commercie. Prima toch? Het is niet alsof deze "wedstrijd" om iets belangrijks gaat.quote:Op woensdag 3 december 2008 09:41 schreef Gellarboy het volgende:
Dat werd ook al eerder in het topic gemeld. Voor de spoedcursus 'hoe gedraag je je als een Miss' gingen ze ook allemaal naar, jawel, Turkije. Oh, en er zaten twee Turken in de jury..
Nou, ze heeft anders de ambitie om de wereld te veranderen. Enzo.quote:Op woensdag 3 december 2008 10:05 schreef DS4 het volgende:
Het is niet alsof deze "wedstrijd" om iets belangrijks gaat.
Ik voel een 'geile negerinnen in skipak' topic aankomen!quote:Op woensdag 3 december 2008 09:43 schreef Gellarboy het volgende:
Overigens werd er tijdens de show ook gezegd dat er dit jaar minder gelet werd op uiterlijk, de winnares moest vooral een 'business woman' zijn. Daarom was er ook geen badpakken ronde, maar wel een skipakken ronde.
Als er zonodig een blonde lellebel gekozen had moeten worden, hadden ze een stel negers in de jury moeten zetten.quote:Op woensdag 3 december 2008 09:41 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Dat werd ook al eerder in het topic gemeld. Voor de spoedcursus 'hoe gedraag je je als een Miss' gingen ze ook allemaal naar, jawel, Turkije. Oh, en er zaten twee Turken in de jury..
Ik had ooit de ambitie om een specifieke Miss Universe deelneemster een veeg te geven, maar om dat nu belangrijk te noemen...quote:Op woensdag 3 december 2008 10:37 schreef Gellarboy het volgende:
Nou, ze heeft anders de ambitie om de wereld te veranderen. Enzo.
heeft niets te maken met het geloofquote:Op dinsdag 2 december 2008 15:21 schreef Gia het volgende:
http://www.telegraaf.nl/p(...)_skipak__.html?p=5,1quote:"We willen af van het imago bikini's en hoge hakken, dat is zeer vrouwonvriendelijk op een podium. Bikini's zijn bovendien meer iets voor het strand”, zegt organisator Hans Konings, die als sinds 1989 bij de organisatie van de Nederlandse missverkiezing betrokken is.
Is dat niet altijd zo bij dit soort verkiezingen, om je neutraliteit te beschermen, dat je stem geheim gehouden wordt, maar niets en niemand die je tegenhoud om het zelf openbaar te maken ?quote:Vervolgens een blinde stemming, waarvan de individuele uitslagen geheim blijven.....
Dus een kaaskop mag wel op een kaaskop stemmen, dan klopt het, maar als een jurylid met een andere etniciteit op iemand van dezelfde andere etniciteit gaat stemmen klopt dat niet .. die Turk mag niet kiezen wij hij het mooist vindt of zo ?quote:Nee, dat klopt dan inderdaad niet.
Inderdaad. Waarom niet 3 of 10 winnaars. Ben je gelijk van het gezeur af. Voor iedereen wat lekkers.quote:Op woensdag 3 december 2008 13:03 schreef Sapstengel het volgende:
Sowieso vreemd dat hier ophef over ontstaan, want wat boeit het nou eigenlijk? Helemaal niks toch, over een week is iedereen haar toch weer vergeten.
ach, geenstijl, onderdeel van de telegraaf, doet een poll .. daar komt, gezien het bekende publiek iets totaal anders uit dan uit de echte stemming .. en die uitslag komt dan toevallig overeen met het gemopper van een van die juri-leden die, heel toevallig, uit Overijssel komt en voor zijn regionale miss heeft gekozen en beweert dat zijn buren dat ook hebben gedaan .. en tada, kopij voor de Telegraafquote:Op woensdag 3 december 2008 13:03 schreef Sapstengel het volgende:
Sowieso vreemd dat hier ophef over ontstaan, want wat boeit het nou eigenlijk? Helemaal niks toch, over een week is iedereen haar toch weer vergeten.
