omdat je een hypotheek hebt gekregen betekent het natuurlijk niet dat ze niet voorzichtiger zijn geworden. De vermenigvuldigingsfactor van je bruto inkomen is wel degelijk lager geworden dan dat die eerst was. Bij veel aanbieders gaan ze niet meer hoger dan rond de 4.5x je inkomen. Dat was een jaar geleden nog wel andersquote:Op woensdag 28 januari 2009 08:55 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
Yepz. Ik heb vorige week nog een hypotheekl afgesloten en dat ging prima hoor (op 1 hypotheekverstrekker na, die waren wel degelijk een stuk voorzichtiger.
Als je een goed inkomen hebt, in een branche werkt waar geen ontslagen dreigen en je leent niet maximaal, veranderd er niet veel. Maar ik denk dat veel mensen niet op al deze drie vragen positief kunnen antwoorden.quote:Op woensdag 28 januari 2009 01:45 schreef VinnieJones het volgende:
Kan iemand even vertellen wat de kansen zijn voor een startende koper ?
Is het verslechterd of verbeterd vergeleken met vorig jaar ?
dat dusquote:Op woensdag 28 januari 2009 09:23 schreef ioko het volgende:
[..]
Als je een goed inkomen hebt, in een branche werkt waar geen ontslagen dreigen en je leent niet maximaal, veranderd er niet veel.
Tot nog toe wel (Ml-etje gaat dringend op zoek naar afklopbaar hout..)quote:Op woensdag 28 januari 2009 09:23 schreef ioko het volgende:
[..]
Als je een goed inkomen hebt, in een branche werkt waar geen ontslagen dreigen en je leent niet maximaal, veranderd er niet veel. Maar ik denk dat veel mensen niet op al deze drie vragen positief kunnen antwoorden.
Het info gesprek ging bij ons zeer goed de 9e gaan we voor het eggie.quote:Op woensdag 28 januari 2009 01:45 schreef VinnieJones het volgende:
Kan iemand even vertellen wat de kansen zijn voor een startende koper ?
Is het verslechterd of verbeterd vergeleken met vorig jaar ?
Doe mij ook even een biels....quote:Op woensdag 28 januari 2009 09:47 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Tot nog toe wel (Ml-etje gaat dringend op zoek naar afklopbaar hout..)
Ah heb je die offertes ook echt meegenomen of gewoon gezegd wat de anderen boden (en wie heb je gekozen?).quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:53 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Doe mij ook even een biels....Wij gaan straks de definitieve offerte tekenen, en dan weer in de clinch met de artsen van de verzekeraar, want die gaan vast weer veel miepen over mijn hartoperatie op 3-jarige leeftijd.
![]()
Maar goed, bij alle serieuze offerte gesprekken (oa ING, Rabo, Hypotheker en Huis & Hypotheek) kwamen we qua totaal bedrag op 2/3 van ons max bedrag, en aangezien we een startersappartement verkopen, én geen BKR shit hebben, wilden ze allemaal maar wat graag, en rolden ze zowat over straat met telkens weer een tiende rente er af, of wilden ze ons toch echt waarschuwen van obscure voorwaarde A van verstrekker B, etc etc..
Wij zijn uiteindelijk bij Huis & Hypotheek gekomen, de adviseur was ietwat betweterig, maar zeer terzake kundig, en nam als enige ook onze pensioenen mee in de berekening om maar es wat te noemen. En hij dook een behoorlijk goedkope overlijdensrisicoverzekering van Reaal op, die wilde de ING uiteindelijk ook gebruiken in de offerte ipv hun eigen in-huis verzekeringsprodukt.quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:56 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ah heb je die offertes ook echt meegenomen of gewoon gezegd wat de anderen boden (en wie heb je gekozen?).
Wij hebben weinig zin nog tig gesprekken te voeren en willen graag bij deze adviseur maar wat eraf krijgen is altijd lekker natuurlijk.
Thanks voor de tips.. ik ga inderdaad wat roepen maar omdat we geen zin hebben overal offertes te laten maken heb ik dus niets om te laten zien maar wat roepen kan altijd natuurlijk merk ik alquote:Op woensdag 28 januari 2009 11:21 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Wij zijn uiteindelijk bij Huis & Hypotheek gekomen, de adviseur was ietwat betweterig, maar zeer terzake kundig, en nam als enige ook onze pensioenen mee in de berekening om maar es wat te noemen. En hij dook een behoorlijk goedkope overlijdensrisicoverzekering van Reaal op, die wilde de ING uiteindelijk ook gebruiken in de offerte ipv hun eigen in-huis verzekeringsprodukt.We hebben hier en daar in de gesprekken wel wat bedragen en rentepercentages laten vallen, maar niet alle partijen alles laten zien van elkaar..
Het is wel grappig om te zien dat elke adviseur nét op een ander detail de nadruk legt, net wat voor hun het beste plaatje oplevert. Tip, vergelijk de bruto bedragen, sommige van die modellen rekenen met een wat hoger belastingvoordeel dan anderen. En bij een overlijdensrisicoverzekering kan je kiezen voor een gelijkblijvend, een evenredig dalend of annuïtair dalende verzekerd bedrag. Dat scheelt nogal wat in de premie, en zo smokkelen ze ook nog wel es 10 euro van het netto bedrag af..En sommige banken hebben een 2-sporen rentebeleid, maw nu wat extra korting, wat er na de rentevaste periode weer bij komt, tenzij je daar wat over gaat stampen met je voeten, dan doen ze niet moeilijk. (de ING heeft dit oa, en volgens die adviseur lezen 9 van 10 mensen er over heen, is dus kassa voor hen)
Naja, bedenk wel, grofweg 10% van alle hypotheken halen in ongewijzigde vorm de einddatum, dus of dat (mogelijk) hogere rentepercentage voor 30 jaar dan echt de beste keuze is? Je leeft immers nu, en je zal vast nog wel promoties etc maken, dus je netto inkomen zal vast nog wel stijgen, en het hypotheekbedrag blijft hetzelfde, dus dan zou je de boel eerst eens voor 15 of 20 jaar kunnen vastzetten?quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:34 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Thanks voor de tips.. ik ga inderdaad wat roepen maar omdat we geen zin hebben overal offertes te laten maken heb ik dus niets om te laten zien maar wat roepen kan altijd natuurlijk merk ik al
Die verzekering is idd goed lezen dat merkte ik al
En we kiezen sowieso voor 30 jaar vast anders slaap ik niet dus stijgen kunnen ze vergeten
Overigens ga ik wel hameren op de voordelen die rentevast voor hen heeft..kijken of we dat percentage omlaag kunnen krijgen.
En tevens heeft die man weinig werk aan ons (2 afspraken en de deal is rond ws) dus dat kan ook wel zakken..lees graag alles zelf dussuh op een paar vragen na kan hij zijn grijze massa thuis laten
Het scheelde bij ons nog geen 30 euro per maand eerlijk gezegd slaap ik voor die 30 graag goed.. en ja ik weet wat dat voor een bedrag word over 30 jaarquote:Op woensdag 28 januari 2009 11:39 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Naja, bedenk wel, grofweg 10% van alle hypotheken halen in ongewijzigde vorm de einddatum, dus of dat (mogelijk) hogere rentepercentage voor 30 jaar dan echt de beste keuze is? Je leeft immers nu, en je zal vast nog wel promoties etc maken, dus je netto inkomen zal vast nog wel stijgen, en het hypotheekbedrag blijft hetzelfde, dus dan zou je de boel eerst eens voor 15 of 20 jaar kunnen vastzetten?
Eeuuh, weet ik zo niet uit mijn hoofd..quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:41 schreef Ml-etje het volgende:
Overigens welke verzekering heb je gekozen bij Reaal (hihi altijd handig)?
Tuurlijk thanks!!!quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:53 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Eeuuh, weet ik zo niet uit mijn hoofd..Maar staat/stond ook bovenaan bij independer, dus die heb je vast zo gevonden..
Het hangt er van af, de hypotheker heeft ook nog een eigen spaarprodukt genaamd SKP, daar zitten ze aardig scherp mee in de markt, Aegon was bij ons de 2e vergeleken met dat product. Het hangt van veel factoren af, de hypotheker kan ook met een zelf ingevulde (lagere) rente rekenen, net als alle anderen, maar mijn/onze ervaring is dat vooral de Rabobank op het moment wel veel willen, en de hypotheker meer met vaste tarieven werkt. Maar tussenpersonen hebben dus inderdaad nog wel enige marge qua rentepercentage.quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:06 schreef spacecrap het volgende:
Wij zijn ons wat aan het orienteren op de woningmarkt en nu lees je veel over onderhandelen wat betreft de hypotheekrentes... maar kan dit ook bij de hypotheker? Het lijkt namelijk alsof deze rentes vastliggen (zjin ook op te vragen op de site etc.).. het zou hier om een bedrag gaan wat ruim binnen de NHG normen zit dus daar heb je al 0,4% korting... momenteel lijkt Aegon erg gunstig (misschien dat de verstrekker hier een rol speelt?)
Wij hebben een Florius spaarhypotheek met Reaal ORV, dus ja, dat kan gewoon.. Sterker nog, de adviseur van de ING gooide hun eigen (relatief dure) ORV er uit, en rekende verder met die van Reaal..quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:37 schreef spacecrap het volgende:
dus je kan de ORV wel apart afsluiten? ik dacht dat het bij spaarhypotheken altijd verstrengeld was? kan je dan gewoon vragen of de ORV eruit kan en deze vervolgens zelf ergens anders afsluiten?
Dat laatste doet een polis altijdquote:Op donderdag 29 januari 2009 13:15 schreef spacecrap het volgende:
hoe bedoel je dat? ik heb wel gehoord van kruislings verzekeren... ik betaal polis van vriending, vriending betaalt mijn polis... dus als ik kom te overlijden krijgt zij het geld... als zij komt te overlijden krijg ik cashie
quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:25 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat laatste doet een polis altijd
Het kruislings premiebetalen gebeurt vanwege het vermijden van successierechten.
En daar wil je mee zeggen? (aangezien het dán niét relevant is)quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:29 schreef Echo99 het volgende:
[..]
![]()
Gehuwd in gemeenschap van goederen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |