Ipv van op hun eigen bewonners te laten die elke week dronken zijn.Gaan ze naar anderen wijzenquote:Mensen die op het platteland wonen zijn vaker negatief over de komst van allochtonen dan stedelingen. Dat staat in een rapport van het SCP, het Sociaal en Cultureel Planbureau.
Van de plattelandsbewoners vindt 48 procent dat er in Nederland te veel mensen met een andere afkomst zijn. Dit percentage ligt bij stedelingen op bijna 38 procent.
Daarnaast vinden plattelandsbewoners het wel belangrijk dat er mensen uit de stad in hun gemeenschap komen wonen.
Van de ondervraagden vindt 44 procent nieuwelingen belangrijk voor de leefbaarheid in de dorpen. Wel vindt 24 procent hen een bedreiging voor de sociale samenhang.
Minder eenzaamheid
Door de sociale samenhang is de leefbaarheid op het platteland goed, zo blijkt uit het onderzoek. Slechts 11 procent voelt zich onveilig op straat tegenover 24 procent van de mensen in de stad. Ook is er minder eenzaamheid.
Verder zijn lokale tradities er "springlevend" en zijn dorpelingen vaker lid van een kerk. Maar bij hun inzet als
verenigingslid of vrijwilliger verschillen ze niet veel van de stedelingen
Het is toch een feit dat ze xenofobischer zijn? Racistisch gaat te ver inderdaad.quote:Op maandag 1 december 2008 10:16 schreef schoelje het volgende:
Het wachten is nu op de linkse kerk die over die 'xenofobe' en 'racistische' plattelandbewoners heen gaat vallen om te bewijzen hoe slecht hollandse autochtonen zijn.
Op zich is het flauw van mij om moeilijk te doen over de conclusie, die klopt. Ik ben het er alleen niet mee eens om er direct een waardeoordeel aan vast te maken. Zo van dat het bekrompen mensen zijn, wat de boer niet kent dat vreet ie niet en andere uitspraken. Als op basis van dit onderzoek campagnes moeten worden gestart om de plattelandsbevolking de voordelen van de multiculturele samenleving door de strot te duwen dan zou ik dat slecht vinden. Laat e.e.a. maar groeien, als het gedwongen moet dan krijg je weer dezelfde spanningen die zo duidelijk merkbaar zijn in het landelijke debat en in uitlatingen zoals bijvoorbeeld op dit forum.quote:Op maandag 1 december 2008 10:24 schreef DroogDok het volgende:
Het is toch een feit dat ze xenofobischer zijn? Racistisch gaat te ver inderdaad.
Maar weet uit de eerste hand verhalen van een dorp waar geen niet-blanken woonden en die wilden ze ook liever niet.
Wanneer men in de zogeheten probleemwijken de achtergebleven autochtonen zou ondervragen veronderstel ik wat hoger dan dit percentage.quote:Op maandag 1 december 2008 10:15 schreef Reintji het volgende:
Vraag me af wat voor steekproef dat geweest is, 38% zelfs voor stedelingen... Of ben ik een rasoptimist?
Scepsis platteland over allochtonen is de kop van het bijgevoegde artikel. Hanteer die de volgende keer maar. Onder dat bericht kan jij je dan uitleven over de, in jouw ogen, racistische boeren.quote:Op maandag 1 december 2008 10:26 schreef Slappy het volgende:
tt is goed,Boeren zijn meer racistische dan normaal mensen in de stad.
Verander dan de TTquote:Op maandag 1 december 2008 10:28 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Scepsis platteland over allochtonen is de kop van het bijgevoegde artikel. Hanteer die de volgende keer maar. Onder dat bericht kan jij je dan uitleven over de, in jouw ogen, racistische boeren.
Dokkum bedoel je... en dan kies je ook een geweldige site uitquote:Op maandag 1 december 2008 10:34 schreef Slappy het volgende:
http://www.stormfront.org/forum/showthread.php?t=165425
Dokum is een dorp
quote:
Het is Dokkum, en Dokkum is een stad.quote:Op maandag 1 december 2008 10:34 schreef Slappy het volgende:
http://www.stormfront.org/forum/showthread.php?t=165425
Dokum is een dorp
Scepsis platteland over nieuwkomers, meen ik gelezen te hebben onder in beeld bij Goedemorgen Nederland oid. En dat valt goed te begrijpen. Als de familiegroepssexsessie op pakweg het eiland Tholen of ergens op de Hoge Veluwe weer eens tot een inteeltbaby heeft geleid dan bestaat er toch wel het vooroordeel bij de onderlinge familieleden dat nieuwkomers, die dus van buiten Tholen of de Hoge Veluwe komen, de achterliggende tradities niet helemaal in de juiste context kunnen plaatsen.quote:Op maandag 1 december 2008 10:28 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Scepsis platteland over allochtonen is de kop van het bijgevoegde artikel. Hanteer die de volgende keer maar. Onder dat bericht kan jij je dan uitleven over de, in jouw ogen, racistische boeren.
Ik ook eerlijk gezegd. Ik kom nu ook niet helemaal van het platteland af, maar in het dorp hadden we ook maar een handvol allochtonen, en wat mij betreft blijft dat zo.quote:Op maandag 1 december 2008 11:10 schreef MouzurX het volgende:
Idd door alle negatieve berichten heeft de plattelandsbevolking zoiets van... gelukkig hebben we dat hier niet.
En waarom zou het?
Als je zou moeten kiezen tussen 10 autochtonen en 10 allochtonen nou dan heb ik mijn keuze vrij snel gemaakt.
Geheel logisch.quote:Op maandag 1 december 2008 10:31 schreef Specularium het volgende:
Boeren haten alles wat niet in het dorp woont, maar dat is niet nieuw.
Er schijnt zelfs een inburgeringscursus te zijn voor mensen uit de stad die naar het platteland willen verhuizen.
Of dat je in de achtertuin met een buks staat te schieten, of met oud en nieuw en carbid enzoquote:Op maandag 1 december 2008 11:15 schreef Keltie het volgende:
[..]
Geheel logisch.
Aangezien er veel stedelingen naar het platteland trekken maar nergens rekening mee houden en achteraf gaan klagen
Stedelingen gaan dan bijvoorbeeld klagen dat de boertjes om 5.00 of 6.00 gaan rijden met de tractors
Of dat ze even willen stoppen met het bespuiten van het fruit
Of dat ze even willen stoppen met het bemesten van het land
Enz...
quote:Op maandag 1 december 2008 10:36 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
![]()
blijft een tof filmpje!
ps heb je je mail nog gelezen?
Eens, dat soort onderzoeken worden altijd gretig misbruikt door stedelingen om aan te tonen wat een bekrompen volkje die boeren toch zijn. Zie het sneue verhaal van Ryan3.quote:Op maandag 1 december 2008 10:27 schreef schoelje het volgende:
[..]
Op zich is het flauw van mij om moeilijk te doen over de conclusie, die klopt. Ik ben het er alleen niet mee eens om er direct een waardeoordeel aan vast te maken. Zo van dat het bekrompen mensen zijn, wat de boer niet kent dat vreet ie niet en andere uitspraken. Als op basis van dit onderzoek campagnes moeten worden gestart om de plattelandsbevolking de voordelen van de multiculturele samenleving door de strot te duwen dan zou ik dat slecht vinden. Laat e.e.a. maar groeien, als het gedwongen moet dan krijg je weer dezelfde spanningen die zo duidelijk merkbaar zijn in het landelijke debat en in uitlatingen zoals bijvoorbeeld op dit forum.
Zeg meneer beter weter ooit Schilderswijk gezien tokkie wijk nummer 1quote:Op maandag 1 december 2008 12:07 schreef Hathor het volgende:
Begrijpelijk, als je ziet wat voor een teringzooi het in de meeste door voornamelijk allochtonen bewoonde wijken in de steden is, kan je die mensen niet eens ongelijk geven. Lijkt me niet meer dan normaal dat je niet graag de waarde van je huis ziet kelderen, om maar eens een van de nadelen aan te halen.
Wel eens in zo'n dorp geweest?quote:Op maandag 1 december 2008 10:31 schreef Specularium het volgende:
Boeren haten alles wat niet in het dorp woont, maar dat is niet nieuw.
