abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63679278
quote:
Op maandag 1 december 2008 20:57 schreef gelly het volgende:

[..]

En als er 10 autochtonen naast je wonen, en 1 verneukt het, dan denk je wat precies ?
*zucht* je snapt wat ik bedoel, er zijn relatief gezien meer allochtonen crimineel dan autochtonen...
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_63679348
quote:
Op maandag 1 december 2008 21:15 schreef MouzurX het volgende:

[..]

*zucht* je snapt wat ik bedoel, er zijn relatief gezien meer allochtonen crimineel dan autochtonen...
Kun je dan niet gewoon beter stellen dat je geen criminelen of aso's naast je wilt hebben wonen ?
pi_63679861
quote:
Op maandag 1 december 2008 21:17 schreef gelly het volgende:

[..]

Kun je dan niet gewoon beter stellen dat je geen criminelen of aso's naast je wilt hebben wonen ?
Nee, aangezien het over allochtonen gaat en niet over criminelen.
Ik zeg simpelweg dat ik liever een autochtoon naast me heb wonen dan een allochtoon omdat statistisch gezien die allochtoon eerder een crimineel is dan de autochtoon.

Sowieso wanneer je liever 10 allochtonen naast je wilt hebben ipv 10 autochtonen zou ik je aanraden om te verhuizen naar het buitenland
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_63682848
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:13 schreef paddy het volgende:

[..]

Wel eens in zo'n dorp geweest?
Ja. Zeker toen ik nog een stuk jonger was.
pi_63685782
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_63686071
Joepie! Een onderzoeksresultaat dat elke boerenzoon op z'n klompen kon aanvoelen.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_63689703
quote:
Op maandag 1 december 2008 20:56 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Je kan ook overdrijven, het is niet alsof boeren nooit met allochtonen te maken hebben he... We hebben ze hier in Drenthe ook wel hoor
Waar dan? Ik woon tegenwoordig in een dorpje op de grens Groningen-Drenthe maar op de lokale shoarmaturk na zie ik ze nooit. Ik betrapte mezelf een paar weken terug tijdens de intocht van sinterklaas zelfs op de gedachte "kijk! Een neger!" en toen bedoelde ik niet zwarte piet maar de enige neger die ik hier in het dorp gezien heb in sinds ik hier woon. (vijf jaar!)
Ik heb het daar ook wel eens over met vrienden hier. Als ik hier door het dorp loop dan mis ik het echt. De diversiteit, de geurtjes, de kleurtjes, de eetcultuur. Zij snappen het niet want we hebben hier heus wel allochtonen, Sammy van de shoarmatent is er toch een? Hij is ook de enige op een inwonertal van een paar duizend. En zijn moeder heet Truus.
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 2 december 2008 @ 10:35:47 #83
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_63690396
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:53 schreef D-Flying het volgende:

[..]

Inderdaad. Vergelijk de criminaliteitscijfers van een dorp midden in de woestijn, berg, jungle etc. met die van een achterstandswijk in New York. Dat is schokkend. Dit heeft te maken met het aantal mensen en de daarmee gepaarde problemen. Dus kunnen ze hevig reageren als er allochtonen bij komen.
Wat pas echt schokkend is, is dat de meeste Amerikaanse steden exact datzelfde patroon vertonen. De meeste criminaliteit vindt plaats in een beperkt aantal wijken en de rest van de wijken heeft te maken met vrij lage criminaliteitscijfers.

De verschillen in een stad als New York (of beter nog, Chicago) zijn extreem.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_63691002
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 10:03 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Waar dan? Ik woon tegenwoordig in een dorpje op de grens Groningen-Drenthe maar op de lokale shoarmaturk na zie ik ze nooit. Ik betrapte mezelf een paar weken terug tijdens de intocht van sinterklaas zelfs op de gedachte "kijk! Een neger!" en toen bedoelde ik niet zwarte piet maar de enige neger die ik hier in het dorp gezien heb in sinds ik hier woon. (vijf jaar!)
Ik heb het daar ook wel eens over met vrienden hier. Als ik hier door het dorp loop dan mis ik het echt. De diversiteit, de geurtjes, de kleurtjes, de eetcultuur. Zij snappen het niet want we hebben hier heus wel allochtonen, Sammy van de shoarmatent is er toch een? Hij is ook de enige op een inwonertal van een paar duizend. En zijn moeder heet Truus.
Ga voor de grap eens naar Bovensmilde, moet je eens kijken hoeveel RMS tuig daar rond rent.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_63691041
Wat is Rms
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  dinsdag 2 december 2008 @ 11:08:30 #86
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_63691092
Republik Maluku Selatan

Ooit de Molukse regering in ballingschap, hoe je ze nu moet noemen weet ik ook niet eigenlijk.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_63696693
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:06 schreef DroogDok het volgende:
Xenofoob is denk ik een beter woord dan racistisch in dit verband.
"Wat de boer niet kent dat eet ie niet" zeg maar.
Nee andersom zoals onderzoek ivm met stedel;ingen heeft uitgewezen
Die zijn veel meer op hunzelf en proivacy gericht dan "plattelandsbewoners"
Dus ja als jij je als stedeling niet aanpast aan de dorpse mentaliteit....

En ja die boereen lezen verder natuurlijk wel de krant
En als die uut d'n grot'n Sta(d) al zo'n last hebben van buutenlanders

Dus bevooroordeelt...ja
onterecht ~: absoluut niet.
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  dinsdag 2 december 2008 @ 18:54:55 #88
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_63703068
Een allochtoon die gewoon naar z' n werk gaat, een kaartje koopt in de bus, zijn vrienden belt enz komt niet in de krant.

Een allochtoon die een bankoverval pleegt wel.

Randstedelingen worden dagelijks geconfronteerd met beide. De kranten staan vol rotzooi die de criminele allochtonen uithalen, maar ze zien ook honderden allochtonen gewoon hun ding doen.

De persoon die in een plek met weinig allochtonen woont, ziet allen het eerste en krijgt daardoor een wat meer vertekend beeld.

Ik ben zelf een boer en het enige vooroordeel wat ik tegen allochtonen heb, is dat ze snel door de mand vallen als ze een kloon aanmaken
pi_63703313
Ik vind dat er te veel boeren zijn in Nederland.
pi_63703441
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 18:54 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Een allochtoon die gewoon naar z' n werk gaat, een kaartje koopt in de bus, zijn vrienden belt enz komt niet in de krant.

Een allochtoon die een bankoverval pleegt wel.

Randstedelingen worden dagelijks geconfronteerd met beide. De kranten staan vol rotzooi die de criminele allochtonen uithalen, maar ze zien ook honderden allochtonen gewoon hun ding doen.

De persoon die in een plek met weinig allochtonen woont, ziet allen het eerste en krijgt daardoor een wat meer vertekend beeld.

Ik ben zelf een boer en het enige vooroordeel wat ik tegen allochtonen heb, is dat ze snel door de mand vallen als ze een kloon aanmaken
Je moeet ook niet alle allochtonen over een kam scheren
Chinesen Indonesiers werken veelal erg hard.
Als stedeling wordt je echter meer geconfronteerd met de Islamitische allochtoon welke grof in de mond is tegen vrouwvolke en als het niet op een scooter rond crossed zwart rijd op de tram want van een uitkering kun je je geen kaartje veroorloven toch.
  dinsdag 2 december 2008 @ 19:18:06 #91
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63703777
Ik denk ook dat wanneer we het over allochtonen hebben, de meeste mensen voornamelijk Marokkanen, Antillianen en Somaliers voor ogen hebben. Die andere allochtonen veroorzaken niet meer overlast en criminaliteit dan autochtonen, dus worden min of meer buiten beschouwing gelaten.
The End Times are wild
pi_63704069
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 19:03 schreef _Boo_ het volgende:
Ik vind dat er te veel boeren zijn in Nederland.
Laat me raden je doet VMBO en woont in een stad

Succes met je verdere leven maar niemand geeft om je ongefundeerde meningen
pi_63704156
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 19:18 schreef LXIV het volgende:
Ik denk ook dat wanneer we het over allochtonen hebben, de meeste mensen voornamelijk Marokkanen, Antillianen en Somaliers voor ogen hebben. Die andere allochtonen veroorzaken niet meer overlast en criminaliteit dan autochtonen, dus worden min of meer buiten beschouwing gelaten.
Dat weet ik ook wel
maar zoveel Marokkanen Antillianen en Somaliers die een kaartje kopen en naar hun werk gaan zie ik niet als stedeling
pi_63706730
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 19:26 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Laat me raden je doet VMBO en woont in een stad

Succes met je verdere leven maar niemand geeft om je ongefundeerde meningen
Fout, my turn; je hebt geen baan, geen opleiding en je woont in een gehucht in het oosten.

Lighten up, farmerboy.
pi_63707015
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 20:35 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Fout, my turn; je hebt geen baan, geen opleiding en je woont in een gehucht in het oosten.

Lighten up, farmerboy.
Ik heb geen baan, ik doe een opleiding en ik woon in een gehucht in het noorden

Maar leg mij uit waarom zijn er te veel boeren?
pi_63707330
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:03 schreef Hephaistos. het volgende:
Als ze de gemiddelde stedeling hebben ondervraagd is het niet zo raar dat ie niks tegen buitenlanders heeft natuurlijk
Hahaha. Inderdaad. Verder vind ik het niet echt verrassend of zo.
pi_63708029
Ja, noem het vooroordelen. Ze komen wel ergens weg.
Daar zou eens goed naar gekeken moeten worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')