abonnement Unibet Coolblue
  FOK!Babe zondag 8 maart 2009 @ 17:48:17 #101
11324 shmoopy
pi_66831874
Ik ben mijn verspilling zo zat nu.
Deze week gaan de vriezers leeg om te ontdooien, en dan ga ik onmeunig veel inslaan en voor meerdere dagen maken.
Dat doe ik al standaard met Bolognesesaus en kip kerrie, maar dat moet dus nog wat meer.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  maandag 30 maart 2009 @ 15:05:16 #102
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_67547724
ik ga weer een poging doen om wat logischer te koken.. er word hier gewoon zoveel weggegooid omdat we geen idee hebben wat we met diezelfde ingrediënten nog meer kunnen maken, dan hetgene wat we al op hebben.

wij eten vandaag maaltijdsalade. ( met verse hamburgers )

krieltjes met schil --> 1,50 2 kilo (markt)
tomaten --> 1,00 1 kilo (markt)
potje zongedroogde tomaatjes met kappertjes en knof --> 1,80 (lidl)
wat snippers kaas --> 1,20 , 250 gram (aldi)
elstar appel --> 0,40 2 stuks (lidl)
komkommer --> 0,30, 1 stuk (turk)
feta --> 2,50 blik 400 g (turk)

ik ga even de hoeveelheden schatten dus hou me niet precies aan de prijs, maar ongeveer zal het wel kloppen
de salade alleen is ongeveer 3 euro pp
en met de burgers erbij 3, 62
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_67548034
Mijn kniertenhartje doet pijn...
Ik had zoveel vlaai ingeslagen voor mijn verjaardag dat ik nu nog één hele vlaai over heb. Voor mij alleen. En natuurlijk geen invriesbare vlaai gekocht, dus ik ga de vulling nu maar als toetje eten of zo. Aardbeien/rijste/slagroomtoet.
En voor de lunch maar brood met veul eier- en zalmsalade. Heb ik ook nog grote bakken van. Al eet ik me helemaal misselijk, óp zal het gaan!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 30 maart 2009 @ 15:20:19 #104
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_67548199
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:15 schreef Cat22 het volgende:
Mijn kniertenhartje doet pijn...
Ik had zoveel vlaai ingeslagen voor mijn verjaardag dat ik nu nog één hele vlaai over heb. Voor mij alleen. En natuurlijk geen invriesbare vlaai gekocht, dus ik ga de vulling nu maar als toetje eten of zo. Aardbeien/rijste/slagroomtoet.
En voor de lunch maar brood met veul eier- en zalmsalade. Heb ik ook nog grote bakken van. Al eet ik me helemaal misselijk, óp zal het gaan!
kun je er geen lieve buurvrouw of wat collega's blij mee maken? alles zelf opeten lijkt me hart en bloedvaten technisch ook niet zon plan
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_68380128
Omhoogschoppost met tip.

Ga vooral naar de markt als deze bijna afgelopen is. Veel groenten voor een zacht prijsje
  zondag 26 april 2009 @ 21:56:48 #106
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_68406313
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 23:26 schreef quirina het volgende:
Omhoogschoppost met tip.

Ga vooral naar de markt als deze bijna afgelopen is. Veel groenten voor een zacht prijsje
En als ze de markt al aan het opruimen zijn laten ze overgebleven dingen die ze de volgende dag niet meer kunnen verkopen gewoon staan. Helemaal gratis dus. Regelmatig lekkere rijpe meloenen ander fruit en groente en zo ben ik zelfs wel eens aan verpakte asperges gekomen.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_68406617
Ik ging vorige week expres laat naar de markt. Niks zachte prijsjes! Ik moest het volle pond betalen voor groenten en fruit die dan wel al de hele dag in de zon hebben gelegen. Volgende keer toch nog wat later gaan.

Maar dan had ik wel de hilarische conversatie van het deskundige personeel gemist:

Marktmeid A: 'Ik ben toch zo gek op die druiven, kan ik de hele dag eten! ' *plukt druifjes van tros af*
Marktmeid B: 'Gatverdamme, ik vind die echt goor! Geef mij maar een lekkere appel.'
A: 'Hier liggen nog wat schijfjes, leef je uit'
B: * Neemt schijfje fruit*
A: Hee sukkel... da's een pruim.'
Ik:
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 27 april 2009 @ 12:53:08 #108
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_68419714
quote:
Op zondag 26 april 2009 22:07 schreef Cat22 het volgende:
Ik ging vorige week expres laat naar de markt. Niks zachte prijsjes! Ik moest het volle pond betalen voor groenten en fruit die dan wel al de hele dag in de zon hebben gelegen. Volgende keer toch nog wat later gaan.

Maar dan had ik wel de hilarische conversatie van het deskundige personeel gemist:

Marktmeid A: 'Ik ben toch zo gek op die druiven, kan ik de hele dag eten! ' *plukt druifjes van tros af*
Marktmeid B: 'Gatverdamme, ik vind die echt goor! Geef mij maar een lekkere appel.'
A: 'Hier liggen nog wat schijfjes, leef je uit'
B: * Neemt schijfje fruit*
A: Hee sukkel... da's een pruim.'
Ik:
zo stond er hier laatst ook een mega lief klein turks meisje met een krop andijvie "verse slaaj 1 euro"
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_68777067
Ik moet vanavond boodschappen doen, zal eens wat recepten uit dit topic bekijken
pi_68934989
quote:
Op zondag 26 april 2009 21:56 schreef maok het volgende:

[..]

En als ze de markt al aan het opruimen zijn laten ze overgebleven dingen die ze de volgende dag niet meer kunnen verkopen gewoon staan. Helemaal gratis dus. Regelmatig lekkere rijpe meloenen ander fruit en groente en zo ben ik zelfs wel eens aan verpakte asperges gekomen.
Oeh, daar ga ik ook eens een keer naar kijken!
Verse fruitjes

Tevens teeveepee
  maandag 10 augustus 2009 @ 23:40:33 #111
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_71776956
Zo na de vakantieperiode en met een heleboel nieuwe studenten die nog niet met geld om kunnen gaan is het misschien wel tijd geworden om dit topic een schopje te geven.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_71861968
Een onmeunig harde TVP!
Op dinsdag 23 december 2008 13:19 schreef Slarioux het volgende:
Wauw, wat een grap. Ik heb niet meer zo gelachen sinds 11 september.
pi_71862778
Courgettesoep

1 kg courgettes (zijn nu lekker goedkoop)
1kg kruimige aarappels
ongeveer 2 dl kruidenbouillon (van een blokje)
mon chou of een ander zacht kaasje
peper en zout


courgettes in blokjes snijden,
aardappels schillen en in blokjes snijden,
opzetten met de bouillon en koken tot alles zacht is (eventueel iets afgieten, want uit de courgettes komt ook veel vocht en het moet een stevige soep worden),
pureren met de staafmixer,
monchou erdoorheen roeren,
op smaak maken met peper en eventueel wat zout


Lekker met turks brood

Dit recept is mn gekoop in de zomer, wanneer de courgettes erg goedkoop zijn bij de Lidl bv
Ook mensen met een moestuin hebben vaak courgettes te veel, dus even rondvragen.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 23:35:17 #114
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_71863515
Fijn topic! Ik zal het zeker in de gaten houden.
Over een paar weken heb ik eindelijk een koelkast die het eten niet naar ranzige koelkastlucht laat smaken + een minivriesvakje.
Dan kan ik ook eens wat.

Maar er zijn al wel een boel recepten die ik zo kan maken. Hoera! En bedankt!
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 01:42:20 #115
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_71865885
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 23:12 schreef lionessa het volgende:
Courgettesoep

1 kg courgettes (zijn nu lekker goedkoop)
1kg kruimige aarappels
ongeveer 2 dl kruidenbouillon (van een blokje)
mon chou of een ander zacht kaasje
peper en zout


courgettes in blokjes snijden,
aardappels schillen en in blokjes snijden,
opzetten met de bouillon en koken tot alles zacht is (eventueel iets afgieten, want uit de courgettes komt ook veel vocht en het moet een stevige soep worden),
pureren met de staafmixer,
monchou erdoorheen roeren,
op smaak maken met peper en eventueel wat zout


Lekker met turks brood

Dit recept is mn gekoop in de zomer, wanneer de courgettes erg goedkoop zijn bij de Lidl bv
Ook mensen met een moestuin hebben vaak courgettes te veel, dus even rondvragen.
een kom kommersoepje:

Je neemt 2 komkommers, haalt de pitjes eruit met een lepeltje (schraap je er langs)
Dan snijd je hem in blokjes.
Een uitje (1 medium grote) of liever een sjarlotje (3 stuks) Die snipperje en bak je glazig in de olijf olie. Dan de komkommer-blokjes erbij. Takje tijm, takje rozemarijn (of kruiden in die trant) erbij en dan lekker de cajenne peper erover heen strooien En even aansmoren. Dan water erop, zodat het allemaal net onder water staat tuinkruiden boillonblokjes (2) erbij. Even laten koken. Dan wat af laten koelen, staafmixer erdoor. En dan serveren met een bolletje creme-fraiche... Smullen maar!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_71999208
Ik meld me aan,
student en op kamers, dus dit is een ideaal topic;
moet wel zeggen dat de Albert Heijn in de omtrek op de PLUS en EMTE na de enige supermarkt is, op de Lidl na, waarvoor ik 10min moet fietsen, dus prijzen zijn grotendeels op EuroShopper en AH gebaseerd.
eigen toevoeging:


Spaans Ei

nodig voor lunch/avondeten 2 man:
- 150g salami (200g 0.79 Lidl )
- 200g champignons (250g 0.69, Lidl of bij boer, 2.00 voor 500g bij boer, zijn groter)
- 4 eieren (of meer, hangt van eetlust af) ( doos eieren 1.29 Lidl)
- 1/2 groot gewoon/rood ui (netje gewone uien, 1 kilo, 0.59 Lidl / netje rode uien 500g 0.79 Ah geloof ik)
- brood/afbakbroodjes (eurobrood, 1.00 AH, of afbakbroodjes ES 0.18 voor 6, AH)
- bakboter (heb je vast wel in huis, zoniet 1.00, 500ml AH culinair vloeibaar)

bereidingswijze:

Verwarm je oven voor op aantal graden opgegeven op pak, snijd de champignons in plakjes (of bij hele kleine, door de helft), snijd de salami in vierkante, dunne plakjes van 1 bij 1 cm, snipper het uitje, klop de eieren.
Gooi de broodjes in de voorverwarmde oven of leg sneeen brood klaar op je bord. Doe de salami en de champignons bij de geklopte eieren.
Doe wat boter in de pan en fruit hierin de gesnipperde ui zo dat deze een beetje glazig is maar nog wel knapperig. Gooi het ei-salami-champignon-mengsel hierbij en roerbak het geheel, eventueel kruiden met peper en zout.
Haal de broodjes uit de oven/leg sneeen brood klaar en gooi het mengsel hierop.

+/- 1.75 pp als je uitgaat van bovenstaande ingrediënten en 3 afbakbroodjes pp.


Zalmtagliatelle

Nodig voor 2 personen:
- 2 zalmfilets diepvries ( voordeelverpakking AH wilde zalmfilet, 6 filets, 5.00 of pakje zalmfilets diepvries Lidl 2euro nogwat)
- 200g ongekookte tagliatelle (is redelijk veel, 100g pp) (Ah Tagliatelle, 500g 1.87)
- 1/2 (rood) ui (netje gewone uien van 1kg, 0.59 Lid, netje rode uien van 500g, 0.79 AH)
- 3/4 Boursin Cuisine kookroom met kruiden light, ( 1.87 Albert Heijn)
- peper/zout/italiaanse kruiden, if needed
- bakboter (1.00 voor 500ml AH culinair vloeibaar)

(wanneer meer groente gewenst:
sugarsnaps/broccoli doen het beide goed,
wanneer in huis: scheutje olijfolie in water van pasta = lekker + voorkomt plakpasta)

bereidingswijze:

Haal de zalm op tijd uit de diepvries om te ontdooien. Zet water op voor de tagliatelle.
Snipper het halve uitje. Doe de tagliatelle in de pan als het water kookt.
Gooi wanneer zalm ontdooid/ui gesnipperd, beiden in een pan met wat bakboter op middelhoog vuur en bak totdat ui glazig ziet en zalm gaar is. gooi 3/4 van het bakje Boursin Cuisine in en laat dit meeverwarmen op laag vuur, breng op smaak met peper/zout/italiaanse kruiden en serveer.

Als je dus de groente toevoegt, deze snijden/koken tot beetgaar en op t laatst in prut gooien en meeverwarmen.

+/- 1.90 pp


Voorgerecht (of lunch); Pan con Tomate (met kaas/salami/ham/rookvlees etc)

nodig voor 1 pers:

- 2 petit pains/afbakbroodjes (6 stuks, 0.18, ES, Albert Heijn)
- 2 tomaten (stuksprijs Lidl ofzo, 30ct?)
- olijfolie (in huis, zoniet 500ml 2.96 AH)
- zout / (evt peper) (in huis)

Verwarm de oven voor op aantal graden opgegeven op pak.
Doe de broodjes in de oven, snijd de tomaten in tweeën.
Haal de broodjes uit de oven en snijd ze open, pak de halve tomaat en wrijf hier ruw mee over de opengesneden kant van het brood zodat de 'pulp' op het brood achterblijft en het vocht erin trekt. Ik reken één halve tomaat per helft van een opengesneden broodje.
Doe een klein beetje olijfolie op deze pulp en smeer het over het hele broodje uit.
Strooi een klein beetje zout en evt peper hieroverheen.

eventueel plakjes kaas/salami/ham op leggen

+/-, 0.36. Olijfolie meegerekend 45ct ofzo
met plakje kaas per broodje: (2.29 per pakje, 10 plakken) 0.45 + 0.58 = 1.03
memento vivere
pi_72002799
tvp.
Ben student, tja, wat wil je
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 19 augustus 2009 @ 10:45:47 #118
163650 Greys
pi_72003733
Oh leuk dat deze topics nog steeds (weer) leven!
Ik ga vanavond alles maar weer eens teruglezen, want ik ben weer in mijn oude verkwistende gedrag vervallen als het op boodschappen aankomt
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 19 augustus 2009 @ 10:46:52 #119
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_72003755
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 10:45 schreef Greys het volgende:
Oh leuk dat deze topics nog steeds (weer) leven!
Ik ga vanavond alles maar weer eens teruglezen, want ik ben weer in mijn oude verkwistende gedrag vervallen als het op boodschappen aankomt
Herkenbaar

Gisteren ; *rekening checkt.
*fuck ! Heb ik deze week al 150 euro aan boodschappen uitgegeven?????* en dan zijn we pas op woensdag
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_73760105
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 10:45 schreef Greys het volgende:
Oh leuk dat deze topics nog steeds (weer) leven!
Ik ga vanavond alles maar weer eens teruglezen, want ik ben weer in mijn oude verkwistende gedrag vervallen als het op boodschappen aankomt
precies! ik haal echt te vaak kant en klare maaltijden.
pi_73852349
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 10:46 schreef Qwea het volgende:

[..]

Herkenbaar

Gisteren ; *rekening checkt.
*fuck ! Heb ik deze week al 150 euro aan boodschappen uitgegeven?????* en dan zijn we pas op woensdag

Herkenbaar Al was het bedrag bij mij dan wel minder hoog

't zijn vooral de bezoekjes tussendoor aan de supermarkt die 't 'm doen.

Mijn kniertenmaaltijd voor vanavond is echter wel heel budgetverantwoord: ik eet hutspot Al is de mijne wel de luie-wijven-variant (ik heb een standaard hutspot-groentepakket gekocht met ui en peen en dan nog aardappels die al geschild en gesneden zijn).

Nodig:
- 800 gram aardappels, AH, E1,69
- hutspot groente pakket 1 kg van AH, E1,79
- 250 gram spekjes, Euroshopper, iets van 99 ct
- evt. een rookworst, AH, E1,39

Totale kosten: zo'n 5,50 euro voor een stamppot waar zeker 4 mensen van kunnen eten. Als je geen kant-en-klare dingen koopt zoals ik denk ik dat het ook voor 3-4 euro kan.

Kook de aardappels en het hutspotpakket in 1 grote pan tegelijk gaar in 20 minuten. Giet als dit klaar is af, en bewaar wat kookvocht in een kommetje. Prak nu de hele hutsefluts door elkaar heen. Bak de spekjes krokant, gooi dit over je hutspot en verwarm nog even een paar minuutjes in de magnetron/oven.

Eventueel op te leuken met een speklap, rookworst of gehaktbal. Jus naar keuze.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_73852675
Ha, ik hetzelfde
Al gesneden wortels + uien, aardappels ga ik wel zelf schillen en snijden... en dan wat spekjes
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_73853424
Tof topic Ik koo(p)(k) ook vrij bewust nu ik op mezelf woon. Lekker bezig zijn int keukentje. Laatst eens wat lekkers gemaakt toen ik dacht aan vroegah toen moeders wel eens gevuld stokbrood maakte Dus zelf gemaakt en et was knetterlekker en ook betaalbaar. Ook burrito's met kip en gehakt gaat er wel in en is ook niet zo duur. En zo zijn er nog wel een paar gerechten die ik geregeld klaarmaak en die niet veel kosten maar heerlijk zijn en een tikkeltje apart. Et verbaasde me wat je voor lekkers kunt maken voor een laag bedrag ..
We shall rise again !
pi_73899448
Schop:
Koop vooral groenten die je zelf moet snijden en schillen want dat is goedkoper.
Koop seizoensgroenten/fruit
Winkel met je neus omlaag..en buk ( goedkopere merken liggen niet op ooghoogte)
pi_73900709
quote:
Op zondag 8 maart 2009 17:48 schreef shmoopy het volgende:
Ik ben mijn verspilling zo zat nu.
Deze week gaan de vriezers leeg om te ontdooien, en dan ga ik onmeunig veel inslaan en voor meerdere dagen maken.
Dat doe ik al standaard met Bolognesesaus en kip kerrie, maar dat moet dus nog wat meer.
Dat is ook mijn plan maar welke producten kun je gemakkelijk na het bereiden lange tijd bewaren in de vriezer en welke niet ? Het enige wat er nu inligt zijn vissticks, kipsate, brood en roerbakgroenten .. Bietje suf
We shall rise again !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')