abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73904116
Stamppotten, soepen, quiches en pastasauzen zijn allemaal prima in te vriezen. Ik heb gisteren nog voor een paar maanden appelmoes ingevroren.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 oktober 2009 @ 14:01:14 #127
163650 Greys
pi_73912993
Ik heb weer veel ongebruikte spullen uit de koelkast weg moeten gooien
Waarom koop ik het dan toch allemaal? Omdat het er op dat moment lekker uit ziet
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_73914920
Vorige week eens quiche gemaakt (de broccoli moest op ). Deze week ontdooit en opgegeten, smaakte echt nog prima. Ben alleen het recept van de bodem kwijt moet ik weer even opGooglen

Greys, strenger zijn bij alles wat je in je kar wil gooien Is soms erg moeilijk, maar ik gooi nu bijna niks meer weg *wijst naar broccoli*
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  woensdag 21 oktober 2009 @ 17:13:28 #129
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_73920001
Ik doe hier even een hele onbeschaamde tvp dankzij Greys en Goodbye, zsm es ff helemaal lezen
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 21 oktober 2009 @ 17:22:45 #130
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_73920253
wat doe je met andijvie allemaal, want na shoarma, andijviestamp en shoarma heb ik nog over...
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  woensdag 21 oktober 2009 @ 17:23:36 #131
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_73920269
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 18:51 schreef KingSizePinda het volgende:
Tof topic Ik koo(p)(k) ook vrij bewust nu ik op mezelf woon. Lekker bezig zijn int keukentje. Laatst eens wat lekkers gemaakt toen ik dacht aan vroegah toen moeders wel eens gevuld stokbrood maakte Dus zelf gemaakt en et was knetterlekker en ook betaalbaar. Ook burrito's met kip en gehakt gaat er wel in en is ook niet zo duur. En zo zijn er nog wel een paar gerechten die ik geregeld klaarmaak en die niet veel kosten maar heerlijk zijn en een tikkeltje apart. Et verbaasde me wat je voor lekkers kunt maken voor een laag bedrag ..
Hoe maak je gevuld stokbrood??
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_73930495
Nou even een verborgen tvp hiero.

Restantencouscous. Diner.

Recept voor resten rauwe groenten, halve blikjes groente die je over hebt of zo´n halve ui omdat een hele toch net iets teveel van het goede is.

Koop een kiloverpakking couscous (en geen bulgur) bij de toko om de hoek kost ongeveer 2,25 euro en je kunt er 4 maaltijden mee maken voor 2 volwassenen en 2 peuters en dan heb je nog over. Mega makkelijk te maken en lekkerder dan rijst.

Nodig:

Voor gehaktballetjes (paneermeel, gehaktkruiden, 1 a 2 eieren en ongeveer 300 a 400 gr gehakt)

Voor saus: tomatenpuree (twee kleintjes of 1 grote) en op zijn minst ui en knoflook. Verder alle groente die je over hebt. Paprika, courgette, aubergine, doperwtjes, mais, sperzieboontjes, etc etc etc. Echt alles kan erin.

Braad gehaktballetjes, voeg ui en knoflook toe, even bakken, tomatenpuree toevoegen en dat blikje nog eens vullen met water en dat erbij. Dan de groentes erin mikken en laat maar garen op een laag vuur.

Couscous bereiden volgens instructies op de verpakking.

Kosten:

Gehakt ong. 1,50 afhankelijk van wat je haalt en wat je betaald.
Tomatenpuree: twee blikjes a 0,07 cent stuk.
Nou ui en knoflook: geen idee van de prijs.
Couscous: iets van 70 cent ofzo.

Resten groente tel ik ook niet echt mee. Want die heb je over.

Laat het eens 4 euro zijn ofzo.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
  donderdag 22 oktober 2009 @ 00:07:33 #133
176471 oh-oh
pi_73935288
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 14:01 schreef Greys het volgende:
Ik heb weer veel ongebruikte spullen uit de koelkast weg moeten gooien
Waarom koop ik het dan toch allemaal? Omdat het er op dat moment lekker uit ziet
Greys maak een lijstje voor je gaat!
Ik plan altijd voor een week vooruit, en ik heb altijd basisdingen in de vriezer ( Kipfilet, gehakt, groenten ).
Met een lijstje koop je altijd veel minder dan zonder
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_73937559
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 17:23 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Hoe maak je gevuld stokbrood??
Benodigdheden : 1 heel stokbrood en gehakt gehaktkruiden ( sausje ), paprika, uien, champignons en wat je zelf natuurlijk allemaal nog lekker vind
Gehakt, al dan wel of niet gekruid, bruin bakken, de paprika, uien en de champignons en overige groenten klein snijden en meebakken. Ik heb een pakje kruiden voor een ( Hollandse ? ) gehaktschotel gemengd met water en bij de gehakt en groenten gegooid en een aantal minuten in laten koken. In die tijd de oven aanslingeren en op 220 graden laten voorverwarmen, het stokbrood in 2, 3 of 4 stukken snijden, de bovenste korst eraf snijden, NIET teveel afsnijden anders blijft het gehakt er niet mooi inliggen, en de vulling eruit pulken. Als de gehaktmix klaar is, vanuit de pan in het stokbrood lepelen, korst er los opleggen en ong 5 min. in de voorverwarmde oven leggen want dan word et extra krokant En de losse broodvulling kun je gebruiken om de pan mee schoon te maken

En dat was et wel zo'n beetje zoals ik het gedaan heb .. Temperatuur van het gehakt was ong. net zo hoog als dat van de zon toen et uit de oven kwam dus uitkijken met grote happen nemen Ik was te hongerig en moest et bekopen met een blaar in de mond Bij elkaar was ik ong. ¤ 4,- kwijt dus veel voor weinig ..
We shall rise again !
pi_73939014
Ik probeer ook steeds vaker voor twee dagen te koken en probeer ook tegenwoordig al mijn restjes te hergebruiken. Hier een paar tips om restjes op te pimpen:

Gekookte aardappels ---------- aardappelsalade
stamppot --------- ovenschotel met wat rookworst op de bodem en kaas als topping
groente --------- spice het up met wat chili en feta en vouw het in een bladerdeegflapje
groente -------- volgende dag een quiche maken met het restje erin verwerkt
gehakt -------- duw het in een stokbrood. Wat ontbijtspek en geraspte kaas erover en eventjes in de oven.
soep -------- laten inkoken en binden en hoppa, over je vlees
witte rijst -------- groentjes en ham roerbakken, lekkere kruiden erbij en de rijst (nasi)
gebakken aardappels -------- volgende dag in de wokschotel.
vlees/gehaktbal --------- de volgende dag als broodbeleg
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_73940244
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 22:14 schreef nieslief het volgende:
(en geen bulgur)
Waarom geen bulghur?
  Licht Ontvlambaar donderdag 22 oktober 2009 @ 11:24:34 #137
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_73943276
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 17:22 schreef hierissieweer het volgende:
wat doe je met andijvie allemaal, want na shoarma, andijviestamp en shoarma heb ik nog over...
Gekookte andijvie met melksausje of rauwe andijvie met satesaus.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_73943354
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 11:24 schreef Sjeen het volgende:

[..]

of rauwe andijvie met satesaus.
Die moet ik een keertje uitproberen
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  Licht Ontvlambaar donderdag 22 oktober 2009 @ 11:28:55 #139
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_73943406
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 11:27 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Die moet ik een keertje uitproberen
Het is echt lekker Weet je dat gekookte broccoli met satesaus ook lekker is
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 22 oktober 2009 @ 11:33:41 #140
176471 oh-oh
pi_73943545
Vraagje, ik heb een zak spruiten, maar het ziet er niet naar uit dat ik die deze week ga gebruiken. Kan ik die schoonmaken en dan zo in porties invriezen?
( Groucho Marx )
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 22 oktober 2009 @ 12:00:40 #141
163650 Greys
pi_73944470
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 11:33 schreef oh-oh het volgende:
Vraagje, ik heb een zak spruiten, maar het ziet er niet naar uit dat ik die deze week ga gebruiken. Kan ik die schoonmaken en dan zo in porties invriezen?
Even blancheren, daarna kan je ze goed invriezen!
quote:
U kunt spruiten invriezen door ze eerst ongeveer 3 minuten te blancheren. Veel mensen vinden dan de smaak van spruiten ook lekkerder, omdat er op die manier “de vorst over heen is geweest”. Het zetmeel van de spruit zet zich namelijk op deze manier om in suiker waardoor de smaak van de spruit zoeter wordt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 22 oktober 2009 @ 12:01:56 #142
176471 oh-oh
pi_73944519
Ah ok, wel eerst ff blancheren?
Boontjes en zo doe ik altijd zo in de vriezer , ik had echt geen idee hoe dat met die spruiten zat
( Groucho Marx )
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 22 oktober 2009 @ 12:03:46 #143
163650 Greys
pi_73944590
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 12:01 schreef oh-oh het volgende:
Ah ok, wel eerst ff blancheren?
Boontjes en zo doe ik altijd zo in de vriezer , ik had echt geen idee hoe dat met die spruiten zat
Hier staan voor bijna alle groenten hoe je ze het beste kunt invriezen en daarna weer bereiden!

http://eten-en-drinken.in(...)groenten-a-tm-p.html

Spruitjes staan hierbij, het r t/m w gedeelte
http://eten-en-drinken.in(...)groenten-r-tm-w.html
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_73946728
Blijft een leuk topic dit

Ik maak vaak soep van restjes. Ui en knof standaard in huis natuurlijk.
Restje pompoen, overrijpe tomaten en de laatste paprika (ff geroosterd natuurlijk) in de pan met gefruit uitje en wat knof en water met bouillonblokje, staafmixer ff gebruiken en je hebt al snel een lekker en gezond soepje.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2009 13:14:13 ]
  donderdag 22 oktober 2009 @ 13:35:23 #145
176471 oh-oh
pi_73947556
Soepjes zijn cool!
Heldere soep met groenten en kip is ook lekker met een restje rijs, een hardgekookt eitje en een klodder sambal!
En wat citroen.
( Groucho Marx )
  donderdag 22 oktober 2009 @ 13:57:19 #146
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_73948331
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 17:22 schreef hierissieweer het volgende:
Ah, daar heb ik een recept voor:

gehakt rul bakken met lekker veel kruiden (kerrie, zout, peper, beetje ketjap, sambal)
Aardappelpuree maken (liefst vers natuurlijk)
Spinazie gaar bakken in de gehaktpan met een paar eetlepels water (gehakt zit dan al in de ovenschaal)

Ovenschaal invetten
-gehakt in de schaal
-spinazie erop (beetje uitknijpen dat het niet zo vochtig is)
-puree erop
-beetje paneermeel/kaas erop
even in de oven/grill tot het een goudbruin korstje heeft

Et voila, een heerlijke, goedkope ovenschotel En het is echt lekkerder dan je op basis van de ingredienten zou verwachten.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 14:03:27 #147
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_73948613
Oh, wacht.. ik zie nu dat er andijvie staat en ik geef je een spinazierecept

Maar ik denk dat het ook prima zal gaan met andijvie
pi_73948620
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 09:21 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Waarom geen bulghur?
Omdat dat bij mij pap wordt en ik wil korrels. Bulgur is ook meer voor soepen en papachtige dingen. Couscous als rijst of in salade.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
pi_73955489
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 14:03 schreef nieslief het volgende:

[..]

Omdat dat bij mij pap wordt en ik wil korrels. Bulgur is ook meer voor soepen en papachtige dingen. Couscous als rijst of in salade.
Dan maak je het verkeerd klaar, ik heb altijd bulghur (in wisselende korrelgrootte) en nog nooit pap gekregen.
pi_73955524
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 11:28 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Het is echt lekker Weet je dat gekookte broccoli met satesaus ook lekker is
Ik lust graag spruitjes met satesaus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')