Heb je de foto's bekeken van de betreffende dames? Zo te horen niet.quote:Op woensdag 3 december 2008 13:19 schreef moussie het volgende:
[..]
ach, geenstijl, onderdeel van de telegraaf, doet een poll .. daar komt, gezien het bekende publiek iets totaal anders uit dan uit de echte stemming .. en die uitslag komt dan toevallig overeen met het gemopper van een van die juri-leden die, heel toevallig, uit Overijssel komt en voor zijn regionale miss heeft gekozen en beweert dat zijn buren dat ook hebben gedaan .. en tada, kopij voor de Telegraaf
Die geblondeerde Anita bedoel je?quote:Op woensdag 3 december 2008 14:20 schreef Refragmental het volgende:
Miss Brabant had moeten winnen. Zij ziet er als enige ook echt mooi uit.
Laten we wel eerlijk blijven, een blonde del mag ook niet meedoen aan "Miss Beautiful Black" of hoe die ethnische verkiezing ook moge heten vandaag de dag. Een schande als je het mij vraagt omdat in die verkiezing ras centraal staat, en het wel degelijk discrimineert op basis van huidskleur.quote:Hoezo zou dat niet kunnen? Er zijn zat prachtige negerinnen, wat dacht je van Beyoncé of Halle Berry?
Uhh ja, en wat heeft dat te maken met een Nederlandse missverkiezing?quote:Op woensdag 3 december 2008 14:27 schreef Cairon het volgende:
[..]
Laten we wel eerlijk blijven, een blonde del mag ook niet meedoen aan "Miss Beautiful Black" of hoe die ethnische verkiezing ook moge heten vandaag de dag. Een schande als je het mij vraagt omdat in die verkiezing ras centraal staat, en het wel degelijk discrimineert op basis van huidskleur.
Bummer zeg, de winnares moet nu dus all-inclusive vakanties aanprijzen in de nieuwe Sunweb reisgids in plaats van geile ouwe miljonairs pijpen op een societyfeestje in St. Tropez.quote:Op woensdag 3 december 2008 09:41 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
quote:De organisatie Miss Nederland laat in een persbericht weten namens alle juryleden weten dat zij unaniem achter de einduitslag staan van de verkiezing en dat er op een open en eerlijke wijze gestemd is. Alle juryleden hebben hun stem schriftelijk uitgebracht en ondertekend.
Aan het einde van de avond hadden zowel Miss Nederland winnares Deniz Akkoyun als Maaike Heethaar ieder 5 van de 12 stemmen. Vervolgens heeft de organisatie de stemmen, die beide Missen kregen op missnederland.nl, van de publiekjury laten meewegen. De publieksjury wees Deniz een derde plaats toe en Maaike een vijfde plaats. Van te voren is reglementair bepaald dat de uitslag wordt bepaald door zowel de vak- als de publieksjury.
mevrouw heethaar heb wel kraaiepootjes...ik wordt daar niet warm of koud van 13 een dozijnquote:Op dinsdag 2 december 2008 10:36 schreef Elfletterig het volgende:
Er is het nodige te doen over de uitslag van de Miss Nederland-verkiezing. Die verkiezing werd gewonnen door Miss Utrecht, de 24-jarige Deniz Akkoyun.
Misschien ben ik als inwoner van Overijssel wat bevooroordeeld, maar 'onze' miss, Maaike Heethaar, is toch echt veel mooier...
Het is echt eerlijk gegaan. Jaja....
Ik vind dat ook heel fout. Maar dit zijn allemaal geen argumenten waarom er geen gekleurd meisje zou mogen winnen in zoeen wedstrijd. Maar dan wel als ze ook gewoon de mooiste is.quote:Op woensdag 3 december 2008 14:27 schreef Cairon het volgende:
[..]
Laten we wel eerlijk blijven, een blonde del mag ook niet meedoen aan "Miss Beautiful Black" of hoe die ethnische verkiezing ook moge heten vandaag de dag. Een schande als je het mij vraagt omdat in die verkiezing ras centraal staat, en het wel degelijk discrimineert op basis van huidskleur.
Ik weet dat afro-people onderling ook heel discriminerend kunnen zijn, maar volgens mij is dat vooral denigrerend naar hele donkere types toe en afgunstig naar de lichteren.quote:Daarbij ken ik heel wat negers die Beyoncé en Halle Berry een schande voor het zwarte ras vinden, sterker nog ze waren verraders. Want ze zijn niet "zwart genoeg" omdat ze bijvoorbeeld stijl haar hebben, of te lichte make-up dragen, of gekleurde lenzen dragen. Wat dat betreft bestaat er erg veel discriminatie tussen negers onderling. Zo zijn degene met een wat lichtere huid vaak het mikpunt van opmerkingen over "niet zwart genoeg zijn" zoals je bijvoorbeeld ook bij Obama weleens hoorde, en zijn de figuren met een juist heel donkere huid en heel prominente negroide gelaatstrekken het mikpunt van opmerking over "te zwart zijn".
Vergelijk de scheldwoorden die uit de gemeenschap zelf komen...
Oreo (wit aan de binnenkant, zwart aan de buitenkant, iemand die zich niet zwart genoeg gedraagt)
Tar Baby (erg donkere huidskleur)
Waarschuwing, de laatste twee links bevatten een hoge concentratie zelf-haat en zelf-medelijden.
- http://abcnews.go.com/2020/GiveMeABreak/story?id=548303&page=1
- http://www.psychezpublishing.com/BlackOnBlackDiscriminationPg.htm
- http://www.mysistahs.org/features/colorism.htm
quote:Op woensdag 3 december 2008 14:27 schreef Cairon het volgende:
Wat is daar fout aan dan? Is een Miss-verkiezing discriminerend tegen mannen? Is een Miss Gehandicapt discriminerend tegenover niet-gehandicapten? Is 'De mooiste boerin van Nederland' discriminerend tegenover stedelingen?quote:
Ok.... een "Miss White" verkiezing, waar alleen blanke vrouwen aan mee mogen doen, wat vind je daarvan?quote:Op woensdag 3 december 2008 15:33 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
[..]
Wat is daar fout aan dan? Is een Miss-verkiezing discriminerend tegen mannen? Is een Miss Gehandicapt discriminerend tegenover niet-gehandicapten? Is 'De mooiste boerin van Nederland' discriminerend tegenover stedelingen?
Wat een onzin. Laat die mensen lekker de mooiste zwarte vrouw van Nederland kiezen zeg...
.quote:De organisatie Miss Nederland laat in een persbericht weten namens alle juryleden weten dat zij unaniem achter de einduitslag staan van de verkiezing en dat er op een open en eerlijke wijze gestemd is. Alle juryleden hebben hun stem schriftelijk uitgebracht en ondertekend.
Aan het einde van de avond hadden zowel Miss Nederland winnares Deniz Akkoyun als Maaike Heethaar ieder 5 van de 12 stemmen. Vervolgens heeft de organisatie de stemmen, die beide Missen kregen op missnederland.nl, van de publiekjury laten meewegen. De publieksjury wees Deniz een derde plaats toe en Maaike een vijfde plaats. Van te voren is reglementair bepaald dat de uitslag wordt bepaald door zowel de vak- als de publieksjury
Als een meerderheid een minderheid uitsluit vind ik dat inderdaad anders dan andersom. Het is dan ook een kromme vergelijking. Voorbeeldjes?quote:Op woensdag 3 december 2008 16:26 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ok.... een "Miss White" verkiezing, waar alleen blanke vrouwen aan mee mogen doen, wat vind je daarvan?
Ik denk dat het land dan te klein is.
Ik ga uiteraard wel uit van de Nederlandse situatie, waarbij gelijkheid voor de wet grondwettelijk is vastgelegd. Treed je buiten dat kader (Zuid-Afrika), dan zijn missverkiezingen wel het laatste waar je je druk om moet maken.quote:Op woensdag 3 december 2008 16:51 schreef LXIV het volgende:
Wat vind je dan van een "White miss South-Africa verkiezing"? Want in Zuid-Afrika waren de blanke missen toch zeker in de minderheid. Of het Apartheidssysteem an sich? Want daar sloot een minderheid dus een meerderheid uit. Geen probleem mee dus?
En als er over 15 jaar meer potentiele zwarte Missen in Nederland zijn dan blanke Missen. Mogen we dan wel een blanke Miss Nederland verkiezing houden?
Het is maar waar je je druk om kan maken.quote:Op woensdag 3 december 2008 16:51 schreef LXIV het volgende:
Wat vind je dan van een "White miss South-Africa verkiezing"? Want in Zuid-Afrika waren de blanke missen toch zeker in de minderheid. Of het Apartheidssysteem an sich? Want daar sloot een minderheid dus een meerderheid uit. Geen probleem mee dus?
En als er over 15 jaar meer potentiele zwarte Missen in Nederland zijn dan blanke Missen. Mogen we dan wel een blanke Miss Nederland verkiezing houden?
Oja? Hij heeft natuurlijk wel een punt. 'Discriminatie' is een heel gevaarlijk iets, want het wordt overal misbruikt. Als ik ' s ochtends de bus in stap, wordt ik al gediscrimineerd, omdat die 55-plusser veel goedkoper mag reizen.quote:Op woensdag 3 december 2008 16:58 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Het is maar waar je je druk om kan maken.
En wat heeft dit nog met het onderwerp te maken?quote:Op woensdag 3 december 2008 17:29 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Oja? Hij heeft natuurlijk wel een punt. 'Discriminatie' is een heel gevaarlijk iets, want het wordt overal misbruikt. Als ik ' s ochtends de bus in stap, wordt ik al gediscrimineerd, omdat die 55-plusser veel goedkoper mag reizen.
Of dat als een blanke man openlijk verklaart dat zijn dochter geen relatie met een allochtoon mag hebben, hij wordt uitgespuugd, terwijl als een allochtone vader zegt dat zijn dochter alleen met iemand uit de eigen cultuur/religie/afkomst mag trouwen, zijn dit 'nu eenmaal de gewoontes' ofzo
Miss limburg is aantrekkelijker dan Eucalypta met haar enorme neus.quote:Op woensdag 3 december 2008 18:19 schreef Sheepcidus het volgende:
Zou er ook zo'n ophef ontstaan zijn als Miss Flevoland had gewonnen? Die komt echt rechtstreeks uit een slechte porno-film gestapt.
Niet zo veel, maar de dicussie ging gewoon even off-topic en ik deed mee.quote:Op woensdag 3 december 2008 17:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
En wat heeft dit nog met het onderwerp te maken?
Oja, moet kunnen allemaal? Waar trek jij de lijn?quote:Op woensdag 3 december 2008 15:33 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
[..]
Wat is daar fout aan dan? Is een Miss-verkiezing discriminerend tegen mannen? Is een Miss Gehandicapt discriminerend tegenover niet-gehandicapten? Is 'De mooiste boerin van Nederland' discriminerend tegenover stedelingen?
Wat een onzin. Laat die mensen lekker de mooiste zwarte vrouw van Nederland kiezen zeg...
Ze moet ook nog tot tien kunnen tellen, anders krijg je van die Kim Feenstra's.quote:Op dinsdag 2 december 2008 10:44 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Overijssel is een verschrikkelijk mooie dame, ik snap dan ook niet dat ze niet heeft gewonnen.
maar die Miss Utrecht is gewoon een dertien in een dozijn toerkiequote:Op woensdag 3 december 2008 17:04 schreef alors het volgende:
Die Miss Overijssel in gewoon een dertien in een dozijn blondje
Dezelfde die denkt dat Amsterdam de hoofdstad van Zuid-Holland si?quote:Op woensdag 3 december 2008 17:04 schreef alors het volgende:
Die Miss Overijssel in gewoon een dertien in een dozijn blondje
De jury heeft in ieder geval niet zitten te slapen bij het onderdeel kunstschaatsen op de Winterspelen van 2002.quote:Op woensdag 3 december 2008 18:26 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Miss limburg is aantrekkelijker dan Eucalypta met haar enorme neus.
Er is gewoon gefraudeert
Onderscheid maken op ras vind ik niet kunnen.quote:Op woensdag 3 december 2008 20:45 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Jij vindt de voorbeelden die ik noemde niet kunnen?
quote:19-jarige Zeynep Sever wordt Miss België 2009
Zeynep Sever is verkozen tot Miss België 2009. De 19-jarige studente secretariaat-toerisme volgt Alizée Poulicek op die vorig jaar het kroontje mocht opzetten.
[..]
Bron: De Standaard
Maar dat is dan weer wel een lekker wijf.quote:Op woensdag 24 december 2008 23:50 schreef TheMagnificent het volgende:
En in België kiezen ze nu ook al een Turkse als Miss:
[..]
[ afbeelding ]
is toch ook een foeilelijk kutwijf. Ook in dit opzicht zijn die allochtonen geen verijking voor dit land.quote:Op dinsdag 2 december 2008 10:51 schreef Posdnous het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |