http://salaris.nl.msn.com(...)p-tv-presentatoren-1quote:Op zondag 30 november 2008 20:52 schreef Klopkoek het volgende:
Trusten, wat is je bron?
volgens mij leg je de nadruk iets verkeerd. Ik zou ook niet weigeren als iemand mij 2 ton per jaar bied om even een praatje op de tv te houden voor 30 minuten per dag.quote:Op zondag 30 november 2008 20:47 schreef twiFight het volgende:
Mensen moeten niet zeiken dat hij teveel wil verdienen, mensen moeten zelf ophouden met teveel betalen. Als ik 2 miljoen kon verdienen zou ik ook ja zeggen. Of ik ook ja zou zeggen wanneer ze me 2 ton bieden, dat moet dan blijken, en dan blijkt wel de echte intentie van De Leeuw. Degene die hem zoveel geld geven zijn schuldig, niet de mensen die het krijgen.
Aha, De Leeuw produceert dus zelf en plukt er ook zelf de vruchten van. Dan is natuurlijk de vraag: heeft hij daardoor ook een groter risico? Dat betwijfel ik.quote:Cruijf krijgt een miljoen, Witteman bijna drie ton
20-06-2008 | Door: de Volkskrant
Woensdag hield de Tweede Kamer een spoeddebat over de topinkomens in Hilversum.
Betaalt de NOS Johan Cruijff 50.000 euro per Champions League-wedstrijd die hij voor het volk analyseert? Dus ongeveer een miljoen per jaar? Dat verhaal uit 2006 duikt weer op in Quote, dat deze maand een groot verhaal brengt over (de verspilling bij) de Nederlandse Publieke Omroep.
Die NPO heeft het artikel uit ‘het bijtertje onder de zakenbladen’ van tevoren gelezen en had geen commentaar. NOS-directeur Gerard Dielessen wil er, gevraagd naar het Quote-artikel, niet meer over kwijt dan dat het bedrag hem ‘niet bekend voorkomt’. ‘Verder zeg ik niks. We hebben volgens de wet netjes aangegeven welke functionarissen bij ons meer verdienen dan de Balkenendenorm’, aldus Dielessen. ‘Maar die mensen hoeven niet met naam genoemd worden. Dus ik ga niet in op individuele gevallen.’
Quote 500
Andere bedragen uit Hilversum in de nieuwe Quote: Paul de Leeuw verdiende vorig jaar vijf ton, wat dit jaar doorgroeit naar 6,5 ton, onder meer doordat hij Mooi Weer De Leeuw zelf gaat produceren. Want succespresentatoren verdienen via eigen bv’s en productieconstructies vaak veel meer dan de omroepen tegenwoordig (geanonimiseerd dus) in hun jaarverslagen moeten melden.
Zo schreef de VARA dat ‘een presentator’ 334.000 euro heeft verdiend in 2007. Dat is volgens Quote Matthijs van Nieuwkerk, die via een nieuw contract inmiddels op 4,5 ton zou zitten. Het zakenblad heeft de genoemde bedragen voorgelegd aan zowel De Leeuw als Van Nieuwkerk; beide VARA-coryfeeën hadden geen opmerkingen, wat aangeeft dat het in elk geval niet mínder zal zijn.
Volgens de Hilversumse variant van de Quote 500 krijgt Jack van Gelder 370.000 euro. Paul Witteman ontvangt 295.000 euro, terwijl Jaap Jongbloed het moet doen met 286.000. Jeroen Pauw laat het blad desgevraagd weten op ‘ongeveer 220.000 euro’ te zitten. Oud-RTL-topman Fons van Westerloo is niet erg onder de indruk van de verdiensten van Pauw & Witteman. ‘Als ik nog baas was bij RTL, zou ik ze blind het dubbele bieden’, zegt hij.
Spoeddebat
Het spoeddebat in de Kamer over de topinkomens in Hilversum verzandde woensdag in een discussie over Llink-presentatrice Floortje Dessing. Ze verhuisde van RTL 5 naar het ideële Llink, waar ze twee ton per jaar krijgt. Dat is meer dan de Balkenende-norm (170.000 euro), die volgens de SP ook moet gelden voor presentatoren. PVV-Kamerlid Martin Bosma had ontdekt dat Llinks ledenraad vier SP’ers telt, onder wie Kamerlid Krista van Velzen. ‘Héél kinderachtig’, vond SP-Kamerlid Van Dijk die opmerking, om er later aan toe te voegen dat Van Velzen tegen het salaris van Dessing heeft gestemd en zich beraadt op nadere stappen.
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 30 november 2008 22:13 schreef Fastmatti het volgende:
Daarom moet de publieke omroep ook worden afgeschaft. Ik zie niet in waarom wij dit zonder een keuze te hebben hiervoor moeten betalen.
Dat is er nu toch ook niet bij de commercielen?quote:Op zondag 30 november 2008 22:45 schreef Klopkoek het volgende:
Als je de Publieke Omroep afschaft krijg je de situatie zoals in de VS: louter kapitalistische en rechtse propaganda
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |