abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65320018
Hier ook bestaande bouw, maar er moet veel gebeuren...en tja wij hebben gewoon een dure smaak. Maar we houden ons nog goed in....

Ben wel benieuwd hoe snel het declareren uit het bouwdepot dadelijk gaat. We schieten nu nog alles voor maar onze spaarrekening heeft ook grenzen.
pi_65320194
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 15:37 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Bij ons alleen beetje bloed voor HIV test. Voor alle levensverzekeringen tussen 160.000 en 300.000 euro bij WestlandUtrecht verplicht. Is even prikken (2 minuten), 5 dagen wachten en klaar.

Het lijkt me vrij standaard, maar ik ervaarde het als een inbreuk op mijn privacy. Ik ben een normale, gezonde, hetero man van 28. Heb niet gek veel seksuele contacten gehad, en al helemaal niet onveilig. We hebben al meer dan 6 jaar een relatie nu. Dat heb ik ook ingevuld maar dat was niet toereikend blijkbaar. Aan de ene kant vond ik dat inbreuk op mijn privacy, zeker omdat HIV bijna nooit meer ontwikkeld tot aids, maar ik begrijp het dan ook wel weer van de maatschappij.
Hmm wat ik hier net begreep is dat niet standaard.
Nu ja onze eventuele toekomstige verstrekker kijkt maar.
Moest je partner ook?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_65320424
Test bij de dokter hoefde bij ons niet (Florius).
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_65320434
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 15:50 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Hmm wat ik hier net begreep is dat niet standaard.
Nu ja onze eventuele toekomstige verstrekker kijkt maar.
Moest je partner ook?
Uiteraard, hypotheek is voor ons beiden en huis ook. Dus dan ben je ook beiden de pineut
pi_65320475
Hmm dan ben ik benieuwd wat de rabo gaat doen (wel of geen test) wij hebben die ooit al eens gedaan dus is verder niet echt een probleem.
Vind het wel eveneens een inbreuk op privacy.
pi_65320533
Hier ook geen test: Aegon. Huisarts pas vanaf ¤ 500.000
pi_65321325
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 13:58 schreef DonJames het volgende:

[..]

Weet je dat wel zeker? Is volgens mij zeer ongebruikelijk omdat het fiscaal veel voordelen biedt (ja, en nadelen, maar daar hoor je veel minder over) als de kapitaalverzekering wél aan de eigen woning is gekoppeld (een box 1-KEW dus).
Hoho , ik probeer vaak genoeg om de nadelen van een KEW ( ) uit te leggen.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_65321360
Binnenkort heb ik ook weer een hypotheek nodig,
in het 1ste gesprek met de hypotheekadviseur al doodgegooid met veel informatie,
banksparen (de spaaroptie) icm aflossingsvrij leek toen mooi,

maar er zijn zoveel opties,
ik wil wel kunnen aflossen en dat daardoor mijn maandelijkse lasten ook zakken, niet dat ik over 30 jaar dan meer heb.
liefst helemaal aflossingsvrij met tussen de 8-15k per jaar zelf aflossen.

De beste hypotheekadviseur krijgt het nog lastig.
pi_65321486
Waarom banksparen?
pi_65322445
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 16:21 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Hoho , ik probeer vaak genoeg om de nadelen van een KEW ( ) uit te leggen.
Ik bedoel dat de meeste hypotheekadviseurs de box-3 variant eigenlijk nooit uitleggen. Jij wel natuurlijk
pi_65322509
pi_65338242
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 16:27 schreef Five_Horizons het volgende:
Waarom banksparen?
tja,
weet ik dus niet meer,
daarom heb ik meerdere gesprekken nodig en veel info om zelf doorheen te spitten.
pi_65371361
Eff n kickje;
Contract voor huis gaat soon getekend worden
Ga maandag de adviseur bellen voor de antwoorden op mijn vragen over banksparen.
We willen dolgraag een vaste maandlast (zakken mag maar stijgen niet)als mid-twintigers zullen we als het goed is nog stijgen qua salaris en zien aflossingsvrij totaal niet zitten.
Uiteindelijk op banksparen uitgekomen zoals misschien al eerder hier te lezen is.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen enz...
pi_65379400
Waarom dalen? Dan praat je over een lineaire hypo. Betaal je je scheel aan. Pas over een jaar of 20 wordt ie goedkoper dan een spaar hypotheek. Lijkt me niet handig

Gefeli overigens!!
  dinsdag 27 januari 2009 @ 16:16:44 #195
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_65459381
Terug vind HyPo
Lang leve mij! *O*
pi_65467404
quote:
Op zondag 25 januari 2009 11:33 schreef Tha_Duck het volgende:
Waarom dalen? Dan praat je over een lineaire hypo. Betaal je je scheel aan. Pas over een jaar of 20 wordt ie goedkoper dan een spaar hypotheek. Lijkt me niet handig

Gefeli overigens!!
Thanks
Ja lineair hebben we voor laten rekenen ehhh ik haakte bij het zien van het eerste maandbedrag direct af
Hij werd inderdaad pas na 20 a 25 jaar goedkoper.
  woensdag 28 januari 2009 @ 01:45:49 #197
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_65478383
Kan iemand even vertellen wat de kansen zijn voor een startende koper ?
Is het verslechterd of verbeterd vergeleken met vorig jaar ?
The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
pi_65480543
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 01:45 schreef VinnieJones het volgende:
volgens mij is er nog niet zo veel veranderd bij de meeste hypotheekverstrekkers en heb je als starter momenteel nog dezelfde mogenlijkheden als vorig jaar.
pi_65480556
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 08:18 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

volgens mij is er nog niet zo veel veranderd bij de meeste hypotheekverstrekkers en heb je als starter momenteel nog dezelfde mogenlijkheden als vorig jaar.
En dat geloof je zelf?
pi_65481069
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 08:19 schreef sig000 het volgende:

[..]

En dat geloof je zelf?
Yepz. Ik heb vorige week nog een hypotheekl afgesloten en dat ging prima hoor (op 1 hypotheekverstrekker na, die waren wel degelijk een stuk voorzichtiger.
  woensdag 28 januari 2009 @ 09:14:01 #201
62913 Blik
The one and Only!
pi_65481420
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 08:55 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

Yepz. Ik heb vorige week nog een hypotheekl afgesloten en dat ging prima hoor (op 1 hypotheekverstrekker na, die waren wel degelijk een stuk voorzichtiger.
omdat je een hypotheek hebt gekregen betekent het natuurlijk niet dat ze niet voorzichtiger zijn geworden. De vermenigvuldigingsfactor van je bruto inkomen is wel degelijk lager geworden dan dat die eerst was. Bij veel aanbieders gaan ze niet meer hoger dan rond de 4.5x je inkomen. Dat was een jaar geleden nog wel anders
  woensdag 28 januari 2009 @ 09:23:37 #202
85962 ioko
I Appear Missing
pi_65481636
quote:
Als je een goed inkomen hebt, in een branche werkt waar geen ontslagen dreigen en je leent niet maximaal, veranderd er niet veel. Maar ik denk dat veel mensen niet op al deze drie vragen positief kunnen antwoorden.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_65482138
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 09:23 schreef ioko het volgende:

[..]

Als je een goed inkomen hebt, in een branche werkt waar geen ontslagen dreigen en je leent niet maximaal, veranderd er niet veel.
dat dus
pi_65482233
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 09:23 schreef ioko het volgende:

[..]

Als je een goed inkomen hebt, in een branche werkt waar geen ontslagen dreigen en je leent niet maximaal, veranderd er niet veel. Maar ik denk dat veel mensen niet op al deze drie vragen positief kunnen antwoorden.
Tot nog toe wel (Ml-etje gaat dringend op zoek naar afklopbaar hout..)
pi_65482279
quote:
Het info gesprek ging bij ons zeer goed de 9e gaan we voor het eggie.
Laat het wel weten dan alleen hebben wij beide een vast contract en willen we niet zoveel binnen halen aan hypotheek dus of we representabel zijn? Denk het niet..
  woensdag 28 januari 2009 @ 10:19:37 #206
62913 Blik
The one and Only!
pi_65483172
vast contract of intentieverklaring was bij ons wel een vereiste in ieder geval.
pi_65483203
Dat was het voor vorig jaar ook wel.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_65484267
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 09:47 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Tot nog toe wel (Ml-etje gaat dringend op zoek naar afklopbaar hout..)
Doe mij ook even een biels.... Wij gaan straks de definitieve offerte tekenen, en dan weer in de clinch met de artsen van de verzekeraar, want die gaan vast weer veel miepen over mijn hartoperatie op 3-jarige leeftijd.

Maar goed, bij alle serieuze offerte gesprekken (oa ING, Rabo, Hypotheker en Huis & Hypotheek) kwamen we qua totaal bedrag op 2/3 van ons max bedrag, en aangezien we een startersappartement verkopen, én geen BKR shit hebben, wilden ze allemaal maar wat graag, en rolden ze zowat over straat met telkens weer een tiende rente er af, of wilden ze ons toch echt waarschuwen van obscure voorwaarde A van verstrekker B, etc etc..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_65484333
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 10:53 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Doe mij ook even een biels.... Wij gaan straks de definitieve offerte tekenen, en dan weer in de clinch met de artsen van de verzekeraar, want die gaan vast weer veel miepen over mijn hartoperatie op 3-jarige leeftijd.

Maar goed, bij alle serieuze offerte gesprekken (oa ING, Rabo, Hypotheker en Huis & Hypotheek) kwamen we qua totaal bedrag op 2/3 van ons max bedrag, en aangezien we een startersappartement verkopen, én geen BKR shit hebben, wilden ze allemaal maar wat graag, en rolden ze zowat over straat met telkens weer een tiende rente er af, of wilden ze ons toch echt waarschuwen van obscure voorwaarde A van verstrekker B, etc etc..
Ah heb je die offertes ook echt meegenomen of gewoon gezegd wat de anderen boden (en wie heb je gekozen?).
Wij hebben weinig zin nog tig gesprekken te voeren en willen graag bij deze adviseur maar wat eraf krijgen is altijd lekker natuurlijk.
pi_65485146
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 10:56 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ah heb je die offertes ook echt meegenomen of gewoon gezegd wat de anderen boden (en wie heb je gekozen?).
Wij hebben weinig zin nog tig gesprekken te voeren en willen graag bij deze adviseur maar wat eraf krijgen is altijd lekker natuurlijk.
Wij zijn uiteindelijk bij Huis & Hypotheek gekomen, de adviseur was ietwat betweterig, maar zeer terzake kundig, en nam als enige ook onze pensioenen mee in de berekening om maar es wat te noemen. En hij dook een behoorlijk goedkope overlijdensrisicoverzekering van Reaal op, die wilde de ING uiteindelijk ook gebruiken in de offerte ipv hun eigen in-huis verzekeringsprodukt. We hebben hier en daar in de gesprekken wel wat bedragen en rentepercentages laten vallen, maar niet alle partijen alles laten zien van elkaar..

Het is wel grappig om te zien dat elke adviseur nét op een ander detail de nadruk legt, net wat voor hun het beste plaatje oplevert. Tip, vergelijk de bruto bedragen, sommige van die modellen rekenen met een wat hoger belastingvoordeel dan anderen. En bij een overlijdensrisicoverzekering kan je kiezen voor een gelijkblijvend, een evenredig dalend of annuïtair dalende verzekerd bedrag. Dat scheelt nogal wat in de premie, en zo smokkelen ze ook nog wel es 10 euro van het netto bedrag af.. En sommige banken hebben een 2-sporen rentebeleid, maw nu wat extra korting, wat er na de rentevaste periode weer bij komt, tenzij je daar wat over gaat stampen met je voeten, dan doen ze niet moeilijk. (de ING heeft dit oa, en volgens die adviseur lezen 9 van 10 mensen er over heen, is dus kassa voor hen)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')