kun je er geen lieve buurvrouw of wat collega's blij mee maken?quote:Op maandag 30 maart 2009 15:15 schreef Cat22 het volgende:
Mijn kniertenhartje doet pijn...![]()
Ik had zoveel vlaai ingeslagen voor mijn verjaardag dat ik nu nog één hele vlaai over heb. Voor mij alleen. En natuurlijk geen invriesbare vlaai gekocht, dus ik ga de vulling nu maar als toetje eten of zo. Aardbeien/rijste/slagroomtoet.![]()
En voor de lunch maar brood met veul eier- en zalmsalade. Heb ik ook nog grote bakken van. Al eet ik me helemaal misselijk, óp zal het gaan!
En als ze de markt al aan het opruimen zijn laten ze overgebleven dingen die ze de volgende dag niet meer kunnen verkopen gewoon staan. Helemaal gratis dus. Regelmatig lekkere rijpe meloenen ander fruit en groente en zo ben ik zelfs wel eens aan verpakte asperges gekomen.quote:Op zaterdag 25 april 2009 23:26 schreef quirina het volgende:
Omhoogschoppost met tip.
Ga vooral naar de markt als deze bijna afgelopen is. Veel groenten voor een zacht prijsje
zo stond er hier laatst ook een mega lief klein turks meisje met een krop andijvie "verse slaaj 1 euro"quote:Op zondag 26 april 2009 22:07 schreef Cat22 het volgende:
Ik ging vorige week expres laat naar de markt. Niks zachte prijsjes! Ik moest het volle pond betalen voor groenten en fruit die dan wel al de hele dag in de zon hebben gelegen.Volgende keer toch nog wat later gaan.
Maar dan had ik wel de hilarische conversatie van het deskundige personeel gemist:
Marktmeid A: 'Ik ben toch zo gek op die druiven, kan ik de hele dag eten! ' *plukt druifjes van tros af*
Marktmeid B: 'Gatverdamme, ik vind die echt goor! Geef mij maar een lekkere appel.'
A: 'Hier liggen nog wat schijfjes, leef je uit'
B: * Neemt schijfje fruit*![]()
A: Hee sukkel... da's een pruim.'
Ik:
Oeh, daar ga ik ook eens een keer naar kijken!quote:Op zondag 26 april 2009 21:56 schreef maok het volgende:
[..]
En als ze de markt al aan het opruimen zijn laten ze overgebleven dingen die ze de volgende dag niet meer kunnen verkopen gewoon staan. Helemaal gratis dus. Regelmatig lekkere rijpe meloenen ander fruit en groente en zo ben ik zelfs wel eens aan verpakte asperges gekomen.
een kom kommersoepje:quote:Op donderdag 13 augustus 2009 23:12 schreef lionessa het volgende:
Courgettesoep
1 kg courgettes (zijn nu lekker goedkoop)
1kg kruimige aarappels
ongeveer 2 dl kruidenbouillon (van een blokje)
mon chou of een ander zacht kaasje
peper en zout
courgettes in blokjes snijden,
aardappels schillen en in blokjes snijden,
opzetten met de bouillon en koken tot alles zacht is (eventueel iets afgieten, want uit de courgettes komt ook veel vocht en het moet een stevige soep worden),
pureren met de staafmixer,
monchou erdoorheen roeren,
op smaak maken met peper en eventueel wat zout
Lekker met turks brood
Dit recept is mn gekoop in de zomer, wanneer de courgettes erg goedkoop zijn bij de Lidl bv
Ook mensen met een moestuin hebben vaak courgettes te veel, dus even rondvragen.
Herkenbaarquote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:45 schreef Greys het volgende:
Oh leuk dat deze topics nog steeds (weer) leven!
Ik ga vanavond alles maar weer eens teruglezen, want ik ben weer in mijn oude verkwistende gedrag vervallen als het op boodschappen aankomt
precies! ik haal echt te vaak kant en klare maaltijden.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:45 schreef Greys het volgende:
Oh leuk dat deze topics nog steeds (weer) leven!
Ik ga vanavond alles maar weer eens teruglezen, want ik ben weer in mijn oude verkwistende gedrag vervallen als het op boodschappen aankomt
Herkenbaarquote:Op woensdag 19 augustus 2009 10:46 schreef Qwea het volgende:
[..]
Herkenbaar
Gisteren ; *rekening checkt.
*fuck! Heb ik deze week al 150 euro aan boodschappen uitgegeven?????*
![]()
en dan zijn we pas op woensdag
Dat is ook mijn plan maar welke producten kun je gemakkelijk na het bereiden lange tijd bewaren in de vriezer en welke niet ? Het enige wat er nu inligt zijn vissticks, kipsate, brood en roerbakgroenten .. Bietje sufquote:Op zondag 8 maart 2009 17:48 schreef shmoopy het volgende:
Ik ben mijn verspilling zo zat nu.
Deze week gaan de vriezers leeg om te ontdooien, en dan ga ik onmeunig veel inslaan en voor meerdere dagen maken.
Dat doe ik al standaard met Bolognesesaus en kip kerrie, maar dat moet dus nog wat meer.
Hoe maak je gevuld stokbrood??quote:Op maandag 19 oktober 2009 18:51 schreef KingSizePinda het volgende:
Tof topicIk koo(p)(k) ook vrij bewust nu ik op mezelf woon. Lekker bezig zijn int keukentje. Laatst eens wat lekkers gemaakt toen ik dacht aan vroegah toen moeders wel eens gevuld stokbrood maakte
Dus zelf gemaakt en et was knetterlekker en ook betaalbaar. Ook burrito's met kip en gehakt gaat er wel in en is ook niet zo duur. En zo zijn er nog wel een paar gerechten die ik geregeld klaarmaak en die niet veel kosten maar heerlijk zijn en een tikkeltje apart. Et verbaasde me wat je voor lekkers kunt maken voor een laag bedrag ..
Greys maak een lijstje voor je gaat!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:01 schreef Greys het volgende:
Ik heb weer veel ongebruikte spullen uit de koelkast weg moeten gooien
Waarom koop ik het dan toch allemaal? Omdat het er op dat moment lekker uit ziet
Benodigdheden : 1 heel stokbrood en gehaktquote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:23 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Hoe maak je gevuld stokbrood??
Gekookte andijvie met melksausje of rauwe andijvie met satesaus.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:22 schreef hierissieweer het volgende:
wat doe je met andijvie allemaal, want na shoarma, andijviestamp en shoarma heb ik nog over...
Die moet ik een keertje uitproberenquote:
Het is echt lekkerquote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:27 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Die moet ik een keertje uitproberen
Even blancheren, daarna kan je ze goed invriezen!quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:33 schreef oh-oh het volgende:
Vraagje, ik heb een zak spruiten, maar het ziet er niet naar uit dat ik die deze week ga gebruiken. Kan ik die schoonmaken en dan zo in porties invriezen?
quote:U kunt spruiten invriezen door ze eerst ongeveer 3 minuten te blancheren. Veel mensen vinden dan de smaak van spruiten ook lekkerder, omdat er op die manier “de vorst over heen is geweest”. Het zetmeel van de spruit zet zich namelijk op deze manier om in suiker waardoor de smaak van de spruit zoeter wordt.
Hier staan voor bijna alle groenten hoe je ze het beste kunt invriezen en daarna weer bereiden!quote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:01 schreef oh-oh het volgende:
Ah ok, wel eerst ff blancheren?
Boontjes en zo doe ik altijd zo in de vriezer , ik had echt geen idee hoe dat met die spruiten zat
Ah, daar heb ik een recept voor:quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:22 schreef hierissieweer het volgende:
wat doe je met andijvie allemaal, want na shoarma, andijviestamp en shoarma heb ik nog over...
Omdat dat bij mij pap wordt en ik wil korrels. Bulgur is ook meer voor soepen en papachtige dingen. Couscous als rijst of in salade.quote:
Dan maak je het verkeerd klaar, ik heb altijd bulghur (in wisselende korrelgrootte) en nog nooit pap gekregen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:03 schreef nieslief het volgende:
[..]
Omdat dat bij mij pap wordt en ik wil korrels. Bulgur is ook meer voor soepen en papachtige dingen. Couscous als rijst of in salade.
Ik lust graag spruitjes met satesausquote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:28 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Het is echt lekkerWeet je dat gekookte broccoli met satesaus ook lekker is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |