Hmm wat ik hier net begreep is dat niet standaard.quote:Op donderdag 22 januari 2009 15:37 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Bij ons alleen beetje bloed voor HIV test. Voor alle levensverzekeringen tussen 160.000 en 300.000 euro bij WestlandUtrecht verplicht. Is even prikken (2 minuten), 5 dagen wachten en klaar.
Het lijkt me vrij standaard, maar ik ervaarde het als een inbreuk op mijn privacy. Ik ben een normale, gezonde, hetero man van 28. Heb niet gek veel seksuele contacten gehad, en al helemaal niet onveilig. We hebben al meer dan 6 jaar een relatie nu. Dat heb ik ook ingevuld maar dat was niet toereikend blijkbaar. Aan de ene kant vond ik dat inbreuk op mijn privacy, zeker omdat HIV bijna nooit meer ontwikkeld tot aids, maar ik begrijp het dan ook wel weer van de maatschappij.
Uiteraard, hypotheek is voor ons beiden en huis ook. Dus dan ben je ook beiden de pineutquote:Op donderdag 22 januari 2009 15:50 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Hmm wat ik hier net begreep is dat niet standaard.
Nu ja onze eventuele toekomstige verstrekker kijkt maar.
Moest je partner ook?
Hohoquote:Op donderdag 22 januari 2009 13:58 schreef DonJames het volgende:
[..]
Weet je dat wel zeker? Is volgens mij zeer ongebruikelijk omdat het fiscaal veel voordelen biedt (ja, en nadelen, maar daar hoor je veel minder over) als de kapitaalverzekering wél aan de eigen woning is gekoppeld (een box 1-KEW dus).
Ik bedoel dat de meeste hypotheekadviseurs de box-3 variant eigenlijk nooit uitleggen. Jij wel natuurlijkquote:Op donderdag 22 januari 2009 16:21 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Hoho, ik probeer vaak genoeg om de nadelen van een KEW (
) uit te leggen.
tja,quote:
Thanksquote:Op zondag 25 januari 2009 11:33 schreef Tha_Duck het volgende:
Waarom dalen? Dan praat je over een lineaire hypo. Betaal je je scheel aan. Pas over een jaar of 20 wordt ie goedkoper dan een spaar hypotheek. Lijkt me niet handig
Gefeli overigens!!
volgens mij is er nog niet zo veel veranderd bij de meeste hypotheekverstrekkers en heb je als starter momenteel nog dezelfde mogenlijkheden als vorig jaar.quote:Op woensdag 28 januari 2009 01:45 schreef VinnieJones het volgende:
Kan iemand even vertellen wat de kansen zijn voor een startende koper ?
Is het verslechterd of verbeterd vergeleken met vorig jaar ?
En dat geloof je zelf?quote:Op woensdag 28 januari 2009 08:18 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
volgens mij is er nog niet zo veel veranderd bij de meeste hypotheekverstrekkers en heb je als starter momenteel nog dezelfde mogenlijkheden als vorig jaar.
Yepz. Ik heb vorige week nog een hypotheekl afgesloten en dat ging prima hoor (op 1 hypotheekverstrekker na, die waren wel degelijk een stuk voorzichtiger.quote:
omdat je een hypotheek hebt gekregen betekent het natuurlijk niet dat ze niet voorzichtiger zijn geworden. De vermenigvuldigingsfactor van je bruto inkomen is wel degelijk lager geworden dan dat die eerst was. Bij veel aanbieders gaan ze niet meer hoger dan rond de 4.5x je inkomen. Dat was een jaar geleden nog wel andersquote:Op woensdag 28 januari 2009 08:55 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
Yepz. Ik heb vorige week nog een hypotheekl afgesloten en dat ging prima hoor (op 1 hypotheekverstrekker na, die waren wel degelijk een stuk voorzichtiger.
Als je een goed inkomen hebt, in een branche werkt waar geen ontslagen dreigen en je leent niet maximaal, veranderd er niet veel. Maar ik denk dat veel mensen niet op al deze drie vragen positief kunnen antwoorden.quote:Op woensdag 28 januari 2009 01:45 schreef VinnieJones het volgende:
dat dusquote:Op woensdag 28 januari 2009 09:23 schreef ioko het volgende:
[..]
Als je een goed inkomen hebt, in een branche werkt waar geen ontslagen dreigen en je leent niet maximaal, veranderd er niet veel.
Tot nog toe wel (Ml-etje gaat dringend op zoek naar afklopbaar hout..)quote:Op woensdag 28 januari 2009 09:23 schreef ioko het volgende:
[..]
Als je een goed inkomen hebt, in een branche werkt waar geen ontslagen dreigen en je leent niet maximaal, veranderd er niet veel. Maar ik denk dat veel mensen niet op al deze drie vragen positief kunnen antwoorden.
Het info gesprek ging bij ons zeer goed de 9e gaan we voor het eggie.quote:Op woensdag 28 januari 2009 01:45 schreef VinnieJones het volgende:
Doe mij ook even een biels....quote:Op woensdag 28 januari 2009 09:47 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Tot nog toe wel (Ml-etje gaat dringend op zoek naar afklopbaar hout..)
Ah heb je die offertes ook echt meegenomen of gewoon gezegd wat de anderen boden (en wie heb je gekozen?).quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:53 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Doe mij ook even een biels....Wij gaan straks de definitieve offerte tekenen, en dan weer in de clinch met de artsen van de verzekeraar, want die gaan vast weer veel miepen over mijn hartoperatie op 3-jarige leeftijd.
![]()
Maar goed, bij alle serieuze offerte gesprekken (oa ING, Rabo, Hypotheker en Huis & Hypotheek) kwamen we qua totaal bedrag op 2/3 van ons max bedrag, en aangezien we een startersappartement verkopen, én geen BKR shit hebben, wilden ze allemaal maar wat graag, en rolden ze zowat over straat met telkens weer een tiende rente er af, of wilden ze ons toch echt waarschuwen van obscure voorwaarde A van verstrekker B, etc etc..
Wij zijn uiteindelijk bij Huis & Hypotheek gekomen, de adviseur was ietwat betweterig, maar zeer terzake kundig, en nam als enige ook onze pensioenen mee in de berekening om maar es wat te noemen. En hij dook een behoorlijk goedkope overlijdensrisicoverzekering van Reaal op, die wilde de ING uiteindelijk ook gebruiken in de offerte ipv hun eigen in-huis verzekeringsprodukt.quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:56 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ah heb je die offertes ook echt meegenomen of gewoon gezegd wat de anderen boden (en wie heb je gekozen?).
Wij hebben weinig zin nog tig gesprekken te voeren en willen graag bij deze adviseur maar wat eraf krijgen is altijd lekker natuurlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |