abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63668020
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:21 schreef Elfletterig het volgende:
Goeie posts, Monidique. Frappant hoe er op basis van dit soort cijfers een enorm vertekend beeld wordt gegeven van de werkelijkheid. De verschillen tussen stad en platteland zijn vrij beperkt. En bovendien redelijk verklaarbaar door de verschillen in demografie...
Nou ja, er zijn wel verschillen en de bedoeling van dit rapport is niet het verschil tussen stad en platteland duidelijk te maken, geloof ik, dus dat zie je ook niet erg terug, maar het is inderdaad zo dat de koppen en de berichtgeving iets anders suggereren dan de cijfers. Een procent of vijf of tien verschil ergens impliceert dat 'het platteland' iets wel of niet, in plaats van gewoon heel Nederland? Raar.
pi_63668099
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:24 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ja idd, ik snap die mensen van het platteland ook wel, daar kun je de deur nog open laten staan zonder dat je inboedel wordt gejat, hoef je hier niet te proberen.
Ik zag dat ze daar langs de weg appels enz verkopen en dan moet je je geld in een bakje doen (staat dus geen verkoper bij), als je dat hier doet zijn je appels weg en je geld.
Dat doen ze hier heel veel, is wel makkelijk af en toe..
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  maandag 1 december 2008 @ 14:32:02 #53
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_63668118
quote:

[..]

Ja idd, ik snap die mensen van het platteland ook wel, daar kun je de deur nog open laten staan zonder dat je inboedel wordt gejat, hoef je hier niet te proberen.
Ik zag dat ze daar langs de weg appels enz verkopen en dan moet je je geld in een bakje doen (staat dus geen verkoper bij), als je dat hier doet zijn je appels weg en je geld.
Als ik 's maandagochtends vertrek en m'n fiets niet op slot doe bij de bushalte, staat deze er vrijdagavond nog steeds.
Maargoed, dit staat los van het onderwerp: boeren haten buitenlanders.
pi_63668188
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:30 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Dat doen ze hier heel veel, is wel makkelijk af en toe..
Daarom zou ik ook graag op het platteland willen wonen, ik stond er echt van te kijken dat dat gewoon kan zonder dat het wordt gestolen.
En gewoon je deur open laten
pi_63668221
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:32 schreef pfaf het volgende:

[..]

Als ik 's maandagochtends vertrek en m'n fiets niet op slot doe bij de bushalte, staat deze er vrijdagavond nog steeds.
Maargoed, dit staat los van het onderwerp: boeren haten buitenlanders.
Opzich terecht als ze lezen wat voor een gezeik ze er in de Randstad mee hebben.
pi_63668224
Dan zal ik wel op dat fictieve platteland wonen, waar wel wordt ingebroken, waar wel fietsen worden gestolen, waar wel bushokjes worden vernield, waar wel mensen in elkaar worden getrapt.
pi_63668273
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:36 schreef Monidique het volgende:
Dan zal ik wel op dat fictieve platteland wonen, waar wel wordt ingebroken, waar wel fietsen worden gestolen, waar wel bushokjes worden vernield, waar wel mensen in elkaar worden getrapt.
Misschien ligt het er ook welk dorp je woont.
pi_63668309
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:39 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Misschien ligt het er ook welk dorp je woont.
Natuurlijk. Maar dan wil jij niet op het platteland wonen, maar in dat dorpje waar geen criminaliteit is.
pi_63668388
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:41 schreef Monidique het volgende:

[..]

Natuurlijk. Maar dan wil jij niet op het platteland wonen, maar in dat dorpje waar geen criminaliteit is.
Ja daar heb je gelijk in, in ieder geval daar waar minder criminaliteit dan hier is.
  maandag 1 december 2008 @ 14:45:14 #60
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_63668390
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:36 schreef Monidique het volgende:
Als ik m'n fiets vrijdagavond neerzet en maandagochtend op wil halen, moet ik 'm wel op slot zetten natuurlijk.
pi_63668400
quote:

[..]

Inderdaad. Maar ja criminaliteit op het platteland(of andere dunbevolkte gebieden) is meestal over ter wereld superlaag.
pi_63668428
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:45 schreef D-Flying het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar ja criminaliteit op het platteland(of andere dunbevolkte gebieden) is meestal over ter wereld superlaag.
Ja, dat is overal ter wereld zo en altijd al zo geweest.
pi_63668587
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:46 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ja, dat is overal ter wereld zo en altijd al zo geweest.
Inderdaad. Vergelijk de criminaliteitscijfers van een dorp midden in de woestijn, berg, jungle etc. met die van een achterstandswijk in New York. Dat is schokkend. Dit heeft te maken met het aantal mensen en de daarmee gepaarde problemen. Dus kunnen ze hevig reageren als er allochtonen bij komen.

[ Bericht 1% gewijzigd door D-Flying op 01-12-2008 15:06:09 ]
  maandag 1 december 2008 @ 20:31:13 #64
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63677751
Ik denk dat ook meespeelt is dat het beeld in de media (van allochtonen) negatiever is dan de werkelijkheid (zonder de werkelijke problemen te bagatelliseren)

Als ik enkel af zou moeten gaan op wat er in de Media over allochtonen verteld werd, dan zouden ze van mij allemaal ogenblikkelijk verdreven of opgesloten moeten worden. Want het is een sloot van mishandeling, bedreiging, steunfraude, asociaal gedrag, criminaliteit et cetera waarmee onze allochtone vrienden ons dagelijks in de media verrassen.
"Wat zijn dat voor mensen?" zou je bijna denken. "Zijn het wel mensen?" Of hebben we te maken met een totaal losgeslagen bende halfapen zonder enig verstand, cultuur of respect die enkel hier komen parasiteren, broeden en roven?

Gelukkig kom ik ook nog wel eens allochtonen in de praktijk tegen, en dan blijkt het (bijna) altijd enorm mee te vallen. Gewoon mensen eigenlijk, die vriendelijk zijn en ook hun best doen om iets van het leven te maken.

Stel je nu eens voor dat je enkel kunt afgaan op wat je op GS, FOK! en de Telegraaf leest en wat je met Opsporing Verzocht en het Journaal ziet! Dan snap ik ook wel dat je gaat denken dat allochtonen losgeslagen zwarte aapbeesten zijn die je met de .50 van je erf moet houden!

En dát is precies wat voor veel plattelanders geld. Die horen alleen maar (slechte dingen) van de allochtonen en hebben er nooit een ontmoet. En vandaar hun standpunt, wat wanneer je ze privé spreekt nog véél slechter is. Maar tegenover zo'n onderzoeker uuut de staad, laten ze niet het achterste van hun tong zien.
The End Times are wild
pi_63677976
quote:
Op maandag 1 december 2008 20:31 schreef LXIV het volgende:
Ik denk dat ook meespeelt is dat het beeld in de media (van allochtonen) negatiever is dan de werkelijkheid (zonder de werkelijke problemen te bagatelliseren)

Als ik enkel af zou moeten gaan op wat er in de Media over allochtonen verteld werd, dan zouden ze van mij allemaal ogenblikkelijk verdreven of opgesloten moeten worden. Want het is een sloot van mishandeling, bedreiging, steunfraude, asociaal gedrag, criminaliteit et cetera waarmee onze allochtone vrienden ons dagelijks in de media verrassen.
"Wat zijn dat voor mensen?" zou je bijna denken. "Zijn het wel mensen?" Of hebben we te maken met een totaal losgeslagen bende halfapen zonder enig verstand, cultuur of respect die enkel hier komen parasiteren, broeden en roven?

Gelukkig kom ik ook nog wel eens allochtonen in de praktijk tegen, en dan blijkt het (bijna) altijd enorm mee te vallen. Gewoon mensen eigenlijk, die vriendelijk zijn en ook hun best doen om iets van het leven te maken.

Stel je nu eens voor dat je enkel kunt afgaan op wat je op GS, FOK! en de Telegraaf leest en wat je met Opsporing Verzocht en het Journaal ziet! Dan snap ik ook wel dat je gaat denken dat allochtonen losgeslagen zwarte aapbeesten zijn die je met de .50 van je erf moet houden!

En dát is precies wat voor veel plattelanders geld. Die horen alleen maar (slechte dingen) van de allochtonen en hebben er nooit een ontmoet. En vandaar hun standpunt, wat wanneer je ze privé spreekt nog véél slechter is. Maar tegenover zo'n onderzoeker uuut de staad, laten ze niet het achterste van hun tong zien.
'Zonder te willen bagatelliseren' geeft het toch wel te denken hè, dat de texten die op internet en in de media verschijnen wrs voor een groot deel losgezongen zijn van de werkelijkheid...
I´m back.
  maandag 1 december 2008 @ 20:40:47 #66
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63678059
Nou, die teksten zijn op zich wel waar natuurlijk, maar het is maar een deel van de waarheid. Zo zie ik iedere morgen om 7:05 een neger in een Suzuki die -ongetwijfeld- ook op weg is naar zijn werk. Maar dát lees je dus nergens in de krant.
The End Times are wild
pi_63678275
quote:
Op maandag 1 december 2008 20:40 schreef LXIV het volgende:
Nou, die teksten zijn op zich wel waar natuurlijk, maar het is maar een deel van de waarheid. Zo zie ik iedere morgen om 7:05 een neger in een Suzuki die -ongetwijfeld- ook op weg is naar zijn werk. Maar dát lees je dus nergens in de krant.
Nu maak je er in feite weer een statistisch argument van. Dat is zonde, want die nare incidenten blijven weliswaar bestaan, het gaat echter om de interpretatie van die incidenten en die is wrs goeddeels losgezongen van de werkelijkheid.
I´m back.
  maandag 1 december 2008 @ 20:50:26 #68
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63678356
Wat ik bedoel te zeggen is dat 100 negers die naar hun werk gaan géén nieuws is, en één neger die een roomblanke vrouw verkracht wél nieuws is. En als jij geen van die 100 werknegers kent, maar wel leest van die neger die een roomblanke vrouw verkracht heeft, dan is je oordeel snel gevestigd.
The End Times are wild
pi_63678462
@ al die "niet alle allochtonen zijn kutlui" posts.. Ja dat weet ik ook wel maar zoals ik al eerder zei ... als je zou moeten kiezen tussen 10 autochtonen en 10 allochtonen, dan kies ik gewoon voor die autochtonen hoor.

Want ookal zijn er 9 van die allochtonen gewoon normaal, die 1e verneukt het weer.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_63678547
quote:
Op maandag 1 december 2008 20:50 schreef LXIV het volgende:
Wat ik bedoel te zeggen is dat 100 negers die naar hun werk gaan géén nieuws is, en één neger die een roomblanke vrouw verkracht wél nieuws is. En als jij geen van die 100 werknegers kent, maar wel leest van die neger die een roomblanke vrouw verkracht heeft, dan is je oordeel snel gevestigd.
Zonder te willen bagatelliseren is je interpretatie dan dus goeddeels van de werkelijkheid losgezongen. Idem zo bij interpretaties die reppen over de islamisering van de samenleving of dat links al het slechte vertegenwoordigt en dat Nederland daardoor aan de afgrond ligt.
I´m back.
pi_63678554
quote:
Op maandag 1 december 2008 20:31 schreef LXIV het volgende:

Je kan ook overdrijven, het is niet alsof boeren nooit met allochtonen te maken hebben he... We hebben ze hier in Drenthe ook wel hoor
pi_63678569
quote:
Op maandag 1 december 2008 20:53 schreef MouzurX het volgende:
@ al die "niet alle allochtonen zijn kutlui" posts.. Ja dat weet ik ook wel maar zoals ik al eerder zei ... als je zou moeten kiezen tussen 10 autochtonen en 10 allochtonen, dan kies ik gewoon voor die autochtonen hoor.

Want ookal zijn er 9 van die allochtonen gewoon normaal, die 1e verneukt het weer.
En van die 10 autochtonen verneukt geen enkele het uiteraard. Die zijn superieur op alle fronten. Zonder allochtonen geen criminaliteit.
Allah Al Watan Al Malik
pi_63678591
quote:
Op maandag 1 december 2008 20:53 schreef MouzurX het volgende:

En als er 10 autochtonen naast je wonen, en 1 verneukt het, dan denk je wat precies ?
pi_63678605
quote:
Op maandag 1 december 2008 20:57 schreef gelly het volgende:

[..]

En als er 10 autochtonen naast je wonen, en 1 verneukt het, dan denk je wat precies ?
Dan denkt ie: "Kut, had ik maar geen mensen als buren!".
Allah Al Watan Al Malik
pi_63678635
quote:

[..]

Ik weet niet wat zijn antwoord is, maar hij mag zo 1 van mijn autochtone buren overnemen iig. .
I´m back.
pi_63679278
quote:

[..]

*zucht* je snapt wat ik bedoel, er zijn relatief gezien meer allochtonen crimineel dan autochtonen...
pi_63679348
quote:
Op maandag 1 december 2008 21:15 schreef MouzurX het volgende:

[..]

*zucht* je snapt wat ik bedoel, er zijn relatief gezien meer allochtonen crimineel dan autochtonen...
Kun je dan niet gewoon beter stellen dat je geen criminelen of aso's naast je wilt hebben wonen ?
pi_63679861
quote:
Op maandag 1 december 2008 21:17 schreef gelly het volgende:

[..]

Kun je dan niet gewoon beter stellen dat je geen criminelen of aso's naast je wilt hebben wonen ?
Nee, aangezien het over allochtonen gaat en niet over criminelen.
Ik zeg simpelweg dat ik liever een autochtoon naast me heb wonen dan een allochtoon omdat statistisch gezien die allochtoon eerder een crimineel is dan de autochtoon.

Sowieso wanneer je liever 10 allochtonen naast je wilt hebben ipv 10 autochtonen zou ik je aanraden om te verhuizen naar het buitenland
pi_63682848
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:13 schreef paddy het volgende:

[..]

Wel eens in zo'n dorp geweest?
Ja. Zeker toen ik nog een stuk jonger was.
pi_63685782
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_63686071
Joepie! Een onderzoeksresultaat dat elke boerenzoon op z'n klompen kon aanvoelen.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_63689703
quote:
Op maandag 1 december 2008 20:56 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Je kan ook overdrijven, het is niet alsof boeren nooit met allochtonen te maken hebben he... We hebben ze hier in Drenthe ook wel hoor
Waar dan? Ik woon tegenwoordig in een dorpje op de grens Groningen-Drenthe maar op de lokale shoarmaturk na zie ik ze nooit. Ik betrapte mezelf een paar weken terug tijdens de intocht van sinterklaas zelfs op de gedachte "kijk! Een neger!" en toen bedoelde ik niet zwarte piet maar de enige neger die ik hier in het dorp gezien heb in sinds ik hier woon. (vijf jaar!)
Ik heb het daar ook wel eens over met vrienden hier. Als ik hier door het dorp loop dan mis ik het echt. De diversiteit, de geurtjes, de kleurtjes, de eetcultuur. Zij snappen het niet want we hebben hier heus wel allochtonen, Sammy van de shoarmatent is er toch een? Hij is ook de enige op een inwonertal van een paar duizend. En zijn moeder heet Truus.
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 2 december 2008 @ 10:35:47 #83
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_63690396
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:53 schreef D-Flying het volgende:

[..]

Inderdaad. Vergelijk de criminaliteitscijfers van een dorp midden in de woestijn, berg, jungle etc. met die van een achterstandswijk in New York. Dat is schokkend. Dit heeft te maken met het aantal mensen en de daarmee gepaarde problemen. Dus kunnen ze hevig reageren als er allochtonen bij komen.
Wat pas echt schokkend is, is dat de meeste Amerikaanse steden exact datzelfde patroon vertonen. De meeste criminaliteit vindt plaats in een beperkt aantal wijken en de rest van de wijken heeft te maken met vrij lage criminaliteitscijfers.

De verschillen in een stad als New York (of beter nog, Chicago) zijn extreem.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_63691002
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 10:03 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Waar dan? Ik woon tegenwoordig in een dorpje op de grens Groningen-Drenthe maar op de lokale shoarmaturk na zie ik ze nooit. Ik betrapte mezelf een paar weken terug tijdens de intocht van sinterklaas zelfs op de gedachte "kijk! Een neger!" en toen bedoelde ik niet zwarte piet maar de enige neger die ik hier in het dorp gezien heb in sinds ik hier woon. (vijf jaar!)
Ik heb het daar ook wel eens over met vrienden hier. Als ik hier door het dorp loop dan mis ik het echt. De diversiteit, de geurtjes, de kleurtjes, de eetcultuur. Zij snappen het niet want we hebben hier heus wel allochtonen, Sammy van de shoarmatent is er toch een? Hij is ook de enige op een inwonertal van een paar duizend. En zijn moeder heet Truus.
Ga voor de grap eens naar Bovensmilde, moet je eens kijken hoeveel RMS tuig daar rond rent.
pi_63691041
Wat is Rms
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  dinsdag 2 december 2008 @ 11:08:30 #86
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_63691092
Republik Maluku Selatan

Ooit de Molukse regering in ballingschap, hoe je ze nu moet noemen weet ik ook niet eigenlijk.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_63696693
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:06 schreef DroogDok het volgende:
Xenofoob is denk ik een beter woord dan racistisch in dit verband.
"Wat de boer niet kent dat eet ie niet" zeg maar.
Nee andersom zoals onderzoek ivm met stedel;ingen heeft uitgewezen
Die zijn veel meer op hunzelf en proivacy gericht dan "plattelandsbewoners"
Dus ja als jij je als stedeling niet aanpast aan de dorpse mentaliteit....

En ja die boereen lezen verder natuurlijk wel de krant
En als die uut d'n grot'n Sta(d) al zo'n last hebben van buutenlanders

Dus bevooroordeelt...ja
onterecht ~: absoluut niet.
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  dinsdag 2 december 2008 @ 18:54:55 #88
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_63703068
Een allochtoon die gewoon naar z' n werk gaat, een kaartje koopt in de bus, zijn vrienden belt enz komt niet in de krant.

Een allochtoon die een bankoverval pleegt wel.

Randstedelingen worden dagelijks geconfronteerd met beide. De kranten staan vol rotzooi die de criminele allochtonen uithalen, maar ze zien ook honderden allochtonen gewoon hun ding doen.

De persoon die in een plek met weinig allochtonen woont, ziet allen het eerste en krijgt daardoor een wat meer vertekend beeld.

Ik ben zelf een boer en het enige vooroordeel wat ik tegen allochtonen heb, is dat ze snel door de mand vallen als ze een kloon aanmaken
pi_63703313
Ik vind dat er te veel boeren zijn in Nederland.
pi_63703441
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 18:54 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Een allochtoon die gewoon naar z' n werk gaat, een kaartje koopt in de bus, zijn vrienden belt enz komt niet in de krant.

Een allochtoon die een bankoverval pleegt wel.

Randstedelingen worden dagelijks geconfronteerd met beide. De kranten staan vol rotzooi die de criminele allochtonen uithalen, maar ze zien ook honderden allochtonen gewoon hun ding doen.

De persoon die in een plek met weinig allochtonen woont, ziet allen het eerste en krijgt daardoor een wat meer vertekend beeld.

Ik ben zelf een boer en het enige vooroordeel wat ik tegen allochtonen heb, is dat ze snel door de mand vallen als ze een kloon aanmaken
Je moeet ook niet alle allochtonen over een kam scheren
Chinesen Indonesiers werken veelal erg hard.
Als stedeling wordt je echter meer geconfronteerd met de Islamitische allochtoon welke grof in de mond is tegen vrouwvolke en als het niet op een scooter rond crossed zwart rijd op de tram want van een uitkering kun je je geen kaartje veroorloven toch.
  dinsdag 2 december 2008 @ 19:18:06 #91
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63703777
Ik denk ook dat wanneer we het over allochtonen hebben, de meeste mensen voornamelijk Marokkanen, Antillianen en Somaliers voor ogen hebben. Die andere allochtonen veroorzaken niet meer overlast en criminaliteit dan autochtonen, dus worden min of meer buiten beschouwing gelaten.
The End Times are wild
pi_63704069
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 19:03 schreef _Boo_ het volgende:
Ik vind dat er te veel boeren zijn in Nederland.
Laat me raden je doet VMBO en woont in een stad

Succes met je verdere leven maar niemand geeft om je ongefundeerde meningen
pi_63704156
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 19:18 schreef LXIV het volgende:
Ik denk ook dat wanneer we het over allochtonen hebben, de meeste mensen voornamelijk Marokkanen, Antillianen en Somaliers voor ogen hebben. Die andere allochtonen veroorzaken niet meer overlast en criminaliteit dan autochtonen, dus worden min of meer buiten beschouwing gelaten.
Dat weet ik ook wel
maar zoveel Marokkanen Antillianen en Somaliers die een kaartje kopen en naar hun werk gaan zie ik niet als stedeling
pi_63706730
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 19:26 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Laat me raden je doet VMBO en woont in een stad

Succes met je verdere leven maar niemand geeft om je ongefundeerde meningen
Fout, my turn; je hebt geen baan, geen opleiding en je woont in een gehucht in het oosten.

Lighten up, farmerboy.
pi_63707015
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 20:35 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Fout, my turn; je hebt geen baan, geen opleiding en je woont in een gehucht in het oosten.

Lighten up, farmerboy.
Ik heb geen baan, ik doe een opleiding en ik woon in een gehucht in het noorden

Maar leg mij uit waarom zijn er te veel boeren?
pi_63707330
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:03 schreef Hephaistos. het volgende:
Als ze de gemiddelde stedeling hebben ondervraagd is het niet zo raar dat ie niks tegen buitenlanders heeft natuurlijk
Hahaha. Inderdaad. Verder vind ik het niet echt verrassend of zo.
pi_63708029
Ja, noem het vooroordelen. Ze komen wel ergens weg.
Daar zou eens goed naar gekeken moeten worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')