Dat klinkt heel mooi, maar wordt een stuk minder mooi als je gaat kijken hoe de "gevers" rijk geworden zijn. De hele wereld werkt zich de pleuris, maar een klein groepje verdient miljoenen. En dan stel jij ook nog voor om de informatievoorziening te laten bestaan bij gratie van deze groep, zodat ze hier ook nog eens met hun tengels aan kunnen zitten?quote:Op woensdag 3 december 2008 14:27 schreef DiRadical het volgende:
Deze wordt gefinancierd door donaties, je weet wel giften uit vrije wil, van prive personen die achter de doellstellingen staan. Waarom zou de PO door de overheid gefinancierd moeten worden.
Nee, het is anders. Er is altijd een groep die gebruik kan maken van wat de overheid te bieden heeft. Dat hoeft overigens niet alleen "elite" te zijn...quote:Op donderdag 4 december 2008 21:08 schreef Klopkoek het volgende:
Waardoor ik weer aanbeland bij één van mijn kernovertuigingen van de laatste tijd: de overheid is er alleen maar voor de elite.
Je lijkt EG wel...quote:Op donderdag 4 december 2008 21:58 schreef Klopkoek het volgende:
Het is zoals ik zeg dat het is. Niets meer en niets minder.
Oplossing: "Stop de publieke omroep"quote:Op zondag 30 november 2008 20:30 schreef Klopkoek het volgende:
De salarissen van de publieke omroep zijn al langer onderwerp van discussie,
Stel je nu eens voor dat 'rechts' Amerika, bijv de regering Bush zo'n gesponsorde omroep had en elke dag een propagandafilmpje uitzond over de war on terror, gefinancierd uit de belastingpot, dus ook door de enorme hoeveelheid tegenstanders van de oorlog. Zou dat niet erg absurd zijn?quote:Op donderdag 4 december 2008 21:08 schreef Klopkoek het volgende:
De PBS (Amerikaanse publieke omroep wordt inderdaad gefinancierd met giften). Dat is echter niet omstreden. Een van de vlaggenschepen van die omroep 'The Newshour with Jim Lehrer' wordt bijv. gefinancierd door grote bedrijven wat volgens wetenschappelijk onderzoek ook aan de berichtgeving valt af te zien. Erg rechts gekleurd dus.
Bovendien kun je je afvragen wat er dan nog 'publiek' is aan de omroep behalve dat de PBS van de Amerikaanse overheid geen belasting hoeft te betalen. Waardoor ik weer aanbeland bij één van mijn kernovertuigingen van de laatste tijd: de overheid is er alleen maar voor de elite.
99% van Nederland gok ik zoquote:Op zaterdag 6 december 2008 12:54 schreef Ringo het volgende:
Televisie.Wie kijkt er nou nog televisie.
Daar heb je dus geen dure presentatoren voor nodig.quote:Op zaterdag 6 december 2008 15:33 schreef reem het volgende:
Ik denk dat in de Publieke Omroep een zeer belangrijke rol dient te spelen in ons medialandschap. Programma's over literatuur, bijzondere muziek, diepgaande documentaires als bv tegenlicht en andere wat meer 'verheffende' programma's maken geen kans bij de commerciële omroepen omdat de markt daarvoor te klein is. Sommige programma's zouden nog wel in samenwerking met een Belgische omroep gemaakt kunnen worden, maar daar houdt het een beetje mee op. Ik vind echter wel dat de PO zich dan ook alleen daarop zou moeten richten: het uitzenden van kwalitatief goede programma's, die echter niet rendabel zijn omdat de doelgroep te klein is.
Als mensen liever kijken naar HVN dan naar het Journaal dan is dat HUN zaak.quote:Op zaterdag 6 december 2008 22:28 schreef reem het volgende:
Tja, het is een beetje wat je belangrijker vind.
Ik denk dat het financieel niet zoveel uitmaakt of je de PO afslankt en je alleen nog maar richt op kunst, cultuur, nieuws en documentaires richt (lagere kijkcijfers, lagere reclameopbrengsten) of je zet ook in op amusement met de daarbij behorende hogere kosten voor presentatoren (maar ook hogere kijkcijfers en reclameopbrengsten).
Dan heb ik liever die tweede variant, omdat je dan toch een bredere doelgroep voor de PO als geheel bereikt - wat goed voor het draagvlak in de samenleving is. Je moet er toch niet aan denken dat er dadelijk meer mensen naar "Hart van Nederland" kijken, dan het NOS Journaal?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |