abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63661694
quote:
Mensen die op het platteland wonen zijn vaker negatief over de komst van allochtonen dan stedelingen. Dat staat in een rapport van het SCP, het Sociaal en Cultureel Planbureau.

Van de plattelandsbewoners vindt 48 procent dat er in Nederland te veel mensen met een andere afkomst zijn. Dit percentage ligt bij stedelingen op bijna 38 procent.

Daarnaast vinden plattelandsbewoners het wel belangrijk dat er mensen uit de stad in hun gemeenschap komen wonen.

Van de ondervraagden vindt 44 procent nieuwelingen belangrijk voor de leefbaarheid in de dorpen. Wel vindt 24 procent hen een bedreiging voor de sociale samenhang.

Minder eenzaamheid
Door de sociale samenhang is de leefbaarheid op het platteland goed, zo blijkt uit het onderzoek. Slechts 11 procent voelt zich onveilig op straat tegenover 24 procent van de mensen in de stad. Ook is er minder eenzaamheid.

Verder zijn lokale tradities er "springlevend" en zijn dorpelingen vaker lid van een kerk. Maar bij hun inzet als
verenigingslid of vrijwilliger verschillen ze niet veel van de stedelingen
Ipv van op hun eigen bewonners te laten die elke week dronken zijn.Gaan ze naar anderen wijzen
bron
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  maandag 1 december 2008 @ 10:03:47 #2
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_63661719
Als ze de gemiddelde stedeling hebben ondervraagd is het niet zo raar dat ie niks tegen buitenlanders heeft natuurlijk
pi_63661790
Xenofoob is denk ik een beter woord dan racistisch in dit verband.
"Wat de boer niet kent dat eet ie niet" zeg maar.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_63661983
Vraag me af wat voor steekproef dat geweest is, 38% zelfs voor stedelingen... Of ben ik een rasoptimist?
pi_63662003
Het wachten is nu op de linkse kerk die over die 'xenofobe' en 'racistische' plattelandbewoners heen gaat vallen om te bewijzen hoe slecht hollandse autochtonen zijn.
pi_63662008
Plattelands oordeel zal wel voortkomen door de negatieve berichtgevingen in de media..
"wij hebben die rotzooi hier immers niet"... is dan de reactie

BTW Slappy: NWS wil graag de TT's zo compleet mogelijk overnemen uit het artikel. Je eigen mening kan je er dan prima onderzetten ipv in je TT's.
pi_63662024
"Hij was van de verkeerde kaant"
pi_63662163
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:16 schreef schoelje het volgende:
Het wachten is nu op de linkse kerk die over die 'xenofobe' en 'racistische' plattelandbewoners heen gaat vallen om te bewijzen hoe slecht hollandse autochtonen zijn.
Het is toch een feit dat ze xenofobischer zijn? Racistisch gaat te ver inderdaad.
Maar weet uit de eerste hand verhalen van een dorp waar geen niet-blanken woonden en die wilden ze ook liever niet.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  maandag 1 december 2008 @ 10:24:29 #9
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_63662172
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:17 schreef Rekkie het volgende:
"Hij was van de verkeerde kaant"
Hij was homo?
pi_63662181
Dat de mensen van het platteland negatiever over allochtonen zijn (de TS dikt het onterecht aan) is, mijn inziens, niet onbegrijpelijk aangezien er de leefbaarheid in de wijken flink onder druk kwam te staan bij de komst van grote groepen migranten.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_63662209
tt is goed,Boeren zijn meer racistische dan normaal mensen in de stad.
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  maandag 1 december 2008 @ 10:27:10 #12
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63662229
niet meer dan logisch...
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 1 december 2008 @ 10:27:22 #13
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_63662233
ik woon op de veluwe... en je ziet hier ook bijna geen mensen van een andere afkomst zeker niet in die insect dorpjes hier

* BarraCupraCuda kan prima omgaan met mensen van buitenlandse afkomst
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_63662246
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:24 schreef DroogDok het volgende:

Het is toch een feit dat ze xenofobischer zijn? Racistisch gaat te ver inderdaad.
Maar weet uit de eerste hand verhalen van een dorp waar geen niet-blanken woonden en die wilden ze ook liever niet.
Op zich is het flauw van mij om moeilijk te doen over de conclusie, die klopt. Ik ben het er alleen niet mee eens om er direct een waardeoordeel aan vast te maken. Zo van dat het bekrompen mensen zijn, wat de boer niet kent dat vreet ie niet en andere uitspraken. Als op basis van dit onderzoek campagnes moeten worden gestart om de plattelandsbevolking de voordelen van de multiculturele samenleving door de strot te duwen dan zou ik dat slecht vinden. Laat e.e.a. maar groeien, als het gedwongen moet dan krijg je weer dezelfde spanningen die zo duidelijk merkbaar zijn in het landelijke debat en in uitlatingen zoals bijvoorbeeld op dit forum.
pi_63662249
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:24 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Hij was homo?
Nee NSB'er!!!

pi_63662254
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:15 schreef Reintji het volgende:
Vraag me af wat voor steekproef dat geweest is, 38% zelfs voor stedelingen... Of ben ik een rasoptimist?
Wanneer men in de zogeheten probleemwijken de achtergebleven autochtonen zou ondervragen veronderstel ik wat hoger dan dit percentage.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  Moderator maandag 1 december 2008 @ 10:28:25 #17
8781 crew  Frutsel
pi_63662259
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:26 schreef Slappy het volgende:
tt is goed,Boeren zijn meer racistische dan normaal mensen in de stad.
Scepsis platteland over allochtonen is de kop van het bijgevoegde artikel. Hanteer die de volgende keer maar. Onder dat bericht kan jij je dan uitleven over de, in jouw ogen, racistische boeren.
pi_63662332
Boeren haten alles wat niet in het dorp woont, maar dat is niet nieuw.

Er schijnt zelfs een inburgeringscursus te zijn voor mensen uit de stad die naar het platteland willen verhuizen.
pi_63662378
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:28 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Scepsis platteland over allochtonen is de kop van het bijgevoegde artikel. Hanteer die de volgende keer maar. Onder dat bericht kan jij je dan uitleven over de, in jouw ogen, racistische boeren.
Verander dan de TT

OT:

Ik snap ook wel dat ze wat minder blij zijn met allochtonen, je ziet ze niet op het platteland, en hoort nou niet bepaald veel goeds over ze.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_63662392
  Moderator maandag 1 december 2008 @ 10:36:04 #21
8781 crew  Frutsel
pi_63662420
quote:
Dokkum bedoel je... en dan kies je ook een geweldige site uit
  maandag 1 december 2008 @ 10:36:11 #22
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_63662422
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:28 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Nee NSB'er!!!

blijft een tof filmpje!

ps heb je je mail nog gelezen?
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_63662460
quote:
Het is Dokkum, en Dokkum is een stad.
pi_63662703
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:28 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Scepsis platteland over nieuwkomers, meen ik gelezen te hebben onder in beeld bij Goedemorgen Nederland oid. En dat valt goed te begrijpen. Als de familiegroepssexsessie op pakweg het eiland Tholen of ergens op de Hoge Veluwe weer eens tot een inteeltbaby heeft geleid dan bestaat er toch wel het vooroordeel bij de onderlinge familieleden dat nieuwkomers, die dus van buiten Tholen of de Hoge Veluwe komen, de achterliggende tradities niet helemaal in de juiste context kunnen plaatsen. .
I´m back.
pi_63663219
Idd door alle negatieve berichten heeft de plattelandsbevolking zoiets van... gelukkig hebben we dat hier niet.

En waarom zou het?

Als je zou moeten kiezen tussen 10 autochtonen en 10 allochtonen nou dan heb ik mijn keuze vrij snel gemaakt.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_63663300
quote:
Op maandag 1 december 2008 11:10 schreef MouzurX het volgende:
Idd door alle negatieve berichten heeft de plattelandsbevolking zoiets van... gelukkig hebben we dat hier niet.

En waarom zou het?

Als je zou moeten kiezen tussen 10 autochtonen en 10 allochtonen nou dan heb ik mijn keuze vrij snel gemaakt.
Ik ook eerlijk gezegd. Ik kom nu ook niet helemaal van het platteland af, maar in het dorp hadden we ook maar een handvol allochtonen, en wat mij betreft blijft dat zo.
  maandag 1 december 2008 @ 11:15:16 #27
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_63663331
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:31 schreef Specularium het volgende:

Er schijnt zelfs een inburgeringscursus te zijn voor mensen uit de stad die naar het platteland willen verhuizen.
Geheel logisch.
Aangezien er veel stedelingen naar het platteland trekken maar nergens rekening mee houden en achteraf gaan klagen
Stedelingen gaan dan bijvoorbeeld klagen dat de boertjes om 5.00 of 6.00 gaan rijden met de tractors
Of dat ze even willen stoppen met het bespuiten van het fruit
Of dat ze even willen stoppen met het bemesten van het land

Enz...
pi_63663366
quote:
Op maandag 1 december 2008 11:15 schreef Keltie het volgende:

[..]

Geheel logisch.
Aangezien er veel stedelingen naar het platteland trekken maar nergens rekening mee houden en achteraf gaan klagen
Stedelingen gaan dan bijvoorbeeld klagen dat de boertjes om 5.00 of 6.00 gaan rijden met de tractors
Of dat ze even willen stoppen met het bespuiten van het fruit
Of dat ze even willen stoppen met het bemesten van het land

Enz...
Of dat je in de achtertuin met een buks staat te schieten, of met oud en nieuw en carbid enzo
pi_63663640
Het hele verhaal doet me wel een beetje denken aan die mop over die Groninger boer:
Wat wat het eerste wat de Groningse boer zei nadat God hem en zijn erf had geschapen?
"Gae onmidd'lijk van mien erf af!" (op zijn Gronings uitgesproken).
  Moderator maandag 1 december 2008 @ 11:30:40 #30
8781 crew  Frutsel
pi_63663707
Carbid is dan wel weer leuk
pi_63663802
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:36 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

blijft een tof filmpje!

ps heb je je mail nog gelezen?

Replied!
  maandag 1 december 2008 @ 11:37:17 #32
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_63663846
Als geboren en getogen kleinedorper kijk ik hier niet van op, maar het ligt allemaal een stuk genuanceerder dan wat ik hier in sommige reacties lees. Er is scepsis tegenover buitenlanders, randstedelingen, politie, politici (behalve die van de CDA, CU) en duizend-en-een andere dingen. Overigens hoor ik - zonder uitzondering - van alle allochtonen die zich vestigen in een klein dorp dat ze nergens zo welkom zijn als daar. Als je in de hechte gemeenschap opgenomen wordt is een klein dorp voor nieuwelingen natuurlijk een oase van rust, liefde, gemoedelijkheid en een gespreid bedje.
  maandag 1 december 2008 @ 11:40:43 #33
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_63663924
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:27 schreef schoelje het volgende:

[..]

Op zich is het flauw van mij om moeilijk te doen over de conclusie, die klopt. Ik ben het er alleen niet mee eens om er direct een waardeoordeel aan vast te maken. Zo van dat het bekrompen mensen zijn, wat de boer niet kent dat vreet ie niet en andere uitspraken. Als op basis van dit onderzoek campagnes moeten worden gestart om de plattelandsbevolking de voordelen van de multiculturele samenleving door de strot te duwen dan zou ik dat slecht vinden. Laat e.e.a. maar groeien, als het gedwongen moet dan krijg je weer dezelfde spanningen die zo duidelijk merkbaar zijn in het landelijke debat en in uitlatingen zoals bijvoorbeeld op dit forum.
Eens, dat soort onderzoeken worden altijd gretig misbruikt door stedelingen om aan te tonen wat een bekrompen volkje die boeren toch zijn. Zie het sneue verhaal van Ryan3.

Maar tegelijkertijd is het best schokkend wat een verwrongen beeld sommige plattelanders hebben van allochtonen en de grote stad. Ik was een paar maanden geleden in een Drents dorpje en daar weigerden ze te geloven dat ik nooit bedreigd of beroofd was door allochtonen
pi_63664021
Ik vind het een merkwaardig onderzoek. Er wordt gezegd dat plattelandsbewoners negatief zijn over allochtonen, maar wat het onderzoek feitelijk uitwijst, is dat ze vinden dat er te veel allochtonen in Nederland wonen. Volgens mij zijn dat twee verschillende zaken.

Ik vind ook dat er te veel allochtonen in Nederland wonen, maar dat maakt mij geen racist ofzo. Ik heb weinig tegen allochtonen en leg ze langs dezelfde meetlat als waar ik autochtonen langs leg. Desondanks vind ik dat we hier meer dan genoeg mensen hebben. We zijn een erg dichtbevolkt land, met groeiende bereikbaarheidsproblemen.
pi_63664615
Begrijpelijk, als je ziet wat voor een teringzooi het in de meeste door voornamelijk allochtonen bewoonde wijken in de steden is, kan je die mensen niet eens ongelijk geven. Lijkt me niet meer dan normaal dat je niet graag de waarde van je huis ziet kelderen, om maar eens een van de nadelen aan te halen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_63664646
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:07 schreef Hathor het volgende:
Begrijpelijk, als je ziet wat voor een teringzooi het in de meeste door voornamelijk allochtonen bewoonde wijken in de steden is, kan je die mensen niet eens ongelijk geven. Lijkt me niet meer dan normaal dat je niet graag de waarde van je huis ziet kelderen, om maar eens een van de nadelen aan te halen.
Zeg meneer beter weter ooit Schilderswijk gezien tokkie wijk nummer 1
pi_63664755
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:31 schreef Specularium het volgende:

Wel eens in zo'n dorp geweest?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_63664790
Ik was de enige allochtoon in heel het dorp. Nooit ergens last van gehad. Verhouding 1 allochtoon op 5000 autochtonen was het.
Allah Al Watan Al Malik
pi_63664891
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:14 schreef Mutant01 het volgende:
Ik was de enige allochtoon in heel het dorp. Nooit ergens last van gehad. Verhouding 1 allochtoon op 5000 autochtonen was het.
hehe
pi_63664962
quote:
Op maandag 1 december 2008 11:37 schreef pfaf het volgende:
Als geboren en getogen kleinedorper kijk ik hier niet van op, maar het ligt allemaal een stuk genuanceerder dan wat ik hier in sommige reacties lees. Er is scepsis tegenover buitenlanders, randstedelingen, politie, politici (behalve die van de CDA, CU) en duizend-en-een andere dingen. Overigens hoor ik - zonder uitzondering - van alle allochtonen die zich vestigen in een klein dorp dat ze nergens zo welkom zijn als daar. Als je in de hechte gemeenschap opgenomen wordt is een klein dorp voor nieuwelingen natuurlijk een oase van rust, liefde, gemoedelijkheid en een gespreid bedje.
Ligt ook aan het dorp hoor. Winsum vond ik een tof dorp, terwijl bijvoorbeeld een Sauwerd de mensen weer heel anders zijn. Veel meer ons ken ons en moet je er eerst een paar jaar wonen. En volgens mij werd er geen verschil gemaakt in kleurtjes, maar in manier van doen.

Ik hou niet van mensen die me in een keurslijf willen stoppen en ga daar dwars tegenin. In Winsum kon je dat doen. In Sauwerd kon je dat niet ongestraft doen. Ik heb in ieder geval niets van kleurtjes gemerkt(waren er genoeg), maar wel alles van volgzaam met de meute mee deinen. Wat me van Sauwerd wel weer opviel waren de activiteiten. Die waren daar (in de tijd dat ik daar woonde) meer dan genoeg.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_63665254
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:08 schreef Slappy het volgende:

[..]

Zeg meneer beter weter ooit Schilderswijk gezien tokkie wijk nummer 1
Ja hoor, paar keer geweest ook, en raad eens wat....je ziet er alleen maar buitenlanders. Ben jij trouwens een kloon van Meki of zo? Je hanteert dezelfde struisvogelmanier van posten als hem.
pi_63665354
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:35 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ja hoor, paar keer geweest ook, en raad eens wat....je ziet er alleen maar buitenlanders. Ben jij trouwens een kloon van Meki of zo? Je hanteert dezelfde struisvogelmanier van posten als hem.
nee ik ben geen terrorist.Maar er zijn in grote steden ook tokkie wijken
pi_63665501
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:39 schreef Slappy het volgende:

[..]

nee ik ben geen terrorist.Maar er zijn in grote steden ook tokkie wijken
En geef me jouw definitie dan eens van zo'n zogenaamde "tokkiewijk"......dat geemmer over tokkies begint zo langzamerhand pathetische vormen aan te nemen, alsof iedere arbeider te vergelijken is met die familie van wandelende airbags.
pi_63665530
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:45 schreef Hathor het volgende:

[..]

En geef me jouw definitie dan eens van zo'n zogenaamde "tokkiewijk"......dat geemmer over tokkies begint zo langzamerhand pathetische vormen aan te nemen, alsof iedere arbeider te vergelijken is met die familie van wandelende airbags.
http://video.google.nl/videoplay?docid=721436767439926125&ei=i84zSa_qL4e2iALep_CxBA&q=probleemwijken&hl=nl
tokkies
pi_63665534
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:24 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Alsof die mensen zo blank zijn.

Niets nieuws dat mensen uit gesloten kringen vaak xenofobischer zijn.
pi_63667325
De cijfers:

Ondertussen nu al gehoord over 'minder tolerant', 'minder open', 'sceptischer', 'negatiever'...
pi_63667619
quote:
Op maandag 1 december 2008 13:55 schreef Monidique het volgende:
De cijfers:

[ link | afbeelding ]

Ondertussen nu al gehoord over 'minder tolerant', 'minder open', 'sceptischer', 'negatiever'...
Vul dat maar aan met: 'Platteland vreest komst van allochtonen'.

En:

Whatever, ik denk dat cijfers weinig uitmaken zodra je al een bepaalde kop wilt hebben.
pi_63667712
38% voor stedelingen vind ik nog vrij hoog eigenlijk. Of is dat juist de 38% van de stedelingen die autochtoon is .
pi_63667903
Goeie posts, Monidique. Frappant hoe er op basis van dit soort cijfers een enorm vertekend beeld wordt gegeven van de werkelijkheid. De verschillen tussen stad en platteland zijn vrij beperkt. En bovendien redelijk verklaarbaar door de verschillen in demografie...
pi_63667968
quote:
Op maandag 1 december 2008 11:10 schreef MouzurX het volgende:

En waarom zou het?

Ja idd, ik snap die mensen van het platteland ook wel, daar kun je de deur nog open laten staan zonder dat je inboedel wordt gejat, hoef je hier niet te proberen.
Ik zag dat ze daar langs de weg appels enz verkopen en dan moet je je geld in een bakje doen (staat dus geen verkoper bij), als je dat hier doet zijn je appels weg en je geld.
pi_63668020
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:21 schreef Elfletterig het volgende:
Goeie posts, Monidique. Frappant hoe er op basis van dit soort cijfers een enorm vertekend beeld wordt gegeven van de werkelijkheid. De verschillen tussen stad en platteland zijn vrij beperkt. En bovendien redelijk verklaarbaar door de verschillen in demografie...
Nou ja, er zijn wel verschillen en de bedoeling van dit rapport is niet het verschil tussen stad en platteland duidelijk te maken, geloof ik, dus dat zie je ook niet erg terug, maar het is inderdaad zo dat de koppen en de berichtgeving iets anders suggereren dan de cijfers. Een procent of vijf of tien verschil ergens impliceert dat 'het platteland' iets wel of niet, in plaats van gewoon heel Nederland? Raar.
pi_63668099
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:24 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ja idd, ik snap die mensen van het platteland ook wel, daar kun je de deur nog open laten staan zonder dat je inboedel wordt gejat, hoef je hier niet te proberen.
Ik zag dat ze daar langs de weg appels enz verkopen en dan moet je je geld in een bakje doen (staat dus geen verkoper bij), als je dat hier doet zijn je appels weg en je geld.
Dat doen ze hier heel veel, is wel makkelijk af en toe..
  maandag 1 december 2008 @ 14:32:02 #53
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_63668118
quote:

[..]

Als ik 's maandagochtends vertrek en m'n fiets niet op slot doe bij de bushalte, staat deze er vrijdagavond nog steeds.
Maargoed, dit staat los van het onderwerp: boeren haten buitenlanders.
pi_63668188
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:30 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Dat doen ze hier heel veel, is wel makkelijk af en toe..
Daarom zou ik ook graag op het platteland willen wonen, ik stond er echt van te kijken dat dat gewoon kan zonder dat het wordt gestolen.
En gewoon je deur open laten
pi_63668221
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:32 schreef pfaf het volgende:

[..]

Als ik 's maandagochtends vertrek en m'n fiets niet op slot doe bij de bushalte, staat deze er vrijdagavond nog steeds.
Maargoed, dit staat los van het onderwerp: boeren haten buitenlanders.
Opzich terecht als ze lezen wat voor een gezeik ze er in de Randstad mee hebben.
pi_63668224
Dan zal ik wel op dat fictieve platteland wonen, waar wel wordt ingebroken, waar wel fietsen worden gestolen, waar wel bushokjes worden vernield, waar wel mensen in elkaar worden getrapt.
pi_63668273
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:36 schreef Monidique het volgende:
Dan zal ik wel op dat fictieve platteland wonen, waar wel wordt ingebroken, waar wel fietsen worden gestolen, waar wel bushokjes worden vernield, waar wel mensen in elkaar worden getrapt.
Misschien ligt het er ook welk dorp je woont.
pi_63668309
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:39 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Misschien ligt het er ook welk dorp je woont.
Natuurlijk. Maar dan wil jij niet op het platteland wonen, maar in dat dorpje waar geen criminaliteit is.
pi_63668388
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:41 schreef Monidique het volgende:

[..]

Natuurlijk. Maar dan wil jij niet op het platteland wonen, maar in dat dorpje waar geen criminaliteit is.
Ja daar heb je gelijk in, in ieder geval daar waar minder criminaliteit dan hier is.
  maandag 1 december 2008 @ 14:45:14 #60
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_63668390
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:36 schreef Monidique het volgende:
Als ik m'n fiets vrijdagavond neerzet en maandagochtend op wil halen, moet ik 'm wel op slot zetten natuurlijk.
pi_63668400
quote:

[..]

Inderdaad. Maar ja criminaliteit op het platteland(of andere dunbevolkte gebieden) is meestal over ter wereld superlaag.
pi_63668428
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:45 schreef D-Flying het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar ja criminaliteit op het platteland(of andere dunbevolkte gebieden) is meestal over ter wereld superlaag.
Ja, dat is overal ter wereld zo en altijd al zo geweest.
pi_63668587
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:46 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ja, dat is overal ter wereld zo en altijd al zo geweest.
Inderdaad. Vergelijk de criminaliteitscijfers van een dorp midden in de woestijn, berg, jungle etc. met die van een achterstandswijk in New York. Dat is schokkend. Dit heeft te maken met het aantal mensen en de daarmee gepaarde problemen. Dus kunnen ze hevig reageren als er allochtonen bij komen.

[ Bericht 1% gewijzigd door D-Flying op 01-12-2008 15:06:09 ]
  maandag 1 december 2008 @ 20:31:13 #64
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63677751
Ik denk dat ook meespeelt is dat het beeld in de media (van allochtonen) negatiever is dan de werkelijkheid (zonder de werkelijke problemen te bagatelliseren)

Als ik enkel af zou moeten gaan op wat er in de Media over allochtonen verteld werd, dan zouden ze van mij allemaal ogenblikkelijk verdreven of opgesloten moeten worden. Want het is een sloot van mishandeling, bedreiging, steunfraude, asociaal gedrag, criminaliteit et cetera waarmee onze allochtone vrienden ons dagelijks in de media verrassen.
"Wat zijn dat voor mensen?" zou je bijna denken. "Zijn het wel mensen?" Of hebben we te maken met een totaal losgeslagen bende halfapen zonder enig verstand, cultuur of respect die enkel hier komen parasiteren, broeden en roven?

Gelukkig kom ik ook nog wel eens allochtonen in de praktijk tegen, en dan blijkt het (bijna) altijd enorm mee te vallen. Gewoon mensen eigenlijk, die vriendelijk zijn en ook hun best doen om iets van het leven te maken.

Stel je nu eens voor dat je enkel kunt afgaan op wat je op GS, FOK! en de Telegraaf leest en wat je met Opsporing Verzocht en het Journaal ziet! Dan snap ik ook wel dat je gaat denken dat allochtonen losgeslagen zwarte aapbeesten zijn die je met de .50 van je erf moet houden!

En dát is precies wat voor veel plattelanders geld. Die horen alleen maar (slechte dingen) van de allochtonen en hebben er nooit een ontmoet. En vandaar hun standpunt, wat wanneer je ze privé spreekt nog véél slechter is. Maar tegenover zo'n onderzoeker uuut de staad, laten ze niet het achterste van hun tong zien.
The End Times are wild
pi_63677976
quote:
Op maandag 1 december 2008 20:31 schreef LXIV het volgende:
Ik denk dat ook meespeelt is dat het beeld in de media (van allochtonen) negatiever is dan de werkelijkheid (zonder de werkelijke problemen te bagatelliseren)

Als ik enkel af zou moeten gaan op wat er in de Media over allochtonen verteld werd, dan zouden ze van mij allemaal ogenblikkelijk verdreven of opgesloten moeten worden. Want het is een sloot van mishandeling, bedreiging, steunfraude, asociaal gedrag, criminaliteit et cetera waarmee onze allochtone vrienden ons dagelijks in de media verrassen.
"Wat zijn dat voor mensen?" zou je bijna denken. "Zijn het wel mensen?" Of hebben we te maken met een totaal losgeslagen bende halfapen zonder enig verstand, cultuur of respect die enkel hier komen parasiteren, broeden en roven?

Gelukkig kom ik ook nog wel eens allochtonen in de praktijk tegen, en dan blijkt het (bijna) altijd enorm mee te vallen. Gewoon mensen eigenlijk, die vriendelijk zijn en ook hun best doen om iets van het leven te maken.

Stel je nu eens voor dat je enkel kunt afgaan op wat je op GS, FOK! en de Telegraaf leest en wat je met Opsporing Verzocht en het Journaal ziet! Dan snap ik ook wel dat je gaat denken dat allochtonen losgeslagen zwarte aapbeesten zijn die je met de .50 van je erf moet houden!

En dát is precies wat voor veel plattelanders geld. Die horen alleen maar (slechte dingen) van de allochtonen en hebben er nooit een ontmoet. En vandaar hun standpunt, wat wanneer je ze privé spreekt nog véél slechter is. Maar tegenover zo'n onderzoeker uuut de staad, laten ze niet het achterste van hun tong zien.
'Zonder te willen bagatelliseren' geeft het toch wel te denken hè, dat de texten die op internet en in de media verschijnen wrs voor een groot deel losgezongen zijn van de werkelijkheid...
I´m back.
  maandag 1 december 2008 @ 20:40:47 #66
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63678059
Nou, die teksten zijn op zich wel waar natuurlijk, maar het is maar een deel van de waarheid. Zo zie ik iedere morgen om 7:05 een neger in een Suzuki die -ongetwijfeld- ook op weg is naar zijn werk. Maar dát lees je dus nergens in de krant.
The End Times are wild
pi_63678275
quote:
Op maandag 1 december 2008 20:40 schreef LXIV het volgende:
Nou, die teksten zijn op zich wel waar natuurlijk, maar het is maar een deel van de waarheid. Zo zie ik iedere morgen om 7:05 een neger in een Suzuki die -ongetwijfeld- ook op weg is naar zijn werk. Maar dát lees je dus nergens in de krant.
Nu maak je er in feite weer een statistisch argument van. Dat is zonde, want die nare incidenten blijven weliswaar bestaan, het gaat echter om de interpretatie van die incidenten en die is wrs goeddeels losgezongen van de werkelijkheid.
I´m back.
  maandag 1 december 2008 @ 20:50:26 #68
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63678356
Wat ik bedoel te zeggen is dat 100 negers die naar hun werk gaan géén nieuws is, en één neger die een roomblanke vrouw verkracht wél nieuws is. En als jij geen van die 100 werknegers kent, maar wel leest van die neger die een roomblanke vrouw verkracht heeft, dan is je oordeel snel gevestigd.
The End Times are wild
pi_63678462
@ al die "niet alle allochtonen zijn kutlui" posts.. Ja dat weet ik ook wel maar zoals ik al eerder zei ... als je zou moeten kiezen tussen 10 autochtonen en 10 allochtonen, dan kies ik gewoon voor die autochtonen hoor.

Want ookal zijn er 9 van die allochtonen gewoon normaal, die 1e verneukt het weer.
pi_63678547
quote:
Op maandag 1 december 2008 20:50 schreef LXIV het volgende:
Wat ik bedoel te zeggen is dat 100 negers die naar hun werk gaan géén nieuws is, en één neger die een roomblanke vrouw verkracht wél nieuws is. En als jij geen van die 100 werknegers kent, maar wel leest van die neger die een roomblanke vrouw verkracht heeft, dan is je oordeel snel gevestigd.
Zonder te willen bagatelliseren is je interpretatie dan dus goeddeels van de werkelijkheid losgezongen. Idem zo bij interpretaties die reppen over de islamisering van de samenleving of dat links al het slechte vertegenwoordigt en dat Nederland daardoor aan de afgrond ligt.
I´m back.
pi_63678554
quote:
Op maandag 1 december 2008 20:31 schreef LXIV het volgende:

Je kan ook overdrijven, het is niet alsof boeren nooit met allochtonen te maken hebben he... We hebben ze hier in Drenthe ook wel hoor
pi_63678569
quote:
Op maandag 1 december 2008 20:53 schreef MouzurX het volgende:
@ al die "niet alle allochtonen zijn kutlui" posts.. Ja dat weet ik ook wel maar zoals ik al eerder zei ... als je zou moeten kiezen tussen 10 autochtonen en 10 allochtonen, dan kies ik gewoon voor die autochtonen hoor.

Want ookal zijn er 9 van die allochtonen gewoon normaal, die 1e verneukt het weer.
En van die 10 autochtonen verneukt geen enkele het uiteraard. Die zijn superieur op alle fronten. Zonder allochtonen geen criminaliteit.
Allah Al Watan Al Malik
pi_63678591
quote:
Op maandag 1 december 2008 20:53 schreef MouzurX het volgende:

En als er 10 autochtonen naast je wonen, en 1 verneukt het, dan denk je wat precies ?
pi_63678605
quote:
Op maandag 1 december 2008 20:57 schreef gelly het volgende:

[..]

En als er 10 autochtonen naast je wonen, en 1 verneukt het, dan denk je wat precies ?
Dan denkt ie: "Kut, had ik maar geen mensen als buren!".
Allah Al Watan Al Malik
pi_63678635
quote:

[..]

Ik weet niet wat zijn antwoord is, maar hij mag zo 1 van mijn autochtone buren overnemen iig. .
I´m back.
pi_63679278
quote:

[..]

*zucht* je snapt wat ik bedoel, er zijn relatief gezien meer allochtonen crimineel dan autochtonen...
pi_63679348
quote:
Op maandag 1 december 2008 21:15 schreef MouzurX het volgende:

[..]

*zucht* je snapt wat ik bedoel, er zijn relatief gezien meer allochtonen crimineel dan autochtonen...
Kun je dan niet gewoon beter stellen dat je geen criminelen of aso's naast je wilt hebben wonen ?
pi_63679861
quote:
Op maandag 1 december 2008 21:17 schreef gelly het volgende:

[..]

Kun je dan niet gewoon beter stellen dat je geen criminelen of aso's naast je wilt hebben wonen ?
Nee, aangezien het over allochtonen gaat en niet over criminelen.
Ik zeg simpelweg dat ik liever een autochtoon naast me heb wonen dan een allochtoon omdat statistisch gezien die allochtoon eerder een crimineel is dan de autochtoon.

Sowieso wanneer je liever 10 allochtonen naast je wilt hebben ipv 10 autochtonen zou ik je aanraden om te verhuizen naar het buitenland
pi_63682848
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:13 schreef paddy het volgende:

[..]

Wel eens in zo'n dorp geweest?
Ja. Zeker toen ik nog een stuk jonger was.
pi_63685782
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_63686071
Joepie! Een onderzoeksresultaat dat elke boerenzoon op z'n klompen kon aanvoelen.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_63689703
quote:
Op maandag 1 december 2008 20:56 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Je kan ook overdrijven, het is niet alsof boeren nooit met allochtonen te maken hebben he... We hebben ze hier in Drenthe ook wel hoor
Waar dan? Ik woon tegenwoordig in een dorpje op de grens Groningen-Drenthe maar op de lokale shoarmaturk na zie ik ze nooit. Ik betrapte mezelf een paar weken terug tijdens de intocht van sinterklaas zelfs op de gedachte "kijk! Een neger!" en toen bedoelde ik niet zwarte piet maar de enige neger die ik hier in het dorp gezien heb in sinds ik hier woon. (vijf jaar!)
Ik heb het daar ook wel eens over met vrienden hier. Als ik hier door het dorp loop dan mis ik het echt. De diversiteit, de geurtjes, de kleurtjes, de eetcultuur. Zij snappen het niet want we hebben hier heus wel allochtonen, Sammy van de shoarmatent is er toch een? Hij is ook de enige op een inwonertal van een paar duizend. En zijn moeder heet Truus.
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 2 december 2008 @ 10:35:47 #83
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_63690396
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:53 schreef D-Flying het volgende:

[..]

Inderdaad. Vergelijk de criminaliteitscijfers van een dorp midden in de woestijn, berg, jungle etc. met die van een achterstandswijk in New York. Dat is schokkend. Dit heeft te maken met het aantal mensen en de daarmee gepaarde problemen. Dus kunnen ze hevig reageren als er allochtonen bij komen.
Wat pas echt schokkend is, is dat de meeste Amerikaanse steden exact datzelfde patroon vertonen. De meeste criminaliteit vindt plaats in een beperkt aantal wijken en de rest van de wijken heeft te maken met vrij lage criminaliteitscijfers.

De verschillen in een stad als New York (of beter nog, Chicago) zijn extreem.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_63691002
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 10:03 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Waar dan? Ik woon tegenwoordig in een dorpje op de grens Groningen-Drenthe maar op de lokale shoarmaturk na zie ik ze nooit. Ik betrapte mezelf een paar weken terug tijdens de intocht van sinterklaas zelfs op de gedachte "kijk! Een neger!" en toen bedoelde ik niet zwarte piet maar de enige neger die ik hier in het dorp gezien heb in sinds ik hier woon. (vijf jaar!)
Ik heb het daar ook wel eens over met vrienden hier. Als ik hier door het dorp loop dan mis ik het echt. De diversiteit, de geurtjes, de kleurtjes, de eetcultuur. Zij snappen het niet want we hebben hier heus wel allochtonen, Sammy van de shoarmatent is er toch een? Hij is ook de enige op een inwonertal van een paar duizend. En zijn moeder heet Truus.
Ga voor de grap eens naar Bovensmilde, moet je eens kijken hoeveel RMS tuig daar rond rent.
pi_63691041
Wat is Rms
  dinsdag 2 december 2008 @ 11:08:30 #86
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_63691092
Republik Maluku Selatan

Ooit de Molukse regering in ballingschap, hoe je ze nu moet noemen weet ik ook niet eigenlijk.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_63696693
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:06 schreef DroogDok het volgende:
Xenofoob is denk ik een beter woord dan racistisch in dit verband.
"Wat de boer niet kent dat eet ie niet" zeg maar.
Nee andersom zoals onderzoek ivm met stedel;ingen heeft uitgewezen
Die zijn veel meer op hunzelf en proivacy gericht dan "plattelandsbewoners"
Dus ja als jij je als stedeling niet aanpast aan de dorpse mentaliteit....

En ja die boereen lezen verder natuurlijk wel de krant
En als die uut d'n grot'n Sta(d) al zo'n last hebben van buutenlanders

Dus bevooroordeelt...ja
onterecht ~: absoluut niet.
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  dinsdag 2 december 2008 @ 18:54:55 #88
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_63703068
Een allochtoon die gewoon naar z' n werk gaat, een kaartje koopt in de bus, zijn vrienden belt enz komt niet in de krant.

Een allochtoon die een bankoverval pleegt wel.

Randstedelingen worden dagelijks geconfronteerd met beide. De kranten staan vol rotzooi die de criminele allochtonen uithalen, maar ze zien ook honderden allochtonen gewoon hun ding doen.

De persoon die in een plek met weinig allochtonen woont, ziet allen het eerste en krijgt daardoor een wat meer vertekend beeld.

Ik ben zelf een boer en het enige vooroordeel wat ik tegen allochtonen heb, is dat ze snel door de mand vallen als ze een kloon aanmaken
pi_63703313
Ik vind dat er te veel boeren zijn in Nederland.
pi_63703441
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 18:54 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Een allochtoon die gewoon naar z' n werk gaat, een kaartje koopt in de bus, zijn vrienden belt enz komt niet in de krant.

Een allochtoon die een bankoverval pleegt wel.

Randstedelingen worden dagelijks geconfronteerd met beide. De kranten staan vol rotzooi die de criminele allochtonen uithalen, maar ze zien ook honderden allochtonen gewoon hun ding doen.

De persoon die in een plek met weinig allochtonen woont, ziet allen het eerste en krijgt daardoor een wat meer vertekend beeld.

Ik ben zelf een boer en het enige vooroordeel wat ik tegen allochtonen heb, is dat ze snel door de mand vallen als ze een kloon aanmaken
Je moeet ook niet alle allochtonen over een kam scheren
Chinesen Indonesiers werken veelal erg hard.
Als stedeling wordt je echter meer geconfronteerd met de Islamitische allochtoon welke grof in de mond is tegen vrouwvolke en als het niet op een scooter rond crossed zwart rijd op de tram want van een uitkering kun je je geen kaartje veroorloven toch.
  dinsdag 2 december 2008 @ 19:18:06 #91
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63703777
Ik denk ook dat wanneer we het over allochtonen hebben, de meeste mensen voornamelijk Marokkanen, Antillianen en Somaliers voor ogen hebben. Die andere allochtonen veroorzaken niet meer overlast en criminaliteit dan autochtonen, dus worden min of meer buiten beschouwing gelaten.
The End Times are wild
pi_63704069
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 19:03 schreef _Boo_ het volgende:
Ik vind dat er te veel boeren zijn in Nederland.
Laat me raden je doet VMBO en woont in een stad

Succes met je verdere leven maar niemand geeft om je ongefundeerde meningen
pi_63704156
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 19:18 schreef LXIV het volgende:
Ik denk ook dat wanneer we het over allochtonen hebben, de meeste mensen voornamelijk Marokkanen, Antillianen en Somaliers voor ogen hebben. Die andere allochtonen veroorzaken niet meer overlast en criminaliteit dan autochtonen, dus worden min of meer buiten beschouwing gelaten.
Dat weet ik ook wel
maar zoveel Marokkanen Antillianen en Somaliers die een kaartje kopen en naar hun werk gaan zie ik niet als stedeling
pi_63706730
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 19:26 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Laat me raden je doet VMBO en woont in een stad

Succes met je verdere leven maar niemand geeft om je ongefundeerde meningen
Fout, my turn; je hebt geen baan, geen opleiding en je woont in een gehucht in het oosten.

Lighten up, farmerboy.
pi_63707015
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 20:35 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Fout, my turn; je hebt geen baan, geen opleiding en je woont in een gehucht in het oosten.

Lighten up, farmerboy.
Ik heb geen baan, ik doe een opleiding en ik woon in een gehucht in het noorden

Maar leg mij uit waarom zijn er te veel boeren?
pi_63707330
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:03 schreef Hephaistos. het volgende:
Als ze de gemiddelde stedeling hebben ondervraagd is het niet zo raar dat ie niks tegen buitenlanders heeft natuurlijk
Hahaha. Inderdaad. Verder vind ik het niet echt verrassend of zo.
pi_63708029
Ja, noem het vooroordelen. Ze komen wel ergens weg.
Daar zou eens goed naar gekeken moeten worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')