Er schijnt zelfs een inburgeringscursus te zijn voor mensen uit de stad die naar het platteland willen verhuizen.
hehequote:Op maandag 1 december 2008 12:14 schreef Mutant01 het volgende:
Ik was de enige allochtoon in heel het dorp. Nooit ergens last van gehad. Verhouding 1 allochtoon op 5000 autochtonen was het.
Ligt ook aan het dorp hoor. Winsum vond ik een tof dorp, terwijl bijvoorbeeld een Sauwerd de mensen weer heel anders zijn. Veel meer ons ken ons en moet je er eerst een paar jaar wonen. En volgens mij werd er geen verschil gemaakt in kleurtjes, maar in manier van doen.quote:Op maandag 1 december 2008 11:37 schreef pfaf het volgende:
Als geboren en getogen kleinedorper kijk ik hier niet van op, maar het ligt allemaal een stuk genuanceerder dan wat ik hier in sommige reacties lees. Er is scepsis tegenover buitenlanders, randstedelingen, politie, politici (behalve die van de CDA, CU) en duizend-en-een andere dingen. Overigens hoor ik - zonder uitzondering - van alle allochtonen die zich vestigen in een klein dorp dat ze nergens zo welkom zijn als daar. Als je in de hechte gemeenschap opgenomen wordt is een klein dorp voor nieuwelingen natuurlijk een oase van rust, liefde, gemoedelijkheid en een gespreid bedje.
Ja hoor, paar keer geweest ook, en raad eens wat....je ziet er alleen maar buitenlanders. Ben jij trouwens een kloon van Meki of zo? Je hanteert dezelfde struisvogelmanier van posten als hem.quote:Op maandag 1 december 2008 12:08 schreef Slappy het volgende:
[..]
Zeg meneer beter weter ooit Schilderswijk gezien tokkie wijk nummer 1
quote:Op maandag 1 december 2008 12:35 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja hoor, paar keer geweest ook, en raad eens wat....je ziet er alleen maar buitenlanders. Ben jij trouwens een kloon van Meki of zo? Je hanteert dezelfde struisvogelmanier van posten als hem.
En geef me jouw definitie dan eens van zo'n zogenaamde "tokkiewijk"......dat geemmer over tokkies begint zo langzamerhand pathetische vormen aan te nemen, alsof iedere arbeider te vergelijken is met die familie van wandelende airbags.quote:Op maandag 1 december 2008 12:39 schreef Slappy het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
nee ik ben geen terrorist.Maar er zijn in grote steden ook tokkie wijken
http://video.google.nl/videoplay?docid=721436767439926125&ei=i84zSa_qL4e2iALep_CxBA&q=probleemwijken&hl=nlquote:Op maandag 1 december 2008 12:45 schreef Hathor het volgende:
[..]
En geef me jouw definitie dan eens van zo'n zogenaamde "tokkiewijk"......dat geemmer over tokkies begint zo langzamerhand pathetische vormen aan te nemen, alsof iedere arbeider te vergelijken is met die familie van wandelende airbags.
Alsof die mensen zo blank zijn.quote:Op maandag 1 december 2008 10:24 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Het is toch een feit dat ze xenofobischer zijn? Racistisch gaat te ver inderdaad.
Maar weet uit de eerste hand verhalen van een dorp waar geen niet-blanken woonden en die wilden ze ook liever niet.
Vul dat maar aan met: 'Platteland vreest komst van allochtonen'.quote:Op maandag 1 december 2008 13:55 schreef Monidique het volgende:
De cijfers:
[ link | afbeelding ]
Ondertussen nu al gehoord over 'minder tolerant', 'minder open', 'sceptischer', 'negatiever'...
Ja idd, ik snap die mensen van het platteland ook wel, daar kun je de deur nog open laten staan zonder dat je inboedel wordt gejat, hoef je hier niet te proberen.quote:Op maandag 1 december 2008 11:10 schreef MouzurX het volgende:
Idd door alle negatieve berichten heeft de plattelandsbevolking zoiets van... gelukkig hebben we dat hier niet.
En waarom zou het?
Als je zou moeten kiezen tussen 10 autochtonen en 10 allochtonen nou dan heb ik mijn keuze vrij snel gemaakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |