Wat doet die dokter dan en is dat gebruikelijk?quote:Op donderdag 22 januari 2009 13:36 schreef Tha_Duck het volgende:
Zo, ik heb net gehoord dat onze hypotheek helemaal rond is. Moest nog even naar de dokter voor de levensverzekering en alles was in orde (zoals verwacht). Ben dus door de hele papiermolen heen, wachten is op de overdracht.
Nu moet ik alleen nog naar de HRA kijken. Deze moet gelijk vanaf 1 mei ingaan, anders wordt het financieel niet grappig. Iemand die mij kan vertellen of dat kan en hoe ik dat het snelste regel? Ik weet nl. nog niet de exacte rente (wel de max, maar kan nog omlaag).
Dat het een hoop papierwerk is met namequote:Op donderdag 22 januari 2009 15:11 schreef ioko het volgende:
[..]
[..]
Wat zijn de dingen die jullie hebben geleerd tijdens het afsluiten van een hypotheek?
Bij ons alleen beetje bloed voor HIV test. Voor alle levensverzekeringen tussen 160.000 en 300.000 euro bij WestlandUtrecht verplicht. Is even prikken (2 minuten), 5 dagen wachten en klaar.quote:Op donderdag 22 januari 2009 15:26 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Wat doet die dokter dan en is dat gebruikelijk?
Dat hebben wij ook, een goede tussenpersoon. Is iemand van mijn eigen werk. Maar toch heb ik veel zelf gedaan omdat ik nu eenmaal een control freak ben. En ik wil alles tot de kleinste details weten. Kan me ook avonden buigen over premies, rentes, voorwaarden en verzekeringen. Excel draait overurenquote:Op donderdag 22 januari 2009 15:36 schreef exode het volgende:
Dat het inderdaad een hoop papierwerk is..en dat we heel blij waren en zijn met onze tussenpersoon. Die heeft de afgelopen week heel wat werk voor ons verricht om de hypotheek op tijd rond te krijgen.
Daar heb ik weinig last van. Bestaande bouw en woon al samen en heb alles op de kasten na (nu inbouw). Dus dat durf ik niet te zeggenquote:verder heb ik geleerd (maar wist ik eigenlijk al) dat wij een dure inrichtingssmaak hebben....tegeltjes van ¤ 400 per vierkante meter, wist niet eens dat het bestond. En nee die hebben we maar niet gekozen.
Hmm wat ik hier net begreep is dat niet standaard.quote:Op donderdag 22 januari 2009 15:37 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Bij ons alleen beetje bloed voor HIV test. Voor alle levensverzekeringen tussen 160.000 en 300.000 euro bij WestlandUtrecht verplicht. Is even prikken (2 minuten), 5 dagen wachten en klaar.
Het lijkt me vrij standaard, maar ik ervaarde het als een inbreuk op mijn privacy. Ik ben een normale, gezonde, hetero man van 28. Heb niet gek veel seksuele contacten gehad, en al helemaal niet onveilig. We hebben al meer dan 6 jaar een relatie nu. Dat heb ik ook ingevuld maar dat was niet toereikend blijkbaar. Aan de ene kant vond ik dat inbreuk op mijn privacy, zeker omdat HIV bijna nooit meer ontwikkeld tot aids, maar ik begrijp het dan ook wel weer van de maatschappij.
Uiteraard, hypotheek is voor ons beiden en huis ook. Dus dan ben je ook beiden de pineutquote:Op donderdag 22 januari 2009 15:50 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Hmm wat ik hier net begreep is dat niet standaard.
Nu ja onze eventuele toekomstige verstrekker kijkt maar.
Moest je partner ook?
Hohoquote:Op donderdag 22 januari 2009 13:58 schreef DonJames het volgende:
[..]
Weet je dat wel zeker? Is volgens mij zeer ongebruikelijk omdat het fiscaal veel voordelen biedt (ja, en nadelen, maar daar hoor je veel minder over) als de kapitaalverzekering wél aan de eigen woning is gekoppeld (een box 1-KEW dus).
Ik bedoel dat de meeste hypotheekadviseurs de box-3 variant eigenlijk nooit uitleggen. Jij wel natuurlijkquote:Op donderdag 22 januari 2009 16:21 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Hoho, ik probeer vaak genoeg om de nadelen van een KEW (
) uit te leggen.
tja,quote:
Thanksquote:Op zondag 25 januari 2009 11:33 schreef Tha_Duck het volgende:
Waarom dalen? Dan praat je over een lineaire hypo. Betaal je je scheel aan. Pas over een jaar of 20 wordt ie goedkoper dan een spaar hypotheek. Lijkt me niet handig
Gefeli overigens!!
volgens mij is er nog niet zo veel veranderd bij de meeste hypotheekverstrekkers en heb je als starter momenteel nog dezelfde mogenlijkheden als vorig jaar.quote:Op woensdag 28 januari 2009 01:45 schreef VinnieJones het volgende:
Kan iemand even vertellen wat de kansen zijn voor een startende koper ?
Is het verslechterd of verbeterd vergeleken met vorig jaar ?
En dat geloof je zelf?quote:Op woensdag 28 januari 2009 08:18 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
volgens mij is er nog niet zo veel veranderd bij de meeste hypotheekverstrekkers en heb je als starter momenteel nog dezelfde mogenlijkheden als vorig jaar.
Yepz. Ik heb vorige week nog een hypotheekl afgesloten en dat ging prima hoor (op 1 hypotheekverstrekker na, die waren wel degelijk een stuk voorzichtiger.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |