Ik weet niet wat dat figuur op de tribune precies had geroepen, maar als voetballer moet je daar boven staan. Je hoeft het geweld op de tribune niet uit te lokken. Ook zonder gebarende en scheldende spelers wordt er genoeg geknokt.quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:33 schreef reem het volgende:
Zou echt belachelijk zijn.
Huracán - San Lorenzo is overigens vandaag afgespeeld, uitslag 1-4.
Maken dus nog een goede kans op het kampioenschap.
In Nederland kun je ook over een heel kalenderjaar het beste presteren, maar toch niets winnen. Sterker nog: door de playoffs kun je nog overal naast grijpen zoals NAC bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 3 december 2008 16:42 schreef Radegast het volgende:
Nee.
Ik vind het wel een beetje een rare opzet hoor eigenlijk, een ploeg zou over het hele jaar het beste kunnen presteren (over 38 wedstrijden) zonder de apertura of clausura te winnen.
Tigre zal tegen Banfield niet snel punten verspelen denk ik, San Lorenzo zou kunnen.quote:Op dinsdag 9 december 2008 14:35 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik hoop gewoon dat Tigre en San Lorenzo punten gaan laten liggen.
quote:Ik hoop vooral dat River wint, en dat El Tomba van Central wint, anders eindigt River voor het eerst in de historie van het professioneel Argentijns voetbal, als laatste....
Zit jij ookal in Argentinie tegenwoordig?quote:Op zondag 14 december 2008 17:19 schreef BliksemSchigt het volgende:
De drie uur durende voorbeschouwingen zijn op verschillende zenders ook al begonnen.
Over een uurtje naar het stadion!
Rare regels daarquote:Op zaterdag 20 december 2008 16:26 schreef BliksemSchigt het volgende:
Naar wat ik begreep van de mensen die ik het had gevraagd, moet Boca twee keer winnen om kampioen te worden, omdat anders doelsaldo en dat soort ongein van de reguliere competitie weer zou tellen, en dan zou San Lorenzo na vandaag bij een gelijkspel ook al kampioen zijn. Bij drie keer 1-1, was bijv Tigre op onderling resultaat uit de competitie kampioen geworden.
Maar goed, volgens mij is het voor sommige een onderlinge competitie, en voor anderen twee wedstrijden extra bij het totaal van wat er gespeeld is.
quote:San Lorenzo y Boca juegan el segundo partido del Triangular
San Lorenzo de Almagro enfrentará este sábado a Boca Juniors, en el marco de la segunda fecha del torneo Triangular, en el que también participa Tigre y que determinará al campeón del Torneo Apertura de primera división.
El partido se jugará en el estadio de Racing, a las 18,30, será controlado por Héctor Baldassi y televisado en directo por TyC Sports.
San Lorenzo, con su triunfo en el primer partido del torneo ante Tigre, el martes último por 2 a 1, podría coronarse campeón, si este sábado supera a Boca.
Si el vencedor es el equipo que conduce Carlos Ischia, quedará bien posicionado para la definición ya que con solo empatar ante Tigre, el próximo martes en el mismo escenario, se proclamaría campeón.
Si se registrara un empate la definición también se trasladará al martes, porque Tigre quedaría sin chances en la lucha por el título y Boca, ganando por la mínima diferencia podría ser el campeón.
Finalmente Tigre, para llegar con chances al último encuentro, depende exclusivamente de una victoria de Boca ante San Lorenzo, de lo contrario, quedaría marginado de la lucha por el título.
El Triangular para definir un campeón es el segundo que se disputa en la historia del fútbol argentino. El primero fue en 1968, cuando Vélez Sarsfield fue el campeón después de dejar en el camino a River Plate y Racing Club.
Riquelme was belangrijk in de wedstrijd tegen San Lorenzo. Dat hij er niet bij is gaan ze wel merken. Aan de andere kant heeft Boca genoeg aan een gelijkspel. Ik denk dat Boca het wel gaat halen.quote:Op zondag 21 december 2008 21:34 schreef reem het volgende:
Gelukkig spelen Vargas en Riquelme niet mee aanstaande dinsdag, die zijn namelijk geschorst. Dan wordt het heel misschien nog een beetje een wedstrijd. VAMOS TIGRE! EL MATADOR DE VICTORIA!
Volgens mij 1 uur....quote:Op dinsdag 23 december 2008 21:08 schreef reem het volgende:
Ik weet niet hoeveel tijdsverschil er tussen Peru en Oost-Argentinië is?
Hebben ze altijd idd, denk dat ik ook wel ff ga kijken.quote:Op dinsdag 23 december 2008 21:15 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Streams. Justin.tv zal vast wel een streampje hebben
Dan moeten ze de scheidsrechter die Boca - San Lorenzo floot laten fluiten.quote:Op dinsdag 23 december 2008 21:16 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Hopen op chaos, chaos, chaos. Wie er dan kampioen wordt, interesseert me niet zoveel
Haha, inderdaad. Wat een kaartenquote:Op dinsdag 23 december 2008 21:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan moeten ze de scheidsrechter die Boca - San Lorenzo floot laten fluiten.
Ik zie liever een mooie wedstrijd eigenlijk dan gevechten op de tribune.quote:Op dinsdag 23 december 2008 21:19 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Haha, inderdaad. Wat een kaarten
Maar ik hoop meer op chaos op de tribunes
Hier in het internetcafe hebben ze helaas geen TV en waar wel een TV is is geen internet helaas. Dus je zult het moeten doen met mijn nabeschouwing.quote:Op dinsdag 23 december 2008 21:40 schreef reem het volgende:
Zullen we van dit topic dan maar een slowchat-topic van maken tijdens de wedstrijd?
Chaos als in gezang, springen, enz. Rellen zijn niet leuk nee. Hoort niet bij het voetbal.quote:Op dinsdag 23 december 2008 21:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik zie liever een mooie wedstrijd eigenlijk dan gevechten op de tribune.
Peruaans voetbal is wellicht wel een aanrader voor je. Het voetbal is doorgaans niet om aan te zien, dus kun je je aandacht mooi richten op de tribunes, daar gebeurt altijd wel wat.
Allemaal opsluiten die boefjesquote:Op dinsdag 23 december 2008 21:43 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Chaos als in gezang, springen, enz. Rellen zijn niet leuk nee. Hoort niet bij het voetbal.
In Peru heb je beide. Het eerste elke wedstrijd, het tweede af en toe als het een wedstrijd betreft tussen clubs uit Lima.quote:Op dinsdag 23 december 2008 21:43 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Chaos als in gezang, springen, enz. Rellen zijn niet leuk nee. Hoort niet bij het voetbal.
In Peru is tegenwoordig ook veel politie aanwezig, plus dat bezoekende clubs vaak weinig aanhang meenemen omdat er nogal wat kleinere ploegen deelnemen die vaak ook nog eens een behoorlijke afstand moeten afleggen naar Lima.quote:Op dinsdag 23 december 2008 22:06 schreef reem het volgende:
In Argentinië heb ik geen een geweldloze wedstrijd gezien geloof ik.
Hehehehe, dat doet me denken aan de "legendarische" confrontatie tussen Racing Mechelen en KV Mechelen in de 3e klasse in Belgie. Dat was oorlog en er werden allerlei Nederlanders, Engelsen en Duitsers opgepakt. Dan hebben we het over niveau hoofdklasse / 1e klasse amateurs in Nederland.quote:Op dinsdag 23 december 2008 22:16 schreef reem het volgende:
In Argentinië gaat men ook graag onderling met elkaar op de vuist. Heb zelfs een keer meegemaakt dat ik met DAM naar een cluppie uit de 3e divisie was gaan kijken, dat notabene op de 'ere' tribune, twee 65 plussers met elkaar op de vuist gingen. Was tragikomisch
Ja, volgens mij zijn het Argentijnen bij FOX.quote:Op dinsdag 23 december 2008 22:27 schreef reem het volgende:.
Ik zal eens kijken of er al opstellingen bekend zijn. Zo ff via RojaDirecta TYCSports of FOX aanslingeren.
Halcon, zijn de commentatoren bij FOX in Peru Argentijnen wanneer het om argentijns voetbal gaat?
Kan me zo gauw even niet voor de geest halen wie dat precies is.quote:Op dinsdag 23 december 2008 22:40 schreef reem het volgende:
Ik versta die stokoude vent van Futbol de Primera nooit: Enrique Macaya Márquez
Is twee keer op proef geweest. Ken hem niet, maar zijn trackrecord is niet indrukwekkend.quote:Op dinsdag 23 december 2008 23:12 schreef reem het volgende:
Jep, maar lees dat ze em al weer hebben afgewezen. Was blijkbaar op proef.
Had de pech dat Granqvist werd gehaald en dat bleek een directe topper voor Groningen te zijn.quote:Op dinsdag 23 december 2008 23:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Is twee keer op proef geweest. Ken hem niet, maar zijn trackrecord is niet indrukwekkend.
Een andere vraag: hoe komt het dat Cahais mislukt is bij Groningen?
Dus omdat je dacht dat reem voor boca was ging je maar vamos boca roepenquote:Op woensdag 24 december 2008 01:16 schreef sezten het volgende:
!
reem, ik dacht ik zeg netjes 'vamos la boca' omdat jij voor boca bent, maar toen las ik je onderschrift![]()
Binnen Argentinië geniet River Pley ook mijn voorkeur
Inderdaad.quote:Op woensdag 24 december 2008 01:17 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dus omdat je dacht dat reem voor boca was ging je maar vamos boca roepen
Voor River Plate zijn en dan Vamos Boca roepen is wel de ergste epic fail ooitquote:Op woensdag 24 december 2008 01:19 schreef sezten het volgende:
Dat had natuurlijk wel anders geweest als River Plate nog in de race was
Geniet mijn VOORKEUR.quote:Op woensdag 24 december 2008 01:20 schreef sjimz het volgende:
[..]
Voor River Plate zijn en dan Vamos Boca roepen is wel de ergste epic fail ooit
Inderdaad en je maakt het jezelf onnodig moeilijk op het eind.quote:Op woensdag 24 december 2008 01:40 schreef Jasza het volgende:
Trieste manier om kampioen te worden natuurlijk
quote:Op woensdag 24 december 2008 12:00 schreef reem het volgende:
In Argentinië is het de gewoonte om affiches door heel de stad op te hangen als je team kampioen geworden is, om de andere clubs belachelijk te maken. Boca heeft er een paar gemaakt waar zelfs ik om kan lachen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb vandaag mijn River-shirtje aan.quote:Op woensdag 24 december 2008 13:13 schreef tha_dark het volgende:
[..]![]()
Vandaag maar weer eens mijn boca shirt uit de kast getrokken.![]()
River!quote:Op woensdag 24 december 2008 15:20 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Ik heb vandaag mijn River-shirtje aan.
Erg overtuigend was het allemaal niet. Boca kampioen dankzij een doorgedraaid San Lorenzo.quote:Op woensdag 24 december 2008 01:40 schreef Jasza het volgende:
Trieste manier om kampioen te worden natuurlijk
Wat vind jij ervan? Ik ben wel voor één competitie per seizoen, vind ik eerlijker.quote:Op vrijdag 26 december 2008 20:53 schreef reem het volgende:
Grondona trekt de aandacht met de uitspraak dat hij af wil van de apertura/clausura structuur. Men wil weer terug naar één competitie per seizoen. Men gaat de komende maanden overleggen. Rond juli zal de definitieve beslising worden genomen.
Ze mogen wel betere graphs makenquote:Op woensdag 24 december 2008 12:00 schreef reem het volgende:
In Argentinië is het de gewoonte om affiches door heel de stad op te hangen als je team kampioen geworden is, om de andere clubs belachelijk te maken. Boca heeft er een paar gemaakt waar zelfs ik om kan lachen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik denk niet dat bij een hele competitie kleinere teams opeens wel mee gaan doen. Moet je dat ook willen eigenlijk?quote:Op vrijdag 26 december 2008 21:08 schreef reem het volgende:
Het is natuurlijk ook eerlijker. En voorkomt een heleboel onzin die je met twee halve competities per jaar wel hebt. Maar ik vind halve competities wel leuker omdat:
1. Je als team niet een paar wedstrijdjes 'rustig' aan kan doen als je mee wilt doen om het kampioenschap. Een slechte serie en je doet niet meer mee om de titel. Er staat dus constant druk op de ketel.
2. Kleinere teams (voor wie het moeilijker is om over langere termijn stabiel goed te presteren) meer kans op het kampioenschap hebben, waardoor het wat minder een mickey mouse competitie is.
Ik snap de nadelen ook wel, en ik ben het daar inhoudelijk ook wel mee eens. Maar de entertainmentwaarde vind ik hoger bij kortere toernooien - en dat is waar het mij om draait.
Zoals de commentatoren afgelopen week tijdens de wedstrijd Boca - Tigre al zeiden.... "Señores, esto es sin duda, el torneo más competitivo del mundo". Als je ziet hoe klein de verschillen ieder jaar zijn, geweldig!
Daarmee is het tekort van 20 mio USD nog niet opgelost natuurlijk.quote:Op zondag 25 januari 2009 21:02 schreef Radegast het volgende:
Maar met de presidentverkiezingen in 't vooruitzicht is er misschien een beetje licht aan het einde van de tunnel?
Spelers verkopen dus. Falcao en Buonanotte lijken me voorname kandidaten.quote:Op zondag 25 januari 2009 21:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daarmee is het tekort van 20 mio USD nog niet opgelost natuurlijk.
Genoeg gezien voor vandaag.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 00:42 schreef reem het volgende:
Así es...
VIERNES 06.02.2009
Tigre 1-3 S.Lorenzo
Huracán 0- 0 S. Martín T1T (nog bezig)
SÁBADO 07.02.2009
Newell`s-Gimnasia17:10
Argentinos-Arsenal17:10
Godoy C.-Banfield19:20
Lanús-Racing21:30
Estudiantes-Central21:30
DOMINGO 08.02.2009
River-Colón17:10
Indep`te-Vélez17:10
Gimnasia J.-Boca19:30
En tegen 10 man de hele 2de helft, wat een domperquote:Op zondag 8 februari 2009 23:05 schreef ARG033 het volgende:
Ongelofelijk, River - Colon wordt nog in de laatste minuut op 2-2, terwijl River in begin tweede helft 2-0 voor komt......
Maaaaargoed....
Heb het ook gelezen, vooral dat met die beveiligers en die hamburgersquote:Op woensdag 13 mei 2009 21:42 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Een paar vrienden van me (bekenden van VAK410) zijn in April een aantal dagen naar Argentina geweest. Zij hebben daar ook een paar wedstrijden bezocht en één jongen heeft daar een stuk(!!!) over geschreven.
http://www.vak410.nl/main/?p=2522
ps. Trek er een halve dag voor uit
Wel erg interessant en leuk om te lezen
Tsja hij typt altijd zo op i-net, ben er zelf wel aan gewend en het boeit ook niet echtquote:Op donderdag 14 mei 2009 00:00 schreef reem het volgende:
Heb het gelezen en was een leuk stuk! Aan de spelling en interpunctie kan het één en ander verbeterd worden, maar hij is aardig goed op de hoogte van de voetbal (rand)verschijnselen in Argentina. Ben blij dat ik over 10 dagen ook weer een paar partijtjes mee kan pakken, want dan ben ik weer een week in Buenos Aires!
Hij is niet volledig Nederlands, dus vandaarquote:Op donderdag 14 mei 2009 00:00 schreef reem het volgende:
Heb het gelezen en was een leuk stuk! Aan de spelling en interpunctie kan het één en ander verbeterd worden, maar hij is aardig goed op de hoogte van de voetbal (rand)verschijnselen in Argentina. Ben blij dat ik over 10 dagen ook weer een paar partijtjes mee kan pakken, want dan ben ik weer een week in Buenos Aires!
De wedstrijd was al afgelopenquote:Op zaterdag 30 mei 2009 23:20 schreef borisz het volgende:
Independiente - Rosario Central
Nu op Sport 1.
Edit: Er staat wel live maar is niet helemaal live.
Sport1 kondigde het aan als een liveduel. Toen checkte ik even futbol24 en bleek het al een gespeeld duel te zijnquote:
Fakersquote:Op zondag 31 mei 2009 07:15 schreef borisz het volgende:
[..]
Sport1 kondigde het aan als een liveduel. Toen checkte ik even futbol24 en bleek het al een gespeeld duel te zijn.
Ik dacht dat die eerste twee in Italie actief waren. Is Bottinelli geflopt bij Samp? Tegen Standard bakte hij er in ieder geval helemaal niets van een tijdje terug.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 01:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Morgen dus San Lorenzo - Indep
Bij San Lorenzo speelt Fornaroli, een Uruguayaan die PSV wilde kopen, Botinelli, een behoorlijk goede verdediger en Barientos een speler die overal in Europa in de basis kan staan
heb het niet over de wedstrijd ..................alle randverschijnselen eromheen. Maargoed, je begon er wel zelf over in eerdere postingsquote:Op zondag 5 juli 2009 23:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Beslissende wedstrijden zijn zelden goed
ach, was ook een beetje overdreven, wel naar aanleiding van eerdere gebeurtenissen en de chaos die ik ditmaal zag ontstaan na afloop.quote:Op zondag 5 juli 2009 23:33 schreef reem het volgende:
hoeveel doden denk je dat er per jaar in t argentijnse voetbal vallen? Dat is echt niet iets wat ieder weekend voorkomt hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |