abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 november 2008 @ 22:07:42 #81
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63607593
zodirect bij Pauw en Witteman
quote:
De machtigste man en vrouw van Nederland in 2008 volgens De Volkskrant, Fleur Agema van de PVV over de kamerledenwerfcampagne en Willem van den Oetelaar (Clean Air Nederland) over het rookverbod.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_63610457
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 20:28 schreef bloodymary het volgende:
Je kunt me geloven of niet MM, het is echt zo. En verder is het net wat W. zegt, waarom zouden 1.000-en kroegeigenaren gaan klagen als ze geen omzetverlies hebben?
Toon dan eerst maar eens de correlatie aan tussen het rookverbod en dat zogenaamde omzetverlies....
  zaterdag 29 november 2008 @ 00:54:15 #83
3542 Gia
User under construction
pi_63612444
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 17:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is bullshit als argument. OK dan zijn de prijzen iets harder gestegen dan de inflatie wat ik anders had ingeschat, maar dat zegt niets over de reden waarom mensen wegblijven uit kroegen waar ze vaak al jaren komen, prijsstijging of niet.
Waarom ze wegblijven? Hmm...dan heb je het over de rokers? De rokers blijven weg omdat ze het niet eens zijn met het democratisch beleid en hun eigen verslaving. De kroegeigenaren zijn de dupe van de egoistische houding van de rokers, niets meer, niets minder.
quote:
Zijn de prijzen in café's meer gestegen dan de inflatie? En de prijzen waarvoor? Van bier, of is de wijn ook beter geworden in het economisch hoogtij? En vooral, hoeveel zijn de prijzen gestegen in de kroegen die nu hun omzet dramatisch zien teruglopen?

Als jij cijfers hebt waaruit blijkt dat de omzet van die kroegen is teruggelopen na een prijsstijging en niet na het rookverbod heb je een verhaal. Anders is het nog steeds bullshit.
Huh? Er is nog steeds geen enkel onderzoek dat de teruggelopen omzet relateerd aan het rookverbod.
quote:
En als deze cijfers iets aantonen is het wel dat de prijsstijging geen invloed heeft op het horecabezoek. Hoe verklaar je dat dan met het argument van de algemene prijsstijgingen?
Volgens mij staat het er letterlijk.
quote:
Als jouw kroeg leeg blijft na het rookverbod terwijl het daarvoor goed gevuld is, dan laten die cijfers wel iets duidelijk zien, terwijl die algmene cijfers hooguit iets heel algemeens kunnen laten zien.
Uiteraard. Maar wiens schuld is dat dan?
quote:
Klopt, maar als jij een buurtkroeg hebt met een publiek waarvan de helft rookt, en je houdt je aan het verbod en die mensen blijven weg en komen minder omdat ze niet de kroeg in gaan om buiten in de kou te moeten staan waardoor het voor de rest ook minder leuk wordt, dan is die reden niet divers maar is het gewoon geheel de schuld van het rookverbod.
Nee, puur subjectief. Het is allemaal een 'vinden'. Ik vind dit, jij vind dat....niks concreets.
quote:
Ach ja, je werk en je pensioen kwijt, het is belangrijker dat de minister geen gezichtsverlies lijdt.
Cheap shot. Een zwakte redenatie.
  zaterdag 29 november 2008 @ 07:12:47 #84
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63614679
Het filmpje van Pauw en Witteman:
quote:
Met een demonstratie op het Malieveld komen kleine horecaondernemers in actie tegen het rookverbod. Kroegbazen van kleine café's hebben naar eigen zeggen hun omzet flink zien dalen sinds het verbod. Ze kunnen niet, zoals grote zaken, een aparte rookruimte inrichten. Zo betoogt Marina Bosman die een kleine kroeg bestiert.

PVV'er Fleur Agema is tegen het verbod en vindt dat de Kamermeerderheid die voor het verbod is, een goede regeling voor de kleine kroegbazen had moeten treffen. Volgens Willem van den Oetelaar (Clean Air Nederland) hadden de horecaondernemers het verbod al jaren kunnen zien aankomen en hun maatregelen kunnen treffen. Hij vindt dat de 500.000 mensen die in de horeca werken evengoed recht hebben op een rookvrije werkplek.

Kleine horecaondernemers komen in het geweer tegen het rookverbod en organiseren een demonstratie op het Malieveld. Toevallig heeft FNV-voorzitter Jongerius ervaring met demonstraties. Om het Malieveld vol te krijgen, zijn honderdduizenden mensen nodig. Organisator Wiel Maessen schat dat er enige duizenden demonstranten zullen komen.

http://tinyurl.com/6hbzjx
Marina Bosman was ook weer aanwezig, en mocht op haar eigen viswijverige manier weer van leer trekken. Frappantst vond ik toen ze haar monologen spuwde dat deels resulteerde in geklap maar net zoveel boegeroep...
[..]
  zaterdag 29 november 2008 @ 11:02:23 #85
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_63615745
Het frappantst vond ik dat ik Fleur Agema competent vond overkomen. Ik ben het niet met haar eens, maar ze deed het goed. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Life is what you make it.
  zaterdag 29 november 2008 @ 11:15:05 #86
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63615896
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 11:02 schreef Schanulleke het volgende:
Het frappantst vond ik dat ik Fleur Agema competent vond overkomen. Ik ben het niet met haar eens, maar ze deed het goed. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Het is dan ook een erg makkelijke discussie om te winnen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 29 november 2008 @ 11:28:37 #87
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63616084
Ik verwacht trouwens da dit topic vandaag erg rustig is. PV, Weltz, Chewie, Boze_Appel en consorten staan natuurlijk vandaag met spandoeken op het malieveld...
[..]
  zaterdag 29 november 2008 @ 11:37:33 #88
pi_63616236
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 11:28 schreef MikeyMo het volgende:
Ik verwacht trouwens da dit topic vandaag erg rustig is. PV, Weltz, Chewie, Boze_Appel en consorten staan natuurlijk vandaag met spandoeken op het malieveld...
Ik heb mensen gestuurd. Ik heb zelf belangrijker dingen te doen dan worstelen met de dictatuur van de meerderheid.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zaterdag 29 november 2008 @ 11:41:49 #89
3542 Gia
User under construction
pi_63616315
Ik vraag me eigenlijk af of de rokers zich erbij neer zouden leggen als met een volksreferendum de uitslag in hun nadeel zou uitvallen.
pi_63616610
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 11:41 schreef Gia het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af of de rokers zich erbij neer zouden leggen als met een volksreferendum de uitslag in hun nadeel zou uitvallen.
Referendum bestaat niet in Nederland.

Roken kan tegenwoordig op heel veel plaatsen. Wel of geen wet.
  zaterdag 29 november 2008 @ 12:06:10 #91
pi_63616700
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 11:41 schreef Gia het volgende:
We hebben tegen de EU gestemd, weet je nog?
  zaterdag 29 november 2008 @ 12:08:03 #92
3542 Gia
User under construction
pi_63616733
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 12:00 schreef Sybesma het volgende:

Referendum bestaat niet in Nederland.
Er is toch ooit een referendum geweest waar we moesten kiezen voor wel/niet bij de EU.....
quote:
Roken kan tegenwoordig op heel veel plaatsen. Wel of geen wet.
Door rood rijden kun je ook overal en je gordel weigeren te dragen is ook je eigen keuze. Kun je nog wel een boete verwachten bij het overtreden van die wet.

Stond hier vandaag weer een flink artikel in de krant met cafés die bekeurd zijn.

Eén achterlijke gast, die 2 cafés naast elkaar bezit, heeft voor ieder café een boete gekregen. Waarom doet die gast dan niet één van de twee rookvrij houden!
  zaterdag 29 november 2008 @ 12:08:58 #93
3542 Gia
User under construction
pi_63616743
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 12:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

We hebben tegen de EU gestemd, weet je nog?
Klopt. Ik heb toen ook tegen gestemd.
Zoals ik nu ook TEGEN het roken in de horeca zou stemmen.
  zaterdag 29 november 2008 @ 12:11:24 #94
pi_63616783
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 12:08 schreef Gia het volgende:

[..]

Klopt. Ik heb toen ook tegen gestemd.
Zoals ik nu ook TEGEN het roken in de horeca zou stemmen.
En nu word er weer niet naar je geluisterd
  zaterdag 29 november 2008 @ 12:38:25 #95
3542 Gia
User under construction
pi_63617238
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 12:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

En nu word er weer niet naar je geluisterd
Op dit ogenblik is de wet helemaal naar mijn zin. Nu de naleving nog.

Veel boetes, liefst heel hoog.
  zaterdag 29 november 2008 @ 13:02:49 #96
pi_63617653
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 12:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Op dit ogenblik is de wet helemaal naar mijn zin. Nu de naleving nog.
Je kan het gebruik van drugs niet verbieden.
pi_63617699
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 00:54 schreef Gia het volgende:
Waarom ze wegblijven? Hmm...dan heb je het over de rokers? De rokers blijven weg omdat ze het niet eens zijn met het democratisch beleid en hun eigen verslaving.
De rokers kwamen omdat het een plek was waar ze het naar hun zin hadden, nu Klink het de uitbater verbiedt om het zijn klanten naar de zin te maken, hebben ze het niet meer zo naar hun zin en blijven weg.
quote:
Huh? Er is nog steeds geen enkel onderzoek dat de teruggelopen omzet relateerd aan het rookverbod.
Nee, maar dat is nog geen reden om dan maar met cijfers van kantines en campings aan te komen zetten en die in je straatje proberen te passen.
quote:
Volgens mij staat het er letterlijk.
Ik zie een forse prijsstijging begin 2006. Die is mij volledig ontgaan, dus of die prijsstijging nou komt van de tomatensoep in bedrijfskantines, de broodjes zalm, dat het de kroegen weer is gelukt om het hippe uitgaansvolk aan duurdere drankjes te krijgen of dat een biertje gewoon duurder is geworden, in 2006 ging het volgens mij uitstekend met de horeca.

En dan komt dat effect van die prijsstijging 2,5 jaar later er wel wanneer het rookverbod wordt ingevoerd?
quote:
Uiteraard. Maar wiens schuld is dat dan?
Van degenen die het veroorzaken ondanks dat het gevolg voorzienbaar is.
quote:
Cheap shot. Een zwakte redenatie.
Er wordt wel erg makkelijk over gedaan. Kroegen gaan failliet, maar als jij 10 of 20 of 30 jaar met succes een onderneming drijft en dan gaat de overheid zich bemoeien met de gastvrijheid en je kunt ineens geen winst meer maken, dan is dat knap lullig. Zeker omdat het lastig zal zijn een klein kroegje te verkopen, terwijl dat voor velen het pensioen is.

En dat allemaal omdat politici zo graag volksgezondheidsbeleid willen maken, lekker scoren met hoge leeftijden ook al kwijnen die mensen grotendeels weg in een verpleeghuis. Op gezelligheid kun je geen beleid maken en daar kun je dus ook niet mee scoren, failliete kroegen vallen onder niemands verantwoordelijkheid, een bruisend uitgaansleven is niet zo meetbaar en dus politiek irrelevant. Net als individuele vrijheid. Bovendien, als een politicus later nog binnen wil lopen bij een zorgverzekeraar, de ene of andere gezondheidszorggerelateerde adviesclub, big pharma of een EU-apparatsjik wil worden dan kan ie maar beter in de pas lopen met de kant die "we" allemaal opgaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 29 november 2008 @ 13:40:12 #98
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_63618227
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 11:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het is dan ook een erg makkelijke discussie om te winnen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jammer alleen dat ze de discussie niet won. Rinnooy Kan van de S.E.R. en Willem van den Oetelaar van CAN kwamen duidelijk als winnaars naar voren. Agema toonde groei door niet af te zakken naar Tokkieniveau, iets dat zo'n Marina Bosman niet lukt, die komt niet verder dan wat quasi populair emo-geblaat.
Inderdaad wel een beetje vergelijkbaar met hoe het hier op het forum vergaat.
Hier beperken de meeste argumenten van de rokers zich ook tot het niveau van fascist roepen of men zoekt zijn heil in een complottheorie tegen de zielige arme rokertjes waar vrijwel alle westerse regeringen en het merendeel van de bevolking in die landen aan meedoen.
Life is what you make it.
  zaterdag 29 november 2008 @ 13:47:51 #99
3542 Gia
User under construction
pi_63618332
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 13:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je kan het gebruik van drugs niet verbieden.
Doen ze dat dan?
pi_63618948
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 13:05 schreef Weltschmerz het volgende:

En dan komt dat effect van die prijsstijging 2,5 jaar later er wel wanneer het rookverbod wordt ingevoerd?

Kwenie of het je is opgevallen, maar de laatste maanden gaat het economisch wat minder. En voor volgend jaar wordt een krimp verwacht. Eén van de eerste dingen waar mensen dan op bezuinigen, is horecabezoek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')